Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak628 FtBenzin árak608 FtEUR411.52 FtUSD394.94 FtCHF442.09 FtGBP495.05 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Van a faluba hasonló megoldás rakodó működtetésére nyomógomb tartó rá van heggesztve az mtz meghosszabított karjára, csak az a baj vele, hogy az van legtöbbet használva.
Rakodót működtetni lehet jobb a külön joystikos tömb.
Válasz atisgyulai #1510. hozzászólásáraugye amikor süllyeszted a gémet,előre nyomod a joyt.na ettől mégtovább nyomod,és ott lesz az,amibe reteszelődik is.(ha nimco tömböd van,akkor tuti,ha nem,akkor is nagy valószinűséggel igy van)
A képen látható szettet hol lehetne beszerezni? Nekem a traktor kihelyezettjei működtetik a gémet, de akkor így kvázi egy kör elég lenne, és talán ez lenne a legkisebb átalakítással kivitelezhető.
Válasz atisgyulai #1512. hozzászólásáraA mienk farmotoros azzal kicsit nehezebb hehe.
Az ejtőernyő gombbot átalakítod nyomógombbó kapcsolóvá aztán lehet próbálkozni, kalibrálás nékü is.
Válasz atisgyulai #1510. hozzászólásáraOlyat kell venni amin van különben néhéz földhöz vágni a big-bag műtrágyát, manitou szar elektromos tömbjével nem is lehet, mondjuk lehet abba is kérni kellett volna opcijóba.
Válasz mtz1221 #1507. hozzászólásáraEz 6/3 kézi útváltó, mivel 6 kivezetése van és 3 állása. Ez abba kölönbözik 6/2 tő hogy van zárt állása is.
A legegyszerűbb joystikos tömb 100e körül lehet komplett és csak az egyik pár csatlakozóján van rögzített úszó.
Ezekkel az útváltókkal, ugyanúgy a traktor vezértömbje csinál mindent, szal ha volt úszó mód akkor ezután is lesz, és sokkal egyszerűbb, mint mégegy vezértömb.
Válasz Sötét Paraszt #1505. hozzászólásáraLegalább +1 kör,de lehet hogy +2 teszek ha már csinálom.Amúgy ma leérdeklődtem és azt mondták egyik helyen hogy működik úgy is ahogy először írtam,és lehet két nyomáson a két tömb.A másik helyen meg azt ajánlották hogy olyan tömböt vegyek amin van egy + kivezetés a másik tömbnek.Ott egy szelepen keresztül megy a másik tömbe az olaj,de a túlfolyó cső rajta marad ezen is.Úgy valahogy lehet mint ahogy az mtz-n mondjátok Gyúlával a bekötést. Útváltót nem akarok,1 körön legalább kell hogy legyen úszó állás is.
Válasz mtz1221 #1503. hozzászólásáraMost akkor hány kör kell plusz kettő?
Nekünk a szivattyú nyomja a rakodó tömbjét onnan megy vissza az mtzre, de van róla egy tartályba vezető csövezet is.
Az elektronyos 6/2 útváltó egy körbő kettőt csinál.
Válasz mtz1221 #1503. hozzászólásáraSorba kötik a tömböket.
Szivattyú-rakodótömb-mtztömb.
Így nincs gond, ha az mtz-nek gyengélkedik mondjuk a nyomástartója.
Viszont a rakodó tömbről kell egy visszafolyó a hid.tartályba.
Válasz Sötét Paraszt #1499. hozzászólásáraArmára,egy körrel kevesebb lesz rajta a megbeszéltnél.Jó lenne elektrohidraulikus irányváltó is csak még egy tömbbel olcsóbban megúsznám.Meg szeretném hogy az egyik kihelyezetten legyen úszó állás is.Úgy sem működne hogy a nyomóágba be lenne téve egy T elosztó és onnan menne a két tömbbe ??És a két tömb túlfolyóján megint egy T-n keresztül vissza a tartályba ?? Így sem lehetne hogy két különböző nyomáson működjön a két tömb ?? Permetező szárnyaira elég lenne 100-120 bár is.Amúgy valaki azt tudja e az mtz tömbjét hol szokták megcsapolni mikor a homlokrakodónak,külön tömbje van ??
Válasz Sötét Paraszt #1499. hozzászólásáraKapcsolódjon a rakodókho is.
Valami ilyen, mint a képen van, mondjuk ez nem lehet valami olcsó még bolgárba se.
