Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR407 FtUSD392 FtCHF433.28 FtGBP489.48 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz #3943. hozzászólásra Valóban a legjobb fagyállóval dolgozni meg eltenni télire a gépet, de ha az előző gazdája 15-évig csak vízzel járatta (ki tudja) akkor rozsdadarabok keringenek a rendszerben az tuti!
Válasz #3938. hozzászólásra Én már ezen túl vagyok !.....a hűtő belülről rakodik be!....a motor belsejéből leváló rozsdadarabkák eltömítik a hűtőcellákat és lecsökken a hatásfok...(kétszer takaríttattam előtte 3 év alatt) ......megoldottam egy réz foglalatú szűrőt tettem a felső vízcsőbe (kb. mint központi fűtés rendszerekben)...na azt 3-4 naponta takarítva érdekes szutykok akadnak fenn! Akkor takarítom ha kezd felmenni a víz ....takarítás után nem megy fel középig bármekkora terhelést kap sem! Majd csinálok képet róla..meg megmérem hány colos.
Meg napi hömérséklet is hozzá tesz,sokat ha jön kis felhö vagy lengedez a szél mingyá megy a mutato lefelé.Összel is van forroság sokszor akkor már nincs gond ha hetente pucolom a hütöt az is elég neki.
Két éve néztem balaton környékén egy kék mdw-ét perkins motorost,annak dupla hütöje volt két normál egymás elött frankon eltömitve aszonta az ipse nem melegszik.Hát nem tom ha berakja a kettö közit valahogy azt onnan kipiszkálni lehetetlenség bontás nélkül.
Tiszta minden itt is, érdekes tavaly nem volt ilyen baj, azóta nem ment annyit, és érdekes még szecskázó nélkül is határeset volt a vízhőfok.... Remélem tényleg sokat számít a forgó dob. Olvastam még itt olyan is hogy a silózónak rakták bele a hűtőjét ugye ami a hatos ifa motorhoz dukál
Nem tom milyren hütöd van nekem magyar gyártmányu valami,hogy eredeti e fene tudja.A baja az hogy közbe is vannak bordák rakva és igy betudja rakni egyböl.Szezonba mindennap fuvatom ha szükséges akkor meg mosás.Kihuztam most elég jol kb két nap volt 100 fok körüli menet árpába nagy höségbe még a multkori nagy höhullámba.5-6-7t anyag szecskázva,akkor lett hengerfejes szerintem de viz potlással kibirta ahogy lekerült a szecskázo fellélegzett a motor meg bejött a hüvös.Tegnap meg ma volt höség.Az olmo se nagyon csinált hüvösebbet.Meg a buza is porolt nagyon berakta a szüröket.Visszatérve a hütöre az nagy cs nyuszin olyan borda van a hütön hogy átszivja még a csutkát is na az nem rakodik be olyan kéne ide is és nem kinlodnánk a melegedésel meg a forgo dob.Nekem is meg kéne oldani rá valahogy.Medikusé fajeszul meg volt oldva.
Én is kifujattam, teljesen, a perforált lemezt tényleg élmény a kanyarulatos csatornáival, de teljesen kipucoltam, na mondom mostmár nem lehet gond! Nem a francokat nem- majdnem ugyan úgy melegszik, igaz 33 fok volt árnyékba, de tavaly is csak annyi lehetett...... Na mindegy, lesz egy kis maszek abból majd beruházunk egy forgódobra, valamit tenni kell ez nem állapot.... Pedig mi töredékét aratjuk a te mennyiségednek... Hűtőben is fagyálló volt mindíg, nemtudom mire gondoljak.....
K....a meleg volt ma is 27 fokot mutatott az olmo is bent amit befujt levegöt.Tegnap minden szüröt jol kifuvattam meg a hütöt is frankon mint egy szerecsen ugy néztem ki a müvelet után.Daráltam a szalmát de gyenge volt 80 fölé ment kissé a viz és tartotta szépen nem is kellet bele önteni pedig a hátso hengerfej engedi.Még egy nap és vége ha minden igaz.
