Hirdetés
Fórum
- Búza termény felvásárlási árak új
- Műhelyfelszerelés, szerszám, berendezés, kellékek, gépek új
- Grubber új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- AKG támogatás új
- Egyedi munkaeszközök házilag új
- Gaspardo vetőgép-munkaeszközök. új
- Agrártámogatások kifizetése új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
1675 hozzászólás
Válasz Gábor Gábor #622. hozzászólásáraJó pár típusnak van zártszelvényből a váza.
Én is olyat készítek.
Válasz Gábor Gábor #622. hozzászólásáraSzokták azt szelvényre is!
Válasz Gábor Gábor #622. hozzászólásáraSzokták azt szelvényre is lehet!
Válasz Tobszi #621. hozzászólásáraA rugós kapát 50 es laposvasra szokták. 50x10. Ha jól tudom
Kombinátor építés előtt állok, és keresek olcsó de jó minőségű rugóskapát, és felfogató bilincset 50-es zártszelvényhez.
Ha tudnátok javasolni beszerzési forrást azt megköszönném!
Kb. 50 db kellene.
Válasz bzss #619. hozzászólásáraHiányzik a tengelycsonk...
Ez egy rögtörő henger?
Válasz lakatos gabesz #613. hozzászólásáraHa érdekel hívj 06302328115
Válasz Claastra. #616. hozzászólásáraKöszönöm a segitséget
Válasz Claastra. #615. hozzászólásárabocsi lemaradt
https://hidraulikakershop.hu/3/8-35l/min-UTVALTO-SZELEP-1-SZEKCIOS
Válasz oroszyi.82 #614. hozzászólásáraez is hasonló csak a kart kell leszedni átalakítani
Sziasztok!
Házilag épitett hidraulikus oldalazó talajmaróra hol vehetnék a képen látható vagy hasonló célra alkalmazható utválasztó szelepet.A válaszokat előre is köszönöm.
Valaki épített már hidraulikus fa hasitótt traktor uttán?szeretnél egyet építeni föleg a hidraulikus müködése érdekelne ha valaki megosztaná velem talasztalatait azt meg köszönném.
Válasz Maszek Zs #611. hozzászólásáraInnen van az ötlet:
www.youtube.com/watch?v=oHBDzuoXy7M
Válasz Tobszi #610. hozzászólásáraKöszönöm!
Mostmár értem Nagyon ötletes
Válasz Maszek Zs #609. hozzászólásáraTessék:
Válasz Tobszi #608. hozzászólásáraElőre is köszönöm!!
Válasz Maszek Zs #607. hozzászólásáraNem felejtettem el!
Pár nap és meglesz!
Válasz Tobszi #606. hozzászólásáraJó lett!! De nekem a billentő részéről csinálhatnál pár képet,mert érdekesnek tűnik
Én is elkészültem, már csak egy kevés festés kell!
Válasz Relsaca #604. hozzászólásárahttps://www.agroinform.hu/files/forum/agroinform_20170715182556_20170715_173224.jpg
A mai esős szombat termése. Na nem az egész csak az az oldalazó része.
Gyümölcsösbe kellene!
Milyen soralj,kukuruca vagy gyümölcsös?
Válasz dugo89 #600. hozzászólásáraMost készül, egy kéttengelyes 100-110 cm munkaszélességű, gardán meghajtásos.
Sziasztok!Olyan kérdésem lenne esetleg itt a csoportba valaki nem épitett véletlen soralj kaszát?üdv
Válasz bs80.td #597. hozzászólásáravartburgot ne. az gyenge volt régen. hossz irányban a váltóban tud változni autóban. bordás hüvely,vagy gyári kardán beépítésével tud hosszban változni. elvileg,ahogy az autón,úgy egy kaszálón sem tud a csuklóbol a bordás tengely rész kicsuszni,mert ott egy külső biztosító gyűrű van,de autón az szét nem esik. szerintem máshol sem,ha van hosszirányú lehetősége valahol.
Válasz bs80.td #597. hozzászólásárade a féltengelyeknek nincs hosszjátéka, vagy tévedek?
Neked meg kell +/-270mm az oldalkitérés miatt,
ill az emelésre is kell vmennyi.
Válasz .Richard. #596. hozzászólásáraVan itthon par fele feltengely, suzuki,golf, maruti, wartburg, holnap megmeregetem hany fokot tudnak. Pont gepepitesi cellal lettek betarolva.
