Gázolaj árak 652 Ft Benzin árak 637 Ft EUR 407.33 Ft USD 390.32 Ft CHF 431.59 Ft GBP 485.67 Ft

Fórum

Életképek a gazdálkodás mindennapjairól

Létrehozta: jd /4650 , 2009-11-14 10:40:52

Kedvencekhez Segítség

30411 hozzászólás
#20311 dr.T
2017-11-03 10:48:28

Válasz .Feco. #20301. hozzászólásáraHu te aztan mindent tudszsmile whistling

#20310 dr.T
2017-11-03 10:45:20

Válasz .Feco. #20293. hozzászólásáraHat en ezt pont forditva tudom es hallom is eleg sok Jd van a kornyeken es pont ez miatt kezdenek valtani mas markara

#20309 jonny 6930
2017-11-03 09:44:07

Válasz mtz1221 #20311. hozzászólásáraEn mar beszéltem olyanal akinek 20000euro felet volt a számla.Vario csere vagy javitas nem tudom már pontosan

#20308 mtz1221
2017-11-03 08:47:19

Válasz .Szabi. #20309. hozzászólásáraÉs ezt úgy számolod,hogy a fendt vario pl 1 hektárt 2 literrel kevesebb naftával szántja ki mint a powershift-es jd?Az 5000 munkaóránál minimum 11000-12000 euró.Menyi a fendtbe egy vario váltó csere ??

#20307 .MAN.
2017-11-03 08:37:47

Válasz .Szabi. #20309. hozzászólásáraElmennek azok többet is. Az enyémben már most pár ezerrel több van és még nem nyúlt hozzá senki. smile devil De tudok mutatni 26 ezer órásat bontatlanul.

De minden a matekon múlik, hogy honnan számolod valószínűleg. Én mint kisparaszt nyilván nem nyúlnék bele egy fokozatmentesbe mert 10-15 ezer óráig nem fogok gépet cserélni és nincs annyi terület, ami kihozzon egy 3 millás váltócserét gazdaságosra. Ellenben el tudom képzelni, hogy több száz hektáron még így is megérheti, hogy 10000 óra alatt egyszer váltót javítasz/cserélsz.

Ha üzemóránként felszántasz a géppel 2 hektárt, az 20000 hektár 10000 óra alatt. Hektáronként ha csak 1 litert spórolsz, akkor az kb 5 millió forint 10000 óra alatt. Még mindig 2 milla pluszban vagy. De ez csak ilyen nagyjából hasraütés szerű számolás volt.

Az más kérdés, hogy ha 20000 órán át nem költesz a váltóra, akkor kijöhetsz sokkal jobban, de megint kérdés a sebesség és munkabér hozzá.

Korán van még ehhez smile lol

Nincs profilkép
#20306 .Szabi.
2017-11-03 08:21:46

Válasz .MAN. #20308. hozzászólásáraSzàmold ki mennyit fogsz megspórolni üzemanyagban, és mennyit fogsz ráköltenib15 e üzemóra alatt, ugyanis a jd powershift vàltók annyit tutira elmennek, de inkább többet.smile drool

#20305 .MAN.
2017-11-03 08:16:19

Válasz dr.T #20287. hozzászólásáraA fokozatmentes váltók legnagyobb ellensége mindig a traktoros. Mindegyik képes nagyon sokáig húzni és mindegyik képes nagyon hamar tönkremenni. Pont azért, mert a traktoros elkezd spórolni. Minden váltót ki tudsz nyírni egy év alatt, ha rosszul használod. Nem az üzemóra eszi meg a gépet, hanem az alacsony fordulaton fellépő nagy nyomaték.
De tudnék én mesélni neked széthulló gépekről mind a két táborból.

Ha a legtakarékosabban akarsz dolgozni, akkor csak fokozatmentes váltó. Egyik fokozat váltó sem tudja 100%-ra terhelni a motorodat optimális fordulatszám mellett. Egyszerűen nem tudod úgy megválogatni a munkaeszközöket mögé, hogy minden talajon, minden időszakban, minden körülmény között találj egy jó sebességi fokozatot a gépben.

Nincs profilkép
#20304 lac*
2017-11-03 07:31:45

Válasz GREVEN #20305. hozzászólásáraPl a cnh fokozatmaetes váltóiban külön egység a hidraulikus rész,ha lassulni kezd, motor le,pár csavar le,hidraulikus egység csere.A mechanikus rész pár fogaskerék csak,az valószínűleg bírja.Sokkal egyszerűbb már mint egy power váltó

Nincs profilkép
#20303 lac*
2017-11-03 07:26:29

Válasz Batka #20303. hozzászólásáraSzerintem sem zf van a Cnh-ban,én legalábbis sehol nem látok Zf feliratot,csak cnh-t

#20302 GREVEN
2017-11-03 07:08:47

Válasz dr.T #20288. hozzászólásáraIdézve az illetö szavait aki vetett, nem mindegy kinek a döntése alapján van a válto felujitva. Az ivt akkor drága ha kell bele egy uj. Ha idöbe észreveszik( az értelmes pilota a székbe) akkor kevesebböl kijön mint egy poweres rehab. Nem tudom mi az igazság,de annyi tuti hogy aki nem ért hozzá azt a szerviz átbassza elég rendesen szerintem,mert mindig egyszerübb a zsir ujat alávágni mint belemászni jobban. Igaz ez föleg az uj ismeretlen dolgokra.

Nincs profilkép
#20301 horesz
2017-11-02 23:17:09

Válasz borda77 (Joe) #20279. hozzászólásáraValahogy megértem miért az nh hullott ki elsőnek... ahol dolgozom tavaly volt géppark csere. Két márka lobbizott, Fendt (ezek voltak előtte, és 10-12 ezer üzemórával mentek cserébe) és a nh. Végül a forgalmazó drágábban számította be a régi fendt gépeket és olcsóbban is adta az új nh-t. Így 4 fendt (718) és végül kettő T8.380 egy T8.420 és kettő T7.225 lett a váltás vége. 1,5 évesek a gépek túl vannak 2-3000 üzemórán, fendt előírt szervíz és kisebb hibákon kívül köszönik jól vannak. A nagy nyuszikról tudnék sok sok képet mutatni, amint állnak a műhelyben darabokban... Lehet ami elsőre olcsónak tűnik nem is annyira olcsó...smile whistling

Nincs profilkép
#20300 Batka
2017-11-02 22:11:28

Válasz .Feco. #20301. hozzászólásáraÉn is úgy tudtam, hogy a ZF az első generációs steyr smaticot vette át és a CNH-sok már nem ezt használják.

#20299 Vinkó75
2017-11-02 22:08:47

Válasz Batka #20297. hozzászólásáraEz az irány..a jó gép és üzemanyag fogyasztás miatt nem csak a motoroknak kellett változni. De a hajtásláncnak is.

#20298 .Feco.
2017-11-02 22:05:59

Válasz borda77 (Joe) #20299. hozzászólásáraFuvarozó cégünk is van... látunk egyet smast a papírokon...

#20297 .Feco.
2017-11-02 22:05:00

Válasz Batka #20297. hozzászólásáraEz sajnos így van, meg kellett indokolni hogy miért nem akarnak a fendekkel azonos felszereltséget kiajanlani és nem lehetett bevallani hogy akkkr eltűnt volna az árkülönbség...

14 éve veszünk fokozatmentes gépeket, 120-350 le között, mint mondak sosem lesz más...

Nincs profilkép
#20296 borda77 (Joe)
2017-11-02 22:03:19

Válasz .Feco. #20298. hozzászólásáraÉn úgy tudom... nem zf. De életemet nem tenném rá!

Nincs profilkép
#20294 Batka
2017-11-02 21:59:52

Válasz .Feco. #20291. hozzászólásáraCsak annyit írtam, hogy szimpatikus, dolgoztam vele fél napot és kellemesen csalódtam benne. A tartósságáról nem tudok nyilatkozni egyenlőre. De a JD fokozatmentesét gyakorlatilag a kite áztatta el idehaza, itt a szomszédban van egy osztrák van vagy egy tucat jd-je,6-os, 7-es, 8-as, mind fokozatmentes!

Nincs profilkép
#20293 borda77 (Joe)
2017-11-02 21:59:40

Válasz .Feco. #20295. hozzászólásárameg az autocommandja a cnh-nak az is saját...

#20292 .Feco.
2017-11-02 21:55:48

Válasz dr.T #20287. hozzászólásáraKét fokozatmentes váltó van: Fendt: fendek, fergussonok, valtrak, challengerek, ZF: JD, Claas, NH, Case, Steyer, Deutz

Itt sehol nincs generikus fejlesztés,mindenki ezt veszi

#20291 cimbike.
2017-11-02 21:53:21

Nálam a fokozatmentes kifullad a directdrive-nál, más fokozatmentes mem jöhet a portára!

#20290 .Feco.
2017-11-02 21:52:57

Válasz dr.T #20288. hozzászólásáraMióta érdeklődők más markak után rengeteg felől hallom ahogy bajok vannak a power valtokkal, és nem 8-10e oraknal, hanem 3000 körül!

