Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak651 FtBenzin árak635 FtEUR410.17 FtUSD396.2 FtCHF435.92 FtGBP487.57 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Sk Laci #2653. hozzászólásáraLaci, Ti ilyenkor milyen műtrágyát szórtok a tavaszi vetéshez és mi lesz benne? Mi csak tavasszal szoktunk szórni kombináltat és nitrogént.
Válasz Ká01 #2645. hozzászólásáraSzotyi is meghállálja a lazítást.
Én nem szántok, kivételesen tavaly 5 ha-szántottam , mert kiváncsi voltam az új traktorra amit vettem, hogyan viszi az ekét.
Válasz vitfarm2017 #2649. hozzászólásáraLazító előtt lesz. Bekeveri a szármaradványt a kitett mütrágyával, majd "megszaggatom" a földet lazítóval.
Tavassza 1x borona van tervben, de minden munka az adott körülményekhez képest. Meglehet, hogy kombinátor lessz, szárazsáag esetén kompaktor.
Válasz bandigh #2646. hozzászólásáraNekem ível késem van és körülbelül 40 cm-re megyek le. Ez a bivaly típusú nagyon szeretem szépen dolgozik. A traktor pedig könnyedén viszi. Bár megmondom őszintén ahol nagyon szíkesebb ott nem tudom olyan mélyen belehúzni.
Válasz bodisbalint #2648. hozzászólásáraMi is tárcsáztuk a szárzúzás sajnos elmaradt, de igazad van kellett volna. Bár a tárcsa szépen törte és nagyon szépen eltüntette a naprát.
Válasz vitfarm2017 #2642. hozzászólásáraMi szotyi után tárcsa, lázító tárcsa és megy bele a búza mag. Vagy a lazítot elhagyjuk. Tanácsos szárzuzózni a szotyit, bár a nitrogén lebontja a szárát. Bevált recept nálunk.
Idén próbáljuk kukorica után. Most lázítom holnap tárcsa és megy bele a mag. Szerintem járható út.
Válasz bandigh #2646. hozzászólásáraCsak arra reagáltam,hogy a napra nem hozott semmi plusz eredményt a lazítás ellenére,pedig tavaly ez nagyon sok munka,és tetemes költség volt.A grubber 20-22 cm-en ment.A tervem az,hogy ahol már lazítottam,ott a jövőben már nem fogok,viszont a talajt sem taposom nagy trakival vagy rakott póttal.
Válasz Ká01 #2645. hozzászólásáraAttól függ, a lazítást hogy érted. Néhány évente mélyen megtépni egyenes késsel, vagy a szántást kiváltani döntött késekkel.
Itt meg pont azok a forgók lettek a legjobbak ahol a kukorica után “csak” lazítva voltak. Bár ha a grubert elhúzod szántásmélysègben, akkor tárgytalan amit írtam
Válasz Sk Laci #2644. hozzászólásáraTavaly lazítottam kukorica és napraforgó elé is.A kuki meghálálta,de a szotyi semmivel sem termett többet,mint mikor még szántva volt elé.Jövőre csak a kuki elé lazítok,a többi grubber-t kap.
Nem tudom mi a véleményetek, de ebben az évben nem szeretnék szántani csak talajlazítózni. Utána pedig tárcsa, ahol búza volt ott biztos recept. De a kukorica és napraforgó tarló után volt aki ezt a módszert választotta?
Válasz Pont #2637. hozzászólásáraAz előzményeket fejből nem tudtam pontosan, keresni meg lusta voltam, ezért arról nem írtam. A lényeg hogy a Fiatagri 90-ben vásárolta fel a Ford-New Holland céget, vele együtt a már tulajdonában álló, korábban Versatile márkanevű winnipegi traktorgyarral.
Válasz Sk Laci #2638. hozzászólásáraValami oka biztos volt. Ugyanekkor adtak el a korábbi Laverda kombajngyarat, ekkor jelent meg újra az a név is. Még Angliában a badildoni traktorgyarat ( remélem jól írtam), így lett újra McCormick.
