Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak637 FtBenzin árak617 FtEUR410.85 FtUSD394.48 FtCHF436.3 FtGBP495.79 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
még a G1-es kukorica vetések idejében történt /spc/.csutka került a mag közé s fordulónként a földkerék manager mindig ezt a tartályt vizslatta.ebben sokáig elég lett volna a mag hisz nem vetett,ellentétben a többivel, ám több hektáros darab volt és mivel a pilóta sem Oxfordban végzett jól haladtak,mondhatni teljesítmény orientáltan.még azt a kaparászást ,foltozgatást,kiabálást,úgy két napig.
Azért ha volt az ember keze alatt akár több 100 figura az évtizedek alatt ...ott kevés a sztorimentes nap.
Hibbant az is aki a krémje a felső réteg .... ne várjàtok hogy a gyalogmelós egyszerű olvasni nem akaró fickók ne legyenek azok...
Válasz kis Zombi #21271. hozzászólásáraSzomszédnak égett a kis pajtája. A helyi tűzoltók ki értek. Parancs ki ad, víz indul. Jött a válasz "üres a tartály". Akkor víz állj! És leégett a pajta.
Válasz Vinkó75 #21268. hozzászólásáraNálunk a kombájn olajcserénél a szerelő leengedte a fáradt olajat és a leeresztő csavart csak vissza kapatta, nem csavarta be. Olajjal felönti, indít és káromkodva kiszáll, hogy nincs olajnyomás.
Hát takarítottunk utána pár órát, hogy a főnök ne vegye észre
Apósnál a mindenhez is értő gépésznek kukorica vetéskor mondták, hogy vesse körbe először 3 nyommal a táblákat. Na ő körbe vetette. Mintha körzővel csinálta volna. Egy sarok se lett bevetve és ráadásul a szegőbe behúzta a sorokat is, ameddig csak fért a gép. Élmény volt sorközművelni utána
Én még csak kardán nélkül mentem gallyat zúzni. Sűrű volt a program, bérmunka, ( f.szomnak se hiányozott ) felakasztottam a mulcsert, kivágtáztam a gyümölcsösbe, kapcsoltam a TLT-t, káromkodtam. Szerencsére csak 4 km- re voltam a teleptől.
Válasz MFM #21265. hozzászólásáraPanav pótkocsi...lejtős placc. Levegő elmegy, a kolléga az olajos raktárba pumpálja az olajat. Egy nagy durranás a vonórúd mellette bejött a B30-ason. Nagy csuklós nyuszi .Cseréli kolléga az olajat, a kanákkal már hármat fordul. Raktáros szól. Te nem azért,de múltkor nem kellet ennyi olaj. Mire írjam ? Hogy hogy nem ,még nem éri el a nívót. Felértek már jött ki az olaj a gép alól. A csavar nem lett vissza téve !
552mtzs kollèga mesèlte. Permetezne'de fujt a szèl. Nem baj addig otthon lenyirja elöl az udvart. Kibaszta kővel az mtz szèlvèdőt.vnem èrtem hogy tudott akkoràt lőni. Mindegy. Szêl megàll megy permetezni a kiszedett szèlvèdőnèlkül. Közben beborult megeredt ő meg szarrààzott mire hazaèrt. Egy jò nap volt.
Válasz szanberg #21262. hozzászólásáraÓ nekem ez volt a dolgom. Állt iskola 6-dik osztálya,nyáron már én csempésztem a bort az öreg rókáknak...egy kis kormány tekergetésért !