A gépezet olyat csinál hogy meglassult azonos variácioba motorfordulatnál.Szemre nem látni hibát .Vastag szij is ép a behajto kettö feszes olajat nem engedi a variálo kis munkahengerek.Vonulás után következö táblába volt furcsa hogy nem megy ugy.Jo kis 20-30q-ás nap volt ma.Azt a keveset meg még a rágcsálok is meg dézsmálták rendesen.Talicska puttony méretü kalász kupacokat hordtak össze rengeteg helyen a táblában.
Valamit ki kell eszelni jövőre, tavaly semmi gond nem volt de mostmár nem díjazza a gép a szecskázós üzemmődot Igaz nagy is volt a szalma, vagy csak simán rohadt meleg van? Rólam folyt a víz annyi szent, termés se az igazi.... Repcéből van akinek több....
Szevasztok! olyan gondom van hogy a buza kalász hegye 2-3 szem maggal együtt a tartályban landol, kosár tökig húzva fölső rosta szinte tökig zárva dobfordulat üresen 1000 és a tö-öm tele vele. Mit lehetne még ba..ni neki hogy ne legyen benne! E is köszönöm!
Válasz #3922. hozzászólásra
Lehet csak belerakják,de nem gyári megoldás!A gyári megoldásoknál az alsó zsalus rosta finomabb,rövidebb lamellákból szokott állni!Fortscritt ben még olyat nem láttam.
Nekem az also gyengébb kivitelü,az állito is 10 menetü a felsön 12 menet van.Meg az egész gagyibb.Mondjuk ez már utángyártott.A gépezetet sima rostákkal vdettük és elsö aratáskor lett betéve alulra is az állitos.Kalászosba tökéletres de szotyiba és tengeribe nem vagyok kibékülve vele.Normális termésnél és viznél kukoricánál nem igen rakja be de extrém száraz cuccnál takaritgatni kell hogy fain legyen a technika.Mondjuk lehet hogy nálam olyan is van hogy a felsö rostát jobban kinyitom minden magnál hogy ne szorjon és tudjam tolni neki és az also nem gyözi igazán de boldogultam vele mindig.Reggelente tisztitás és a napot kibirja.De ez összel van jobban meg az árpa aratásnál.Most is telepakolta a szalmarázokat teljesen szinte elejétöl végéig toklásszal árpába egy nap buza aratás kitakaritotta nem kellet bele menni és nem szort a ládáknál jol csépel a rendszer.Mindig nézem a rend alját egy két szem van az jo és go.10-12ha a norma naponta minimum.
Nekünk is alul felül állítható van, eredetik mind a kettő. Könnyebb beállítani tisztára a terményeknél és a szórást kiküszöbölni. Sőt már már túltiszta néha. Kicsit jobb, hogy tudod variálni mind a kettőt. Főleg napraforgónál ennek volt jelentősége, mert ott könnyen be lehetett lőni.
Válasz #3903. hozzászólásra hali! Egyszer te írtad ,hogy a 514-esedbe alul is állíthatós(fésűs) rostát szereltél? Azóta gondolom nem kell cserélgetned a rostákat mint normál esetben ha pl. búza után repcét vágsz ! Érdekelne hogy vált be , és változott e a termények tisztasága? Utángyártottat tettél bele vagy még eredetit?
Illetve ha elmegy a résolajcsöved Nem is tűnt fel persze meló közbe, csak hogy kicsit több gázolaj fogyott, igaz az még árpában volt, igen dőlt állomány, lépésbe haladva, szecskázva 15 liter.... Amúgy nekem is tíz körül eszik normál esetben persze
számolj 10 literrel, de ez függ attól is, hogy mennyire dőlt a búza vagy mennyire jól van beállítva a gép, illetve szecskázol-e közben. Ha nagyobb sebességnél nem szór és nincs ledőlve, akkor 9 liter is elég neki szecskázás nélkül.