Vagy két darab olyan kézi útváltó csap nint a pótkocsikon ami átváltja a billentést a második kocsira. Lehet van ilyen egybe is amive a fronthidraulikák működtetését szokták megoldani régen, hogy ne dugdosni kelljen.
Szeretnék hidraulikus elosztót bővíteni + 1 párra.Az a terv hogy fent lévő elosztó túlfolyójára tenném az új bemenőjét,az új elosztó túlfolyójára menne a régi túlfolyó csöve.Jó lesz ez így ?? A másik kérdés,ha az 1-ső elosztó pl 190 bárra van állítva,akkor nem lesz gond ha 2-dikat csak pl 120 -ra állítom ?? Vagy rosszul látom a dolgokat ??
Válasz Juhász Lajos_43060 #1494. hozzászólásáraSzerintem ez nem fog menni. Ha a készítő ezt nem tudja végigvinni, más nem fogja egy házi barkácsért vásárra vinni a diplomáját.
Azért nem lehet bármit lepapírozni.
Üdv Emberek,
A képen látható MTZ 52-re házilag készült homlokrakodóhoz lenne szükségem műbizonylatra, amivel a rakodót be lehet jegyezni a forgalmi engedélyébe.
Van valakinek ebben jártassága, olyan ismerettsége, aki "reális áron" készíteni tud egy hivatalos dokumentumot? Az "eszközhordozó" bejegyzés sajnos ehhez kevés, az csak a hátsó hárompont felfüggesztésre érvényes.
Köszönöm a válaszokat előre is!
Üdv.
Válasz Bárány #1462. hozzászólásáraIgen,jól tudod! A frontfüggesztőt is be kell jegyeztetni! De az egyszerűbb. Az én esetemben kérni kell a KITE től egy nyilatkozatot,hogy az adott tipusú berendezés gyári tartozék, ezzel vagy műszaki vizsgakor, vagy kérek egy időszakos műszaki szemlét, (csak megyeszékhelyi központi vizsgabázison). Adnak egy műszaki adatlapot,s azzal goo kormányablak. Új forgalmi nem kell,mert ezek kézzel bejegyzett tételek,de gondolom ennek is van eljárási díja.
Végre fölkerült a homlokrakodó a traktorra. Végül a csatlakozót is legyártottuk, és saját tervezés alapján készült el a konzol is.
Viszont most olyan tanácsra volna szükségem, hogy mekkora, milyen széles kanalat válasszak a homlokrakodóhoz. Nekem nincs tapasztalatom ebben. Lesz egy kevés trágyarakás is és minden egyéb. Mire kell odafigyelnem.
Köszönöm mindenkinek a választ.
Válasz csferri #1486. hozzászólásáraEz valóban így van, azt mondta a forgalmazó, hogy érthetetlen az egész, ha egy munkagépnek megvan minden szükséges engedélye a eu-n belül, akkor itt minek van vele ilyen szükségtelen nyűg és plusz költségek? Hol van ilyenkor az érdekképviselet, aki kiáll a gazdákért? Jah, sehol, csak a kötelező tagság és a tagdíj a lényeg, semmi más...
Válasz gcastle #1449. hozzászólásáraMilyen eljarassal lett atutve az alvazszam?
Nekunk nem utik at, pedig ugyis probaltuk hogy uj alvazat veszunk es serultkent csere. Esetleg feketen?
Válasz Büresz #1468. hozzászólásáraNekunk is ez az arany az etetos traktorral, de a kocsog jard utanunk jott faluba es ezzel kezdte bevan jegyezve?
Vegul elvette forgalmit..
Várjatok már, úgy hülyeség az egész ahogy van, és ezt már nem is olyan rég tárgyaltuk Ugyan minek kell mérnöki dokumentáció egy olyan eszközről aminek a gyártója eleve az alapján gyártja és műszaki doksival adja el az adott traktorra Ha XY otthon összeállít egy ilyent, vagy nem a tipushoz valót rakják fel arról evidens hogy kelljen, de ne vicceljünk már. Ennyi erővel ha új autót veszek akkor arról is kellene,, meg klímáról persze, a cerka méretet nem kell leadni
Vicc az egész!
Egyik nagy magyar homlokrakodónak meg még arra sincs számítása, hogy mozgás közben mit bír, hogyan viselkedik. Csak statikus számítás álló helyzeti emelésre, de nyilatkozatot adnak a felszereléshez.