Válasz Pont #2637. hozzászólásáraVéletlenül nem a New Holland vette meg a Fiatot és a Fordot?
Nem tudom mire jó a minden féle "kényszeritő" törvények. Mellékesen nem kellet volna eladni, csak alakítottak volna másik céget, és ugyan azon tulajok vihették volna továb csak két különböző néven.
Válasz Rabó001 #2632. hozzászólásáraAz úgy volt, hogy a Ford vette meg a Versatile-t, A Fordot a New Hollanddal együtt vette meg a Fiat, viszont amikor a Case-t is megvette a trösztellenes törvény miatt el kellet adnia a Versatile-t, szegény ezért volt már minden színű, holott ugyan úgy gyártanak 1966 óta.
Válasz Rabó001 #2632. hozzászólásáraTudom, azért mondom, hogy ezek a genezis traktorok így kerültek az említett európai márkák gyártásába, egyébként a G nyuszi versatile traktor...
Válasz Hús Futár #2633. hozzászólásáraKösz.
A tárcsát nem teljesen értem, itt is húznak IH tárcsát, ráadásul nagyüzemben, szóval nem 2 hektárt, egy műszakban lejárnak 40-50 hektárokat, de nem cserélnek ennyi csapágyat. Na de ez mindegy is, ha így jársz akkor így, ezt nem tudhatom.
De amire jó a tárcsa, arra szerintem a gruber nem. Akkor miért nem csak gruberezel? Napraforgó után is működik. Előtte esetleg lezúzod a tarlót.
Válasz Rabó001 #2628. hozzászólásáraMivel évek óta lazító+ tárcsába vetek napraforgó után kezd elegem lenni abból hogy a második menet tárcsázásban nem győzöm a szemét ih csapágyakat cserélni 2-3-asával mert valamelyik 5-10 hektárt bír ki a sok por miatt így gondoltam sekélyen nagytempóval meg próbálom a triolentel elrendezni a terepet .
Talajművelő gépekkel elég foghíjasan állok mert van IH lazytó , V tárcsa , Rau kombinátor meg lett ez a triolent . Ezekkel kell megoldanom minél egyszerűbben vagy minél jobban a dolgot .
Válasz szanberg #2631. hozzászólásáraA Fiat megvette anno a Versatile céget, így ebben az időben a Versatile, mint márka nem létezett. Persze a meglévő termékeket átvették és gyártották tovább. A gyár termelt a jóisten tudja milyen nevekem, Ford New Holland, Fiatagri.
Válasz Hús Futár #2626. hozzászólásáraNem nem.
A versatile gyártotta ezt a gépet a Ford fiatagri New hollandnak.
Az ő fejlesztésük került a nagy cégcsoporthoz.
Majd nézd meg, made ín canada
Válasz J.D. Borda #2610. hozzászólásáraCsakazértis most már bekéne festeni sötét barnára ajtókkal fogantyúval...
Öregapámfajta ruhásszeki a kamrában...... Qjó
Válasz Hús Futár #2625. hozzászólásáraLazító után minek gruber. Valamilyen tárcsa meg henger elmunkalni, ha nem rögös ( bár olyat még nem láttam) akkor esetleg asoborona.
Válasz Bárány #2619. hozzászólásárade tuti bekeverte volna de még csak most vettem ezt a gépet így mivel nem ismerem pontosan milyen a munkája inkább biztosra megyek idén .
Napra után szerintem megpróbálom ih lazító után ezzel bekeverni a műtrágyát .
Válasz szanberg #2620. hozzászólásáranyomnám de kb egy órája szakadt ki a hátsó pálcás hengerem 2 körül megyünk érte aztán nagy javítás és alakítás jön .
Válasz Hús Futár #2616. hozzászólásáraEgy darabot felezz meg és az pk-t gruberral jutasd minél mélyebbre.A másik felén meg csak kombinátorral kevertesd be.Nekem tetszik a beton súlyod.
