Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak630 FtBenzin árak614 FtEUR410.85 FtUSD392.16 FtCHF442.09 FtGBP491.88 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Sziaztok tudna segiteni nekem valaki A YAnmar 1500d trakimba porlasztócsúcsot szeretnék cserélni csak nem tudom a nyomás értéket ehez kérem szak mai tanácsot?
Válasz hspityu #23991. hozzászólásáraA cső 3000 Ft volt, a gyorscsatlakozó rá 2000 Ft és a közcsavart pedig egyik barátom csinálta aki esztergályos és nem kért érte semmit.
Válasz Plútó #24027. hozzászólásáraA francba!
Már megint időzavarba kerültem!
Amúgy meg 3,14csába a részletekkel.
Az elmélet a fontos. Legalábbis eleinte, amíg men nem próbálja valaki megvalósítani.
Válasz #24022. hozzászólásra Olvasgatom mit irtok a zsirzásrol én csak annyit mondok erre hogy Cater hez csak gyári grafitos zsirt használunk igy a trakimat sem ronthatja el .
Csak lítiumosat szabad csapàgyakhoz használni.
Én össze kevertem grafitosat meg az
Elf nek valami piros zsirját,de megfogta a csapágyakat és alig birta a traki megforgatni a kaszát.
Válasz #24013. hozzászólásra Sziasztok!
Ez a zsír dolog engem is érdekelne.
Voltam egy mezőgazdasági gépekkel foglalkozó cégnél, és ott egy kék színű zsírt ajánlottak, valami német gyártó készíti, és elvileg fokozott igénybevételű, esetleg melegedő helyekre ajánlják.
Szia!
Sajnos nem volt időm még elkészíteni a fotókat, talán ma este ....
Az üzemóra fogalmilag egy bizonyos - általában 1800 - fordulaton 1 órán át történő üzemeltetést jelent. Másként fogalmazva: 1800 főtengely fordulat az 1 üzemóra. Tehát ha a trakeszod 900-as fordulaton üzemel 1 órát, az csak fél üzemóra.
Vagyis az üzemóra számláló nem más, mint egy megfelelően áttételezett fordulatszámláló.
Nekem tetszik!
Mindig elcsodálkozok milyen ügyesek vagytok,ilyen lakatos dolgokban.Ráadásul ki is találod mit mekkorát,aztán meg is valósítod.
Vagy ha másolat,akkor is tudod mit miért csinálsz.
Gondolom a műszaki vizsga az bonyolult lenne.
Mekkora a költségvetés?
Milyen zsír a jó és melyik a nem jó zsír Balu?
Én elég sokat zsírozom a gépemet ezért érdekelne,most egy lítiumos zsírt használok,igaz nem fűkaszára, de a traktoron mindehová nyomom,ahol van zsírzógomb,mint a hülyegyerek a csokit.
De tényleg havonta egyszer szoktam zsírozni,karbantartani,törölgetni meg ilyenek,motorolajat minden nap indulás előtt megnézem,a váltóban is majdnem mindig.
ez kóros? Vagy még nem?
Az a plusz munkahenger a mechanikus orsó helyett van felrakva neked,így nem kell leszállnod a traktorról azért,hogy beállítsd a dőlését a marónak ekének stb.Valószínű,hogy gyárilag nem volt a gépeden ilyen,és ez utólag lett felszerelve.
A bekötések levétele után,egy munkahengert tudsz vele működtetni.Persze kell hozzá megfelelő hosszúságú hidraulika cső majd.
Én nem így oldanám meg,hanem onnan ahová bekötötték a Japánok a vezérlőtömböt,oda tennék be egy T elosztót,ezután egy másik vezérlőtömb és a többől vinném előre a hidraulika csöveket,és nem csak 1 pár csövet hanem 2 párt azaz 4 lenne,hogy tudjak 2 munkahengert le fel ki-be mozgatni.
Egy ilyen dologba nem kezdenék bele egy szakember nélkül.Neked sem javaslom,hacsak nem vagy hidraulika,szerelő vagy ilyesmi.
Válasz #23975. hozzászólásra Szia! Nem igazán értettem, hogy miért kell a rögtörő henger, de most már rájöttem, és nagyon nagy ötlet! Én nekem is kell egy ilyen!
