Hirdetés
Fórum
HW 6011 vagy HW 8011-es pótkocsi
Létrehozta: Traktoros Jani , 2009-06-28 20:42:38
Kedvencekhez
Segítség
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Tárolók, színek.. egyéb géptárolók.. új
- Erdőgazdálkodás, szakirányítás új
- Massey Ferguson traktorok új
- Termőföld kisajátítása autópálya épités miatt! új
- Kalászosok műtrágyázása új
- John Deere 4630-4650 traktorok új
- Portálfejlesztés / Gépház / Fórum használat új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
Cikkajánló
![Mi a helyzet? Trump kivetette a vámokat az EU-ra vagy sem? Mi a helyzet? Trump kivetette a vámokat az EU-ra vagy sem?](https://static.agroinform.net/data/cikk/7/9245/cikk_79245/Leczkesi-Erik-napraforgo-2_fill_540x300_0.jpg)
1372 hozzászólás
Válasz B.laca #871. hozzászólására3550 kg papír szerint.
![H' 80.11](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20170731223038_unbenannt_scannen_03_hw_80.11.jpg)
HW 8011-nek normál gyári magasítóval mennyi az önsúlya?
Válasz zsozsi51 #867. hozzászólásáraPótkocsit 2x szürke 2k alapozóval, ez tökéletes, kibír 2 műszakit. Egyebet aminek színt kell adni azt 2k festékkel vagy alkyton. Előkészítés attól függ mennyire szar az alap amire festeni kell. Homokszórás vagy drótkorongozás, lamellás korong, nitros ronggyal zsírtalanítás aztán go.
Válasz zsozsi51 #867. hozzászólásáraSzia!
Én tavasszal újítottam fel a HW pótkocsimat. A festéshez egy barátom 2 komponensű Tikkurila nevű festéket ajánlott. Szerencsére az eladó rákérdezett milyen alapú alapozót használtam, mert ez nitrós, tehát a lakkbenzines alapozót felmarja, tehát kidobott pénz és idő, így aztán maradtam egy magyar festéknél ami kifejezetten mg. gépekre való, a nevét nem tudom de azt hiszem, hogy győri gyártású. A választékban volt kifejezett pótkocsi szürke is.Egy sorral lefujtam, oszt annyi.
Válasz zsozsi51 #867. hozzászólásáraÉn egy komponensű festékből az alkytont ajánlom én azt szoktam használni ( 2 rétegben érdemes, alapozó és zománc egyben), előtte csiszolás ( flexre drótkorong vagy lamellás csiszolókorong), higítós rongy, festés kompresszorral.
Üdv,
Ki hogyan szokta a gépeit, pótkocsikat festeni? Milyen festeket használ hany rétegben és milyen technológiával készíti elő a felületet?
Válasz Anicska #863. hozzászólásáraTeljesen jó állapotú pótkocsi, egy megbízható jó ismerősömé. Új sárvédők, újra vezetékelve, új plató, oldalak, magasítók.
5714501.htm
https://auto.jofogas.hu/zala/HW_60_11_potkocsi_6
Válasz csoppika #864. hozzászólásáraHW-t nem találtam, de :
MBP 6,5 1979-es eladási ára 69900Ft. A legfiatalabbak is 30 év felettiek, kiszolgáltak két tsz-t, vagy ÁG.-ot, most meg vesszük őket 1-1,5 milláért......
EB 7-70, szintén 1979-es adat: 83400Ft
MBP-9: 150000Ft
Válasz Anicska #863. hozzászólásáraNehéz lesz...![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
Korrekt áron keresek 6011-es pótkocsit műszakival.
Válasz _NB_ #861. hozzászólásáraKöszönöm a kimerítő választ.
Válasz Büresz #858. hozzászólására
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20170720235314_v_g_lap01sdfg.jpg)
.
A gumi gyártójánál ha megtalálod, de elvileg a gumi oldalán is szerepelnie kellene az adatoknak.
Van egy összefüggés a gumiknál, a nyomáshoz kapcsolódik a terhelés és a sebesség !