Ha én repcézek akkor nálam úgy néz ki a történet hogy:
Aratás után egy-két héten belül 1 sor grúber, utána rögtön egy sor ásóborona, ha nem gyomosodik nagyon akkor szeptemberig nem piszkálom had ülepedjen,
majd szept elején műkaki, sekély grúber 11-13 km-es sebességgel, ásóborona majd vetés.
Ha nem extrém száraz az idő, akkor konyhakert minőség a végeredmény.
Szerintem nem feltétlen jó ha csak vetés előtt van megbolygatva a tarló mert akkor még jelen lehet a pentozán hatás a kelésnél.
Válasz ZZ #2617. hozzászólásáraNekem tavaly az egyik placc a következőképpen nézett ki.
Szalma szecskázva. Egyik felét kombájn, a másikat a függesztett darálóm. Tarló kombájnnal darált egyik fele gruberozva. Nem is jól, mert 12centin a 8as kapák csíkoztak csak. Utána vetés előtt az egész tárcsázva. Ahol gruberozva volt, a szalma mégiscsak jobban eltűnt... És a repce is sokkal sűrűbben kelt. 80mm eső után lett az egész vetve... Úgyhogy véleményem szerint kevés az egy művelet repcéhez...
Válasz Hús Futár #2616. hozzászólásáraSzórd erre rá a műkakit, a vetőgép belekeverni... Nem kell az a plusz taposás, talajmozgatás hogy belekeverd a műkakit
Válasz später77 #2615. hozzászólásáraEgy menetben meg lett ez csinálva és utána kapott egy crosskill hengert . Jövőhéten rászórom a műtrágyát és azt ha lehet akkor kombinátorral bedolgozom ha nem akkor ásóboronát kérek valakitől és azzal utána repce vetés .
De az őszi kalászosoknak is úgy csinálom szerintem .
Válasz Hús Futár #2612. hozzászólásáraMivel kíváncsi vagyok, hogy mi lesz végül a megoldás. Egy vagy két menet, kombinátor, henger, ilyeneken ment pár napja a diskurzus, érdekel, hogy melyik művelet(ek) adják a legjobb eredményt.
Válasz J.D. Borda #2610. hozzászólásáraFigyu nem mindenkinek vannak felesleges 200-300 ezrei egy szar betonsúlyért amit használ évi 5-8 napot . Körbe néztem mi van itthon és abból megoldottam .
Válasz Hús Futár #2604. hozzászólásáraBakker ezzel elmeheznél dijmyertes fotók köze... mit őntöttél be a ruhásszekrényt... bakket fél óráig ezen röhegtem majd beh...am
7405 hozzászólás
Válasz Sk Laci #2653. hozzászólásáraLaci, Ti ilyenkor milyen műtrágyát szórtok a tavaszi vetéshez és mi lesz benne? Mi csak tavasszal szoktunk szórni kombináltat és nitrogént.
Válasz Ká01 #2645. hozzászólásáraSzotyi is meghállálja a lazítást.
Én nem szántok, kivételesen tavaly 5 ha-szántottam , mert kiváncsi voltam az új traktorra amit vettem, hogyan viszi az ekét.
Válasz vitfarm2017 #2649. hozzászólásáraLazító előtt lesz. Bekeveri a szármaradványt a kitett mütrágyával, majd "megszaggatom" a földet lazítóval.
Tavassza 1x borona van tervben, de minden munka az adott körülményekhez képest. Meglehet, hogy kombinátor lessz, szárazsáag esetén kompaktor.
Válasz bandigh #2646. hozzászólásáraNekem ível késem van és körülbelül 40 cm-re megyek le. Ez a bivaly típusú nagyon szeretem szépen dolgozik. A traktor pedig könnyedén viszi. Bár megmondom őszintén ahol nagyon szíkesebb ott nem tudom olyan mélyen belehúzni.
