Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR414.08 FtUSD396.98 FtCHF444.25 FtGBP499 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz rtamas1976 #704. hozzászólásáraMég a kis füzetszerűben. Tényleg, úgy voltak bepecsételve az eszközök.
Na, ez is kezd olyan lenni, hogy ha volt ilyened, akkor te sem vagy már mai csirke!
Válasz Pont #698. hozzászólásáraA segédmotorosban korlátozás van.
Sm + állatierővel ok
Lassújármű különvizsga.
De ha magasabb kategória van mint a sm onnantóllassú is mehet.
T kategória A fiam 16évesen 40t össztömeggel mehetett 2nehézpóttal. De személyautót nemvezethet.
Válasz Pont #698. hozzászólására20-on év volt egy "afférom", akkor a jard azt mondta, hogy A1 viszi a kombájnt közúton. Mondjuk az SM kategóri, lehet azóta lett nemzetközi, szóval akkor az is jó lehet.
De amúgy tényleg durva, mert úgy ahogy írtad is, hogy mivel mit vezethet.
Mondjuk az sem semmi, és azt a videót itt láttam az Agroinform-on, interjú valami rendőrrel, aki azért gondolom képben van, hogy trakiban menet közben lehet telefonálni, már hogy kézeben tartott készülékkel. Ezt nyilatkozta, ha jól emlékszem. Na mondom jogalkotó sem teljesen kerek!
Válasz A.I. #697. hozzászólásáraAzért kérdeztem, mert pont így találgattunk mi is, de biztosat senki nem tud. Egyébként a segédmotoros is nemzeti kategória ez alapján SM-el lehet vezetni lassú járművet, tovább ragozva 13,5 évesen a 12 méter széles vágóasztalt utána kötve a 200 milliós kombájnnal főúton.....
Válasz Gumóka #695. hozzászólásáraSzerintem nemzetközi kategória kell. Abból meg az A1 a sor eleje. De azért durva, hogy egy irdatlan nagy kombájnal, közúton...
Válasz Pont #687. hozzászólásáraEl kell végezni a képzést, és akkor be lesz jegyezve a mezőgazdasági és erdészeti gépkezelői jogosítványba, már ha van olyanod.
“ Ágazat megnevezése:
Mezőgazdaság és erdészet
Szakképesítés azonosító száma:
08103009
Szakképesítés megnevezése:
Önjáró betakarítógép-kezelő”
Válasz Pont #687. hozzászólásáraSajátot bármilyennel!
Munkát csak FM által kiállítot zöld jogsival.
+kresszvizsgával válalhatsz!
Holnap lefényképezem kintvan a kocsiban.
Válasz Gumóka #685. hozzászólásáraMost találtam. B+E jó de csak 1 pótkocsinak. Tehát 1 24t ás kocsit lehet húzni.
2 kocsihoz kell a T vagy CE
Ez egy 2018 as idézet...
"A "T" kategórián kívül a következő nemzetközi és nemzeti kategóriákkal vezethetők a mezőgazdasági vontatók:
„B”, „C1”, „C”, „D1”, „D” kategóriában megszerzett vizsga után vezető a mezőgazdasági vontató, de csak könnyű pótkocsit vontathat. Ilyenkor a jogosítványban a "T" kategóriához a "185"-ös korlátozó kódot jegyzik meg, amely a könnyű pótkocsira való korlátozásra utal.
„BE”, „D1E”, „DE” kombinált kategóriában megszerzett vizsga alapján vezethető mezőgazdasági vontató és egy hozzá kapcsolt pótkocsi.
„CE” vagy „C1E” kombinált kategóriában megszerzett vizsgával mezőgazdasági vontatót, illetve a két hozzá kapcsolt nehéz pótkocsiból álló szerelvényt lehet vezetni."
Sziasztok! Pest vagy JNSZ megyében hol lehet T kategóriás jogsit csinálni. A B és a T 185 -ös korláttal meg van a kollégának, csak a korlátozás nélküli T kellene.
Válasz Lackó #682. hozzászólásáraNem konkrétan erre az élethelyzetre gondoltam. Lejárt műszakival is elmehetsz a vizsgabázisig, de akár hibás menetíróval is autózhatok, ha 1 héten belül javításra kerül.
