Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR411.02 FtUSD395.26 FtCHF439.37 FtGBP495.29 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
SZép napot mindenkinek.Nrkem egy olyan problémám lenne hogy van egy shibaura sd 1500 b tipusu gépem de a napokban főtengely törésem lett a gép teljesen felujjitott minden tökéletesen müködik rajta ezért szeretném meg csinálni még lábon haza jött kb 3 km ről csak kopogott nem esetszét a főtengely mert a hajtókarcsapágy egyben tartotta . szóval ehez a tipushoz kellene nekem főtengely csapágy sor és hengerfej tömités ha valakinek lenne vagy tud segiteni a beszerzésben kérem jelezzen. előre is köszönöm hiba mentes szépnapot mindenkinek
Válasz sallercs #31788. hozzászólásáraElöször is gratulálok a trakihoz sok hibamentes üzemórát kívánok. Nagyon jó választás volt nekem a kedvenc gépem sokan nem szeretik mert ez ey olyan konstrukció amire figyelni kell. Gyengesége a motor hűtése figyelni kell ez azt jelenti hogy a motorháztetőnek mindig pontosan kell illeszkednie az alvvázhoz és be kell csatolva lenni ha nem így van sajnos hamar meg lehet főzni a motort ugyanis a hűtés úgy történik hogy átszívja a ventilátor az egész motoron a levegót és ez csak akkor működik jó hatásfokkal ha zárt a tér. A karok a traktorban űlve bal oldal van egy váltó és egy PTO(kardán fokozatok)1: 450 2: 795 3:1187 plusz egy visszafelé: 564(612) 2600-as fordulaton de kell lenni ezen az oldalon a váltóburkolat alatt egy adattáblának. Bal oldali karok: az egyik a fel-le emeli az eszközt a pici kapcsolja a 4 kerék hajtást. Az ülés alatt közvetlen tekerhető csap ezzel a csappal szabályozod az olajáteresztést a hidraulikában azaz gyorsabban vagy lasabban emeljen vagy le is zárhatod teljesen bármilyen pozicióban. Jobb lábnál van egy taposo felület ez a difizár. Jobb láb kiskar felező. Kormányoszlop bal alul kis kar ez a negyedelő(de ez nem biztos ez nem 100%)Jobb oldal szintező elektronika látható gombok az egyik az csak egy kapcsoló a másik egy potméter. Itt tudod beállítani, bekapcsolni a szintezést a fedél alatti részen hangolni tudod a szintezés és talajkövetést. Kezdésnek ennyi jutott eszembe.
Sziasztok! Köszönöm a segítő szándékot. vasárnap remélem kijutok a gyümölcsösbe és elkészítem a fotókat a szóban forgó karokról,pöckökről és bizgentyűkről.További szépnapot és egészséges traktor hangot kívánok mindenkinek.
Válasz sallercs #31788. hozzászólásáraÜdv.
Bocsi,de nekem egy régi típusú mitsubishi trakim van,nincs rajta elektronikus állítás.Sajnos nem tudok segíteni,de hátha a fórumtársak közül valakinek van ilyen trakija.
Válasz bice #31787. hozzászólásáraKöszönöm a felvilágosítást, valóban most érkeztem a fórumotokra.A kórtörténetem annyi,hogy traktoralapú földmunkagépekkel már dolgoztam -elöl homlokrakódó hátul meg árokásó.Most beruháztam egy használt Kubota aste195 -re, mivel az eddig használt UAZ-ok elaggottak.Szükségem volt egy erdőben mozgékony gépre amit a gyümölcsösben is tudok használni.Az új jövevénnyel most ismerkedem és nem akarnék kárt tenni benne! Konkrét kérdésem az ülés környékén található kezelőszervek funkciói lennének ,ami számos a kotrógéphez képest. Természetesen a gépet kipróbáltam mentem vele, a hozzávaló gépet is kipróbáltam. Amit nem tudok: az elejét hol lehet kapcsolni,ülés elött levő kar funkciója,az ülés két oldalán levő karok,(ebből egy szintet állít, egy bekapcsolja a hajtást, egy a sebváltó) és a többi? Az elektromos automatika kezelő gombjai szintén nekem még rejtély.Egyelőre ennyi,tudom nem kevés!Ha tudsz segíteni nagyon megköszönném.Üdv.sallercs
Válasz sallercs #31786. hozzászólásáraÜdv.