Válasz F-A-R-M-E-R \ #21257. hozzászólásáraMost ősszel napi program volt a zöldhordás hamsterral a marháknak, és hát egyik nap szokás szerint rámmaradt. Épp rohantam valahova, meg persze telefonáltam közbe, trakiba beugrottam, rátolattam a felszedőkocsira, vonófej csattant, kiszálok, kardán helyére, mankókerék fel, vissza a gépbe, még le se ültem az irányváltót már löktem előre, hát nem sokáig jutattam. Az autómata vonófej 100 felakasztásból 99x tökéletesen beakad, 1x meg csak félig meddig csukódik le. Hát most volt az az egy. Ahogy elindultam kiakadt a vonórúd és rázuhant a kardánra. Attól fostam, hogy a traktor csonkját is meggörbítette, de szerencsére az megúszta
Válasz F-A-R-M-E-R \ #21257. hozzászólásáraJò a mondàs'legszebb öröm a kàröröm'nix benne irigysèg. utòlag jò röhögni!'de akko nem. Mtz orsúlytartòt egyengettem. Mèg mikor vettem' utàna napokban volt'mert az előzőtulaj erdőzöt azt sokat huztàk ezt sàrban. Csavart belül helyhiàny miatt csőfogòval fogtam meghuzàskor'jòl oda is szorult nem fogtam. 'kèsz'iràny valahova hamar pòttal. Valamièrt siettem. Villogtat egy fordos. Èn anyàzom. Elèmvàg'megàllit. Nem akartam megàlllni. Hàt siettem. Jön a csòka. Mi a faszt akar ?köszön ès àtad egy az enyèmhez hasonlò csőfogòt. vicces volt
Válasz Vinkó75 #21261. hozzászólásáraMár régebben volt szomzédok vettek egy 2254-es JD-t. Hazahozták az oldalán kézmosó csapos kanna felfogatva. Nézzük miért olyan furcsa hát bor volt benne hehe
Felrobbantam az autógumival (dobozos IZS)...kicsit elbeszélgettük az időt, repültem vagy 3 métert. Kicsaptam a kombájnnal a villany oszlopot. Másnaposan tovább mentem az árpa táblán, és arattam a zöld szárú krumplit.(cefetül dobál a bakhát). Durván toltuk 3 1188-as őzike, hozzá tartozó szállítók, 3 nap alatt 60 liter boros kóla,némi sör. Csak a krumpli bánta...(szerencsére).
Permetezön elmosás után nem húztam vissza rendesen a szűrő poharát mert siettem. Köv alkalommal 30km re vonultam menteni a menthetőt mert muszály volt. Odaérek, töltenék hát ömlik a víz. Elhagytam a poharat. Még induláskor. A szomszéd adta vissza 1hét múlva. Még jóh voltak vizes idomok meg slag áthidalni a szűrőt
MTZ hátsó kereken szereltünk defektet. Kollégának volt egy igénytelen vascső nyelű kalapácsa -mindenki útálta senkinek sem kellett volna au életben sem- Másnap keresi a gépésze, hát nem volt meg. Mindenkit meggyanúsított, hogy biztos elloptuk tőle. Aztán harmadnap lajtát húzott, búzát vetett szomszéd falu határában szólt defekt van, de komplett kereket vigyek. Mondom neki van belső is szétverjük helyén csere. Neeeem komplett kerék kell. Jóvan levettem másikról kivittük, benézek a lapos gumi belső oldalára hát megvolt a kalapács...
kikönyökölve a gumi oldalán, orvosi műhiba történt bent maradt a belső és külső között szereléskor hehe
Válasz .Richard. #21246. hozzászólásáraRègebben velem törtènt meg, szórót szereltem trakira fel, kardánt èpp csak 1 centit csúsztattam rá amikor telóm csörgött. Beszèlg. után úgyfelejtettem, mentem trakival pár mètert, kardán lecsúszott szóró hajtóműve szètroppant. Aznap volt idegmèreg
Műszakira felkèszìt az Uno. Betèt 'fèktömlő'kipufogòcsere. Jobb első fèknyeregben nem indul a lègtelenitő . Akkor mèg nem volt beton placc. Kicsi kettes furoval baszkodtam a berohadt likat. Csavarlazitò dèlutàn gàzlàmpa. Megindult. Kèsz minden nem talâltam meg a furot. Leböktem a földbe a szerszâmok melè a laposra taposott fűbe. Màsnap defekt .gumis csodàlkozott'hogy kerül furò a gumiba ?hàt igy. Szerintem,pont egy kőlehetett alatta amin megtàmasztott'különben esèlytelen .
