Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak644 FtBenzin árak625 FtEUR415.97 FtUSD403.23 FtCHF443.85 FtGBP501 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz BanDom #34049. hozzászólásáraKis(ebb) kertekben mindegyiknek meg van az előnye és hátránya is. Ágyekével szerintem 20-30 méterig gyorsabb tolatgatni, mint váltvaforgatóssal forgolódni. A tolatás persze nem a barázdába, hanem ahogy Te is csinálod, a szántatlan részen. Váltvaforgatós lehet jobb, de ott meg a föld vége van kegyetlenül megtaposva a visszafordulások miatt.Nekem is szimpatikusabb amúgy a v.f. Van, vagyis lenne keresnivalója ezeknek az ekéknek az ekkora traktorok mögött, de nincs igazán mögéjük passzoló a piacon. Amit Te is használsz réselt két fejes, olyan kaliberű kellene váltvaforgatósba, de csak nagyobbak vannak, amik komoly kompromisszumokat igényelnek. Legalábbis nekem.
Válasz BanDom #34049. hozzászólásáraAztán majd keresheted a váltva forgatós ekét...
Aztán amikor megvan ,az fog az eszedbe jutni ,hogy a fenébe tudtál eddig szántani nélküle.
Természetesen ez csak az én egyéni véleményem,a váltós eke után ,az ásógépnél ugyan ezt éreztem.
Olyan ez mint egy update.
A munkád szép ,csak így tovább.
(fontos,hogy a géped mögé a megfelelő ekét vegyél és ez sokáig tarthat)
Válasz mocsencsi1 #34048. hozzászólásáraKöszönöm! Azért választottam a "visszatolatósat" mert a kert egy kinyújtott amőbára hasonlított leginkább. Mindössze két egyenes része volt. És az eddigi tapasztalataim azt igazolják,hogy gyorsabb vissztolatni, mint a végén mefordulni, majd az elején újra ráálnni. És ezt a stopper óra igazolta. Kivéve ha a kert téglalap alakú, és hosszú mert akkor ugye össze vagy széjjel.
Válasz erdozala #34032. hozzászólásáraEgy marós ismeősöddel oválisra kellene maratnod a 2felfogatócsavar helyét és a középső nagy átmérőt,hogy állítani tudj a foghézagon(egy ötlet)
A trabin annak idején a fogasléces kormánynál úgy oldották meg a holtjáték problémát, hogy
excenteres volt a fogaskerék tengelyét megvezető hüvely és azt elforgatva lehetett a foghézagot állítani.
Üdv Urak!
A minap egy kis elbambulás következtében csurig tankoltam a JANIMAT! Annyira, hogy az üz.anyag mutató nem hajlandó a felsó pontból alászállni.
Mi a megoldás???
Köszönöm a segítséget!
Üdv. Mindenkinek! Volt egy kis időm a videókkal foglalkozni és aki nem sokallt be a tavasszal a szántásokból, töltöttem fel egy videót az F215-ös Yanmar-ról a réselt kettes eke társaságában.
Válasz atoni #34038. hozzászólására14 mm külső átmérőjű, 12 fogszámú, 45 fokban ívelt fogazású, 1-es modulú fogaskerék középen pontosan még nem mértem kb 5mm furat. Most már én is kíváncsi vagyok hogy legyártható e 3D technológiával?
Gondolom akkor mind a kettőt ki kellene nyomtatni, hogy működjön rendesen. Elképzelhető, hogy a geometriai rekonstrukció nem sikerül a legjobban, így a nyomtatott fogaskerekek nem érintkeznek teljesen jól, ezért kicsit alakítani kell rajta. Ha mákod van akkor már valaki ezt megcsinálta.
3D nyomtatáson gondolkoztál?
Mekkora erőt kellene átvinnie a kis fogaskeréknek illetve ott milyen hőmérséklet uralkodik?
ABS anyagból szerintem megoldható lenne, ha a nyomtató is elég pontos.
Válasz wernerj #34033. hozzászólásáraTermészetesen lehúztam a tengelyről, de csak így lehet feltenni mert a belső felén a tengely keresztben át van fúrva egy 2 mm-es 5mm hosszú csap át van dugva a tengelyen annak a helye ki van marva a fogaskeréken és ezen csapon keresztül adja át a fogaskerék a tengelynek a hajtást.