Tényleg látszik,hogy új vagy a fórumon.A "moderátor"nem hozzászóló,hanem a "cenzúra".Pl.(egy rossz kölcsön reklámát törli.)Próbáld meg a 19 lovas trakiddal kapcsolatban konkrét dolgokat kérdezni hátha valaki így tud segíteni.Valószínű,hogy nem nagyon találni hozzá semmilyen leírást.Egyébként üdv a fórumon.
Válasz cross #31781. hozzászólásáraIgen engedd le,és tedd meleg helyre,hogy magától engedjen fel.Ha felengedett tegyél bele valami dermedésgátlót,hogy ne legyen megint gondod vele.Persze ha mindet elhasználod egy nap alatt, akkor nem kell.
Ledermedt a gázolaj a kistraki tankjában, nem merem így beindítani a gépet, viszont fóliákat kellene rotálnom. Engedjem le a gázolajat? Vagy kevés benzint bele? Hogy kellene feloldani a paraffint?
Sziasztok! Mindenkit üdvözlök. Kezdésként segítséget kérek.Szükségem lenne KUBOTA ASTE 195 kezelési útmutatójára.Gondolom a JANMAR-é is hasonló lehet 19 LE körül.Minden segítség jól jönne,mivel nagyon kezdő vagyok!
Válasz Czanik Sanyi #31769. hozzászólásáraÜdv!
Nekem a csövek nem remegtek,de előfordult, hogy nem akart emelni hidegben,de volt mikor meggondolta magát. és huzamosabb ideig nem használtam akkor sem emelt.Ilyen esetben munkahenger végében levő légtelenitő furaton megnyomattam levegővel,és a csavar visszatekerése után müködött!Szerintem a több éves tapasztalat alapján az olaj minősége okozhatja a problémát.Jelenleg egy olcsóbb árfekvésü olaj van benne,de gondolom a viszkozitása nem lehet ollyan amit a szelepek elvárnának, mivel a hibát, vagy leragadás, vagy pici dugulás okozhatja
Válasz Czanik Sanyi #31769. hozzászólásáraEgyszerűen csak annyi lehet a baj,hogy nagyon megdermed az olaj.A szivattyú nem tudd megfelelő mennyiséget átszívni a szűrőn,és és így csak lüktetve nyom.Ettől rezonál és adja azt a hangot.Ha télen is használódik akkor érdemes 10w30-as utto olajat használni.De akkor is elkerülhetetlen a bemelegítés.Nagy hidegben akár egy óra is.Vagy fűtött garázs.
A melóhelyemen Komatsu homlokrakodókat használunk,-8-10 foktól ugyan ezt a jelenséget produkálják."Sír"minden szelep és szivattyú rajtuk.Kb.egy fél óra után elhagyja de még akkor sem működik rendesen.A kormányon ha fordítok nem áll meg a fordulás,ha már nem tekerem,hanem fordul tovább.Ha sebességbe kapcsolok, eltelik egy kis idő mire reagál a váltó.Azt szereti ha legalább egy órát jár indulás előtt.Pedig a váltóba 15w40-es motorolaj van,a hidraulikába P46-os.Úgyhogy szerintem a te géped is csak egyszerűen fázik.Melegítsd.
Válasz Czanik Sanyi #31769. hozzászólásáraÜdv!
Hát nem tartom magam szakembernek,de ha nem gond egy pár gondolattal hozzá szólnék.
- Nem lehet vizes az olaj? Ilyenkor meg fagy benne?
Elöször is meg kéne nézni az olaj színét.
Mert,ha szürke (vizes) fehér habos (levegős)
A síró hang attól lehet,hogy nyomás növekedés van az előírtől de pulzáló nyomás lehet a sűrű olajtól is.
- De nem müködik a hidraulika szerintem inkább a szelepre golndolnék. De mivel a kormány is roszalkodik így olajra gondolnék véleményem szerint a hidraulika és kormány szivattyú egy helyről szívja az olajat és nem egy helyre nyomják.és mind a két rendszer rosszalkodik arra gondolnék kissé kopott a szivattyú és tettek bele sűrűbb olajat amibe lehet egy kis pára lecsapodás.
Elsőre erre gondolnék.
Szóval mint tánc szakkörön kezdjük a kályhánál.
-Olaj minősége színe
Vagy fűtött garázs.
Kis családi gazdaságunkba, tavaly 2016. januárjában vásároltam egy MITSUBISHI MT25D típusú japán kis traktort.
A gépet az eladó Cég telephelyén tekintettem meg, kb. -5 vagy -10 C közötti hőmérséklet volt.
