Hirdetés
Fórum
Cikkajánló
Hirdetés
![A napraforgó tápanyagellátásának 8+1 fontos kitétele A napraforgó tápanyagellátásának 8+1 fontos kitétele](https://static.agroinform.net/data/cikk/7/9127/cikk_79127/napraforgo--------_fill_540x300_0.jpg)
A napraforgó tápanyagellátásának 8+1 fontos kitétele
A napraforgótáblák tápanyagtartalmát jobban figyelembe kell venni, ha nem...
Hirdetés
![HE-VA megoldások a napraforgó-termesztésben HE-VA megoldások a napraforgó-termesztésben](https://static.agroinform.net/data/cikk/7/9088/cikk_79088/he-va-1_fill_540x300_0.jpg)
654 hozzászólás
Válasz #302. hozzászólásra
Most,hogy fent a készülék az mtz-n,eddig 4 kanyart,most 6 kanyart bírt ki szállításba 1 tank.Ezek nem pontos mérések,csak feltünt.Ha sikerül a számláló,csinálok konkrét méréseket.
Válasz #302. hozzászólásra
![smile hammer](/oldforum/images/smiles/hammer.gif)
Ha a motor optimalizálás működik,akkor ezek a kütyük,végzik .Lehetne motor optimalizáló készüléknek is nevezni.
Válasz #301. hozzászólásra
nézd. amit említesz az működik.
a lényeg az hogy nincsennek varázs kütyük.
nincsen olyan dolog ami majd javítja az üzemanyag égést meg egyébb marhaságok. azért, mert így is nagyon tökéletes az égés.
jobb ésszel közelíteni a dolgot, aki traktort vezet azért az biztosan tisztában van vele hogy alapjában véve mi történik egy motorban.
ebből kell kiindulni, nincsen új a nap alatt.
csak mérlegelni kell magunkban a tényeket.
pl. azt hogy hány liter levegőt szív be a motor egy perc alatt, és mennyi kipuffogó gázt kell elvezetni utána.
ha valakinek van otthon kompresszora, meg eleht nézni hány wattos, mennyi idejébe kerül a légtartályt feltölteni, hány liter az.
hamar kiderül hogy egy belső égésű motorban ez komoly veszteségi tényező. Mármint a gázok "pumpálása".
Igen, lehet fogyasztást csökkenteni megfelelő kipuffogóval, és olyan légszűrővel ami kevésbé akadályozza a légáramlást.
A következő veszteségi tényező a mozgó tömeg.
le lehetne csökkenteni a fogyasztást, ha a dugattyúk könyebbek
lennének.
van más is még, lehet a kompresszió viszont is növelni, bár az a tartósságot csökkenti cserébe. De javít a hatásfokon.
Elektromos vezérlésű motorok esetében nagyon sokmindent meg lehet oldani szoftveresen is, az is működik.
De speciális üzemanyagszűrők, mágneses bizgerentyűk, csoda dolgok nincsennek.
egy jól beállított és karbantartott motor kevesebbet fogyaszt mint egy elhanyagolt motor.
dettó igaz a hajtóműre nézve is. sokat számít hogy mennyi kakaó vész el a váltóban.
a "csoda" fogyasztáscsökkentők igazából.. rá kell kérdezni a működésére, és utána nem csak elhinni amit mondanak, hanem utána gondolni, kérdezősködni. nagyon hamar kiderül hogy eleve a működési elvük hibázik, vagy olyan paraméteren javítanak ami már eredetileg is közel ideális (ergó nem mérhető a különbség).
Válasz #300. hozzászólásra
És üzemanyag fogyasztás csökkentés motor optimalizálással? 1-3 l/ha meg lehet spórolni
Válasz #280. hozzászólásra
sajnos igazad van...
de mindíg felmerül bennem, hátha a józan ész szikrája másban is világosságot gyújt :D
kíváncsi vagyok mikor kerül fel ide az úúúúj dilije az apósomnak, oktánszám növelő TABLETTA diesel üzemanyaghoz. Akár 25% al kevesebb fogyasztás.
zsir.
Válasz #298. hozzászólásra
Pár napja van fent.Sógorom hajtja most,szerinte finomabb,csendesebb lett,és az üzemanyag órát nézve is kevesebbet fogyasztott.1-2 nap,és meglesz a fergára is.
Válasz #297. hozzászólásra
mióta megy...van már tapasztalat?
Válasz #296. hozzászólásra
Válasz #291. hozzászólásra
![smile smile](/oldforum/images/smiles/smile.gif)
Üdv!
