Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak628 FtBenzin árak608 FtEUR411.52 FtUSD394.94 FtCHF442.09 FtGBP495.05 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Selvin #1615. hozzászólásáraén úgy emlékszem 75-re csináltam, de gondold végig, hogy mekkora és hány bálát akarsz egyszerre felvenni, és ahhoz csináld, nem nagy feladat. gyárit szerintem senki nem látott, másrészt gondolod, hogy a gyári az felülmúlhatatlan mestermű?
120-as körbálából kettőt felveszek ezzel úgy, hogy nem szakadnak szét.
Válasz wernerj #1612. hozzászólásáraHa jól rémlik valahol 5 méter körül emel, talán kicsivel felette. 2 körbálát megemel, csak ha magasra kell rakni akkor óvatosan kell bánni vele. 516 kombiból a motort ki tudtuk emelni.
Ha nagy súllyal kiemelt gémmel rallizik a paraszt törhet féltengely, de normális használat mellett nekünk nem volt vele bajunk.
Le-felszerelés nincs. Egyszer rárakod aztán az ott van míg a csühös ki nem rohad alóla.
Válasz ..MZ/X.. #1609. hozzászólásáraKöszönöm a választ! Magasságra tud valamivel többet, mint más rakodó, vagy ne várjak csodát tőle? Teherbírása? Körbálát rakodni kellene. Mi igaz abból, hogy tördeli a féltengelyt? Gondolom macerásabb a le-és felszerelése, mint egy sima homlokrakodónak.
Válasz wernerj #1607. hozzászólásáraMűködik, nincs vele gond. Sokáig kazlaztunk ilyennel. Száguldozni nem kell vele, nagy súllyal kiemelve tud izgalmas perceket okozni.
Válasz Selvin #1604. hozzászólásáraBB tuti jó, korrektek, megoldanak mindent.
Metalfachra sincs panasz, egyre több szalad belőle, olcsóbb mint a másik kettő.
Khr-t újonnan nem vennék.
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata " kazalrakó"- ként emlegetett homlokrakodóval? Amelyik a traktor hátuljáról van indítva, és a fülke fölött van a forgáspontja. Talán pont itt a fórumon olvastam valaha, hogy tördeli a féltengelyeket, csak nem találom a hozzászólást. Az örökölt 50-es Mtz-n fent van az alsó konzolja, plusz a sárvédő utólagos toldásán is látszik, hogy valaha ezzel dolgozhatott. Szemezek egy ilyennel, csak nem tudom, jó lesz-e. Hibái, előnyei, hátrányai érdekelnének.
Válasz Selvin #1604. hozzászólásáraAmúgy ezek közül nekem a blackbull a leg szimpatikusabb. Khr80e konzolja elég erős, a gémnek a szintezése lehetne erősebb mert foltozni kellett, a harmadik funkció állandóan megbuzul: hol a vezetékje, hol a joystickon a gomb, hol a mágnesszelep. Ahogy a traktorra bekötik... Nem a legjobb megoldás láncolgatni a hidraulikakart. A másik hátrányt az előbb írtam, bár már lehet euro kerettel is venni. A rakodó napi használatban van 10 éve, ugyanis etetős traktoron van. A krokodil kanala sem a legjobb, de használható. 3.7 méter emelési magasság kicsit kevés.
Válasz Selvin #1604. hozzászólásáraMindenképp Euro-s eszközkeretű legyen, mert ahhoz mindenhol lehet kapni munkaeszközt! Tanulj a hibánkból: 2009 - ben vettük a khr80e-t, amihez kaposgép kapcsolású trágyavillát vettünk. 2010-ben vettünk használtan egy Faucheux rakodót 3 eszközzel, amik persze Faucheux szabványúak, majd 2017-ben vettünk egy Jd rakodót, amire meg euro eszköz megy. Illetve faragtunk rá Faucheux-os eszközkeretet, de most meg ha venni akarunk egy bálafogót akkor megint matekolni kell, mert az meg eurós lenne, mert a Faucheux akasztású fogó 1.5x annyiba kerül.
Sziasztok! Ugyanolyan áron szerintetek egy blackbull vagy egy khr rakodó a jobb választás? Majdnem annyiért kaptam ajánlatot metal fachra is, annál gondolom jobb a két magyar. Valamint egy matalos trágya rakodó adapter joblehet-e valamelyik másik márkához? Köszi!
Válasz csontii #1597. hozzászólásáraHa nem a traki kihelyezett körére van kötve a rakodó tömbje, hanem közvetlenül a szivattyúra, akkor három csatlakozásodnak kell lenni a tömbödön bekötve.
Egy nyomó, a szivattyútól a P-re. Egy, amin a nyomás továbbmegy a traki tömbjére (ez valamelyik T), és egy szabad visszavezetés a hidraulika tartályba. (ez meg a másik T).
Válasz Sötét Paraszt #1596. hozzászólásáraA rakodó tömbje szines gumikkal van jelölve,hogy az egyszinűek egymásba legyenek dugva. Azok úgy vannak csatlakoztatva. Szerintem azok jók. A rakodó tömbje P jelzése a traki hidraulika szivattyújához van csatlakoztatva. A visszatérő ág a rakodó tömbjének a T2 jelzéséhez van bekötve. Valamit nem jó helyre kötöttem?
Ma felraktam az új homlokrakodót nagy keservesen felemelte olyan másfél méterre. Onnét se le se fel. Valami ötlet? Egyálltalán kell-e,lehet-e légteleníteni?
