Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR414.08 FtUSD396.98 FtCHF444.25 FtGBP499 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz medikus #11678. hozzászólásáraAzt hiszem cserélem mind a négy henger dolgait újra.
Pedig egyik porcikám sem kívánja
Két porlasztó csúcs is bennt ragadt a hengerfejbe
Sziasztok!
Eljutottam a motor bontásig. Télen szeretnék egy teljes motorgenerált csinálni, most csak ami nagyon muszály. Levettem a hengerfejet, a négyes hengerben látok víznyomot a többiben nem.1-3 hengernél a kipufogó torokban megjelent olaj szerintem a szelepvezetőnél juthatott oda,kopás illetve túlmelegedés következtében.
Kérdésem az hogy van e külömböző vastagságú hf tömítés vagy egy méret van?
Hengertömb levétele nélkül látható e a gyűrű törés nyoma?
Köszi!
Válasz medikus #11661. hozzászólásáraÉn nem sajnálom rá csak a minőségétől félek.
Amit vettem most hüvelyt(a képen lentebb) olyan puha volt, mint a tészta
Válasz Gyurkesz1 #11662. hozzászólásáraSzerintetek törhetett el amiatt a kopás miatt a lassitót fogó csavar?? Vagy lehet csak meglazult anyira hogy aztán mar kiljebb csúszott a lassító és azért törte el a csavart.
Válasz R Sándor #11659. hozzászólásáraHa kint ráteszi,akkor is a belső csapágynak a hüvelyen kellene lennie!Attól a tengelycsapágy nem fér el,vagy a tengelyt nem tudja felékelni,mert a dobtengely csapágyat csak az után teheti fel a tengelyre!Ezen én nem is gondolkodnék!
Válasz ...:::Pisti:::... #11655. hozzászólásáraAmit én láttam,ott esztergában forgatták a tengelyt,lág hegesztő melegítette,és úgy szórták rá a port!Az sem csapágy felület!!Esztergálják utána!
Venni kell új tengelyt,az a végső megoldás! Ha nem,akkor meg hagyni kell ahogy kopott,mert a "javítás"után meg esetleg ütni fog!30-40 kiló!!!!
Válasz R Sándor #11653. hozzászólásáraMaradjunk annyiba,hogy ott nem kivitelezhető!Nem csak a hüvelyt kell a tengelyre tenni!A helyén az szerintem nem kivitelezhető!
Fém szórással felrakni nemtudom mennyire lenne drága.
Ott elvileg nem melegszik fel a tengely vagy hüvely.
csapagyméreteket javítanak vele
Ilyesmit nem csináltatott még senki?
Mennyire drága?
Válasz medikus #11650. hozzászólásáraAkkor tul volt méretezve , lehet ráhagyott vagy 3 századot és azért szorult fel annyira , amúgy le lehet hűteni halonnal oltóval. Ezért írtam hogy olyan fószer kell aki már nem az elsőt csinálja, de ugye talál e olyat egyáltalán.
Válasz Gyurkesz1 #11647. hozzászólásáraIgen, ezt egy esztergályos tól hallottam.
Kényszer megoldás, tákolás tudom.
De nekem is rossz az ék pálya meg görbe is picit.
A 40x10es hasábot ami kb 150 mm hosszú huzgáltam mint a vonót.
Úgy vettem észre, hogy az élét huzgálva jobb. Akkor van ív, ha lapját rá raktam leoldott a trafó.
Rácsiptettem az elektróda fogó kábelét egy pillanat szorító fogóval.
Meglátjuk milyen lesz.
Válasz R Sándor #11649. hozzászólásáraOtt nem tudja lehűteni!Én anno egy csepp ragasztót tettem alá!Utána egy délután húzattam lefelé,a szíjtárcsából kijött a menet!Akkor cseréltem tengelyt!
Válasz Gyurkesz1 #11648. hozzászólásáraAz hogy a tengelyt lehűtik a perselyt felmeledítík és úgy rakják össze ,így elvileg nem fog megmozdulni a persely a tengelyen.
Válasz ...:::Pisti:::... #11645. hozzászólásáraSzia,köszi a választ,úgy emlékeztem hogy ahová ez a hüvely megy ott vastagabb a tengely,de akkor tévedtem. Ha úgy csinálnám akkor kúpot is kéne gyártani a lassitóba ami felmenne a leesztergált tengelyre ezek szerint .Akkor akár jó is lehetne.