Válasz erdozala #34032. hozzászólásáraHa lehúzod a tengelyről a műanyag fogaskereket és megfordítva felrakod, úgy nem működik? Ha minden kötél szakad, egy komolyabb esztergályos legyártja neked.
Tegnap fél óra alatt le is bontottam az ISEKI műszerfalát és a mindenki által vélt bowdenkopás nem igazolódott be. A bowdennek semmi baja, szépen finoman hajt.
Azonban a mellékelt képeken zöld színnel látható kilóméterspirál forgását a fordulatszámmérő órához átvivő 14mm átmérőjű, modul 1, ívelt fogazású fogaskerékpár átmérőjéből 0,8-0,8 mm elkopott, nem érnek össze, a hajtást nem viszik át az órához.
Az órát a tengelyénél fúróval megforgatva, tökéletesen működik. A motor elejétől induló spirál végig hajt, meghajtja a házban lévő fogaskereket, de az a kopás miatt nem adja át a hajtást az óra tengelyén lévő fogaskeréknek.
Amennyiben a fogaskerékpár pótlása nehéz (vagy lehetetlen) lesz ötleteket várnék a javításra!
Válasz aggkiraly #34030. hozzászólásáraEgy "az" szó ki is maradt
Ma megkaptuk , a fülledt meleg után a nagy esőt . Nagyszemű volt , szerencsére jég nem volt
Még egy gondolat , autót talán könnyebb venni mint kistraktort.! remélem ez is bejön , mint anno az autó...
Válasz Bencsiki #34027. hozzászólásáraNa ezt én is mentem, biztos kellenek egyszer még.
Idáig sikerült minden bovden hibát megoldanom, sose tudni mibe fut bele az ember.
Sziasztok ! :) Kicsit arctalan voltam , felraktam a kicsiket
A négy kerék megvan kettő darabba
A Terra harcra kész volt (kb 2éve) aRobi beszerzési állapotba !
Válasz erdozala #34023. hozzászólásáraTöbbségében a motor első felére van bekötve, de más nagyon nincs is ott, ami bovden jellegű. A másik fele értelem szerűen az órára megy. Elég sokat kell bontani, hogy ki lehessen bányászni. Ha szerencséd van, csak a négyszöget koptatta le a végéről, ami elképzelésem szerint újra kialakítható, ha fellehet hegeszteni valamilyen módon. Más esetben csere. Vannak cégek, akik nem nagy pénzért le is gyártják.
Adott egy ISEKI SIAL kistraktor, aminek a fordulatszámmérő mutatója 1 napig le-fel ugrált, utána kilehelte lelkét, és a továbbiakban nem mutat semmit, vízszintesen fekszik. Mi lehet a hiba, hol keresgéljek?
Válasz Felvidéki67 #34006. hozzászólásáraSziasztok,
igazatok van, most megnéztem jobban és ahogy leírtátok az a helyes. köszönöm
ui.: ja tudtok kistraki szerelőt győr vagy környékén?
köszi
Válasz AGROKID #34017. hozzászólásáraMegvan még. Tegnap csináltam egy nagytakarítást rajta, betettem a garázsba és letakartam. Várja új gazdáját, a hirdetések között.
Válasz aggkiraly #34008. hozzászólásáraKöszönöm aggkiraly ! Én meg sikeres keresgélést illetve döntést kívánok Neked ! Tudom nem egyszerű! Három és fél éve japán trakizom, de sokat agyaltam, matekoztam, nézegettem, a mostaninál is.
Mindegyik jó egyébként , úgy gondolom konszolidáltabb a helyzet mint pár éve
Most már nem az előny a kérdés , hanem a minnél kevesebb veszteség !??
Szvsz
Üdv. Mindenkinek! Időhiány miatt egy kicsit megkésve, de hivatalosan is bejelentem, , hogy a tatabányai Agrotechnik-Traktor KFT jóvoltából, melyet nagyon köszönök Nekik , tulajdonosa lettem egy YANMAR F215-ös trakinak Az eddigi a 21 üzemóra alatt már nagyjából össszeszoktunk (nem középre nyúlok a váltóért :-) ) Vannak munkavideók is amiket majd hamarosan meg is mutatok.