Érdeklődnék a kelet agronál láttam egy hidraulikus emelésü és forgatású hótolot. ti hogy kötnétek ve a trakimra mellékelek képeket ugyanis nekem van egy pkussz munkahenger hátul plussz vezárlőkarral.
Amúgy a spirál hogyan hajtja az üzemóra mérőt? Valójában a fordulatot számlálja, vagy pedig, ha fordulat van, akkor elektromosan tényleges órákat mér? És ugye a km. műszer (sebesség) az csak a 3. fokozat 4. fokozatában nagyjából valós?
Szia, nagyon örülnék, és nagy segítség lenne, ha le tudnád fotózni, mert anélkül nehéz elindulni akár a beszerzés, akár a legyártás felé.
Még egy kérdés: az üzemóra-szám mérő ugye a gyujtásra kapcsolt időt méri, és nem függ a fordulatszámmérő-meghajtás működésétől?
(igen, spirált csinálni egyszerű, forgásirány-fordítót már nehezebb)
Szia!
Nekem pont ilyen traktorom van. Ha gondolod, akkor lefotózom a kihajtást.
Egyszer nekem is elment vadászni fordulatszám mérő, de nálam a spirál szakadt el.
Tolnán postafordultával megcsinálták.
új vagyok itt, azért írok, mert gondom van egy Isaki TU 180 F fordulatszám mérőjével; amikor vettem, nem működött, merthogy állítólag ki volt kopva a spirál a kihajtásnál. Gondoltam, egyszerű lesz javítani, majd megcsinálom. De kiderült, hogy az adagolónál, a kihajtásnál hiányzik valami, ami a forgásirányt megfordítja. A kérdésem az, hogy ismeri-e valaki, hogy milyen fordító (vagy szöghajtás) van a spirál elé bekötve, vagy hogy honnan lehet ilyent szerezni, vagy mi a gyári jele, vagy legalább, hogy mi egyáltalán az a cucc, ami ezt a forgásirány-módosítást csinálja? Tud valaki ebben segíteni?
üdvözlettel,
Gábor
Válasz #23994. hozzászólásra
Eladó mèg!
Azóta nem próbáltam!
Ez egy tz4k kultinak kèszűlt azzal működött is csak a tulaj eladta a gèpet!
Átheggesztette 3 pontnak!
Èn fölraktam egyszer,hosszú orsó kell hozzá nekem kevèsnek bizonyúlt az 50es beorrolt tőlle meghát úszó hidraulikám van ès kerèk kell a kultinak ez miatt!
Igazából nem èrtem mèg rá foglalkozni!
De masszív nagyon az biztos!
Èn 35000 gondoltam 40 èrt vettem de kormányműre gyűjtök ès annak ennyi az ára!
Ha gondolod küldök tel számot!
Heves megye!
Szia.
A SATOH traktorok a Mitsubishi traktorok elődje volt. A SATOH traktorokat 1979-ig gyártották. Így elég öreg traktornak számítanak. Utána következtek a Mitsubishi D-típus 1978-1981 ig gyártottak. Utána gyártották az MT-típust azt 1981-1985 között. És utána pedig az MT új tipust azt pedig 1985-1990 között.De az MT új típuson belül még voltak évjáratok és típusok. Hát röviden ennyit a Mitsubishiről. De nagyon jó traktorok az biztos.
Üdv.Mindenkinek! A múltkor ígértem hogy beszámolok a Yani kompaktorjának teszt eredményeiről: átcseréltem a kapáit lúdtalpra, levettem a simítókat. (van egy 1400 nm-es kert amit időnkén gyom mentesítenem kell, ami kötött fekete föld lesz) Hoztam képeket is: Ami biztos hogy a hátsó kapasort kicsit hátrébb kell tennem mert néha felgyűlt a föld.
35441 hozzászólás
Sziaztok tudna segiteni nekem valaki A YAnmar 1500d trakimba porlasztócsúcsot szeretnék cserélni csak nem tudom a nyomás értéket ehez kérem szak mai tanácsot?
Tegnap meg kultivátoroztam a krumplimat. Egész jól néz ki. Aztán még sokat kell neki kint aludni.
