Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak648 FtBenzin árak634 FtEUR407 FtUSD390.32 FtCHF429.55 FtGBP486.38 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz #19853. hozzászólásra
Szép estét a fórumtársaknak.
Ákos ez az eke tényleg nagyon jó.Esetleg tipust, vagy bövebben tudhatnánk róla?? Gondolom nem eladó.
Szevasz Agrokid ! Hát ez egy félelmetes ôrdôgi szerkezet, de biztos jól múkôdik. Szerintem ez még Da Vinci egyik találmányából maradt fenn, amit aztán az inkvizíció elkobzott, mivel hogy ôrdôgi szulemény!
Ez meg szerintem egy nagyszerü 1-es vátvaforgató eke, mert ennek mindegy hogy milyen a traki nyomtávja-keréktávja, persze csak bizonyos határokon belül! (1. kép). Csak itt úgy néz ki hogy az eke nem lehet pont középen csak kissé eltolva De az is jónak tünik ami a második képen van mert ott meg középen is lehet az eke.
De azt biztosan tudom és állítom (mert kipróbáltam), hogy a 70 centi kerekek közti távolság esetén elég a 25 centi fogású eke, ilyen pl. a TZ-4K -hoz tartozó PON-25 kiseke is. Ennek a beállítása látható a harmadik ábrán! Mert a TZ-4K kistrakinál 1 méter szélesség esetén a kerkek közti távolság 70 centi.
Köszi az infót! De ha meglesz az eke szerintem el leszek vele egy ideig mire megtalálom a helyes beállítást:D
Az igaz h kb 40 orrsúly elég? Mert akkor dobok egy mtz súlyt fel és kész.
Valaki 1,4 m es talajmaró lemezt nem tud eladót? Mert már mindenkit megkérdeztem és sehol sincs. Úgy néz ki gyártás lesz belőle
Az egyes eke nem rossz ötlet.Nálunk egyre többször kéne balra szántani,vagy egy barázdás szántást csinálni.Ezért nekem, a váltva forgató eke kellene majd, mivel erre az igazi megoldás.Meg kéne nézned neked is,esetleg ezeket az ekéket.Sajnos az áruk általában több ,mint a sima egyes ekéké,a beállításuk is bonyolultabb.
A lényege annyi,hogy a hátsó kerekek belső távolságának, a felét fogja meg az eke fogásszélessége,ha egyfejes.Vagy majdnem ,de nagy különbség ne legyen,pár centi nem gond.
Sziasztok!
Köszönöm a segítségeteket egyenlőre jobban hajlok az egyes ekére mert most még nincs is sok munkám rá. De majd még elválik hogyan is alakulnak a dolgok, a gépet nem szeretném megölniXD
úgy tudom itt mifelénk észak keleten elég zsírosak a földek ezért jobbnak látom az egyeset. Ha megvettem és kipróbáltam vidit töltök fel.
Én is arra gondoltam mint a többiek,szerintem maradj az egyes ekénél.
Abból könnyebb találni jó fajtákat. pl. ez Nekem is hasonló van és gyönyörű munkát végez.
Kollégák, mint már gondolom hallottátok, néhány nappal ezelőtt több százezer google felhasználó jelszavát lopta el és tette közzé a neten valami hacker csapat.
Javaslom, hogy akinek gmail-es levelezése van, az ITT nézze meg, hogy kikerült-e a jelszava. És ha igen, akkor mindenképpen és sürgősen változtassa meg.
Csatlakozom Felvidéki barátunkhoz. Baranyában, közép-kötött talajon dolgozom 18 lovas, 950 kilós összkerekes trakesszel, 2 fejes, réselt kormánylemezes ekével. Működik a dolog, nem használok semmilyen pótsúlyozást. De összkerék nélkül meghalna a dolog az biztos. Eleinte elfelejtettem bekapcsolni az összkerék hajtást. Hát mit mondjak .... nem ment.