Válasz envagyok2 #1482. hozzászólásáraHát ez így kell, hogy legyen.
Tegyük fel van egy építkezés amire készült egy tervdokumentáció. A kivitelező leszerződik valamire. De azért csak kell egy műszaki ellenőr aki ellenőrzi, hogy a tervnek megfelelő anyag kerül e a dolgokba nem?
Pont így van ez ennél is. Hivatalosan úgy kéne ennek menni, hogy a tervező tervez, felkerül a gépre az eszköz és után vizsga, hogy rendben van e.
Azért ha csak egy résztvevő lenne akkor mehetne a sumákolás szépen...
Válasz envagyok2 #1482. hozzászólásáraEgyszerűsítve: a mérnök dolga, hogy jó legyen, a vizsgabiztosé meg, hogy szabályos.
Bármelyiket kiveszed az egyenletből, megnő a sumákolás, kókányolás esélye. (valljuk be, ez bizony így van.)
Válasz VDénes #1479. hozzászólásáranem értetted, amit írtam.
ha a mérnök vizsgál, és szavatol, és vállalja a felelősséget, akkor minek a vizsga és minek a vizsgabiztos?
vagy forsítva, ha a vizsgán a vizsgabiztos megnéz, megvizsgál, és ő dönti el, hogy alkalmas vagy alkalmatlan, akkor minek a mérnöki vizsgálat?
nem a tervezést vonom kétségbe, a srác azt írta, hopgy a mérnöktől kellett papír, hogy az úgy van felszerlve ahogy, és úgy alkalmas ahogy.
Válasz envagyok2 #1478. hozzászólásáraEttől már csak a pár évvel ezelőtti, mez.gaz. túlméretes járművek közlekedése volt jobb.
Ha kifizetted a féléves engedélyt, már nem is volt baj hogy széles a gép!
Válasz envagyok2 #1478. hozzászólásáraA mérnök azért kell, hogy ha bármi van akkor ő vállalja a balhét nem a vizsgaállomás és a hatóság.
Legrosszabb eset, de példa:
Ha ketté törik útközben és meghal valaki. A vizsgálat során kiderül, hogy valami nem rávaló dolog miatt lett ez. Pl a rakodó nem megfelelően volt felszerelve, mert nem típusra való és e miatt szabadult el valami és lett ami lett. Na akkor a mérnök viseli a felelősséget.
Na ezért annyi a tervezés ára.
Válasz agrárproletár #1470. hozzászólásáraa tipikus magyarosság ez a mérnök a dologban. ha ő tervez, számol, megvizsgálja, hogy tényleg úgy van-e felrakva, jól van-e felrakva, akkor mi a szarságot csinál a vizsgabázis, a vizsgabiztos? papírokat vizsgál, és papírok alapján dönti el, hogy oké, vagy nem oké? vagy ha ő vizsgálja meg, hogy a cucc alkalmas-e, akkor minek a mérnök?
igazi magyar trógerség...
Válasz Bárány #1475. hozzászólásáraEzekben a szabályokban/törvényekben logikát keresni????
Kb. mint a katonaságnál volt: ami szögletes azt gurítják, ami kerek, azt meg felveszik és viszik.
Válasz endypapa #1473. hozzászólásáraNa jó, de oda bármit felfogathatsz, nem csak homlokrakodót. És még abból is hány fajtát!
Ha a hárompontra asztasz rakodót, azt nem kell engedélyeztetni. (legalábbis nagyon remélem, hehe...)
Tudom, még így is sántít kicsit az érvelés, meg aztán védeni se akarom ezt a szabályozást, csak próbáltam némi logikát keresni benne.
Válasz Bárány #1471. hozzászólásáraMeg ugye a fékezett hátsó kerekekről jelentősen ráterhel a nem fékezett első tengelyre, ezért kell például a sebességkorlátozás.
Úgy szerepel a forgalmiban, hogy max. sebesség 40 km/h, de ha fent van a homlokrakodó, akkor max. 20 km/h, és nem lehet rajta orrsúly.
Válasz Bárány #1471. hozzászólásáraMtz-n direkt ezért vannak kialakítva a felfogatási pontok a vázon mindenhol gyárilag. tehát azok is szabványos felfogatási pontok.
Válasz endypapa #1469. hozzászólásáraSzerintem az a különbség, hogy az ekének ott a szabványos felfogatás, a homlokrakodónak meg úgy csinálják utólag. Ezért kell megterveztetni, engedélyeztetni.
