Hirdetés
Fórum
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Kinek milyen a repce, illetve a búza? új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Mezőgazdasági traktorgumi új
- Minden ami aprítóhenger. új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Talajmegújító Mezőgazdaság új
- Húsmarhatartás a Kárpát-medencében új
- Adagoló új
Cikkajánló
_fill_540x300_0.jpg)
A cukorcirok lehetséges hasznosítása az energiatermelésben
Optimális körülmények között hektáronként 3 500 liter nyersolaj megtakarítását...
Sajtóközlemény

2321 hozzászólás
Válasz envagyok2 #1769. hozzászólásáraKöszi mindenkinek a segítséget.
A joy-on nincs gomb es a gémen sincs kihelyezett plusz csati. Bowdenes rendszerű, de már mintha próbáltam volna felcserelni, de valami miatt n tudtam.
Ha felemelve hagyom ott a gémet ill. a 3 pontot(ellensuly van rajta), akkor másnapra lejjebb enged. A gém tombjenek n kellene lezarnia? Ha a hátsó leenged az még beleferhet.
Erő van a gémbe, mert 1 tonna fölött is emel.
Csináltam egyszer egy olajcseret, de valószínű amiatt, mert már akkor is rossz volt. A traki hátsó csatlakozójan nyomtattam ki az olajat és utána töltöttem fel.
Meg próbálom ezt a legtelenitest. Leveszem a gyorscsatlakozonal. Azt kell, ahol előre billentesnel jönne vissza az olaj?
Válasz zsoltrs #1766. hozzászólásáraIktass be egy órát a munkahenger elé azt látni is fogod a nyomást!
Válasz zsoltrs #1765. hozzászólásáraehh nem, ha a dugattyú egyik oldalán van csak levegő, akkor azt nem nyomja át a másik oldalra, különben az olajat is átnyomná, simán lehet, hogy csak egyik ága levegős. de ha első 1-2 évbe jól működött, és nem volt megbontva sehol, nem lehet benne levegő. szóval ha egyik irányba megy gond nélkül, másikba késik, akkor lehet az az ág levegős.
szivattyúd jó? milyen gyorsan, hány másodperc alatt emeli fel mondjuk 1000-es foprdulaton a hátsó 3 pontot üresen alulról fölig, és mondjuk elöl a rakodót a földről fölig?
milyen gyártmányú rakodóról is beszélünk?
nekem simán magára húzza 45 fokból is, vízszintesen előre nyújtva szerintem soha nem próbáltam, meg nem is akarnám, mert előbb rottyanna könyöktengely meg első híd, minthogy bármi más történne, de 45 fokból simán. monjduk nekem nem kell előre dönteni, mikor tulsó sort szedem le, mert nekem hosszított verzó van, de sztem a sima verzióval se kell 45 foknál jobban dönteni, az is átér.
úgy csináld ezt a várakozást, hogy megbillented kicsit, felépül nyomás, megállsz, vár kicsit és aztán húzod tovább, nézd meg azonnal indul, vagy nem? mondjuk ha fixen marad a zsák ha 45 fokba áll a "billentés", nem ereszti le, akkor nem lehet rossz a munkahenger, biztos nem azzal van a baj. vagyis ha felépült nyomás, nem enged át a munkahenger, akkor ha megállsz küzbe és aztán húzod tovább, akkor azonnal fog mozdulni. lassan épül fel a nyomás egyik irányba, lehet abba az ágba valami elzáródás, kosz, mocsok, valami szelep tömbbe, útváltóba, rossbeb tudja.
a munkahenger csak úgy lehet rossz, hogy átenged, akkor meg ugye nem marad fixen, én kizárom, hogy azzal bármi gond lenne. levgő lesz az, vagy tömbbe/ágba valami. azt nem nézted meg, hogy tömbön a bemenő bowdenokat nem tudod felcserélni? a dzsojsztikod bowdenos, ugye? nézd meg, nem lehet-e egyszerűn kicsavarozni, és felcserélni a kettőt, nem lehet, hogy azoknál van valami gebasz?
