Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR406.67 FtUSD390.93 FtCHF432.71 FtGBP500 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz htibor01 #34853. hozzászólásáraEke témához
Az első ekevas hegye a kereked belső szélével legyen egy vonalba. A második hegye az első ekevas végével.
Ilyenkor max szélességbe vág az ekéd.
Ha nem bírja a traktor, akkor tolsz előrébb mindkét fejen egyformán.
A hossz/kereszt vízszintet gondolom nem kell magyarázni. Max annyit, hogy a barázdába állva nézzük a vízszintet.
Válasz hspityu #34820. hozzászólásáraSzia, bocsánat, hogy csak most válaszolok, nem nagyon van időm itt nézelődni :)
Mennyire állítsam az első ekefejet, és mihez képest? A két eke között mennyi legyen a távolság?
Tettem fel képet a rönkvonszolóról.
Úgy néz ki, még évekig fával fogunk fűteni, most kezdek majd neki egy kis rönkszállító pótkocsit gyártani daruval, már megterveztem, az erdő kb egy km-re van tőlünk, 5-6 rönköt el tudok hozni egyszerre 2m hosszban majd, mert itt hetekig kell könyörögni, mire valaki jó pénzért hazahozza
Sziasztok! Ha valakinek aktuális, találtam egy céget, akik japán kistraktorokra gyártanak üvegszálas orrmaszkot, minden típus és évjárat szerint. Rendeltem magamnak egyet, igaz, 3hét alatt jött meg, és előre kellett utalnom a pénzt, de végre itt van. 45.000,- volt szállítással együtt.
Sziasztok! Szeretnék venni PON25 ekét, és utánfutót 20 LE-s öreg traktorhoz. Lenne egy jó állapotú, cserélni való 2 fejes osztrák ekém, ezt az enyémnél csak nagyobb traktor bírja húzni. zxcv@vc2.hu
Válasz bice #34847. hozzászólásáraNagyságrendileg 70-es évek végétől a 2000-es évek végéig fellelhetők a japán traktorok, 2 hengerestől a 4 hengeresig, szóval elég nagy a szórás gyártás technológia, mint alapanyag és minőség tekintetében. Szerintem a szóban forgó csavar, ha jó a hengerfej síkja és a tömítés minősége, megáll 140 Nm-el is, de ha valamelyik kérdéses, lehúzhatod te 180-al is, az nem segít rajt.Sokkal inkább gondolom én olyan irányadó értéknek, hogy a delikvens nehogy úgy gondolja, elég lehúzni egy villáskulccsal is, de mégse fogja meg az 1000Nm-es légkulcsot és veresse be a csavarokat. Másrészt kíváncsi lennék, aki cserélt már hengerfej tömítést, cserélte-e a csavarokat is, mert hivatalosan azokat is kellene. Ha a kibontott csavarok kerülnek vissza, szinte felesleges a nyomaték figyelése, az már nem úgy viselkedik.
Válasz Maszek Zs #34846. hozzászólásáraÜdv.
Én a táblázatban leírt értéket írtam le,ott a 14mm 10.0 csavarra ír 165Nm.Egyébként nem tudom mi a japántraki hengerfej lehúzási nyomatéka(valaki esetleg tudja)??
Sziasztok!
Ez a hengerfej lehúzatás nem is olyan egyszerű dolog! Nekünk a 320-as kubotán harmadszorra sikerült.
Hengerfejes lett a kicsike,vettünk hozzá hazai tömítést,egy hónapot bírt. Szétszedés után kiderült a hengerfej is beteges,lett új fej,"gyárival" azonos tömítés,megadott értékre lehúzva. Ment is minden gond nélkül míg nem volt komolyan igénybe véve,kicsi szántásban puk, ez is átégett. Aztán jött a segítség,"nem elég ám csak a tömítést cserélni,a hengerfej csavarokat is illik újra cserélni! Na akkor rendelés japánból gyári tömítést,csavarokat (köszönet érte a hazai kubota képviseletnek) Azóta megy gond nélkül!
Üdv.:Csuti
Válasz tamaaska22 #34842. hozzászólásáraÜdv,
"Hengerfej nyomaték táblázat."Itt kikeresed a te csavarod méretét.pl: 14mm 8.8-as csavar 135 Nm.Természetesen nem egy lépésben(min 4-ben)belülről kifelé,átlóban.(már nem is olyan egyszerű)Itt a fórumon valamikor téma volt a hengerfej tömítés minősége(gyártója),az sem mindegy,mert hamarosan kezdheted előlről.