Megszerzés (Whatsapp: +447459294174) Vezetői engedély, útlevél, személyi igazolvány, tanúsítvány.
kínálunk olyan szolgáltatást, amely segít Önnek a célok elérésében, segíthetünk:
• Valódi kormányzati kibocsátási azonosító megszerzése egy másik azonosítóval (új nevek),
• Hivatalos német vezetői engedély (Fahrerlaubnis),
• Érvényes és ellenőrizhető licenc, új identitással,
• Id kártyák, vezetői engedélyek, útlevelek, tanúsítványok.
• áthelyezés,
• Útlevél, diplomata útlevél, új útlevél,
• Új azonosító okmányok előállítása és beszerzése,
• Munkaengedélyt is végezünk.
Skype == (rollins.wocott)
WhatsApp: == (+ 447459294174)
Mobiltelefon #: == (+ 441618506062)
E-mail: furykrecon@gmail.com
Hiteles Fehéroroszországi vezetői engedély
Hiteles Belgium vezetői engedély
Hiteles Bulgária vezetői engedély
Hiteles Albánia vezetői engedély
Hiteles Andorra vezetői engedély megszerzése
Hiteles Örményország vezetői engedély megszerzése
Hiteles Ausztria vezetői engedély
Autentikus Magyarország vezetői engedély megszerzése
Hiteles Izlandi vezetői engedély
Hiteles Írország vezetői engedély megszerzése
Hiteles Olaszország vezetői engedély (patente di guida)
Hiteles Lengyelország vezetői engedély (prawo jazdy)
Hiteles Portugália vezetői engedély (carteira de motorista)
Hiteles Románia vezetői engedély
Hiteles Oroszország vezetői engedély
Hiteles horvát vezetői engedély
Hiteles Ciprus vezetői engedély
Hiteles Csehországi vezetői engedély
Hiteles Lettország vezetői engedély megszerzése (autovaditaja aplieciba)
Hiteles Liechtensteini vezetői engedély
Hiteles Litvánia vezetői engedély
Hiteles luxemburgi vezetői engedély
Hiteles San Marino vezetői engedély
Hiteles Szerbia vezetői engedély
Hiteles Szlovákia vezetői engedély
Hiteles Szlovénia vezetői engedély
Hiteles Spanyolország vezetői engedély (licencia de conducir)
Hiteles Svédországi vezetői engedély
Hiteles Svájc vezetői engedély
Hiteles Ukrajna vezetői engedély
Authentic United Kingdom (UK) vezetői engedély (DVLA)
Hiteles Máltai vezetői engedély
Hiteles Moldovai vezetői engedély
Hiteles Monaco vezetői engedély
Hiteles Montenegró vezetői engedély
Hiteles Dánia vezetői engedély (kørekort)
Hiteles Észtországi vezetői engedély
Autentikus Finnországi vezetői engedély megszerzése
Autentikus francia vezetői engedély (permis de conduire)
Szerezz Autentikus Georgia vezetői engedélyt
Hiteles Németország vezetői engedély (Fahrerlaubnis)
Hiteles Görögország vezetői engedély megszerzése
Hiteles Hollandia vezetői engedély (Rijbewijs)
Hiteles Norvégia vezetői engedély (Førerkort)
Válasz bandigh #1586. hozzászólásáraAz mindenképpen tervben van. Ez a verzio viszont nekem nagyon tetszik: https://www.youtube.com/watch?v=FLGKYTrH6qQ
Csak maceráns utánna járni hogy milyen felni passzolna rá (meg igy azért kicsit nagyobb lenne a terhelés is a csapágyokon). A videon szereplő traktorra egyébként I.-es vw golf felni van elöl.
Válasz radicst #1581. hozzászólásáraA gumin a minta lényegtelen. A gond az, hogy talicska kerék van a masinán és túlterheled. Vigyél vele kevesebbet!
3-3,5 barra nyomd fel az első gumikat, valamelyest javulni fog. Hidraulika ha jó, felemel mindent, az nem mérvadó.
A felni-re nincs ráírva milyen széles ?
4Jx12 vagy valami hasonló
Van hozzá használati utasítás, milyen kerékkel adták ki?
Azt megtudod mérni a felnin mennyi a peremek belső távolsága, ha nincs ráírva.
1 col=2,54cm
-------------------------------------------------------------------------------
Ha hinni lehet e oldalnak akkor 4.00-12
https://www.hoyetractor.com/tiresize.htm
a régi klasszikus hurka mintával, hogy talajon jól irányítható maradjon
https://www.hoyetractor.com/PROD/4-12RIB.htm
--------------------------------------------------------------------------------
Itt egy kezelési a Yanmar 135-155-ös családhoz itt pl az egyik verziónál a felni
4JAx12 a felnire és 5-12 gumit írja, ha majd tudod a felni méretét akkor már könnyebb válogatni.
http://vieux.tracteurs.free.fr/pdf/Yanmar135_155_Manuel_Atelier
A C-s teherabroncsok azért tudnak komoly súlyokat cipelni, de ezek mintája nem túl mély.
A 4colnál kicsivel szélesebbek és lehet hogy magasabb is egy kicsit némelyik.
pl:
4.80-12 is tud 80-as load indexet
125/R12C méretben (ami kb:5col) 81 load index
5.00R12C méretben 81-83 load index
145R12C-ben meg sok típus van 81-86 load index-el
Válasz envagyok2 #1580. hozzászólásáraA gumi most tükörsima, igy vettem ezért nem tudom mi lehet a különbség a PR4 és a PR6 között. De cserélni kellene az tuti.
