Hirdetés
Fórum
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- Eke minden mennyiségben új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Húsmarhatartás a Kárpát-medencében új
- Őszi mély és középmély szántás vagy forgatás nélkül művelni??? új
- Földeladás új
- Landini traktorok új
- Diófa betegségének megállapítása, kezelése új
- AKG támogatás új
Cikkajánló
Ezért érdemes újra megismerkednünk az ősi gabonafajtákkal
Az ősi gabonafajták ellenállóbbak, kevesebb vegyszert igényelnek, és nagyon...
Hirdetés
614 hozzászólás
Válasz bandigh #113. hozzászólásáraKazán megvolt, új radiátoros fütéssel ment eddig
Válasz GREVEN #112. hozzászólásáraDe a kazán eddig is megvolt nem? Vagy csak a csőtetmosztát volt meg régebben? Igen, száraz fával azonnal 80-on van a kazán, puffer nélkül elég fura üzemelteni. Nekem most úgyvan, hogy másfél rakatot eltüzelek, ami kb egy-másfél óra, közben a ház felmelegszik ha kell, és a puffer is vagy 70-80-ra, aztán másnap estig csend van. Persze most nincs hideg kinn még. Télen egy kicsit kevés az 1000 puffer amúgy. Bár sokat finomodott a rendszer, tavaj betanulóév volt elég banális hibákkal..
Válasz GREVEN #111. hozzászólásáraTegnap este újra elindult a rendszer,mert volt egy kis gixer. Hát nehéz rá szavakat találni. Alig merem rakni a kazánz, mert rögtön 26 fok van és nem is megy lentebb ha nyit az ember egy ablakot se.
Félelmetes a teljesítmény. Kelleni fog hozzá a puffer hogy ilyenkor tudja hova tenni a hőt, mert egész nap folytja magát a kazán így.
Válasz bandigh #110. hozzászólásáraKlímám van kettő nekem is. De amig nincs szigetelve a ház rendesen, nem nagy meleget csinál úgy érzem.
Elértük a 26 fokot bent. Én kezdek olvadni de a padló még csak most kezd érezhetően langyos lenni.
Válasz GREVEN #109. hozzászólásáraMeglehet hogy a felületfűtéssel tovább tudot tartani a hőt, úgy értem a padlófűtésbe se árt egy kis meleget tolni, ha nem nagyon tüzelsz is. Szerintem. Főleg ha sok a hidegburkolat és nem papucsoztok. A gáz sokkal kényelmesebb kiegészítő, nem is olyan drága az üzemeltetése, csak a kiépítés kerül sokba. Gázcső, jó kazán, szellőzés, kémény stb. Ekektromosan kizárólag a klímát ajanlom, viszonylag olcsón egyszerűen megvan, egyből fújja a meleget. Nekem is ez megy az átmeneti időszakban.
Válasz bandigh #108. hozzászólásáraHát tegnap lett kész még csak. Padlót se tudtam felfűteni rendesen így tapasztalat még nulla,de...
Ami biztos hogy átmeneti időszakban a padlófűtést le kell kapcsolni,(hála le tudjuk választani a rendszerről) mert napi 1-2ora fűtèshez kár vele elhűteni a vizet, ha meg rakom rendesen a kazánt az poklot csinál.
Most még nem teljes a rendszer, hiányzik a födém és homlokzati szigetelés. Nagy a hőveszteség reggelre.
Igen a padlófűtésé a hőcserélő.
A csőtermosztát pont a cső túloldalán van, olyan nagy hő nem éri. 3 éve ott van már,eddig nem volt vele gond.
Fa helyére meg puffer van tervezve, de az csak jövőre. Ez egy teszt év lesz.
Annyi maradt a dilemma hogy a vegyes tüzelés mellé villany vagy gáz kiegészítő fűtés legyen?