"140Le-s i30 motor nincs,bar gondolom az 1.6GDI -re gondoltal :-)
Modernebb motoroknál nem olyan jo?
A Hyundaié pl:
1,6L 135Le változó vezérlés,közvetlen benzinbefecskendezés-ez elavult?"
Igazad van, rosszul emlékeztem, 125 lovas az autó.
Néhány napon belül összefutok az autó tulajával, mert kell neki még egy készülék, akkor megkérdezem tőle a motor pontos paramétereit.
"1,5liter?Oktatoautonál??????????? :-)
De azt?mondod Lpg üzemü.
Gondolom nem excellezted ki külön a gázt és benzint,hisz a közös nevezőjük nem a liter hanem a MJ :-)"
Valóban nem excelleztem ki, mert amikor beszélgettünk az Árpival, nem azt mondta, hogy az autó X megajoullal kevesebbet fogyasztott, hanem azt, hogy 1 - 1,5 literel..
"A hengerenkénti LPG befecsenkendezöbe most ne kezdjünk,kčső van."
Akkor utólag is jó éjszakát
"Te nagy mágus vagy csávó"
Érdekes, az asszony is ezt mondja, amikor nem talál meg a mosogatáshoz..
ti milyen adalekokat hasznalltok,es mibe olajba vagy uzemanyagba.
Válasz #280. hozzászólásra
Szerinted ez csak kitalált történet?Én se hiszek 100% ban,de a cigi árát erre költöm.Sőtt ingyen kapom,akkor csak kipróbálom.
Válasz #287. hozzászólásra
Számlálót is ott vettem,ahol az átfolyásmérőt.Megoldom a résolajat is.
Válasz #263. hozzászólásra
![smile scared](/oldforum/images/smiles/scared.gif)
Hali.
140Le-s i30 motor nincs,bar gondolom az 1.6GDI -re gondoltal :-)
Modernebb motoroknál nem olyan jo?
A Hyundaié pl:
1,6L 135Le változó vezérlés,közvetlen benzinbefecskendezés-ez elavult?
1,5liter?Oktatoautonál??????????? :-)
De azt?mondod Lpg üzemü.
Gondolom nem excellezted ki külön a gázt és benzint,hisz a közös nevezőjük nem a liter hanem a MJ :-)
A hengerenkénti LPG befecsenkendezöbe most ne kezdjünk,kčső van.
Te nagy mágus vagy csávó
Válasz #281. hozzászólásra
egy olyan áramkört kéne tenni a számláló elé ami bemenő 250 jel esetén ad 1 jelet és akkor pont egy tizedes pontossággal mutatná a litert. Ez szerintem néhány száz forintos ic-vel megoldható.
Válasz #288. hozzászólásra![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
ebben a t-elosztáson igazad van,igy müködhet,de nem szólok többet mert én nem értek hozzá
Válasz #279. hozzászólásra
arra a csőre kellene kötni amelyik a tankból jön
Válasz #284. hozzászólásra
a számlálót azt hol vettétek?
Be kell tenni a jeladó után egy t elágazót és abba kell a résolajat visszavezetni, akkor nem kell 2 érzékelő.
Válasz #276. hozzászólásra
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Válasz #284. hozzászólásra
hátha a viszafolyó ágra is kötsz egy ilyen kütyüt,és kivonod a ketö közöti különbséget,na akkor kapsz valami eredményt a fogyásztásról
Válasz #283. hozzászólásra
Csak a résolaj megy vissza.És 2 körös lesz,még nincs teljesen kész.És csak a különbségre vagyunk kíváncsiak.
Válasz #281. hozzászólásra
de az ac körbe körbe forgatja az adagolón,és a te tipusodnál a felesleget viszanyomja a tartájba.Honan tudod hogy menyit fogyaszt abból-e
Válasz #277. hozzászólásra
Itt kapható.
Válasz #279. hozzászólásra
Fogyasztást miért nem mutatja?Mert nem értesz hozzá.Van benne kis fogaskerék,az fordulatonként impulzust ad,amit számol a számláló.A számláló értékét át kell váltani,vagyis,ha 2500-at mutat,akkor 1 litert fogyasztott.
Válasz #276. hozzászólásra
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Hel lo!