Hogy tudnám kideriteni, hogy a 4,00-12 helyett fel-e lehet tenni a 5,00-12 -t (anélkül hogy vennék egyet feleslegbe)? Csak mert mintha láttam volna mg gumit 5-12 -es méretben.
2,2 bárra fújtam a gumikat, mert a kereskedő azt mondta, hogy ez a max.
Hátul ellensúlynak egy rotovátor van ami kb. 220kg.
Nem igazán a lapulással van a gondom, hanem hogy az udvaron a terep nem egyenes és ha megrakom földel és kicsit lefelé megyek és ráadásul még térnem is kell kicsit akkor olyan a látvány mintha le akarna ugorni a gumi a felniről.
Válasz ..MZ/X.. #1578. hozzászólásáraAz lesz a gond, hogy új gumikra lesz szükség mert a mostaniak tükörsimák. De nem szeretnék feleselesen olyan gumit venni amivel semmire sem megyek. Igy vettem és a kereskedő azt mondta, hogy 2 - 2,2 bárra fújjam fel max. Amikor telerakom az emelőt földel akkor a hidraulika nagyon simán emeli gond nélkül. A gumi ilyenko meglapul de nem annyira veszélyes. Ha viszont elindulok vele (lassan) és kanyarodni akarok (arrol ne is beszéljünk amikor kicsit lejt a talaj) akkor azt látom hogy a gumi majd le ugrik a felniről és olyankor nagyon látszik a lapulás. Olyan mintha a gumi külső fala nem birná a súlyt. Hátulján most egy rotovátor van ellensúlynak (ezt a későbbiekben betonsúlyra szereném cserélni - 3 pontra szerelhetősre).
Válasz radicst #1577. hozzászólásáranem tudok jobbat, nem ismerek ekkora gumikat, nem is keresgéltem, de kizártnak tartom, hogy egy rendes mg guminál többet tudjon egy elérhető árú személykocis gumi. a kisteher és terep gumik meg más árkategória.
pár kérdés: ami rajta van, milyen öreg, nem lehet, hogy csak elfáradt, jópár barázdafalat lekoptatott már, ha lecserélnéd akkor 6 pr-esre, akkro az simán jó lenne?
van elég nyomás, gondolom 3 bárig lehet ezeket pumpálgatni, felnyomtad?
nem lehet eggyel szélesebbet feltenni a felnire, nem fér el? abban sincs nagyobb teherbírású?
ha nagyon nem működik a mostani, és hiába pumpálod, úgy se, nagyobb méretbe sincs nagyobb teherbírású, amit fel lehetne tenni, akkor én megvenném ezt a 6 pr-est, felnyomnám maxra, és kész, ez van, lapul lapul. nem tudom mennyi a traktor eleje, lehet 1 mázsa, rkaodó mondjuk még 1, és terhet se nagyon vehetsz fel többet, mert nem a gumi lesz a szűk keresztmetszet, hanem a traktor első hídja, az fog elrottyanni, szóval ez összesen 3 mázsa, legyen 4, ezt az általad mondott gumi már bírja, ráadásul 40 kmhnál, udvaron gurulásnál meg simán. szóval sokat nem kínlódnék, ráadásul hogy keresel ráavaló felnit, mi pénz egy erős terep felni, egy gumi, 100 ezret kicsengetni két lapuló gumi miatt...
amit még megtehetsz, hogy a hátsó hárompontra csinász egy kis pótsúlyt, nem tudom, 1-2 mázsét emelhet ez a gép, mennyi a maxja, és amikor elejével nagyobbat emelsz, akkor előtte felveszed a súlyt. ez nem kevés súlyt le fog venni az első tengelyről, de ezt nem a levegő fogja tartani, hanem a hátsó tengely, nehogy a végén az legyen a gyenge pont, és rottyanjon ott valami, szóval csak óvatosan...
A külső gumiknál a gyártó feltünteti a terhelhetőségi index értéket, amihez mindig tartozik sebesség és nyomás adat is.
Egy gumi abroncsnak vannak maximális értékei terhelhetőségre, nyomásra, sebességre.
Bizonyos határokon belül pl: a nyomás növelés és a sebesség csökkentés az növeli a terhelhetőséget, míg fordítva a terhelhetőség csökken.
----------------------------------------------------------------------------
Itt egy példa, hogy értsd miről van szó.
Kapcsold át metric-re hogy érthető legyen. link
A terhelhetőségi és sebesség index, amit általában a gumi oldalán is feltüntetnek.
91 A6 (83 A8)
A 91 az 615kg-ig, A6 azaz 30km/h-ig. és 3,2bar-on.
és zárójelben szerepel egy magasabb sebességhez tartózó terhelhetőség
a 83 az 487kg-ig, és A8 azaz 40km/h-ig és 3,2bar-on.
Táblázatokat a neten találsz a terhelhetőségi és sebesség index-ről.
----------------------------------------------------------------------------
Ha már személyautó gumiban gondolkozol akkor a "C" jelzésű azaz Cargo gumik a jók, ezek a kisteher- és teherautók gumijai növelt terhelhetőséggel.
De figyelembe kell venni, hogy ezeknél igen magas sebességhez van megadva a terhelhetőség, tehát egy kistraki 30km/h -nál ez elvileg növekedhet.
Ilyenkor jó ha a gyártó több adatot is megad.
Válasz radicst #1575. hozzászólásáraMegoldás az, ha nem emelsz nagyot. Ezek a kis gépek 100-150 kg-ot mozgatnak kényelmesen. 5q már az mtz farát is el tudja emelni.