Válasz Gyurka1988 #24037. hozzászólásáraGratula. Az enyém is most készül.
Tegnap gyomtalanítás volt mert kezdett a terület gazosodni.
Sziasztok! Elkészült a sorközművelőm már csak a próba van hátra!
Válasz hspityu #23991. hozzászólásáraA cső 3000 Ft volt, a gyorscsatlakozó rá 2000 Ft és a közcsavart pedig egyik barátom csinálta aki esztergályos és nem kért érte semmit.
Válasz Zé! #23997. hozzászólására
Zé!
Köszi szépen az infót!
Nekem kicsi lenne. Ha meg szét kell vágni, toldani, akkor inkább csináltatok 1-et méretre.
Sziasztok Urak!
Igaz hogy nem traki de Kovács Viki fórum társunk jóvoltából az alábbi herkentyűt is meg ismerhetjük.
Bencsiki figyelmébe ajánlom 1 liter BENZINNEL 3000 KM.
.
Válasz 74 Misi #24029. hozzászólásáraMég a végén rekord létszàm lesz!!!!!
Misi ötlete a "börzéről" szerintem jó,legalábbis engem érdekel.Sőt vinnék két ekét meg a tetőmet.
Válasz Agronomus #24026. hozzászólására
Válasz Plútó #24027. hozzászólásáraA francba!
Már megint időzavarba kerültem!
Amúgy meg 3,14csába a részletekkel.
Az elmélet a fontos. Legalábbis eleinte, amíg men nem próbálja valaki megvalósítani.
Sziasztok Urak!
A találkozó jelenlegi állása, 66 személy és 12 traki.
Geresz1 2
Agrokid 4
Balu2 3
hspityu 5
Bencsiki 2
Plútó 1
Ilokos 3
Láda K 2
Milus 2
BanDom 2
bfrc77 2
Szegedi Laci 3
Bit78 1
Ati 76 3
Kioti 2
Agronomus 2
Krizol 4
Szamóca 2
Balázs1994 2
Balaci 2
Kismumus 6
Roncsi 1
Gergelyfi 2
Misi 74 4
Végvári András 2
Bende Zoli 2
Sziasztok!
Bár már vége a krumplivetés szezonjának, de ezt most találtam. Nem rossz ötlet ez a kombináció:
Válasz #24015. hozzászólásra
Üdv!
Bencsiki,most már kapisgálom,hogy miért próbálkoztál azzal a benzines dologgal.Próbáltat az óránként 1800-as fordulatot kicsit felgyorsítani.
Válasz #24015. hozzászólásra
Szia Bencsiki.Nem belevau, de az percenként 1800 fordulat, nem óránként..
Sziasztok.Teherautós cégnél dolgozom,javítjuk is az autókat,de zsír kérdésben csapágyba csak csapágyzsírt.a többi helyre a kék zsírt ajánlom.
Sziasztok!
Egyik ismerősöm szeretné eladni egy egyed készitésű, kettes ekét. Sajnos a traktorja nem birja el, gyenge hozzá.
kettes eke
Válasz #24022. hozzászólásra Olvasgatom mit irtok a zsirzásrol én csak annyit mondok erre hogy Cater hez csak gyári grafitos zsirt használunk igy a trakimat sem ronthatja el .
Válasz #24020. hozzászólásra Igazad van, tényleg litiumos. Megnéztem a dobozát, nem is drága. 400 g volt 990 Ft.
Válasz #24018. hozzászólásra
fordulat számot, úgy értettem
Csak lítiumosat szabad csapàgyakhoz használni.
Én össze kevertem grafitosat meg az
Elf nek valami piros zsirját,de megfogta a csapágyakat és alig birta a traki megforgatni a kaszát.
Válasz #24013. hozzászólásra
Szerintem nem koros a motorba minden nsp meg nézem én is indulàs.
Válasz #24016. hozzászólásra
Igen. A pontosság kedvéért: nem fordulatot mér, hanem számlál.
Válasz #24013. hozzászólásra Sziasztok!
Ez a zsír dolog engem is érdekelne.
Voltam egy mezőgazdasági gépekkel foglalkozó cégnél, és ott egy kék színű zsírt ajánlottak, valami német gyártó készíti, és elvileg fokozott igénybevételű, esetleg melegedő helyekre ajánlják.