Szevasztok
Én helyedben meggondolnám hogy kell-e egyáltalán kettes eke, mivel a 18 Le trakiddal csak álandó terepezéssel tudnád csak vontatni. Nekem is hasonló erôsségú a trakim, de ha véletlenul elfelejtettem bekapcsolni az elsô meghajtást és úgy kezdtem neki a szántásnak, hát csak kapirgált. De viszont egy jó egyes ekével ( 30-35 fogással )lehet hogy tôbbre haladsz, mint kínlódva a kettessel (20/20 fogással). Ha mégis maradsz a kettesnél, akkor nemcsak az elejét, hanem a hátsó kerekekbe is min 30-50 kg súlyt kerekenként javaslok hogy tegyél, mivel ebben a kategóriában az a 700-750 kg ônsúly nem valami sok. Eredetileg ezeket a trakikat a japánok fôleg talajmarózásra tervezték és ott nem kell nagy ônsúly, nem véletlenul nem gyári tartozéka a keréksúly.
Üdv!
Az enyém akár egy hétig tartja ugyan azon a szinten a talajmarót. Szóval szerintem nem normális a jelenség. Valószínűleg egy karmantyú csere megoldja! :) Az előző gépemen én cseréltem, mert ugyan így csinált mint a tied, sőt, odáig romlott a dolog, hogy országúton menet közben folyamatosan emelgetni kellett a munkaeszközt, hogy le ne érjen. szétszedtem, 530Ft- ért kaptam hozzá karmantyút! Átmérője megeggyezett, a szélességéhez pedig hozzá lett igazítva a dugattyú!
Túl nagy ekét sem érdemes venni még ha egy fejes akkor sem , könnyen elő fordulhat ,hogy olyan mély barázdát sikerül csinálni amiben a traki is fel borulhat. Most komolyan mondom történt már ilyen a történelemben nem is egyszer jómagam legalább két esetről is tudok. Utána meg jön a jajveszékelés , hogy " Kelj fel Yani "
Válasz #19829. hozzászólásra
Szia!
Nagyon nehéz normális kettes ekét találni ilyen kis méretbe.
Amiket felsoroltál azokat tényleg lehet hanyagolni,én személy szerint a bagodi munkájával sem vagyok meg elégedve (bár nekem is az van).
Hány lovas a géped?
És mit értetek gyári alatt? Traktor 60 webolalán láttam hogy van ekéjük arról vélemények?mondjuk számlás nálam előnybe. Meg alkatrészt is tudnak könyen. Szóval gondolkodnom kell mi is lenne előnyös
Egyet értek az előttem szólókkal.
Azokért a szerszámokért ennyi pénzt nem szabad adni,igazából még a felét sem adnám,de ez csak az én véleményem.
Az is igaz,hogy más zsebében nem illik túrkálni!
Abban az árkategóriában, amit a linkeken láttam nem könnyű ekét találni.
Viszont azért szeretnék segíteni,mert találtam egy gyári ekét amin elvégeztek némi módosítást.Elsőre nem tűnik rossznak az eke. http://www.jofogas.hu/somogy/Bagodi_kettes_eke_elado_17255350.htm
A kopóalkatrészei még nem látszanak túlságosan használtnak,persze pont az a baja neki,hogy nem használták mostanában.Ezt az ekét hamarabb megvenném,mint amit lejjebb láttam.A kormánylemezről kb 1 óra múlva eltűnne az a kis rozsda.Lehet hogy hamarabb is.
Igazuk van az előttem szólóknak, ha használtat is veszel akkor csak gyári ekét vegyél! Nem sajnálnál 50-60 ezret ilyen tákolmányokért? Ennyiért vagy egy kicsit többért lehet venni gyári használtat is, kétszer ennyiért meg gyári újat is.
Viszont igaz hogy a pénz az nagy úr, és mindeki tudja hogy meddig ér a takarója, de az én jelszavam az, hogy nem vagyok olyan gazdag hogy olcsó dolgokat vásároljak. Mert az olcsóság még nem jelenti azt hogy jó bizniszt csináltál. De erről más fórumtárs is tudna mit mesélni.