Válasz Bárány #1465. hozzászólásáraBékés megyében, Békéscsabán, állítólag országszinten híresek az "alaposságukról", de nekem ez van közel, lehet jobban jársz, ha máshol csinálod.
A mérnök falubeli, rendszeresen csinál ilyeneket, ismeri a hatóság emberét is, konzultáltak, mit hogy, szóval minden szempontból kézenfekvő volt.
De például az nkh-nál kaptam névjegykártyát is (másik szakemberét), szóval ha rákérdezel, hogy ott helyben ki szokta ezeket csinálni, biztos elárulják.
Válasz agrárproletár #1445. hozzászólásáraAz mtz elvileg univerzális eszköz hordozó.
Ha egy le-föl rakható (már szinte mind ilyen) homlok rakodóval ez van, akkor pl. egy függesztett ekével is vizsgára kellene menni.
2317 hozzászólás
Válasz Sötét Paraszt #1516. hozzászólásáraMibe fáj egy ilyen joystic?
Köszi
Válasz Spice #1514. hozzászólásáraEz mondjuk a granit katalógusból van, én az agro alfán keresztül szoktam rendelni.
Van a faluba hasonló megoldás rakodó működtetésére nyomógomb tartó rá van heggesztve az mtz meghosszabított karjára, csak az a baj vele, hogy az van legtöbbet használva.
Rakodót működtetni lehet jobb a külön joystikos tömb.
útváltó
joystikos
Válasz atisgyulai #1510. hozzászólásáraugye amikor süllyeszted a gémet,előre nyomod a joyt.na ettől mégtovább nyomod,és ott lesz az,amibe reteszelődik is.(ha nimco tömböd van,akkor tuti,ha nem,akkor is nagy valószinűséggel igy van)
Válasz Sötét Paraszt #1505. hozzászólásáraSzia!
A képen látható szettet hol lehetne beszerezni? Nekem a traktor kihelyezettjei működtetik a gémet, de akkor így kvázi egy kör elég lenne, és talán ez lenne a legkisebb átalakítással kivitelezhető.
Válasz atisgyulai #1512. hozzászólásáraA mienk farmotoros azzal kicsit nehezebb hehe.
Az ejtőernyő gombbot átalakítod nyomógombbó kapcsolóvá aztán lehet próbálkozni, kalibrálás nékü is.
Válasz Sötét Paraszt #1511. hozzászólásáraElvileg ilyet sem tud:
Válasz atisgyulai #1510. hozzászólásáraOlyat kell venni amin van különben néhéz földhöz vágni a big-bag műtrágyát, manitou szar elektromos tömbjével nem is lehet, mondjuk lehet abba is kérni kellett volna opcijóba.
Válasz Sötét Paraszt #1508. hozzászólásáraEzt a rögzített úszót még nem sikerült megtalálnom.
Válasz mtz1221 #1507. hozzászólásáraMtz-be regéltem neked!
Válasz mtz1221 #1507. hozzászólásáraEz 6/3 kézi útváltó, mivel 6 kivezetése van és 3 állása. Ez abba kölönbözik 6/2 tő hogy van zárt állása is.
A legegyszerűbb joystikos tömb 100e körül lehet komplett és csak az egyik pár csatlakozóján van rögzített úszó.
Ezekkel az útváltókkal, ugyanúgy a traktor vezértömbje csinál mindent, szal ha volt úszó mód akkor ezután is lesz, és sokkal egyszerűbb, mint mégegy vezértömb.
Vagy lehet ez lenne a legegyszerűbb megoldás.http://hidraulika.hu/hidraulika-vez%C3%A9rl%C3%A9s-%C3%A9s-szab%C3%A1lyoz%C3%A1s/hidraulika-%C3%BAtv%C3%A1lt%C3%B3-szelepek/6-utas-utvalto-szelep/6-utas-utvalto-szelep-1-2-os-kivitel-webaruhaz
Válasz Sötét Paraszt #1505. hozzászólásáraLegalább +1 kör,de lehet hogy +2 teszek ha már csinálom.Amúgy ma leérdeklődtem és azt mondták egyik helyen hogy működik úgy is ahogy először írtam,és lehet két nyomáson a két tömb.A másik helyen meg azt ajánlották hogy olyan tömböt vegyek amin van egy + kivezetés a másik tömbnek.Ott egy szelepen keresztül megy a másik tömbe az olaj,de a túlfolyó cső rajta marad ezen is.Úgy valahogy lehet mint ahogy az mtz-n mondjátok Gyúlával a bekötést. Útváltót nem akarok,1 körön legalább kell hogy legyen úszó állás is.
