Hirdetés
Fórum
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Napraforgó vetőmag új
- Öko gazdálkodás új
- Zetor traktorok új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Kukorica vetőmagok új
- Hagyományos, paraszti ismeretek. új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Ipari kendermag termesztése új
Cikkajánló
Sajtóközlemény
Ilyen fejlesztésre költötték el a 183,5 millió forint vissza nem térítendő támogatást
Céljuk a modern üzleti és termelési kihívásokhoz történő alkalmazkodás volt.
Hirdetés
951 hozzászólás
Válasz Logen #750. hozzászólásáraOtt a keresekedő honlapján van egy telefonszám. Felcsörgöd és kérsz jogszabályi hivatkozást. Rögtön okosabb leszel.
Üdv urak! Kérdésem lenne a következű: az a hír járja,hogy Január 1-től nem lehet forgalomba helyeztetni MTZ 820 és hasonló traktort,illetve régebbi MTZ-t,vagy nyugatról behozott,hasonló emissziójú gépet. Erről tud valaki konkrétat azon kívül,hogy egyetlen kereskedő ezt állítja? NKH oldalán nem írnak semmi ezzel kapcsolatost,illetve több órás keresés után sem dob fel találatot a témáról. Segítséget előre is köszönöm!
Válasz bandigh #747. hozzászólásáraelvileg eredetvizsga nem kell,tehát ha egyszer már van papírja akkor "bármit",persze kell egy "jó" vizsgabiztos
Válasz Güzü #745. hozzászólásárahttp://reffi.hu/#
azt a bácsit keresd
Válasz Claastra. #746. hozzászólásáraTehát ha van egy hw alvázad piros rendszámmal akkor tehetsz rá egy 3 m széles platót? Lassú járműnél ez a megengedett max szélesség. Napraforgóban jó lenne Amúgy a felépítményt ha lecseréled egy gyárihoz hasonlóra, újra, akkor is kell róla papír?
Válasz Güzü #745. hozzászólásárapapiros alvázat kell venned ,és arra építeni
Válasz rsandor #743. hozzászólásáraKisebb tételben gondoltam sorozat gyártásra, de nem hittem volna enyire nehéz :)
Válasz Güzü #742. hozzászólásáraMost èpitett egyedi gyàrtàsù jàrművet nem engednek forgalomba helyezni. A meglévők is nehezen,de ùjra tipusszàmozva,mehetnek. Màr amelyiknek hòkuszpòk típus neve van,az újat kap . Ha talàlsz egy fèl istent,aki neked ezt engedi,akkor szòljàl!
Válasz Güzü #742. hozzászólására Sorozatgyártásra gondolsz?
Tudom nem ide tartozik, de hátha tudtok segíteni. Hogy tudnék hivatalossan pótkocsit gyártani? Mi szükséges hozzá? Honnan beszezezhető? Jogi dolgok, engedélyekre gondolok
Válasz UE-28 #736. hozzászólásáraeddig nem kellett.
Válasz UE-28 #739. hozzászólásáraha minden papírja érvényes, akkor sima átíratáshoz nem kell.
Válasz atisgyulai #738. hozzászólásáraÚgy értettem az ismételten, mint pl. szgk. vásárlás után.
Akkor pl kell.
Köszönöm a válaszokat!
Válasz UE-28 #736. hozzászólásáraÜdv!
Tudtommal piros rendszámos (lassú) jármű nem eredetiség vizsga köteles.
De inkább még ma hívd fel a helyi korm.hiv.-t, hogy milyen okmányokat kérnek az átíráshoz, esetleg külön, (illedelmesen) kihangsúlyozva az ered. vizsgát.
És miért "ismételten"?
Válasz UE-28 #736. hozzászólásáraNem,csak az első forgalomba helyezéskor kell !!!
Okmányiroda,biztosítással és átír,ennyi!!!!
Üdv!
A tervek szerint vasárnap vennék egy piros rendszámos, törzskönyvvel is rendelkezô pótkocsit, amin érvényes mûszaki van.
Kérdésem az, hogy kell e ismételten eredetvizsgáztatnom vagy sem.
A környékünkòn tudtommal nem csinálnak ilyet és akkor a szállítást ehhez igazodva szeretném megoldani!
Köszönöm!
