Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak647 FtBenzin árak628 FtEUR413.74 FtUSD401.77 FtCHF440.14 FtGBP494.56 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Ismerősömnek,volt eggy 105-öse.első kombájnja volt.3évig kínlódtak vele,állandóan javították.A végén leégett ócskavasként végezte.Ezután 106-ost vett.Majd "ez "elgondolással.Hát itt is a motortól a szalmarázókig minden elromlott.Mikor a gép árának többszörösét ráköltötte"elég volt"felkiáltással eladta.Ma E-512-essel arat!A volt szomszéd T SZ-ben 4-évesen,már az ócskavasban volt a 105-ös.Most írjam,hogy ezek a kombájnok rosszak?,hogy ezekkel nem lehet aratni?Én inkább arra a következtetésre jutottam,hogy nem megfelelő kezekbe került!Ez igaz az E kombájnokra is.Bár itt néha előítéletekről is beszélhetünk,és az előítélet,nagyon visszahat a gép működésére!Csak eggy példa:A 70-es évek elején 4-db.SZK-4-essel arattak, aTSZ-ben.Mikor 5-évesek lettek,vett a TSZ-még 4-et ugyanebből a típusból.Úgy döntöttek,hogy nem selejtezik a régieket,hanem fölszerelik őket kukorica aratásra,és csak erre használják őket.Az újak,pedig csak gabonába mennek.Na itt kezdődtek a bajok!A komájnosok úgy "döntöttek",hogy majd ők megmutatják,hogy ezekkel a régi gépekkel nem lehet aratni!!Majdnem sikerült is.Semmire nem haladt a betakarítás. A szárító szinte állandóan állt.A kombájnok mindig javítás alatt álltak.Már úgynézett ki,hogy máshonnan kell gépeket kérni,segítségül.Ugye mondanom sem kell,hogy mit kapott a műhely.Mikor a műhelyfőnök megelégellte az egészet és javasolta,hogy szerelők menjenek ki aratni.Na itt jött a meglepetés a kombájnok gond nélkül működtek!!Két nap alatt úgy megvágták a szárítót,hogy belefulladt a kukoricába.Még az odavezető úton is kukorica volt.Ekkor az egéssz "kombájnos"társaságot eltiltották a kombájntól,és ettől kezdve 1-szerelő1-traktoros kezelőt kapott minden kombájn.A legjobb emberek kerültek kombájnra.Ettől kezdve mindenki, a saját gépét javította,vezette.Nem is volt többé gond az aratással.Ebböl is kitűnik,hogy a hozzáálláson mennyi minden múlik!!Még típuson belül is!!
A szórásról,csak annyit:Én is dolgoztam,516-ossal,7m-es asztallal.Semmivel nem szórt többet,mint a 106-os.Beállítás és sebesség kérdése az egéssz.Erre is pár példa:A helyi szövetkezetben JOHN DEERE-kombájnnal aratnak.Nagyon jól múködik mindennel fe van szerelve.Első évben aratás közben,valamiért gépészt kellett váltani.Ekkor jött a meglepetés:A másik gépésszel,megemelkedett jelentősen a termésátlag.Hát utánna néztek az okának.Elkezdték a tarlót vizsgálni,hát tonnákban volt mérhrtő a szórás!!Ez nem kamu ezt személyesen láttam!Szecskázóval dolgozott,és mikor kicsírázott,hát nem volt semmi.Hát ilyet,még közel 30-éves pályafutásom alatt nem láttam!Akkor,most a kombájn a nem megfelelő,vagy a gépész???Vannak hasonló tapasztalataim CLAAS-ról is,bár ezek azért nem olyan kirívóak,mint az előző eset.De ezek is rendesen szórtak!Más esetekben viszont minimális szemveszteség tapasztalható.Természetesen az E-gépeknél is ugyanez a helyzet.Mégegyszer a kérdés:Akkor a gép nem megfelelő vagy a gépész???Az előző esetekre visszatérve sajnos csak a szemveszteségmérőre hagyatkoztak, ez nem jelzett veszteséget,akkor biztosan minden rendben.Hát nem!Ebből is kitűnik,hogy lehet a régi idfők,vagy a legújabb technológia felhasználásval készült mai gép,az embertől függ nagymértékben a gép!!
Válasz #246. hozzászólásra
Volt több gép mert fénykorábann 10-12 gép aratott.De az 512-ek már kiértek és a Dominátorok javitására nem volt pénz,ekkor jöttek a 14-esek.
Válasz #241. hozzászólásra
Azért az elég rég lehetett, nálunk már a 80-as évek elején is 15, max 20munkanap alatt learattak. Ha kész a termény akkor egy idő után már csak romlik a minősége és egyre kevesebb lesz.
Ez igy igaz de sajnos ezt a kereskedök alakitották igy a sokféle gabona minösítéssel .Régen még aug közepén is vágtuk a gabonát senkit nem érdekelt a minöség nem ugy mint most.Most mindenki 1-2 nap alatt akarja levágatni!!!
Igen napi 10-12ha gabona igaz nagy területek vannak egybe nemm kellet vonulgatni.Négy 514-el arattunk eggyütt egy társammal anno.Öröm völt nézni ,hogy a kis szöcskék egésznap dolgoztak.
Válasz #229. hozzászólásra
Én is ezt mondtam, legalábbis akartam, igényli az odafigyelést, felkészítést, jó alkatrészt és ami a legfontosabb: egy lelkiismeretes, hozzáértő kezelőt, akkor nincs semmi gond.