Válasz mtz1221 #1503. hozzászólásáraMost akkor hány kör kell plusz kettő?
Nekünk a szivattyú nyomja a rakodó tömbjét onnan megy vissza az mtzre, de van róla egy tartályba vezető csövezet is.
Az elektronyos 6/2 útváltó egy körbő kettőt csinál.
A traktor karjai fognak vezérelni akkor is.
Válasz mtz1221 #1503. hozzászólásáraSorba kötik a tömböket.
Szivattyú-rakodótömb-mtztömb.
Így nincs gond, ha az mtz-nek gyengélkedik mondjuk a nyomástartója.
Viszont a rakodó tömbről kell egy visszafolyó a hid.tartályba.
Válasz Sötét Paraszt #1499. hozzászólásáraArmára,egy körrel kevesebb lesz rajta a megbeszéltnél.Jó lenne elektrohidraulikus irányváltó is csak még egy tömbbel olcsóbban megúsznám.Meg szeretném hogy az egyik kihelyezetten legyen úszó állás is.Úgy sem működne hogy a nyomóágba be lenne téve egy T elosztó és onnan menne a két tömbbe ??És a két tömb túlfolyóján megint egy T-n keresztül vissza a tartályba ?? Így sem lehetne hogy két különböző nyomáson működjön a két tömb ?? Permetező szárnyaira elég lenne 100-120 bár is.Amúgy valaki azt tudja e az mtz tömbjét hol szokták megcsapolni mikor a homlokrakodónak,külön tömbje van ??
Válasz Sötét Paraszt #1501. hozzászólásáraA permetelőnkön valami egyszerübb és olcsóbb van.:
Válasz Sötét Paraszt #1499. hozzászólásáraKapcsolódjon a rakodókho is.
Valami ilyen, mint a képen van, mondjuk ez nem lehet valami olcsó még bolgárba se.
Vagy két darab olyan kézi útváltó csap nint a pótkocsikon ami átváltja a billentést a második kocsira. Lehet van ilyen egybe is amive a fronthidraulikák működtetését szokták megoldani régen, hogy ne dugdosni kelljen.
Válasz mtz1221 #1496. hozzászólásáraMindenféle képen egy tehermentesítő közcsavarral kötheted össze mert szétvágja az egyik tömb a másik vezértömböt.
Válasz mtz1221 #1498. hozzászólásáraMire kell mtz-re?
Nem kell mégegy tömb nyomásszabályozóstu.
Csak valami útváltó szelep kell.
Válasz Sötét Paraszt #1497. hozzászólásáraAkkor világosíts fel,ezért kérdezek.
Válasz mtz1221 #1496. hozzászólásáraSztem. rosszul.
Szeretnék hidraulikus elosztót bővíteni + 1 párra.Az a terv hogy fent lévő elosztó túlfolyójára tenném az új bemenőjét,az új elosztó túlfolyójára menne a régi túlfolyó csöve.Jó lesz ez így ?? A másik kérdés,ha az 1-ső elosztó pl 190 bárra van állítva,akkor nem lesz gond ha 2-dikat csak pl 120 -ra állítom ?? Vagy rosszul látom a dolgokat ??
Válasz Juhász Lajos_43060 #1494. hozzászólásáraSzerintem ez nem fog menni. Ha a készítő ezt nem tudja végigvinni, más nem fogja egy házi barkácsért vásárra vinni a diplomáját.
Azért nem lehet bármit lepapírozni.
Üdv Emberek,
A képen látható MTZ 52-re házilag készült homlokrakodóhoz lenne szükségem műbizonylatra, amivel a rakodót be lehet jegyezni a forgalmi engedélyébe.
Van valakinek ebben jártassága, olyan ismerettsége, aki "reális áron" készíteni tud egy hivatalos dokumentumot? Az "eszközhordozó" bejegyzés sajnos ehhez kevés, az csak a hátsó hárompont felfüggesztésre érvényes.
Köszönöm a válaszokat előre is!
Üdv.
Válasz BMWs paraszt,JD fanatikus #1488. hozzászólásáraKözlekedési hatósági eljárásban, ők ütöttek új alvázszámot mindig látható helyre.