Bálát hordtam rakodós géppel. A földúton menve egyszer csak látom, hogy defektet kaptam. Felhívtam a fiúkat hogy hozzanak pótkereket utánam. Közben amég vártam rájuk egyszercsak jön szembe egy biciklis nem éppen józan állapotban. Lefordítottam a tüskéket bele a földbe mert mondom a végén még nekimegy a biciklis emberünk. Miután megtörtént a kerékcsere persze telefonálás közben nagy lendülettel elindultam, volt nagy durranás, na akkor már tudtam, hogy jöhetnek vissza a fiúk új bálatüskékkel.
Válasz mtz1221 #21251. hozzászólásáraItt kolléga vetéskor egy alaktalan táblán vett fel egyenest, túlvégén fehér folt volt az jó lesz célozni. Ment is a felé csak ollyan ívesen, hogy ihajj. Hát gólya volt az meg ment mindig odébb
Válasz apuci #21243. hozzászólásáraErről beugrott egy,gyakornok koromban mesélték vagy 100x.Búza aratás a 80-as években legöregebb gépésznek mondják vágja félbe a 100 hektárt.Becélzott egy 2-3 dőlővel arrébb menő szalmás kocsit.Úgy elvágta srégan a táblát hogy majdnem a sarkán ért ki.A többi 12 kombájn meg utána röhögve hogy majd mit fog kapni a főnöktől.
Nekem ami kedves emlékem mikor nyugodjon idős barát kollégámmal vetettem mtz-vel monosemmel kukoricát. Nyomtam neki 30hektárt megkellett aznap csinálni mentünk korán meg sokáig tartott a 6 sorossal. Előző nap este volt berúgás is hajnalig persze.
Váltottuk egymást pár óránként addig a kinti ember segített farosnak tankolni műtrágyát magot. Egyszer elmentem tábla másik végére keményen álmos voltam szinte álmomban vetettem dél körűl, megfordúlok a lenti forgón látom olyan cikcakkos ökörhugyozás a nyomjelző nemtudtam miért feljöttem akkor jön nevetve az öreg bicskabácsi kollégám(így hívtuk) hogy lefelé menet nem raktam le a vetőgépet úgy mentem végig aztán az inogástól a nyomjelző mocorgott hol le ért hol nem, úgyhogy fordulhattam visszafelé nem pedig előrre, kipótolni azt a gépaljat hehe
Válasz *** HM *** #21242. hozzászólásáraItt 1000x200-400alaktalan szèlest szántottak keresztbeÈs a szèlessègben vègig emelkedő volt, 24ha-t szántott 2 t-150 több napig így, meg sok sok barázda a kèsőbbi müvelèsi irányba
Rokon annyira leste az egytengelyes ganyèszorò göröcülő tàmkereket hazafelè,hogy a bal oldali àrokba belement. Egysàvos szük kihalt utca volt szerencsère.
Kollega 552mtzvel műtràgyàz. Kifogyott megemelte odajàr a pòthoz töteni. Tudta hogy szètcsuszik emelve a kardàn. Töt telon hivjak'felveszi indul szòrò leenged tltbekapcsol. Mondta'bekapcsolàs pilanatàban beugrott a lògò kardàn. De kèsővolt reccs.
Válasz atisgyulai #21236. hozzászólásáraHa sokadik helyen vetsz aznap és már átszereltél párszor forgó-kuki-forgó témában aznap akkor nem mindig megy minden olyan flottul
Mtz-ével klimát kapcsolom-nyitva az ajtócentizem a keritést kicsit beleakadt oké megyek tovább szin oldalába megakad és már durran is az üveg.Vetéskor kolléga nem kapcsolta a kardánt ugy ment vagy két kört,kardán bekapcsol mütrágya és mikro szóró kikapcsol a nyomon végigment semmi kelés hiba nem lett végül.
Új gépész érkezik kb.80 ha-os gazdaság.