Azért én ezt nem mondanám én anno az 514-el is u.a. a területet vágtam amit most a 2056-al(4-500ha).És nem igen történt szezonba gond,igaz a felkészités több idöt vett igénybe.Szerintem az E-gépek hálás gépek "voltak" amég volt gyári alkatrész,mostmár csak toldozgatni,foltozgatni lehet öket az utángyártott alkatrészekböl.
Válasz #226. hozzászólásra
Biztosan.......Bár elég sok ilyet látok!Csak küzdenek,s előre nemigen haladnak.2-3 év múlva azt nyilatkozzák,ha vesznek egy modernabbat akkor,ugyan itt járnának anyagilag,és azzal temelni is lehet nyugotan,nem állandóan a szerszámokat koptatni.
Szerintem termelni csak jóval lehet.Nálunk van muszályból egy 106-os,de bármennyit ráköltünk,akkor se megy üzembiztosan.Akinek meg csak hobbira kell,majdnem mindegy milyen tipust vesz.Lehetőleg olyat,amit ismer,vagy ha nem ért hozzá,akkor olyat,amilyenben tud neki valaki segíteni,mert ezeket nehéz csak úgy megtanulni,segítség nélkül!!
Válasz #223. hozzászólásra
Azért nem mindenhol harcolták le őket, de ha vesz vki. 1 leharcoltat párszázezerért, és rendbeteszi az ugyanolyan jó lesz, és amit kicserél rajta azt tudja hogy jó, bár az utángyártott alkatrészek nagy része messze van a jótól. Az viszont igaz hogy aki nem ismeri a típust, csak legendákat hallott róla az nem fog venni, akinek van az meg ha fejlődik még jó hogy vesz vmi. modernebbet.
Olvasgattam a hozzászólásokat.....Hmmmm,mosolyogtató! Mindegyik gépre sokan esküsznek,kinek mi jutott 'annó!De az biztos,hogy egy öreg géppel nehéz teljesíteni,mert azoknak már mindenükk odavan,s ha egy vagyont ráköltünk sem lesz soha tökéletes!akár az 516-os,vagy a Dominátorok a tsz-ekben becsülettel le lettek harcolva!!!!Ne mondom,hogy nem lehet találni még néhány jobb példányt,de nagyon RITKA!! Az 514-ek nemigen voltak tsz-ekben,és sokkal fiatalabbakis átlagban mint a 16-ok!Mindegyik géppel lehet szépen dolgozni,ha annyit teljesítünk vele,amit tud!
Válasz #218. hozzászólásra
A szórás egy nagy hülyeség, az elsőkkel nálunk is hajtottak nagyasztallal, akkor tényleg szórt. De ha normális sebességgel mentek akkor nem, ja és házilag csináltak hozzá rostatoldatot a felső rostára. Nálunk is teszteltek egy Deutz-Fahr toplinert 96-ban egy egész szezonban, na abból is folyt először a szem rendesen.
Válasz #38. hozzászólásra
Minek kéne Afrikában tesztelni egy kombájnt? Nálunk is elég meleg van nyáron néha. A CLAAS kombájnokat sem Afrikában fejlesztették ki, még csak nem is teljesen az NSZK-ban, hanem nagyrészt Mo.-i tapasztalatok alapján.
Szia!Vezettem már kombájnt,nem egyet!Rokonomnak volt,kipurcan a 16-osa!Polgáron is volt egyik ismerösömnek,s az is kipurcan!A rokonom eladta,a másik összevágta,s leadta!Én nem vitázok,de ez nem jó széria,de mindenki maga dönti el!Mind a kettő úgy szórt,mintha vetve lett volna utána!Rokonom vett egy Domit,a Polgári meg egy Domit meg egy 514-est!Mind a kettö megbánta a 516-ost!Én ezt tudom,s ezt irtam!Én rosszat nem akarok senkinek se,de megirtam,h Ő dönti el,h mit vesz!Jobban jár egy514-el!
Végig olvastam ezt az 516-os topicot. Hát majdnem sírva fakadtam. Olyan emberek mondanak itt véleményt akik még közelről sem láttak ilyen gépet. Az utolsó egynéhány hozzászólással értek egyet mert az fedi a valóságot és olyan emberek írták akiknek nem kell bemutatni ezt a gépet. Jól mondta itt valaki hogy semmi baj a V8-as motorral,csak az olajra kell odafigyelni meg a hűtőt minden reggel kimosni, vagy kifújatni. Nem bírja feldolgozni az anyagot? A 7 m-es asztalt úgy tolja maga előtt mint a kisangyal és terep kopírozós. Azért nem találni már belőle jót mert az árából kifolyólag nem vigyáztak rá a Tsz-ekben, csak ütötték vágták őket, ellenben a dominátorokkal amire úgy vigyáztak mint a hímes tojásra. Amelyikbe belerakták a 245-ös rába motort az is el ment a világ végére, csak annak is meg kellett adni mindent és melegedni sem melegedett úgy mint a 106-osban. Egyébként eddig mindenhonnan azt hallottam hogy jobban bírta a 16-os hosszútávon a partot mászni mint a 106-os. Nem akarom a dominátort bántani, de ha azt is annyiból csinálták volna mint az E gépeket akkor az sem lenne jobb. A Roland gyerek hozzászólásai meg különöse tetszettek, mert aki vesz egy lepukkant 106-ost javítgatja pofozgatja de még életébe nem aratott vele,sőt még mással sem, E kombájnt meg csak képről látott még, ne ossza már itt az észt hogy mit vegyen más.Nem akarlak megbántani, de amit írtál nem tudok mást reagálni rá.