Válasz bodisbalint #2648. hozzászólásáraMi is tárcsáztuk a szárzúzás sajnos elmaradt, de igazad van kellett volna. Bár a tárcsa szépen törte és nagyon szépen eltüntette a naprát.
Köszönöm a segítségeteket akkor lazítónál maradok.
Válasz Sk Laci #2644. hozzászólásáraKöszönöm a segítséged, de lazító után lesz most tárcsa vagy csak tavasszal?
Válasz vitfarm2017 #2642. hozzászólásáraMi szotyi után tárcsa, lázító tárcsa és megy bele a búza mag. Vagy a lazítot elhagyjuk. Tanácsos szárzuzózni a szotyit, bár a nitrogén lebontja a szárát. Bevált recept nálunk.
Idén próbáljuk kukorica után. Most lázítom holnap tárcsa és megy bele a mag. Szerintem járható út.
Válasz bandigh #2646. hozzászólásáraCsak arra reagáltam,hogy a napra nem hozott semmi plusz eredményt a lazítás ellenére,pedig tavaly ez nagyon sok munka,és tetemes költség volt.A grubber 20-22 cm-en ment.A tervem az,hogy ahol már lazítottam,ott a jövőben már nem fogok,viszont a talajt sem taposom nagy trakival vagy rakott póttal.
Válasz Ká01 #2645. hozzászólásáraAttól függ, a lazítást hogy érted. Néhány évente mélyen megtépni egyenes késsel, vagy a szántást kiváltani döntött késekkel.
Itt meg pont azok a forgók lettek a legjobbak ahol a kukorica után “csak” lazítva voltak. Bár ha a grubert elhúzod szántásmélysègben, akkor tárgytalan amit írtam
Válasz Sk Laci #2644. hozzászólásáraTavaly lazítottam kukorica és napraforgó elé is.A kuki meghálálta,de a szotyi semmivel sem termett többet,mint mikor még szántva volt elé.Jövőre csak a kuki elé lazítok,a többi grubber-t kap.
Válasz vitfarm2017 #2642. hozzászólásáraKukorica után idén is húzom a lazítót. Tavasszal napraforgót teszek bele.
Válasz vitfarm2017 #2642. hozzászólásáraSzerintem sokan választják ezt a modszert. Ha van tárcsás vetőgép vetni akkor nem gond a szár.
Sziasztok!
Nem tudom mi a véleményetek, de ebben az évben nem szeretnék szántani csak talajlazítózni. Utána pedig tárcsa, ahol búza volt ott biztos recept. De a kukorica és napraforgó tarló után volt aki ezt a módszert választotta?
Válasz Pont #2637. hozzászólásáraAz előzményeket fejből nem tudtam pontosan, keresni meg lusta voltam, ezért arról nem írtam. A lényeg hogy a Fiatagri 90-ben vásárolta fel a Ford-New Holland céget, vele együtt a már tulajdonában álló, korábban Versatile márkanevű winnipegi traktorgyarral.
Válasz Sk Laci #2638. hozzászólásáraValami oka biztos volt. Ugyanekkor adtak el a korábbi Laverda kombajngyarat, ekkor jelent meg újra az a név is. Még Angliában a badildoni traktorgyarat ( remélem jól írtam), így lett újra McCormick.
Válasz Sk Laci #2638. hozzászólásáraOFF
Gondolom már másnak is eszébe jutott, ezért találták ki a verseny hivatalt
Válasz Pont #2637. hozzászólásáraVéletlenül nem a New Holland vette meg a Fiatot és a Fordot?
Nem tudom mire jó a minden féle "kényszeritő" törvények. Mellékesen nem kellet volna eladni, csak alakítottak volna másik céget, és ugyan azon tulajok vihették volna továb csak két különböző néven.
