Gázolaj árak 637 Ft Benzin árak 617 Ft EUR 413.74 Ft USD 403.71 Ft CHF 441.89 Ft GBP 499.25 Ft

Fórum

Fortschritt E 516 kombájnok

Létrehozta: natibali , 2009-01-07 19:48:01

Kedvencekhez Segítség

2450 hozzászólás
#600 Hús Futár
2009-01-22 20:20:51

Válasz #594. hozzászólásra
Akkor nézd meg a Nyú Hollandot az új OROS adapterrel az tartja a világrekordot :)) hahahaha

Nincs profilkép
#599 Jopek
2009-01-22 20:20:40

Válasz #592. hozzászólásra

Az is,csak K..va érdekes,abban az időben úgyanaz a pilóta átkerült 1 Claasra és ott már nem vetett!))))))

#598 Gyuricza Lajos
2009-01-22 20:20:31

Válasz #594. hozzászólásra

Szasz! Én is jd pilóta vagyok,és biztos,hogy csodálatosan meg lehet zavarni a kukiban,de ne becsméreljük le emiatt a többi szériát! A kukorica az aratandó területnek a kuki csak bizonyos része,és pl egyes búzafajtákban szeret szórni a jd,pláne ha nyers a szalmája!

#597 Tibcsi
2009-01-22 20:19:32

Válasz #596. hozzászólásra

Egy valimiben egyet értek veled a Class elsö perctöl kombájn gyárto cég vol

#596 Tibcsi
2009-01-22 20:18:31

Válasz #595. hozzászólásra

Halotad a hangját?

#595 Roland
2009-01-22 20:17:53

Válasz #594. hozzászólásra

Traktorban kellene egy"de az is régebbi széria!",de kombájnban kizárt!

#594 Hús Futár
2009-01-22 20:17:07

Válasz #590. hozzászólásra
Az biztos hogy nagyok az asztalok mert még az 5,7 méteres is elég lett volna bőven de szerintem egy 5,2-es asztallal jobb lett volna .


Szerinted baja lehet már a motornak ,azért drága ?

#593 Tibcsi
2009-01-22 20:16:04

Sajnálom szerintem meg a John Deere a kiráj most is ha valaki mutat ojat kukoricába mint a John Deere elismerésem elöte.

#592 Roland
2009-01-22 20:14:05

Válasz #588. hozzászólásra

Ez igy igaz,de a Claas se annyira bonyolult!Nekem is lesz segitségem az első nap majd aratáskor,de tudom,h megtanulom ezt is!Én nem nézem le a 516-ot,de valjuk be,h sok a bontóban végezte!A 514,az igen,az egy bevált széria!

#591 Hús Futár
2009-01-22 20:13:53

Válasz #586. hozzászólásra
Én láttam már olyan 2 éves Medion kombájnt is ami úgy szórt hogy becsületére vállt volna bármelyik vetőgépnek . A szórás az beállítás és pilóta hiba .

#590 Tibcsi
2009-01-22 20:13:30

Válasz #589. hozzászólásra

Én szerintem csak a komplet belsövel lehet baj.Mivel a 516-os nem a szétválasztáson dolgozot a belsejében hanem probált kötelet foni.

#589 Tibcsi
2009-01-22 20:11:29

Válasz #586. hozzászólásra

Nem a kombájnal volt baj hanem a tulméretezet vágoasztalokal mert a 516-oson is ojan aszat vol mit most a legujabakon.Már mint nagyságra gondolok.

#588 Roland
2009-01-22 20:11:21

Válasz #587. hozzászólásra

Passz!Nem tom,ugyanaz az elv,mégis másabb a hatás!Tisztább is,meg nem nedvesiti át!

#587 Hús Futár
2009-01-22 20:10:23

Válasz #583. hozzászólásra
Ezek csak mondva csinált ürügyek . De szerintem mindenki tudja hogy jobb a 106 Domcsi mint 16-os csak hát a 16-os se olyan sz.r mint ahogy sokan állítják . Az én meglátásomban a Fortschritt gépek olyanok a kombájnok között mint a traktorok között az MTZ . Olcsó , olcsón és könnyen javítható , mindenki ért hozzá még az is ski életébe nem látott még kombájnt ( sajnos sok az ilyen kontár szerelő ) , mindenki ilyennel kezde , nem egy wellnes hétvége vele a munka de azért még lehet velük dolgozni .

Nincs profilkép
#585 Jopek
2009-01-22 20:07:59

A mi környékünkben,már újkorukban elvéreztek az 516-17esek,csak is a Tsz időben mentek párévet(Azóta sem találsz belőlük,keresve sem a környékbe.).Én ezt tapasztaltam,és láttam,és ezt írtam le.Anno:volt rájuk 1 szólás ezen a vidéken"Nagyon Jó kombájnok,ahogy aratnak Úgy vetnek is!"

