Hirdetés
Fórum
- Grubber új
- Agrártámogatások kifizetése új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Gaspardo vetőgép-munkaeszközök. új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Búza termény felvásárlási árak új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- Napraforgó ára új
- Műhelyfelszerelés, szerszám, berendezés, kellékek, gépek új
951 hozzászólás
Válasz #549. hozzászólásra
Már tavaly nyáron is öt évre adták!!!
2014 jan 1-től ..
Sziasztok! Igaz hogy jövőre az mgv -ra is öt évre adják a müszakit?
Válasz #547. hozzászólásra
Mindent lehet mindenre.
A 300 Lerős JD-t is lassú járműre, meg mg vontatóra.
Sziasztok, hallott valaki valamit arról hogy az újonnan vásárolt .2 mtz-ket nem lehet mg-vontatóra vizsgáztatni egy mostanában bejött uniós rendelet miatt?
Válasz #536. hozzászólásra
Húzhatsz, de csak 1 db-ot!
Kettőt mát nem!
Akkor húzhatsz kettőt ha az elsőnek benne a forgalmijában, hogy vontathat és fekete rendszámos mind a kettő pót !!!
Válasz #544. hozzászólásra
Kell, de miért hagynád meg fehérnek?
Sziasztok Valaki tudna segíteni most veszek egy 3tengelyes potot és hagynám fehér rendszámon tudna valaki segíteni hogy akkor kell e súly adót fizetni ha mezőgazdasági vontatottnak vizsgáltatóm?
Válasz #541. hozzászólásra
A pót az más besorolás.
Válasz #537. hozzászólásra
Pár száz forintal drágább, nincs illeték.
Válasz #540. hozzászólásra
MG vontatóra vagyok kíváncsi.Nekem pótra 5 éve mondták ezt az illetéket.
Válasz #539. hozzászólásra
Az jó régen lehetett , én 6 éve írattam át feketét akkor nem volt. De MG vontatóról beszélünk vagy pótról?
Válasz #538. hozzászólásra
Régen a feketére volt vagyonosodási illeték.
Válasz #537. hozzászólásra
Pár éve ugyan annyi volt, szerintem most is.
Mennyivel kerül többe,egy fekete rendszámos átírása a pirostól?
Válasz #492. hozzászólásra
Köszönöm! Akkor megállapodhatunk, hogy mg. vontató húzhat piros rendszámos lassú jármű pótot a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 21. § (7) pontja értelmében, azaz::
"Lassú jármű pótkocsija gépjárművel nem, mezőgazdasági vontatóval pedig csak abban az esetben vontatható, ha megfelel a mezőgazdasági vontató pótkocsijára vonatkozó előírásoknak."
Ezt most jól kinyomtatom, és beteszem a traktorba és elolvastatom a yard-dal, ha belém kötne a piros pót miatt.
Válasz #514. hozzászólásra
Nekem tűzoltó irodás szomszéd azt mondta, hogy a betakarítás idejére kell poroltó, meg szemlepapír. A betakarításba a szénázás is bele tartozik...
Válasz #532. hozzászólásra Tessék.:
"27. A mezőgazdasági erő- és munkagépek
(1) A kalászos termény betakarítási, kazalozási, szalma-összehúzási és bálázási munkáiban csak az a tűzvédelmi követelményeknek megfelelő, legalább egy, az érvényben lévő hatályos szabványoknak és jogszabályoknak megfelelő, 21A és 113B vizsgálati egységtűz oltására alkalmas tűzoltó készülékkel is ellátott erő- és munkagép, valamint egyéb jármű vehet részt, amelynek tűzvédelmi felülvizsgálatát a betakarítást megelőzően az üzemeltető elvégezte. A jármű megfelelőségéről szemle keretében kell meggyőződni, amelynek tervezett időpontját 8 nappal előbb írásban az illetékes hivatásos önkormányzati tűzoltóságra be kell jelenteni. A szemléről jegyzőkönyvet kell készíteni, amelynek 1 példányát a járművön el kell helyezni és a szemlét követő 8 napon belül a tűzoltóságnak meg kell küldeni.
(2) Az üzemelő erő- és munkagép kezelője szükség szerint, de legalább naponta egyszer köteles a kipufogó-vezeték és szikratörő műszaki állapotát felülvizsgálni és a rárakódott éghető anyagtól szükség esetén megtisztítani.