traktor tömbje rendben van, hátul működik minden, nem engedi se 3 pontot vissza, se kihelyezzetten pl. pótot megbillentve?
neked rakodón van kihelyzett pár kiadód? tehát tudnál bálafogót felvenni oda, és van neki csatlakozüja? dzsojsztikon van kis gomb, azt megnyomod, van egy mágnesszelep elöl, és nem a billnető munkahnegere adja olajat, hanem a kihelyezettre? van ilyened? szoktad azt használni? nem lehet, hogy abba az ágba van levegő a kihelyezett körén a mágnesszelep után, és pl. rossz a mágnesszeleped, átenged ebbe az ágba is, és mivel ott van levegő, azt tologatja előbb? próbáld meg azt is légteleníteni, vagy csatlakoztass rá egy pótot arra a kihelyezettre, és billnetsd meg vele, ha nincs bálafogód, és nem tudod másképp ellenőrizni, hogyx az hogy működik. de légtelenítsd le azt is, és úgy próbáld meg a billentést, az is lehet, hogy ott van valami, érted.
Válasz zsoltrs #1766. hozzászólásáraHa mondjuk az egyikben eltörik a rugó, máris nem nyitnak össze rendesen.
De új csatik rugóereje sem egyezik mindig meg, és nyomás hatására vagy jobban nyit, vagy bezár. Attól függően, hogy az olaj éppen merről merre nyom.
Válasz zsoltrs #1766. hozzászólásáraEl tud romlani.Romlott már el nekem is, ha csat helyett közcsavart tettem, akkor ment. Könnyen lehet az is, hogy a munkahenger szar. Az hogy szinte új, nem jelent semmit. A levegőt ki kell dolgoznia egy pár óra alatt max
Válasz atisgyulai #1762. hozzászólásáraEgy csati h romolhatna el?
Volt már olyan h a kis golyók beestek, de akkor össze és lehet dugni, mert nyomasra levagja.
Ha atereszt az meg jó a mi esetünkben, úgy is össze van dugva.
Amikor osszedugod a csatit, fizikailag kinyitja egymást a 2 pöcök, nemde?
Válasz envagyok2 #1764. hozzászólásáraUtolsó kérdésedre...
Fixen marad.
Holnap zsakozok, majd megprobalok várni egy kis időt a billentesekkel.
Visszaterve a legtelenitesre.
Ha valóban levegő van benne és amiatt kell neki idő, akkor az a levegő akkor is jelen lenne a rendszerben, ha a másik irányba billentenek.
Azt akarom mondani h akkor mindkét irányba kellene neki pár másodperc amíg atnyomja.
Meg már az elejétől az nem tetszik ebbe a billentesbe (még amikor működött), hogy amikor jön a kamion a mutragyaval es 3 sorba vannak rakva, ilyenkor teljesen előre kell billenteni (a 3. sor eléréséhez) , de úgy már nem képes "magára húzni, billenteni". Rukibe kicsit meg kell huznom a zsákot és úgy tudom felvenni.
Nem azt várom el, h akkor is fel emelje amikor vízszintesen van kampos emelő, de már 45 fokos állásnál már nehezére esik hiába porgetem a motort. Egy rendes vetőgép felé belogatni már kérdéses...
Remélem érthető voltam.
Sajnos nem tudom h másnál h van ez. Környéken csak kitologemesek vannak.
Válasz zsoltrs #1760. hozzászólásáralégtelenítsd le ezt a munkahenegrt, nyomass ki mindkét irányba 2-2 liter olajat.
és szomszédba sincs mtz, vagy aminek nem sajnálják az olaját keverni? vagy nincs valami mási gép, amiről le tudsz szedni két tömlőt? én biztos megpróbálnám direktbe kötni, mielőtt leszedem a munkahenegrt, és elviszem valahova, nem kis szopás nem kis pénzért.