Hiába cseréled erősebbre a gumit, a híd, vagy az alváz fogja kárát látni a végén. Gumin legalább látod ha nehezet emel, a többi egyszer csak összeszakad előjel nélkül.
Fújd fel a gumikat 3-3,5 barra, akkor kicsit jobban bírja.
Ha rendszeresen nagy súlyt kell emelni akkor nagyobb traktor kell, vagy a mostani farára eszkábálni valamit, mert az többet bír.
Válasz envagyok2 #1576. hozzászólásáraAnnyit sierült kiderítenem, hogy a 4PR az 190kg / 40 km/h. A 6PR meg 250 kg/ 40 km/h.
Az autó gumi egy youtubes videó alapján jó lehet, de a 2wd -re nehezebb felnit találni mert nagyobb kellene hogy elférjen. Ami még eszembe jutott az az lenne, hogy fordítva tenném fel a 12"-es autó felnit, csak ez lehet eléggé megterhelné a csapágyakat... A rakodót csak az udvaron belül használom mindenféle teszek-veszek dolgokra.
És egy Cseh megoldás ami elvileg működik (ez 4wd): https://www.youtube.com/watch?v=FLGKYTrH6qQ
De ha tudsz/tudtok jobb megoltást amit a 4.00-12 helyett fel lehetne tennem az jó enne.
Válasz radicst #1575. hozzászólásáranem néztem rá, de a 4 pr-hez képest a 6 pr az nem tűnik valami brutális előrelépésnek... nincs ettől erősebb?
másrészt sztem egy személykocsi guminak még kevesebb tarrtása van az oldalfalának, ott kifejezetten gyengére gyártják, hogy puhábban guruljon, ne legyen zajos, ne üssön, az szerintem nem működik, radiál-diagonál dolgokról nem is beszélve, nameg annyi pénzért simán veszel normális mg gumit is, ha méretben létezik erősebb...
Sziasztok,
Tegnap sikerült rossz helyre irnom a kérdésemet, azt hiszem ide kellett volna irnom:
Nemrég vásároltam egy Yanmar 2wd traktort homlokrakodóval. Elöl 4,00 - 12 4PR gumik vannak rajta és olyan gondom van, hogy ha telerakom a rakodót földel, akkor brutálisan lapulnak a gumik.
A kérdésem az lenne, hogy elég lenne-e 6PR gumikat vennem vagy gondolkodjak inkább egy olyan megoldásban, hogy személyautó felnit tenni a traktorra (kikisérletezni hogy melyik méret és tipus passzol rá) és vásárolni olyan gumikat amik elbirnak legalább 500kg-t?
Válasz csoppika #1570. hozzászólásáraÉppen le tud billenni a kanál Behúzva meg a vízszintestől kit tér el a kanál éle felfelé
A te fajtád elég gyárias többet látam már képen csak bonyolultabb
Válasz csontii #1569. hozzászólásáraAz eredeti tömbről leveszed a nyomócsövet azt kötöd a p csatlakozóra a fekete közcsavaros vsatlakozót az eredeti tömb nyomó oldalára kötöd a harmadikat meg abba a csőbe kösd be egy t csatlakozóval ami az eredeti tömbtől megy a hidraulika szűrőhöz
Válasz Gergő80 #1566. hozzászólásáraEgy New Holland T5050-en lenne ez a rakodó. Ennek nincs hidraulika tartálya,mert a hajtómű olaj működteti a hidraulikát is. P-t akkor a szivattyúra csatlakoztassam? A másik kettőnek nem nagyon találok olyan vakdugót ahová be tudnám kötni. A zöld nyíllal jelzett helyre kössem a két joystic bovdent?
2317 hozzászólás
Válasz Selvin #1615. hozzászólásáraén úgy emlékszem 75-re csináltam, de gondold végig, hogy mekkora és hány bálát akarsz egyszerre felvenni, és ahhoz csináld, nem nagy feladat. gyárit szerintem senki nem látott, másrészt gondolod, hogy a gyári az felülmúlhatatlan mestermű?
120-as körbálából kettőt felveszek ezzel úgy, hogy nem szakadnak szét.
Válasz ..MZ/X.. #1526. hozzászólásáraVégül ezt találtam rà. Egy silovàgó ledobott vezértömbje, bowdennel meg vezérlőkarokkal.
Valaki meg tudná mondani, hogy egy gyári bálatüskén milyen távolságra vannak egymástól a tüskék? Köszi!
Válasz ..MZ/X.. #1613. hozzászólásáraEddig nagyon bíztató. Meglátom, milyen lesz. Köszönöm!
Válasz wernerj #1612. hozzászólásáraHa jól rémlik valahol 5 méter körül emel, talán kicsivel felette. 2 körbálát megemel, csak ha magasra kell rakni akkor óvatosan kell bánni vele. 516 kombiból a motort ki tudtuk emelni.
Ha nagy súllyal kiemelt gémmel rallizik a paraszt törhet féltengely, de normális használat mellett nekünk nem volt vele bajunk.
Le-felszerelés nincs. Egyszer rárakod aztán az ott van míg a csühös ki nem rohad alóla.
Válasz ..MZ/X.. #1609. hozzászólásáraKöszönöm a választ! Magasságra tud valamivel többet, mint más rakodó, vagy ne várjak csodát tőle? Teherbírása? Körbálát rakodni kellene. Mi igaz abból, hogy tördeli a féltengelyt? Gondolom macerásabb a le-és felszerelése, mint egy sima homlokrakodónak.
