Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR403.55 FtUSD391.08 FtCHF429.92 FtGBP484.5 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz khgabi1 #1599. hozzászólásáraKis hozamnál lehet jobb az 512-514.
10-13 literrel is simán elmennek ha 50 mázsásnál gyengébb a gabona. Meg azokon hamarabb körbeér az ember a javítással.
Válasz khgabi1 #1582. hozzászólására
A gép 98-ban került hozzánk. Azóta ledörgölt már pár hektárt, a java kicserélődött, elhasználtunk mellé még 2-3 donort de ha valamivel nem nagyon volt probléma az a hidraulikája volt.
Teljesen feleslegesen túlbonyolítod a dolgot.
Az olaj meg hidd el, hogy jó. Mi is azért tértünk át STOU-ra mert olcsóbb és egyszerűbb az élet vele, no meg persze hátrányát eddig nem láttuk. A szomszédos zrt 20e hektáron köszörül, fendt és jd gépekbe csak ezt a fajta olajat használják különösebb meghibásodások nélkül. Ha a 100 milliós űrtechnikák el tudnak dolgozni ezzel akkor a mi 20x éves gépparkunk is megelégszik vele.
Válasz 4964 #1594. hozzászólására Jólenne 80.-90 mázsás gabonát vágni..főleg magamnak....természetesen a hűtő meghajtót is nagyobbra csináltattam...bár ezt nem mondtam eddig..máskülomben tudja a nagy fordulatot ia..nincs elálítva rajta semmi ..a vissza alakítás sem nagy meló.ha kell...Az új gépek nagyon erősek és ahol azok aratnak nem probléma az a kis fogyasztás külómbség ott az a természetes..arra a nagy termésben meg a támogatásbol megtérül...de nálunk ..kis költségvetés kft nél..ahol néha még mútrágyára sincs pénz ..nekünk megteszik hogy minden indok nélkül agusztus 21 én kapjuk meg a pénzt úgy hogy még az előleget sem fizeték ki...próbálnál reklamálni...ajajjj
Válasz khgabi1 #1596. hozzászólásáraA turbós rába 220lovas amit a 16-osba raktak... Való igaz,hogy azóta évente egyszer elég hútőt mosni,mióta ez a motor van. Búzában ami tényleg vastag volt,akkor volt a hőhullám mikor arattam,85fokig ment csak fel.
Válasz Matyi50 #1595. hozzászólásáraa lendkerékben tárolt energia nagysága a fordulatszám négyzetével arányos.
Maga a motor főtengelye is lendkeréknek fogható föl.
A fogyasztást legegyszerűbben úgy lehet csökkenteni hogy leengedsz a kosáron aztán gyorsabban mész.
Így a vetés is meg lesz oldva.
Válasz Bandita29 #1587. hozzászólására Nekem is volt román motoros tgk-m nem tudok rá rosszat mondani...turbó nélkül 230 lovas..a kisrábába meg a dominátorba 180 ra volt levéve...valamivel gyöngébb lehet a turbósnál..kb -20 -30 ló..ezen a fordulaton....azért fogyasztott neked olyan keveset alapbol. Ha bevált ne nyúlj hozzá...van előnye is annak hogy nem turbós...a vizet biztos nem fogja forralni..
Válasz khgabi1 #1592. hozzászólásáraLehet hogy még 5%-ot sem fog csökkenni a fogyasztásod, hektárra vetítve.
Az új t szériás jd-k 2300 fordulaton mennek üzem közben. A cx is 2100 fordulaton.
A motor lendülete segít nehogy bemedvézzen a gép.
Hűtésgondok is felléphetnek mert kisebb a ventillátor fordulat.
A rábáknak amúgy is achilles sarka a melegedés.
Ha forró a víz akkor az olajat se tudja rendesen hűteni.
Ha jövőre 80 90 mázsás gabonákat kell vele aratni akkor meg visszaalakítod?
Válasz Bandita29 #1588. hozzászólására Én abbol indultam ki hogy 10 % ot akarom csökkenteni a motor fordulatot...plussz 10 százalékkal menjen gyorsabban a szerkezet.../ rázóasztal..szelelő..asztal stb..../
ahoz még valamivel nagyobb tárcsa kellet volna.de nem volt olyan az esztergájosnak...ilyen volt ..lett 320 as...pont jó..a gyöngében meg a laposon..nagyobb már nem kéne....
Válasz sebi01 #1586. hozzászólásáraAzt tudja akkor amit a hidrokomol...ez ok...de erre írta valaki hogy motorba is ezt teszi ?? És amint a végére van írva ez a táblázat nem helyettesíti a specifikációt...de azért eléggé jónak tűnik..
Válasz sebi01 #1584. hozzászólásáraEnnyire tudományosan nemszeretnék belefolyni. Régebben számolgattam áttételt,és úgy emlékszem a hajtott tárcsa helyett 6cm-el kisebb átmérőjüt kellene csinálni. Lehet nagyobb lesz a terhelése,de nemhiszem,hogy a duplája. Arattam 512-el,laposszíj hajtással, 5.6-os asztallal,na ott voltak szíjproblémák...
Válasz khgabi1 #1568. hozzászólásáraEgyik sem...Rába koppintás,ROMAN ez van a szelepfedélbe öntve. Bosch helyett Mefin adagoló,de passzol rá a rábáé is. Döntött motor, M-zárolt teherautóban volt,huszon éves,de pár km volt csak benn.Adagolót porlasztót beállíttattam,állítólag 230 lovas,és sima szivó,de motor kódot nem találok a blokkon,amivel belehetne azonosítani. Üríteni lehetőleg menet közben szoktuk,mert addig is 100métert biztos elmegy,hameg állva ürítek akkor nem tökig gázon,így mégtovább tart...