Ha mindez az ellenkezője (szór a gép, dőlt a gabona, szecskázol) akkor a 12 liter is elképzelhető vagy nagyon ergya helyzetben több is. 10 liter az általános szerintem.
Válasz #3909. hozzászólásra
Üdv! Ha az a dupla ékszíjtárcsa van akkor esetleg a ferdén lévő nagy ékszíjtárcsa nincs felesleges, eladó? Amire a 25 ös szíj jön, az utóverő tengelyről
Elnezest kerek hogy hozza szolok. Valaki nentud nekem egy fotengely meretet mondani, mert szetszedodott a motor es kell koszorulni a fotengelyt es nemtudjak az eredeti meretet hogy azota mennyit kopott. koszonom elore is a segitseget.
Szükségem lenne 514-es kombájn gabona ferde felhordó, felső nagy dupla ékszíjtárcsára. Ha lenne valakinek feleslegben eladó, vagy tudna olyan elérhetőséget adni ahol tudok rendelni nagyon megköszönném.
Tervbe volt hogy az 550-esbe átrakom tavasszal de ez sem jött össze.Tetöt ki kell vágni 40x40cm.Gumi tömitéssel zár és dupla burkolat van szigetelést is lehet tenni.
Értem! Tetőt ki kell vágni? Úgy játszhatna nálunk ha két gépre is jó lenne, csak amiatt a tulajdonsága miatt, de mekkora meló lenne egyik gépből másikba rakni? mondjuk nyári aratáskor lenne csak a kombájnon, utána meg trakin lenne végig...
Fent van mükszik ugy ahogy.Hamar teleszivja a szüröt és lecsökken a lég szállitása a ventillátornak.Átakartam épiteni,teljesen lezárni az egész dobozt és egy rendes kombájn levegöszüröt rászerkeszteni csak elmaradt.Igy mindennap fuvatom meg tölteni bele vizet.A hütö és a gép saját szellözöje,elvagyok benne.De most amugy is kegyes volt idáig az idö nem volt dög meleg kibirhato.Meg a nyithatos ablakkal és huzattal operálok és jo a klima.
Válasz #3896. hozzászólásra
Sejtettem, mert csak két kép volt kijelezve, de a többit is ugyan úgy százalékos skálán töltötte fel a rohadék, azthittem átmegy, mindjárt orvoslom
13741 hozzászólás
Válasz #3943. hozzászólásra Valóban a legjobb fagyállóval dolgozni meg eltenni télire a gépet, de ha az előző gazdája 15-évig csak vízzel járatta (ki tudja) akkor rozsdadarabok keringenek a rendszerben az tuti!
Az enyém idén még nem ment 60 fok fölé.Fagyállót kell a rendszerben tartani,(pirosat) az rendben tartja a hűtőt.
Válasz #3941. hozzászólásra
Na erre is gondoltam, mivel kéne kimosni? Szűrőt hol lehet beszerezni? Képnek örülnénk
Válasz #3938. hozzászólásra Én már ezen túl vagyok !.....a hűtő belülről rakodik be!....a motor belsejéből leváló rozsdadarabkák eltömítik a hűtőcellákat és lecsökken a hatásfok...(kétszer takaríttattam előtte 3 év alatt) ......megoldottam egy réz foglalatú szűrőt tettem a felső vízcsőbe (kb. mint központi fűtés rendszerekben)...na azt 3-4 naponta takarítva érdekes szutykok akadnak fenn! Akkor takarítom ha kezd felmenni a víz ....takarítás után nem megy fel középig bármekkora terhelést kap sem! Majd csinálok képet róla..meg megmérem hány colos.
Válasz #3938. hozzászólásra
Meg napi hömérséklet is hozzá tesz,sokat ha jön kis felhö vagy lengedez a szél mingyá megy a mutato lefelé.Összel is van forroság sokszor akkor már nincs gond ha hetente pucolom a hütöt az is elég neki.