Válasz GREVEN #107. hozzászólásáraGratula! Mi a tapasztalat, jól melegít mindkét kör? A padló megy a hőcserélőről? Az előremenő csőtetrmosztátja helyett egy merülő tipus pontosabb lenne, de ha nem is akkor szerintem tedd lejjebb és rakj közé és a kémény közé egy klingeritlemezt vagy samott téglát ne kapja a nagy meleget a kéménytől, mert pontatlan lesz és meg is tud olvadni. A fa helyére meg majd pont befér még egy puffer
Megosztom veletek az örömömet. Ma ezt a lépcsöfokot is megugrottuk kicsiny házunkban. Elindult a radiátoros és padlófütés egyszerre.
Válasz bandigh #105. hozzászólásáraÍgy leírva azért más.
Ha nincsen lefojtva a kazán mint írod, akkor nem érdemes a maximális lehetőséget kihasználni.
A kazánokhoz névleges teljesítményénél adják meg a műszaki paramétereket, arra is vannak méretezve. A két végletet ezért nem érdemes kihasználni.
Azt, hogy tudsz-e és mi módon takarékoskodni mindig a teljes rendszert figyelembe véve lehet eldönteni.
Válasz monolit #104. hozzászólásáraCsak azért mert 80 fokra állított huzatszabályzónál annyit lehet játszani, hogy közepesen vagy maxon van a kazánköri keringető. Közepesnél viszonylag hamar beáll a 80 ra és ketyeg szépen. Azért lefolytva nincsen, ég a tűz szépen, csak nem tombol a kazán. Viszont ha maxra veszi az ember, több hő van kivéve a kazánból ezáltal a 80 at úgy tudja tartani ha dübörög rendesen. Akkor elvileg ez a jobb? Mondjuk mostanában így megy, csak a végén veszem vissza, amikor már a bejövő is 70+. És szépen betölti lassan 80ra. Meg inkább azért mert ha leég a tűz, akkor ne zavargassa a vizet izomból addig amíg vissza nem hűlik kicsit és le nem áll.
Válasz bandigh #103. hozzászólásáraLefojtott égésnél kevésbé hasznosul a fa. A kazán füstöl, kátrányosodik. A füst maga nem elégett szénrészecskéket tartalmaz, ez nem hasznosul.Ezek miatt minimálisan ugyan, de nagyobb a veszteség ami kialakul a másik kazánhoz képest.
A puffert alapvetően ezért alkalmazzák hogy az égési folyamatot ne korlátozzuk, tökéletes égés valósuljon meg.
A füstcső hőmérséklete ilyen szempontból nem mérvadó, mivel ha hosszabb ideig fűtesz, akkor hosszabb ideig is vesztesz energiát.
Válasz Radocz #102. hozzászólásáraEz a lassan ég de tovább vagy gyorsan, örök dilemma lesz. Talán a lassúval jobban hasznosul ugyanaz a fa. De másfélszer annyi idő, többször mész ki. Most pufferről beszélek. Úgy lenne objektív a dolog, ha két kazán lenne egymás mellett egy-egy nagy pufferral. És X kiló fa mindkettő mellett. Egyikben teljes gázon menne a fűtés, a másikban csak olyan kis tűzön. A nagy levegővel dolgozó kazán füstcsöve szinte piros lenne. Ez nyilván veszteség. De a kis lángú kazánban lévő kis tűz lángja eleve sokkal "hidegebb", kisebb a hőlépcső a fűtésnél. Másrészt a hideg füstcsövet az el nem égő füstgázok is okozhatják, ez is veszteség. Ki mire szavaz, melyik pufferban lenne magasabb a hőfok, ugyanannyi fával?
"Mióta olvasom a topikokat, tapogatom a falat, a kazán füstcsövét, nézem a láng színét."
Két hete mértük a fal hőmérsékletét.
Külső fal. Az ágy mögött egy csík tapétázva van.
Kézzel sokkal melegebb, mint a nem tapétázott rész. A hőmérő szerint ugyanannyi.