De hivatalosan a járműnek és a hozzá kapcsolt eszközöknek hibamentesnek kell lennie, mert a jármű részét képezik.
Műszaki vizsgára is csak érvényes emelőgépvizsgával mehet például.
Persze bármi elromolhat, meg el is romlik, amit használunk.
Egyébként én még nem találkoztam ilyesfajta ellenőrzéssel. Példának hoztam, hogy a jogszabályok hazájában ilyen is van
Válasz Gumóka #681. hozzászólásáraEzt most vagy nem értem, vagy egy igen életképtelen jogszabály, de beleállok. Tehát, ha üzemképtelen a daru, mert pl. megadta magát egy hidromotor ( van rajta hidromotor? a darukhoz még kevésbé értek mint a mez.gazd.-hoz ), te meg viszed vissza a telepre javítani, akkor ha komolyan veszi valaki ezt a "jogszabályt", bónuszként még a rendszám is ugorhat?
Válasz Lackó #671. hozzászólásáraEz is kérdéses.
Mikor csináltam gépkezelőiket, tettem járműre szerelt darura is vizsgát, kellett.
Na, nem is ez a lényeg, én évente járok kötelezően tachográfos oktatásra a munkám miatt, ahol A-Z átbeszélünk mindet, lelkiismeretes az oktató, kifizették megcsinálja.
Ott került ez szóba, hogy egy teherautóra épített plusz egység, pl. Daru esetén mi van.
Akkor annyit mondott, ha én nem daruzok, akkor is kell a papír, mert ami a járműre van szerelve, működnie kell, így felel meg a műszaki elvárásoknak, tehát ha a hatóság kéri az üzemeltetést, azt nekem be kell mutatni, ehhez pedig papír, érvényes gépkezelői igazolvány kell. Ha nem működik, mert nincs papírom, vagy tényleg nem jó, elveheti a rendszámot is.
Jogszabály szerint.
Mezőgazdaság esetén már ugye ott van egy kapu, hogy munkavállalónak kell a zöld könyv, gazdálkodónak nem.
Közúton nem tudom, hogy megy.
Teherautóra szerelt kiegészítő eszközöknél nálam még sose kértek se könyvet, se működési ellenőrzést.
Válasz pe88 #676. hozzászólására83/2003. (VII. 16.) FVM rendelet a mezőgazdasági és erdészeti gépkezelői jogosítvány bevezetéséről és kiadásának szabályairól, 1. számú melléklet
Válasz pe88 #674. hozzászólásáraSaját földön, saját (családi) géppel azt csinálsz amit akarsz. Oda nem kell semmi.
Azt már nem tudom mi van ha elmész bérbe dolgozni a saját géppel.
Válasz Lackó #671. hozzászólásáraEz így van, de a valóságban egy friss B jogsisnak eszébe nem jut kombájnba vagy traktorba beleülni, ha nincs ilyen irányú tapasztalata. Megfordítva is igaz, attól hogy valaki a suliban megcsinálja a T-t, és csak annyi gyakorlata van hogy levezetett tizenvalahány órát a kis Zetorral a városban és meglesz a vizsgája, attól még neki se lesz gyakorlata, az ilyen egy Belarust el se tud indítani!
Válasz pe88 #670. hozzászólásáraTudtommal közúton minden további nélkül. ( Amúgy aggasztó, hogy ez egy friss jogsisra is igaz, aki korábban még távolról sem látott kombájnt. )
Más kérdés az "üzemeltetés". Az csak arató-cséplő gépre ( vagy hogy hívják ezt a kategóriát ) megfelelő gépkezelői jogosítvánnyal szabályos. Magyarul, ha van B jogosítványod, de nincs kombájnra gépkezelőid, akkor kimehetsz vele a földre, de nem arathatsz.
Válasz rosti1977 #665. hozzászólásáraKerek 3 hónapja küldtem be egy igényt ( Stella2-nek innen is köszi az útbaigazítást ), még nem jött válasz. Figyelmeztettek is, hogy talán az őszi munkákra küldik.