Válasz #214. hozzászólásra
Végigolvasva a fórumot,elég változóak a vélemények!Azt azért nem árt tudni,hogy a 80-as években kb.fél Magyarországot E kombájnok aratták le.Azt mindenki tudja hogy minőségben sosem érte el a Dominátort,de odafigyelve,gondossan felkészítve,jól mentek.Az sem elhanyagolható,hogy 1980-ban egy E-516 800 000Ft-ba,egy Dom.106-os 3 000 000Ft-ba került.Nyalván való hogy,nem lehettek azonos minőségüek.Hát ezért van most is akkora árkülömbség köztük.Én bírtam az 516-ost, a tsz-ben 4 szezont mentem vele.Na de 1 szónak is 100 a vége:én szerettem a 16-ost,de nem vennék,mert körülményes egy kicsit(helyigén,magas fogyasztás,vágóasztal fel-le,hol van hely felvenni a vágóasztalt) ,de a 106-osért sem adnék 3 millát. Nekem 514-es em van,szeretem,és sokkal jobb mint a nagy testvére,mindenkinek merném ajánlani.Az sem véletlen hogy 1 514 áráért adnak 3 516-ost.Hát Balikám, kolléga majd +látjuk milyen állapotban van az az 516-os
Köszönök minden hozzászólást és javaslatot,mepróbálok mindent figyelembe venni.Megnézem a gépet és majd megírom ,hogy milyen.
"ismeretlennek"nyugodan írhatsz még bármit ami az 516 ról szól szívesen olvasom.
szevasztok az utobbi hozzászolokkal eggyet értek,kb 10éve van 516-os kombájnom rába motoros,kétéve vettem eggy másikat,komplett kombájnt szecskázoval,vágo asztallal,kicsi pénzért motor hibásan ebbe raktam át a rába motort.a régi maratt alkatrésznek még eggy párévet kihuzok vele eggy jo 106-ossal énis kibékülnék,de eggyenlőre ez van
Hogy mennyi zagyvaságot összehordak itt páran! Hogy nagy az asztala meg nem bírja eldolgozni, az 516 nem ismeri azt a szót hogy "medve", nem úgy mint a 106-os. Az asztala mindent felszed, nálunk bérmunkában olyan gazos-dőlt árpát is felszedtek vele aminek senki nem mert előtte nekiállni. A V-motorok közül tényleg kilépett néhány, de legtöbbször a kezelő hibájából. Ha egy idő után nem tisztították ki a hűtőt, vagy nem fújatták le időben és megfőzték a motort, akkor utána hamar kilépett. Meg sokan mondják hogy 5-évesen eldobálták őket. Tényleg volt ilyen, de az egy másik rendszerben volt, nem pedig a gép hibája miatt.
Válasz #207. hozzászólásra
Csatlakozom hozzád, az 516 egyáltalán nem rossz gép. Nálunk vagy 15 évig velük arattak (egyszerre 10db), és nem volt velük különösebb gond mert akkor biztos hamarabb lecserélték volna őket. Biztos kényelmesebb a Dominátor, meg pár dologban jobb is lehet. Nálunk csak a 208-as MEGÁkkal kezdték felváltani őket, azzal meg kár lenne összehasonlítani. Az 516-nál rengeteg múlt a kezelőn és a reggeli karbantartáson, meg az alkatrészeken. Ha ez megvolt plusz még évről-évre rendesen átnézték és kijavították nem volt velük sok baj. Itt is volt több olyan kombájnos akinek nem kellet a műhelybe bejönnie egész aratásban. A RÁBA motoros meg még jobb volt, üzembiztosabb, kisebb fogyasztás, nálunk volt ami több mint 20 évig ment úgy, hogy a motorjának semmi baja nem volt. Az volt talán a legnagyobb bajuk, ami szinte minden keleti gépnek is, hogy alig fejlesztettek rajta valamit (kb. 10 év alatt jött ki az 517). Még manapság is el lehet vele dolgozni még akár nagyüzemben is. Magáncélra azért nem nagyon vesznek szerintem 516-ot, mert már mindenkinek Claas van, meg az a menő, meg nyugati.
Natibali! elolvastam ezt a 200 db hozzászolást! Én is hajtottam közel 10 évig 516-os és az elöttem szoló ismeretlennek adom a 10 pontot! A tapasztalataim a 516-osról! A v-8 motorral semmi baj nincs amig minden évben lecseréled az olajat és max 15W-40-es vizkozitásut öntessz bele, a nap végén lehet 2 litert utánna kell önteni mivel IFA motorrol van szó de ha sűrűbb az olaj akkor meg eltömödik a főtengenyfurat és tényleg kikönyököl! A másik amit a motorrol tudni kell tényleg könnyen bekapja a 16-20 litert hektáronként, de cserébe nem fog melegedni még 40 fokba se mert bika erős nem ugy mint a claas! A vágóasztala nagyon gáz!!!! Mindig törik szakad a kaszahajtás! Ha kotyog valami azonnal cseréni kell mert szétver mindent! A kombájn többi részével nincs több baj mint a többi 20 éves kombájnnal. Csapágyakat, kopott alkatrészeket, tengelyeket cserélni kell! A 800-as dob magáért beszél a medvét nem nagyon ismeri viszont a dobkosárcsere a fickós munka de egy nap alatt megvan az is.
És végül, hogy szerintem milyen kombájnt vegyél? Szerintem rakj hozzá egy kis pénzt még és vegyél egy E-514-et. Egyszerű olcsóbb a 20 éves 105 és 106 claasnál ami ugyanugy el fog romolni mint a többi csak a használt alkatrészt is aranyba mérik! A 514 keveset eszik és 30-50 hektárt vigan leszedi neked pár nap alatt és még egy kis bérmunka is belefér ha akarod, és egyszerű mint az egyszer egy! Egy 20 éves 516 vagy 106 vagy egy 105 sokkal több bosszut fog okozni!