A transzmissziós tengely hajtásához szükséges nyomaték , vegyünk egy max állandó értéket M=20
a gyári szíjtárcsa sugara legyen r=4
F=M:r F=20:4 F=5
ha mondjuk r-t megfelezed
F=20:2 F=10
vagyis kétszer akkora kerületi erő ébred a hajtó szíjon vagyis 8 HB -s szíjat kéne fölszerelned ha meg akarod tartani a gyári szíjcsúszás határértékét.
Válasz Tomszi #1581. hozzászólására Ezzel igazat mondtál...Na meg persze attol is függ ki hogyan használja...Meddig hózza el az olaj cseréket.Sok mindenen múlik...A hiba..vagy kopás meg lehet csak évek mulva jelentkezik addigra meg már régen eladja..aztán akkor meg jóljárt hogy spórolt...Én még az mtzben is sűrűbben cserélem mint kéne..Nem vagyok gazdag meg kell becsülnöm ami van..
Válasz ..MZ/X.. #1579. hozzászólására Igazad lehet ...részben....a motor - hidró -meg hajtómű olajokban akkora terhelés külömbségek vannak hogy nagyon nehéz azt egy olajban kielégíteni...valamikor voltak még téli meg nyári olajak is...persze azóta sokat fejlődött ez is....de pl...a hidro olaj nem sűrűsödhet be a tálen..főleg nem egy 400 bar os rendszer mert sűrű álapotában nagy károkat tud okozni a rendszerben...és az igazi külömbség 200 bar felett kezdődik....ott a sima hidro olaj már nem tudja a megfelelő kenést biztosítani...gyorsabban kopik a cucc...ha neked csak 200 bar os rendszered van akkor egy kiválló választás is lehet...de nem vagyok próféta és az olajok fejlődését nem tudom napi szinten követni...de régen mi ezeket könyvböl tanultuk...tananyag volt..lehet hogy a fejlódés már áthidalta ezeket a problémákat...vagy csak reklám..ki tudja..
Válasz khgabi1 #1580. hozzászólásáraIgen, ugye szokták mondani hogy ami mindenre jó, az semmire se tökéletes. De mondom, tudok olyat aki ugyanazt használja mindhárom helyre ahogy leírtam, és nem egy sima MTZ-be. Eszembe jutott a neve is, STOU.
Válasz Tomszi #1576. hozzászólására Igy már másképpen hangzik amit mondasz...Az univerzális olaj jólehet a trakikba de csak 200 atm nyomás ig...Sima 200 bar ig még tlán jobb is csak a hidraulika olaj télen sem sűrüsödik meg és nem is higgul el a melegben sem anyira...fogaskerék szivatyúhoz ok..A hajtómű olajat viszont hogy tudja -e pótolni abban nem vagyok biztos...Ott akora nyíró meg franctudja milyen terhelések vannak..nem is gondolná az ember....pl olyat is tanultunk...valamikor....hogy a hajtómű olaj nem repül le olyan könyen a fogaskerékröl nagy fordulaton..meg ilyesmi...Na meg drágább is mint a motorolaj..biztos nem véletlen...de biztos ők jobban tudják...csak olyan furcsa hogy mindenhová jó..
Válasz khgabi1 #1575. hozzászólásáraMár miért ne lenne jó bele a hidraulika olaj? Mi sok sok évet használtuk a sima mol hydro olajat. Semmi gondja nem volt a gépnek. Pár éve térünk át a Fuchs STOU olajra. Ez megy a személyautón keresztül a traktorokba, kombájnba, mindenhova motor-hajtómű-hidraulika. Tökéletesen dolgozik vele minden gép.
Válasz khgabi1 #1575. hozzászólásáraBocsánat, pontatlanul fogalmaztam. A sima hidraulikaolaj alatt én is a Hidrokomol P20-at értettem, ugyanis az az, hidraulikus rendszerekbe való. Anno a tsz-ben ugyanazt a hidraulikaolajat használták minden gép hidraulikájába MTZ-től kezdve Rába, 516, IFA, stb. És azok az 516-ok is elmentek 20 évnél tovább, mindenféle hajtásgond nélkül.
Nemtudom hogy most a MOL-nál pontosan mi a neve, száma. Azt senki nem mondta hogy motorolajat vagy hajtóműolajat tegyen bele bárki is.
Ezt az univerzálisat én se tenném bele.
van olyan ismerősöm ahol a 8000-es JD traktorba több éve ilyet használnak, ugyanazt a motorba, váltóba, hidraulikába, én is csak néztem mikor hallottam tőlük. Azért én inkább vennék külön motorolajat, hajtómű olajat és hidraulika olajat a traktoromba.
Válasz khgabi1 #1575. hozzászólásáraBocsánat, pontatlanul fogalmaztam. A sima hidraulikaolaj alatt én is a Hidrokomol P20-at értettem, ugyanis az az, hidraulikus rendszerekbe való. Anno a tsz-ben ugyanazt a hidraulikaolajat használták minden gép hidraulikájába MTZ-től kezdve Rába, 516, IFA, stb. És azok az 516-ok is elmentek 20 évnél tovább, mindenféle hajtásgond nélkül.
Nemtudom hogy most a MOL-nál pontosan mi a neve, száma. Azt senki nem mondta hogy motorolajat vagy hajtóműolajat tegyen bele bárki is.
Ezt az univerzálisat én se tenném bele.
van olyan ismerősöm ahol a 8000-es JD traktorba több éve ilyet használnak, ugyanazt a motorba, váltóba, hidraulikába, én is csak néztem mikor hallottam tőlük. Azért én inkább vennék külön motorolajat, hajtómű olajat és hidraulika olajat a traktoromba.