Még annyi lenne, hogy érdemes a dupla balatüskét venni hozzá vagy a sima is elég? Nálunk mondjuk mindenki emel a simával is kettőt.
Köszi a válaszokat! Úgy néz ki hogy marad a blackbull, nekem is az volt a legszimpatikusabb.
Válasz wernerj #1607. hozzászólásáraMűködik, nincs vele gond. Sokáig kazlaztunk ilyennel. Száguldozni nem kell vele, nagy súllyal kiemelve tud izgalmas perceket okozni.
Válasz Selvin #1604. hozzászólásáraBB tuti jó, korrektek, megoldanak mindent.
Metalfachra sincs panasz, egyre több szalad belőle, olcsóbb mint a másik kettő.
Khr-t újonnan nem vennék.
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata " kazalrakó"- ként emlegetett homlokrakodóval? Amelyik a traktor hátuljáról van indítva, és a fülke fölött van a forgáspontja. Talán pont itt a fórumon olvastam valaha, hogy tördeli a féltengelyeket, csak nem találom a hozzászólást. Az örökölt 50-es Mtz-n fent van az alsó konzolja, plusz a sárvédő utólagos toldásán is látszik, hogy valaha ezzel dolgozhatott. Szemezek egy ilyennel, csak nem tudom, jó lesz-e. Hibái, előnyei, hátrányai érdekelnének.
Válasz Selvin #1604. hozzászólásáraAmúgy ezek közül nekem a blackbull a leg szimpatikusabb. Khr80e konzolja elég erős, a gémnek a szintezése lehetne erősebb mert foltozni kellett, a harmadik funkció állandóan megbuzul: hol a vezetékje, hol a joystickon a gomb, hol a mágnesszelep. Ahogy a traktorra bekötik... Nem a legjobb megoldás láncolgatni a hidraulikakart. A másik hátrányt az előbb írtam, bár már lehet euro kerettel is venni. A rakodó napi használatban van 10 éve, ugyanis etetős traktoron van. A krokodil kanala sem a legjobb, de használható. 3.7 méter emelési magasság kicsit kevés.
Válasz Selvin #1604. hozzászólásáraMindenképp Euro-s eszközkeretű legyen, mert ahhoz mindenhol lehet kapni munkaeszközt! Tanulj a hibánkból: 2009 - ben vettük a khr80e-t, amihez kaposgép kapcsolású trágyavillát vettünk. 2010-ben vettünk használtan egy Faucheux rakodót 3 eszközzel, amik persze Faucheux szabványúak, majd 2017-ben vettünk egy Jd rakodót, amire meg euro eszköz megy. Illetve faragtunk rá Faucheux-os eszközkeretet, de most meg ha venni akarunk egy bálafogót akkor megint matekolni kell, mert az meg eurós lenne, mert a Faucheux akasztású fogó 1.5x annyiba kerül.
Sziasztok! Ugyanolyan áron szerintetek egy blackbull vagy egy khr rakodó a jobb választás? Majdnem annyiért kaptam ajánlatot metal fachra is, annál gondolom jobb a két magyar. Valamint egy matalos trágya rakodó adapter joblehet-e valamelyik másik márkához? Köszi!
Köszönöm a segítségeket,már több helyről is kaptam,majd megírom melyik vált be.
Válasz csontii #1597. hozzászólásáraA t1 menjen a traktor tömbjére a t2 meg a hidraulika tartályba. Nekünk így van csak nimco tömb.
Válasz csontii #1597. hozzászólásáraA t1 menjen a traktor tömbjére a t2 meg a hidraulika tartályba. Nekünk így van csak nimco tömb.
Válasz csontii #1597. hozzászólásáraa t1 visszavan vezetve a tartályba?
Válasz atisgyulai #1598. hozzászólásáraEgy teló számot tudnál adni?
Válasz csontii #1597. hozzászólásáraHa nem a traki kihelyezett körére van kötve a rakodó tömbje, hanem közvetlenül a szivattyúra, akkor három csatlakozásodnak kell lenni a tömbödön bekötve.
Egy nyomó, a szivattyútól a P-re. Egy, amin a nyomás továbbmegy a traki tömbjére (ez valamelyik T), és egy szabad visszavezetés a hidraulika tartályba. (ez meg a másik T).
Válasz Sötét Paraszt #1596. hozzászólásáraA rakodó tömbje szines gumikkal van jelölve,hogy az egyszinűek egymásba legyenek dugva. Azok úgy vannak csatlakoztatva. Szerintem azok jók. A rakodó tömbje P jelzése a traki hidraulika szivattyújához van csatlakoztatva. A visszatérő ág a rakodó tömbjének a T2 jelzéséhez van bekötve. Valamit nem jó helyre kötöttem?
Válasz csontii #1595. hozzászólásáraA traktor saját hidraulikájával emeltetni nem a rakodó tömbjével.
Rosszul van rácsatlakozva valami.
Válasz csontii #1594. hozzászólásáraValakinek valami ötlet?
Ma felraktam az új homlokrakodót nagy keservesen felemelte olyan másfél méterre. Onnét se le se fel. Valami ötlet? Egyálltalán kell-e,lehet-e légteleníteni?
Válasz rollinswocott #1592. hozzászólásáraHol van a moderator!