Akár menyik mellett is döntesz azzal számolni kell hogy ezek a kombájnok 20 évesek vagy többek és ezért természetesen többet kell őket javítani mint a fiatalabbakat, de ha szeretsz javítgatni és jól felkészíted őket az aratásra mindegyikkel lehet szépen dolgozni!
Sok sikert hozzá!
Válasz #200. hozzászólásra
Nem olyan rossz gép,mint amilyennek itt sokan leírják.Persze nagyon sok múlik a kezelőjén,és a karbantartáson.Én a 70-es évek végétől jelen vagyok a kombájnok között,szerelő és vezető ként is.Van összehasonlítási alapom az E-516 és a 106-os DOMINATOR között is.Azért van kölönbség közöttük a DOMINATOR javára,de nem akkora amekkora az áraikban.Nálunk eggyütt futott a két tipus a teljesítményük közel azonos volt.Meghibásodások tekintetében kb.3 éves korig nem igen volt különbség. Bajok akkor kezdődtek,amikor az 516-osba elkezdtük beszerelni a sok utángyártott "szemetet"mert örültünk,hogy ez is volt.A CLAASHOZ pedig mindent kaptunk eredeti gyárit.Egyébként, a következő kombájnunk E-516-os volt.De nem azért mert mi a magunk ellenségei akartunk lenni,hanem azért mert nem tapasztaltuk azt az óriási különbséget ami az árak között volt.Eggy CLAAS áráért majdnem négy 516-ost kaptunk volna.Ez nem csak nálunk volt így. A szomszéd gazdaság, kizárólag 106-osokkal dolgozott.Eggyszer mégis vettek két E-516-ost,ettől kezdve csak E-kombájnokat vásárolt,és nem anyagi megfontolásból!!A mostani tapasztalatom,pedig az,hogy tanulógépnek vesz a gazda E-kombájnt,persze semmi tapasztalattal nem rendelkezik,a javításhoz fogalma sincs ,szakembert nemigen talál,beleönti az innen onnan vásárolt üzemanyagot,alkatrészt csak bontott használt dolgokat tesz bele,hát persze,hogy nem működik.Ezután vesz eggy CLAAST!Érdekes módon ebbe már megveszi a jóminőségű üzemanyagot-alkatrészt-hozzáértő embereket keres-tető alatt áll,és még az utat is felseprik előtte,ha dolgozni mennek vele.Persze akad aki folytatni akarja az E-kombájnnál megszokottakat,na ott aztán a CLAASS-al is vannak bajok rendesen.Ezt tapasztalatból írom nem képzelődés.Visszatérve az 516-osra,én sokat dolgoztam ezzel a tipussal nagyon szerettem jó gép volt.Ez még kék RÁBA motoros volt.Ez a motor végig vitte a kombájnt,eggy garnitúra porlasztócsúcs cserével.Jóval 10-év felett teljesített.A mostani vásárlással az a baj,hogy nemigen lehet normális 516-517-es gépet találni!Én akartam ilyen tipust venni,de a fél országot bejártam,és nem találtam normálisat.Főként, az előbb leírtakat tapasztaltam.Eszméletlen milyen "javítási" módokat csináltak eggyes helyeken!!!Amelyiket rendben tartották, jó állapotban volt,azt meg nem adták el.De ez az én véleményem, az én tapasztalatom,az E-gépekről,messzemenően tiszteletben tartom más véleményét, tapasztalatát.Szerintem ahogy az elején írtam,a hozzáálláson nagyon sok múlik! Majd írok 1-2-konkrét esetet is mindkét tipusról,mert van bőven jó is rossz is.már ha érdekel valakit.
Szerintem meg felejts el,de ez a TE dolgod!!!514 vagy Domi!!!Csinálj egy próbát!Add fel a hirdetést,meg nézd meg a gépet!Ha hivnak akkor meg majd eldöntöd,h mi legyen!
2450 hozzászólás
Válasz #218. hozzászólásra
Ismerősömnek,volt eggy 105-öse.első kombájnja volt.3évig kínlódtak vele,állandóan javították.A végén leégett ócskavasként végezte.Ezután 106-ost vett.Majd "ez "elgondolással.Hát itt is a motortól a szalmarázókig minden elromlott.Mikor a gép árának többszörösét ráköltötte"elég volt"felkiáltással eladta.Ma E-512-essel arat!A volt szomszéd T SZ-ben 4-évesen,már az ócskavasban volt a 105-ös.Most írjam,hogy ezek a kombájnok rosszak?,hogy ezekkel nem lehet aratni?Én inkább arra a következtetésre jutottam,hogy nem megfelelő kezekbe került!Ez igaz az E kombájnokra is.Bár itt néha előítéletekről is beszélhetünk,és az előítélet,nagyon visszahat a gép működésére!Csak eggy példa:A 70-es évek elején 4-db.SZK-4-essel arattak, aTSZ-ben.Mikor 5-évesek lettek,vett a TSZ-még 4-et ugyanebből a típusból.Úgy döntöttek,hogy nem selejtezik a régieket,hanem fölszerelik őket kukorica aratásra,és csak erre használják őket.Az újak,pedig csak gabonába mennek.Na itt kezdődtek a bajok!A komájnosok úgy "döntöttek",hogy majd ők megmutatják,hogy ezekkel a régi gépekkel nem lehet aratni!!Majdnem sikerült is.Semmire nem haladt a betakarítás. A szárító szinte állandóan állt.A kombájnok mindig javítás alatt álltak.Már úgynézett ki,hogy máshonnan kell gépeket kérni,segítségül.Ugye mondanom sem kell,hogy mit kapott a műhely.Mikor a műhelyfőnök megelégellte az egészet és javasolta,hogy szerelők menjenek ki aratni.Na itt jött a meglepetés a kombájnok gond nélkül működtek!!Két nap alatt úgy megvágták a szárítót,hogy belefulladt a kukoricába.Még az odavezető úton is kukorica volt.Ekkor az egéssz "kombájnos"társaságot eltiltották a kombájntól,és ettől kezdve 1-szerelő1-traktoros kezelőt kapott minden kombájn.A legjobb emberek kerültek kombájnra.Ettől kezdve mindenki, a saját gépét javította,vezette.Nem is volt többé gond az aratással.Ebböl is kitűnik,hogy a hozzáálláson mennyi minden múlik!!Még típuson belül is!!