Válasz tamaaska22 #34840. hozzászólásáraÜdv nekem volt olyan hiba,hogy valami"sűrű dzsuva"volt a szűrőben,és az nem engedte átfolyni a gázolajat.A porlasztócsúcs nagyon hasonlít vm.volswagen golféhoz,az adagolós szám alapján tudja cserélni.A hengerfej lehúzásához használj nyomatékkulcsot,nyomatéktáblázatot a neten találsz!Sok sikert.
Válasz bice #34838. hozzászólásáraAlapjáraton ketyegett a masina ès egyszer csak leált ès többè nem akart indùlni azt hittem lelevegősödött a rendszer mert a szűrőnèl kicsit csöpögött levegőtlenìtettem de nem akart elindùlni ìgy se többè leszedtem a hengerfejet ès akkor derült ki hogy az egyik dugatyù ketè van repedve. Ùgy tűnik fùrni nem kell csak dugatyùt kell cserèlni ,ezèrt kell hengerfejtömìtèst cserèlni porlasztòt pedig azèrt mert valószìnű az okozta a problèmát kicsit behu....ot ès kapott egy nagy pofont a dugatyù.
Válasz tamaaska22 #34833. hozzászólásáraÜdv a porlasztócsúcs 125 báron nyit.
A szelephézag szívó:0.20 kipufogó:0.25,de lehet egyformára is állítani.Egyébként mi a baja a trakinak?
Válasz tamaaska22 #34832. hozzászólásáraÜdv.
Az alapméret 72mm,de a víz furatokban(helyében)lehet eltérés,vagy a tömítés fémrészei nagyobbak!Javaslom,hogy vedd le a hengerfej tömítésedet,és hasonlítsd össze a fényképekkel.
A sorkihúzó alapjára csináltam egy kis darut farönk kiközelítésére, szuperül működik, 2m-es rönköket húztam vele, max 90cm átmérőig, a gyűjtőhelyen ha emeltem a hidraulikával, a fa betámasztott a keresztgerendára, és teljes hosszban felemelte, míg betettem a helyére.
Egy kis segìtsèget szeretnèk kèrni tölletek valaki meg tudná nekem mondani h mekkorára kell állìtani a Mitsubishi D1300nál a szelephèzagot ,meg mit takar a hengerfej tömìtèsnèl hogy 1es,2es,3as tipus a motorkód KE70. Válaszotokat előre is köszönöm!
Válasz giriczmp1 #34821. hozzászólásáraSzia a kép tényleg mákos,de mintha egy gyorsfelvevő ,is lenne rajta.A gyorsfelvevőt a traktorokkal hozzák be,szóval csak akkor van eladó,ha a magyar vevőt nem érdekli (ilyen ember szinte nincs) .Önmagában a 3 pont beszerezhető könnyedén ,van az a pénz ,házhoz is postáznak.
Hatvani kereskedő,Nyíregyházi kereskedő,szerintem Robi is beszerzi Békéscsabán (ideatraktor.hu)
Nézelődj a jofogas.hu -n is.
Válasz htibor01 #34818. hozzászólásáraÉrtem,a beállítás nem olyan ördöngős dolog,a szántás kezdőknek fórumot kicsit elolvasod és kész.
Kis segítség ,ahogy én szoktam.
1-Első ekefej fogásszélesség beáll.
2-hossz és keresztirányú vízszint (a legjobb a barázdában)
Ez nagyon leegyszeűsítve ennyi,azért jobb ha valaki élőben elmagyarázza,és,vagy megmutatja.
A yotubon van jó videó is ,az eke beállításról ,ha nincs aki megmutassa a semminél jobb.
A váltvaforgatóst bonyolultabb lesz beállítani ezt tapasztalatból mondom.
Válasz hspityu #34814. hozzászólásáraSzia! Az az igazság, hogy nem tudom rendesen beállítani, nagyon agyagos a talaj itt, és kicsik a kertek, általában be vannak kerítve. Csak néhány ismerősnek szoktam szántani, a saját kertünk is akkora, mint egy nagyobb nappali, az is bekerítve 3 oldalról. Jobb lenne egy váltva forgatós, hogy ide-oda tudjam szántani. Nekem csak hobbiból van traktorom, füvet nyírni, fát hasogatni :) Szeretek vele dolgozni, de évente megy kb 50 órát összesen.
Én nem javaslom azt,hogy eladd azt az ekét,viszont vegyél mellé egy forgatós ekét is.