Megszerzés (Whatsapp: +447459294174) Vezetői engedély, útlevél, személyi igazolvány, tanúsítvány.
kínálunk olyan szolgáltatást, amely segít Önnek a célok elérésében, segíthetünk:
• Valódi kormányzati kibocsátási azonosító megszerzése egy másik azonosítóval (új nevek),
• Hivatalos német vezetői engedély (Fahrerlaubnis),
• Érvényes és ellenőrizhető licenc, új identitással,
• Id kártyák, vezetői engedélyek, útlevelek, tanúsítványok.
• áthelyezés,
• Útlevél, diplomata útlevél, új útlevél,
• Új azonosító okmányok előállítása és beszerzése,
• Munkaengedélyt is végezünk.
Skype == (rollins.wocott)
WhatsApp: == (+ 447459294174)
Mobiltelefon #: == (+ 441618506062)
E-mail: furykrecon@gmail.com
Hiteles Fehéroroszországi vezetői engedély
Hiteles Belgium vezetői engedély
Hiteles Bulgária vezetői engedély
Hiteles Albánia vezetői engedély
Hiteles Andorra vezetői engedély megszerzése
Hiteles Örményország vezetői engedély megszerzése
Hiteles Ausztria vezetői engedély
Autentikus Magyarország vezetői engedély megszerzése
Hiteles Izlandi vezetői engedély
Hiteles Írország vezetői engedély megszerzése
Hiteles Olaszország vezetői engedély (patente di guida)
Hiteles Lengyelország vezetői engedély (prawo jazdy)
Hiteles Portugália vezetői engedély (carteira de motorista)
Hiteles Románia vezetői engedély
Hiteles Oroszország vezetői engedély
Hiteles horvát vezetői engedély
Hiteles Ciprus vezetői engedély
Hiteles Csehországi vezetői engedély
Hiteles Lettország vezetői engedély megszerzése (autovaditaja aplieciba)
Hiteles Liechtensteini vezetői engedély
Hiteles Litvánia vezetői engedély
Hiteles luxemburgi vezetői engedély
Hiteles San Marino vezetői engedély
Hiteles Szerbia vezetői engedély
Hiteles Szlovákia vezetői engedély
Hiteles Szlovénia vezetői engedély
Hiteles Spanyolország vezetői engedély (licencia de conducir)
Hiteles Svédországi vezetői engedély
Hiteles Svájc vezetői engedély
Hiteles Ukrajna vezetői engedély
Authentic United Kingdom (UK) vezetői engedély (DVLA)
Hiteles Máltai vezetői engedély
Hiteles Moldovai vezetői engedély
Hiteles Monaco vezetői engedély
Hiteles Montenegró vezetői engedély
Hiteles Dánia vezetői engedély (kørekort)
Hiteles Észtországi vezetői engedély
Autentikus Finnországi vezetői engedély megszerzése
Autentikus francia vezetői engedély (permis de conduire)
Szerezz Autentikus Georgia vezetői engedélyt
Hiteles Németország vezetői engedély (Fahrerlaubnis)
Hiteles Görögország vezetői engedély megszerzése
Hiteles Hollandia vezetői engedély (Rijbewijs)
Hiteles Norvégia vezetői engedély (Førerkort)
Üdv!
Régebben tettem fel képet a készülő rakodómról. Hát elkészült. Azóta már túl vagyunk kb egy nyergesre való sitt és föld felmerésén. Jól működik.
Válasz envagyok2 #1589. hozzászólásárailyet is
Válasz radicst #1588. hozzászólásáraha ilyet akarsz csinálni a géppel, pár komplett szett kuplung mindig legyen a polcon, elég gyaktan fogod látni...
Válasz bandigh #1586. hozzászólásáraAz mindenképpen tervben van. Ez a verzio viszont nekem nagyon tetszik: https://www.youtube.com/watch?v=FLGKYTrH6qQ
Csak maceráns utánna járni hogy milyen felni passzolna rá (meg igy azért kicsit nagyobb lenne a terhelés is a csapágyokon). A videon szereplő traktorra egyébként I.-es vw golf felni van elöl.
Válasz _NB_ #1584. hozzászólásáraSzia. Bocsi, hogy csak most válaszolok, sajnos sok a munka.
A hátsó felnire minden fel van irva ugy mint az autó felniken.
Az elsőn meg csak ennyi van oldalt a felnin (az egyik csavar mellett): 7-7
A gumi ami rajta van az 4.00-12. Mg gumit meg csak 5.00-12 -ben találtam eddig.
Válasz radicst #1582. hozzászólásáraHátulra vegyél fel akkora súlyt, hogy még éppen ne ágaskodjon a traktor.. Mást nem tudsz tenni
Válasz radicst #1581. hozzászólásáraA gumin a minta lényegtelen. A gond az, hogy talicska kerék van a masinán és túlterheled. Vigyél vele kevesebbet!
3-3,5 barra nyomd fel az első gumikat, valamelyest javulni fog. Hidraulika ha jó, felemel mindent, az nem mérvadó.
Válasz radicst #1583. hozzászólására
A felni-re nincs ráírva milyen széles ?
4Jx12 vagy valami hasonló
Van hozzá használati utasítás, milyen kerékkel adták ki?
Azt megtudod mérni a felnin mennyi a peremek belső távolsága, ha nincs ráírva.