Válasz #24015. hozzászólásra
Szia, köszi, várom. Gyanítottam -dehát nem tudtam-, hogy ez az üzemóra számláló tulajdonképpen fordulatot mér.
Válasz #24005. hozzászólásra
Szia!
Sajnos nem volt időm még elkészíteni a fotókat, talán ma este ....
Az üzemóra fogalmilag egy bizonyos - általában 1800 - fordulaton 1 órán át történő üzemeltetést jelent. Másként fogalmazva: 1800 főtengely fordulat az 1 üzemóra. Tehát ha a trakeszod 900-as fordulaton üzemel 1 órát, az csak fél üzemóra.
Vagyis az üzemóra számláló nem más, mint egy megfelelően áttételezett fordulatszámláló.
Válasz #23992. hozzászólásra
Nekem tetszik!
Mindig elcsodálkozok milyen ügyesek vagytok,ilyen lakatos dolgokban.Ráadásul ki is találod mit mekkorát,aztán meg is valósítod.
Vagy ha másolat,akkor is tudod mit miért csinálsz.
Gondolom a műszaki vizsga az bonyolult lenne.
Mekkora a költségvetés?
Válasz #24009. hozzászólásra
Szia
Milyen zsír a jó és melyik a nem jó zsír Balu?
Én elég sokat zsírozom a gépemet ezért érdekelne,most egy lítiumos zsírt használok,igaz nem fűkaszára, de a traktoron mindehová nyomom,ahol van zsírzógomb,mint a hülyegyerek a csokit.
De tényleg havonta egyszer szoktam zsírozni,karbantartani,törölgetni meg ilyenek,motorolajat minden nap indulás előtt megnézem,a váltóban is majdnem mindig.
ez kóros? Vagy még nem?
Válasz #24007. hozzászólásra
Szia
Az a plusz munkahenger a mechanikus orsó helyett van felrakva neked,így nem kell leszállnod a traktorról azért,hogy beállítsd a dőlését a marónak ekének stb.Valószínű,hogy gyárilag nem volt a gépeden ilyen,és ez utólag lett felszerelve.
A bekötések levétele után,egy munkahengert tudsz vele működtetni.Persze kell hozzá megfelelő hosszúságú hidraulika cső majd.
Én nem így oldanám meg,hanem onnan ahová bekötötték a Japánok a vezérlőtömböt,oda tennék be egy T elosztót,ezután egy másik vezérlőtömb és a többől vinném előre a hidraulika csöveket,és nem csak 1 pár csövet hanem 2 párt azaz 4 lenne,hogy tudjak 2 munkahengert le fel ki-be mozgatni.
Egy ilyen dologba nem kezdenék bele egy szakember nélkül.Neked sem javaslom,hacsak nem vagy hidraulika,szerelő vagy ilyesmi.
Válasz #24010. hozzászólásra
És végre a traki is sorra kerül.
Kész lettem a kasza karbantartásával.
Egy tanács,mindenki jól válasza meg a megfelelő kenőzsirt.Mert lehet belőle galiba.
Válasz #23975. hozzászólásra Szia! Nem igazán értettem, hogy miért kell a rögtörő henger, de most már rájöttem, és nagyon nagy ötlet! Én nekem is kell egy ilyen!
Érdeklődnék a kelet agronál láttam egy hidraulikus emelésü és forgatású hótolot. ti hogy kötnétek ve a trakimra mellékelek képeket ugyanis nekem van egy pkussz munkahenger hátul plussz vezárlőkarral.
Amúgy a spirál hogyan hajtja az üzemóra mérőt? Valójában a fordulatot számlálja, vagy pedig, ha fordulat van, akkor elektromosan tényleges órákat mér? És ugye a km. műszer (sebesség) az csak a 3. fokozat 4. fokozatában nagyjából valós?
Válasz #24003. hozzászólásra
Előre is köszönöm a fotókat, ha valami közbejönne, nem baj, a dolog nem annyira sürgős!
üdv, Gábor
Válasz #24002. hozzászólásra
Oks, ma megcsinálom a fotókat, ha valami közbe nem jön.