Válasz Tomszi #1573. hozzászólásáraNem jó bele a sima hidraulika olaj....Matyi mondta pontosan hogy hidrokomol p 20 -p30 való bele...gondolom az évszaktol is fügött....de a motorolaj biztos hogy nem jó bele és a hajtómű olaj sem....ez a hidrokomol egy spec olaj volt ami magasabb kategória volt a sima hidraulika olajhoz képest..az Univerzális olajok 90 % -a biztos hogy nem jó bele....
Válasz Matyi50 #1572. hozzászólására Valamit félreértesz....jó bele a hidraulika olaj de nem mindegyik....amit az Mtz -be tesznek az ebbe kevés...Te húsz évet rohadtál mint alkalmazot..gondolom utáltad minden percét...és klímas claas rol álmodtál...nekem ez pedig a sajátom és kikell nyalnom a rozsdás seggét hogy legyen valami a fa alatt karácsonykor....ez a külömbség kettőnk között..Én nem érzem rohadásnak a benne töltött időt..
Válasz khgabi1 #1565. hozzászólásáraA sima hidraulikaolaj jó bele! Szerintem még jobb is, mint az univerzális traktorolajok, amik jók motorba-hidraulikába és hajtóműbe is. De különben attól se lehetne baja, csak legyen tiszta.
Válasz khgabi1 #1571. hozzászólására20évet ilyenben rohadtam ,biztos nem értek hozzá..sosem volt gond ha a hidraulika rendszerébe hidraulika olajat töltöttünk De Te meg a megmondó tudoraid biztos sokkal jobban értik a dolgukat ha nem javasolnak bele hidraulika olajat
Válasz Matyi50 #1570. hozzászólására Lehet azért megy még mindég mert nem öntök bele mindent...Én percet sem dolgoztam tsz ben nem tudtam ezt a p 20 -30 as dolgot de ami olaj jó a fogaskerék szivatyúhoz az kevés a dugattyúshoz...ez tény....és ha veszel valahol olajat csak a silányabbat kapod általába..na meg a másik drágább is és ha rákérdezel nem is tudnak róla hogy másmilyen is van..Máskülömben az intett óva aki ért hozzá ..nem aki csak alkalmazott és és mindegy neki hogy most éppen mit tett tönkre..Amúgy pedig az atf olajjal nem a nyomással van gond hanem vannak olyan tömítésk amik nem bírják...
Válasz khgabi1 #1569. hozzászólásáraKi intett óvva? :D Ne nevettess már.
30éve működő gép hidraulikájába hidraulika olajat tölteni Téged óvva intenek?
A gyári előírás anno Hidrokomol P20 és P30 volt...a Tszben sem ATF olajat töltöttek bele anno..nem is nagyon volt.. Nameg az ATF olaj az ami nem ekkora nyomásra van tervezve mivel egyuttal annak a kenő feladata is jóval nagyobb.
Válasz sebi01 #1567. hozzászólásáraNem ismereem a Mol farm nevű olaj jellemzőit de óvtak tőle hogy bármilyen hidraulika olajat beletegyek...A 400 bar-t nem mindegyik bírja el...Trakikon nem szokott 400 as rendszer lenni...szinte semelyiken...a markoló gépek viszont majdnem mind dugatyús szivatyúval mennek..azok olaja lenne jó bele....de bemész egy boltba rákérdezel és fogalmuk sincs róla mit akarsz...azoknak minden egyforma ...mint a kínainál...jó az ..jó az..pont jó..na kb enyit értenek hozzá a boltosok...tisztelet a kivételnek...A specifikációnn megint csak táblázat alapján lehetne eligazodni..de szerintem én még azon sem tudnék...a leg biztosabb hogy egy nagynevű markológyártó / pl cat/ olaját megvenni...
Válasz Bandita29 #1566. hozzászólásáraNagyon jó az a fogyasztás ahhoz képest hogy sokat pörög a motor...Neked akkor a 16-b nek a tárcsája van fen...a simáé még jóval kissebb...Rába vagy Ifa motoros a vas..?? Biztos jó állapotú motor van benne..A húsz lityi sem mondható solnak ha úgy nézzük...sokszor kellet tolatni a kezdéskor...fél asztalnyik maradtak a végére azt is lekelett vágni...szerintem elég lassan is ürít...legalábbis az enyém..az mind rontja az eredményt...
Válasz khgabi1 #1565. hozzászólásáraMOL Farm JD traktor hidraulika- és hajtómű
olaj jó bele anno átnézettem a jellemzőit és régóta avval járok. Gondolom minden hasonló gyártmány megfelel.
Válasz khgabi1 #1563. hozzászólásáraEsztergapad,szerszámok is vannak amivel ellehet készíteni,de nem mostanában fogok nekiállni szerintem... Megcsúszástól nem tartok,mert a motoron jóval kisebb az átmérője,és az sem csúszkál. Most mértem meg,285mm... elég karcsú a tiédhez képest.... pörgetve is van a motor 2300-on dübörög. Tavaszi árpában nekem is kijött 8 liter alatt,de viszont arattam idén először az életben 70q búzát... 6ha 4darabban,ott beverte a 20 litert,igaz kopírozva aratok,mert kell a szalma.Nekem 660-as asztal van.
Tudja valaki esetleg hogy automata váltó olajat belelehet rakni a 16 os hidraulikájába???Kibírja a 400 bar-t??? Nekem az van benne nehogy szétcsesszen valamit...
Válasz Bandita29 #1562. hozzászólásáraJa és mérd már meg hogy most mekkora tárcsa van a tiéden....ott mérd ahol a négyes szíjat jatsa ne ahol a ventilátorokat...
Válasz Bandita29 #1562. hozzászólására Az nagyon nagy átmérőjú..tobbe került volna a legyártatása...és a kisebb átmérő miat felületet is veszítene..vagyis hamarébb megcsúszna rajta a szíj...
tegnep gyönge zabot vágtunk..kb 15 mázsa..a 20 hektárra nem evet meg 100 lityit sem...pontosan nem tudom még mert ma folytatjuk és majd estére lessz eredmény..de szerintem 5-8 lit körül fog alakulni..és még nincs rajta a nagy asztal...meg a d10 es motor...van még hová fejlődni...ja és 1800 -as fordulaton ment egész nap...