Válasz #3938. hozzászólásra
Két éve néztem balaton környékén egy kék mdw-ét perkins motorost,annak dupla hütöje volt két normál egymás elött frankon eltömitve aszonta az ipse nem melegszik.Hát nem tom ha berakja a kettö közit valahogy azt onnan kipiszkálni lehetetlenség bontás nélkül.
Válasz #3937. hozzászólásra
Tiszta minden itt is, érdekes tavaly nem volt ilyen baj, azóta nem ment annyit, és érdekes még szecskázó nélkül is határeset volt a vízhőfok.... Remélem tényleg sokat számít a forgó dob. Olvastam még itt olyan is hogy a silózónak rakták bele a hűtőjét ugye ami a hatos ifa motorhoz dukál
Válasz #3936. hozzászólásra
Nem tom milyren hütöd van nekem magyar gyártmányu valami,hogy eredeti e fene tudja.A baja az hogy közbe is vannak bordák rakva és igy betudja rakni egyböl.Szezonba mindennap fuvatom ha szükséges akkor meg mosás.Kihuztam most elég jol kb két nap volt 100 fok körüli menet árpába nagy höségbe még a multkori nagy höhullámba.5-6-7t anyag szecskázva,akkor lett hengerfejes szerintem de viz potlással kibirta ahogy lekerült a szecskázo fellélegzett a motor meg bejött a hüvös.Tegnap meg ma volt höség.Az olmo se nagyon csinált hüvösebbet.Meg a buza is porolt nagyon berakta a szüröket.Visszatérve a hütöre az nagy cs nyuszin olyan borda van a hütön hogy átszivja még a csutkát is na az nem rakodik be olyan kéne ide is és nem kinlodnánk a melegedésel meg a forgo dob.Nekem is meg kéne oldani rá valahogy.Medikusé fajeszul meg volt oldva.
Válasz #3934. hozzászólásra
Én is kifujattam, teljesen, a perforált lemezt tényleg élmény a kanyarulatos csatornáival, de teljesen kipucoltam, na mondom mostmár nem lehet gond! Nem a francokat nem- majdnem ugyan úgy melegszik, igaz 33 fok volt árnyékba, de tavaly is csak annyi lehetett...... Na mindegy, lesz egy kis maszek abból majd beruházunk egy forgódobra, valamit tenni kell ez nem állapot.... Pedig mi töredékét aratjuk a te mennyiségednek... Hűtőben is fagyálló volt mindíg, nemtudom mire gondoljak.....
Válasz #3934. hozzászólásra
Klima félgázon 22 fok...
Válasz #3932. hozzászólásra
K....a meleg volt ma is 27 fokot mutatott az olmo is bent amit befujt levegöt.Tegnap minden szüröt jol kifuvattam meg a hütöt is frankon mint egy szerecsen ugy néztem ki a müvelet után.Daráltam a szalmát de gyenge volt 80 fölé ment kissé a viz és tartotta szépen nem is kellet bele önteni pedig a hátso hengerfej engedi.Még egy nap és vége ha minden igaz.
A gépezet olyat csinál hogy meglassult azonos variácioba motorfordulatnál.Szemre nem látni hibát .Vastag szij is ép a behajto kettö feszes olajat nem engedi a variálo kis munkahengerek.Vonulás után következö táblába volt furcsa hogy nem megy ugy.Jo kis 20-30q-ás nap volt ma.Azt a keveset meg még a rágcsálok is meg dézsmálták rendesen.Talicska puttony méretü kalász kupacokat hordtak össze rengeteg helyen a táblában.
Valamit ki kell eszelni jövőre, tavaly semmi gond nem volt de mostmár nem díjazza a gép a szecskázós üzemmődot Igaz nagy is volt a szalma, vagy csak simán rohadt meleg van? Rólam folyt a víz annyi szent, termés se az igazi.... Repcéből van akinek több....
Válasz #3930. hozzászólásra
Megsasolom! Köszönöm!
Válasz #3929. hozzászólásra
A két széle nem kopik,ahhoz nézd a közepit...