1 col=2,54cm
-------------------------------------------------------------------------------
Ha hinni lehet e oldalnak akkor 4.00-12
https://www.hoyetractor.com/tiresize.htm
a régi klasszikus hurka mintával, hogy talajon jól irányítható maradjon
https://www.hoyetractor.com/PROD/4-12RIB.htm
--------------------------------------------------------------------------------
Itt egy kezelési a Yanmar 135-155-ös családhoz itt pl az egyik verziónál a felni
4JAx12 a felnire és 5-12 gumit írja, ha majd tudod a felni méretét akkor már könnyebb válogatni.
http://vieux.tracteurs.free.fr/pdf/Yanmar135_155_Manuel_Atelier
----------------------------------------------------------------------------------
A C-s teherabroncsok azért tudnak komoly súlyokat cipelni, de ezek mintája nem túl mély.
A 4colnál kicsivel szélesebbek és lehet hogy magasabb is egy kicsit némelyik.
pl:
4.80-12 is tud 80-as load indexet
125/R12C méretben (ami kb:5col) 81 load index
5.00R12C méretben 81-83 load index
145R12C-ben meg sok típus van 81-86 load index-el
https://www.maxxis.co.uk/media/35821/Load-Index_500x735.jpg
http://www.speedwaystyres.com/catalogue.html
ő lenne az: http://www.tractordata.com/farm-tractors/002/4/2/2422-yanmar-ym1810.html
A 2WD -s változat.
Válasz envagyok2 #1580. hozzászólásáraA gumi most tükörsima, igy vettem ezért nem tudom mi lehet a különbség a PR4 és a PR6 között. De cserélni kellene az tuti.
Hogy tudnám kideriteni, hogy a 4,00-12 helyett fel-e lehet tenni a 5,00-12 -t (anélkül hogy vennék egyet feleslegbe)? Csak mert mintha láttam volna mg gumit 5-12 -es méretben.
2,2 bárra fújtam a gumikat, mert a kereskedő azt mondta, hogy ez a max.
Hátul ellensúlynak egy rotovátor van ami kb. 220kg.
Nem igazán a lapulással van a gondom, hanem hogy az udvaron a terep nem egyenes és ha megrakom földel és kicsit lefelé megyek és ráadásul még térnem is kell kicsit akkor olyan a látvány mintha le akarna ugorni a gumi a felniről.
Válasz ..MZ/X.. #1578. hozzászólásáraAz lesz a gond, hogy új gumikra lesz szükség mert a mostaniak tükörsimák. De nem szeretnék feleselesen olyan gumit venni amivel semmire sem megyek. Igy vettem és a kereskedő azt mondta, hogy 2 - 2,2 bárra fújjam fel max. Amikor telerakom az emelőt földel akkor a hidraulika nagyon simán emeli gond nélkül. A gumi ilyenko meglapul de nem annyira veszélyes. Ha viszont elindulok vele (lassan) és kanyarodni akarok (arrol ne is beszéljünk amikor kicsit lejt a talaj) akkor azt látom hogy a gumi majd le ugrik a felniről és olyankor nagyon látszik a lapulás. Olyan mintha a gumi külső fala nem birná a súlyt. Hátulján most egy rotovátor van ellensúlynak (ezt a későbbiekben betonsúlyra szereném cserélni - 3 pontra szerelhetősre).
Válasz radicst #1577. hozzászólásáranem tudok jobbat, nem ismerek ekkora gumikat, nem is keresgéltem, de kizártnak tartom, hogy egy rendes mg guminál többet tudjon egy elérhető árú személykocis gumi. a kisteher és terep gumik meg más árkategória.
pár kérdés: ami rajta van, milyen öreg, nem lehet, hogy csak elfáradt, jópár barázdafalat lekoptatott már, ha lecserélnéd akkor 6 pr-esre, akkro az simán jó lenne?
van elég nyomás, gondolom 3 bárig lehet ezeket pumpálgatni, felnyomtad?
nem lehet eggyel szélesebbet feltenni a felnire, nem fér el? abban sincs nagyobb teherbírású?
ha nagyon nem működik a mostani, és hiába pumpálod, úgy se, nagyobb méretbe sincs nagyobb teherbírású, amit fel lehetne tenni, akkor én megvenném ezt a 6 pr-est, felnyomnám maxra, és kész, ez van, lapul lapul. nem tudom mennyi a traktor eleje, lehet 1 mázsa, rkaodó mondjuk még 1, és terhet se nagyon vehetsz fel többet, mert nem a gumi lesz a szűk keresztmetszet, hanem a traktor első hídja, az fog elrottyanni, szóval ez összesen 3 mázsa, legyen 4, ezt az általad mondott gumi már bírja, ráadásul 40 kmhnál, udvaron gurulásnál meg simán. szóval sokat nem kínlódnék, ráadásul hogy keresel ráavaló felnit, mi pénz egy erős terep felni, egy gumi, 100 ezret kicsengetni két lapuló gumi miatt...
amit még megtehetsz, hogy a hátsó hárompontra csinász egy kis pótsúlyt, nem tudom, 1-2 mázsét emelhet ez a gép, mennyi a maxja, és amikor elejével nagyobbat emelsz, akkor előtte felveszed a súlyt. ez nem kevés súlyt le fog venni az első tengelyről, de ezt nem a levegő fogja tartani, hanem a hátsó tengely, nehogy a végén az legyen a gyenge pont, és rottyanjon ott valami, szóval csak óvatosan...
Válasz radicst #1577. hozzászólására
A külső gumiknál a gyártó feltünteti a terhelhetőségi index értéket, amihez mindig tartozik sebesség és nyomás adat is.
Egy gumi abroncsnak vannak maximális értékei terhelhetőségre, nyomásra, sebességre.