A hőérzet és hőmérséklet más.
Próbálunk úgy fűteni, hogy a füstcső ne forrósodjon fel.
Ha a 8 éves száraz fa van rajta és lassan ég, megjelent a kék szín.
Az 10 hónapos tűzifa égetésekor hallani, hogy sistereg és párologtatja a vizet.
Válasz mtz1221 #99. hozzászólásáraEzért kellene szellőztetőt használni az megoldja a magas páratartalmat.Utólag beépíteni bajos de erre is van megoldás picit drága de minőségi javulást hoz.Nekünk központi szellőztető van semmiért nem adnám mindig friss a levegő reggelre nincs a szobában oroszlánszag kb. 700.000 -be fájt.Viszont csak nagyfelújításkor vagy újnál lehet a központi szellőztetőket berakni.
http://www.xn--laksszellztetk-xgb21pea.hu/webaruhaz/hovisszanyero-1-2-szobara/zehnder-comfoair-70-detail
http://www.xn--laksszellztetk-xgb21pea.hu/webaruhaz/hovisszanyero-1-2-szobara
Válasz monolit #98. hozzászólásáraPlusz Feng-Sui!!!!!!!!!
Válasz monolit #98. hozzászólásáraA páratartalom magas,vettem mérőt 50-70 között mutat zöldet.Nálunk reggelre csukott ablaknál fel megy 80-ra. Vettünk cerezit páraösszeszedőt is,kb 3 hónaponként írja a betét cseréjét,nálunk 2 hét alatt elfogyott.De kösz a többit, utána nézek.
Válasz mtz1221 #93. hozzászólásáraKöhögést okozhat a radiátor/padlófűtés légmozgása által keltett por is,főként ha magas hőfokon üzemelteted. Valamint ha a levegő páratartalma nagyon lecsökken.
Próbálkozz első körben párásítással.
A légcsere csökkenésével a lakásban található mérgező anyagok feldúsulnak. Minél kevesebb "mű" "anyag" legyen a lakásba beépítve, értve ezalatt a bútorok, parketták anyagát, stb. de a diszperziós festéket is.
Maga a műanyag nyílászáró lágyítója is kipárolog, az is okozhatja a gondodat.
"Beteg épület szindróma"-ként kereshetsz rá, mik okozhatnak tüneteket.
Válasz zscsizmadia #91. hozzászólásáraJól gondoltad, a sártapasztás szinte semmit nem ér.
Mivel a legmelegebb közvetlenül a mennyezet alatt van, ezért nálad itt szökik el a legtöbb meleg, nem a falon át.
Párazáró fólia takarást kell alkalmazni a padlástérben a páramozgás megfékezéséhez. A pára így nem jut be a szigetelőanyagba, mivel ha belejut akkor csökkenti annak a hatásosságát. Felülről is takarni kell, de már páraáteresztő fóliával.
A mikro hőhidak elkerülése miatt érdemes a szigetelést nem egy vastagságban, hanem több rétegben (fedésben) alkalmazni. Már az első 5 cm alkalmazásánál érezhetőnek kell lennie a módosult klímának.
2020-tól szigorodnak a legfeljebb 500 kW mért hőteljesítményű központi fűtést kiszolgáló szilárd tüzelésű kazánok, 2022-től a legfeljebb 50 kW névleges hőteljesítményű egyedi helyiségfűtő berendezések környezettudatos tervezésére vonatkozó forgalombahozatali és használatbavételi követelmények is.
Ennek értelmében a nyitott égésterű, szilárd tüzelésű egyedi helyiségfűtő berendezések szezonális helyiségfűtési hatásfoka nem lehet 30%-nál kisebb, zárt égésterű berendezések szezonális helyiségfűtési hatásfoka nem lehet 65%-nál, pellettel működő berendezések esetén 79%-nál kisebb.