Egy kérdés:Te kinek beszélsz?Felesleges,én ezt a kört már lefutottam itt,ne erölködj :-)
Aki megakarja venni,kipróbálni,úgyis megteszi,akinek meg van fogalma miről beszélgetünk,jót mosolyog rajta és hidd el,mindíg lesz aki ráharap.Ők azok akik arra sajnálják a pénzt,hogy vegyen 1garnitura csúcsot+padon optimalizáltassa az adogolót,mert ezzel tčnyleg nyerne,nem,ő azt gondolja kiad X ezret és majd ez a tuti XD
Kedvenc témám
Válasz #277. hozzászólásra
hát ha jobban megnézed a bekötést,akkor pontosan megfogja mutatni hogy az ac menyit szálit egy megadott idön belül.De hogy a fogyasztást nem az biztos
ezt a céget egy helyi ismerősöm csinálja, jól mehet neki, mert már 96 óta nyomják, és nem csak magyarországon
http://www.drop-96.hu/
Válasz #274. hozzászólásra
1általán pontos? Köszi a választ..![smile rolleyes](/oldforum/images/smiles/rolleyes.gif)
Mf-es!
Légyszi mondj valamit erről a mérőről? Hogy működik,mennyiért lehet kapni és hol,hova kell beszerelni?
most itt olvastam pár nem feltétlen helytálló dolgot.
vizet fecskendezni egy motorba nem rosz ötlet, de szó sincsen arról hogy majd durranógázzá válik és elég.
a gőzképződés ami segít a fogyasztásban. De nem működik túl jól sima motorokban.
http://en.wikipedia.org/wiki/Six-stroke_engine
egy kicsivel bővebben olvasható fentebbi linken.
de ahhoz hogy ez ténylegesen traktorba jó legyen olyan motor kellene aminek nem baj ha nemhogy 100, hanem ha akár 200+ fokig felmelegedhet, hogy biztosan gőzzé váljon az extra ütemben a befecskendezett víz. (a hatásfok a hőmérséklet különbség növelésével javul)
máskülönben legfeljebb autópályázáskor (fix tempó, fix, nem a teljes teljesítményt igénybevevő terhelés) esetén lenne értelme. traktorban nem, mert kell a kakaó a munkához.
amiben inkább bíznék az ez:
http://en.wikipedia.org/wiki/Turbo-compound_engine
csakhát elég komplikált.
másik amivel lehetne spórolni az ha nagyon kicsi turbó lenne a motoron és éppen hogy csak a hengerfej vákuumot szüntetné meg.
esetleg (bár ez elég keveset érne) lehetne generátort hajtatni turbinával, talán éjszakai műszakban érne napi pár decit :D
legjobb talán az ellendugattyús kétütemű diesel motor lenne, ha nem lenne komplikált legyártani /kenési rendszere kiforrott lenne.
elég sokféle termékkel bombáznak engem ami fogyasztást csökkent, kedvencem a mágnesekkel való manipulálás ami majdan polarizálja az üzemanyag molekuláit a tökéletesebb porlasztás érdekében. jjjo. melyik része / alkotója mágnesehzhető az üzemanyagnak ? na igen, itt megakad a tudomány.
aztán vannak ezek a vízbontó termékek, kár hogy kevésbé ismeretes hogyha elektromos árammal bontok vizet majd elégetem, akkor a befektetett áramnak max a 35% talán amit a hidrogén égetésével nyerhetek vissza.
meglévő motoron többet segít szerintem ha inkább ésszel állunk hozzá..
ha turbós, akkor az intercooler mindíg jó ötlet ha még nincsen.
ha teljesítményt nem akar növelni az ember akkor lehet játszani hogy a turbó -amint említettem is- csak a hengerfej vákuumot szüntesse meg.
ha nem turbós, akkor (is) jó ötlet ha nagyobb felületű /kisebb vákuumot okozó légszűrőt használunk.
Igazán remek ötlet lenne olyan kipuffogógáz gyűjtőt gyártatni ahol egyforma hosszúak a csonkok a kipuffogóig.
benne lennék még elektromos hajtásű hőmérséklet vezérelt hűtőventillátorban is.
ahogy egy állandó átfolyási mennyiséget szolgáltató elektromosan hajtott vízpumpában.
Ezek mindenképpen csökkentenek valamennyit és semmiféle varázslat nincsen bennük csak józan ész.