Jól értem hogy te akkor "megpontozgattad" ott ahol kopott a tengely a hüvely alatt?? Mert lehet ez nem is olyan rossz ötlet,mongyuk biztos nem tartós ,de idővel úgy is vennék új tengelyt mert a mostaninak az ékpályája is már kopott.
Válasz Gyurkesz1 #11644. hozzászólásáramindegy mit csinálsz csak ne hegeszd sehol , mert akkor tuti törik. a hüvelyt ilyenkor zsugor kötéssel szokták feltenni. Ahhoz komoly esztergályos kell.
Válasz Gyurkesz1 #11644. hozzászólásáraAz a gond, hogy ezt ahova feltolod, vagy felütöd jobb esetben,ott a tengely végig egy méret. Ha végig leszeded pl 1mm-el kisebb átmérőre akkor a doblassitó meg az a kúpos kapcsoló hüvely lógni fog.
Épp most cseréltem ezt a hüvelyt.
Én most úgy tákoltam meg, hogy egy darab vörös réz hasábbal meghuzgáltam a felületét mintha hegesztenék a kis régi hetra hegesztőmmel. Test kábel a tengely végén a csavarra csiptetve.
Tudom puha a réz, meg cig@ny munka de most ez van. A tengelyem vége picit üt, ugyhogy veszteni való nem volt. Lefelé kézzel jött
Felfelé nagy kalapács kellett
Válasz medikus #11641. hozzászólásáraElhiszem hogy nem ér anyit,nem értek az esztergáláshoz azért kérdem,akkor is ujra kell esztergálni az egész tengelyt vonalban ha nemlenne felheggesztve?? csak a megkopott részből leszedődne egyformára,és aztan gyártatnák rá egy azonos belső méretü csapágyhüvelyt (az alatt kopott meg a tengely) . Nemkell lebaxni hogy kókanyolok,utánajártam kb 100E be jön ki a tengely csápágyakkal +bástya meg a kúp,sajnos ezekre epp most nemtellik .
Válasz VESZTES. :) #11639. hozzászólásáraRögzítő EPDM profilok! Ott találsz,igaz ékeset,ami neked jó lehet!Azt azért mérd meg,hogy az üveg,és a keret közötti gumi hány mm!Mert csak akkor fér be!Az éket előre be kell tenni!
Válasz Gyurkesz1 #11640. hozzászólásáraDobtengelyt találsz gyárit is,azt nem sűrűn cserélik!Javíttatni semmiképp!Egy tengelyt nem egyszerű javítani!Ha bárhol hozzányúlsz,utána minden méretet újra esztergálni kell vonalba!Nem ér annyit!
13739 hozzászólás
Válasz VESZTES. :) #11688. hozzászólásáraÜdv
Az a gyűrű annyi darabban van?
Válasz VESZTES. :) #11687. hozzászólására
Válasz medikus #11686. hozzászólásáraAlapjáraton, fordulaton visszamegy 5 köré.
Válasz VESZTES. :) #11681. hozzászólásáraFordulaton?Alapjáraton?
Válasz VESZTES. :) #11684. hozzászólásáraTet. Telefon
Válasz VESZTES. :) #11681. hozzászólásárabántom
Válasz VESZTES. :) #11681. hozzászólásárabántom
Válasz VESZTES. :) #11681. hozzászólásárabántom
Válasz medikus #11680. hozzászólásáraÜzem melegen 3 bár, szerintem a főtengelyt nem bánom!
Válasz VESZTES. :) #11679. hozzászólásáraAz csak úgy megy!!!Mindent,vagy vegyél bele egy komplett motort!Hüvelyezés,főtengellyel együtt!Milyen volt az olajnyomás?
Válasz medikus #11678. hozzászólásáraAzt hiszem cserélem mind a négy henger dolgait újra.
Pedig egyik porcikám sem kívánja
Két porlasztó csúcs is bennt ragadt a hengerfejbe
Válasz VESZTES. :) #11672. hozzászólásáraNem veszed le a motort?Kapsz komplett tömítés készletet,abban van minden!Olajat inkább a gyűrűk miatt hordta fel.
Válasz VESZTES. :) #11676. hozzászólásáraNem jellemző!
Válasz VESZTES. :) #11674. hozzászólásáraHol?
Most nézem a képet amit felraktam,bizony ez hüvely repedés
Sziasztok!