Az új rendelet szigorú követelményeket támaszt a kibocsátott por (PM-kibocsátás) mennyiségére, a kibocsátott gáznemű szerves vegyületek mennyiségére, a kibocsátott szén-monoxid mennyiségére és a kibocsátott nitrogén-oxidok mennyiségére is. Nyitott égésterű berendezések esetén a PM kibocsátás 50mg/m3-nél, zárt égésterű berendezések esetén 40 mg/m3-nél, pelletté préselt faanyaggal működő egyedi helyiségfűtő berendezéssek esetén 20 mg/m3-nél nem lehet nagyobb. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy csak ún. öko-tűzterek lesznek engedélyezhetőek 2020-tól központi fűtést kiszolgáló kazánok, 2022-től egyedi helyiségfűtő berendezések esetén EGY KIS FEKETE LEVES S MÁR MEGINT AZ UNIÓRA FOGJÁK
Válasz VMisi #94. hozzászólásáraA fürdőszobában csak.De következő meszelés előtt lesz máshol is.
Válasz mtz1221 #93. hozzászólásáraSzellőztetőrendszer!?
Válasz máris szomszéd #89. hozzászólásáraPontosan ahogy írod,még azt ted hozzá hogy aki köhögősebb fajta az meg fog fulladni telente.3 éve költözködtem,az új házban pvc minden nyílászáró ,igaz fele tüzelőt használok,a m2-ter meg duplája.Viszont a 3.telemet köhögöm már végig,Oda jutottunk hogy a háló ablaka éjjel is egy új-nyit nyitva van hagyva.
Válasz zscsizmadia #91. hozzászólásáraJa és redöny is van kivéve az északi oldalon.
1956-ban épült eltolt kocka ház.Vert fal 60cm.Északi oldalon hozzá épített tégla folyosó.Nyilászzárok müanyagra cserélve csak a kazánház fa különállo helység lakásba nyiló ajtóval de ott kánikula van amugyis.A menyezetet gondolom alapba vékonynak,tapasztott padlás térbe is saras.4 szoba átlagban 4x4-esek kis közlekedö északi végén a folyoso bejárattal,nyugati szélén a fürdü wc.Lakás közepén a konyha.Belsö tér átépitve de a külsö fö falakhoz nem volt nyulva.Lábazat nincs szigetelve.Teljesen vizmentes környék szerencsére.Nincs probléma a falakkal.60X200 a legnagyobb radiátor.Minden helység fütött,kb 15m a háztol melléképület nyári konyha is fütött meg egy másik helység raktár féle 90x100 radiátorokkal.
x rétegű ablak meg argon gáz ide vagy oda, egy rendes colos spaletta aranyat ér :)
télen is meg nyáron is.
Válasz Radocz #86. hozzászólásáraAmire nem gondolsz és talán a legfontosabb a páratartalom ha a jól záródó nyílászárók miatt felszalad megjelenik a penész.Sokan jártak így és szidják az ablakokat,hogy a régivel nem penészedett persze mert szellőzött.
Kell valami ami szabályozza a párát
résszellőző
páratartalomra induló szellőztető
a két kezed.
A 3 rétegű üveggel szerelt ablakoknál nem "süt" a hideg de ahhoz illene egy kis hőszigetelés is.Valahogy úgy van ez,hogy kerek egészben kellene gondolkozni ami nem egyszerű nagyon befolyásolja a keret ami rá van szánva.
Egyébként az,hogy milyen ajtót-ablakot veszel gusztus és zseb dolga fából is csinálnak jókat ma már.Én veka 90-est rakattam be 8 ablak +ajtó 900.000 ez lehetett volna 760.000 ha nem kérek tifany üveget meg csak sima bukó-nyiló lett volna mind.
Válasz zscsizmadia #85. hozzászólásáraA ház teljes hővesztését kell pótolni a fűtéssel.
A hővesztést helyiségenként számolni kell, a szobák tájolását is figyelembe kell venni.