Az új ember "jó"szakember mert a ménesbirtoknál dolgozott,mindenhez ért!
Mennek műtrágyát szórni a szóró tele van,viszik az anyagot a szóró után,de nehogy valami gond legyen a szóróra nem teszik fel a kardánt.
A vér profi oda ér a táblához be kapcsolja a TLT-t és elindul szórni!
A többiek oda érnek és integetnek neki,de ő csak arra koncentrál hogy egyenesen menjen,a föld másik végén veszi észre hogy nem jól fogy az anyag!
350x 150 et 150be szántotta.
Kétlem hogy van talajművelős szakirodalma .... köcsög neten olvashatta h. váltani kell itt ott az irányt...
Aztán soha többet így..
Válasz atisgyulai #21236. hozzászólásáraMásodkézből halottam:
kiment az alkalmazott repcét vetni 4m-es rapiddal,
benne volt a vetőmag csak vetni kellett,le húzta a műszakot bement belenéztek a tartályba a főnökkel és látják nem fogyott a mag.
Mondja a főnök te Pista nem jelzett a monitor hogy nem vet a gép?
Nem főnök!
Hogy-hogy nem jelzett? Be volt kapcsolva?
Nem!
van egy ismerősöm, aki műszaki analfabéta. vett egy új ásóboronát és nyitáskor nem vette ki a biztosító csapot. nem akart lemenni, hát jól megnyomatta a hidraulikával. lehetett hegeszteni a vázat
Ezek a vetőgépeskardánnembekapcsolós sztorik jók.
De könyörgöm, nem kellene vetés kezdésekor (és persze később is) fizikailag, szemrevételezéssel ellenőrizni a vetőkocsikat, vetőtárcsákat, maglesodrókat?
Én még vetésellenőrző melett is gyakran megállok, megforgatom. Biztos ami biztos.
Válasz nagyzoli5 #21234. hozzászólásáraMeg nyomtad neki jobban h ne tűnjön fel az asszonynak v a cimbiknek a kocsmába h sokáig voltál oda, és rákérdezzenek miért. ☺
Hogy ritkán kelt utána azt lehetett a madarakra v a magra fogni☺
Jó olvasni a történeteket és derülni rajta. Esetleg tanulni belőle. Tegye mindenki a szívére a kezét és jelentkezzen bátean aki még soha semmilyen hülyeséget nem csinált. ☺
Nálunk hülyegyerek a 12 voltos kismotor zsinórjait bedugta a konnektorba, hogy milyen faxan fog majd pörögni.
Másik okos levette az eke mélység állító kerekér, majd miután kikötötte vele az MTZ-t, az elkezdett pattogni, erre ő kiszállt a gépből és nézte milyen szépen pattog, amig derékba nem tört a gép. Ugyan ez a gyerek télen bement a másfél méteres vízba, mert ott rövidebb. Lett neki új ventilátor lapátja meg hűtője
30174 hozzászólás
még a G1-es kukorica vetések idejében történt /spc/.csutka került a mag közé s fordulónként a földkerék manager mindig ezt a tartályt vizslatta.ebben sokáig elég lett volna a mag hisz nem vetett,ellentétben a többivel, ám több hektáros darab volt és mivel a pilóta sem Oxfordban végzett jól haladtak,mondhatni teljesítmény orientáltan.még azt a kaparászást ,foltozgatást,kiabálást,úgy két napig.
Azért ha volt az ember keze alatt akár több 100 figura az évtizedek alatt ...ott kevés a sztorimentes nap.
Hibbant az is aki a krémje a felső réteg .... ne várjàtok hogy a gyalogmelós egyszerű olvasni nem akaró fickók ne legyenek azok...
Válasz kis Zombi #21271. hozzászólásáraSzomszédnak égett a kis pajtája. A helyi tűzoltók ki értek. Parancs ki ad, víz indul. Jött a válasz "üres a tartály". Akkor víz állj! És leégett a pajta.