Válasz Claaastra #734. hozzászólására
Válasz JDFERI #733. hozzászólásáraén egy 3 tengelyes 24t öszt pótot vizsgáztattan át ,így évi 300e ft sprolok biztosítással,ott már van értelme bevállalni 1-2 büntit
Köszönöm a válaszokat . Mindent megtudtam ès semmit sem tudtam meg . Igen tisztában vagyok az adó fizetési kötelezettsèggel.Kb egy 100as/év Nem a forgalmiban lèvő adatokat kèrdőjelezik meg hanem ,hogy mièrt mentem 40el lassú póttal.Persze ez mèg nem ok arra ,hogy SZent István király hivatalos kèpmásábol 10 darabot a helyi önkormányzat közmunkaprogram támogatására fordítsak . De èbredtünk már szèp januári reggelen arra ,hogy ez-meg-az megváltozott , ezèrt úgy gondolom bármikor meg is változhat . Pótkocsit meg ritkán vásárol használni vágyó ember 2 èvre .Ismerem a köhèm rendelet vontatmánnyal kapcsolatos rèszeit (nagyjából) de a müszakiztatás szabályainak idevonatkozó ( az eredetileg felvetett ) kèrdèsekre nem találtam benne választ . De majd hétfőn megpróbálok felhomályosulni a közlekedès felügyeletnèl .
Válasz Claaastra #727. hozzászólásáraErre tudsz beidézni valami hivatalos rendeletet? Szerintem sokunkat érdekel!
" Bár 1990 környékén sem egyformán jegyezte be megyén belül is két különböző rendőrkapitányság pedig eggyütt vizsgáztunk." Itt a mezőgazdasági vontatóra gondoltam!
Válasz Claaastra #727. hozzászólásáraÉn úgy tudom hogy mezőgazdasági vontatóval ha csak " B " kategóriával rendelkezel csak könnyűpótot vagy a munkaeszközeit húzhatod.Ha rendelkezel " C " kategóriával akkor 1 pótot vontathatsz. " CE " mehet a két póttal.Ha a traki lassú jármű akkor a forgalmiban bejegyzett szerinti pótot vontathatod " B" kategóriával.Már rég nem érint a " CE " régen megvan.MGV vizsga esetén pedig a kódszámok jelölik hogy hány pótot húzhat.Bár 1990 környékén sem egyformán jegyezte be megyén belül is két különböző rendőrkapitányság pedig eggyütt vizsgáztunk.
Válasz monolit #728. hozzászólásáraNem tudom mikor variálták meg a jogszabályt, nemrég még az szerepelt benne hogy lassú jármű egy nehéz pótkocsit vontathat.
Állandóan változnak a szabályok, míg az angolszász országok lakói több száz éves jogok alapján ténykednek.
Egyszerűen nem lehet előre tervezni az állandóan változó jogszabályi környezet miatt.
Válasz Claaastra #727. hozzászólásáraEgy kicsit még lejjebb megnézheted:
Válasz » #718 monolit | 2017-01-07 10:20:59
„B”, „C1”, „C”, „D1”, „D” kategóriában megszerzett vizsga alapján vezethetünk mezőgazdasági vontatót, viszont csak könnyű pótkocsit vontathat. Ilyenkor a jogosítványban a "T" kategóriához a "185"-ös korlátozó kódot jegyzik meg, amely a könnyű pótkocsira való korlátozásra utal.
Válasz monolit #722. hozzászólásáraDe fehérrendszámos trakival is húzhatsz egy pótot B-s jogsival
Válasz JDFERI #721. hozzászólásáraAnnak meg mi értelme,régen súlyadó mentes volt ,de az megszünt,ha fehérrendszámos mindegy hogy mezőgazdasági,fizetni kell az adót
Válasz JDFERI #721. hozzászólására "Lassúpóttá már vizsgáztattam kamion kocsit azt a verziót ismerem .Azt viszont kihagynám,mert ha komolyan veszik a vontatási ellenörzèseket onnantól eladhatatlan lesz a piros rendszámos 18t pót ."
Legyen az bármekkora, nem a teherbírása számít hanem a traktor vontathatósági adatai számítanak valamint a pótkocsi műszaki kialakítása.
Átmenő fékkel vontathatod a traktor forgalmi engedélyében szereplő súlykorlátozásig.
A vontató jármű tömege és a vontatandó jármű tömegének összefüggése ugyanis jogszabályban van szabályozva.