Válasz #3928. hozzászólásra
A léc bordamélységének mennyinek kell minimum lennie?
Válasz #3927. hozzászólásra
Meg kell nézni mennyire kopott...
Válasz #3926. hozzászólásra
Akkor léc csere meg kosár köszörülés?
Válasz #3925. hozzászólásra
A dobléc meg a kosár közepe jobban kopik,ott elszökhet...
Szevasztok! olyan gondom van hogy a buza kalász hegye 2-3 szem maggal együtt a tartályban landol, kosár tökig húzva fölső rosta szinte tökig zárva dobfordulat üresen 1000 és a tö-öm tele vele. Mit lehetne még ba..ni neki hogy ne legyen benne! E is köszönöm!
Válasz #3922. hozzászólásra
Lehet csak belerakják,de nem gyári megoldás!A gyári megoldásoknál az alsó zsalus rosta finomabb,rövidebb lamellákból szokott állni!Fortscritt ben még olyat nem láttam.
Nekem az also gyengébb kivitelü,az állito is 10 menetü a felsön 12 menet van.Meg az egész gagyibb.Mondjuk ez már utángyártott.A gépezetet sima rostákkal vdettük és elsö aratáskor lett betéve alulra is az állitos.Kalászosba tökéletres de szotyiba és tengeribe nem vagyok kibékülve vele.Normális termésnél és viznél kukoricánál nem igen rakja be de extrém száraz cuccnál takaritgatni kell hogy fain legyen a technika.Mondjuk lehet hogy nálam olyan is van hogy a felsö rostát jobban kinyitom minden magnál hogy ne szorjon és tudjam tolni neki és az also nem gyözi igazán de boldogultam vele mindig.Reggelente tisztitás és a napot kibirja.De ez összel van jobban meg az árpa aratásnál.Most is telepakolta a szalmarázokat teljesen szinte elejétöl végéig toklásszal árpába egy nap buza aratás kitakaritotta nem kellet bele menni és nem szort a ládáknál jol csépel a rendszer.Mindig nézem a rend alját egy két szem van az jo és go.10-12ha a norma naponta minimum.
Válasz #3921. hozzászólásra
Ugyanaz a kettő.
Mutassatok már egy gyári állíthatós alsó rostát!Egyforma a felsővel?
Válasz #3919. hozzászólásra
Powered by IFA engine bajnok a fogyasztásba.Csak a szecskázos üzemmodot nem szereti annyira.
Válasz #3915. hozzászólásra
köszönöm szépen
Válasz #3914. hozzászólásra
köszönöm szépen
Válasz #3916. hozzászólásra
Nekünk is alul felül állítható van, eredetik mind a kettő. Könnyebb beállítani tisztára a terményeknél és a szórást kiküszöbölni. Sőt már már túltiszta néha. Kicsit jobb, hogy tudod variálni mind a kettőt. Főleg napraforgónál ennek volt jelentősége, mert ott könnyen be lehetett lőni.
Válasz #3903. hozzászólásra hali! Egyszer te írtad ,hogy a 514-esedbe alul is állíthatós(fésűs) rostát szereltél? Azóta gondolom nem kell cserélgetned a rostákat mint normál esetben ha pl. búza után repcét vágsz ! Érdekelne hogy vált be , és változott e a termények tisztasága? Utángyártottat tettél bele vagy még eredetit?
Válasz #3914. hozzászólásra
Illetve ha elmegy a résolajcsöved Nem is tűnt fel persze meló közbe, csak hogy kicsit több gázolaj fogyott, igaz az még árpában volt, igen dőlt állomány, lépésbe haladva, szecskázva 15 liter.... Amúgy nekem is tíz körül eszik normál esetben persze
Válasz #3913. hozzászólásra
számolj 10 literrel, de ez függ attól is, hogy mennyire dőlt a búza vagy mennyire jól van beállítva a gép, illetve szecskázol-e közben. Ha nagyobb sebességnél nem szór és nincs ledőlve, akkor 9 liter is elég neki szecskázás nélkül.