Válasz Vinkó75 #21268. hozzászólásáraNálunk a kombájn olajcserénél a szerelő leengedte a fáradt olajat és a leeresztő csavart csak vissza kapatta, nem csavarta be. Olajjal felönti, indít és káromkodva kiszáll, hogy nincs olajnyomás.
Hát takarítottunk utána pár órát, hogy a főnök ne vegye észre
Válasz *** HM *** #21269. hozzászólásáraahogy elnézem te még ma sem.....
Apósnál a mindenhez is értő gépésznek kukorica vetéskor mondták, hogy vesse körbe először 3 nyommal a táblákat. Na ő körbe vetette. Mintha körzővel csinálta volna. Egy sarok se lett bevetve és ráadásul a szegőbe behúzta a sorokat is, ameddig csak fért a gép. Élmény volt sorközművelni utána
Én még csak kardán nélkül mentem gallyat zúzni. Sűrű volt a program, bérmunka, ( f.szomnak se hiányozott ) felakasztottam a mulcsert, kivágtáztam a gyümölcsösbe, kapcsoltam a TLT-t, káromkodtam. Szerencsére csak 4 km- re voltam a teleptől.
Válasz *** HM *** #21269. hozzászólásáraEz igaz !
18évesen egyikünk se vót toppos trakis szakember bevallhatjuk ...úgyhogy az elvárásokat a maiakkal szemben ne a csúcson járassátok...
Válasz MFM #21265. hozzászólásáraPanav pótkocsi...lejtős placc. Levegő elmegy, a kolléga az olajos raktárba pumpálja az olajat. Egy nagy durranás a vonórúd mellette bejött a B30-ason. Nagy csuklós nyuszi .Cseréli kolléga az olajat, a kanákkal már hármat fordul. Raktáros szól. Te nem azért,de múltkor nem kellet ennyi olaj. Mire írjam ? Hogy hogy nem ,még nem éri el a nívót. Felértek már jött ki az olaj a gép alól. A csavar nem lett vissza téve !
552mtzs kollèga mesèlte. Permetezne'de fujt a szèl. Nem baj addig otthon lenyirja elöl az udvart. Kibaszta kővel az mtz szèlvèdőt.vnem èrtem hogy tudott akkoràt lőni. Mindegy. Szêl megàll megy permetezni a kiszedett szèlvèdőnèlkül. Közben beborult megeredt ő meg szarrààzott mire hazaèrt. Egy jò nap volt.
Válasz szanberg #21262. hozzászólásáraÓ nekem ez volt a dolgom. Állt iskola 6-dik osztálya,nyáron már én csempésztem a bort az öreg rókáknak...egy kis kormány tekergetésért !
Válasz F-A-R-M-E-R \ #21257. hozzászólásáraMost ősszel napi program volt a zöldhordás hamsterral a marháknak, és hát egyik nap szokás szerint rámmaradt. Épp rohantam valahova, meg persze telefonáltam közbe, trakiba beugrottam, rátolattam a felszedőkocsira, vonófej csattant, kiszálok, kardán helyére, mankókerék fel, vissza a gépbe, még le se ültem az irányváltót már löktem előre, hát nem sokáig jutattam. Az autómata vonófej 100 felakasztásból 99x tökéletesen beakad, 1x meg csak félig meddig csukódik le. Hát most volt az az egy. Ahogy elindultam kiakadt a vonórúd és rázuhant a kardánra. Attól fostam, hogy a traktor csonkját is meggörbítette, de szerencsére az megúszta
Válasz szanberg #21262. hozzászólásáraVédőital jár a munkásnak. Biztos nagyon porolt a gép.