olyat próbáltál, hogy zsákra ráakasztasz, megemeled és billneted, ugye pár másodperc után elindul, ekkor megállsz, vársz 5-10-15-30 mpet, és tovább billented? ekkor is minden újraindulásnál kell neki a pár mp-es várakozás, vagy ha le van terhelve, nyomás alatt van,a kkor innen már azonnal továbbdolgozik? vagy ha vársz 5 mp-ig, akkor azonnal továbbmegy, de ha tovább vársz, akkor már kell neki a várakozás?
azt írtad, hogy ha megemeled, és megbillented és úgy hagyod lógva, akkor fixen marad, vagy lassan enged a garvitációnak?
Válasz zsoltrs #1759. hozzászólásáraHa a csati után van nincs rá hatással a csere
Válasz zsoltrs #1760. hozzászólásáraÉs abból a 4 csatiból, ahol a rakodót szétszeded, nem lehet valamelyik rossz!
Pontosabban abból a kettőből, amelyik az adott munkahengert működteti.
Mivel felcserélve is ugyanazt produkálta, így a tömbön lévők biztosan jók.
Válasz zsoltrs #1757. hozzászólásáraEzért is mondtam a csövet mert a munkahenger mitől javul meg 2-3 másodperc után?
De amúgy jól gondolod, a tömb jó.
Válasz envagyok2 #1754. hozzászólásáraSajna más géppel nem tudom kipróbálni, mert NH-ok vannak. De ha belegondolok, használhatnám az MTZ hátsó hidr. körét. Belekötném a gém munkahengereibe így kizárnám a joyt és a gém tömbjét.
Mókás lehet vele rakodni.
Arra, hogy nem érted h ugyanaz az irány nem működik.
Alap esetben, amikor leteszem BB zsákot, akkor a BB kampós adapter kicsit előre van dőlve, hogy nehogy kiszakítsa amikor lerakom a földre a zsákot. Már ekkor is van némi nyomás ami "feszegeti" a munkahengert (lehet ennek is van némi köze az egészhez).
Zsák földön, amikor újat vennék fél, akkor a joyt jobbra tolom, hogy be tudjak nyúlni mondjuk a pótkocsiba és akkor gatyázik másodperceket.
A hidr. csatikat ott cseréltem fel, ahol szét kell húzni őket, ha le akarod venni a rakodót. Nincs tömb, 4 db csati van.
Ebben az esetben akkor emelt és süllyesztett, ha a joyt balra-jobb mozgattam.
És akkor billentett. amikor a joyt előretoltam vagy húztam. A mi esetünkben előretoláshoz került az előre billentés, ami a probléma.
Ott is ugyanúgy megvolt a 2-3 másodperc.
Így felcserélve a gém tömbjének az emelési-süllyesztési ágát használtuk a billentéshez.
Én így kizárnám a tömböt.
Ha mindig azok a munkahengerek gatyáznak, akkor csak ott lehet a gubanc.
Amikor kezdett rossz lenne, egyből olajat cseréltem, 20W40-es motorolaj van benne.
köszi
Válasz ND #1756. hozzászólásáraVan benne ilyen gátló, de mivel felcseréltem a 2-2 hidr. csövet és még mindig azok a munkahengerek voltak a rosszak (amik billentenek).
Válasz broll79 #1753. hozzászólásáraNincs gyorscsatija, külön kell a 4 csövet széthúzni.
A levegőt nem nyomja ki automatikusan a rendszer?
Ha nem, akkor, kellene?
Válasz Tomi81 #1751. hozzászólásáraHa a cső belül hibás lenne, akkor az mindig hibás nemde?
Itt egy pár másodperc, amíg tököl utána gyönyörűen működik oda-vissza a billentés.
Válasz zsoltrs #1749. hozzászólásáraNekünk EO árokásó ilyen.
Nincs benne vmi szelep, zuhanásgátló, bmi, ami csak akkor nyit ha nyomás van?
Az meg némi idő mire felépül.
Vagy vákuum van a dugattyú mögött és idő mire annyi olaj belemegy h kiegyenlítse?
Válasz atisgyulai #1750. hozzászólásáraMegnéztem köszi!!!