Ezek az adatok csak azon a nyomáson érvényesek ha alacsonyabb a nyomás változnak az értékek.
A tied erre hasonlít
Dneproshina
D-50
16/70-20 147F
14PR, TT
ez még kevés, mert a nyomás érték hiányzik!
A 147 az kb. 3075kg súly az F az 80 km/h-nál.
Ez elvileg nem egy rossz abroncs ha tényleg F-es, mert kismértékű sebesség növekedésétől is csökken a terhelhetősége az abroncsoknak, de ez visszafelé is működik azaz ha csak max40km/h-val használod akkor növekszik a terhelhetőség elég nagy mértékben.
Itt egy Mitas példa, hogy érthetőbb legyen
- link
560/60R22.5 161D AR-02 TL
Ez példa gumi, egy 161D-s azaz 4bár nyomáson 4625kg-ot bír el 65km/h-n.
Tehát ezt a példa gumit, ha öreg trakival húzod ami hátszéllel lejtőnek tud 30km/h-t akkor már 6984kg a terhelhetősége vagy ha 500kg libatollat szállítasz és nem akarod,hogy pattogjon, mint a geda bogyesz a kövön, mikor az új Fergával 65-el vereted akkor leeresztheted 1 bárra és akkor 2065kg-ot bír el.
Persze ezek gyári adatok, az élet meg megint más, ha már 8éve a tűzőnapon senyved, vagy kis nyomáson nagy teherrel gyötörve, kátyúba csapkodva éli napjait akkor lehet nem adja ki a hivatalost
Válasz Büresz #858. hozzászólásáraNecces a súly miatt, a kamion felni jó lesz normális gumikkal, nem szűkebb, vagyis nem vettem észre. Ha már ekkora túlsúly van legyen ám jó állapotú át alváz, láttam már kiszakadt hátsó hidat kocsiba fúródva
Válasz Büresz #858. hozzászólásáraNecces a súly miatt, a kamion felni jó lesz normális gumikkal, nem szűkebb, vagyis nem vettem észre. Ha már ekkora túlsúly van legyen ám jó állapotú át alváz, láttam már kiszakadt hátsó hidat kocsiba fúródva
Válasz csoppika #845. hozzászólásáraKicseréltem a rugókötegeket, 10 tonnánál alig éri a gumituskókat, akarok rá még egy magasító sort felrakni, a kérdésem hogy 12-15 tonnánál ezeket a 16x20as gumik bírnák a terhelést? Vagy mindenképp kamion felni gumival? A másik dolog hogy 0-ás et-vel nem lesz szűk a nyomtávom? A hl 6 tonnás meg a hw 8 tonnás ugyan olyan széles a hídja? Mert nekem a ballonos felni kifordítva van most fent, kb így jó de azt se bánnàm ha ettől is szélesebb lenne.![smile thumbupcool](/oldforum/images/smiles/thumbupcool.gif)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20170720205856_img_1873.jpg)
Válasz Vadmalac #856. hozzászólásáraAkkor jó kb én is úgy húztam meg de inkább mint egy pót kerékanyát mert az is pont 20x1,5-ös. Majd csinálok róla fényképet, nagyon baró lett. 8 lap X 12mm/db + tettem alá 4 cm-t magasítást mert bele ért a vázba az első kerék ahogy aláfordítottam, mert az enyém egy fixes kocsiból lett átalakítva és abban nincs lépcső a vázba.
Válasz Büresz #854. hozzászólásáraÉn 2 lapot rakattam bele pluszban, de a gyári pántra így már csak 1 anya ment volna rá, így azok is cserések lettek. 3/4"-os dugókulccsal húztam meg, szerintem kb. annyira, ahogy egy mtz kerékanyát.
Válasz Büresz #852. hozzászólásáraAkkor finoman, de izomból a méteres csővel adj neki.
Én a helyedben, egyszer cső nélkül végighúznám jó feszesre majd, egy negyed fordulatot a csővel, esetleg felet neki, akkor nagyjából ott vagy vele.
