Hirdetés
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Fakitermelés, erdők újratelepítése új
- Gazdálkodási napló/táblatörzskönyv új
- Kecsketenyésztés új
- HW 6011 vagy HW 8011-es pótkocsi új
- Kinek milyen a repce, illetve a búza? új
- Erdőtelepítési támogatás új
- MTZ 1221 traktor új
- Műhelyfelszerelés, szerszám, berendezés, kellékek, gépek új
- Javitó meszezés, mésziszap kijuttatása új
1415 hozzászólás
Válasz #414. hozzászólásra
H. öszinte l1k IGEEEEEEEEEEN!!!!!! hehehehehe
Válasz #413. hozzászólásra
belelátsz a zagyakba mi
Válasz #411. hozzászólásra
Annyira tudtam!!!!!!!! h. ilyesmi jön! heehehhhehheee
Válasz #411. hozzászólásra
nemkell a mellébeszélés!
Válasz #410. hozzászólásra
Lecserélném gondolkodás nélkül, ha nekem is venne apukám, mint neked!
Válasz #408. hozzászólásra
akkor miért nem cseréled le a géped egy legújabb tier3-ra?
Aki vezet....Fendet vezet.......majd átül a traktorba !!!!
Válasz #405. hozzászólásra
Nem olyan!
Mert azért lett kitalálva, hogy tisztább világba éljünk, és egészségesebben!!!!!!!!
Válasz #403. hozzászólásra
Erre fele is !!!!
Válasz #405. hozzászólásra
nekem azért történt változás, mert kinyitott állapotban megragadt a koromtól, így mindig ment vissza a gáz, egyébként alapjáraton meg finom gyorsításokkor kis fordúlatokon nem nagyon nyit az ki, csak amikor megy jobban bele a z anyag ebből kifolyólag ki is jön hehe:-D
Szóval nekem jobban is ment kicsit utána, mert tisztább oxigéndúsabb levegőt tudott szívni, plussz hidegebbet is ugye... mármint a turbó tolni,mert turbínás:-D
Ja meg ugye ha végig nyitva volt, akkor a turbónyomásból is mehetett ki ezen a csövön 2000fordúlat felett amikor adja a levegőt rendesen a turbó...
semmiképpen sem jó főleg ha rossz is az EGR.
Ha Neked jól működik,akkor egyedül az olajból spórol meg kokszot az egész "operáció".
én gondolkodás nélkül lefalaznám!
minden kocsinkban megtettem!
Ja és a Ford azóta nem kormol csak 3500felett szolíd-elfogadható szinten. Katalizátor sincsen mert összetört és kifújta magából...
mindegy nekem egyik sem kell
Válasz #402. hozzászólásra
Történt amúgy valami érezhető változás?
Lehet kipróbálom, de először a fater kocsiján (1.9 DTI).
Ez tényleg olyan mintha egy csövön kellene levegőt vennem, aminek a másik végét a hátsó fertályomnál a gatyámba dugnék.
Válasz #403. hozzászólásra
Válasz #402. hozzászólásra
Én még fend-el nem dolgoztam,csak ültem a gépész mellett. De azt látom a környéken,hogy a jd-ket leváltó fend-ekből ismét jd-k lesznek.
Válasz #401. hozzászólásra
ha lehúzod akkor hibajelet mutat, okos ótó lehet le is tiltja magát hehe:-D
A ford persze ment, csak égett egy lámpa ha jól emlékszem. Szóval nem húzod le,hagy maradjon ott, hagy működjön magának, viszont a kipufogógáz útját egy lemez darabbal,vagy vastag klingerittel zárd el. Így működik is meg nem is...
Én egy 525-ös KTM szívószelepnek vágtam le a tányérját, kúpos része ment az EGR csövébe, lapos része pedig tökéletesen felfeküdt a szívócsonkra. PErsze FBS-el tömítettem még hogy tuti legyen. Azóta minden jobb!
ha tehetném a traktorból is kiszedném ezt a "funkciót"
csak lekéne esztergálni a vez.tengely bütykeit melyek ezt működtetik...
Válasz #373. hozzászólásra
Szanberg, Jancsi, egy az egyben kidobtátok a szelepet? Lehúztátok a vezetékről, vakdugó oszt jólvan?
Válasz #399. hozzászólásra
Én már összeszámoltam, pont egy elsőkereket kifutna, szóval nekem elég volt rá 2 nap
Válasz #398. hozzászólásra
Höhö. Két napja mindenki a gubát számolja?