Régebben elérhetőek voltak ingyenes hőszükséglet kalkulátorok. Egyszerűek jelenleg is találhatóak, azonban azok pontos értéket nem tudnak produkálni.
http://www.pannonpellet.hu/calc.php
Viszont az itt megtalálható pontos számításnál láthatóak miket kell figyelembe venni.http://zeus.nyf.hu/~jmgt/letolt/epulet/altek_minta_1.pdf
Ha pontos értéket szeretnél, ki kell számoltatnod azt a saját házadra épületgépész, építész tervezővel.
Kérhetsz energetikai tanúsítványt is, az 10 évig érvényes. Ha el akarod adni a házadat akkor már nem kell megkérned, tartalmazza a ház hőveszteségét.
A jogszabályban a következő részt keresd, az abban foglaltakat kell tartalmaznia.
"Energetikai tanúsítvány alátámasztó munkarésze"
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0800176.KOR
Válasz Radocz #86. hozzászólásáraMűanyag. 3 rétegű, annyival nem drágább mint amennyivel jobb. Főleg ha tényleg beleteszik az argont. Bejáratinál ugyanaz az ajtólap a 200 és az 500asban. A keret és a tok a drága. Mindenesetre a feltolókilincses záródást érdemes elkerülni, ha van rá lehetőség.
Válasz zscsizmadia #85. hozzászólásáraÚgy.
Anno berentei darabos és lengyel lángborsó tüzelőnk volt.
Hidegben a darabos szén nem tudott elegendő kalóriát.
No meg most jutottunk oda, hogy kicseréljük a bejárati ajtót valamint a hálószoba ablakot.
Kérdésem:
Fa, műanyag, stb.
Milyen és hány réteg üveg, stb.
Meg amire még nem is gondolok stb.
A bejárati ajtóba legyen kis ablak, üveg vagy valami?
Kazán teljesítmény ha kicsi hogy vevödik észre???Olyan mintha nem birna fűteni rendesen a nagy hidegben.Most hogy kicsit megenyhült mindjárt kuszott a kazán hömérö följebb.Meg tüzelö váltás volt akácról kőrisre.Jobban ég vagyis gázosodik.Atmos c20 kombi.5 éve fütünk az átépített rendszerrel,ilyen fűtési anomália nem volt még meg hideg se ennyire tartosan.
Válasz Kamionos #82. hozzászólásáraNekem ilyen van 600 wattos. Valódi szinuszos.
Kell hozza by-pass és egy töltő is.
http://www.panelectron.hu/inverterek.html
Válasz Kamionos #82. hozzászólásáraIgen, 300 W teljesítményű.
Nálam 3 db szivattyú van, egyenként 50 W-osak. Kettő a padlófűtéshez, egy a kazán-puffer körben. Ha kell, az egyik a padlófűtéshez alkalmazott szivattyú leállítható ha akarom. A kazánventilátor szintén 50W-os.
Elvileg elég lenne hozzá.
Mivel a szivattyúk fordulata szabályozható, így a teljesítményfelvételük is. Csökkentett fordulattal mindenhogy megvédhető lenne a te kazánod is.
Válasz monolit #81. hozzászólásáraÚgy látom 300W-os. Én olyan 500-800W körülire gondoltam, az már elvinne minden szivattyút, vezérlést ventilátort. Egy ismerősnek ugyanaz a rendszere van mint nekem, a 800W-os 18 órát vitte neki kipróbáláskor. Bár elég ha csak addig megy míg leég a tűz. Még átagyalom.
Válasz Kamionos #80. hozzászólásáraA típusa annak amit kaptam, Alpha 300 FR nem tudom ez milyen jelet állít elő. Gondolkodom rajta hogy eladom. Kanadai gyártmány.
Válasz monolit #79. hozzászólásáraÖt éve tervezem szünetmentes vásárlását. Neked milyen van? Szinuszos vásárlásán vagyok rajta, de még konkrét darabot nem választottam.