Válasz khgabi1 #1561. hozzászólásáraTudom,eddig sem volt hozzászólás olyan amit nem olvastam el. Többen is válaszoltatok,és egybe írtam a válaszokat,ezért lett zagyvaság.
Vesztenivaló nemsok van az átalakítással,max ha nem megy visszateszem a 2 tárcsát és megyek tovább. A meghajtott tárcsát te nem akartad kisebb átmérőjüre cserélni?
Vannak félreértések bőven. Az áttételt szeretném módosítani,hogy a motort ne kelljen feleslegesen pörgetni. A motorra nagyobb,a cséplőhajtásra amit a 4-es szíj hajt kisebb tárcsát akarok esztergálni,hogy az alacsonyabb motorfordulat mellet a cséplés ugyanakkora fordulattal üzemeljen,mint gyárilag. Úgy akarom megvalósítani,hogy az ékszíjmérettel ne kelljen variálni,lehetőleg a motor is maradhasson a helyén. Felénk dombok nincsenek,Kisalföldön vagyok 1-2 méter szintkülönbségnél nincs több az egész határban. A nyomaték,fogyasztás jelleggörbét tessék megnézni minden kételkedőnek.
Válasz Bandita29 #1545. hozzászólásárafelejtsd el a 1600fordulatot oda minimum 2000 kell fodulat kell oda nem nyomaték.
a dobfordulatod 1600 szerinted mit csinál?????
nekem a kombiba 200 alá esik a fordulat sipol minden .
Válasz Tomszi #1548. hozzászólására Ott a gázkaron a lehetőség...bármikor ráverhetem a teljes gázt...de minek...Találkoztam olyan kis ékszíjtárcsával is a főtengejre hogy ha az van rajta azzal biztosan nem dolgozik 2 --2,2 alatt....Nekem a b nek a tárcsája volt rajta ..azthiszem 280 .-vagy 290 mm ármérővel...és 2000 alatt azal sem szerette....dugult a rázóláda,,nem jött rendesen az anyag a rostákon meg a bordásasztalon...a szél is kevés volt...úgyhogy az nem volt egy tuti dolog...határeset...ezzel a 320 mm es tárcsával elmúltak ezek a gondok...megjegyzem az első motortartó bakot is kikelet cserélni mert nem ment rá még a nyúlott szíj sem....volt vele meló..de szerintem megérte..
Válasz Bandita29 #1545. hozzászólásáraAz 1600 szerintem is kevés.....Ha dombos területen dolgozik biztosan kell a hajtásnak is a nagyobb fordulat...hogy kímélje a szivatyút és a motorokat...Nagyobb fordulat kisseb nyomaték...Nálunk a laposon megengedhető az ilyesmi de azért ilyen kis fordulatot én sem ajénlok....vagy valami áttételel megkéne pörgetni a szivatyút...de a cséplőnek is kevés az 1600...Állandóan tömődnek a rázóládák...stb...án azért gyorsítottam meg azt is...igy ebben a gyenge gabonában jó..de máshol nem biztos hogy bevállna..de szeretek kísérletezni....ha nem tettük volna még mindig a fánn lógnánk...
Válasz bubu13 #1550. hozzászólásáraA kis gömbfejek a hidromotoron és a fülke melletti függőleges rúdon nincsenek berohadva? Az első hídra is van csavarozva egy T alakú kar,abban is van gömbfej,kettő is,nameg annak az egésznek is van tengelye ami berohad.
Válasz bubu13 #1554. hozzászólásáraSemmin sem lehet csodálkozni :)
Csuklók karok kopása összeadódva csinál olyat hogy lassú a sebessége , olyannal viszont nem találkoztam hogy megfordul lehet már buherálta valaki vagy nem tudom.
Válasz sebi01 #1552. hozzászólásáralehet olyan h fordítva működik? üres állásból mizditva a kart kb félig (előre) akkor mozgatja a lenti kettőt, ha tovább tolom lent semmi
Válasz bubu13 #1550. hozzászólásáraAzt nézd meg a rudazaton egy ember mozgatja a kabinban a kart egy darabig csak a szivattyút vezérli (terep) tovább tolva előre a szivattyúkét mozgatja . Terepben a szivattyún legyen meg a végállás előre és hátramenetben is. Ha ez megvan akkor teljesen előre tolva mindkét motoron szintén legyen a vezérlőkar végállásban.
Akkor menni fog teljes sebességgel feltéve hogy nincs szarrá kopva a belseje .
Arra ügyelj hogy a motorokon terepállásban visszatudjanak térni a vezérlőkarok alapállásba , mert ha nem tud akkor nem tudja leadni a teljes vonóerejét nem bír elkaparni sem.
2450 hozzászólás
Válasz khgabi1 #1599. hozzászólásáraKis hozamnál lehet jobb az 512-514.
10-13 literrel is simán elmennek ha 50 mázsásnál gyengébb a gabona. Meg azokon hamarabb körbeér az ember a javítással.
Válasz khgabi1 #1582. hozzászólására![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
A gép 98-ban került hozzánk. Azóta ledörgölt már pár hektárt, a java kicserélődött, elhasználtunk mellé még 2-3 donort de ha valamivel nem nagyon volt probléma az a hidraulikája volt.
Teljesen feleslegesen túlbonyolítod a dolgot.
Az olaj meg hidd el, hogy jó. Mi is azért tértünk át STOU-ra mert olcsóbb és egyszerűbb az élet vele, no meg persze hátrányát eddig nem láttuk. A szomszédos zrt 20e hektáron köszörül, fendt és jd gépekbe csak ezt a fajta olajat használják különösebb meghibásodások nélkül. Ha a 100 milliós űrtechnikák el tudnak dolgozni ezzel akkor a mi 20x éves gépparkunk is megelégszik vele.