Válasz #397. hozzászólásra
Én ezt azzal egésziteném ki hogy aki teheti és van lehetösége az a vásárlásával adja le a szavazatát!!És majd látjuk hogy a határban Menyire is lesznek zöldek a gépek..
na de még mindig nem derült ki hogy a fendt vagy a jd jobb aki a fendtre tippel az írja azt aki meg a jd re akkor meg ezt
ez tény és való hogy az elektronika nem az öregeknek való..hanem olyan fiatalnak aki elmegy tanfolyamra és elmondanak ott mindent megtanulja és már tudja is használni a gépet..ez így van az öregek meg maradjanak a régi módi technikánál..
Válasz #394. hozzászólásra
ja!?
bocsi. azt még nem ismerem...
Válasz #390. hozzászólásra
viccősz?
MP3!
Válasz #392. hozzászólásra
Igazából nem bonyolult csak nem mernek hozzányúlni :D Valójában max 1 óra alatt tanulhatók lennének. Csak bele kellene ülni és nem félni tőle.
Válasz #391. hozzászólásra
nem olyan bonyolult amúgy!
és én nem is értek a kompjúterekhez bevallom őszintén :-D
de seperc alatt beállítok mindent a piroson
Válasz #378. hozzászólásra
Múlt héten vettünk egy 8100-ast :) Ezen a héten kerül haza, olvasgattam a használatit. És valóban, ahhoz képest hogy kevésnek néz ki, rengeteg a lehetőség még abban is amit elektronikusan lehet állítani. Ahonnan vettük, most vettek két 930-as fendtet, de 2 hét kevés volt hogy rájöjjenek az idősebbek hoyg mit hogyan kell állítani benne :D "Túl sok a kütyü hogy csesszék meg..."
Válasz #389. hozzászólásra
a hangot meg a magnetofon adja hozzá mi!?
Válasz #388. hozzászólásra
villanymotor a tuti!
EGR lefalazása után a Fordunk lasabban melegszik be és szerintem számít a motorhőmérsékletnél is valamit, hacsak pár fokot is. Tehát, termikus hatása is van, de a korom a lényeg!
DE a kibocsátást szabályozni kell!!!
MfPisti!
motorra katalizátort vigyek akkor!?
Válasz #385. hozzászólásra
Ez így igaz!
Viszont én is utálok gázálarcban futni!
Válasz #385. hozzászólásra
Korzo! A CommadRail-ban mondd már meg légyszi a tutit,mert csak találgatunk.
Válasz #381. hozzászólásra
Ja. Pár év után természetesen, de eredetileg arra szolgált (c:
Válasz #383. hozzászólásra
Azért, a zenélni nemtudást elő lehet adni szebben is:
Válasz #379. hozzászólásra
Hát zongorázni rajta!
Vlhogy így!
Válasz #379. hozzászólásra
Ha Ha de gondoly bele abba a GPS-es tudományba a mikor csak hátradőlsz és a traktor csa ugy tartya sortávot. Micsoda elképzelés.
Válasz #377. hozzászólásra
Az EGR-es motorokban nem a termikus hatással van probléma,hanem a visszaszívott korommal,égéstermékkel stb.
Na jó éjt! Én lépek!
Válasz #378. hozzászólásra
Hát nekem se. Jó pár éve volt szerencsém néhány kerülő erejéig egy 8300T-hez. Váltó, hidraulika karok, tekerőgombok az átfolyás mennyiséghez, kb. ennyi amit én szükségesnek tartok egy gépben. Monitor? Minek?
Válasz #374. hozzászólásra
A JD az sokat kap itt is meg másut is az alacsony vagy -igénytelen - egyszerü müszerezetségéért!! De öszintén??Manapság kinek kell atol több müszer mint ami a 8000 esekben van!!Nekem nem az biztos.. minek
Válasz #365. hozzászólásra
EGR a nitrogén-oxid féken tartására kell. Sajnos pont ott keletkezik NOx a magas égési hőmérséklet miatt, ahol a legjobb lenne a motor hatásfoka. Az EGR segítségével csak annyi oxigént engednek az égéstérbe, amennyi feltétlenül szükséges, így az égés során nem marad oxigén a nitrogén oxidációjához. Ezért van az, hogy az utóbbi években igazából nem tudják javítani a motorok hatásfokát (minden egyéb állítás humbug és marketingmaszlag), már az is óriási eredmény, ha nem romlik mérhetően, a sok drága hókuszpókusz ellenére.
-Amit te írtál, az az úgynevezett belső EGR. Ilyen van az "egyszerű" gépekben, mert elég rossz hatással van a motor termikus hatásfokára. Viszont olcsó, és egy régi konstrukciót is TierIII-assá képes tenni, bár csak jelentős hatásfok veszteség árán.