(3) A tartalék üzem- és kenőanyagot az erő- és munkagéptől, a kazaltól és a gabonatáblától legalább 20 méter távolságra kell elhelyezni éghető hulladéktól, növényzettől mentes területen.
(4) Erő- és munkagépen, gépjárművön olyan karbantartás, javítás, amely nyílt láng használatával jár, vagy üzemanyag elfolyásával járhat, gabonatáblán, szérűn és a rostnövénytároló területén nem végezhető.
(5) Munkaszünet idejére az arató-, cséplőgépet, az erőgépet és az egyéb munkagépet a lábon álló kalászos terménytől, a tarlótól, továbbá a kazaltól legalább 15 méter távolságra kell elhelyezni, éghető hulladéktól, növényzettől mentes területen. Ha a tarlótól ez a távolság nem biztosítható, akkor 3 méter széles védőszántáson kívül kell az arató-, cséplő-, erő- és az egyéb munkagépet elhelyezni.
(6) Az arató-, cséplőgépet hajlékony földelővezetékkel, akkumulátorát pedig legalább nehezen éghető, villamosságot nem vezető anyagú védőburkolattal kell ellátni.
(7) Az erő- és munkagépet, arató-, cséplőgépet a kezelő üzemeltetés közben nem hagyhatja el, egyéb munkát nem végezhet.
(8) A szalmaösszehúzást és a kazalozást végző erőgép az összehúzott szalmát és kazlat csak olyan távolságra közelítheti meg, hogy az erőgép égésterméke, illetőleg annak elvezető csöve gyújtási veszélyt ne jelentsen.
(9) A szalmaösszehúzásban és a kazalozásban részt vevő erőgépet a ráhullott szalmától, szénától stb. rendszeresen meg kell tisztítani.
(10) Az összehúzott szalma alapterülete nem haladhatja meg az 1000 m2-t."
Válasz #532. hozzászólásra
Gépszemle kell a lassúra is, ha aratáskor hordasz szemet.pl ilyen (nekem füzetben van vezetve mindig a gép vásárlásától),
http://www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CDcQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.sarkadkeresztur.hu%2Fadat%2Fdokumentumtar%2Fhu184_nyiAri_betakari_tiAsi_giUpszemle_megtartiAsiAriul_jegyzOakiunyv.doc&ei=GnLpUpiOB-aa4wSd94GwAQ&usg=AFQjCNE3ByxHxgC3Rv-06peS6-dyZcoRNw&sig2=-2s2QgOodqj9Y-qKyqBilg&bvm=bv.60157871,d.bGE meg be kell időben jelenteni a Katasztrófavédelemhez(tűzoltóság)
Válasz #530. hozzászólásra
Köszönöm.
Majd várom ide, email-ra.
Válasz #527. hozzászólásra
Mondjuk seprű azért dukál egy kombájnon, csak nem a f@szkalapok kedvéért, hanem munka végén söprögetni a gépet
Válasz #527. hozzászólásra
Nem ahány ház annyi szokás!! Változott a törvény 2011-ben, mond meg nekik olvassák el aztán okoskodjanak. Most nem keresgetem, de ha akarod később beteszem.
Válasz #527. hozzászólásra
Nem voltak katonák, ott mondták, hogy söprű lapát.......mikor oda vitted akkor takarítsa el magát a szemem elöl..........
Válasz #525. hozzászólásra
amit megenged rá a jogszabály....
Válasz #523. hozzászólásra
Hozzánk járnak a Tűzoltók.
Ők szokták ellenőrizni a 2 db poroltót és seprűt , lapátot.
Mind1 ahány fajta ház, annyi szokás.
Válasz #521. hozzászólásra
Munkahely ZŐLD GÉPKEZELŐ JOGOSÍTVÁNY
Válasz #524. hozzászólásra
Lassúval mindent csinálhatsz.
Válasz #522. hozzászólásra
De azt mondják, hogy lassút sem.
Vagy is vezethetek mindent, csak nem húzhatok pótkocsit lassúval sem.
Pedig lassúval 1 db-ot amennyi a forgalmi enged húzhatok.
Ez így igaz?
Körbe telefonáltam tegnap 3 órán át.
Mindenhol így mondták...
Válasz #519. hozzászólásra
Kombájnra 1db poroltó, seprű meg nem kell
Válasz #521. hozzászólásra
Lassú járműt.
Sziasztok!
Én is kérdeznék ehhez a témához kapcsolódóan.
Nekem B kat-om van.
Fekete rendszámos traktort és bármilyen munkaeszközt vezethetek.
Lassú járművet és pótkocsiját 1 db vezethetek.
Elméletileg és gyakorlatilag is vezethetem.
326/2011 korm rendelet alapján is. Ezt Kunstár Tibor Békés megyei közlekedési felügyeleti vizsgabiztos/oktató is alá támasztotta.
Munkahelyemen meg nem akarják elfogadni csak nyögve nyelve.
Erre valakinek van valami válasza...
Köszönöm!
Válasz #519. hozzászólásra
Az kimaradt a seprű szerintem nem való semmire max erősíteni a tüzet...
Válasz #487. hozzászólásra
Nálunk ha nincsen fent Piros Rendszámú traktoron a poroltó akkor 200.000Ft a büntetés.
Traktorra 1 db, kombájnra 2 db kell.
Aratáskor traktor - kombájn még seprű lapát is kötelező.
Előbb hülyeséget írtam mert mg pótkocsi max 32t, tengelyterhelése pedig max 13t "alacsonynyomású mg.gumiabroncs esetén"
(7) Lassú jármű pótkocsija gépjárművel nem, mezőgazdasági vontatóval pedig csak abban az esetben vontatható, ha megfelel a mezőgazdasági vontató pótkocsijára vonatkozó előírásoknak.
találtam 12- idevágó paragrafust:
Vontatásra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
21. § (1) Arra nézve, hogy a jármű vontathat-e és ha igen, hány darab és milyen pótkocsit, a hatósági engedélyben foglaltak az irányadók.
(2) A pótkocsi (pótkocsik) össztömege nem haladhatja meg a vontatásra használt
a) személygépkocsi össztömegét,
b) autóbusz össztömegének a felét,
c) tehergépkocsi össztömegének az 1,4-szeresét,
d) vontató, mezőgazdasági vontató és lassú jármű össztömegének a négyszeresét,
Válasz #514. hozzászólásra
Passz. Kreszben vagy köhémben le van írva. A fene se emlékszik már rá. (vonulós) tűzoltó biztosan nem fogja senkitől se számonkérni, hogy van e?
Válasz #511. hozzászólásra
A lassú jármű tűzoltókészülékről valamit, mert amit belinkeltem, ott külön meg van említve az aratás, azt tudom, hogy oda kell a gépszemle is, de aki soha nem szállít, annak is mindig kell érvényes készülékének lenni.(nekem van) A biztonság azt követeli, de a kolléga kérdése volt.???
Válasz #509. hozzászólásra
OK. Állítólag most megy egy asszó a homlokrakodók ügyében.A kamara azt akarja, h. simán munkagép címszó alatt szerepeljen, de olyan vélemény is van, h. átalakítási engedélyköteles legyen a téma. Ez hatósági vizsgás téma megint, és persze fizetős. Van még egy másik téma is, amiben úgy néz ki, h. mi húzzuk a rövidebbet. Ez is a pótokat érinti, főleg a nagyokat. Nem akarok tippet adni a rendőröknek, majd meglátjátok, ha elkezdenek büntetni érte. Amúgy, talán a következő dolga az is lehetne a kamarának, h. a lassú jármű 25- öt felvihetnék 40-re. Mikor lakott területen kívül a 80-at 90-re vitték, arra hivatkoztak, h. manapság már műszakilag fejlettebb járművekkel közlekedünk. Hát ilyen alapon a 25 is elavult, mert az legalább már vagy 40 éve állapították meg. Ha alkalmatok van bármilyen fórumon, ezt tessék hangoztatni, hátha menne.
Válasz #508. hozzászólásra
a saját tömeggel variálnak,üres tömeget adja be, vagy a megengedett össztömeget
Válasz #506. hozzászólásra
MGVnél a vontatás az össztömeg négyszerese, szerelvény együttes max tömege40t lehet. ( előírásoknak megfelelő átmenő fék és vonószerkezet esetén) Tehát 8t össztömegű géppel tudsz 32 t vontatni. 8t alatt a 4x szorzó az érvényes, 8t fötött pedig az 40t-össztömeg. Tehát egy 15 tonnás trakival már csak 25t tudsz vontatni. Nem tudom hol itt az értelem, egy 8tonnás trakit a 32 tonnás pót oda rak ahová akar. Dombos területen nem tud elégséges vonóerőt átvinni a talajra. Rossz útviszonyokról meg ne is beszéljünk... Amelyik gép meg bírna húzni egy 32t pótot az meg nem húzhatja. lassú jármű pótoknál a megengedett tengelyterhelés 11t ha a gyártó is igazolja a tengelyek teherbírását. Tehát akkor elméletileg egy 3 tengelyes pót lehetne 33t. De nincs ami húzhatná. Másik fele hogy még olyan vonófejjel se nagyon találkoztam ami hitelesítve lenne 32tonnára.
Válasz #508. hozzászólásra
kollégát már megbüntették gyorshajtásért, 40-el vitte a piros pótot,,100euró ra megvágták a svábok,és nagyon képben voltak mi mennyivel mehet
Válasz #504. hozzászólásra
Én csak azt mondtam, amit a vizsgán nekünk mondtak. Most kitörölték belőle, mert nem felel meg az általad említett előírásoknak. Gondolom, ha meglenne úgy csinálva, akkor lehetne jelentkezni a vizsgára. Végül, de nem utolsó sorban köszönöm a részletes tájékoztatást.
Válasz #506. hozzászólásra
Örülj neki, h. a kicsibe annyit írtak, és ne mondd senkinek. Valójában a saját tömeg 4-szeresét vontathatja max. Valószínűleg csak ránéztak a vonófejre, és annak a vontathatóságát írták be.
Válasz #505. hozzászólásra
az autó is tudna menni 200-al,mégsem megyünk a városban csak 50-el ,ezt kellett volna mondanod
Csak érdekességképp írom, van egy 8560-as new hollandom 160 le kb 7,5t vontathat 24000kg-ot,most vettem a t 5040-est 86le kb 4t vontathat 24500kg-ot,a nagyot győrben helyezték forgalomba, a kicsit nagyigmándon
Válasz #503. hozzászólásra
Két fasz volt az egyik basztatott a másik meg azt kérdezte
"tényleg olyan olcsó a búza"
mondtam neki igen és még midig piszkálják a parasztot!!!!
Közben a másik ő dolgozott cristallal, mondom akkor tudja milyen lusta
erre ő akkor is, mehetne akár 40-el is
Válasz #498. hozzászólásra
Na látod, az előbb azt mondod, h. nem vontathat, most meg azt , h. mégis vontathat, csak engedélyköteles. Jó lenne, ha először eldöntenéd, h. mit is akarsz, és utána írnál. Az a helyzet, h. valóban kell a megfelelő vonórész a pótkocsira, h. vontathasson másik kocsit.Jelen esetben a KPM az automata vonófejet fogadja el. Ilyen vonófej van a HW kocsikon, de ezeknek a műszaki bizonylata eddig nem volt benne a hatósági nyílvántartásban. Utólagosan ezt "átalakítási engedélyeztetés" keretében lehet oda bevinni. Én egy mérnököt tudok a megyében ( Mátészalkán), de biztosan máshol is csinálják az országban - akinek megvan ez a hivatalos fordítása a Német vonófejnek, és még egy kis szöveg, amiben megkéri ennek a nyílvántartásba vételét. Természetesen ez az eljárás "hatósági vizsgát" igényel, amit a megyei felügyeletek csinálhatnak. A fentiekből következik, h. jelen állás szerint a Magyar kocsik a vonófejük miatt ki vannak zárva a vontatásból. Na ez a hivatalos helyzet. Most olvasom, h. TGK egyáltalán nem vontathat piros kocsit.
Válasz #500. hozzászólásra
Akkor eszerint a barom szerint egy MTZ-80 sem kaphat piros rendszámot, mert az is tud 25 felett menni. Ez a fakabát nem ismeri az adminisztratív sebesség korlátozás fogalmát... Gondolom a továbbképzéseken bólogat, meg a falat bámulja...
Válasz #501. hozzászólásra
Én ennyire nem mászok ebbe bele
munkahelyemen meg magánúton is ezt csinálom
a sajátommal kicsi az esély hogy bele futok valami agyasba
és ha bele akkor így jártam!!!!