Bizonyos határokon belül pl: a nyomás növelés és a sebesség csökkentés az növeli a terhelhetőséget, míg fordítva a terhelhetőség csökken.
----------------------------------------------------------------------------
Itt egy példa, hogy értsd miről van szó.
Kapcsold át metric-re hogy érthető legyen.
link
A terhelhetőségi és sebesség index, amit általában a gumi oldalán is feltüntetnek.
91 A6 (83 A8)
A 91 az 615kg-ig, A6 azaz 30km/h-ig. és 3,2bar-on.
és zárójelben szerepel egy magasabb sebességhez tartózó terhelhetőség
a 83 az 487kg-ig, és A8 azaz 40km/h-ig és 3,2bar-on.
Táblázatokat a neten találsz a terhelhetőségi és sebesség index-ről.
----------------------------------------------------------------------------
Ha már személyautó gumiban gondolkozol akkor a "C" jelzésű azaz Cargo gumik a jók, ezek a kisteher- és teherautók gumijai növelt terhelhetőséggel.
De figyelembe kell venni, hogy ezeknél igen magas sebességhez van megadva a terhelhetőség, tehát egy kistraki 30km/h -nál ez elvileg növekedhet.
Ilyenkor jó ha a gyártó több adatot is megad.
Válasz radicst #1575. hozzászólásáraMegoldás az, ha nem emelsz nagyot. Ezek a kis gépek 100-150 kg-ot mozgatnak kényelmesen. 5q már az mtz farát is el tudja emelni.
Hiába cseréled erősebbre a gumit, a híd, vagy az alváz fogja kárát látni a végén. Gumin legalább látod ha nehezet emel, a többi egyszer csak összeszakad előjel nélkül.
Fújd fel a gumikat 3-3,5 barra, akkor kicsit jobban bírja.
Ha rendszeresen nagy súlyt kell emelni akkor nagyobb traktor kell, vagy a mostani farára eszkábálni valamit, mert az többet bír.
Válasz envagyok2 #1576. hozzászólásáraAnnyit sierült kiderítenem, hogy a 4PR az 190kg / 40 km/h. A 6PR meg 250 kg/ 40 km/h.
Az autó gumi egy youtubes videó alapján jó lehet, de a 2wd -re nehezebb felnit találni mert nagyobb kellene hogy elférjen. Ami még eszembe jutott az az lenne, hogy fordítva tenném fel a 12"-es autó felnit, csak ez lehet eléggé megterhelné a csapágyakat... A rakodót csak az udvaron belül használom mindenféle teszek-veszek dolgokra.
És egy Cseh megoldás ami elvileg működik (ez 4wd): https://www.youtube.com/watch?v=FLGKYTrH6qQ
De ha tudsz/tudtok jobb megoltást amit a 4.00-12 helyett fel lehetne tennem az jó enne.
Válasz radicst #1575. hozzászólásáranem néztem rá, de a 4 pr-hez képest a 6 pr az nem tűnik valami brutális előrelépésnek... nincs ettől erősebb?
másrészt sztem egy személykocsi guminak még kevesebb tarrtása van az oldalfalának, ott kifejezetten gyengére gyártják, hogy puhábban guruljon, ne legyen zajos, ne üssön, az szerintem nem működik, radiál-diagonál dolgokról nem is beszélve, nameg annyi pénzért simán veszel normális mg gumit is, ha méretben létezik erősebb...
Sziasztok,
Tegnap sikerült rossz helyre irnom a kérdésemet, azt hiszem ide kellett volna irnom:
Nemrég vásároltam egy Yanmar 2wd traktort homlokrakodóval. Elöl 4,00 - 12 4PR gumik vannak rajta és olyan gondom van, hogy ha telerakom a rakodót földel, akkor brutálisan lapulnak a gumik.
A kérdésem az lenne, hogy elég lenne-e 6PR gumikat vennem vagy gondolkodjak inkább egy olyan megoldásban, hogy személyautó felnit tenni a traktorra (kikisérletezni hogy melyik méret és tipus passzol rá) és vásárolni olyan gumikat amik elbirnak legalább 500kg-t?
előre is köszönöm a válaszotokat
Válasz csoppika #1570. hozzászólásáraÉppen le tud billenni a kanál Behúzva meg a vízszintestől kit tér el a kanál éle felfelé
A te fajtád elég gyárias többet látam már képen csak bonyolultabb
Válasz Gergő80 #1572. hozzászólásáraKöszi a segítséget.
Válasz csontii #1569. hozzászólásáraAz eredeti tömbről leveszed a nyomócsövet azt kötöd a p csatlakozóra a fekete közcsavaros vsatlakozót az eredeti tömb nyomó oldalára kötöd a harmadikat meg abba a csőbe kösd be egy t csatlakozóval ami az eredeti tömbtől megy a hidraulika szűrőhöz
Válasz csoppika #1570. hozzászólására
Válasz Szalai A P #1568. hozzászólásáraA kanalat mennyire tudja magara dönteni?
Nekem ilyen lesz...(ha lesz, aki megvarrja. .
Válasz Gergő80 #1566. hozzászólásáraEgy New Holland T5050-en lenne ez a rakodó. Ennek nincs hidraulika tartálya,mert a hajtómű olaj működteti a hidraulikát is. P-t akkor a szivattyúra csatlakoztassam? A másik kettőnek nem nagyon találok olyan vakdugót ahová be tudnám kötni. A zöld nyíllal jelzett helyre kössem a két joystic bovdent?
Válasz Szalai A P #1567. hozzászólásáraA harmadik munkahenger meg ilyen lett: