Gázolaj árak 651 Ft Benzin árak 635 Ft EUR 412.2 Ft USD 400.32 Ft CHF 438.4 Ft GBP 488.28 Ft

Fórum

Életképek a gazdálkodás mindennapjairól

Létrehozta: jd /4650 , 2009-11-14 10:40:52

Kedvencekhez Segítség

30260 hozzászólás
Nincs profilkép
#20410 Batka
2017-11-04 23:08:58

Válasz bobo77 #20412. hozzászólásáraA rossz oldalán vagy a városnak, azért erre keletnek van répa! A homokba amugy se nagyon van értelme beletenni...

Nincs profilkép
#20409 bobo77
2017-11-04 23:01:03

Válasz .Feco. #20410. hozzászólásáraItt a gyár 20-30 km es körzetében lassan senki sem termel répát...még a fritz sem vagy a horvátoknak adja!Vajon miért?smile devil

Nincs profilkép
#20408 Gege
2017-11-04 22:54:58

Válasz Tomszi #20401. hozzászólásáraModern szenzorokkal lehet! (Nem traktorból indulok ki) Marógép egyike amit használok Deckel Maho dmu 50t.
Álló helyzetben fej le van fékezve, nem forog. Ha megfogom kézzel s elkezdem csavarni az bizony kimutassa a terhelést!
Attól függetlenül hogy nem mozdúl sehova..
Szedtem már szét, egy 12kw motor elektromos fékkel, felette enkoder 2048 körönkénti felbontással, alul meg csapágyazás s az sk40 befogója..
Szóval megoldható elektromosan! (hogy hogy nem tudom smile wacko)

#20407 .Feco.
2017-11-04 22:33:02

Válasz Tomszi #20388. hozzászólásáraItt is ugyanez van, kínlódás, van hogy napokat késik, van hogy ki is marad, másikszor meg hívnak hogy van feladva, mert holnap jön vonat...

Igen, eddig faxa volt ásni de a meleg miatt nem lehetett prizmazni mindig csak mikor láttuk hogy jön vonat akkor szedtünk annyit ami oda kell.... most már lehetne szedni orrverzesig, most meg tapasztjuk a sarat...

#20406 mtz1221
2017-11-04 21:58:38

Válasz lac* #20408. hozzászólásáraÉs olyan választás nincs rajta,hogy a legnagyobb terület teljesítményt ,vagy a legkedvezőbb üzemanyag fogyasztást akarod ??

Nincs profilkép
#20405 lac*
2017-11-04 21:46:48

Válasz VMisi #20407. hozzászólásáraEz fokozatmentes váltó,nem kell gázpedált használni,csak a tempomat gombot kell megnyomni és beírt célsebességet tartja ami nálam szántásnál 9 km/ó

#20404 VMisi
2017-11-04 21:30:42

Válasz lac* #20405. hozzászólásáraNem tudsz 1500-nál többel szántani??
Ha szántás közben odapadlózol, akkor kipörög rendesen 2200-ig? Nem csak le van fojtva?

Nincs profilkép
#20403 lac*
2017-11-04 20:56:02

Csak mint alapokat leírnám (nem mérnöki végzettséggel)
Minden tengely ami nyomatékot visz át csavarodik
Egyszerűen mérhető is ma már,(két szenzor,mennyit késik a második jele,ms nagyságrend)szenzorból meg van bőven egy modern váltón
Nem jelenteném ki,hogy amit gondolok az 100%

Nincs profilkép
#20402 lac*
2017-11-04 20:45:41

Válasz VMisi #20402. hozzászólásáraNemhogy engedi,nem is tudom nagyobbra venni.
Maximum akkor,ha beírnám célsebességnek 15-ötsmile pimp

#20400 mtz1221
2017-11-04 20:34:47

Válasz lac* #20397. hozzászólásáraNem tudom mi alapján,de hogy nem tengely csavarodás után az 100%.De ha ez segít,egyik birtokon 2 egyforma gép.Egyiket családos saját traktorral is rendelkező munkás vezeti.Ő addig váltogat hogy 1800 fordulaton 70-80% motor terheléssel menyen.A másikat fiatal nem törődöm legényke vezeti,belöki automatába és had szóljon 100%-on.Azt mondták mikor automatába van akkor addig dobálja felfelé a sebességeket még nem veszít a motor 250-300 fordulatot meg nem lesz 100%-k a terhelés.A családos naponta 30 liter naftát,kicumizik belőle mégis kb egyformát tankolnak a műszak végén. Én csak okoskodva azt mondanám,hogy a gáz pedál állása,a fordulatvesztés,meg a befecskendezett nafta függvényében a computer kiszámol mindent.Azt is mikor menyi a terhelés,meg azt is hogy mikor adja rá a +.

#20399 VMisi
2017-11-04 20:33:45

Válasz lac* #20400. hozzászólásárasmile biggrin
Azért ne szánts szerintem tovább 1500-as fordulattal, mert a gép engedi. Ott váltóbaj lesz előbb-utóbb.

Nincs profilkép
#20398 Tomszi
2017-11-04 20:27:14

Válasz mtz1221 #20395. hozzászólásáraMeg ha ilyen könnyen lehetne nyomatékot mérni akkor miért kellene hozzá külön fékpad. Mechanikából méreteztünk csavarásra tengelyt, ugyan rég volt már, de nem voltak nagy megengedett elcsavarodás értékek. A torziós rúgó, az csavarodik üzemszerűen, de nem a hajtótengelyek.

Nincs profilkép
#20397 lac*
2017-11-04 20:17:41

Válasz jamo #20399. hozzászólásáraNa én ebben nem vitázom,nem én tervezem ezeket a gépeket,csak így gondolom ahogy leírtam.

#20396 jamo
2017-11-04 20:15:04

Válasz lac* #20397. hozzászólásáraSzerintem ha egy tengely mérhetoen csavarodna akkor az elobb-utobb el is torne (inkabb elobb).

#20395 bandigh
2017-11-04 20:12:56

Válasz lac* #20397. hozzászólásáraAhhoz kellene egy direkt csavarodásra képes tengely emiatt. A +teljesítményt szerintem az alapján adja rá, hogy mennyi a kitűzött cél fordulatszám, és mennyi a valós fordulatszám az adott pillanatban. Ha túl kicsi a haladási sebességed, nem adja rá a plusz kakaót, de pl pótkocsival felüljáróra felfelé menet, sokkal jobban odalövi neki.

Nincs profilkép
#20394 lac*
2017-11-04 20:08:14

Válasz mtz1221 #20395. hozzászólásáraMár miért ne lehetne mérni egy tengely csavarodását? A + teljesítményt mi alapján adja rá?

#20393 VMisi
2017-11-04 20:07:55

Válasz jamo #20393. hozzászólásáraNemrég Pistabácsival is beszéltünk erről, és igen, a kiírt motorterhelés csakis számított érték.

#20392 mtz1221
2017-11-04 20:06:04

Válasz lac* #20391. hozzászólásáraÉs hol van ez a tengely,ami annyit csavarodik hogy mérni lehessen róla ?? A hajtásláncban valahol ??smile sweatdrop

Nincs profilkép
#20391 lac*
2017-11-04 20:04:45

Válasz bandigh #20392. hozzászólásáraAz enyémben nincs,csak ez az egy.

#20390 jamo
2017-11-04 20:01:14

Már megint belevauzok a nagyok dolgába... de szerintem folyamatosannyomatékot mérni egy hajtásláncon nem olyan egyszerű... anélkül, hogy lenne infóm róla de szeerintem a commonrailes motorok befecskendezési görbéjéből számolja a számítógépük a motorterhelést ha ehhez nyomaték infót is ad akkor azt is befecskendezési görbéből számolja "viszonylagosan"... tehát a számítógépbbe be van előre programozva a max befecskendezési mennyiség és annak (eloszlása egy ütem alatt) a számítógép meg megmondja,hogy adott fordulaton tud e még rátenni kraftot vagy ez a max. Ha ez a max akkor 100% a motortethelés, ha nem akkor kevesebb. Szerintem, de ha valaki okos hozzáértő elmondaná a tutit akkor az még jobb lenne...

#20389 bandigh
2017-11-04 20:01:10

Válasz lac* #20387. hozzászólásáraDe kell lenni benne egy másik skálának vagy tekerőnek(nem ismerem a gépet), amivel azt állítod hogy mennyire terhelje be a motort. Azaz, ami alapján a szabályzást végzi.

Nincs profilkép
#20388 lac*
2017-11-04 19:56:07

Válasz Tomszi #20390. hozzászólásáraegyszerű,egy tengely elején és végén is van poziciószenzor,ezzel mérik a csavarodést

Nincs profilkép
#20387 Tomszi
2017-11-04 19:48:53

Válasz lac* #20389. hozzászólásáraJó, legyen, abban nem voltam biztos.

Nincs profilkép
#20386 lac*
2017-11-04 19:46:28

Válasz Tomszi #20386. hozzászólásárade van benne nyomatékézékelő

Nincs profilkép
#20385 Tomszi
2017-11-04 19:45:40

Válasz .Feco. #20377. hozzászólásáraOtt hogy megy a szállítás? A Dunántólon eddig nagyon akadozott, valahol vágányzár volt egész ősszel, talán most megindul már. De minden éven ilyenkor ősszel szedik fel a sineket ezen a vonalon. Úgy meg nem szedheted hogy megrohadjon a föld végén vagy az állomáson. Eddig a környékről alig szállítottak be répát.

Nincs profilkép
#20384 lac*
2017-11-04 19:44:22

Válasz bandigh #20385. hozzászólásáraNem jól érted.
A határfordulattal a max fordulatot állítod,ameddig engedi a motort pörögni az elektronika.Ha lejjebb tekered nem engedi pörögni a motort annyira,ezáltal ha húzhatná a tárcsát mondjuk 10-el,nem fogja csak 8-cal

Nincs profilkép
#20383 Tomszi
2017-11-04 19:41:17

Válasz lac* #20373. hozzászólásáraNyomatékérzékelő biztos nincs benne.
Na a motorok maximális nyomatéka az érdekes, ugye ez le van írva a prospektusokba hogy ennek a motornak ennyi a névleges fordulata, és ennyinél adja le a maximális nyomatékot, némelyikben még diagram is van rajzolva hozzá. Csakhogy tudásom szerint a nyomatékot fékpadon mérik, méghozzá úgy hogy a motor fullgázon van és elkezdik terhelni. A terhelés hatására esik a fordulat, közbe meg mérik a nyomatékot. Tehát ha egy motor névleges fordulata 2200 f/min, a max. nyomatékot meg 1600-nál adja le, akkor az azt jelenti hogy annyira leterhelik hogy már csak 1600-ot tud forogni, tehát mondjuk szántásnál addig kapcsolsz fel, míg 1600-ra visszaesik a fordulat, na így nem lehet dolgozni, nem hogy egész nap, de egy órát se. És ez nem ugyanaz mintha csak 1600-ig tennéd rá a gázt.
Úgyhogy várom a többiek véleményét.

#20382 bandigh
2017-11-04 19:20:05

Válasz lac* #20373. hozzászólásáraHa jól értem a határfordulat tekerő azt állítja, hogy meddig engedje le a motorfordulatot mielőtt lejjebb vált. Más márkákban is van ilyen motorfordulat állító, és az benne a pláne, hogy minnél feljebb van véve, annál virgoncabb a gép, mert jobban engedi beterhelni a motort, adott "sebességváltás" hatására. Azaz mivel ezt kiakasztottad, ezért 100%-a motorterhelésed mindig. Hát nemtudom, én nem szivesen hajtanám így smile sweatdrop

#20381 Gatti
2017-11-04 19:01:34

Válasz .Richard. #20380. hozzászólásáraén is gondoltam már erre hogy lehet többet mutat mert volt hogy még a zöld tetején volt és úgy is simán tudtam bele vizet önteni , tehát egyáltalán nem forralta. Na mind1, amíg zöldbe van addig minden jó ez az utóbbi évek tapasztalata

#20380 Diesel Tibor
2017-11-04 19:01:02

Válasz Pilátus #400. hozzászólására6db claas van az udvaron ,de legjobban a valtrát szeretemsmile cowboy

#20378 >>>>Cs.Gazda>>>>
2017-11-04 18:50:14

Válasz lac* #20370. hozzászólásáraUgyan ez nálam a Puma is. Egy éve vettünk Magnum cvx-et, ott az a tapasztalat, h nem megy annyira, mint powershiftes társa. A váltó nem enged többet, kíméli magát a szemét, a powershiftes 4 méteres tigerrel 10-11km/h val megy, ez meg a 3,5-ös karáttal 8,5-9,5 km/h val. Mélység egyformán 30cm körül.

Nincs profilkép
#20377 .Richard.
2017-11-04 18:47:04

Válasz Gatti #20379. hozzászólásáraDe miért? Igaz, nem ez a topik...... Én mèrtem a termosztàtot,65 körül nyit. De,zsalu nélkül ilyenkor, addig sem megy föl,csak nyàron. Fűtés így is jó ,ha dolgozik, meg a zsalu fölhùzva,akkor a zöldben van. Tegnap, a zöld elején volt mikor hazaèrtem,itthon beletettem hamar a hűtőbe a kazán mèrőt,80at mutatott. Szerintem kèsik ez az òra,tiéd,meg lehet, többet mutat?

#20376 Gatti
2017-11-04 18:38:18

Válasz .Richard. #20378. hozzászólásáramajdnem annyi volt már így meg is álltam pihentetni meg visszább vettem :) de vigyáztam hogy a zöldből sose menjen ki a mutató :)

#20374 .Feco.
2017-11-04 18:01:03

Válasz borda77 (Joe) #20376. hozzászólásáraMár megint... amíg aratás meg szaritozas ment addig csak csipkedtuk mikor nagyon kellett most néhány napig viszont teljes gőzzel!

#20371 Gatti
2017-11-04 17:45:57

mai meló smile cowboy

Nincs profilkép
#20370 lac*
2017-11-04 17:31:04

Válasz Tomszi #20372. hozzászólásáraSzerintem a motor nyomatékából számol,mert nálam 1500-as fordulatnál(max nyomaték) már 100% motorterhelést mutat.Aztán ha több erő kell,és emeli a fordulatot 2000-re,akkor is 100%-ot mutat,meg,ha ráteszi az extra Le-t,akkor is 100%.
Ezért gondolom,hogy a nyomatékot érzékeli,és ebből számol

Nincs profilkép
#20369 Tomszi
2017-11-04 17:22:24

Válasz szanberg #20363. hozzászólásáraNagyon nem mindegy milyen egy gép kezelése, bánásmódja, legyen az egy egyszerű MTZ vagy egy Fendt, JD, de bármelyik márkát írhatnám. Akár tulajdonosként akár alkalmazottként, mindegyikre látok pozitív és negatív példát is.
Visszaolvasgattam a topikot tegnap és ma. Többen is írtatok a leterheltségről, hogy 90%, 60%, ennyi-annyi.
Na ezt ki hogy tudja, akik olyan gépet használnak ami kiírja ezt a bizonyos leterheltségi értéket. Miből számolja ki a gép komputerje ezt?

Nincs profilkép
#20368 lac*
2017-11-04 17:21:07

Válasz .MAN. #20365. hozzászólásáraSzerintem nem enged károsan nagyobb nyomatékot a rendszer,inkább csökkenti a sebességet,legalábbis nálam így van,a többi márkát nem ismerem

Nincs profilkép
#20367 lac*
2017-11-04 17:18:48

Válasz szanberg #20364. hozzászólásáraNemtudom,nálam a NH-on beállítom a célsebességet,a határfordulat max-on(ez mindig ott van,nem tekergetem),aztán csak megnyomom a tempomat gombot,ennyi. Tárcsánál kipörgeti 2000-re a motorfordulatot,szántásnal már napok óta 1500-1700 között megy. Plussz érzékeli a rendszer a hajtóművön a nyomatékot,ha lehet ráadja a extra Le-t.
Ezt szerintem csak direkt rosszindulattal lehetne szétgyilkolni

Nincs profilkép
#20366 Sk Laci
2017-11-04 16:51:36

Válasz szanberg #20368. hozzászólásáraÚgy tudtam 500 körül, csak nekem valahogyan soknak tünek az általad írt motorórák. Nekem igaz hogy a negyede van a tiédnek, a Zetor 2004-es 5070 óra van bene, a NH 2008-as és csak 1900 órás. 2009-2012 közöt én is bérmunkáztam, de mára már csak ritkán megyek. Más traktorom nincsen, csak ez a kető.

#20365 szanberg
2017-11-04 16:39:28

Válasz Sk Laci #20367. hozzászólására450 hektár a saját művelésünk és elég sokat kell bérbe dolgozni, gépi szolgáltatásban a térség eléggé szegényes -volt, most már azért van a kisebb gazdáknak is fasza masinájuk nyugati gépük jó eszközeik.
Annyi, hogy egész évben dolgozunk mert állattenyésztés is van, zöld soros melók és ami még nagyon sok az a bér aratás hozzá kapcsolva rengeteget kell pótkocsizni, ezért is lett megvéve a 135-ös Kubota mert a naggyal nem kocsizunk és hiány volt ilyenkor is transzportban valamint tavasszal is vetés szórás permetezés zöldbála készítés minden egyben, kellett olyan gép ami befér sorba de képes nagyobb pótot is húzni.

plussz mtz-k is ketyegnek, 3 db van belőlük

Nincs profilkép
#20364 Sk Laci
2017-11-04 16:31:46

Válasz szanberg #20363. hozzászólásáraMenyi hektárt dolgoztok velük évente, hogy enyi üzemóra van benük?

#20362 .MAN.
2017-11-04 15:15:14

Válasz lac* #20351. hozzászólásáraMax fordulat 1600, mert viszi úgy is. Szezon végén jöhet a szerviz, mert a nyomaték gyilkol nem az ember smile smile

#20361 szanberg
2017-11-04 14:26:57

Válasz lac* #20351. hozzászólásáradehogynem nagyon könnyen ki lehet nyírni, elég ha menetközben átkapcsol békából nyúlba meg ilyen apróságok és már szakad is majd minden szét, vagy nyúlban talajlazítózik vagy egyszerűen nem jól állítja be a fordulatszám határértékeket terhelés dolgokat aztán abszolút nem jól fog dolgozni ami semminek sem jó, az sem jó ha csak tolja neki amíg bírja és nem használja a DTM funkciókat mert úgyis többet tol neki mindig az ember mint amivel elsímulva duruzsolna ésatöbbi....

nagyon is könnyű kinyírni, a power váltónál ha nem bír visszakapcsol egyet ha lazán meg feljebb tol rajta oszt jónapot nincs más varia.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Milliárdok kerültek a gazdákhoz
Milliárdok kerültek a gazdákhoz
A felhívásokra többszörös volt a túljelentkezés.
Elképesztően erős áron kezdte az évet a takarmánykukorica
Elképesztően erős áron kezdte az évet a takarmánykukorica
Egy éve csak reménykedtek a termelők egy hasonlóan magas árban.
Väderstad Rapid 400, 450
Väderstad Rapid 400, 450

9.390.000 Ft

Állatkedvelő segédmunkás
Állatkedvelő segédmunkás

450.000 Ft

Eladó fűkasza
Eladó fűkasza

2.900.000 Ft

Bálaszállító pótkocsi
Bálaszállító pótkocsi

900.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]