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről
A gyakorlatban azt jelenti, hogy nem lehet a pót teljes kapacitását kihasználni amennyiben a vontató jármű forgalmi bejegyzése ezt nem engedi. Egy VTZ és egy 150 LE-s JD között jelentős súlykülönbség van A JD a pót teljes kapacitását ki tudja használni, sebességkorlátozással, DE csak főúton amennyiben a pótkocsi piros rendszámmal rendelkezik mint írtad volt.
Válasz JDFERI #721. hozzászólásáraMilyen vontatási ellenőrzés? Megkérdőjelezik mi van a forgalmiba írva a traktornak vagy felétek kisebb vontatási papírral húznak nagyobb pótkocsit?
Nem értem miért rugóztok ezeken a színeken, hiszen egyáltalán nem bonyolult, alul már leírtam az összefüggést.
Sebesség és szerkezeti kialakítás az összefüggés egyik részeleme.
Válasz Claaastra #720. hozzászólására
Idézet tőlem alul levő hozzászólásomból:
A fenti logikából kiindulva lassú járművel húzhatsz bármilyen rendszámos pótkocsit.
Válasz Claaastra #720. hozzászólásáraBocs ,fèlreèrtettük egymást.Èn arra az esetre gondoltam ,hogy fekete rendszámos teherpótot húznèk mg vontatóval .Arra lennèk kíváncsi ,hogy ha fekete rendszámos mg-pótkocsivá vizsgáztatom ,az mivel jár !Pl 40-es sebessèg korlátozás ,stb.. Ezèrt gondoltam a kód változására . Lassúpóttá már vizsgáztattam kamion kocsit azt a verziót ismerem .Azt viszont kihagynám,mert ha komolyan veszik a vontatási ellenörzèseket onnantól eladhatatlan lesz a piros rendszámos 18t pót .
Válasz monolit #718. hozzászólásáraez is változott mert B-vel feketerendszámos traktor egy feketerendszámos pótot is húzhat de ezt már kielemeztük korábban
Válasz JDFERI #715. hozzászólásáraA lassújárműnek nem forgalmija hanem adatlapja van(amúgy ugyanaz a nyomtatvány)lassújármű az eleve 25km/óra,húzhatod többel,csak a rend őrei be ne mérjenek,röhögünk rajta de főúton mérik ha pénzhiányban szenvednek ,volt rendszámlevétel ,fendt ötvennel lassú póttal
Válasz nordzso1985 #712. hozzászólásáraMost olvastam hogy több kategóriád is megvan.
Forrás:http://www.agroinform.com/gepeszet/igy-vezethet-mezogazdasagi-vontatot-es-lassu-jarmuvet-23452
A "T" kategórián kívül a következő nemzetközi és nemzeti kategóriákkal vezethetők a mezőgazdasági vontatók:
„B”, „C1”, „C”, „D1”, „D” kategóriában megszerzett vizsga alapján vezethetünk mezőgazdasági vontatót, viszont csak könnyű pótkocsit vontathat. Ilyenkor a jogosítványban a "T" kategóriához a "185"-ös korlátozó kódot jegyzik meg, amely a könnyű pótkocsira való korlátozásra utal.
„BE”, „D1E”, „DE” kombinált kategóriában megszerzett vizsga alapján vezethetünk mezőgazdasági vontatót és egy hozzá kapcsolt pótkocsit.
„CE” vagy „C1E” kombinált kategóriában megszerzett vizsga alapján mezőgazdasági vontatót, illetve a két hozzá kapcsolt nehéz pótkocsiból álló szerelvényt.
„TR” kategóriában megszerzett vizsga alapján mezőgazdasági vontató és két nehéz pótkocsija vezethető, az egészségügyi érvényességi időn túl pedig egy könnyű pótkocsit vontathat
Válasz nordzso1985 #710. hozzászólásáraA rendszám színe a vontathatósági sebességhatárt érinti. Általánosságban a fekete rendszámost magasabb sebességhatárra tervezték. De mivel levizsgáztathatod kisebb sebességhatárra, így nem mindig igaz.
A piros rendszám az a lassú járművek sajátossága. sebességhatárt jelent, ami 25 km/ó lenne. A gyakorlatban ezt meghaladó sok esetben a vonó jármű sebessége, de ez nem probléma jelenleg a hatóságok nem foglalkoznak vele.