Válasz oprita #72. hozzászólásáraNálam van a tanyán áramfejlesztő vész esetére, valamint akkumulátoros szünetmentes tápegységet is kaptam (még nem üzemeltem be eddig) ezekkel megoldható a keringtetés vész esetére.
A FI relét lekapcsolva visszatáplálható a saját hálózat konnektorról, azt összekötve a generátorral. Ekkor semmit nem kell módosítani a kazánnál.
Válasz monolit #75. hozzászólásáraTiszta magan felhasznalas csak nagyon dragan kivitelezheto sziget uzemben. Mert ha valaki felkapcsol egy plusz egot mar leesik a feszultseg ha meg lekapcsol a tobbi kieg. Hogy ne ez legyen kell rengeteg aksi. En a megoldast abban latnam hogy gazmotor plusz nagy puffer es a motort a rendszer uzemelteto kapcsolja fel csucsidoben es az aramot atveszi tobbszoros aron. Erre van pelda nagyban is. Miota itt a sok zold energia azota keszenletbe kell alljon sok szenes eromu hogy beugordjon ha elall a szel vagy beborul az eg. Olvastam egy megepitese ota veszteseget termelo szen eromurol nalunk aki egy ideje profitot termel. Ugy hogy ejjel nappal egeti a szenet anelkul hogy barmit is termelne. Ha elall a szel valahol vagy nem termelnek a nap cellak akkor dob a tuzre es azzonnal potol a rendszerbe akkora aron hogy kifizeti a potyara elegetett szenet is es meg haszna is marad. Na ebben a szegmensben lenne hye a kis gazmotoroknak amiket lehetne telepiteni magan hazakba vagy kozintezmenyekbe tarsas hazakba. Dehat ez nem erdeke meg a zoldeknek sem. Pedig sok co2 megtakaritast lehetne elerni
Válasz VMisi #70. hozzászólásáraSzerintem ilyenre gondolt.
Válasz VMisi #70. hozzászólásáraAmikor gondolkodtam csigás adagolóval módosítani a faelgázosító kazánomat, az Index "Apríték égető házilag" fórumán írt róla és képet is mellékelt egy személy.
Az adagolás a kazán felső részén levő nagyméretű tölcsérbe történ gravitációs úton. A kazán egyedi tervezésű és megépítésű lehetett.
Az apríték adagolása a tölcséres tartályba láncos adagolással történt. Ez a hernyótalphoz hasonlatos, csak a tartályhoz működik, és nem az égéstérhez.
Válasz Rranbax #69. hozzászólásáraÉn amit olvastam, magán felhasználást említett.
Nem volt szó az áram eladásáról, hanem arról, hogy nagy erőművek helyett jobb lenne egyedi erőműveket alkalmazni, esetünkben az általam említett gázmotoros megoldást.
Válasz bandigh #67. hozzászólására2014-15-ben télen inverteres klímával fűtöttem(Fujitsu),fogyasztása nappali árammal sem vészes.H tarifával nagyon jó lehet,de ahhoz még ki kellett volna építenem pár dolgot.ami zavaró lehet az a hangja,igaz a fujitsú az a mérce ebben a témában,de van hangja annak is.A lényeg:NAGYON jól szigetelt pecó kell különben nem ér semmit.Most már kondenzációs kazán +radiátorok vannak,a klima maradt csak hütésre.Ja:-20 ban is tud füteni,volt ,hogy belepte a hó,jégcsapok lógtak rajt de azért fütött(ekkor már nem tud olyan erősen ).Szóval én még egyszer nem venném meg (fütésre).
Válasz bandigh #67. hozzászólásáraA jobb klímák még -15 fokban is tudnak 1:2 arányt.
Mínusz 7-10 fokban pedig 1:2,5 körül.
Működnek akár -25 fokban is, csak akkor már közel lesz az arány az 1:1-hez, úgy 1:1,3 körül...
Szóval: a mi éghajlatunkra gyártott típust kell venni (lásd klíma címke a gépen) és az jól boldogul -10...15 fokban is.