Az üzemórát is a fordulatszám mérő meghajtás hajtja.
Válasz #23999. hozzászólásra
Szia, nagyon örülnék, és nagy segítség lenne, ha le tudnád fotózni, mert anélkül nehéz elindulni akár a beszerzés, akár a legyártás felé.
Még egy kérdés: az üzemóra-szám mérő ugye a gyujtásra kapcsolt időt méri, és nem függ a fordulatszámmérő-meghajtás működésétől?
(igen, spirált csinálni egyszerű, forgásirány-fordítót már nehezebb)
üdvözlettel, -és köszi előre is,
Gábor
Válasz #24000. hozzászólásra
Szia Sanyi és Balázs! Na akkor most, reszkethetnek a vakondok! Jó ez a kis aknátok, így sokkal könnyebb a szerelés!
Mai nap se unatkoztunk :)
Válasz #23998. hozzászólásra
Szia!
Nekem pont ilyen traktorom van. Ha gondolod, akkor lefotózom a kihajtást.
Egyszer nekem is elment vadászni fordulatszám mérő, de nálam a spirál szakadt el.
Tolnán postafordultával megcsinálták.
Üdvözlet a fórumozóknak,
új vagyok itt, azért írok, mert gondom van egy Isaki TU 180 F fordulatszám mérőjével; amikor vettem, nem működött, merthogy állítólag ki volt kopva a spirál a kihajtásnál. Gondoltam, egyszerű lesz javítani, majd megcsinálom. De kiderült, hogy az adagolónál, a kihajtásnál hiányzik valami, ami a forgásirányt megfordítja. A kérdésem az, hogy ismeri-e valaki, hogy milyen fordító (vagy szöghajtás) van a spirál elé bekötve, vagy hogy honnan lehet ilyent szerezni, vagy mi a gyári jele, vagy legalább, hogy mi egyáltalán az a cucc, ami ezt a forgásirány-módosítást csinálja? Tud valaki ebben segíteni?
üdvözlettel,
Gábor
Válasz #23994. hozzászólásra
Eladó mèg!
Azóta nem próbáltam!
Ez egy tz4k kultinak kèszűlt azzal működött is csak a tulaj eladta a gèpet!
Átheggesztette 3 pontnak!
Èn fölraktam egyszer,hosszú orsó kell hozzá nekem kevèsnek bizonyúlt az 50es beorrolt tőlle meghát úszó hidraulikám van ès kerèk kell a kultinak ez miatt!
Igazából nem èrtem mèg rá foglalkozni!
De masszív nagyon az biztos!
Èn 35000 gondoltam 40 èrt vettem de kormányműre gyűjtök ès annak ennyi az ára!
Ha gondolod küldök tel számot!
Heves megye!
Válasz #23995. hozzászólásra
Szia.
A SATOH traktorok a Mitsubishi traktorok elődje volt. A SATOH traktorokat 1979-ig gyártották. Így elég öreg traktornak számítanak. Utána következtek a Mitsubishi D-típus 1978-1981 ig gyártottak. Utána gyártották az MT-típust azt 1981-1985 között. És utána pedig az MT új tipust azt pedig 1985-1990 között.De az MT új típuson belül még voltak évjáratok és típusok. Hát röviden ennyit a Mitsubishiről. De nagyon jó traktorok az biztos.
Sziasztok!
Mit érdemes tudni a Satoh kistraktorokról?
Konkrétan a Satoh St1510 érdekelne, de eddig nem is hallottam erről a márkáról.
Válasz #23945. hozzászólásra
Helló!
Érdeklődnék, hogy eladtad-e kultivátort?
Illetve próbáltad-e azóta,
Illetve mennyit kérsz érte?
Köszi a válaszokat.
Attila
Üdv.Mindenkinek! A múltkor ígértem hogy beszámolok a Yani kompaktorjának teszt eredményeiről: átcseréltem a kapáit lúdtalpra, levettem a simítókat. (van egy 1400 nm-es kert amit időnkén gyom mentesítenem kell, ami kötött fekete föld lesz) Hoztam képeket is: Ami biztos hogy a hátsó kapasort kicsit hátrébb kell tennem mert néha felgyűlt a föld.
Sziasztok. Készülőben az új pótkocsim.