Válasz levity1 #34004. hozzászólásáraSzevasz! A ball lábadnál a kuplung pedál rögzítője van.A képből sajnos konkrétan nem látszik a kérdéses karocska, de ott a jobb oldalon csak a fékpedál rögzítője lehet- hidd el.
Válasz levity1 #34003. hozzászólásáraSzia!
Én dekompresszorra vagy leállító-karra tippelnék. Szerintem indítsd el a traktort, és nézd meg mit csinál ha elmozdítod. Ha nem csinál semmit, keresd meg hogy a másik vége hova megy.
35454 hozzászólás
Válasz hspityu #34052. hozzászólására
Válasz BanDom #34049. hozzászólásáraKis(ebb) kertekben mindegyiknek meg van az előnye és hátránya is. Ágyekével szerintem 20-30 méterig gyorsabb tolatgatni, mint váltvaforgatóssal forgolódni. A tolatás persze nem a barázdába, hanem ahogy Te is csinálod, a szántatlan részen. Váltvaforgatós lehet jobb, de ott meg a föld vége van kegyetlenül megtaposva a visszafordulások miatt.Nekem is szimpatikusabb amúgy a v.f. Van, vagyis lenne keresnivalója ezeknek az ekéknek az ekkora traktorok mögött, de nincs igazán mögéjük passzoló a piacon. Amit Te is használsz réselt két fejes, olyan kaliberű kellene váltvaforgatósba, de csak nagyobbak vannak, amik komoly kompromisszumokat igényelnek. Legalábbis nekem.
Válasz BanDom #34051. hozzászólásáraMár kértem arra a napra szabit remélem kapok is.
Válasz hspityu #34050. hozzászólására Köszi! Már megfogalmazódott a gondolat... Mert van néhány kert ahol jól jönne...
Találkozóra jössz?
Válasz BanDom #34049. hozzászólásáraAztán majd keresheted a váltva forgatós ekét...
Aztán amikor megvan ,az fog az eszedbe jutni ,hogy a fenébe tudtál eddig szántani nélküle.
Természetesen ez csak az én egyéni véleményem,a váltós eke után ,az ásógépnél ugyan ezt éreztem.
Olyan ez mint egy update.
A munkád szép ,csak így tovább.
(fontos,hogy a géped mögé a megfelelő ekét vegyél és ez sokáig tarthat)
Válasz mocsencsi1 #34048. hozzászólásáraKöszönöm! Azért választottam a "visszatolatósat" mert a kert egy kinyújtott amőbára hasonlított leginkább. Mindössze két egyenes része volt. És az eddigi tapasztalataim azt igazolják,hogy gyorsabb vissztolatni, mint a végén mefordulni, majd az elején újra ráálnni. És ezt a stopper óra igazolta. Kivéve ha a kert téglalap alakú, és hosszú mert akkor ugye össze vagy széjjel.
Válasz BanDom #34040. hozzászólásáraSzép "visszatolatós" szántás.
Válasz erdozala #34039. hozzászólásáraSzerintem megoldható, ha érdekel továbbra is a dolog dobj egy üzit
Válasz Claastra. #34045. hozzászólásáraVagy egy tűreszelő a helyszínen
Válasz erdozala #34032. hozzászólásáraEgy marós ismeősöddel oválisra kellene maratnod a 2felfogatócsavar helyét és a középső nagy átmérőt,hogy állítani tudj a foghézagon(egy ötlet)
Válasz BanDom #34040. hozzászólására
Válasz erdozala #34032. hozzászólásáraAmit a kezedben fogsz fedelet, abból a spirálcsatlakozót kilehet venni vagy egy öntvény az egész ?
A trabin annak idején a fogasléces kormánynál úgy oldották meg a holtjáték problémát, hogy
excenteres volt a fogaskerék tengelyét megvezető hüvely és azt elforgatva lehetett a foghézagot állítani.
Üdv Urak!
A minap egy kis elbambulás következtében csurig tankoltam a JANIMAT! Annyira, hogy az üz.anyag mutató nem hajlandó a felsó pontból alászállni.
Mi a megoldás???
Köszönöm a segítséget!
Válasz aggkiraly #34030. hozzászólására
Üdv. Mindenkinek! Volt egy kis időm a videókkal foglalkozni és aki nem sokallt be a tavasszal a szántásokból, töltöttem fel egy videót az F215-ös Yanmar-ról a réselt kettes eke társaságában.