Azt meséli a média,hogy a fél országban nem kicsi a baj keringetőséknél,nem tett jót az áramszünet.Nálam se volt pár óra hosszat villany.de a nyílt gravitációsomat ez nem zavarta.Szembe szomszéd meg szentségelt,meg fázott kicsit a keringetője végett.Itt pár faluban nincs gáz,csak ha megjön a gázfutár a palackkal...
Válasz bandigh #67. hozzászólásáraHárom éve amikor még csak tervezgettük a házat felmerült a multi klíma mint fűtés.Akkor 6 beltérivel kaptam volna egy zubadant 750.000 forintért a construmán azóta is bánom,hogy nem vettem meg.Annyiért ma felét kapnám.
Válasz monolit #68. hozzászólásáraÍrtad pár napja, hogy 5-10 cm-es aprítékot speciális (láncos) adagolóval lehet automatizálni. Milyen az? Nem találok róla infót.
Válasz monolit #66. hozzászólásáraEz a modszer lakitarsulasoknal mukodott mukodik. De a cikkben amit olvastam olyan aram atveteli ar volt ami semmit nem fedezett. A piaci ar toredeke. Talan nemetbe is mukodik ez. Szerintem viszont csak annak eri meg aki folyamatosan sok meleget használnal. Pl medence vagy ha a satraidat is futod vele. Az atmeneti idoszakot leszamitva 3 honapot megy csak. A tobbi idobe all benne a penzed
Válasz bandigh #67. hozzászólásáraAz eladott házamban volt ilyen klímám. Nem inverteresnél is működik, de ekkor nincs lehetőség teljesítmény szabályozásra, csak ki/be kapcsolgat.
Egy, esetenként két kisebb alapterű szobát simán befűtött. A kültéri egység tisztítása elengedhetetlen hozzá. A visszafordított működés miatt az szolgál hőfelvevő felületként.
Mivel alkalmanként használtam csak, nem tudom a költségeit.
A plazma TV ha be volt kapcsolva, akkor az egyik tetőtéri szobát kifűtötte
A bacikra ügyelni kell.
Válasz monolit #66. hozzászólásáraNem rossz ez sem.
Viszont most azt olvastam h ha már elektronos fűtés akkor az inverteres klímával való fűtés a legjobb. Mert hőszivattyúként is működik, 1 kW áramért cserébe 3-4 kW hőt visz be a házba. Hangsúlyozom h átmeneti isőszakban lenne a legjobb szerintem, mert nyilván -20 foknál nehéz így meleget bevinni kintről. De ilyen 0 fok környékén már szépen nyomná a meleget, hatékonyan. A nagy hidegben meg menne a fa mellé. Azt írják h nappali árammal is a gáz költségével megegyezik, vagy olcsóbb. Vélemények/tapasztalatok?
Válasz bandigh #63. hozzászólására "Valami hibrid megoldás kéne"
Külföldön, földgáz által üzemeltetett motorral fejlesztettek áramot és a motor hűtőrendszerének a hőjével fűtötték a házat.
Sajnos később nem találtam róla adatot hogy milyen eredménnyel.
Stirling motorral, saját gáz előállításával (metán) nem elérhetetlen vágyálom az önellátás.
Válasz Kamionos #61. hozzászólásáraA beállt kazán a már intenzív gázosítási folyamat megléte esetére értendő.
Ennek megkezdődéséig nekem is dübörög, a hosszú láng miatt, amit behúz a hőcserélőbe szinte a ventilátor.
Később már a kékes kisebb méretű láng látható, aminek nagyobb a hőfoka.
A berobbanás nálam is hallható az Atmosnál.
Ha valakinél a dübörgés, a hosszú nem kékes láng még később is látható, újra kell szabályoznia (Atmosnál) a szekunder levegőt, mivel nálunk még nem automatikus. A tied már fejlettebb, de meg kérik a felárát.