Válasz F-A-R-M-E-R \ #21257. hozzászólásáraJò a mondàs'legszebb öröm a kàröröm'nix benne irigysèg. utòlag jò röhögni!'de akko nem. Mtz orsúlytartòt egyengettem. Mèg mikor vettem' utàna napokban volt'mert az előzőtulaj erdőzöt azt sokat huztàk ezt sàrban. Csavart belül helyhiàny miatt csőfogòval fogtam meghuzàskor'jòl oda is szorult nem fogtam. 'kèsz'iràny valahova hamar pòttal. Valamièrt siettem. Villogtat egy fordos. Èn anyàzom. Elèmvàg'megàllit. Nem akartam megàlllni. Hàt siettem. Jön a csòka. Mi a faszt akar ?köszön ès àtad egy az enyèmhez hasonlò csőfogòt. vicces volt
Válasz Vinkó75 #21261. hozzászólásáraMár régebben volt szomzédok vettek egy 2254-es JD-t. Hazahozták az oldalán kézmosó csapos kanna felfogatva. Nézzük miért olyan furcsa hát bor volt benne hehe
Felrobbantam az autógumival (dobozos IZS)...kicsit elbeszélgettük az időt, repültem vagy 3 métert. Kicsaptam a kombájnnal a villany oszlopot. Másnaposan tovább mentem az árpa táblán, és arattam a zöld szárú krumplit.(cefetül dobál a bakhát). Durván toltuk 3 1188-as őzike, hozzá tartozó szállítók, 3 nap alatt 60 liter boros kóla,némi sör. Csak a krumpli bánta...(szerencsére).
Permetezön elmosás után nem húztam vissza rendesen a szűrő poharát mert siettem. Köv alkalommal 30km re vonultam menteni a menthetőt mert muszály volt. Odaérek, töltenék hát ömlik a víz. Elhagytam a poharat. Még induláskor. A szomszéd adta vissza 1hét múlva. Még jóh voltak vizes idomok meg slag áthidalni a szűrőt
MTZ hátsó kereken szereltünk defektet. Kollégának volt egy igénytelen vascső nyelű kalapácsa -mindenki útálta senkinek sem kellett volna au életben sem- Másnap keresi a gépésze, hát nem volt meg. Mindenkit meggyanúsított, hogy biztos elloptuk tőle. Aztán harmadnap lajtát húzott, búzát vetett szomszéd falu határában szólt defekt van, de komplett kereket vigyek. Mondom neki van belső is szétverjük helyén csere. Neeeem komplett kerék kell. Jóvan levettem másikról kivittük, benézek a lapos gumi belső oldalára hát megvolt a kalapács...
kikönyökölve a gumi oldalán, orvosi műhiba történt bent maradt a belső és külső között szereléskor hehe
Válasz ND #21253. hozzászólásáraMeg. Anyàmnak mèg meg is van az a gèp.!
Válasz .Richard. #21246. hozzászólásáraRègebben velem törtènt meg, szórót szereltem trakira fel, kardánt èpp csak 1 centit csúsztattam rá amikor telóm csörgött. Beszèlg. után úgyfelejtettem, mentem trakival pár mètert, kardán lecsúszott szóró hajtóműve szètroppant. Aznap volt idegmèreg
Műszakira felkèszìt az Uno. Betèt 'fèktömlő'kipufogòcsere. Jobb első fèknyeregben nem indul a lègtelenitő . Akkor mèg nem volt beton placc. Kicsi kettes furoval baszkodtam a berohadt likat. Csavarlazitò dèlutàn gàzlàmpa. Megindult. Kèsz minden nem talâltam meg a furot. Leböktem a földbe a szerszâmok melè a laposra taposott fűbe. Màsnap defekt .gumis csodàlkozott'hogy kerül furò a gumiba ?hàt igy. Szerintem,pont egy kőlehetett alatta amin megtàmasztott'különben esèlytelen .
Bálát hordtam rakodós géppel. A földúton menve egyszer csak látom, hogy defektet kaptam. Felhívtam a fiúkat hogy hozzanak pótkereket utánam. Közben amég vártam rájuk egyszercsak jön szembe egy biciklis nem éppen józan állapotban. Lefordítottam a tüskéket bele a földbe mert mondom a végén még nekimegy a biciklis emberünk. Miután megtörtént a kerékcsere persze telefonálás közben nagy lendülettel elindultam, volt nagy durranás, na akkor már tudtam, hogy jöhetnek vissza a fiúk új bálatüskékkel.