Mai napig nem voltam biztos abban, hogy jól láttom.
Tegnap egy kis traktorozás után bejártam a helyére, teljesen felemeltem a felfüggesztő karokat( nincs rá akasztva semmi).
Mára majdnem lent van teljesen. Ez mitől lehet?
Mert gondolom ez nem normális jelenség
Üdv!
Misi köszönöm válaszod . Még most akarok venni és csak nézegetem őket.
Illetve orrsúlynak mennyi t javasolnátok ? Van kb 2*40 kb os vastömböm amit rá tudnék szerkeszteni, nagyon gyári orr súlyt sajnos nem is nagyon találok. Ezek az ekék jöhetnek számításba:
http://olx.hu/hirdetes/kistraktor-2-es-eke-ID2kFaN.html#6b2cd8dada
http://olx.hu/hirdetes/kettes-eke-japan-kistraktorhoz-ID29bMR.html#6b2cd8dada
http://olx.hu/hirdetes/kettes-eke-kistraktorhoz-tz4k-t25-japan-stb-ID27aJb.html#701a423840
A másodikat illetve a harmadikat preferálom közelsége miatt.
Köszönöm.A kuki még erre is csak most kezd sárgulni, de a koraiakat már vágják néhol.Ide holnapra akarnak esőt, pedig nem kéne, mert kint van még 1 hektár szőlő, és iszonyúan rohad. Nem beszélve hogy a fokit már dugni akartam a hétvégén + lassan neki kéne állni szántani a kalászosok alá is. A váltót nem hogy nehéz, hanem könnyű megszokni.Mikor válogattam, volt ez meg egy hagyományos, de én ilyet akartam.Nem kellett egy fél nap, és megszoktam.Sokkal kényelmesebb, mint a régi Amúgy meg nem igen kell váltani, csak R-et munka közben, ugyhogy nem kell jobb kezes kormányra ráhangolni.
Szépen viszi és korrekt a munka is! Erre nem tudom mikor lehet szántani, a kukorica még teljesen zöld, ami most jön eső se sokat javít a dolgokon.
Másik kérdés/felvetés meg most jutott eszembe a videó láttán. Akinek bal oldalon van a váltó a gépen, nem kényelmetlen, meglehet szokni? Én autót is bal kézzel vezetem (tudom hogy nem szabályos, de annál kényelmesebb), traktort meg végképp. Nem tudom elképzelni, hogy meg tudnám szokni.
Namost elég bonyolultan írtam le, inkább mutatok képet.
Tegnap voltam szántani foki alá, és ha már ott voltam belevágtam a mocsaras laposba is próbaképpen.Hát meg kell mondjam, nem bírtam kipányvázni a trakit a hattyúnyakas Bagodival
Megnéztem, és meg sem mozdult.Megvan egyébbként, hogy mi lehetett bár a teljes igazság rejtély.A vezérlőrúdon van egy rugó, ami előrefelé néz.Na, nálam az még soha nem töltött be munka szerepet, mivel sohha nem mozdult meg, ígyhát kiiktattam.Vágtam menetet a tengelyre, és raktam rá 2 anyát.Most a csúszka tud játszani(nem ugy mint a rugóval), és tökéletesen üzemel.Sőt, most a hátsó anyával, ami a felső hidraulika karhoz van rögzítve, azzal állítható a sűlyesztés végállása (alapesetben is), az első kettővel, amivel a rugót kiiktattam, azzal pedig a felső végállás.Nem tudom elképzelni, hogy mi lehetett a baja egyik napról a másikra, de most még jobb talán mint volt.Az a csuszka, amit a rugó feszített, kissé be volt állva, és nem tudott forogni, és egy csavar is meg volt lazulva...lehet ezek is bejátszottak, de lényeg ami lényeg hogy most már jól muzsikál.