Válasz 4964 #1594. hozzászólására Jólenne 80.-90 mázsás gabonát vágni..főleg magamnak....természetesen a hűtő meghajtót is nagyobbra csináltattam...bár ezt nem mondtam eddig..máskülomben tudja a nagy fordulatot ia..nincs elálítva rajta semmi ..a vissza alakítás sem nagy meló.ha kell...Az új gépek nagyon erősek és ahol azok aratnak nem probléma az a kis fogyasztás külómbség ott az a természetes..arra a nagy termésben meg a támogatásbol megtérül...de nálunk ..kis költségvetés kft nél..ahol néha még mútrágyára sincs pénz ..nekünk megteszik hogy minden indok nélkül agusztus 21 én kapjuk meg a pénzt úgy hogy még az előleget sem fizeték ki...próbálnál reklamálni...ajajjj
Válasz khgabi1 #1596. hozzászólásáraA turbós rába 220lovas amit a 16-osba raktak... Való igaz,hogy azóta évente egyszer elég hútőt mosni,mióta ez a motor van. Búzában ami tényleg vastag volt,akkor volt a hőhullám mikor arattam,85fokig ment csak fel.
Válasz Matyi50 #1595. hozzászólásáraa lendkerékben tárolt energia nagysága a fordulatszám négyzetével arányos.
Maga a motor főtengelye is lendkeréknek fogható föl.
A fogyasztást legegyszerűbben úgy lehet csökkenteni hogy leengedsz a kosáron aztán gyorsabban mész.
Így a vetés is meg lesz oldva.
Válasz Bandita29 #1587. hozzászólására Nekem is volt román motoros tgk-m nem tudok rá rosszat mondani...turbó nélkül 230 lovas..a kisrábába meg a dominátorba 180 ra volt levéve...valamivel gyöngébb lehet a turbósnál..kb -20 -30 ló..ezen a fordulaton....azért fogyasztott neked olyan keveset alapbol. Ha bevált ne nyúlj hozzá...van előnye is annak hogy nem turbós...a vizet biztos nem fogja forralni..
Válasz 4964 #1594. hozzászólásáraLendkerék nélkül meg pláne igaz amit mondasz...
Válasz khgabi1 #1592. hozzászólásáraLehet hogy még 5%-ot sem fog csökkenni a fogyasztásod, hektárra vetítve.
Az új t szériás jd-k 2300 fordulaton mennek üzem közben. A cx is 2100 fordulaton.
A motor lendülete segít nehogy bemedvézzen a gép.
Hűtésgondok is felléphetnek mert kisebb a ventillátor fordulat.
A rábáknak amúgy is achilles sarka a melegedés.
Ha forró a víz akkor az olajat se tudja rendesen hűteni.
Ha jövőre 80 90 mázsás gabonákat kell vele aratni akkor meg visszaalakítod?
Válasz khgabi1 #1574. hozzászólására8év kolhoz..12év saját..elég is volt belőle
Válasz Bandita29 #1588. hozzászólására Én abbol indultam ki hogy 10 % ot akarom csökkenteni a motor fordulatot...plussz 10 százalékkal menjen gyorsabban a szerkezet.../ rázóasztal..szelelő..asztal stb..../
ahoz még valamivel nagyobb tárcsa kellet volna.de nem volt olyan az esztergájosnak...ilyen volt ..lett 320 as...pont jó..a gyöngében meg a laposon..nagyobb már nem kéne....
Válasz sebi01 #1586. hozzászólásáraAzt tudja akkor amit a hidrokomol...ez ok...de erre írta valaki hogy motorba is ezt teszi ?? És amint a végére van írva ez a táblázat nem helyettesíti a specifikációt...de azért eléggé jónak tűnik..
Válasz sebi01 #1584. hozzászólására Vágod te ezt rendesen...
Válasz Bandita29 #1588. hozzászólásáraOk :)
Na a lényeg ahányszorosra csökken a hajtott szíjtárcsa sugara annyiszorosára nő a szíjat terhelő erő.
Ha csak a motoron növeled akkor nem változik a szíj terhelése.
Válasz sebi01 #1584. hozzászólásáraEnnyire tudományosan nemszeretnék belefolyni. Régebben számolgattam áttételt,és úgy emlékszem a hajtott tárcsa helyett 6cm-el kisebb átmérőjüt kellene csinálni. Lehet nagyobb lesz a terhelése,de nemhiszem,hogy a duplája. Arattam 512-el,laposszíj hajtással, 5.6-os asztallal,na ott voltak szíjproblémák...![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
Válasz khgabi1 #1568. hozzászólásáraEgyik sem...Rába koppintás,ROMAN ez van a szelepfedélbe öntve. Bosch helyett Mefin adagoló,de passzol rá a rábáé is. Döntött motor, M-zárolt teherautóban volt,huszon éves,de pár km volt csak benn.Adagolót porlasztót beállíttattam,állítólag 230 lovas,és sima szivó,de motor kódot nem találok a blokkon,amivel belehetne azonosítani. Üríteni lehetőleg menet közben szoktuk,mert addig is 100métert biztos elmegy,hameg állva ürítek akkor nem tökig gázon,így mégtovább tart...
Válasz sebi01 #1585. hozzászólására![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20150805211734_omron2.jpeg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20150805211801_omron3.jpeg)
A HM jelölés megegyezik a régi P jelöléssel
A JD kissé sűrűbb amúgy mindent tud mint a P 32
a folyáspontja még alacsonyabb is
Válasz khgabi1 #1583. hozzászólásáraEgy kis adalék az olajokhoz .![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20150805211145_5f19f73609.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20150805211311_ac27b01b94.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20150805211216_979a657f13.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20150805211359_ed17dfcadc.jpg)
Válasz Bandita29 #1566. hozzászólásáraA motoron lévő szíjtárcsa átmérőből kiindulni a szíj megcsúszás témában teljesen hibás elgondolás.