A szórásról,csak annyit:Én is dolgoztam,516-ossal,7m-es asztallal.Semmivel nem szórt többet,mint a 106-os.Beállítás és sebesség kérdése az egéssz.Erre is pár példa:A helyi szövetkezetben JOHN DEERE-kombájnnal aratnak.Nagyon jól múködik mindennel fe van szerelve.Első évben aratás közben,valamiért gépészt kellett váltani.Ekkor jött a meglepetés:A másik gépésszel,megemelkedett jelentősen a termésátlag.Hát utánna néztek az okának.Elkezdték a tarlót vizsgálni,hát tonnákban volt mérhrtő a szórás!!Ez nem kamu ezt személyesen láttam!Szecskázóval dolgozott,és mikor kicsírázott,hát nem volt semmi.Hát ilyet,még közel 30-éves pályafutásom alatt nem láttam!Akkor,most a kombájn a nem megfelelő,vagy a gépész???Vannak hasonló tapasztalataim CLAAS-ról is,bár ezek azért nem olyan kirívóak,mint az előző eset.De ezek is rendesen szórtak!Más esetekben viszont minimális szemveszteség tapasztalható.Természetesen az E-gépeknél is ugyanez a helyzet.Mégegyszer a kérdés:Akkor a gép nem megfelelő vagy a gépész???Az előző esetekre visszatérve sajnos csak a szemveszteségmérőre hagyatkoztak, ez nem jelzett veszteséget,akkor biztosan minden rendben.Hát nem!Ebből is kitűnik,hogy lehet a régi idfők,vagy a legújabb technológia felhasználásval készült mai gép,az embertől függ nagymértékben a gép!!
Válasz #248. hozzászólásra
Na ez nálunk is igy volt ütemezve,mert volt hogy maradt kuki januárra.
Válasz #243. hozzászólásra
Én tudok olyan régebbi tsz-t, ahol a 3100 hekire volt 2 db 106-os és 1 2056 JD !
Ott az aratás a júniustól decemberig tartott.
Volt egy rendes vetésforgó és szinte mentek folyamatosan.
Válasz #246. hozzászólásra
Volt több gép mert fénykorábann 10-12 gép aratott.De az 512-ek már kiértek és a Dominátorok javitására nem volt pénz,ekkor jöttek a 14-esek.
Válasz #245. hozzászólásra
Hát nem volt túlgépesítve a téjesz.
Válasz #243. hozzászólásra
Nem akarok vitát nyitni,nem feszegetem a leosztást ezek tények!!!!És KB 1987-ben
Válasz #243. hozzászólásra
Az csak 60 ideális nap/kombájn:)
Válasz #237. hozzászólásra
Gondolom,nem egy szezonba aratott 2700ha a négy 514-es!?
Válasz #241. hozzászólásra
Azért az elég rég lehetett, nálunk már a 80-as évek elején is 15, max 20munkanap alatt learattak. Ha kész a termény akkor egy idő után már csak romlik a minősége és egyre kevesebb lesz.
Válasz #240. hozzászólásra
Ez igy igaz de sajnos ezt a kereskedök alakitották igy a sokféle gabona minösítéssel .Régen még aug közepén is vágtuk a gabonát senkit nem érdekelt a minöség nem ugy mint most.Most mindenki 1-2 nap alatt akarja levágatni!!!
Válasz #239. hozzászólásra
Kombájkapacitás szempontjából a gabonaterület a lényeg (általában)
Válasz #238. hozzászólásra
nem az össz éves!!!!
Válasz #237. hozzászólásra
De nem 2700 gabona(búza, árpa)?
Válasz #235. hozzászólásra
Nálunk a TSZ-be utoljára 4-db 514 ment és az össz terület 2700 ha volt
Válasz #234. hozzászólásra
Így már hihető, azért eggyel levágni csak 400ha-t is kicsit sokalltam.
Válasz #233. hozzászólásra
én 1997-ben voltam TSZ-ben traktoros,ott csak búza volt 2400ha,ezt 4db 204-es Mega,meg 6-7 db.106-os,és kb.6-7db 105-ös vágta.
Válasz #233. hozzászólásra
Nem csak a gabonára értem a területet hanem az egész évesre.
(búza,árpa,repce,napra,kuki)
Válasz #232. hozzászólásra
Akkor 35-40 napig arattál? Nálunk amíg egyben volt a TSZ kb. 2000ha gabonát 10db 516-tal arattak le.
Válasz #231. hozzászólásra
Igen napi 10-12ha gabona igaz nagy területek vannak egybe nemm kellet vonulgatni.Négy 514-el arattunk eggyütt egy társammal anno.Öröm völt nézni ,hogy a kis szöcskék egésznap dolgoztak.
Válasz #229. hozzászólásra
4-500ha-t arattál le 1 nyáron 1db 514-el?
Válasz #229. hozzászólásra
Én is ezt mondtam, legalábbis akartam, igényli az odafigyelést, felkészítést, jó alkatrészt és ami a legfontosabb: egy lelkiismeretes, hozzáértő kezelőt, akkor nincs semmi gond.