Köszönöm a tipekket
Szem ne 3 litet vegyél hanem 4-et, olcsóbban kijön a 4l-es kanna mint a 3liter olaj literes kiszerelésben,meg így tudsz után tölteni is ha kell.
Ma meloztam a Yanival,hát nagyon klassz volt ,kb 20cm mélyen maróztam kötött talajt.Tette a dolgát ahogy kell.Volt közönség is,szintén elégedetten figyelte a munkáját a gépnek.Elméletileg, kell majd neki is csinálni a földjét valakinek...
Kell legyen az ülés alatt egy pici kar(szelep) amivel be lehet állítani a hidraulika süllyesztési sebességet.
Ez azért van,hogy a különböző munkagép súlyokhoz be lehessen szépen állítani.
Ma dolgoztam én is a kistrakival...szárzúzóztam vagy hogy is hívjam, mert úgy vágja a füvet mint a fűnyíró Sokat kellett mennem vele közúton, egy cseppet sem bántam meg a gumicserét.
Viszont nem tudom hogy a hidraulikám rossz, vagy csak meg kell szoknom még, de nagy türelem árán tudom csak szépen lassan leengedni, mert ha csak egy kicsit is jobban tolom a kart előre akkor lezuhan. (A kicsit az nagyon minimálisan.)
Mindenesetre nagyon élveztem!
Te Balu...én szoktam adni a kiskutyámnak jutalomfalatot ha szót fogad és szépen fekszik ahogy kérem.
Örülök hogy szerencsésen megúsztad!
Szia balu!
Én is örülök hogy megúsztad.
(vagy lehet hogy direkt volt ,mert alvázfestést akartál csinálni?)
Egyszer majdnem én is borultam,a traki éppen billent de elég volt egy ellenkező oldali kihajolás.
Levert a víz...
Más.
Most akarok olajat cserélni a motorban,meg tudja valaki mondani hogy mennyi kell az enyémbe?
ym1500d
Nem akarom leengedni és úgy meg nézni.
Még van vissza 7 üzemóra,de az olajat már meg kéne vegyem.
35454 hozzászólás
Válasz #19853. hozzászólásra
Szép estét a fórumtársaknak.
Ákos ez az eke tényleg nagyon jó.Esetleg tipust, vagy bövebben tudhatnánk róla?? Gondolom nem eladó.
Üdv!
Ez az eke visz mindent nézzék meg.
http://www.youtube.com/watch?v=f9fwT0IB24U
Ákos
Győző üdvözöl mindenkit a fórumon.Sok a munkája,a hó végén jön haza.
Válasz #19850. hozzászólásra
Szevasz Agrokid ! Hát ez egy félelmetes ôrdôgi szerkezet, de biztos jól múkôdik. Szerintem ez még Da Vinci egyik találmányából maradt fenn, amit aztán az inkvizíció elkobzott, mivel hogy ôrdôgi szulemény!
Válasz #19848. hozzászólásra
Én ha minden áron VF ekét vennék lehet próbára ilyet vennék mert ez nem drága, tök egyszerű és VF. Ezt ééééééééééé!!
Ez meg szerintem egy nagyszerü 1-es vátvaforgató eke, mert ennek mindegy hogy milyen a traki nyomtávja-keréktávja, persze csak bizonyos határokon belül! (1. kép). Csak itt úgy néz ki hogy az eke nem lehet pont középen csak kissé eltolva De az is jónak tünik ami a második képen van mert ott meg középen is lehet az eke.
De azt biztosan tudom és állítom (mert kipróbáltam), hogy a 70 centi kerekek közti távolság esetén elég a 25 centi fogású eke, ilyen pl. a TZ-4K -hoz tartozó PON-25 kiseke is. Ennek a beállítása látható a harmadik ábrán! Mert a TZ-4K kistrakinál 1 méter szélesség esetén a kerkek közti távolság 70 centi.
Köszi az infót! De ha meglesz az eke szerintem el leszek vele egy ideig mire megtalálom a helyes beállítást:D
Az igaz h kb 40 orrsúly elég? Mert akkor dobok egy mtz súlyt fel és kész.