Eljutottam a motor bontásig. Télen szeretnék egy teljes motorgenerált csinálni, most csak ami nagyon muszály. Levettem a hengerfejet, a négyes hengerben látok víznyomot a többiben nem.1-3 hengernél a kipufogó torokban megjelent olaj szerintem a szelepvezetőnél juthatott oda,kopás illetve túlmelegedés következtében.
Kérdésem az hogy van e külömböző vastagságú hf tömítés vagy egy méret van?
Hengertömb levétele nélkül látható e a gyűrű törés nyoma?
Köszi!
Válasz medikus #11670. hozzászólásáraMég sok jó tanáccsal tartozok
Válasz ...:::Pisti:::... #11669. hozzászólásáraEz a fémszórás jó hogy szóba jött!A tavalyi új variátor tengelyen,megmozdult az új agy!Jövőre akkor azzal kezdjük!
Válasz medikus #11668. hozzászólásáraIgen, ezért is csináltam.
Nagy kalapáccsal ütöttük fel.
Hátha nem verődik ki.
Válasz ...:::Pisti:::... #11665. hozzászólásáraA hüvely elvileg sosem mozog!
Csak a csap helyett.
Telefon kijavitott
Válasz ...:::Pisti:::... #11665. hozzászólásáraElvileg az anyag nem melegszik fel, csap a nagysebességű fémszcsék.
Pont ezért találták ki
Nincs vetemedés, szén kiégés, lágyulás,
Már 1910ben volt vele próbálkozás.
Fémszórás
Válasz medikus #11661. hozzászólásáraÉn nem sajnálom rá csak a minőségétől félek.
Amit vettem most hüvelyt(a képen lentebb) olyan puha volt, mint a tészta
Válasz Gyurkesz1 #11662. hozzászólásáraSzerintetek törhetett el amiatt a kopás miatt a lassitót fogó csavar?? Vagy lehet csak meglazult anyira hogy aztán mar kiljebb csúszott a lassító és azért törte el a csavart.
Válasz R Sándor #11659. hozzászólásáraHa kint ráteszi,akkor is a belső csapágynak a hüvelyen kellene lennie!Attól a tengelycsapágy nem fér el,vagy a tengelyt nem tudja felékelni,mert a dobtengely csapágyat csak az után teheti fel a tengelyre!Ezen én nem is gondolkodnék!
Válasz medikus #11661. hozzászólásáraÍgy lessz az,vagy új vagy marad így.
Válasz ...:::Pisti:::... #11655. hozzászólásáraAmit én láttam,ott esztergában forgatták a tengelyt,lág hegesztő melegítette,és úgy szórták rá a port!Az sem csapágy felület!!Esztergálják utána!
Venni kell új tengelyt,az a végső megoldás! Ha nem,akkor meg hagyni kell ahogy kopott,mert a "javítás"után meg esetleg ütni fog!30-40 kiló!!!!
Válasz Gumóka #11658. hozzászólásáraKöszi
Válasz medikus #11657. hozzászólásáraAzt nem figyeltem hogy nem vette ki , minden féle képen cumi.
Válasz ...:::Pisti:::... #11655. hozzászólásáraTatra difiházat szórattunk fel 7 éve, azóta jó... árát nem tudom.
Válasz R Sándor #11653. hozzászólásáraMaradjunk annyiba,hogy ott nem kivitelezhető!Nem csak a hüvelyt kell a tengelyre tenni!A helyén az szerintem nem kivitelezhető!
Egyébként lehet tákolni de lehet többe fog kerülni mint ha kicserélte volna a tengelyt. Sajnos én is játram már igy egy párszor, de gondolom más is.
Fém szórással felrakni nemtudom mennyire lenne drága.
Ott elvileg nem melegszik fel a tengely vagy hüvely.
csapagyméreteket javítanak vele
Ilyesmit nem csináltatott még senki?
Mennyire drága?
Válasz ...:::Pisti:::... #11652. hozzászólásáraNagy az a felület,ráadásul beszerelve?
Válasz medikus #11650. hozzászólásáraAkkor tul volt méretezve , lehet ráhagyott vagy 3 századot és azért szorult fel annyira , amúgy le lehet hűteni halonnal oltóval. Ezért írtam hogy olyan fószer kell aki már nem az elsőt csinálja, de ugye talál e olyat egyáltalán.