Válasz bs80.td #595. hozzászólásáraEgy szimpla keresztnèl jòval nagyobb szögben is kèpes működni,elèg nagy nyomatèkot kibìr. Alàszedett kerèknèl egy 1.5tonnàs kocsi eleje,igen csak nehèz,akkor aszfalton megrugatva,mennyi nyomatèkot ad àt? Bìr az sokat!
Válasz .Richard. #594. hozzászólásáraAz auto feltengelycsuklok altalaban kevesebbet tudnak, de azt mondjuk szogsebesseg problemaktol mentesen tudjak.
Válasz bs80.td #592. hozzászólásáratipp. Autó féltengelycsukló felhasználása nem volna hátrány.
Válasz bs80.td #592. hozzászólásáraEsetleg ha tennél középre is egy szöghajtást, és amikor a gép mögött dolgozik, egyenesen állna a kardán. Csak kitolva lenne szögben a kardán, akkor a másik hajtóműre tennéd.
Koszonom mindenkinek, aki agyalt a problemamon! Megepitem, aztan majd beszamolok!
Válasz ND #589. hozzászólásáraakkor már bőven bizonyított! :)
Válasz _NB_ #588. hozzászólásáraHmm. érdekes! köszi!
Válasz bs80.td #587. hozzászólásáraegy 1000es kardán hajtású gyorsasági motor, talán Yamaha hajtása.
házi gyártású a kés és a késtartó is. két "rotoros"
A késtartók 50es melegen hengerelt u-vas, kb60cm, és a végén 2-2 kb 10-15cm-s kés, ami a KF? saraboló kapa hajlított késének a végéből van levágva, kifúrva és 1/2" cső a persely, benne 16 vagy 20as csavar, hogy cserélhető lenne.
3. éve nyomom 7Ha-ban évi 3-4x, most már kérne egy cserét a kés.
Első munkája az volt, hogy visszavágtam vele a 10éves ribizlibokrokat 5-10cm-re, hogy felújítsuk az ültetvényt.
Válasz bs80.td #579. hozzászólására
Ha a kardán traktor felőli vége dupla keresztes akkor a elvileg nem gond ha a hajtómű tengelye nem párhuzamos a trakiéval, ha jól értem.
- link
A sima kardánnál követelmény, hogy párhuzamosan legyenek a tengelyek.
De itt egy Comer prosi, a 25. oldaltól.
Comer EN series
Az első táblázatban lehet a szögeltérést megnézni, a példa szerint mind a két esetben csak 4° a különbség, de az "i" a rendellenesség az egyik esetben csak 0,5% a másikban 6%.
A táblázatból kiderül, hogy 540 r/m-nél 8% lelehet, 1000r/m-nél meg 2% a max.
A második táblázat az, hogy a kardán mennyit bír ki az adott paraméterekkel ez gyártóspecifikus, de jól lehet látni az összefüggéseket.
Ha jól sikerül a szerkezeted és maga az eltolás is párhuzamos és elég merev lesz, akkor elvileg nem lesz szög eltérésed, szerintem.
A sima kardán is jó elvileg, csak minél nagyobb szögben dolgozik annál hamarább "elfárad".
Ui: valószínűleg sokan félreértik a kardántengely vízszintessel bezárt szögét a két tengely szögeltérés különbségével.
Válasz ND #585. hozzászólásáraügyes! milyen hajtómű van rajta?
és milyen kések? milyen széles?
Válasz ND #583. hozzászólásáramandula alatt, 6m széles sorok, 2-3m a korona alatt.
"mindkét végén duplacsuklós kardán?" -ez az amit nem tudok, hogy elég egy sima kardán, vagy a dupla csukós vagy emelt hajlásszögű is kevés.
"Nem olcsó, az árából lehet hogy kijönne a két kasza, amit javasoltak."- azt, hogy kitolható legyen viszonylag olcsón meg tudom oldani. Abban igazatok van, hogy hol a gyenge pont. A paralelogrammát 50x100x4mm- es élére állított zártszelvényből tervezem, 30mm csapszegekkel.
Válasz ND #583. hozzászólásáraIlyen a miénk
Válasz bs80.td #582. hozzászólásáraÉs legfőbb indok amellett, hogy megpróbáljam megoldani egy géppel, hogy létezik belőle működő sorozatban gyártott verzió, nem én találtam ki. sajnos. Tehát megoldható. igaz, hogy az vízszintes tengelyű (pl ez), de az kardán hajlásszög szempontjából lényegtelen. Sőt a gyáriak általában függőlegesre is billenthetők, ami még növeli a szükséges szöget. Ezért tűnik elsőre sima ügynek, de a net elbizonytalanított, ezért szükségem van nálam tapasztaltabbak véleményére. Otthon megmértem egy kardánnal, a 30 fok nem tűnik soknak, de ugye ezeket a kardánokat akár a működés képtelen derékszögig is be lehet hajlítani.