A nyomaték erő szorozva az erőkarral
M=F*r
A transzmissziós tengely hajtásához szükséges nyomaték , vegyünk egy max állandó értéket M=20
a gyári szíjtárcsa sugara legyen r=4
F=M:r F=20:4 F=5
ha mondjuk r-t megfelezed
F=20:2 F=10
vagyis kétszer akkora kerületi erő ébred a hajtó szíjon vagyis 8 HB -s szíjat kéne fölszerelned ha meg akarod tartani a gyári szíjcsúszás határértékét.
Válasz Tomszi #1581. hozzászólására Ezzel igazat mondtál...Na meg persze attol is függ ki hogyan használja...Meddig hózza el az olaj cseréket.Sok mindenen múlik...A hiba..vagy kopás meg lehet csak évek mulva jelentkezik addigra meg már régen eladja..aztán akkor meg jóljárt hogy spórolt...Én még az mtzben is sűrűbben cserélem mint kéne..Nem vagyok gazdag meg kell becsülnöm ami van..
Válasz ..MZ/X.. #1579. hozzászólására Igazad lehet ...részben....a motor - hidró -meg hajtómű olajokban akkora terhelés külömbségek vannak hogy nagyon nehéz azt egy olajban kielégíteni...valamikor voltak még téli meg nyári olajak is...persze azóta sokat fejlődött ez is....de pl...a hidro olaj nem sűrűsödhet be a tálen..főleg nem egy 400 bar os rendszer mert sűrű álapotában nagy károkat tud okozni a rendszerben...és az igazi külömbség 200 bar felett kezdődik....ott a sima hidro olaj már nem tudja a megfelelő kenést biztosítani...gyorsabban kopik a cucc...ha neked csak 200 bar os rendszered van akkor egy kiválló választás is lehet...de nem vagyok próféta és az olajok fejlődését nem tudom napi szinten követni...de régen mi ezeket könyvböl tanultuk...tananyag volt..lehet hogy a fejlódés már áthidalta ezeket a problémákat...vagy csak reklám..ki tudja..
Válasz khgabi1 #1580. hozzászólásáraIgen, ugye szokták mondani hogy ami mindenre jó, az semmire se tökéletes. De mondom, tudok olyat aki ugyanazt használja mindhárom helyre ahogy leírtam, és nem egy sima MTZ-be. Eszembe jutott a neve is, STOU.
Válasz Tomszi #1576. hozzászólására Igy már másképpen hangzik amit mondasz...Az univerzális olaj jólehet a trakikba de csak 200 atm nyomás ig...Sima 200 bar ig még tlán jobb is csak a hidraulika olaj télen sem sűrüsödik meg és nem is higgul el a melegben sem anyira...fogaskerék szivatyúhoz ok..A hajtómű olajat viszont hogy tudja -e pótolni abban nem vagyok biztos...Ott akora nyíró meg franctudja milyen terhelések vannak..nem is gondolná az ember....pl olyat is tanultunk...valamikor....hogy a hajtómű olaj nem repül le olyan könyen a fogaskerékröl nagy fordulaton..meg ilyesmi...Na meg drágább is mint a motorolaj..biztos nem véletlen...de biztos ők jobban tudják...csak olyan furcsa hogy mindenhová jó..
Válasz khgabi1 #1575. hozzászólásáraMár miért ne lenne jó bele a hidraulika olaj? Mi sok sok évet használtuk a sima mol hydro olajat. Semmi gondja nem volt a gépnek. Pár éve térünk át a Fuchs STOU olajra. Ez megy a személyautón keresztül a traktorokba, kombájnba, mindenhova motor-hajtómű-hidraulika. Tökéletesen dolgozik vele minden gép.
Válasz Tomszi #1577. hozzászólásáraValami rendszerhiba miatt jelent meg kétszer ugyanaz.
Válasz khgabi1 #1575. hozzászólásáraBocsánat, pontatlanul fogalmaztam. A sima hidraulikaolaj alatt én is a Hidrokomol P20-at értettem, ugyanis az az, hidraulikus rendszerekbe való. Anno a tsz-ben ugyanazt a hidraulikaolajat használták minden gép hidraulikájába MTZ-től kezdve Rába, 516, IFA, stb. És azok az 516-ok is elmentek 20 évnél tovább, mindenféle hajtásgond nélkül.
Nemtudom hogy most a MOL-nál pontosan mi a neve, száma. Azt senki nem mondta hogy motorolajat vagy hajtóműolajat tegyen bele bárki is.
Ezt az univerzálisat én se tenném bele.
van olyan ismerősöm ahol a 8000-es JD traktorba több éve ilyet használnak, ugyanazt a motorba, váltóba, hidraulikába, én is csak néztem mikor hallottam tőlük. Azért én inkább vennék külön motorolajat, hajtómű olajat és hidraulika olajat a traktoromba.
Válasz khgabi1 #1575. hozzászólásáraBocsánat, pontatlanul fogalmaztam. A sima hidraulikaolaj alatt én is a Hidrokomol P20-at értettem, ugyanis az az, hidraulikus rendszerekbe való. Anno a tsz-ben ugyanazt a hidraulikaolajat használták minden gép hidraulikájába MTZ-től kezdve Rába, 516, IFA, stb. És azok az 516-ok is elmentek 20 évnél tovább, mindenféle hajtásgond nélkül.
Nemtudom hogy most a MOL-nál pontosan mi a neve, száma. Azt senki nem mondta hogy motorolajat vagy hajtóműolajat tegyen bele bárki is.