Valaki 1,4 m es talajmaró lemezt nem tud eladót? Mert már mindenkit megkérdeztem és sehol sincs. Úgy néz ki gyártás lesz belőle
Válasz #19846. hozzászólásra
Szia
Az egyes eke nem rossz ötlet.Nálunk egyre többször kéne balra szántani,vagy egy barázdás szántást csinálni.Ezért nekem, a váltva forgató eke kellene majd, mivel erre az igazi megoldás.Meg kéne nézned neked is,esetleg ezeket az ekéket.Sajnos az áruk általában több ,mint a sima egyes ekéké,a beállításuk is bonyolultabb.
A lényege annyi,hogy a hátsó kerekek belső távolságának, a felét fogja meg az eke fogásszélessége,ha egyfejes.Vagy majdnem ,de nagy különbség ne legyen,pár centi nem gond.
Sziasztok!
Köszönöm a segítségeteket egyenlőre jobban hajlok az egyes ekére mert most még nincs is sok munkám rá. De majd még elválik hogyan is alakulnak a dolgok, a gépet nem szeretném megölniXD
úgy tudom itt mifelénk észak keleten elég zsírosak a földek ezért jobbnak látom az egyeset. Ha megvettem és kipróbáltam vidit töltök fel.
Válasz #19838. hozzászólásra
Ez is kettes eke, talán segít a döntéshozásban.
Válasz #19838. hozzászólásra
Szia!
Én meg azt mondom vegyél kettest!!!
Nekem előző trakim YM 1500 2Wd és Keletagros 2es ekét vitte!!!
És csak orrsúly volt rajta!!!
Válasz #19838. hozzászólásra
Én is arra gondoltam mint a többiek,szerintem maradj az egyes ekénél.
Abból könnyebb találni jó fajtákat.
pl. ez Nekem is hasonló van és gyönyörű munkát végez.
Válasz #19841. hozzászólásra
Gyorsan végignéztem
Szerencsére egyiket se törték fel
Köszi szépen a linket!!!
Kollégák, mint már gondolom hallottátok, néhány nappal ezelőtt több százezer google felhasználó jelszavát lopta el és tette közzé a neten valami hacker csapat.
Javaslom, hogy akinek gmail-es levelezése van, az ITT nézze meg, hogy kikerült-e a jelszava. És ha igen, akkor mindenképpen és sürgősen változtassa meg.
Bocs az OFF-ért.
Válasz #19838. hozzászólásra
Csatlakozom Felvidéki barátunkhoz. Baranyában, közép-kötött talajon dolgozom 18 lovas, 950 kilós összkerekes trakesszel, 2 fejes, réselt kormánylemezes ekével. Működik a dolog, nem használok semmilyen pótsúlyozást. De összkerék nélkül meghalna a dolog az biztos. Eleinte elfelejtettem bekapcsolni az összkerék hajtást. Hát mit mondjak .... nem ment.
Válasz #19838. hozzászólásra
Szevasztok
Én helyedben meggondolnám hogy kell-e egyáltalán kettes eke, mivel a 18 Le trakiddal csak álandó terepezéssel tudnád csak vontatni. Nekem is hasonló erôsségú a trakim, de ha véletlenul elfelejtettem bekapcsolni az elsô meghajtást és úgy kezdtem neki a szántásnak, hát csak kapirgált. De viszont egy jó egyes ekével ( 30-35 fogással )lehet hogy tôbbre haladsz, mint kínlódva a kettessel (20/20 fogással). Ha mégis maradsz a kettesnél, akkor nemcsak az elejét, hanem a hátsó kerekekbe is min 30-50 kg súlyt kerekenként javaslok hogy tegyél, mivel ebben a kategóriában az a 700-750 kg ônsúly nem valami sok. Eredetileg ezeket a trakikat a japánok fôleg talajmarózásra tervezték és ott nem kell nagy ônsúly, nem véletlenul nem gyári tartozéka a keréksúly.