Meg ugyan úgy a raklapon van a cucc, nincs gyumolcsosben szállít vele apam getfotol szombatig igy 1 honapig meg nem lesz ido felrakni...
De majd zaklatlak ha lesz kerdes, tuti lesz
Köszi!!!
Válasz zsoltrs #1749. hozzászólásáraazért most feladtad a leckét, hogy évvel ezelőtti ügyet hoztál vissza, ki emlékszik már rá.
levegőre tippeltem volna, de írod, hogy eleinte ment, sztem kizárva, de próbáld meg légteleníteni, veszteni való nem sok van.
munkahengert lehet szerelési hibás is, az hogy 3 éves, az nem kizáró ok, pláne nem magyarhonba, esélyes, de az is jó volt eleinte írod, namost ha egyszer jól van összerakva, akkor tényleg necces, hogy 50. kinyomás után beszarjon.
azt nem értem, hogy az mit jelent, hogy ugyan az az irány nem működik, ha felcseréled a két tömlőt, akkor persze balra billnet előre, jobbra felfordítja, vagyis fordítva csinálja, de csinánia kell, olyan nincs, hogy így valami nem megy, akkor ott a tömb a kakás.
viszont, ha van otthon másik gép, aminek olaját keverheted ezzel, állj mellé, és próbáld meg azzal úgy, hogy ennek a tömbről lerángatopd a csatikat, és abba dugjátok be valahogy, elér, nem ér, mittomén fel tudsz-e állni valamire, hogy köelebb legyen a segge. szóval egyenesen onnan kapja az olajat a billentő hengerei ennek, és nézd meg, hogy úghy mit csinál. meg lennék lepődve, ha akkor is hibás lenne.
olajat nem cseréltél, szűrő tiszta, egyébként tiszta az olaj, vagy...
Válasz Tomi81 #1751. hozzászólásáravagy, ha gyors csatlakozóval van feltéve, az is tud mókáskodni
Válasz zsoltrs #1749. hozzászólásáraLehet levegő a rendszerbe vagy a munkahenger karmantyú ment ki. Vedd le, vidd el hidraulikáshoz, megmondja az e a baj
Válasz zsoltrs #1749. hozzászólásáraÉn az olajcsöveket megnézném.
Volt már olyan, hogy belül szétment a cső, és nem működött.
Válasz UE-28 #1748. hozzászólásáraKüldtem képeet!
Válasz envagyok2 #1315. hozzászólásáraHali.
Megcsereltem a csatlakozókat, de ugyanaz az irány nem működik(előre billentes). Szóval rakodó tombje és a joy is jó elvileg. Mivel a munka henger mindkét esetben fáziskesessel dolgozik, így csak a munkahenger lehet a ludas.
De mi tud elromlani egy 3 éves munkahengerben, ami csak műtrágya rakodasra használok?
Mintha az olajat n tudna belenyomni a hengerbe csak akkor ha felepul a nyomás ... Azért állhat pár másodpercig?
Válasz osztro.m #1747. hozzászólásáraSzívesen!
Amennyiben van uniós adószámod úgy igen!
Válasz UE-28 #1741. hozzászólásáraKöszönöm! Még annyit ,hogy ha kint veszem meg akkor nettóban fizetek?
Válasz envagyok2 #1745. hozzászólásáraNémetül beszélhet, mert kérdezte tudok e. Én angolul gagyogtam, de papír, ceruza és sokmindent megérteni.
Én kerestem egy lengyelül beszélő faxit, szerintem nem kell rá sajnálni a pénzt.
Válasz UE-28 #1744. hozzászólásáraangolul/németül tudnak, vagy valami lengyel csókát találtatok valahol?
Válasz envagyok2 #1740. hozzászólására3800 EUR netto.
Én 2015 ben kaptam itthon ezt az árat erre a kaszára, most nem tudom mennyi, a Samasz 185 hidraulikus nyitással 2400 EUR netto.
Juta háló 123x3000 99 EUR netto.
Ezeket kérdeztem csak.
Válasz atisgyulai #1739. hozzászólásáraKöszönöm!