Válasz mtz1221 #21251. hozzászólásáraItt kolléga vetéskor egy alaktalan táblán vett fel egyenest, túlvégén fehér folt volt az jó lesz célozni. Ment is a felé csak ollyan ívesen, hogy ihajj. Hát gólya volt az meg ment mindig odébb
Válasz .Richard. #21252. hozzászólásáraVagy az összehajtható Camping bicikli szétcsavarozva középen megvolt?
Válasz ND #21250. hozzászólásárameg a nulla kèzzel kormâânyozàs aztàn keresztbe tett kèzzel. Utòbbi mindig kudarc.
Válasz apuci #21243. hozzászólásáraErről beugrott egy,gyakornok koromban mesélték vagy 100x.Búza aratás a 80-as években legöregebb gépésznek mondják vágja félbe a 100 hektárt.Becélzott egy 2-3 dőlővel arrébb menő szalmás kocsit.Úgy elvágta srégan a táblát hogy majdnem a sarkán ért ki.A többi 12 kombájn meg utána röhögve hogy majd mit fog kapni a főnöktől.
Válasz .Richard. #21247. hozzászólásáraÉn motorral jártam így kölyökként. Addig néztem a hátsó kereket h elfogyott az út.
Meg bringával hasonlóan mikor kipróbáltam hogy megy becsukott szemmel. Az egyenest tartottam jó darabig, csak nem volt párhuzamos az úttal.
Nekem ami kedves emlékem mikor nyugodjon idős barát kollégámmal vetettem mtz-vel monosemmel kukoricát. Nyomtam neki 30hektárt megkellett aznap csinálni mentünk korán meg sokáig tartott a 6 sorossal. Előző nap este volt berúgás is hajnalig persze.
Váltottuk egymást pár óránként addig a kinti ember segített farosnak tankolni műtrágyát magot. Egyszer elmentem tábla másik végére keményen álmos voltam szinte álmomban vetettem dél körűl, megfordúlok a lenti forgón látom olyan cikcakkos ökörhugyozás a nyomjelző nemtudtam miért feljöttem akkor jön nevetve az öreg bicskabácsi kollégám(így hívtuk) hogy lefelé menet nem raktam le a vetőgépet úgy mentem végig aztán az inogástól a nyomjelző mocorgott hol le ért hol nem, úgyhogy fordulhattam visszafelé nem pedig előrre, kipótolni azt a gépaljat hehe
Válasz *** HM *** #21242. hozzászólásáraItt 1000x200-400alaktalan szèlest szántottak keresztbeÈs a szèlessègben vègig emelkedő volt, 24ha-t szántott 2 t-150 több napig így, meg sok sok barázda a kèsőbbi müvelèsi irányba
Rokon annyira leste az egytengelyes ganyèszorò göröcülő tàmkereket hazafelè,hogy a bal oldali àrokba belement. Egysàvos szük kihalt utca volt szerencsère.
Kollega 552mtzvel műtràgyàz. Kifogyott megemelte odajàr a pòthoz töteni. Tudta hogy szètcsuszik emelve a kardàn. Töt telon hivjak'felveszi indul szòrò leenged tltbekapcsol. Mondta'bekapcsolàs pilanatàban beugrott a lògò kardàn. De kèsővolt reccs.
Válasz atisgyulai #21236. hozzászólásáraHa sokadik helyen vetsz aznap és már átszereltél párszor forgó-kuki-forgó témában aznap akkor nem mindig megy minden olyan flottul
Mtz-ével klimát kapcsolom-nyitva az ajtócentizem a keritést kicsit beleakadt oké megyek tovább szin oldalába megakad és már durran is az üveg.Vetéskor kolléga nem kapcsolta a kardánt ugy ment vagy két kört,kardán bekapcsol mütrágya és mikro szóró kikapcsol a nyomon végigment semmi kelés hiba nem lett végül.
Válasz Wilde #21240. hozzászólásáraErre is van egy sztori!
Új gépész érkezik kb.80 ha-os gazdaság.