-A másik megoldásban a külső EGR-nél, a leömlőből vezetnek vissza egy szelepen keresztül kipufogógázt a szívócsőbe (ilyen van a legtöbb személyautóban), jobb helyen pedig még le is hűtik a visszavezetés előtt (pl: JD PowerTech Plus), hogy ne rontsák a termikus hatásfokot. Ez elég drága és bonyolult mutatvány, ráadásul újra kell tervezni hozzá motort...
Válasz #374. hozzászólásra
Ez a frankó!!Amit irsz.. Igazad van!!De ha valakit kiképeznek mondjuk teknikusnak akor az biztos hogy nem akar kicsi pénzért söt egyáltalán döcögni éjel napal a barázdában..
Válasz #373. hozzászólásra
Itt meg hat 1,9 DCI van,400 tól 170 ig.
Bontatlanok,és az enyém még mindig 7,6-ot eszik 23 mázsájára a trafficban,ugyanúgy mint újkorában.Pedig ebben van 400.És 30 ezrenként cserélünk olajat.
Ez sem egy túlméretezett technika.
1900ccm,100Le,23 mázsa a menetkész tömeg minimum.
Akkor most mi van?
Válasz #372. hozzászólásra
Pl. a Fendt is mindíg azzal akar kitűnni, hogy ők egy lépéssel a többi előtt akarnak járni. Mikor mindenki berakta a gépbe a Vario terminálhoz hasonlatos cuccot, most ők berakták ezt az érintőképernyős szart. Az tuti, hogy a mostani 45-50 éves traktorosok közül sokan akik 4650-en meg rábán nevelkedtek, hiába kapják a seggük alá a 936-ot, nem biztos, hogy 1 1 napos axiálos tanfolyam után ki tudnak menni szántani!
Válasz #365. hozzászólásra
Igy van. Az én renault 1,9dci motoromnál az olaj ojan volt mind a kátrány. 70.000km a szervizbenn levették az EGR szelepet meg a szivotorkot mert szó szerint kormot kellett seperni Utánna a szerelő megmagyarázta nekem hogy ez az EGR mekora egy nagy baromság majd a szépenn egy rézlemezkével megszüntette a kipufogógáz vissza áramlását az elektronikus EGR szelephez. Két olajcsere után már sötétbarna olajat engedtünk le és nem koromfekete ganélét.
Válasz #369. hozzászólásra
Csak az a gond, hogy egy idő után rájöttek, hogy lényegében ez így nem biztos hogy jó, tehát ennyi erővel visszatérhetnének a régi jól bevált dolgokhoz, de hát nem fognak. Itt inkább a károsanyag kibocsájtás csökkentésén van a hangsúly. Ezt meg spanolják egyre jobban, ami méginkább bonyolításra készteti a gyártókat. Ördögi kör.
Válasz #370. hozzászólásra
ő meg főleg
Válasz #368. hozzászólásra
Épp ez a lényeg amit irsz.. Mindig a legujabb teknikai ujitást reklámozák hogy ök még ezt is kitalálták!!De minek?? A multkor beszéltem a környék legmenöbb adagolósával..Az öreg azt mondta ha igy megy tovább az autó iparban aa Hülyeség!!Akor 20-30 év mulva az emberek ismét lóháton vagy gyalog fognak járni..
Válasz #366. hozzászólásra
Eröl az a véleményem hogy ez egyfajta fogyasztói igény volt!De azt senki nem gondolta végig hogy amit megsporol az üzemanyagon azt ráköltheti a motora vagy a párévente esedékes ujabb autó megvásárlására!!
Válasz #365. hozzászólásra
Aztán a visszaszívott trutymó miatti teljesítménycsökkenést plusz üzemanyaggal kell ellensúlyozni. Bal kézzel a jobb fülemet. Akármit is csinálnak lényegesen nem tudják lényegesen csökkenteni az üzemanyagfogyasztást. A minimális takarékosságért meg a 25x megbonyolított, 5x drágább, 1/3 élettartammal fizetünk.
ezt az addblue-t vagy bluedieselt vagy mi a francot jónak tartom, mert környezetbarát és még kipufogógáz visszavezetés sem kell.
útálom ha fekete az olaj, motorban 5üzemóránként cserélem, bár ezek a leg kihegyezettebb technikák.
Válasz #365. hozzászólásra
nomeg mostanság olvastam olyanokról,bár személyautóknál, hogy a kisebb fogyasztás érdekében számítógépes termosztátot kapnak bizonyos autók(pl Saab-nál is van ilyen) ami csak akkor nyit amikor már tényleg muszály. Így a motor állandóan melegebben tartható, 10-15-fokkal magasabb az üzemi hő a normál 85-95foknál, ezáltal a motor kevesebbet fogyaszt x százalékkal...
szerintetek ez jó lesz neki?
ajjajjj