Válasz Bárány #1462. hozzászólásáraIgen,jól tudod! A frontfüggesztőt is be kell jegyeztetni! De az egyszerűbb. Az én esetemben kérni kell a KITE től egy nyilatkozatot,hogy az adott tipusú berendezés gyári tartozék, ezzel vagy műszaki vizsgakor, vagy kérek egy időszakos műszaki szemlét, (csak megyeszékhelyi központi vizsgabázison). Adnak egy műszaki adatlapot,s azzal goo kormányablak. Új forgalmi nem kell,mert ezek kézzel bejegyzett tételek,de gondolom ennek is van eljárási díja.
Válasz D-032-a #1189. hozzászólásáraÜdv emberek.
Végre fölkerült a homlokrakodó a traktorra. Végül a csatlakozót is legyártottuk, és saját tervezés alapján készült el a konzol is.
Viszont most olyan tanácsra volna szükségem, hogy mekkora, milyen széles kanalat válasszak a homlokrakodóhoz. Nekem nincs tapasztalatom ebben. Lesz egy kevés trágyarakás is és minden egyéb. Mire kell odafigyelnem.
Köszönöm mindenkinek a választ.
Válasz BMWs paraszt,JD fanatikus #1487. hozzászólásáraAz szép!
Válasz csferri #1486. hozzászólásáraEz valóban így van, azt mondta a forgalmazó, hogy érthetetlen az egész, ha egy munkagépnek megvan minden szükséges engedélye a eu-n belül, akkor itt minek van vele ilyen szükségtelen nyűg és plusz költségek? Hol van ilyenkor az érdekképviselet, aki kiáll a gazdákért? Jah, sehol, csak a kötelező tagság és a tagdíj a lényeg, semmi más...
Válasz gcastle #1449. hozzászólásáraMilyen eljarassal lett atutve az alvazszam?
Nekunk nem utik at, pedig ugyis probaltuk hogy uj alvazat veszunk es serultkent csere. Esetleg feketen?
Válasz Büresz #1468. hozzászólásáraNekunk is ez az arany az etetos traktorral, de a kocsog jard utanunk jott faluba es ezzel kezdte bevan jegyezve?
Vegul elvette forgalmit..
Várjatok már, úgy hülyeség az egész ahogy van, és ezt már nem is olyan rég tárgyaltuk Ugyan minek kell mérnöki dokumentáció egy olyan eszközről aminek a gyártója eleve az alapján gyártja és műszaki doksival adja el az adott traktorra Ha XY otthon összeállít egy ilyent, vagy nem a tipushoz valót rakják fel arról evidens hogy kelljen, de ne vicceljünk már. Ennyi erővel ha új autót veszek akkor arról is kellene,, meg klímáról persze, a cerka méretet nem kell leadni
Vicc az egész!
Egyik nagy magyar homlokrakodónak meg még arra sincs számítása, hogy mozgás közben mit bír, hogyan viselkedik. Csak statikus számítás álló helyzeti emelésre, de nyilatkozatot adnak a felszereléshez.
Válasz envagyok2 #1482. hozzászólásáraHát ez így kell, hogy legyen.
Tegyük fel van egy építkezés amire készült egy tervdokumentáció. A kivitelező leszerződik valamire. De azért csak kell egy műszaki ellenőr aki ellenőrzi, hogy a tervnek megfelelő anyag kerül e a dolgokba nem?
Pont így van ez ennél is. Hivatalosan úgy kéne ennek menni, hogy a tervező tervez, felkerül a gépre az eszköz és után vizsga, hogy rendben van e.
Azért ha csak egy résztvevő lenne akkor mehetne a sumákolás szépen...
Válasz envagyok2 #1482. hozzászólásáraEgyszerűsítve: a mérnök dolga, hogy jó legyen, a vizsgabiztosé meg, hogy szabályos.
Bármelyiket kiveszed az egyenletből, megnő a sumákolás, kókányolás esélye. (valljuk be, ez bizony így van.)
Válasz VDénes #1479. hozzászólásáranem értetted, amit írtam.
ha a mérnök vizsgál, és szavatol, és vállalja a felelősséget, akkor minek a vizsga és minek a vizsgabiztos?
vagy forsítva, ha a vizsgán a vizsgabiztos megnéz, megvizsgál, és ő dönti el, hogy alkalmas vagy alkalmatlan, akkor minek a mérnöki vizsgálat?
nem a tervezést vonom kétségbe, a srác azt írta, hopgy a mérnöktől kellett papír, hogy az úgy van felszerlve ahogy, és úgy alkalmas ahogy.