Válasz rosti1977 #665. hozzászólásáraMost nem tudom, hogy állnak. Mikor megszüntették a régi OKJ-t és havonta ezresével adták ki az aranykalászos végzettségeket, fél év is volt, mire megjött egy kiskönyv.
Egy korábbi posztban linkeltem Szászi Szilvia elérhetőségét, őt érdemes kérdezni.
Válasz vida.soma #663. hozzászólásáraSzakiskolák,külön képzési intézmények,akik ezzel foglalkoznak. Konkrétan az Mg gépkezelői kategóriákkal. A nemzeti kresz kategória az megint más,az is kell hozzá, de a másik zöld kiskönyv,ami sok munkakörnél előírás ,azt külön intézményekben oktatják.
Válasz vén cigány #660. hozzászólásáraKülön sorba. Viszont kérdezd meg a képző helyet vagy Szászi Szilviát ( ő szokta felvenni a vezetékest), mert nekünk a képzőhely töltötte ki az adatlapot és nem lett jó. A lánctalpas helyett a keltetőgépet lehetett volna beírni.
A lánctalpast mezőgazdasági gépjavítóra adták meg. Szászi Szilvia FVM rendelet
Válasz Stella2 #659. hozzászólására37 kw feletti traktor, fejőgép, lánctalpas traktor és önjáró betakarítógép, korábban írtad, hogy ezekre lehet igényelni.
Mindegyik gépnek külön sort kell kitölteni?
Vagy beírni egy rublikába az összes gépet?
Válasz vén cigány #658. hozzászólásáraSajnálom tényleg, hogy nem vettem észre a kérdésed - de gondolom akkor már tudsz mindent :).
Új típusú tanfolyamot végzel?
A gépkezelőit igényeld meg minél hamarabb, elég sokat kell rá várni.
Sok sikert a vizsgához!
Válasz vén cigány #653. hozzászólásáraopppsz, bocsánat, hogy fél év késéssel válaszolok - anno nem vettem észre a kérdésed.
Röviden annyit tudok, hogy megszűnik a külön elméleti és gyakorlati vizsga. Eddig volt tételhúzás alapján elméleti vizsga. Most csak gyakorlati van és ezzel együtt kell beszámolni az elméleti tudásról.
Ezt az infot egy vizsgaszervezőtől szóban kaptam, nem néztem utána a joghelynek - lehetnek más változások is.
706 hozzászólás
Válasz rtamas1976 #704. hozzászólásáraMég a kis füzetszerűben. Tényleg, úgy voltak bepecsételve az eszközök.
Na, ez is kezd olyan lenni, hogy ha volt ilyened, akkor te sem vagy már mai csirke!
Válasz Pont #703. hozzászólásáraNekem volt sm jogsim.
Arról levolt húzva a lassújármű!
Akkor különvizsga voltrá.
Válasz rtamas1976 #701. hozzászólásáraErről a lassú jármű külön vizsgáról még nem hallottam, az is egy kategória lesz a jogosítványban?
Válasz Pont #698. hozzászólásáraSzomszéd gyerek tegnap vizsgázott!Segédmotor kerékpárból.Vezethet Mtz-t! Ami érdekes,hogy autómata váltós kismotorral vizsgázott,így váltós motrot nem vezethet!
Válasz Pont #698. hozzászólásáraA segédmotorosban korlátozás van.
Sm + állatierővel ok
Lassújármű különvizsga.
De ha magasabb kategória van mint a sm onnantóllassú is mehet.
T kategória A fiam 16évesen 40t össztömeggel mehetett 2nehézpóttal. De személyautót nemvezethet.
Válasz apuci #696. hozzászólásáraÉs miért?
Lassújárművet lehet , tehát kombájnt is.
Válasz Pont #698. hozzászólására20-on év volt egy "afférom", akkor a jard azt mondta, hogy A1 viszi a kombájnt közúton. Mondjuk az SM kategóri, lehet azóta lett nemzetközi, szóval akkor az is jó lehet.
De amúgy tényleg durva, mert úgy ahogy írtad is, hogy mivel mit vezethet.
Mondjuk az sem semmi, és azt a videót itt láttam az Agroinform-on, interjú valami rendőrrel, aki azért gondolom képben van, hogy trakiban menet közben lehet telefonálni, már hogy kézeben tartott készülékkel. Ezt nyilatkozta, ha jól emlékszem. Na mondom jogalkotó sem teljesen kerek!
Válasz A.I. #697. hozzászólásáraAzért kérdeztem, mert pont így találgattunk mi is, de biztosat senki nem tud. Egyébként a segédmotoros is nemzeti kategória ez alapján SM-el lehet vezetni lassú járművet, tovább ragozva 13,5 évesen a 12 méter széles vágóasztalt utána kötve a 200 milliós kombájnnal főúton.....
Válasz Gumóka #695. hozzászólásáraSzerintem nemzetközi kategória kell. Abból meg az A1 a sor eleje. De azért durva, hogy egy irdatlan nagy kombájnal, közúton...
Válasz rtamas1976 #694. hozzászólására30 éve nem lehetett B vel!
Válasz rtamas1976 #694. hozzászólásáraTalán még a segédmotor is elég a lassújárműhöz, bár ebben most nem vagyok biztos
Válasz apuci #693. hozzászólásáraEgy olyankell amivel lassújárművet lehet vezetni.
Lehet abc vagy bármilyen.
Válasz Pont #691. hozzászólásáraMinimum B tudtommal!
Válasz A.I. #690. hozzászólásáraMár, ha közúton megállít a hatóság.
Erre gondoltál?
Magadnak nem kell, másnál dolgozni meg ahogy írják.
Válasz Egy erdész fortyogó epéje #689. hozzászólásáraMost nem a gépkezelőire gondolok, hanem egyáltalán a közútra mi kell, sima B, Traktoros , vagy melyik kategória?
Válasz Pont #687. hozzászólásáraAmi fura, hogy "A1" kategória is viszi, azaz motorkerékpár.!
Válasz Pont #687. hozzászólásáraEl kell végezni a képzést, és akkor be lesz jegyezve a mezőgazdasági és erdészeti gépkezelői jogosítványba, már ha van olyanod.
“ Ágazat megnevezése:
Mezőgazdaság és erdészet
Szakképesítés azonosító száma:
08103009
Szakképesítés megnevezése:
Önjáró betakarítógép-kezelő”
Válasz Pont #687. hozzászólásáraSajátot bármilyennel!
Munkát csak FM által kiállítot zöld jogsival.
+kresszvizsgával válalhatsz!
Holnap lefényképezem kintvan a kocsiban.
Üdv! Arról van valakinek pontos, infója, esetleg törvényi hivatkozás, hogy kombájnt milyen kategóriájú jogosítvánnyal lehet vezetni?
Válasz Gumóka #685. hozzászólásáraMost találtam. B+E jó de csak 1 pótkocsinak. Tehát 1 24t ás kocsit lehet húzni.
2 kocsihoz kell a T vagy CE
Ez egy 2018 as idézet...
"A "T" kategórián kívül a következő nemzetközi és nemzeti kategóriákkal vezethetők a mezőgazdasági vontatók:
„B”, „C1”, „C”, „D1”, „D” kategóriában megszerzett vizsga után vezető a mezőgazdasági vontató, de csak könnyű pótkocsit vontathat. Ilyenkor a jogosítványban a "T" kategóriához a "185"-ös korlátozó kódot jegyzik meg, amely a könnyű pótkocsira való korlátozásra utal.
„BE”, „D1E”, „DE” kombinált kategóriában megszerzett vizsga alapján vezethető mezőgazdasági vontató és egy hozzá kapcsolt pótkocsi.
„CE” vagy „C1E” kombinált kategóriában megszerzett vizsgával mezőgazdasági vontatót, illetve a két hozzá kapcsolt nehéz pótkocsiból álló szerelvényt lehet vezetni."
Válasz csferri #684. hozzászólásáraKérdezzen meg egy iskolát, mert emlékeim szerint a B+E is jó, de ebben most nem vagyok biztos.
Sziasztok! Pest vagy JNSZ megyében hol lehet T kategóriás jogsit csinálni. A B és a T 185 -ös korláttal meg van a kollégának, csak a korlátozás nélküli T kellene.
Válasz Lackó #682. hozzászólásáraNem konkrétan erre az élethelyzetre gondoltam. Lejárt műszakival is elmehetsz a vizsgabázisig, de akár hibás menetíróval is autózhatok, ha 1 héten belül javításra kerül.
De hivatalosan a járműnek és a hozzá kapcsolt eszközöknek hibamentesnek kell lennie, mert a jármű részét képezik.
Műszaki vizsgára is csak érvényes emelőgépvizsgával mehet például.
Persze bármi elromolhat, meg el is romlik, amit használunk.
Egyébként én még nem találkoztam ilyesfajta ellenőrzéssel. Példának hoztam, hogy a jogszabályok hazájában ilyen is van
Válasz Gumóka #681. hozzászólásáraEzt most vagy nem értem, vagy egy igen életképtelen jogszabály, de beleállok. Tehát, ha üzemképtelen a daru, mert pl. megadta magát egy hidromotor ( van rajta hidromotor? a darukhoz még kevésbé értek mint a mez.gazd.-hoz ), te meg viszed vissza a telepre javítani, akkor ha komolyan veszi valaki ezt a "jogszabályt", bónuszként még a rendszám is ugorhat?
Válasz Lackó #671. hozzászólásáraEz is kérdéses.
Mikor csináltam gépkezelőiket, tettem járműre szerelt darura is vizsgát, kellett.
Na, nem is ez a lényeg, én évente járok kötelezően tachográfos oktatásra a munkám miatt, ahol A-Z átbeszélünk mindet, lelkiismeretes az oktató, kifizették megcsinálja.
Ott került ez szóba, hogy egy teherautóra épített plusz egység, pl. Daru esetén mi van.
Akkor annyit mondott, ha én nem daruzok, akkor is kell a papír, mert ami a járműre van szerelve, működnie kell, így felel meg a műszaki elvárásoknak, tehát ha a hatóság kéri az üzemeltetést, azt nekem be kell mutatni, ehhez pedig papír, érvényes gépkezelői igazolvány kell. Ha nem működik, mert nincs papírom, vagy tényleg nem jó, elveheti a rendszámot is.
Jogszabály szerint.
Mezőgazdaság esetén már ugye ott van egy kapu, hogy munkavállalónak kell a zöld könyv, gazdálkodónak nem.
Közúton nem tudom, hogy megy.
Teherautóra szerelt kiegészítő eszközöknél nálam még sose kértek se könyvet, se működési ellenőrzést.
Köszönöm az infókat!
Válasz pe88 #676. hozzászólására83/2003. (VII. 16.) FVM rendelet a mezőgazdasági és erdészeti gépkezelői jogosítvány bevezetéséről és kiadásának szabályairól, 1. számú melléklet
Válasz pe88 #676. hozzászólásáraFalugazdásztól kérdezd meg,ha akar akkor ő tud segíteni!
Válasz MrPoke #675. hozzászólásáraHa hivatalosan szolgáltat ahhoz is kell a gépkezelői jogsi.
Válasz MrPoke #675. hozzászólásáraÉrtem. Csak hol lehet le tenni a vizsgát rá ? Mi a tanfolyam neve?
Válasz pe88 #674. hozzászólásáraSaját földön, saját (családi) géppel azt csinálsz amit akarsz. Oda nem kell semmi.
Azt már nem tudom mi van ha elmész bérbe dolgozni a saját géppel.
Alkalmazotnak kell gépkezelői....
Válasz Rabó001 #672. hozzászólásáraVilágos
Válasz Lackó #671. hozzászólásáraÁ így már világos. De milyen kategória vagy + vizsga kell hozzá ?
Válasz Lackó #671. hozzászólásáraEz így van, de a valóságban egy friss B jogsisnak eszébe nem jut kombájnba vagy traktorba beleülni, ha nincs ilyen irányú tapasztalata. Megfordítva is igaz, attól hogy valaki a suliban megcsinálja a T-t, és csak annyi gyakorlata van hogy levezetett tizenvalahány órát a kis Zetorral a városban és meglesz a vizsgája, attól még neki se lesz gyakorlata, az ilyen egy Belarust el se tud indítani!