Ha mindez az ellenkezője (szór a gép, dőlt a gabona, szecskázol) akkor a 12 liter is elképzelhető vagy nagyon ergya helyzetben több is. 10 liter az általános szerintem.
Üdv.egy kérdésem volna kb.menyi üzemanyagot használ 514 kombánj egy olyan 4-5/to búzában
Válasz #3910. hozzászólásra
a 12-es ugyan az?ha igen tudok segiteni.
Válasz #3910. hozzászólásra
Szia! Sajnos az már nincs. Az egyiket odaadtam Neked a kombájnhoz, a másikat pedig elvitte egy ismerős.
Válasz #3909. hozzászólásra
Üdv! Ha az a dupla ékszíjtárcsa van akkor esetleg a ferdén lévő nagy ékszíjtárcsa nincs felesleges, eladó? Amire a 25 ös szíj jön, az utóverő tengelyről
Válasz #3902. hozzászólásra
Üdv! Nekem van egy felesleges. Itt a számom, keress bátran: 06-70/70-123-26
koszonom szepen nagy segitseg volt.
Válasz #3904. hozzászólásra
Mit akarsz vele?
Válasz #3904. hozzászólásra
A főtengely csap átmérője a nyugvó csapágyakon 90mm, plusz minusz 0. 05mm. A hajtókaroknál 80mm plusz minusz 0.05 0.07mm.Ez az alap, gyári méret!
Válasz #3903. hozzászólásra
Érdeklődtem már, náluk sincs sajnos! Azért köszönöm a segítséget.
Elnezest kerek hogy hozza szolok. Valaki nentud nekem egy fotengely meretet mondani, mert szetszedodott a motor es kell koszorulni a fotengelyt es nemtudjak az eredeti meretet hogy azota mennyit kopott. koszonom elore is a segitseget.
Válasz #3902. hozzászólásra
Bocsai traki bolt minden van,láttam vannak szijtárcsák is.Ott érdeklödj.
Szükségem lenne 514-es kombájn gabona ferde felhordó, felső nagy dupla ékszíjtárcsára. Ha lenne valakinek feleslegben eladó, vagy tudna olyan elérhetőséget adni ahol tudok rendelni nagyon megköszönném.
Válasz #3900. hozzászólásra
Tervbe volt hogy az 550-esbe átrakom tavasszal de ez sem jött össze.Tetöt ki kell vágni 40x40cm.Gumi tömitéssel zár és dupla burkolat van szigetelést is lehet tenni.
Válasz #3899. hozzászólásra
Értem! Tetőt ki kell vágni? Úgy játszhatna nálunk ha két gépre is jó lenne, csak amiatt a tulajdonsága miatt, de mekkora meló lenne egyik gépből másikba rakni? mondjuk nyári aratáskor lenne csak a kombájnon, utána meg trakin lenne végig...
Válasz #3889. hozzászólásra
Fent van mükszik ugy ahogy.Hamar teleszivja a szüröt és lecsökken a lég szállitása a ventillátornak.Átakartam épiteni,teljesen lezárni az egész dobozt és egy rendes kombájn levegöszüröt rászerkeszteni csak elmaradt.Igy mindennap fuvatom meg tölteni bele vizet.A hütö és a gép saját szellözöje,elvagyok benne.De most amugy is kegyes volt idáig az idö nem volt dög meleg kibirhato.Meg a nyithatos ablakkal és huzattal operálok és jo a klima.
Válasz #3897. hozzászólásra
Jönnek szépen!
Válasz #3896. hozzászólásra
Sejtettem, mert csak két kép volt kijelezve, de a többit is ugyan úgy százalékos skálán töltötte fel a rohadék, azthittem átmegy, mindjárt orvoslom
Válasz #3895. hozzászólásra
Két levél van az stimmel, de egy levélben 2 kép van.
Válasz #3894. hozzászólásra
Na most jónak tűnik elvileg két levélben összesen 17 képnek kell lennie.