Válasz atisgyulai #1480. hozzászólására
Válasz envagyok2 #1478. hozzászólásáraEttől már csak a pár évvel ezelőtti, mez.gaz. túlméretes járművek közlekedése volt jobb.
Ha kifizetted a féléves engedélyt, már nem is volt baj hogy széles a gép!
Válasz envagyok2 #1478. hozzászólásáraA mérnök azért kell, hogy ha bármi van akkor ő vállalja a balhét nem a vizsgaállomás és a hatóság.
Legrosszabb eset, de példa:
Ha ketté törik útközben és meghal valaki. A vizsgálat során kiderül, hogy valami nem rávaló dolog miatt lett ez. Pl a rakodó nem megfelelően volt felszerelve, mert nem típusra való és e miatt szabadult el valami és lett ami lett. Na akkor a mérnök viseli a felelősséget.
Na ezért annyi a tervezés ára.
Válasz agrárproletár #1470. hozzászólásáraa tipikus magyarosság ez a mérnök a dologban. ha ő tervez, számol, megvizsgálja, hogy tényleg úgy van-e felrakva, jól van-e felrakva, akkor mi a szarságot csinál a vizsgabázis, a vizsgabiztos? papírokat vizsgál, és papírok alapján dönti el, hogy oké, vagy nem oké? vagy ha ő vizsgálja meg, hogy a cucc alkalmas-e, akkor minek a mérnök?
igazi magyar trógerség...
Válasz Bárány #1475. hozzászólásáraEzekben a szabályokban/törvényekben logikát keresni????
Kb. mint a katonaságnál volt: ami szögletes azt gurítják, ami kerek, azt meg felveszik és viszik.
Válasz endypapa #1473. hozzászólásáraJa, meg azok nem szabványosak. Ezért kell a típusspecifikus konzol.
Válasz endypapa #1473. hozzászólásáraNa jó, de oda bármit felfogathatsz, nem csak homlokrakodót. És még abból is hány fajtát!
Ha a hárompontra asztasz rakodót, azt nem kell engedélyeztetni. (legalábbis nagyon remélem, hehe...)
Tudom, még így is sántít kicsit az érvelés, meg aztán védeni se akarom ezt a szabályozást, csak próbáltam némi logikát keresni benne.
Válasz Bárány #1471. hozzászólásáraMeg ugye a fékezett hátsó kerekekről jelentősen ráterhel a nem fékezett első tengelyre, ezért kell például a sebességkorlátozás.
Úgy szerepel a forgalmiban, hogy max. sebesség 40 km/h, de ha fent van a homlokrakodó, akkor max. 20 km/h, és nem lehet rajta orrsúly.
Válasz Bárány #1471. hozzászólásáraMtz-n direkt ezért vannak kialakítva a felfogatási pontok a vázon mindenhol gyárilag. tehát azok is szabványos felfogatási pontok.
Válasz agrárproletár #1470. hozzászólásáraKösz, nagyon sokat segítettél!
Válasz endypapa #1469. hozzászólásáraSzerintem az a különbség, hogy az ekének ott a szabványos felfogatás, a homlokrakodónak meg úgy csinálják utólag. Ezért kell megterveztetni, engedélyeztetni.
Válasz Bárány #1465. hozzászólásáraBékés megyében, Békéscsabán, állítólag országszinten híresek az "alaposságukról", de nekem ez van közel, lehet jobban jársz, ha máshol csinálod.
A mérnök falubeli, rendszeresen csinál ilyeneket, ismeri a hatóság emberét is, konzultáltak, mit hogy, szóval minden szempontból kézenfekvő volt.
De például az nkh-nál kaptam névjegykártyát is (másik szakemberét), szóval ha rákérdezel, hogy ott helyben ki szokta ezeket csinálni, biztos elárulják.
Válasz agrárproletár #1445. hozzászólásáraAz mtz elvileg univerzális eszköz hordozó.
Ha egy le-föl rakható (már szinte mind ilyen) homlok rakodóval ez van, akkor pl. egy függesztett ekével is vizsgára kellene menni.
Válasz agrárproletár #1467. hozzászólásáraLehet, de én nem fogom kijárni ezt az utat évi 50 órára. Abból közút 3.