#20289 Vinkó75
2017-11-02 21:51:59

Mellettem 936 majd 939-es efendik dolgoztak egy gazdaságban. A váltó az egyikben megperecelt. Természetesen a tulaj berágott többek közt a kereskedőre is. Semmi gond, hirtelen felindulásból jött a fullos őzike. Jelenleg még a váltó gonddal is az efendi vezet. Ez van. Természetesen a másik efendi teszi a dolgát gond nélkül. Jellemzően itt az őziékkel is gond van difi,első hajtás,befecskendező rendszer,független felfüggesztés.

#20288 .Feco.
2017-11-02 21:51:31

Válasz Batka #20289. hozzászólásáraSzerintem az E23 sokkal rosszabb mint a fokozatmentes, legalább annyi elektronika van benne, csak mellette ezer kompromisszum...

Nincs profilkép
#20287 Dinnyés Laci
2017-11-02 21:50:57

Válasz borda77 (Joe) #20286. hozzászólásáraaki arra vágyik inkább a fendt-et nézegesse

Nincs profilkép
#20286 Batka
2017-11-02 21:45:49

azért az e23-at érdemes megnézni, nekem első pillantásra szimpatikus volt, pedig nap mint nap fokozatmentest hajtok.

#20285 dr.T
2017-11-02 21:44:18

Válasz borda77 (Joe) #20286. hozzászólásáraAddig akarjatok fokozatmenteset mig nem kell fizetni egy valtocseret,aztan megvalltozik a velemenyetek.

#20284 dr.T
2017-11-02 21:41:56

Válasz .Feco. #20283. hozzászólásáraNa a Jd fokozatmentes valtojarol inkabb ne is beszeljunk,az a legnagyobb bakloves ,ha a kenyelemre megyunk akkor ok de ha megbizhatosagra akkor nemer semmit.

Nincs profilkép
#20283 borda77 (Joe)
2017-11-02 21:39:53

Válasz Dinnyés Laci #20285. hozzászólásáramert nem ismerik és nem tudják használni ... külföldön már csak fokozatmentesek mennek szinte mindenben...

Nincs profilkép
#20282 Dinnyés Laci
2017-11-02 21:36:01

Válasz .Feco. #20283. hozzászólásáraén nem azt mondtam hogy nem jobb mint a másik csak 7-8 órával már senki nem akarja megvenni míg a nem auto powert simán megveszik

Nincs profilkép
#20281 borda77 (Joe)
2017-11-02 21:31:29

Válasz .Feco. #20283. hozzászólásáraÉn is csak fokozatmentest veszek majd az tuti.... csak itt fél mindenki tőle mert nem tudják használni...

#20280 .Feco.
2017-11-02 21:29:30

Válasz Dinnyés Laci #20275. hozzászólásáraIlyen teljesítményű gépet nem szabad megvenni mással, CSAK ÉS KIZÁRÓLAG fokozatmentes váltóval! Különben használhatatlan, mert a hozza való gépek teljesítménye nagyon változik és hagyományos váltó nem tudja lekovetni... az elmúlt 14 évben egyedül a 6R-es JD-t vettük autocommand-al, de azt is nagyon megbantuk, az összes többi fokozatmentes volt, ezután is csak az lesz... de ha megnézed lassan nincs a piacon más...

#20279 GREVEN
2017-11-02 21:29:02

Válasz Dinnyés Laci #20275. hozzászólásáraFura dolog ez az ivt válto. Aki vetette nekünk a buzát van 8230-as gépe ivt váltoval meg amivel vetett 8340R vagy milyen . A két gép között 100 loerö a különbség és a kisebb ivt váltoval jobban huzza a 7 késes terradiget mint a nagy.

Nincs profilkép
#20278 borda77 (Joe)
2017-11-02 21:28:01

Válasz balazoooo #20280. hozzászólásáratudod van olyan érzés hogy ha beülsz és mész vala 10 percet jól érzed magad a gépbe és minden klaffol hát a nh nagyon nem ilyen volt...és drága is...

Nincs profilkép
#20276 borda77 (Joe)
2017-11-02 21:23:47

Válasz balazoooo #20277. hozzászólásáraT8.350 volt... franc tudja olyan érzésem volt vele hogy van erő de nem olyan robbanékony elektronika vagy vezérlés más mindegyikbe... Nem volt szimpi...

#20275 Vinkó75
2017-11-02 21:16:47

Válasz .Feco. #20268. hozzászólásáraA 3 éves nagy Deutz..elkezdte folyatni az olajat. Oda is hova nem kellett volna.Szakszervíz szétkapta. A Német válasza "öreg a gép le kell cserélni" !smile whistlingsmile whistling

Nincs profilkép
#20274 balazoooo
2017-11-02 21:12:43

Válasz borda77 (Joe) #20271. hozzászólásárat8. hanyas volt? erő megvolt benne?