Válasz medikus #11650. hozzászólásáraValami fogyasztó spray-vel meg lehetne próbálni
Válasz Gyurkesz1 #11647. hozzászólásáraIgen, ezt egy esztergályos tól hallottam.
Kényszer megoldás, tákolás tudom.
De nekem is rossz az ék pálya meg görbe is picit.
A 40x10es hasábot ami kb 150 mm hosszú huzgáltam mint a vonót.
Úgy vettem észre, hogy az élét huzgálva jobb. Akkor van ív, ha lapját rá raktam leoldott a trafó.
Rácsiptettem az elektróda fogó kábelét egy pillanat szorító fogóval.
Meglátjuk milyen lesz.
Válasz R Sándor #11649. hozzászólásáraOtt nem tudja lehűteni!Én anno egy csepp ragasztót tettem alá!Utána egy délután húzattam lefelé,a szíjtárcsából kijött a menet!Akkor cseréltem tengelyt!
Válasz Gyurkesz1 #11648. hozzászólásáraAz hogy a tengelyt lehűtik a perselyt felmeledítík és úgy rakják össze ,így elvileg nem fog megmozdulni a persely a tengelyen.
Válasz R Sándor #11646. hozzászólásáraSzia,mit jelent az a zsugor kötés??
Válasz ...:::Pisti:::... #11645. hozzászólásáraSzia,köszi a választ,úgy emlékeztem hogy ahová ez a hüvely megy ott vastagabb a tengely,de akkor tévedtem. Ha úgy csinálnám akkor kúpot is kéne gyártani a lassitóba ami felmenne a leesztergált tengelyre ezek szerint .Akkor akár jó is lehetne.
Jól értem hogy te akkor "megpontozgattad" ott ahol kopott a tengely a hüvely alatt?? Mert lehet ez nem is olyan rossz ötlet,mongyuk biztos nem tartós ,de idővel úgy is vennék új tengelyt mert a mostaninak az ékpályája is már kopott.
Válasz Gyurkesz1 #11644. hozzászólásáramindegy mit csinálsz csak ne hegeszd sehol , mert akkor tuti törik. a hüvelyt ilyenkor zsugor kötéssel szokták feltenni. Ahhoz komoly esztergályos kell.
Válasz Gyurkesz1 #11644. hozzászólásáraAz a gond, hogy ezt ahova feltolod, vagy felütöd jobb esetben,ott a tengely végig egy méret. Ha végig leszeded pl 1mm-el kisebb átmérőre akkor a doblassitó meg az a kúpos kapcsoló hüvely lógni fog.
Épp most cseréltem ezt a hüvelyt.
Én most úgy tákoltam meg, hogy egy darab vörös réz hasábbal meghuzgáltam a felületét mintha hegesztenék a kis régi hetra hegesztőmmel. Test kábel a tengely végén a csavarra csiptetve.
Tudom puha a réz, meg cig@ny munka de most ez van. A tengelyem vége picit üt, ugyhogy veszteni való nem volt. Lefelé kézzel jött
Felfelé nagy kalapács kellett
Válasz medikus #11641. hozzászólásáraElhiszem hogy nem ér anyit,nem értek az esztergáláshoz azért kérdem,akkor is ujra kell esztergálni az egész tengelyt vonalban ha nemlenne felheggesztve?? csak a megkopott részből leszedődne egyformára,és aztan gyártatnák rá egy azonos belső méretü csapágyhüvelyt (az alatt kopott meg a tengely) . Nemkell lebaxni hogy kókanyolok,utánajártam kb 100E be jön ki a tengely csápágyakkal +bástya meg a kúp,sajnos ezekre epp most nemtellik .
Válasz medikus #11642. hozzászólására
Válasz VESZTES. :) #11639. hozzászólásáraRögzítő EPDM profilok! Ott találsz,igaz ékeset,ami neked jó lehet!Azt azért mérd meg,hogy az üveg,és a keret közötti gumi hány mm!Mert csak akkor fér be!Az éket előre be kell tenni!
Válasz Gyurkesz1 #11640. hozzászólásáraDobtengelyt találsz gyárit is,azt nem sűrűn cserélik!Javíttatni semmiképp!Egy tengelyt nem egyszerű javítani!Ha bárhol hozzányúlsz,utána minden méretet újra esztergálni kell vonalba!Nem ér annyit!
Válasz medikus #11636. hozzászólásáraÉrdemes a tengelyt javítatni?? Vagy jobb egy akarmilyen új utángyártott??