Válasz Rabó001 #2632. hozzászólásáraAz úgy volt, hogy a Ford vette meg a Versatile-t, A Fordot a New Hollanddal együtt vette meg a Fiat, viszont amikor a Case-t is megvette a trösztellenes törvény miatt el kellet adnia a Versatile-t, szegény ezért volt már minden színű, holott ugyan úgy gyártanak 1966 óta.
Válasz Rabó001 #2632. hozzászólásáraTudom, azért mondom, hogy ezek a genezis traktorok így kerültek az említett európai márkák gyártásába, egyébként a G nyuszi versatile traktor...
Válasz Hús Futár #2633. hozzászólásáraKösz.
A tárcsát nem teljesen értem, itt is húznak IH tárcsát, ráadásul nagyüzemben, szóval nem 2 hektárt, egy műszakban lejárnak 40-50 hektárokat, de nem cserélnek ennyi csapágyat. Na de ez mindegy is, ha így jársz akkor így, ezt nem tudhatom.
De amire jó a tárcsa, arra szerintem a gruber nem. Akkor miért nem csak gruberezel? Napraforgó után is működik. Előtte esetleg lezúzod a tarlót.
Válasz Pont #2627. hozzászólásáraNPK műtrágyát szórok meg pétisót
Válasz Rabó001 #2628. hozzászólásáraMivel évek óta lazító+ tárcsába vetek napraforgó után kezd elegem lenni abból hogy a második menet tárcsázásban nem győzöm a szemét ih csapágyakat cserélni 2-3-asával mert valamelyik 5-10 hektárt bír ki a sok por miatt így gondoltam sekélyen nagytempóval meg próbálom a triolentel elrendezni a terepet .
Talajművelő gépekkel elég foghíjasan állok mert van IH lazytó , V tárcsa , Rau kombinátor meg lett ez a triolent . Ezekkel kell megoldanom minél egyszerűbben vagy minél jobban a dolgot .
Válasz szanberg #2631. hozzászólásáraA Fiat megvette anno a Versatile céget, így ebben az időben a Versatile, mint márka nem létezett. Persze a meglévő termékeket átvették és gyártották tovább. A gyár termelt a jóisten tudja milyen nevekem, Ford New Holland, Fiatagri.
Válasz Hús Futár #2626. hozzászólásáraNem nem.
A versatile gyártotta ezt a gépet a Ford fiatagri New hollandnak.
Az ő fejlesztésük került a nagy cégcsoporthoz.
Majd nézd meg, made ín canada
Válasz *** HM *** #2629. hozzászólásáraVagy van ilyen ajtó matrica
Válasz J.D. Borda #2610. hozzászólásáraCsakazértis most már bekéne festeni sötét barnára ajtókkal fogantyúval...
Öregapámfajta ruhásszeki a kamrában...... Qjó
Válasz Hús Futár #2625. hozzászólásáraLazító után minek gruber. Valamilyen tárcsa meg henger elmunkalni, ha nem rögös ( bár olyat még nem láttam) akkor esetleg asoborona.
Válasz Hús Futár #2625. hozzászólásáraAkkor sem hibázol nagyot, ha a lazító előtt már kiszórod a PK-t
Válasz szanberg #2620. hozzászólásáraJaja azok elődje szerintem egyik legstabilabb gép a 00 és 10-es jonyk melett .
Válasz Bárány #2619. hozzászólásárade tuti bekeverte volna de még csak most vettem ezt a gépet így mivel nem ismerem pontosan milyen a munkája inkább biztosra megyek idén .
Napra után szerintem megpróbálom ih lazító után ezzel bekeverni a műtrágyát .
Válasz szanberg #2620. hozzászólásáranyomnám de kb egy órája szakadt ki a hátsó pálcás hengerem 2 körül megyünk érte aztán nagy javítás és alakítás jön .
Válasz ZZ #2617. hozzászólásáraNormálisan nem keveri be ezt anno próbáltam az IH-val még . Meg a hengerlésbe nem teszi bele a kis sulky.