Én többször használom a Bagodit ,mint a forgatós Niemeyer ekémet.
Kelleni fog még,főleg ha van néha bérmunkád is.Szép munkát végez,ha a talajon nem túl sok a szármaradvány.
Temészetesen úgy csinálod ,ahogy te akarod, ez csak az én véleményem.
Üdvözlöm! Bocsánat, régen jártam a fórumon, nem láttam a kérdést. Ha a kapát hidromotor hajtja, akkor semmiképpen nem tenném a gyári szivattyúra, mert ahhoz nagyobb mennyiségű olaj kell, mint amennyi felesleg a váltóban van. Azért kell több olaj, és valami hűtés is, hogy az olaj tudjon lehűlni, mire megint a hidromotorba jut. Erre jobb megoldás az eszközre szerelni egy teljesítmény szivattyút külön tartállyal és hűtéssel, és azt hajtani kardánnal. A gyári hidraulika rendszer nem teljesítmény hidraulika, csak emelésre van tervezve, ahol nincs folyamatos üzem. A teljesítmény szivattyúk, amikkel hidromotort lehet hajtatni kb 60-70 l olajat forgatnak percenként, a gyári csak 15-20 L-t.
Köszönöm szépen mindenkinek a megnyugtató válaszokat!
Abban tudnátok segíteni, hogy milyen vonószemet érdemes rátetetni a trakira? (Esetleg ha van akkor pár linket küldenétek?)
Gyárilag van rajta pótkocsi vonószem, viszont szeretnék húzni sima utánfutót is közúton.
Válasz ballaelod1997 #34790. hozzászólásáraNyugodj meg. Semmi kond a trakival. Nekem az Iseki TA267 traki 8-10 óra folyamatos talajmarózáskor képes be szürcsölni egy tank (25l) gázolajat.
Válasz ballaelod1997 #34790. hozzászólásáraA traktor talajmarózáskor fogyaszt a legtöbbet. Ha üres pótkocsi lenne körbe körbe vontatva az 1 hektár felett akkor reális lenne a 0,6 liter/ha.
A 2 liter/óra az tökéletes fogyasztás talajmarózáskor egy 27 lovas gépnél.
35454 hozzászólás
Válasz htibor01 #34853. hozzászólásáraEke témához
Az első ekevas hegye a kereked belső szélével legyen egy vonalba. A második hegye az első ekevas végével.
Ilyenkor max szélességbe vág az ekéd.
Ha nem bírja a traktor, akkor tolsz előrébb mindkét fejen egyformán.
A hossz/kereszt vízszintet gondolom nem kell magyarázni. Max annyit, hogy a barázdába állva nézzük a vízszintet.
Válasz hspityu #34820. hozzászólásáraSzia, bocsánat, hogy csak most válaszolok, nem nagyon van időm itt nézelődni :)
Mennyire állítsam az első ekefejet, és mihez képest? A két eke között mennyi legyen a távolság?
Tettem fel képet a rönkvonszolóról.
Úgy néz ki, még évekig fával fogunk fűteni, most kezdek majd neki egy kis rönkszállító pótkocsit gyártani daruval, már megterveztem, az erdő kb egy km-re van tőlünk, 5-6 rönköt el tudok hozni egyszerre 2m hosszban majd, mert itt hetekig kell könyörögni, mire valaki jó pénzért hazahozza
Sziasztok! Ha valakinek aktuális, találtam egy céget, akik japán kistraktorokra gyártanak üvegszálas orrmaszkot, minden típus és évjárat szerint. Rendeltem magamnak egyet, igaz, 3hét alatt jött meg, és előre kellett utalnom a pénzt, de végre itt van. 45.000,- volt szállítással együtt.![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20191007151815_img_20191007_144943.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20191007151834_img_20191007_144952.jpg)
Válasz hspityu #34836. hozzászólására![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20191007151316_fah_z_1.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20191007151352_fah_z_2.jpg)
Sziasztok! Szeretnék venni PON25 ekét, és utánfutót 20 LE-s öreg traktorhoz. Lenne egy jó állapotú, cserélni való 2 fejes osztrák ekém, ezt az enyémnél csak nagyobb traktor bírja húzni. zxcv@vc2.hu
Válasz bice #34847. hozzászólásáraLehet,hogy azt írja a táblázat![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![smile smile](/oldforum/images/smiles/smile.gif)
Nem tudok lehúzási értéket akkor csavar vastagság+20nm.