Válasz #19831. hozzászólásra
Szia 18 lovas de csak hátsó kerekes felező harmadoló van benne.
Válasz #19836. hozzászólásra
Koltúrt=kultúrt
Válasz #19833. hozzászólásra
Októder felé megyek arra felé adigra díszisd fel a koltúrt!
Válasz #19806. hozzászólásra
köszi,kicsit messze van, változtattam a terven, átalakítom az itthoni villanymotorost kardánosra.
Válasz #19822. hozzászólásra
Üdv!
Az enyém akár egy hétig tartja ugyan azon a szinten a talajmarót. Szóval szerintem nem normális a jelenség. Valószínűleg egy karmantyú csere megoldja! :) Az előző gépemen én cseréltem, mert ugyan így csinált mint a tied, sőt, odáig romlott a dolog, hogy országúton menet közben folyamatosan emelgetni kellett a munkaeszközt, hogy le ne érjen. szétszedtem, 530Ft- ért kaptam hozzá karmantyút! Átmérője megeggyezett, a szélességéhez pedig hozzá lett igazítva a dugattyú!
Túl nagy ekét sem érdemes venni még ha egy fejes akkor sem , könnyen elő fordulhat ,hogy olyan mély barázdát sikerül csinálni amiben a traki is fel borulhat. Most komolyan mondom történt már ilyen a történelemben nem is egyszer jómagam legalább két esetről is tudok. Utána meg jön a jajveszékelés , hogy " Kelj fel Yani "
Válasz #19829. hozzászólásra
GYÁRI ekék, meg még van "ezer" másféle is.
Válasz #19829. hozzászólásra
Szia!
Nagyon nehéz normális kettes ekét találni ilyen kis méretbe.
Amiket felsoroltál azokat tényleg lehet hanyagolni,én személy szerint a bagodi munkájával sem vagyok meg elégedve (bár nekem is az van).
Hány lovas a géped?
Válasz #19824. hozzászólásra
Még nem cseréltem. Akitől vettem az cserélt mindent.
És mit értetek gyári alatt? Traktor 60 webolalán láttam hogy van ekéjük arról vélemények?mondjuk számlás nálam előnybe. Meg alkatrészt is tudnak könyen. Szóval gondolkodnom kell mi is lenne előnyös
Ahogy nézegettem az ekéket ezt az egyfejes váltva forgatósat találtam.:http://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/Eke_valtvaforgatos__kistraktorhoz_min__10_LE__Neme_18684136.htm
A kisebb traktorok mögé,ideális lehet,elérhető áron,ráadásul alkudható!
Válasz #19820. hozzászólásra
Egyet értek az előttem szólókkal.
Azokért a szerszámokért ennyi pénzt nem szabad adni,igazából még a felét sem adnám,de ez csak az én véleményem.
Az is igaz,hogy más zsebében nem illik túrkálni!
Abban az árkategóriában, amit a linkeken láttam nem könnyű ekét találni.
Viszont azért szeretnék segíteni,mert találtam egy gyári ekét amin elvégeztek némi módosítást.Elsőre nem tűnik rossznak az eke.
http://www.jofogas.hu/somogy/Bagodi_kettes_eke_elado_17255350.htm
A kopóalkatrészei még nem látszanak túlságosan használtnak,persze pont az a baja neki,hogy nem használták mostanában.Ezt az ekét hamarabb megvenném,mint amit lejjebb láttam.A kormánylemezről kb 1 óra múlva eltűnne az a kis rozsda.Lehet hogy hamarabb is.
Válasz #19820. hozzászólásra
Igazuk van az előttem szólóknak, ha használtat is veszel akkor csak gyári ekét vegyél! Nem sajnálnál 50-60 ezret ilyen tákolmányokért? Ennyiért vagy egy kicsit többért lehet venni gyári használtat is, kétszer ennyiért meg gyári újat is.