Válasz Hús Futár #2616. hozzászólásáraEgy darabot felezz meg és az pk-t gruberral jutasd minél mélyebbre.A másik felén meg csak kombinátorral kevertesd be.Nekem tetszik a beton súlyod.
Ha én repcézek akkor nálam úgy néz ki a történet hogy:
Aratás után egy-két héten belül 1 sor grúber, utána rögtön egy sor ásóborona, ha nem gyomosodik nagyon akkor szeptemberig nem piszkálom had ülepedjen,
majd szept elején műkaki, sekély grúber 11-13 km-es sebességgel, ásóborona majd vetés.
Ha nem extrém száraz az idő, akkor konyhakert minőség a végeredmény.
Szerintem nem feltétlen jó ha csak vetés előtt van megbolygatva a tarló mert akkor még jelen lehet a pentozán hatás a kelésnél.
Válasz Hús Futár #2604. hozzászólásáraFasza ez, csak nyomjon!
Jó kis versatile traktor
Válasz Hús Futár #2616. hozzászólásáraHa a tarlóra szórtad volna, a grubber nem keverte volna be?
Válasz ZZ #2617. hozzászólásáraNekem tavaly az egyik placc a következőképpen nézett ki.
Szalma szecskázva. Egyik felét kombájn, a másikat a függesztett darálóm. Tarló kombájnnal darált egyik fele gruberozva. Nem is jól, mert 12centin a 8as kapák csíkoztak csak. Utána vetés előtt az egész tárcsázva. Ahol gruberozva volt, a szalma mégiscsak jobban eltűnt... És a repce is sokkal sűrűbben kelt. 80mm eső után lett az egész vetve... Úgyhogy véleményem szerint kevés az egy művelet repcéhez...
Válasz Hús Futár #2616. hozzászólásáraSzórd erre rá a műkakit, a vetőgép belekeverni... Nem kell az a plusz taposás, talajmozgatás hogy belekeverd a műkakit
Válasz später77 #2615. hozzászólásáraEgy menetben meg lett ez csinálva és utána kapott egy crosskill hengert . Jövőhéten rászórom a műtrágyát és azt ha lehet akkor kombinátorral bedolgozom ha nem akkor ásóboronát kérek valakitől és azzal utána repce vetés .
De az őszi kalászosoknak is úgy csinálom szerintem .
Válasz Hús Futár #2612. hozzászólásáraMivel kíváncsi vagyok, hogy mi lesz végül a megoldás. Egy vagy két menet, kombinátor, henger, ilyeneken ment pár napja a diskurzus, érdekel, hogy melyik művelet(ek) adják a legjobb eredményt.
Válasz Ares 826 #2609. hozzászólásáraHa beton van rajta akkor a közuti közlekedést kerülöm mint ördög a tömjént egyébként a munkalámpákat nem zavarj .
Válasz J.D. Borda #2610. hozzászólásáraFigyu nem mindenkinek vannak felesleges 200-300 ezrei egy szar betonsúlyért amit használ évi 5-8 napot . Körbe néztem mi van itthon és abból megoldottam .
Válasz später77 #2607. hozzászólásáraMivel ?
Válasz J.D. Borda #2610. hozzászólásáraFeltételezem nem volt kedve hengereltetni valami íves vasalást, mint amik "gyári" súlyokban vannak.....
Válasz Hús Futár #2604. hozzászólásáraBakker ezzel elmeheznél dijmyertes fotók köze... mit őntöttél be a ruhásszekrényt... bakket fél óráig ezen röhegtem majd beh...am
Válasz Hús Futár #2604. hozzászólásáraEzzel a durunggal az elején éjszaka lehet jól dolgozni! De örülhet a rendőre is közúti közlekedésben!
Válasz später77 #2607. hozzászólásáraAhogy ismerem, iszik egy sört.
Válasz Hús Futár #2604. hozzászólásáraMi a további terv?
Válasz Tomi81 #2605. hozzászólásáramivel nem volt gyári így öntöttem fél köböt