Válasz bice #34847. hozzászólásáraNagyságrendileg 70-es évek végétől a 2000-es évek végéig fellelhetők a japán traktorok, 2 hengerestől a 4 hengeresig, szóval elég nagy a szórás gyártás technológia, mint alapanyag és minőség tekintetében. Szerintem a szóban forgó csavar, ha jó a hengerfej síkja és a tömítés minősége, megáll 140 Nm-el is, de ha valamelyik kérdéses, lehúzhatod te 180-al is, az nem segít rajt.Sokkal inkább gondolom én olyan irányadó értéknek, hogy a delikvens nehogy úgy gondolja, elég lehúzni egy villáskulccsal is, de mégse fogja meg az 1000Nm-es légkulcsot és veresse be a csavarokat. Másrészt kíváncsi lennék, aki cserélt már hengerfej tömítést, cserélte-e a csavarokat is, mert hivatalosan azokat is kellene. Ha a kibontott csavarok kerülnek vissza, szinte felesleges a nyomaték figyelése, az már nem úgy viselkedik.
Válasz Maszek Zs #34846. hozzászólásáraÜdv.
Egyébként nem tudom mi a japántraki hengerfej lehúzási nyomatéka(valaki esetleg tudja)??![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
Én a táblázatban leírt értéket írtam le,ott a 14mm 10.0 csavarra ír 165Nm.
Válasz bice #34843. hozzászólásáraA 14mm 8.8 csavart simám le lehet húzni 160NM
Sziasztok!
Ez a hengerfej lehúzatás nem is olyan egyszerű dolog! Nekünk a 320-as kubotán harmadszorra sikerült.
Hengerfejes lett a kicsike,vettünk hozzá hazai tömítést,egy hónapot bírt. Szétszedés után kiderült a hengerfej is beteges,lett új fej,"gyárival" azonos tömítés,megadott értékre lehúzva. Ment is minden gond nélkül míg nem volt komolyan igénybe véve,kicsi szántásban puk, ez is átégett. Aztán jött a segítség,"nem elég ám csak a tömítést cserélni,a hengerfej csavarokat is illik újra cserélni! Na akkor rendelés japánból gyári tömítést,csavarokat (köszönet érte a hazai kubota képviseletnek) Azóta megy gond nélkül!
Üdv.:Csuti
Válasz bice #34843. hozzászólásáraKöszönöm a választ!
Válasz tamaaska22 #34842. hozzászólásáraÜdv,
Természetesen nem egy lépésben(min 4-ben)belülről kifelé,átlóban.(már nem is olyan egyszerű)![smile surrender](/oldforum/images/smiles/surrender.gif)
Itt a fórumon valamikor téma volt a hengerfej tömítés minősége(gyártója),az sem mindegy,mert hamarosan kezdheted előlről.![smile cursing](/oldforum/images/smiles/cursing.gif)
"Hengerfej nyomaték táblázat."Itt kikeresed a te csavarod méretét.pl: 14mm 8.8-as csavar 135 Nm.
Válasz bice #34841. hozzászólásáraKeresem de nem találok semmit "csak fizetősset sajnos"
Válasz tamaaska22 #34840. hozzászólásáraÜdv nekem volt olyan hiba,hogy valami"sűrű dzsuva"volt a szűrőben,és az nem engedte átfolyni a gázolajat.
A porlasztócsúcs nagyon hasonlít vm.volswagen golféhoz,az adagolós szám alapján tudja cserélni.
A hengerfej lehúzásához használj nyomatékkulcsot,nyomatéktáblázatot a neten találsz!Sok sikert.![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Válasz bice #34838. hozzászólásáraKöszönöm az adatokat!!!
Válasz bice #34838. hozzászólásáraAlapjáraton ketyegett a masina ès egyszer csak leált ès többè nem akart indùlni azt hittem lelevegősödött a rendszer mert a szűrőnèl kicsit csöpögött levegőtlenìtettem de nem akart elindùlni ìgy se többè
leszedtem a hengerfejet ès akkor derült ki hogy az egyik dugatyù ketè van repedve. Ùgy tűnik fùrni nem kell csak dugatyùt kell cserèlni ,ezèrt kell hengerfejtömìtèst cserèlni porlasztòt pedig azèrt mert valószìnű az okozta a problèmát kicsit behu....ot ès kapott egy nagy pofont a dugatyù.
Válasz tamaaska22 #34833. hozzászólásáraÜdv a porlasztócsúcs 125 báron nyit.![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
A szelephézag szívó:0.20 kipufogó:0.25,de lehet egyformára is állítani.Egyébként mi a baja a trakinak?