Nincs profilkép
#20273 borda77 (Joe)
2017-11-02 21:10:25

Válasz Batka #20274. hozzászólásáraigen ez igaz egyre több silány tömeggyártott cucc van ezekbe de legalább a fődarabok jók legyenek és azért ott vannak különbségek...

Nincs profilkép
#20272 Dinnyés Laci
2017-11-02 21:08:50

Válasz .Feco. #20268. hozzászólásáraha a sajátodról beszélsz az a váltó miatt nem kell senkinek
ha nem autopower lenne már rég elvitték volna

Nincs profilkép
#20271 Batka
2017-11-02 21:08:44

Válasz borda77 (Joe) #20272. hozzászólásáraNa igen, a " hiba a kormány és az ülés között keletkezik" mondás alapvetően felülírhat minden műszaki megoldást, de sajnos azért az a tendencia, hogy nem feltétlen a tartósság irányába mutatnak a fejlesztések. A szenzorokról meg annyit, hogy lassan már mindegyik 6 számjegynél kezdődik és egyre több van belőlük...

Nincs profilkép
#20270 borda77 (Joe)
2017-11-02 21:04:32

Válasz .Feco. #20268. hozzászólásáraEz pont így van... Nimbusz már nincsen és mondjuk 6-8000 üo-nál csere...

Nincs profilkép
#20269 borda77 (Joe)
2017-11-02 21:00:09

Válasz Batka #20270. hozzászólásáraFigyelj ha olyan cuccal mész vele ami neki való és figyelsz rá nem mint a "barom" akkor elmegy mindegyik.. és itt az összes márkát fel lehet sorolni... lehet egyiknél több szenzor vagy egyéb bosszantó kis szarságok lesznek de alapvetően egyik sem szar már....

Nincs profilkép
#20268 borda77 (Joe)
2017-11-02 20:59:06

Válasz balazoooo #20269. hozzászólásáraAz esett ki először... Claas árban van és belül puritán üvegek kicsik, kényelem is a többihez képest a legalja, és úgy az egész... ha mondjuk 8-10 millával olcsóbb lenne mint a többi akkor oké, de ilyen áron... felejtős...

Nincs profilkép
#20267 Batka
2017-11-02 20:57:37

Válasz .Feco. #20268. hozzászólására"..ha elmegy 5-6 évig..."
ott a "ha"!...sajnos

Nincs profilkép
#20266 balazoooo
2017-11-02 20:42:55

Válasz borda77 (Joe) #20265. hozzászólásáraNew Holland milyen volt? Vélemény róla?

#20265 .Feco.
2017-11-02 20:34:44

Válasz *** HM *** #20259. hozzászólásáraMiért, a zöld-sárga kinek kell? Egygazdas, megkímélt, relatíve kevés üzem órás, soha ekét a kertben sem látott mégsem erdeklodik utána senki....kereskedő elad bármilyen ismeretlen eredetű xart de használókent nem tudsz eladni semmit, csak beszámítani...

Régen ez is más volt de mára ez sem ugyan az, nincs nimbusza egyetlen márkának sem, minden ingyen kellene, vagy inkább olcsóbban de csak ha felújított és sosem használtad csak vasárnap templomba menni... mi is kacsingatunk sok fele, egy ilyesmi gépet ha elmegy 5-6 évig majd leadod a MEH-Ben akkor sem buksz többet mint a sárga vagy a piros kerekűn...

Nincs profilkép
#20264 borda77 (Joe)
2017-11-02 20:27:11

Válasz .Szabi. #20266. hozzászólásáraÉn +1fix és 1 beugro ha kell..

Nincs profilkép
#20263 .Szabi.
2017-11-02 20:21:18

Válasz borda77 (Joe) #20263. hozzászólásáraMennyi gèppel meg emberrel csinálsz 460 bér+ sajátot?

Nincs profilkép
#20262 borda77 (Joe)
2017-11-02 20:18:04

Válasz mtz1221 #20264. hozzászólásáraMég mem csak idén teszteltm nh,jd,fendt és claast. Ezután maradt 2 márka majd jövőre tervezem...

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Sajtóközlemény
PREGA X: Hatékony módszerek az eredményes termeléshez
PREGA X: Hatékony módszerek az eredményes termeléshez
A PREGA X lehetőséget kínál a technológiai megoldások és előnyök megismerésére.
Fontos teendő vár rád februárban
Fontos teendő vár rád februárban
Ismerd meg a részleteket!
Hidraulika munkahenger
Hidraulika munkahenger

24.000 Ft

Vertikum 3,5 forgókapás magágykészítő
Vertikum 3,5 forgókapás magágykészítő

2.000.000 Ft

Regent front tárcsa
Regent front tárcsa

850.000 Ft

Case IH Magnum 7140
Case IH Magnum 7140

9.500.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]