Viszont igaz hogy a pénz az nagy úr, és mindeki tudja hogy meddig ér a takarója, de az én jelszavam az, hogy nem vagyok olyan gazdag hogy olcsó dolgokat vásároljak. Mert az olcsóság még nem jelenti azt hogy jó bizniszt csináltál. De erről más fórumtárs is tudna mit mesélni.
Válasz #19820. hozzászólásra
Csatlakozom BÉG-hez ezeket én is hanyagolnám.
Válasz #19822. hozzászólásra
Mikor cseréltél utoljára olajat és szűrőt?
Válasz #19822. hozzászólásra
Szia!
De igen, ez a normális jelenség!
Sziasztok Srácok!
Mai napig nem voltam biztos abban, hogy jól láttom.
Tegnap egy kis traktorozás után bejártam a helyére, teljesen felemeltem a felfüggesztő karokat( nincs rá akasztva semmi).
Mára majdnem lent van teljesen. Ez mitől lehet?
Mert gondolom ez nem normális jelenség
Válasz #19820. hozzászólásra
Szia, én ezek közül egyikért sem adnék pénzt. Szerintem próbálj rátalálni használt gyári ekére abban nem fogsz csalódni.
Üdv!
Misi köszönöm válaszod . Még most akarok venni és csak nézegetem őket.
Illetve orrsúlynak mennyi t javasolnátok ? Van kb 2*40 kb os vastömböm amit rá tudnék szerkeszteni, nagyon gyári orr súlyt sajnos nem is nagyon találok. Ezek az ekék jöhetnek számításba:
http://olx.hu/hirdetes/kistraktor-2-es-eke-ID2kFaN.html#6b2cd8dada
http://olx.hu/hirdetes/kettes-eke-japan-kistraktorhoz-ID29bMR.html#6b2cd8dada
http://olx.hu/hirdetes/kettes-eke-kistraktorhoz-tz4k-t25-japan-stb-ID27aJb.html#701a423840
A másodikat illetve a harmadikat preferálom közelsége miatt.
Válasz #19818. hozzászólásra
Köszönöm.A kuki még erre is csak most kezd sárgulni, de a koraiakat már vágják néhol.Ide holnapra akarnak esőt, pedig nem kéne, mert kint van még 1 hektár szőlő, és iszonyúan rohad. Nem beszélve hogy a fokit már dugni akartam a hétvégén + lassan neki kéne állni szántani a kalászosok alá is. A váltót nem hogy nehéz, hanem könnyű megszokni.Mikor válogattam, volt ez meg egy hagyományos, de én ilyet akartam.Nem kellett egy fél nap, és megszoktam.Sokkal kényelmesebb, mint a régi Amúgy meg nem igen kell váltani, csak R-et munka közben, ugyhogy nem kell jobb kezes kormányra ráhangolni.
Válasz #19817. hozzászólásra
Szépen viszi és korrekt a munka is! Erre nem tudom mikor lehet szántani, a kukorica még teljesen zöld, ami most jön eső se sokat javít a dolgokon.
Másik kérdés/felvetés meg most jutott eszembe a videó láttán. Akinek bal oldalon van a váltó a gépen, nem kényelmetlen, meglehet szokni? Én autót is bal kézzel vezetem (tudom hogy nem szabályos, de annál kényelmesebb), traktort meg végképp. Nem tudom elképzelni, hogy meg tudnám szokni.
http://youtu.be/TKhDRdnl47Y Lapos túrása
http://youtu.be/FNsWR071YfY?list=UUESO94n0_vHXElrts4WEnIg Ez pedig a foki alá ment
Namost elég bonyolultan írtam le, inkább mutatok képet.