A fenti logikából kiindulva lassú járművel húzhatsz bármilyen rendszámos pótkocsit.
Magasabb sebességhatárt elérni képes traktorral is húzhatod a piros rendszámos pótkocsit, de a betartandó sebességhatárok miatt már csak lassabban, 25 km/ó sebességgel.
A vontathatóságot befolyásoló tényező még a jogosítványod kategóriája, amennyiben már két pótkocsit húznál akkor csak T-s jogsival teheted meg. A lassú járművel csak egy darab pótkocsit vontathatunk.
Válasz István_11142 #709. hozzászólásáraA törvény változott. 2015. 12.15-től.
Válasz Claaastra #714. hozzászólásáraKösz . Került sebessègkorlátozás feljegyzès a forgalomiba ?
Válasz JDFERI #713. hozzászólásáraNem ilyen egyszerű végleg kivonatni ,hatósági műszaki,eredetvizsga ,és akkor forgalmi,aztszem valami járműátalakításnak minősül(ez tavaly tavasszal játszottam végig ,80körül fájt
Üdv . Azzal kapcsolatban van valakinek tapasztalata mi az eljárás ha teherautó pótkocsit mg-vonatóra vizsgáztatok le ? Sima műszaki és csak kódszám változik a forgalmiban , vagy bonyolultabb procedúra ?
Válasz csoppika #711. hozzászólásáraBuszon kívül minden kat. megvan. A vonógömb a traktoron van a gyári konzolon és beütött számú.
Válasz nordzso1985 #710. hozzászólásáraVéleményem szerint igen, de ha nincs T vagy CE, BE jogsid, akkor csak 750kg össztömegű futót lehet... Persze ugyanúgy 25kmph... Persze a vontatott súly csak papír szerinti lehet...fék nélküli, ráfutófék stb... Ha hivatalos akarsz lenni, akkor gyári gömbös vonófej , nem hidraulika száron húzva stb...
Üdv! Érdeklődöm, hogy piros rendszámos lassú járművel vontathatok e fekete rendszámos egytengelyes utánfutót vagy annak is pirosnak kell lennie?
Üdv!
Valaki tudna segíteni nekem abban hogy 2 éve még lehetett új MTZ 892.2-es traktort fekete rendszámra vizsgáztatni. Ma pedig már egyik kereskedő sem tudja fekete rendszámra levizsgáztatni. Mi változott azóta?
Fekete rendszámos pótkocsit ki akarok vonatni a forgalomból. Az okmányirodába a rendszámon, forgalmin, törzskönyvön kívül kell még valami?
Válasz Jakabjóska #706. hozzászólására
Nekem a "A"-"C" van fent és "C"-"C" kombináció lenne az ideális.
(utóbb néztem a "B"-re külön kérvény kellene és ez inkább motor rendszám)
Köszi, majd megérdeklődöm az okmányirodában.
Válasz Gabesz2 #705. hozzászólásáraElméletileg csak az "A"-"A", vagy az "A"-"C", és a "B"-"B" kombináció lehetséges. Tehát ha neked az "A" típusú van, ahhoz nem lehet a "B" jelűt feltenni.
A műszaki adatlapon szerepelnie kell, hogy milyen rendszámot adtak ki a gépre először
Rendszámot kellene cserélnem, egy kicsit meghajlott.
(mtz-piros rendszám)
Elöl eddig az 520*110-es nagyságú volt fent. ("A" típus)
Nézegettem a honlapokat és nekem talán a "B" típusú lenne a legjobb.
Fel lehet ezt tenni vagy csak a nagyobb "C" típusút?
Van valakinek ez írányú tapasztalata?
Rendszám fajták
Válasz nomád 76 #703. hozzászólásáraPár éve vett haverom Unimogot a közúttól az piros rendszámos, sószóró volt.
Sziasztok !
Unimogot lehetne-e mg vontatónak vagy lassú járműnek valamilyen módon vizsgáztatni ? Esetleg valakit tudtok-e ajánlani aki tudna ebben segíteni.
Válasz Sanyee #701. hozzászólásáraKöszönöm.
Most hallottam, hogy ha ABS-es pótkocsit vizsgáztatok piros rendszámra, azt vissza lehet utána feketére vizsgáztatni.