Válasz JD 4630 #851. hozzászólásáraAmúgy meg 320nm az ajánlott, de kimondottan erre valami speckó eljárás nincs-e.
Válasz Claastra. #843. hozzászólásáraNem sejted hogy mennyibe fáj egy ilyen felújítás?
Válasz JD 4630 #851. hozzászólásáraEgy nagy állat!! 20x1,5 a menet, de 200 nm felett nincs kulcsom, de szerintem itt az összes fórumtárs között sem soknak van.
Válasz Büresz #850. hozzászólásáraAz sem mindegy ki áll a cső végén barátom![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Milyen menet van rajta és milyen a minősége?
1 méteres csővel már m20*1,5-es menetet szaggattam el nem 1*
A rugóköteg cuppánt csavarokat mekkora erővel kell meghúzni? Kb 1 méteres cső vagy kissebb?
Válasz csoppika #845. hozzászólásáraHa most nekem 12.5x20-as van fenn, de 385/65-öt lenne lehetőségem rárakni, akkor az működni fog?
Válasz Claastra. #843. hozzászólásáraHaver elvitte azt mondta nem volt jó, ő is vett ilyen rugót kb 10 éve használja, teljesen jó. Én még 2-3 lapot akarok tenni ebből bele amíg a cuppánt engedi.
Válasz Claastra. #846. hozzászólásáraMár rossz a szemem...öregszem...![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
Válasz csoppika #845. hozzászólásárapedig 16x20 van rajta,a kép alapján
Válasz Büresz #842. hozzászólásáraHa 12.5x20-as van most rajta, akkor 385/55r22.5. 25 körüli a vágott, plusz 24-27bruttó a felni(11.75x22.5 ET0) /db...
(Ha 16x20.. amit kétlek, akkor 385/65...)
Válasz Büresz #842. hozzászólásáraMár többször írtam nekem a 8011 alatt bontott Fm Volvo lapok vannak 10t után ér hozzá a gumibak nézz szét a neten.
Válasz Büresz #842. hozzászólásárakaposmérőbe kelett volna vinned a rugókat megíveltetni,és plusz lapokat beletenni,és a rugó árát inkább a gumira költhetted volna
Nekem a vázat butál módra megerősítették + új felépítmény 3 oldalra billenős fliegl oldalakkal. Csak rugókat fogom megerősíteni, (hátul rendesen csücsül 10 tonnánál, elöl pedig beleér a vázba forduláskor, a képeken üres állapotban van) ma megrendeltem az axinál az erősített rugókat, de nem tudom hogy nem-e kellene kamion gumikat alátenni. Milyen mérető kellene alá? 60.02 a pontos típusa.![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20170705211531_img_1805.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20170705211606_img_1806.jpg)
Válasz Sanyee #840. hozzászólásáraa 6011esünk 12 tonnát hordott ,de még a régi erősebb alvázas volt 3-3 gumicsöccsel
Válasz Büresz #836. hozzászólásáraÚgy tudom, hogy a fix-es verzióból is van vastagabb és vékonyabb vázú is.
Talán azt 61.02-nek hívják?
Olyat hallottam, hogy vitt 10x1000 tartályt, de ennél több már nem oda való.
Válasz Büresz #838. hozzászólásáraazért a 80-ason szélesebb fékbetétek vannak
Válasz Claastra. #837. hozzászólásáraSokkal erősebbnek tűnik az biztos, a csapágazás meg az agy szerintem ugyanaz.
Válasz Büresz #836. hozzászólásáraha megnézed a 80-11-es hídja silányabbnak néz ki,mint a 60-11é,azért 14+tonnáktól soknak a görbe a hídja
Érdeklődnék aki képben van az ifa
kocsikkal kapcsolatban, hogy a hw 6011, a hw 8011 és a hl.60.02 pótkocsi hidjai közt van-e különbség, csapágyazás vagy ilyesmi? Mert nekem 60.02-esem van átalakítva 3 oldalra billentősre 5-vagy 6 tonna a teherbírása és érdeklődnék bírná-e a 10-12 tonnát mint mondjuk a 8011-es, mert abból tudok aki 13-4-5 tonákkal furikáznak.