Válasz #228. hozzászólásra
Azért én ezt nem mondanám én anno az 514-el is u.a. a területet vágtam amit most a 2056-al(4-500ha).És nem igen történt szezonba gond,igaz a felkészités több idöt vett igénybe.Szerintem az E-gépek hálás gépek "voltak" amég volt gyári alkatrész,mostmár csak toldozgatni,foltozgatni lehet öket az utángyártott alkatrészekböl.
Válasz #227. hozzászólásra
Az NDK-gépek nem úgy működnek hogy csak beleülök és hajts. Vagy így csak rövid ideig működnek.
Válasz #226. hozzászólásra
Biztosan.......Bár elég sok ilyet látok!Csak küzdenek,s előre nemigen haladnak.2-3 év múlva azt nyilatkozzák,ha vesznek egy modernabbat akkor,ugyan itt járnának anyagilag,és azzal temelni is lehet nyugotan,nem állandóan a szerszámokat koptatni.
Válasz #225. hozzászólásra
Ha megcsinálod utána már jó lesz. Ha annyit ráköltöttek a 106-ra és akkor sem üzembiztos akkor ott más baj is lehet.
Szerintem termelni csak jóval lehet.Nálunk van muszályból egy 106-os,de bármennyit ráköltünk,akkor se megy üzembiztosan.Akinek meg csak hobbira kell,majdnem mindegy milyen tipust vesz.Lehetőleg olyat,amit ismer,vagy ha nem ért hozzá,akkor olyat,amilyenben tud neki valaki segíteni,mert ezeket nehéz csak úgy megtanulni,segítség nélkül!!
Válasz #223. hozzászólásra
Azért nem mindenhol harcolták le őket, de ha vesz vki. 1 leharcoltat párszázezerért, és rendbeteszi az ugyanolyan jó lesz, és amit kicserél rajta azt tudja hogy jó, bár az utángyártott alkatrészek nagy része messze van a jótól. Az viszont igaz hogy aki nem ismeri a típust, csak legendákat hallott róla az nem fog venni, akinek van az meg ha fejlődik még jó hogy vesz vmi. modernebbet.
Olvasgattam a hozzászólásokat.....Hmmmm,mosolyogtató! Mindegyik gépre sokan esküsznek,kinek mi jutott 'annó!De az biztos,hogy egy öreg géppel nehéz teljesíteni,mert azoknak már mindenükk odavan,s ha egy vagyont ráköltünk sem lesz soha tökéletes!akár az 516-os,vagy a Dominátorok a tsz-ekben becsülettel le lettek harcolva!!!!Ne mondom,hogy nem lehet találni még néhány jobb példányt,de nagyon RITKA!! Az 514-ek nemigen voltak tsz-ekben,és sokkal fiatalabbakis átlagban mint a 16-ok!Mindegyik géppel lehet szépen dolgozni,ha annyit teljesítünk vele,amit tud!
Válasz #218. hozzászólásra
A szórás egy nagy hülyeség, az elsőkkel nálunk is hajtottak nagyasztallal, akkor tényleg szórt. De ha normális sebességgel mentek akkor nem, ja és házilag csináltak hozzá rostatoldatot a felső rostára. Nálunk is teszteltek egy Deutz-Fahr toplinert 96-ban egy egész szezonban, na abból is folyt először a szem rendesen.
Válasz #75. hozzászólásra
Mert már a NH nagyon rágta a fülüket, hogy nekik is van mindenük, nehogymár a konkurens cég gépeit forgalmazza.
Válasz #73. hozzászólásra
Ha hajtanak vele, v. nincs jól beállítva akkor mindegyik szórja.
Válasz #38. hozzászólásra
Minek kéne Afrikában tesztelni egy kombájnt? Nálunk is elég meleg van nyáron néha. A CLAAS kombájnokat sem Afrikában fejlesztették ki, még csak nem is teljesen az NSZK-ban, hanem nagyrészt Mo.-i tapasztalatok alapján.
Válasz #217. hozzászólásra
Szia!Vezettem már kombájnt,nem egyet!Rokonomnak volt,kipurcan a 16-osa!Polgáron is volt egyik ismerösömnek,s az is kipurcan!A rokonom eladta,a másik összevágta,s leadta!Én nem vitázok,de ez nem jó széria,de mindenki maga dönti el!Mind a kettő úgy szórt,mintha vetve lett volna utána!Rokonom vett egy Domit,a Polgári meg egy Domit meg egy 514-est!Mind a kettö megbánta a 516-ost!Én ezt tudom,s ezt irtam!Én rosszat nem akarok senkinek se,de megirtam,h Ő dönti el,h mit vesz!Jobban jár egy514-el!
Végig olvastam ezt az 516-os topicot. Hát majdnem sírva fakadtam. Olyan emberek mondanak itt véleményt akik még közelről sem láttak ilyen gépet. Az utolsó egynéhány hozzászólással értek egyet mert az fedi a valóságot és olyan emberek írták akiknek nem kell bemutatni ezt a gépet. Jól mondta itt valaki hogy semmi baj a V8-as motorral,csak az olajra kell odafigyelni meg a hűtőt minden reggel kimosni, vagy kifújatni. Nem bírja feldolgozni az anyagot? A 7 m-es asztalt úgy tolja maga előtt mint a kisangyal és terep kopírozós. Azért nem találni már belőle jót mert az árából kifolyólag nem vigyáztak rá a Tsz-ekben, csak ütötték vágták őket, ellenben a dominátorokkal amire úgy vigyáztak mint a hímes tojásra. Amelyikbe belerakták a 245-ös rába motort az is el ment a világ végére, csak annak is meg kellett adni mindent és melegedni sem melegedett úgy mint a 106-osban. Egyébként eddig mindenhonnan azt hallottam hogy jobban bírta a 16-os hosszútávon a partot mászni mint a 106-os. Nem akarom a dominátort bántani, de ha azt is annyiból csinálták volna mint az E gépeket akkor az sem lenne jobb. A Roland gyerek hozzászólásai meg különöse tetszettek, mert aki vesz egy lepukkant 106-ost javítgatja pofozgatja de még életébe nem aratott vele,sőt még mással sem, E kombájnt meg csak képről látott még, ne ossza már itt az észt hogy mit vegyen más.Nem akarlak megbántani, de amit írtál nem tudok mást reagálni rá.
Válasz #215. hozzászólásra
Nálunk szinte le sem teszik a vágóasztalt az egész szezonban. Felvenni-letenni meg nagyon könnyű, szerintem.
Válasz #214. hozzászólásra
Végigolvasva a fórumot,elég változóak a vélemények!Azt azért nem árt tudni,hogy a 80-as években kb.fél Magyarországot E kombájnok aratták le.Azt mindenki tudja hogy minőségben sosem érte el a Dominátort,de odafigyelve,gondossan felkészítve,jól mentek.Az sem elhanyagolható,hogy 1980-ban egy E-516 800 000Ft-ba,egy Dom.106-os 3 000 000Ft-ba került.Nyalván való hogy,nem lehettek azonos minőségüek.Hát ezért van most is akkora árkülömbség köztük.Én bírtam az 516-ost, a tsz-ben 4 szezont mentem vele.Na de 1 szónak is 100 a vége:én szerettem a 16-ost,de nem vennék,mert körülményes egy kicsit(helyigén,magas fogyasztás,vágóasztal fel-le,hol van hely felvenni a vágóasztalt) ,de a 106-osért sem adnék 3 millát. Nekem 514-es em van,szeretem,és sokkal jobb mint a nagy testvére,mindenkinek merném ajánlani.Az sem véletlen hogy 1 514 áráért adnak 3 516-ost.Hát Balikám, kolléga majd +látjuk milyen állapotban van az az 516-os
Köszönök minden hozzászólást és javaslatot,mepróbálok mindent figyelembe venni.Megnézem a gépet és majd megírom ,hogy milyen.
"ismeretlennek"nyugodan írhatsz még bármit ami az 516 ról szól szívesen olvasom.
Válasz #212. hozzászólásra
Meg van annak az oka.
Válasz #211. hozzászólásra
Árban meg szerintem verhetetlen, nálunk a jót sem tudták eladni a kutyának sem 600-ért.
szevasztok az utobbi hozzászolokkal eggyet értek,kb 10éve van 516-os kombájnom rába motoros,kétéve vettem eggy másikat,komplett kombájnt szecskázoval,vágo asztallal,kicsi pénzért motor hibásan ebbe raktam át a rába motort.a régi maratt alkatrésznek még eggy párévet kihuzok vele eggy jo 106-ossal énis kibékülnék,de eggyenlőre ez van
Hogy mennyi zagyvaságot összehordak itt páran! Hogy nagy az asztala meg nem bírja eldolgozni, az 516 nem ismeri azt a szót hogy "medve", nem úgy mint a 106-os. Az asztala mindent felszed, nálunk bérmunkában olyan gazos-dőlt árpát is felszedtek vele aminek senki nem mert előtte nekiállni. A V-motorok közül tényleg kilépett néhány, de legtöbbször a kezelő hibájából. Ha egy idő után nem tisztították ki a hűtőt, vagy nem fújatták le időben és megfőzték a motort, akkor utána hamar kilépett. Meg sokan mondják hogy 5-évesen eldobálták őket. Tényleg volt ilyen, de az egy másik rendszerben volt, nem pedig a gép hibája miatt.
Válasz #207. hozzászólásra
Csatlakozom hozzád, az 516 egyáltalán nem rossz gép. Nálunk vagy 15 évig velük arattak (egyszerre 10db), és nem volt velük különösebb gond mert akkor biztos hamarabb lecserélték volna őket. Biztos kényelmesebb a Dominátor, meg pár dologban jobb is lehet. Nálunk csak a 208-as MEGÁkkal kezdték felváltani őket, azzal meg kár lenne összehasonlítani. Az 516-nál rengeteg múlt a kezelőn és a reggeli karbantartáson, meg az alkatrészeken. Ha ez megvolt plusz még évről-évre rendesen átnézték és kijavították nem volt velük sok baj. Itt is volt több olyan kombájnos akinek nem kellet a műhelybe bejönnie egész aratásban. A RÁBA motoros meg még jobb volt, üzembiztosabb, kisebb fogyasztás, nálunk volt ami több mint 20 évig ment úgy, hogy a motorjának semmi baja nem volt. Az volt talán a legnagyobb bajuk, ami szinte minden keleti gépnek is, hogy alig fejlesztettek rajta valamit (kb. 10 év alatt jött ki az 517). Még manapság is el lehet vele dolgozni még akár nagyüzemben is. Magáncélra azért nem nagyon vesznek szerintem 516-ot, mert már mindenkinek Claas van, meg az a menő, meg nyugati.
Natibali! elolvastam ezt a 200 db hozzászolást! Én is hajtottam közel 10 évig 516-os és az elöttem szoló ismeretlennek adom a 10 pontot! A tapasztalataim a 516-osról! A v-8 motorral semmi baj nincs amig minden évben lecseréled az olajat és max 15W-40-es vizkozitásut öntessz bele, a nap végén lehet 2 litert utánna kell önteni mivel IFA motorrol van szó de ha sűrűbb az olaj akkor meg eltömödik a főtengenyfurat és tényleg kikönyököl! A másik amit a motorrol tudni kell tényleg könnyen bekapja a 16-20 litert hektáronként, de cserébe nem fog melegedni még 40 fokba se mert bika erős nem ugy mint a claas! A vágóasztala nagyon gáz!!!! Mindig törik szakad a kaszahajtás! Ha kotyog valami azonnal cseréni kell mert szétver mindent! A kombájn többi részével nincs több baj mint a többi 20 éves kombájnnal. Csapágyakat, kopott alkatrészeket, tengelyeket cserélni kell! A 800-as dob magáért beszél a medvét nem nagyon ismeri viszont a dobkosárcsere a fickós munka de egy nap alatt megvan az is.
És végül, hogy szerintem milyen kombájnt vegyél? Szerintem rakj hozzá egy kis pénzt még és vegyél egy E-514-et. Egyszerű olcsóbb a 20 éves 105 és 106 claasnál ami ugyanugy el fog romolni mint a többi csak a használt alkatrészt is aranyba mérik! A 514 keveset eszik és 30-50 hektárt vigan leszedi neked pár nap alatt és még egy kis bérmunka is belefér ha akarod, és egyszerű mint az egyszer egy! Egy 20 éves 516 vagy 106 vagy egy 105 sokkal több bosszut fog okozni!
Akár menyik mellett is döntesz azzal számolni kell hogy ezek a kombájnok 20 évesek vagy többek és ezért természetesen többet kell őket javítani mint a fiatalabbakat, de ha szeretsz javítgatni és jól felkészíted őket az aratásra mindegyikkel lehet szépen dolgozni!
Sok sikert hozzá!
Válasz #200. hozzászólásra
Nem olyan rossz gép,mint amilyennek itt sokan leírják.Persze nagyon sok múlik a kezelőjén,és a karbantartáson.Én a 70-es évek végétől jelen vagyok a kombájnok között,szerelő és vezető ként is.Van összehasonlítási alapom az E-516 és a 106-os DOMINATOR között is.Azért van kölönbség közöttük a DOMINATOR javára,de nem akkora amekkora az áraikban.Nálunk eggyütt futott a két tipus a teljesítményük közel azonos volt.Meghibásodások tekintetében kb.3 éves korig nem igen volt különbség. Bajok akkor kezdődtek,amikor az 516-osba elkezdtük beszerelni a sok utángyártott "szemetet"mert örültünk,hogy ez is volt.A CLAASHOZ pedig mindent kaptunk eredeti gyárit.Egyébként, a következő kombájnunk E-516-os volt.De nem azért mert mi a magunk ellenségei akartunk lenni,hanem azért mert nem tapasztaltuk azt az óriási különbséget ami az árak között volt.Eggy CLAAS áráért majdnem négy 516-ost kaptunk volna.Ez nem csak nálunk volt így. A szomszéd gazdaság, kizárólag 106-osokkal dolgozott.Eggyszer mégis vettek két E-516-ost,ettől kezdve csak E-kombájnokat vásárolt,és nem anyagi megfontolásból!!A mostani tapasztalatom,pedig az,hogy tanulógépnek vesz a gazda E-kombájnt,persze semmi tapasztalattal nem rendelkezik,a javításhoz fogalma sincs ,szakembert nemigen talál,beleönti az innen onnan vásárolt üzemanyagot,alkatrészt csak bontott használt dolgokat tesz bele,hát persze,hogy nem működik.Ezután vesz eggy CLAAST!Érdekes módon ebbe már megveszi a jóminőségű üzemanyagot-alkatrészt-hozzáértő embereket keres-tető alatt áll,és még az utat is felseprik előtte,ha dolgozni mennek vele.Persze akad aki folytatni akarja az E-kombájnnál megszokottakat,na ott aztán a CLAASS-al is vannak bajok rendesen.Ezt tapasztalatból írom nem képzelődés.Visszatérve az 516-osra,én sokat dolgoztam ezzel a tipussal nagyon szerettem jó gép volt.Ez még kék RÁBA motoros volt.Ez a motor végig vitte a kombájnt,eggy garnitúra porlasztócsúcs cserével.Jóval 10-év felett teljesített.A mostani vásárlással az a baj,hogy nemigen lehet normális 516-517-es gépet találni!Én akartam ilyen tipust venni,de a fél országot bejártam,és nem találtam normálisat.Főként, az előbb leírtakat tapasztaltam.Eszméletlen milyen "javítási" módokat csináltak eggyes helyeken!!!Amelyiket rendben tartották, jó állapotban volt,azt meg nem adták el.De ez az én véleményem, az én tapasztalatom,az E-gépekről,messzemenően tiszteletben tartom más véleményét, tapasztalatát.Szerintem ahogy az elején írtam,a hozzáálláson nagyon sok múlik! Majd írok 1-2-konkrét esetet is mindkét tipusról,mert van bőven jó is rossz is.már ha érdekel valakit.
Válasz #205. hozzászólásra
Csinálj róla fényképet!!!Jó éjt!
okés köszönök mindent,majd megírom milyen a gép aztán azt is kibeszéljük.
lassan megyek aludni 5 kor kelés
jó éjt mindenkinek
Szerintem meg felejts el,de ez a TE dolgod!!!514 vagy Domi!!!Csinálj egy próbát!Add fel a hirdetést,meg nézd meg a gépet!Ha hivnak akkor meg majd eldöntöd,h mi legyen!
legalább van miből leszűrni a dolgokat,hamar lett 200 hozászólás
Válasz #200. hozzászólásra
Hát nincsen mit!
Válasz #198. hozzászólásra
Itt már mindenféle tipusról van szó!