Válasz tamaaska22 #34832. hozzászólásáraÜdv.![smile cowboy](/oldforum/images/smiles/cowboy.gif)
Az alapméret 72mm,de a víz furatokban(helyében)lehet eltérés,vagy a tömítés fémrészei nagyobbak!Javaslom,hogy vedd le a hengerfej tömítésedet,és hasonlítsd össze a fényképekkel.
Válasz htibor01 #34834. hozzászólásáraJó az ötlet ,képet várunk!![smile thumbupcool](/oldforum/images/smiles/thumbupcool.gif)
A képet nem tudom csatolni
A sorkihúzó alapjára csináltam egy kis darut farönk kiközelítésére, szuperül működik, 2m-es rönköket húztam vele, max 90cm átmérőig, a gyűjtőhelyen ha emeltem a hidraulikával, a fa betámasztott a keresztgerendára, és teljes hosszban felemelte, míg betettem a helyére.
Válasz tamaaska22 #34832. hozzászólásáraMekkora nyomáson nyit a porlasztó esetleg tudja valaki?![smile hammer](/oldforum/images/smiles/hammer.gif)
Egy kis segìtsèget szeretnèk kèrni tölletek valaki meg tudná nekem mondani h mekkorára kell állìtani a Mitsubishi D1300nál a szelephèzagot ,meg mit takar a hengerfej tömìtèsnèl hogy 1es,2es,3as tipus a motorkód KE70. Válaszotokat előre is köszönöm!
Válasz mocsencsi1 #34830. hozzászólásáraMi történt?
Csak az a fránya 3 pont csatlakozó ne lefele állt volna, hanem egyenesen. /3 flex korong és egy csodás szombat délelőtti hegesztő parti/
Válasz 74 Misi #34828. hozzászólására
a megszokott elegáns stílus...![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Válasz Juhász Csaba_20708 #34827. hozzászólásáraNini egy eke. Ingyen reklám, nagyon ötletes. Hiába hosszú évek és a rutin. Gratula.
Egy kép,ha valakinek így jobban ismerős.![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![Kettes eke](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20190910234254_001.jpg)
Mezőkövesden,még kapható a japán kistraktorokhoz tökéletesen illeszkedő kettes, hármas,négyes eke típus változatok.Érd.tel.:0620/5167344
Válasz hspityu #34823. hozzászólásáraSzia ! Igen talán úgy emlékszek nekünk is van, meg kell néznünk.
(köszönöm az ajánlást !
Válasz hspityu #34823. hozzászólásáraKöszönöm a segítséget
utána nézek akkor
Válasz giriczmp1 #34821. hozzászólásáraSzia a kép tényleg mákos,de mintha egy gyorsfelvevő ,is lenne rajta.A gyorsfelvevőt a traktorokkal hozzák be,szóval csak akkor van eladó,ha a magyar vevőt nem érdekli (ilyen ember szinte nincs) .Önmagában a 3 pont beszerezhető könnyedén ,van az a pénz ,házhoz is postáznak.
![smile wink](/oldforum/images/smiles/wink.gif)
Hatvani kereskedő,Nyíregyházi kereskedő,szerintem Robi is beszerzi Békéscsabán (ideatraktor.hu)
Nézelődj a jofogas.hu -n is.
Nem egy kristálytiszta kép.
Kedves fórum társak 3 pont felfüggesztést keresek akinek van eladó vagy tud eladót az kérem jelezze előre is köszönöm üdv Martin![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20190825163130_ff826661_74ca_4316_b570_7c1cb467d8c7.jpg)
![smile cowboy](/oldforum/images/smiles/cowboy.gif)
Válasz htibor01 #34818. hozzászólásáraÉrtem,a beállítás nem olyan ördöngős dolog,a szántás kezdőknek fórumot kicsit elolvasod és kész.
![smile cowboy](/oldforum/images/smiles/cowboy.gif)
Kis segítség ,ahogy én szoktam.
1-Első ekefej fogásszélesség beáll.
2-hossz és keresztirányú vízszint (a legjobb a barázdában)
Ez nagyon leegyszeűsítve ennyi,azért jobb ha valaki élőben elmagyarázza,és,vagy megmutatja.
A yotubon van jó videó is ,az eke beállításról ,ha nincs aki megmutassa a semminél jobb.
A váltvaforgatóst bonyolultabb lesz beállítani ezt tapasztalatból mondom.