Az új ember "jó"szakember mert a ménesbirtoknál dolgozott,mindenhez ért!
Mennek műtrágyát szórni a szóró tele van,viszik az anyagot a szóró után,de nehogy valami gond legyen a szóróra nem teszik fel a kardánt.
A vér profi oda ér a táblához be kapcsolja a TLT-t és elindul szórni!
A többiek oda érnek és integetnek neki,de ő csak arra koncentrál hogy egyenesen menjen,a föld másik végén veszi észre hogy nem jól fogy az anyag!
350x 150 et 150be szántotta.
Kétlem hogy van talajművelős szakirodalma .... köcsög neten olvashatta h. váltani kell itt ott az irányt...
Aztán soha többet így..
Válasz Wilde #21238. hozzászólásáraÉn tavaly olyat aki szántás közben csinálta...
hogy ne maradjak ki volt olyan vissza kellett mennem kardánért mütrágyaszórásnál
Válasz atisgyulai #21236. hozzászólásáraMásodkézből halottam:
kiment az alkalmazott repcét vetni 4m-es rapiddal,
benne volt a vetőmag csak vetni kellett,le húzta a műszakot bement belenéztek a tartályba a főnökkel és látják nem fogyott a mag.
Mondja a főnök te Pista nem jelzett a monitor hogy nem vet a gép?
Nem főnök!
Hogy-hogy nem jelzett? Be volt kapcsolva?
Nem!
láttam szántani emberkét aki előszőr bedűlőzte...
Válasz atisgyulai #21236. hozzászólásáranekem volt kezdetben olyan, hogy nem toltam ki a teleszkópot a vetőgépen. jól megjegyeztem
van egy ismerősöm, aki műszaki analfabéta. vett egy új ásóboronát és nyitáskor nem vette ki a biztosító csapot. nem akart lemenni, hát jól megnyomatta a hidraulikával. lehetett hegeszteni a vázat
Ezek a vetőgépeskardánnembekapcsolós sztorik jók.
De könyörgöm, nem kellene vetés kezdésekor (és persze később is) fizikailag, szemrevételezéssel ellenőrizni a vetőkocsikat, vetőtárcsákat, maglesodrókat?
Én még vetésellenőrző melett is gyakran megállok, megforgatom. Biztos ami biztos.
Válasz nagyzoli5 #21234. hozzászólásáraMeg nyomtad neki jobban h ne tűnjön fel az asszonynak v a cimbiknek a kocsmába h sokáig voltál oda, és rákérdezzenek miért. ☺
Hogy ritkán kelt utána azt lehetett a madarakra v a magra fogni☺
Válasz ND #21231. hozzászólásáraHát igen! Az előző nyomokon menve fele idő alatt kész lett!
Válasz bandigh #21232. hozzászólásáraPedig a mienken 1000es tàbla van
Illető volt egy napot zúzózni az rz-3 assal. Mondta hogy egy kicsit remeg a gép.. 1000-esen nyomatta
Válasz nagyzoli5 #21229. hozzászólásáraLegalább már bevolt csíkozva a placc nem kellett nyomjelző meg gps
Jó olvasni a történeteket és derülni rajta. Esetleg tanulni belőle. Tegye mindenki a szívére a kezét és jelentkezzen bátean aki még soha semmilyen hülyeséget nem csinált. ☺
Válasz Koszi. #21219. hozzászólásáraEzt én is megcsináltam csak kisebb területtel.
Végeztem kapcsolnám ki a kardánt..
Kezdtem előröl
Nálunk hülyegyerek a 12 voltos kismotor zsinórjait bedugta a konnektorba, hogy milyen faxan fog majd pörögni.
Másik okos levette az eke mélység állító kerekér, majd miután kikötötte vele az MTZ-t, az elkezdett pattogni, erre ő kiszállt a gépből és nézte milyen szépen pattog, amig derékba nem tört a gép. Ugyan ez a gyerek télen bement a másfél méteres vízba, mert ott rövidebb. Lett neki új ventilátor lapátja meg hűtője