Válasz atoni #34038. hozzászólására14 mm külső átmérőjű, 12 fogszámú, 45 fokban ívelt fogazású, 1-es modulú fogaskerék középen pontosan még nem mértem kb 5mm furat. Most már én is kíváncsi vagyok hogy legyártható e 3D technológiával?
Válasz erdozala #34037. hozzászólásáraMekkora méretű a fogaskerék?
Gondolom akkor mind a kettőt ki kellene nyomtatni, hogy működjön rendesen. Elképzelhető, hogy a geometriai rekonstrukció nem sikerül a legjobban, így a nyomtatott fogaskerekek nem érintkeznek teljesen jól, ezért kicsit alakítani kell rajta. Ha mákod van akkor már valaki ezt megcsinálta.
Válasz atoni #34035. hozzászólásáraMost nézem a 3D nyomtatásokat You tube-on, lehet nem is hülyeség az ötlet!
Válasz atoni #34035. hozzászólásáraNa ne hülyéskedj!! Egyébként 0 erőkifejtés van ott és semmi hőterhelés.
Válasz erdozala #34032. hozzászólásáraÜdv!
3D nyomtatáson gondolkoztál?
Mekkora erőt kellene átvinnie a kis fogaskeréknek illetve ott milyen hőmérséklet uralkodik?
ABS anyagból szerintem megoldható lenne, ha a nyomtató is elég pontos.
Válasz wernerj #34033. hozzászólásáraTermészetesen lehúztam a tengelyről, de csak így lehet feltenni mert a belső felén a tengely keresztben át van fúrva egy 2 mm-es 5mm hosszú csap át van dugva a tengelyen annak a helye ki van marva a fogaskeréken és ezen csapon keresztül adja át a fogaskerék a tengelynek a hajtást.
Üdv!
Válasz erdozala #34032. hozzászólásáraHa lehúzod a tengelyről a műanyag fogaskereket és megfordítva felrakod, úgy nem működik? Ha minden kötél szakad, egy komolyabb esztergályos legyártja neked.
Válasz Bencsiki #34027. hozzászólásáraT. Urak!
Mindenkinek köszönöm a segítséget!
Tegnap fél óra alatt le is bontottam az ISEKI műszerfalát és a mindenki által vélt bowdenkopás nem igazolódott be. A bowdennek semmi baja, szépen finoman hajt.
Azonban a mellékelt képeken zöld színnel látható kilóméterspirál forgását a fordulatszámmérő órához átvivő 14mm átmérőjű, modul 1, ívelt fogazású fogaskerékpár átmérőjéből 0,8-0,8 mm elkopott, nem érnek össze, a hajtást nem viszik át az órához.
Az órát a tengelyénél fúróval megforgatva, tökéletesen működik. A motor elejétől induló spirál végig hajt, meghajtja a házban lévő fogaskereket, de az a kopás miatt nem adja át a hajtást az óra tengelyén lévő fogaskeréknek.
Amennyiben a fogaskerékpár pótlása nehéz (vagy lehetetlen) lesz ötleteket várnék a javításra!
Üdv
Válasz aggkiraly #34030. hozzászólásáraEgy "az" szó ki is maradt
Ma megkaptuk , a fülledt meleg után a nagy esőt . Nagyszemű volt , szerencsére jég nem volt
Még egy gondolat , autót talán könnyebb venni mint kistraktort.! remélem ez is bejön , mint anno az autó...
Válasz Bencsiki #34028. hozzászólásáraÉn utájvétet értettem
A másik is ismerős valahonnan
Válasz Bencsiki #34027. hozzászólásáraNa ezt én is mentem, biztos kellenek egyszer még.
Idáig sikerült minden bovden hibát megoldanom, sose tudni mibe fut bele az ember.
Válasz Bencsiki #34027. hozzászólásáraCsak hogy józanok is értsék:
Utájvét=Utánvét
Válasz erdozala #34026. hozzászólásáraŐk jók.
Nekem is ők csinálta. Utájvét, stb. Oda sem kell menni.
Válasz psycho #34024. hozzászólásáraNagyon szépen köszönöm!
Sziasztok ! :) Kicsit arctalan voltam , felraktam a kicsiket
A négy kerék megvan kettő darabba
A Terra harcra kész volt (kb 2éve) aRobi beszerzési állapotba !
Válasz erdozala #34023. hozzászólásáraTöbbségében a motor első felére van bekötve, de más nagyon nincs is ott, ami bovden jellegű. A másik fele értelem szerűen az órára megy. Elég sokat kell bontani, hogy ki lehessen bányászni. Ha szerencséd van, csak a négyszöget koptatta le a végéről, ami elképzelésem szerint újra kialakítható, ha fellehet hegeszteni valamilyen módon. Más esetben csere. Vannak cégek, akik nem nagy pénzért le is gyártják.
Válasz psycho #34022. hozzászólásáraKöszönöm! Ezt a műszerfalon kell keresnem? Általában javítható, vagy újat kell vennem?
Válasz erdozala #34021. hozzászólásáraFordulatszámmérő spirál.
T. Urak!
Adott egy ISEKI SIAL kistraktor, aminek a fordulatszámmérő mutatója 1 napig le-fel ugrált, utána kilehelte lelkét, és a továbbiakban nem mutat semmit, vízszintesen fekszik. Mi lehet a hiba, hol keresgéljek?
Köszönöm
Válasz levity1 #34019. hozzászólásáraSok sikert a kistrakihoz! Mire fogod használni?
Válasz Felvidéki67 #34006. hozzászólásáraSziasztok,
igazatok van, most megnéztem jobban és ahogy leírtátok az a helyes. köszönöm
ui.: ja tudtok kistraki szerelőt győr vagy környékén?
köszi
Válasz AGROKID #34017. hozzászólásáraMegvan még. Tegnap csináltam egy nagytakarítást rajta, betettem a garázsba és letakartam. Várja új gazdáját, a hirdetések között.
Válasz BanDom #34007. hozzászólásáraRégi géppel mi lett?
Ja. Mtz nem az enyém ,de lagalább nagy . A "kicsik"meg már kicsik..
Mtz nem ismeretlen , a két egytengelyes majdnem családtag (terra t20 , robi250). Ez most nehezebb döntés...
Kicsit olyan ez, amikor kutyát választottunk , és rögtön két családtaggal bővűltünk ...
Súlyos az aggkirály ! nem tudom tudom-e módosítani a nevet , de az Árpi könnyebb lesz
Válasz aggkiraly #34008. hozzászólásáraKöszönöm aggkiraly ! Én meg sikeres keresgélést illetve döntést kívánok Neked ! Tudom nem egyszerű! Három és fél éve japán trakizom, de sokat agyaltam, matekoztam, nézegettem, a mostaninál is.
És olyan kereskedő is van , aki lapjára rá sem néztem .
Mindegyik jó egyébként , úgy gondolom konszolidáltabb a helyzet mint pár éve
Most már nem az előny a kérdés , hanem a minnél kevesebb veszteség !??
Szvsz
Én háromra szűkítettem a beszerzési forrást . Még megy a matek , de lassan körvonalazódnak a dolgok , de nem könnyű dönteni :-!
Válasz BanDom #34007. hozzászólásáraGratulálok BanDom ! :) sok, és hibamentes melót Neked , és a gépednek is ! ;)
Üdv. Mindenkinek! Időhiány miatt egy kicsit megkésve, de hivatalosan is bejelentem, , hogy a tatabányai Agrotechnik-Traktor KFT jóvoltából, melyet nagyon köszönök Nekik , tulajdonosa lettem egy YANMAR F215-ös trakinak Az eddigi a 21 üzemóra alatt már nagyjából össszeszoktunk (nem középre nyúlok a váltóért :-) ) Vannak munkavideók is amiket majd hamarosan meg is mutatok.
Válasz levity1 #34004. hozzászólásáraSzevasz! A ball lábadnál a kuplung pedál rögzítője van.A képből sajnos konkrétan nem látszik a kérdéses karocska, de ott a jobb oldalon csak a fékpedál rögzítője lehet- hidd el.
Válasz levity1 #34003. hozzászólásáraSzia!
Én dekompresszorra vagy leállító-karra tippelnék. Szerintem indítsd el a traktort, és nézd meg mit csinál ha elmozdítod. Ha nem csinál semmit, keresd meg hogy a másik vége hova megy.