Másik de komolyabb átalakítás lenne ha könnyebb dugattyúkat tennénk egy motorba. Gyakorlatilag a belső veszteségeket lehet vele csökkenteni.
ha valaki tényleg árér kipötyögheti akár azt is hogy mennyi munkát lehet megtakarítani vele a motornak. Lökethossz, fordulatszám ismeretében nem nagy varázslat.
fel kell gyorsulnia majd megállnia és újra gyorsulnia minden fordulatnál. ha egy átlag sebességet nézünk csak akkor is lehet közelítő értéket kapni. (1/2)*M*V^2
Válasz #274. hozzászólásra
![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
Bővebben,
Eco-Tak üzemanyag-katalizátor,fogyasztáscsökkentő berendezés--vélemények,tapasztalatok
Nyitotta: Égésjavító, fogyasztáscsö 2013-03-19 12:31:41
Új hozzászólás válasz erre >> | #1. hozzászólás, Égésjavító, fogyasztáscsö küldte be 2013-03-19 12:31:41-kor
Kérnék minden olyan gazdát aki már használ, Eco-tak üzemanyag katalizátor,fogyasztáscsökkentő berendezést, hogy ossza meg velünk tapasztalatait esetleg mérési adatait ebben a topicban, hogy akik még nem ismerik ezt a berendezést ők is kapjanak információkat, első kézből gazdatársaiktól.
Válasz #271. hozzászólásra
Szerintem lesz nagy meglepetés,nem hinném,hogy lenne mérhető fogyasztáscsökkenés
Válasz #269. hozzászólásra
![smile hammer](/oldforum/images/smiles/hammer.gif)
Én kipróbálom,vagyis kapok tesztre.Fel lesz szerelve átfolyásmérővel,videóval kontrolálom.2 utas bekötés,egy fogyasztáscsökkentővel,másik anélkül.Átfolyásmérő megrendelve.
Válasz #267. hozzászólásra
Egy trabanté van adóval-vevővel
Válasz #265. hozzászólásra
Egy vizsgálati eredményt miért nem kérsz például a győri Széchenyi Egyetemtől. Biztos szívesen megcsinálnák. Sőt talán még ingyen is, ha egy ilyen készüléket kipróbálhatnának.
Biztos fogyasztás csökkenés a Mol Evo benzin. kb. 5%-al
Viszont az ára is ennyivel több.
Válasz #266. hozzászólásra
Már a lada samarába lévő villogós mérő is sokat mutatna.
Válasz #261. hozzászólásra
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
vegyél egy vízórát
Válasz #264. hozzászólásra
Bocs, ezt nem ide szántam..
Moderálási elveink miatt törölve.
(575)
2013-03-05 13:56:20
Válasz #262. hozzászólásra
nem volt szempont a teljesítmény növekedés..
Nem szűkíteném le a Mtz kategóriára. Pl. - élő példa - gázos Hyunday i30 -ban is nagyon jól produkál, 1 - 1,5 litert levett a 11 literből. (ráadásul oktató autó, tehát még azt sem mondhatjuk, hogy profi a sofőr) Itt kimondottan a fogyasztáscsökkentésen volt a hangsúly, mert 140 lovas az autó, ami bőven elég az oktatáshoz
Való igaz, hogy a modernebb konstrukciókban nem biztos, hogy akkorát produkálnak.
Az egyik vevőmnél pl. - nekik nincs 2 évnél idősebb autójuk - 3 autóban is próbáltuk, 2-3 decilitert hozott csak százon.
Válasz #241. hozzászólásra
Ezek a kütyük,ahogy nevezed,az mtz kategóriájú motorok megoldása.A nyugati motorgyárak,nem a kütyükre adnak,kiaknázzák a motorba rejlő lehetőségeket,és csinálnak 30 millás trakit.Az orosz,meg csinál egy hosszútávon használható,olcsó,üzemeltetésű traktort,amin működhet a kütyü.Ez olyan mint a növénytermesztés.Ahányan,annyiféleképpen csináljuk.Van aki maximálisan kiaknázza a földet,meg a pénztárcáját,van aki vet,meg arat,és az esőre bízza.
Valaki tud olcsó,jó kis literszámlálót üzemanyaghoz?Felteszem a literszámlálót,egy hétre,kontrolálom,utánna beépítem a készüléket.
Válasz #236. hozzászólásra
Köszönöm - bár érzek némi iróniát benne..
Az vásárlóim elégedettek, mint azt már néhányan le is írták, és el is küldték.
Ami a szakmai hátteret illeti, a mérési jegyzőkönyvek meglehetősen hozzáértőktől származnak.
Válasz #258. hozzászólásra
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
De,pont ezt irtam,hogy ugy mar mas a helyzet
Válasz #257. hozzászólásra
Ha 100km-en 2-3 liter marad meg Neked nem az jön ki? 10000km-en?
Válasz #255. hozzászólásra
Ugy mar mast mutatnak a szamok:-)
Válasz #254. hozzászólásra
Írtam az MTZ-be.
Válasz #243. hozzászólásra
rosszul írtam, 100km-ként 2-3liter is megmaradhatott.![smile rolleyes](/oldforum/images/smiles/rolleyes.gif)