Október végéig biztos nem lesz idő felrakni, max a konzolt, úgy is az lehet a vízválasztó.
Köszi a lehetőséget, ha baj van sikítok
Válasz Bárány #1738. hozzászólásáraÜdv!


Köszi
1650 kg az autó önsúlya, és 1500 ösztömeget húzhat.
A futó önsúlya 330 kg az összsúlya is 1 t alatt van pár kg al. Így pont jók voltunk.
Válasz osztro.m #1737. hozzászólásáraÜdv!

Válasz UE-28 #1735. hozzászólásáramekkora számot mondott arra a kaszára, ha meg szabad kérdezni?
Válasz UE-28 #1735. hozzászólásáraSirály!

Nem fogod megbánni!
Ha valami nem "kerek", szólj, szívesen segítek.
Válasz UE-28 #1735. hozzászólásáraNem nagy az a tréler annak az Alfának?

A szerzeményedhez meg sok sikert!
Válasz UE-28 #1735. hozzászólásáraSzia,
A kereskedő elérhetőségét megtudnád adni?
Üdv!
itthon a rakodó.



Megjártam a lengyel TURát
A kereskedőt ajánlom mindenkinek, tényleg szó szerint mindenük van, nagyon komoly telep komoly készlettel.
Időm egyenlőre nem lesz felszerelni, ha minden kütyü passzol akkor leszek megnyugodva.
Amin meglepődtem, hogy 4 tüskét adott az adapeterhez.
Árfolyammal szívtam kicsit, de így is jobban megérte EUR ban fizetni, így adapterrel hazaszállítva nettó 820.000 ben állt meg.
Kis érdekesség hogy a Samasz Szamba 240 tárcsás kaszára olyan árat mondott most, mint amit itthon kaptam 4 éve....
2 köszönés között 1 óra telhetett el, szóval lement ügyesen.
Válasz atisgyulai #1733. hozzászólásáraHa a hidraulikarendszer nyomásánál nem lenne nagyobb a hidroakksi saját, terheletlen nyomása, akkor a rendazer egyszerűen annyira összenyomná, hogy kiegyenlítődne a nyomás, és nem csillapítana semmit.
Mindenképp magasabb terheletlen nyomás kell, hogy a lökésszerűen jövő túlnyomás még el tudja mozdítani.
Válasz bandigh #1730. hozzászólásáraMost direkt megnéztem:



P 250 bar
PT 357 bar
És mégis rugózik!
Sőt, ha terhelés/súly alatt zárom el a csapját, majd üresen leteszem a földre a rakodót, és újra rányitom a hidroakkut, akkor kb. 5cm-re fölemeli a földről a gémet.
Válasz Lacus704 #1731. hozzászólásáraSzia!

34-745 SPYTKOWICE ez Miskolctól kb 260 km, Krakko mellett van, kereskedés, csontii javasolta, állítólag sz@rtól repülőig minden kapható
Mi érdekelne?
Válasz UE-28 #1729. hozzászólásáraSzia. Pontosabban hová mész érte? Kereskedő település infó?

Ha ott leszel képeket készíthetsz és árakat nézhetsz más gépekre is
Válasz atisgyulai #1728. hozzászólására180 bárnál nem fog rugózni a saját súlyától, üvegkemény lenne
Köszönöm a tanácsokat, segítségeket
Válasz envagyok2 #1727. hozzászólásáraPontosan nem emlékszem, de nekem 180bar rémlik!
40, kicsit furcsa lenne, egy hidraulika rendszerben.
Válasz UE-28 #1724. hozzászólásáramajd ha meglesz a hidroakksi, mielőtt felraknád, a nyomására nem árt ránézni, mert szeretik 80-100 bárra tölteni, és azt hiszem 40 körül van a munkanyomása.
Válasz UE-28 #1724. hozzászólásáraCsak csillapít, nem segít rá.
Legjobban közúton venni észre a csillapítást.
Amikor szépen elkapja a ritmust, és egyre nagyobbakat tapsol.
Viszont munka közben érdemes elzárni a csapját, mert a rugózás meló közben is enged. Pl. trágya rakásnál nem tudod talajszinten tartani a villát, belehúz a földbe. Bálarakásnál mikor kihúzod a tüskét, az kb. 10cm-t emelkedik. A bála közepét szétpiszkálja.
Bála adapter ~65rugó forintban?
Kollega itt megvette. Két tüske, meg egy keret. Szerintem annyit nem ér, de te tudod.
Én az utóbbi pár napban 60 kocsi (T088) trágyát raktam fel a TURkálóval, minden gond nélkül.
Válasz UE-28 #1724. hozzászólásáraGémet csillapítja. Jó dolog, de nem létkérdés.
Meg azt utólag itthon is fel tudod rá tenni.
Üdv!

Úgy néz ki a hosszas e-mailezés, tolmácsolás meghozza a gyümölcsét, hétfő hajnalban indulok az Olimet rakodóért Lengyelországban, majd beszámolok a tapasztalatokról szerda körül.
Vagy a tolmács fordított rosszul, vagy nem tudom de a hidroakksira azt mondta h nincs...
Rakodó sem volt MTZ-re azt is úgy rendeltük meg és nemrég szólt, hogy megérkezett.
Mindenesetre a képet amit lentebb csatoltatok róla megmutatom majd a kereskedőnek, es ha van raktaron akkor hozom. Akklr lényegében ez csillapítja a gémet a rázkódástól ha rossz úton megyünk vagy ha több kört működtetek akkor nem lassul be????
Mert a múltkor mint ha a 2 segítő hozzászászólás ellentmondásos lett volna, vagy én vagyok kettyós
Bálatüskés adaptert is onnan veszek, 900 PLZ nettó.
Válasz csoppika #1686. hozzászólásáraÜdv!


Nekem ez a Big-Bag rakó :D
ha úgy van gémet kiveszem tüske be és mehet a bálarakás...
Válasz agrogal #1721. hozzászólásáraA békebeli kb a duplája...én praktikerrel számoltam