Válasz bs80.td #582. hozzászólásáraMekkora a sorköz ill mekkora amit sor alatt kell dolgoznia?
Nem tudsz akkorát csinálni, hogy 2x-re elfogja a sort minimáli átfedéssel?
Nekünk 3m-re 1,6m van oldalra eltolva vagy 50cm-t (ez megy a sor/bokor alatt)
Nincs kerék, csúszótalpon.
Kardánra: mindkét végén duplacsuklós kardán?
Nem olcsó, az árából lehet hogy kijönne a két kasza, amit javasoltak.
Sztem is gyenge pont a paralelogramma akár a gépnél akár a kaszán.
Egy vakondtúrás/pocokfészek, és már csavarodik is a szerkezet :-(
Válasz bandigh #580. hozzászólásáraKösz!Gondoltam én is két gépre. de az dupla költség, a későbbiekben pedig dupla eszköz fel és leszerelés.És mivel gyümölcsösben szándékozom használni, a sor közepére az egyik kellene a két szélére a másik. Tehát nem durva terepen, bozót irtásra tervezem.
Ha úszóban húzom magam után és átmegyek egy gödrön akkor tud fel és le mozogni, és nem kell hosszában is csuklania nem? A felfüggesztés felső furata pedig hosszúkás, így ha megdobja valami gyorsan el tud mozdulni felfelé ha jól gondolom.
Ha jut rá a keretből, akkor munkahenger végzi az oldalra mozgatástis (a billentést mindenképp).
csúszótalpra gondoltam kerekek helyett vagy egy hengerre.
Válasz bs80.td #573. hozzászólásáraNem vagyok híve ennek a két kést kössünk össze feltételezem ékszíjjal, mert azzal csak a szívás van. Én úgy csinálnám, hogy egy szöghajtást raknék középre az aljára meg láncot, mikor a gép mögött akarom használni akkor pont szembe legyen a szöghajtás tengelye a traktor tlt kihajtásával, mikor meg oldalra kirakom akkor a szöghajtásnak a felfogatását úgy csinálnám, meg hogy négy csavar fogja fel és ha azt a négy csavart kiveszem el lehessen forgatni a szöghajtást a traki felé és oda is csinálnék furatokat aztán vissza a négy csavar és kész. Kardánból meg lehet venni olyant ami nagyobb törést is bír sztem. Meg jó gyorsítós hajtómű kell rá és akkor nem is kell hogy nagyon pörögjön a gép.
Válasz bs80.td #573. hozzászólásáraA legjobb lenne két gépet csinálni.. Egy egyszerű, gép mögött járót, meg egy oldalt járót. Attól félek a paralelogramma rendszer olyan hosszan nem lesz valami masszív, ha átmész egy gödrön, hosszában is tud csuklani? Kereke hány lesz a gépnek? Félig kitolva hogy lehet rögzíteni? Ha csinálnál egy csak oldalazó verziót akkor a hajtást kitehetnéd egy konzolra teljesen a gép baloldalára és a kardán is jól állna.
Válasz ND #578. hozzászólásáraazzal lényegesen csak az eszköz felőli kardáncsukló szögét tudnám csökkenteni, de ebben az esetben meg, mivel nem azonos szögben állnának a csuklók nem oltanák ki egymás szögsebesség ingadozását. az meg nagyon nem jó.
Válasz bs80.td #577. hozzászólásáraakkor elfordítható / több helyzetben rögzíthető felfogatású szöghajtás?
Válasz ND #575. hozzászólásáraköszönöm a hozzászólást! A max 15 fok tudomásom szerint a járműipari kardánokra igaz pl lada. de azokat fizikailag sem lehet sokkal jobban meghajlítani mert összekoppan. Meg sajna a kétszer 15 fok az váltószöge egymásnak, nem adódik össze.
Ha beljebb teszem a szöghajtást akkor amit akkor nyerek mikor a gép mögött van a zúzó, azt elbukom mikor kirakom oldalra, mert annyival kíjebb kerül a szöghajtás. tehát az oldalra kitolás mértékét gyakorlatilag az határozza meg, hogy mennyire tudom balra kitenni a szöghajtást. A kardán hosszváltozás csak 267mm, és mivel jó hosszú kardán kell ez sztem nem gond. De várom az észrevételeket.
Válasz ND #574. hozzászólásáraEgy csukló semmit sem tolerál!