Válasz Maszek Zs #34816. hozzászólásáraAz enyém TU200 bovdenes
Válasz hspityu #34814. hozzászólásáraSzia! Az az igazság, hogy nem tudom rendesen beállítani, nagyon agyagos a talaj itt, és kicsik a kertek, általában be vannak kerítve. Csak néhány ismerősnek szoktam szántani, a saját kertünk is akkora, mint egy nagyobb nappali, az is bekerítve 3 oldalról. Jobb lenne egy váltva forgatós, hogy ide-oda tudjam szántani. Nekem csak hobbiból van traktorom, füvet nyírni, fát hasogatni :) Szeretek vele dolgozni, de évente megy kb 50 órát összesen.
Sziasztok!
Tanácsot kérnek, 2traktor között kellene választanom, iseki th20g, vagy mitsubishi mt20.
Szerintetek melyik jobb?
Iseki kuplung ,hogy van megoldva (bovden van benne?) vagy tök mechanikus az egész?
Misi emailt megkaptad?
Válasz htibor01 #34812. hozzászólásáraSzia
![smile cowboy](/oldforum/images/smiles/cowboy.gif)
Én nem javaslom azt,hogy eladd azt az ekét,viszont vegyél mellé egy forgatós ekét is.
Én többször használom a Bagodit ,mint a forgatós Niemeyer ekémet.
Kelleni fog még,főleg ha van néha bérmunkád is.Szép munkát végez,ha a talajon nem túl sok a szármaradvány.
Temészetesen úgy csinálod ,ahogy te akarod, ez csak az én véleményem.
Válasz mocsencsi1 #34809. hozzászólásáraAzt engedik a forgalomba helyeztetésnél?
Tudtommal csak olyan lehet ami fixen a traktorra van rögzítve.
Bocsánat, 21/25-ös.
Sziasztok! Eladnám vadi új (kb 3* használt) 25/25-ös bagodi kettes ekémet, vagy cserélném hasonló állapotú váltva forgató egyes ekére.![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20190725131657_23023150_10211461605880577_481067063_o.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20190725131657_23023150_10211461605880577_481067063_o.jpg)
Üdvözlöm! Bocsánat, régen jártam a fórumon, nem láttam a kérdést. Ha a kapát hidromotor hajtja, akkor semmiképpen nem tenném a gyári szivattyúra, mert ahhoz nagyobb mennyiségű olaj kell, mint amennyi felesleg a váltóban van. Azért kell több olaj, és valami hűtés is, hogy az olaj tudjon lehűlni, mire megint a hidromotorba jut. Erre jobb megoldás az eszközre szerelni egy teljesítmény szivattyút külön tartállyal és hűtéssel, és azt hajtani kardánnal. A gyári hidraulika rendszer nem teljesítmény hidraulika, csak emelésre van tervezve, ahol nincs folyamatos üzem. A teljesítmény szivattyúk, amikkel hidromotort lehet hajtatni kb 60-70 l olajat forgatnak percenként, a gyári csak 15-20 L-t.
Valami ilyet barkácsolj vagy vegyél:http://traktor60.hu/harom-pont-felfuggesztes/vonopad-vonogomb
Köszönöm szépen mindenkinek a megnyugtató válaszokat!![smile smile](/oldforum/images/smiles/smile.gif)
![smile smile](/oldforum/images/smiles/smile.gif)
Abban tudnátok segíteni, hogy milyen vonószemet érdemes rátetetni a trakira? (Esetleg ha van akkor pár linket küldenétek?)
Gyárilag van rajta pótkocsi vonószem, viszont szeretnék húzni sima utánfutót is közúton.
Válaszokat előre is köszönöm szépen!
Válasz Maszek Zs #34803. hozzászólásáraSzia! Itt vagyok. Ne kímélj mondjad.![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![smile cowboy](/oldforum/images/smiles/cowboy.gif)
Válasz ballaelod1997 #34790. hozzászólásáraNyugodj meg. Semmi kond a trakival. Nekem az Iseki TA267 traki 8-10 óra folyamatos talajmarózáskor képes be szürcsölni egy tank (25l) gázolajat.![smile cowboy](/oldforum/images/smiles/cowboy.gif)
Válasz ballaelod1997 #34790. hozzászólásáraA traktor talajmarózáskor fogyaszt a legtöbbet. Ha üres pótkocsi lenne körbe körbe vontatva az 1 hektár felett akkor reális lenne a 0,6 liter/ha.
A 2 liter/óra az tökéletes fogyasztás talajmarózáskor egy 27 lovas gépnél.