Ezt az univerzálisat én se tenném bele.
van olyan ismerősöm ahol a 8000-es JD traktorba több éve ilyet használnak, ugyanazt a motorba, váltóba, hidraulikába, én is csak néztem mikor hallottam tőlük. Azért én inkább vennék külön motorolajat, hajtómű olajat és hidraulika olajat a traktoromba.
Válasz Tomszi #1573. hozzászólásáraNem jó bele a sima hidraulika olaj....Matyi mondta pontosan hogy hidrokomol p 20 -p30 való bele...gondolom az évszaktol is fügött....de a motorolaj biztos hogy nem jó bele és a hajtómű olaj sem....ez a hidrokomol egy spec olaj volt ami magasabb kategória volt a sima hidraulika olajhoz képest..az Univerzális olajok 90 % -a biztos hogy nem jó bele....
Válasz Matyi50 #1572. hozzászólására Valamit félreértesz....jó bele a hidraulika olaj de nem mindegyik....amit az Mtz -be tesznek az ebbe kevés...Te húsz évet rohadtál mint alkalmazot..gondolom utáltad minden percét...és klímas claas rol álmodtál...nekem ez pedig a sajátom és kikell nyalnom a rozsdás seggét hogy legyen valami a fa alatt karácsonykor....ez a külömbség kettőnk között..Én nem érzem rohadásnak a benne töltött időt..
Válasz khgabi1 #1565. hozzászólásáraA sima hidraulikaolaj jó bele! Szerintem még jobb is, mint az univerzális traktorolajok, amik jók motorba-hidraulikába és hajtóműbe is. De különben attól se lehetne baja, csak legyen tiszta.
Válasz khgabi1 #1571. hozzászólására20évet ilyenben rohadtam ,biztos nem értek hozzá..sosem volt gond ha a hidraulika rendszerébe hidraulika olajat töltöttünk
De Te meg a megmondó tudoraid biztos sokkal jobban értik a dolgukat ha nem javasolnak bele hidraulika olajat ![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Válasz Matyi50 #1570. hozzászólására Lehet azért megy még mindég mert nem öntök bele mindent...Én percet sem dolgoztam tsz ben nem tudtam ezt a p 20 -30 as dolgot de ami olaj jó a fogaskerék szivatyúhoz az kevés a dugattyúshoz...ez tény....és ha veszel valahol olajat csak a silányabbat kapod általába..na meg a másik drágább is és ha rákérdezel nem is tudnak róla hogy másmilyen is van..Máskülömben az intett óva aki ért hozzá ..nem aki csak alkalmazott és és mindegy neki hogy most éppen mit tett tönkre..Amúgy pedig az atf olajjal nem a nyomással van gond hanem vannak olyan tömítésk amik nem bírják...
Válasz khgabi1 #1569. hozzászólásáraKi intett óvva? :D Ne nevettess már.
30éve működő gép hidraulikájába hidraulika olajat tölteni Téged óvva intenek?
A gyári előírás anno Hidrokomol P20 és P30 volt...a Tszben sem ATF olajat töltöttek bele anno..nem is nagyon volt.. Nameg az ATF olaj az ami nem ekkora nyomásra van tervezve mivel egyuttal annak a kenő feladata is jóval nagyobb.
Válasz sebi01 #1567. hozzászólásáraNem ismereem a Mol farm nevű olaj jellemzőit de óvtak tőle hogy bármilyen hidraulika olajat beletegyek...A 400 bar-t nem mindegyik bírja el...Trakikon nem szokott 400 as rendszer lenni...szinte semelyiken...a markoló gépek viszont majdnem mind dugatyús szivatyúval mennek..azok olaja lenne jó bele....de bemész egy boltba rákérdezel és fogalmuk sincs róla mit akarsz...azoknak minden egyforma ...mint a kínainál...jó az ..jó az..pont jó..na kb enyit értenek hozzá a boltosok...tisztelet a kivételnek...A specifikációnn megint csak táblázat alapján lehetne eligazodni..de szerintem én még azon sem tudnék...a leg biztosabb hogy egy nagynevű markológyártó / pl cat/ olaját megvenni...
Válasz Bandita29 #1566. hozzászólásáraNagyon jó az a fogyasztás ahhoz képest hogy sokat pörög a motor...Neked akkor a 16-b nek a tárcsája van fen...a simáé még jóval kissebb...Rába vagy Ifa motoros a vas..?? Biztos jó állapotú motor van benne..A húsz lityi sem mondható solnak ha úgy nézzük...sokszor kellet tolatni a kezdéskor...fél asztalnyik maradtak a végére azt is lekelett vágni...szerintem elég lassan is ürít...legalábbis az enyém..az mind rontja az eredményt...
Válasz khgabi1 #1565. hozzászólásáraMOL Farm JD traktor hidraulika- és hajtómű
olaj jó bele anno átnézettem a jellemzőit és régóta avval járok. Gondolom minden hasonló gyártmány megfelel.
Válasz khgabi1 #1563. hozzászólásáraEsztergapad,szerszámok is vannak amivel ellehet készíteni,de nem mostanában fogok nekiállni szerintem... Megcsúszástól nem tartok,mert a motoron jóval kisebb az átmérője,és az sem csúszkál. Most mértem meg,285mm... elég karcsú a tiédhez képest.... pörgetve is van a motor 2300-on dübörög. Tavaszi árpában nekem is kijött 8 liter alatt,de viszont arattam idén először az életben 70q búzát... 6ha 4darabban,ott beverte a 20 litert,igaz kopírozva aratok,mert kell a szalma.Nekem 660-as asztal van.
Tudja valaki esetleg hogy automata váltó olajat belelehet rakni a 16 os hidraulikájába???Kibírja a 400 bar-t??? Nekem az van benne nehogy szétcsesszen valamit...
Válasz Bandita29 #1562. hozzászólásáraJa és mérd már meg hogy most mekkora tárcsa van a tiéden....ott mérd ahol a négyes szíjat jatsa ne ahol a ventilátorokat...
Válasz Bandita29 #1562. hozzászólására Az nagyon nagy átmérőjú..tobbe került volna a legyártatása...és a kisebb átmérő miat felületet is veszítene..vagyis hamarébb megcsúszna rajta a szíj...
tegnep gyönge zabot vágtunk..kb 15 mázsa..a 20 hektárra nem evet meg 100 lityit sem...pontosan nem tudom még mert ma folytatjuk és majd estére lessz eredmény..de szerintem 5-8 lit körül fog alakulni..és még nincs rajta a nagy asztal...meg a d10 es motor...van még hová fejlődni...ja és 1800 -as fordulaton ment egész nap...
Válasz khgabi1 #1561. hozzászólásáraTudom,eddig sem volt hozzászólás olyan amit nem olvastam el. Többen is válaszoltatok,és egybe írtam a válaszokat,ezért lett zagyvaság.
Vesztenivaló nemsok van az átalakítással,max ha nem megy visszateszem a 2 tárcsát és megyek tovább. A meghajtott tárcsát te nem akartad kisebb átmérőjüre cserélni?
Válasz Bandita29 #1560. hozzászólásáraIdáig is erról beszéltünk....olvasd végig mégegyszer...
Vannak félreértések bőven. Az áttételt szeretném módosítani,hogy a motort ne kelljen feleslegesen pörgetni. A motorra nagyobb,a cséplőhajtásra amit a 4-es szíj hajt kisebb tárcsát akarok esztergálni,hogy az alacsonyabb motorfordulat mellet a cséplés ugyanakkora fordulattal üzemeljen,mint gyárilag. Úgy akarom megvalósítani,hogy az ékszíjmérettel ne kelljen variálni,lehetőleg a motor is maradhasson a helyén. Felénk dombok nincsenek,Kisalföldön vagyok 1-2 méter szintkülönbségnél nincs több az egész határban. A nyomaték,fogyasztás jelleggörbét tessék megnézni minden kételkedőnek.
Válasz Bandita29 #1545. hozzászólásárafelejtsd el a 1600fordulatot oda minimum 2000 kell fodulat kell oda nem nyomaték.
a dobfordulatod 1600 szerinted mit csinál?????
nekem a kombiba 200 alá esik a fordulat sipol minden .
Válasz Tomszi #1548. hozzászólására Ott a gázkaron a lehetőség...bármikor ráverhetem a teljes gázt...de minek...Találkoztam olyan kis ékszíjtárcsával is a főtengejre hogy ha az van rajta azzal biztosan nem dolgozik 2 --2,2 alatt....Nekem a b nek a tárcsája volt rajta ..azthiszem 280 .-vagy 290 mm ármérővel...és 2000 alatt azal sem szerette....dugult a rázóláda,,nem jött rendesen az anyag a rostákon meg a bordásasztalon...a szél is kevés volt...úgyhogy az nem volt egy tuti dolog...határeset...ezzel a 320 mm es tárcsával elmúltak ezek a gondok...megjegyzem az első motortartó bakot is kikelet cserélni mert nem ment rá még a nyúlott szíj sem....volt vele meló..de szerintem megérte..
Válasz Bandita29 #1545. hozzászólásáraAz 1600 szerintem is kevés.....Ha dombos területen dolgozik biztosan kell a hajtásnak is a nagyobb fordulat...hogy kímélje a szivatyút és a motorokat...Nagyobb fordulat kisseb nyomaték...Nálunk a laposon megengedhető az ilyesmi de azért ilyen kis fordulatot én sem ajénlok....vagy valami áttételel megkéne pörgetni a szivatyút...de a cséplőnek is kevés az 1600...Állandóan tömődnek a rázóládák...stb...án azért gyorsítottam meg azt is...igy ebben a gyenge gabonában jó..de máshol nem biztos hogy bevállna..de szeretek kísérletezni....ha nem tettük volna még mindig a fánn lógnánk...
Válasz bubu13 #1550. hozzászólásáraA kis gömbfejek a hidromotoron és a fülke melletti függőleges rúdon nincsenek berohadva? Az első hídra is van csavarozva egy T alakú kar,abban is van gömbfej,kettő is,nameg annak az egésznek is van tengelye ami berohad.![smile ban](/oldforum/images/smiles/ban.gif)
Válasz bubu13 #1554. hozzászólásáraSemmin sem lehet csodálkozni :)
Csuklók karok kopása összeadódva csinál olyat hogy lassú a sebessége , olyannal viszont nem találkoztam hogy megfordul lehet már buherálta valaki vagy nem tudom.
Válasz sebi01 #1552. hozzászólásáralehet olyan h fordítva működik? üres állásból mizditva a kart kb félig (előre) akkor mozgatja a lenti kettőt, ha tovább tolom lent semmi
Válasz medikus #1551. hozzászólásáramindkettő cserélve papirbetétes és a fém is
Válasz bubu13 #1550. hozzászólásáraAzt nézd meg a rudazaton egy ember mozgatja a kabinban a kart egy darabig csak a szivattyút vezérli (terep) tovább tolva előre a szivattyúkét mozgatja . Terepben a szivattyún legyen meg a végállás előre és hátramenetben is. Ha ez megvan akkor teljesen előre tolva mindkét motoron szintén legyen a vezérlőkar végállásban.
Akkor menni fog teljes sebességgel feltéve hogy nincs szarrá kopva a belseje .
Arra ügyelj hogy a motorokon terepállásban visszatudjanak térni a vezérlőkarok alapállásba , mert ha nem tud akkor nem tudja leadni a teljes vonóerejét nem bír elkaparni sem.