Tegnap voltam szántani foki alá, és ha már ott voltam belevágtam a mocsaras laposba is próbaképpen.Hát meg kell mondjam, nem bírtam kipányvázni a trakit a hattyúnyakas Bagodival
Válasz #19807. hozzászólásra
Megnéztem, és meg sem mozdult.Megvan egyébbként, hogy mi lehetett bár a teljes igazság rejtély.A vezérlőrúdon van egy rugó, ami előrefelé néz.Na, nálam az még soha nem töltött be munka szerepet, mivel sohha nem mozdult meg, ígyhát kiiktattam.Vágtam menetet a tengelyre, és raktam rá 2 anyát.Most a csúszka tud játszani(nem ugy mint a rugóval), és tökéletesen üzemel.Sőt, most a hátsó anyával, ami a felső hidraulika karhoz van rögzítve, azzal állítható a sűlyesztés végállása (alapesetben is), az első kettővel, amivel a rugót kiiktattam, azzal pedig a felső végállás.Nem tudom elképzelni, hogy mi lehetett a baja egyik napról a másikra, de most még jobb talán mint volt.Az a csuszka, amit a rugó feszített, kissé be volt állva, és nem tudott forogni, és egy csavar is meg volt lazulva...lehet ezek is bejátszottak, de lényeg ami lényeg hogy most már jól muzsikál.
Köszönöm a tipekket
Köszönöm...megkeresem
Válasz #19812. hozzászólásra
Oké,veszek egy 4 literest.
Mondjuk egy deka olajat sem evett.
15w40 es olajat ír a papírja.
Válasz #19810. hozzászólásra
Szevasztok
Szem ne 3 litet vegyél hanem 4-et, olcsóbban kijön a 4l-es kanna mint a 3liter olaj literes kiszerelésben,meg így tudsz után tölteni is ha kell.
Ma meloztam a Yanival,hát nagyon klassz volt ,kb 20cm mélyen maróztam kötött talajt.Tette a dolgát ahogy kell.Volt közönség is,szintén elégedetten figyelte a munkáját a gépnek.Elméletileg, kell majd neki is csinálni a földjét valakinek...
Válasz #19809. hozzászólásra
Kell legyen az ülés alatt egy pici kar(szelep) amivel be lehet állítani a hidraulika süllyesztési sebességet.
Ez azért van,hogy a különböző munkagép súlyokhoz be lehessen szépen állítani.
Válasz #19808. hozzászólásra
Köszi a választ. Akkor veszek 3 litert.
Ma dolgoztam én is a kistrakival...szárzúzóztam vagy hogy is hívjam, mert úgy vágja a füvet mint a fűnyíró Sokat kellett mennem vele közúton, egy cseppet sem bántam meg a gumicserét.
Viszont nem tudom hogy a hidraulikám rossz, vagy csak meg kell szoknom még, de nagy türelem árán tudom csak szépen lassan leengedni, mert ha csak egy kicsit is jobban tolom a kart előre akkor lezuhan. (A kicsit az nagyon minimálisan.)
Mindenesetre nagyon élveztem!
Te Balu...én szoktam adni a kiskutyámnak jutalomfalatot ha szót fogad és szépen fekszik ahogy kérem.
Örülök hogy szerencsésen megúsztad!
Válasz #19805. hozzászólásra
Az utolsó cserekor vett 5L olajból kereken 2L van még a kannában, szóval 3lityi elég szürőcserével.Nekem is aktuális lesz nemsokára...
Válasz #19795. hozzászólásra
Nézd meg az ülés alatti szelepet amivel az uszót állitod, hogy nem az mozdult el.
Valamelyik nap kerestt valaki kardán hajtású szallagfűrészt.Ehunn ni!!
Szia balu!
Én is örülök hogy megúsztad.
(vagy lehet hogy direkt volt ,mert alvázfestést akartál csinálni?)
Egyszer majdnem én is borultam,a traki éppen billent de elég volt egy ellenkező oldali kihajolás.
Levert a víz...
Más.
Most akarok olajat cserélni a motorban,meg tudja valaki mondani hogy mennyi kell az enyémbe?
ym1500d
Nem akarom leengedni és úgy meg nézni.
Még van vissza 7 üzemóra,de az olajat már meg kéne vegyem.