#584 Roland
2009-01-22 20:06:25

Válasz #581. hozzászólásra

Helló!Itt voltam én eddig is,csak nem irtam!Köszi,láttam a norton szekrényt,de az én tipusomon nincs norton szekrény!


A nedvesitésre annyit,h mikor a sarnyú,meg a gaz,meg a nád nött fel,kombányoláskor észrevettük,h a Claasoknál nem nedvesitette át annyira a terményt,mint a E tipusúaknál!

#583 Tibcsi
2009-01-22 20:05:18

Válasz #582. hozzászólásra

Én most ara gondoltam hogy sokba is kerülhet.

#582 Tibcsi
2009-01-22 20:04:20

Válasz #581. hozzászólásra

Eben igazad van vagy max ha a hütüvizet befuja a magtartájba

#581 Hús Futár
2009-01-22 20:04:15

Válasz #579. hozzászólásra
Azt Gondoltam azonnal hogy nem úgy indul hogy oda megyek és tapsolok kettőt .

#580 Hús Futár
2009-01-22 20:02:30

Válasz #578. hozzászólásra
Szeva Roland , nézd át az aprókat mert hirdetnek Lajta vetőgéphez Norton szekrényt .


Milyen nedvesítésre gondolsz ? Vizet nem spriccel rá innetől csak annyi felűleti vizet ken rá mint a többi kombájn ami a szalmából és az esetleges gyomokból vagy sarjú hajtásból jön .

#579 Tibcsi
2009-01-22 20:00:28

Válasz #578. hozzászólásra

hát igazad van a dominátor job választás

#578 Tibcsi
2009-01-22 19:59:40

Válasz #577. hozzászólásra

Ha it vagy akkor csak anyit hogy nem egyszerü elinditani

#577 Roland
2009-01-22 19:58:30

Sziasztok!Én annyit füznék a témátokhoz,h egy normális 106 nem 5 milla!kapható már 2-2.5 milla körül!Meg a Claasok nem nedvesitik át annyira a terményt,mint az E tipusok!De mindenki ugy dönt ahogy akar,én Claas párti vagyok!Nem folyásolok be senkit,mindenki a saját pénztárcáját nézze!Üdv

#576 Hús Futár
2009-01-22 19:48:15

Válasz #576. hozzászólásra
Szerinted mennyire lenne nehéz életre kelteni eggy 10-12 éve álló ifa motoros 516-ost ? Meg a hidrosztatikája nem volt jó ezért állították le mert hiába csinálták nem ekert jó lenni de valamennyire bírt mozogni de csak annyira hogy az udvarba félre álljon .

Nincs profilkép
#575 szoltán
2009-01-22 19:39:53

Válasz #569. hozzászólásra
Én ezzel a problémával egy esetben találkoztam 516-oson,de azon nem cserélték ki a magfelhordó lánckerekét a kukoricához előírtra.

Nincs profilkép
#574 Tomszi
2009-01-22 18:02:27

Válasz #573. hozzászólásra
A csapágy élettartamára a fordulatszám nemigazán van befolyással, ha már a tervezéskor arra a fordulatra készítették..

Nincs profilkép
#573 Jani X
2009-01-22 17:35:55

Válasz #566. hozzászólásra

Ha már utánaolvastál, akkor el is gondolkodhatnál rajta, hogy milyen marhaságot írtál előtte!

#572 Cowboy
2009-01-22 16:29:47

Válasz #566. hozzászólásra

Hello!
Na pont ez itt a lényeg amit saját magad irtál le! A nagyod dob alatt jóval nagyobb a kosár! Ez alapján sokkal nagyobb mennyiséget tud kicsépelni! A másik meg szerintem jobb ha a fordulatszám 800 mintha 1500! Gondolj csak bele a verőlécek és a dobcsapágy üzemórájába estére a classba kétszer annyi lesz mint a 516-ba, mivel a fordulat majd a duplája!

Nincs profilkép
#571 norbika2
2009-01-22 16:00:17

Igazad van de én nem csak 106-ost meg516-ost hanem megat és lexion után is látam érős zőld csíkot eről enyit.A gépészen mulik a beállítás csak mindenki ugy van vele a hektár mennyen a többi nem számit.A fentartásra visszatérve az igaz hogy 516 hoz olcsób az alkatrész de 106-sal 3 szor annyit levágok javítás nélkül,nekem ez a tapasztalatom.

#570 natibali
2009-01-22 15:13:45

a mai gépekről meg csak annyit,hogy láttam nem 1 nem 2 olyan learatott földet,(mellesleg 106 ossal aratták),amely úgy zöldellt mint a vetés,de lehet még sűrűbb is volt,nekem az öreg claas sf után nem volt ilyen gondom csak be kellett állítanom jól,de az is igaz,hogy a 106 ost a földúton nem tudtam megelőzni az enyémmel(és nagyon sok ilyet látni,el vannak szállva maguktól ,de a szakmához nem értenek vagy lusták kérdezni hozzáértő embert,
.Az 516 ról az a véleményem ,nem rossz gép, oda kell rá figyelni és tudni kell beállítani,és a fenntartása a 106oshoz képest szerintem csak töredéke,és még elég sok 516 ot látni aratni,úgyhogy azt kell szeretni ami van és olcsóbb,egy jobb 106-os árából 4-5 516-ot lehet venni,annyira viszont nem rossz gép.

Nincs profilkép
#569 Tomszi
2009-01-22 14:14:44

Válasz #568. hozzászólásra
Még most is szépenel lehet velük dolgozni, ha valaki akar. Sokan leszólják, ócskavasazzák, és lehet hogy még csak messziről látak kombájnt, csak legendákat hallotak erről arról. Az áruk annyi, amennyi, de szerintem ez egyrészt az előbbi lenézésből is van, sokan nem ismerik, meg már nemigazán kell mert keleti, meg valljuk be a legtöbb gazdálkodó az állandó siránkozás ellenére csak fejlődik (ami nem baj), és vesznek modernebbet. Itt a faluban például amikor az első gazdálkodók kombájnt vettek, szinte mind 516-ot vettek. Ami azért is lehetett, mert a TSz-ben is azok mentek, nem volt velük különösebb baj, ismerték, tudtak kérdezni. Mára aki lecserélte az 516-ot, egyik sem azért tette, mert nem volt jó, vagy mert befaragott vele, csak fejlődnek. (Ha már az árak szóba kerültek, szerintem egy 106-ért sem reális 5M Ft.)

Nincs profilkép
#568 forger07
2009-01-22 13:20:23

Válasz #567. hozzászólásra

Természetesen igazad van a leírtakban. Egy kombájnnak minden része befolyással van az áteresztőképességre, mégha az általam is ismert képletbe az nincs is belefoglalva. Nagyon fontos még a tisztítás után a magfelhordó szállítóképessége is. Szegény 516-osokkal jönnék elő megint, hogy amikor 90-100 q kukoricába még bírta volna nagyobb sebességgel is, de a magfelhordó szűkös keresztmetszete miatt a kukorica egy része már vissza folyt a szelelőbe. Ettől függetlenül nem rosszvasaznám le ezeket a gépeket, mert a megjelenésükkor tényleg nagyon jó gépek voltak, amelyekre ha a gépész odafigyelt akkor tényleg jól dolgoztak.

#567 1025
2009-01-22 11:55:06

Válasz #567. hozzászólásra

Teljes mértékben egyet értek veled mert ezeket a gépeket a legegyszerűbb leszólni és ócskavasnak titulálni.De szerintem ezek a gépek már bizonyitottak és jo lenne ha mostani gépek ennyi idös korukban igy és ennyi költség mellet üzemelnének!

Nincs profilkép
#566 Ismeretlen
2009-01-22 11:33:02

Válasz #566. hozzászólásra
Ez azért van,mert az áteresztőképességet,a következőképpen számítják:q=K×B×v×m Vagyis:q=áterestőképesség,K= mértékegységek átszámításából és szemszalma arányából adódó faktor,B=kalkulált vágószélesség,v=átlagos munkasebesség,m=betakarítandó hozam.Tehát a dob átmérőt a számításban nem veszik figyelembe.Ami nem azt jelenti,hogy nem befolyásolja azt.A fő jelentősége inkább az,hogy a nagyobb átmérőnél fogva nagyobb kosárátfogási szög,és nagyobb kerületi sebesség érhető el,ezáltal nagyobb sebességre tudja gyorsítani a terményt,és ez nagymértékben nővbeli a kalászokat érő centrifugális erő nagyságát.Ennek a sebességnek a növelése a dobátmérő növelésével már nem célszerű,a méretek miatt.Ezért alkalmazzák a CLAAS egyes tipusain az un.gyorsító dobot.Ami úgytudom,hogy a fődob ford.számának 80%százalékával forog,ezáltal előgyorsítja terményt és a szem egy részét már itt kicsépeli.Ez egyébként nem új elgondolás. A 60-as években az SZK-4-eseken alkalmaztak un.előverőt,de ez közel sem volt olyan hatékony,mint a mostani CLAAS gyártmányok.A szerkezeti megoldása is egészen más volt.Ezt csak azért említem meg,hogy már abban az időben is foglalkoztak a dob előtti gyorsítással,és előcsépléssel.Még egy dolog ami a nagyobb dobátmérő mellett szól az a simább futás a nagyobb tehetetlenségi erő miatt.Olvastam itt egy-két hozzászólásban ezt az ócskavas árban történő számításokat.Ez mindenkinek magánügye,hogy minek tekinti az adott gépet.Engem például nem tud megyőzni senki,hogy az 516-os alapból rossz,de arról sem,hogy a CLAAS vagy bármelyik gép az volna.A szakmában eltöltött viszonylag hosszú idő alatt találkoztam egy-két dologgal,mégsem veszem magamnak azt a bátorságot,hogy ócskavasnak tituláljam bármelyik gépet is.Én inkább arra lennék kíváncsi,hogy a mai szupergépekből 30-év múlva lessz-e üzemképes példány?Mert a 30 évvel ezelőtt készült CLAAS-FORTSCRITT-JOHN DEERE....gépekből még igen szépszámmal futnak.

Nincs profilkép
#565 forger07
2009-01-22 09:43:36

Válasz #565. hozzászólásra

Az erő forgató hatásának mértéke a forgatónyomaték. Értékét úgy kapjuk meg, ha az erőnagyságát megszorozzuk az erőkarral. Jele: M , SI mértékegysége:Nm

E 516 dobkosárfelülete: 1,43 m2
Dominátor 106 dobkosárfelülete:0,95 m2

a két gép kosárfelülete közt van eltrérés, de áteresztőképességük közel azonos

Nincs profilkép
#564 Jani X
2009-01-21 22:45:32

Válasz #563. hozzászólásra

Melyik minden fórumon?
És te személyeskedsz....

Nincs profilkép
#563 Jani X
2009-01-21 22:42:54

Válasz #563. hozzászólásra

Nem, de butaságot írtál.

Nincs profilkép
#562 forger07
2009-01-21 22:38:50

Válasz #549. hozzászólásra

valószinűleg a dobátmérőt kevered a cséplődob szélességével, és a kosárfelülettel ahogy nézem. Egyébként Te minden fórumra kötekedni jársz :D

Nincs profilkép
#561 Tomszi
2009-01-21 21:33:21

Válasz #555. hozzászólásra
5-600ezret talán.

Nincs profilkép
#560 K.Pisti.
2009-01-21 19:40:08

Válasz #555. hozzászólásra

Ne vedd meg , és akkor nem fogsz rájönni hogy sokkal kevesebbet ér mint amennyiért megvetted volna :-(((

Nincs profilkép
#559 norbika2
2009-01-21 19:39:09

Válasz #559. hozzászólásra

Én az ennyémet 850000 ft árulom mégse tudom eladni pedig ez még indul is.

Nincs profilkép
#558 Nagy Balázs
2009-01-21 19:34:01

Válasz #555. hozzászólásra

Szeva szerintem 1- 1,5 mila úgy körülbellül persze csak ha a motor is tuti.

#557 moly
2009-01-21 19:23:23

Válasz #556. hozzászólásra

Gratula,bölcs ember számtána!))

Nincs profilkép
#556 Jopek
2009-01-21 19:14:24

Válasz #556. hozzászólásra

Így van.(De 30nál semmiképp sem több,mert igencsak mélyponton van az ócskavas ára.)

#555 Fan
2009-01-21 18:56:18

Válasz #555. hozzászólásra

10000kg x 30ft =300000 és nincs bukta

#554 natibali
2009-01-21 18:52:57

Szerintetek összegileg egy ilyen 516os amit írtam mennyit ér meg,csak úgy kíváncsiságból?

Nincs profilkép
#552 Tomszi
2009-01-21 17:02:31

Válasz #551. hozzászólásra
Konkrétan én sem tudom, de újan min. 40.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


6 éve állt át forgatás nélküli talajművelésre: most elmondja, megérte-e
6 éve állt át forgatás nélküli talajművelésre: most elmondja, megérte-e
Hargitai Sándor, Békés vármegyei gazdálkodó a forgatás nélküli talajművelési...
Már csak két heted maradt ennek a támogatási kérelemnek a benyújtására
Már csak két heted maradt ennek a támogatási kérelemnek a benyújtására
Eddig közel 21 ezer háztartás támogatásáról született döntés.
Valtra T174
Valtra T174

33.900.000 Ft

Sütőtök cefrének eladó
Sütőtök cefrének eladó

120 Ft

Eke
Eke

2.000.000 Ft

Claas Axion 810Cmatic-2022es-2000órás-Áfa mentesen
Claas Axion...

42.500.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]