Válasz pe88 #670. hozzászólásáraTudtommal közúton minden további nélkül. ( Amúgy aggasztó, hogy ez egy friss jogsisra is igaz, aki korábban még távolról sem látott kombájnt. )
Más kérdés az "üzemeltetés". Az csak arató-cséplő gépre ( vagy hogy hívják ezt a kategóriát ) megfelelő gépkezelői jogosítvánnyal szabályos. Magyarul, ha van B jogosítványod, de nincs kombájnra gépkezelőid, akkor kimehetsz vele a földre, de nem arathatsz.
Üdv!
Bocsi ha off kérdés és volt már de B kategóriás jogsival kombájnt vezethetek?
Válasz Lackó #668. hozzászólásáraKöszönöm ! én 2 hónapja :) ha fél év is lehet mire megjön akkor jó lenne karácsonyi ajándéknak
Válasz rosti1977 #665. hozzászólásáraKerek 3 hónapja küldtem be egy igényt ( Stella2-nek innen is köszi az útbaigazítást ), még nem jött válasz. Figyelmeztettek is, hogy talán az őszi munkákra küldik.
Válasz Stella2 #666. hozzászólásárajavítás: itt, a topicon belül egy korábbi hozzászólásban linkeltem...
Válasz rosti1977 #665. hozzászólásáraMost nem tudom, hogy állnak. Mikor megszüntették a régi OKJ-t és havonta ezresével adták ki az aranykalászos végzettségeket, fél év is volt, mire megjött egy kiskönyv.
Egy korábbi posztban linkeltem Szászi Szilvia elérhetőségét, őt érdemes kérdezni.
Válasz Stella2 #659. hozzászólására"A gépkezelőit igényeld meg minél hamarabb, elég sokat kell rá várni."
Szia! Mennyi az az elég sok? 1-2 hónap?
Válasz vida.soma #663. hozzászólásáraSzakiskolák,külön képzési intézmények,akik ezzel foglalkoznak. Konkrétan az Mg gépkezelői kategóriákkal. A nemzeti kresz kategória az megint más,az is kell hozzá, de a másik zöld kiskönyv,ami sok munkakörnél előírás ,azt külön intézményekben oktatják.
Gépkezelői jogosítványt autósikoláknál lehet szerezni, vagy ennek van külön intézménye?
Egy autósiskola honlapján találtam ennyit róla, de úgy látom ez inkább a B kategóriára vonatkozik: https://neonautosiskola.hu/jogositvany-megszerzese/
Tudtok esetleg erről mondani valamit, vagy oldalt ajánlani?
Válasz Stella2 #661. hozzászólására
Válasz vén cigány #660. hozzászólásáraKülön sorba. Viszont kérdezd meg a képző helyet vagy Szászi Szilviát ( ő szokta felvenni a vezetékest), mert nekünk a képzőhely töltötte ki az adatlapot és nem lett jó. A lánctalpas helyett a keltetőgépet lehetett volna beírni.
A lánctalpast mezőgazdasági gépjavítóra adták meg.
Szászi Szilvia
FVM rendelet
Válasz Stella2 #659. hozzászólására37 kw feletti traktor, fejőgép, lánctalpas traktor és önjáró betakarítógép, korábban írtad, hogy ezekre lehet igényelni.
Mindegyik gépnek külön sort kell kitölteni?
Vagy beírni egy rublikába az összes gépet?
Válasz vén cigány #658. hozzászólásáraSajnálom tényleg, hogy nem vettem észre a kérdésed - de gondolom akkor már tudsz mindent :).
Új típusú tanfolyamot végzel?
A gépkezelőit igényeld meg minél hamarabb, elég sokat kell rá várni.
Sok sikert a vizsgához!
Válasz Stella2 #657. hozzászólásáraKöszi a választ!
A jövő héten vizsgázok aranykalászból...
Válasz vén cigány #653. hozzászólásáraopppsz, bocsánat, hogy fél év késéssel válaszolok - anno nem vettem észre a kérdésed.
Röviden annyit tudok, hogy megszűnik a külön elméleti és gyakorlati vizsga. Eddig volt tételhúzás alapján elméleti vizsga. Most csak gyakorlati van és ezzel együtt kell beszámolni az elméleti tudásról.
Ezt az infot egy vizsgaszervezőtől szóban kaptam, nem néztem utána a joghelynek - lehetnek más változások is.