Vágott gumi gyorstalpaló :)
- videó
Oldalán a felirat "Regroovable",
a futófelületen meg mérési pont, hogy milyen mélyen vághatod.
Az meg a vizsgaállomástól függ mennyire alaposan ellenőrzik a szekeret, persze minél kevesebb "buktató" van rajta úgy növekszik az esélye, hogy megfelel.
Válasz VMisi #830. hozzászólásáraA vágott gumi simán bele kell férjen! Teherautók, buszok is járnak vágottal. Csak vágható legyen a gumi-regroovable felirattal- és a gumis ne vágja drótig.
Válasz VMisi #830. hozzászólásáraHa 1 bakot hagysz fent, szerintem okés, ismerős is így vitte be hozzájuk. A vágott gumira nem tudok mit mondani.
Válasz ..MZ/X.. #831. hozzászólásáraAz engedélyhez kijött a főnök, lemért mindent amit akart, és ennyi.
Válasz Vadmalac #820. hozzászólásáraKöszi! Oda kellett nekik vinni a pótot, vagy megnézték? Nem éppen a szoszédban vannak. Akivel eddig beszéltem az egy nullával többről indított.![smile cursing](/oldforum/images/smiles/cursing.gif)
Válasz Vadmalac #826. hozzászólásáraA fő dolgok szerencsére rendben vannak, forgózsámoly, féderek, fékek fel lettek újítva, igaz 3-3 gumibak van, le kellene csavarozni vagy inkább vágni párat.
Viszont vágott a gumi, ehhez hogy állnak?
Válasz Mf-es? #825. hozzászólásáraAz csak a lopásra terjed ki szerintem.
Válasz T180. #824. hozzászólásáraSzerintem is így van, bár erről írtak-vitáztak régebben többen is, hogy lehet két pirosat is húzni ha be van írva a vontatás.
Válasz Vadmalac #826. hozzászólásáraJa igen, az engedélyben benne van az is, hogy a pótkocsi vontatásra merevített vontatási ponttal rendelkezik. Olyan automata vonópontot kell rátenni, amin van adattábla, mert azt is nézik a vizsgán.
Válasz VMisi #821. hozzászólásáraAz átépítési engedélyben benne van a felépítmény komplett leírása, az új felnik és abroncsok mérete. Az átépítési engedéllyel először be kell menni a KPM-hez, és engedélyeztetni. Amikor visszakapod az iratokat postán, aztán lehet vizsgaidőpontot kérni náluk. Ha 1x ott átmegy, akkor a jóváhagyott tervdokumentációval együtt már később bárhova viheted vizsgáztatni. Szerintem kompletten vállalnak vizsgára felkészítést, fékpadjuk is van, de hogy el is viszik e vagy sem, azt nem tudom. Ami szivatós a KPM vizsgával az az, hogy a forgózsámolynak tökéletesnek kell lenni, a féknek is egyenletesen kell fognia a fékpadon, gumibakból csak 1 lehet kerekenként, és a gumibak nem érhet bele a féderen lévő ütközőjébe. Nekem beleért, úgyhogy az összes köteget vihettem Szolnokra. A vonóháromszög sem lehet hajlott, vagy javított. Meg nyilván az egyéb műszakira szükséges dolognak is. Villamosság, esztétika.
Válasz VMisi #812. hozzászólásáraÉs mi van,ha műszaki előtt,még eredetiség is van,és megállapítja,hogy eredeti?Beszólok a vizsgabiztosnak?Vagy visszakérem az eredet vizsga díját?
Válasz VMisi #822. hozzászólásáraAkkor lehet vontatni,ha van vontatás beírva a forgalmiba,piros rendszámos pót nem vontathat még ha esetleg be is van írva a forgalmiba,lassú traktor max 1 pótot húzhat ,attól hogy húznak többat még nem törvényes
Válasz VMisi #822. hozzászólásáraPersze...