A gépet udvaron tárolták hó födte. Elindították, motor rendben, azonban a hidraulika rendszerből, sípoló, süvítő rezonanciás hang jött, mely a motorfordulat csökkentésével csökkent, de alapjáraton sem szűnt meg.
A gép két hidraulika szivattyúval szerelt, szervo kormány rásegítéses, és 2 hidraulika köre van.
Hátsó emelő berendezése ( egyik hidraulika kör ) meg sem mozdult, fordulatszám emelésre sem.
Én akkor kértem, hogy a korábbi megállapodásunkhoz híven a gépet szervizeljék le, a jelentkező üzemzavart hárítsák el.
Én azonnal arra gyanakodtam, hogy Japánban az éghajlati sajátosságok miatt nem használnak olyan hidraulika olajat, aminek a viszkozitása – 10- 15 Celsiusban is megfelelő és állandó lenne, a normál hőmérséklethez viszonyítva.
Válasz talán annyi volt, hogy szerintük valamelyik mágnes szelep ragad(t) be, így az üzemzavarnak az lehet az oka.
A gép tavaszra elkészült, átadás-átvétel emberi hőmérsékleten megtörtént, a rendszer működött.
A gépet ősz végéig használtam, semmilyen üzemzavar nem jelentkezett.
Ismét tél van, ismét hideg, a gép ugyanazt a hibajelenséget produkálja.
Az emelő szerkezet meg sem mozdul, a hidraulika szivattyú nyomó ága, rezonál,sípol, zajos, mintha a rendszer levegős lenne.
Szervo rásegítő nehézkes, és a kormányzás is.
Ilyenkor az ember először dühös lesz, majd azon kezd el gondolkodni,- miután a csalódottságon túltette magát-, hogy ezt a fajta üzemzavart, hogy lehetne, a legegyszerűbben megszüntetni úgy, hogy nem rendelkezek teljesen felszerelt gépműhellyel, és speciális szerszámokkal sem.
Üdv! Volt nemrég vízpumpa csere és felújítás a téma. Visszaolvastam pár oldalt 11-et de nem találtam meg azt a linket amin valaki egy felújító üzem címét linkelte be!
Meg tudnánk oldani azt még 1x? Köszi előre is!
Válasz Sanyee #31761. hozzászólásáraÍgy van jól látod,nálam az alsó kések 6cm-re vágnak a talajtól,ha kicsit be is megy a zúzó a talajba akkor borotválja a talajt,viszont olyankor nem marad semmi szár.
Köszönöm a válaszokat! Ez már elég lesz kiindulásnak.
Egyébként az alsó késnek mennyire kéne lennie a talajtól, ha a gép alja, csúszója is hozzáér a talajhoz.
Ha alacsonyan van akkor a földbe akadhat, ha magasan akkor meg nem vág elég jól.
Válasz hspityu #31759. hozzászólásáraÉn inkább a lemezt venném vastagabra,az fog felszakadni vagy ki. A zártszelvény lehet véknyabb,nem kell hogy nehéz eszközlegyen. Inkább erős tartós. Húzórész 80x40 a többi 30x30.
Válasz Sanyee #31756. hozzászólásáraAz enyém 60x40 -es és 40x40,a falvastagság 3,vagy 3,2 erre nem merek fogadni,pedig én vettem meg az anyagot.A lemezborítás meg 2-es lemez.A hajtómű nem gyorsítós 1-1 ben hajtós a Orakereres 30LE környéke.Igaz ez kicsit nagyobb a 120-asnál ez 140-es,a késtartót is külön gyártani kellett ez miatt,a késtartó "U" acélból van 80x40mm a fala 5-6mm.A kések azok RZ kések.
Szerintem brutal,az ötletet innen szedtem a Fórumról.
Válasz Sanyee #31756. hozzászólására50*50-es, 60*90-as 3-as vastagságban bőven elég szerintem.Ha jól tudom a 1,5-ös Rz iy ilyesmiből van csak vastagabb falvastagsággal.
Látom itt már többen készítettek vagy rendelkeznek 1,2 méteres szárzúzóval.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy egy 1,2 méteres zúzónak milyen zártszelvényből kéne megcsinálni a vázát? Mi lehet a minimum és mi az ajánlott méret?
Valami ilyesmi elrendezésű váznál: http://wirax.hu/file/2014/06/S63027601.jpg
Válasz pinotnoir777 #31754. hozzászólásáraÜdv!
Tegyél be a váltó után egy megfelelően méretezett felezőt, vagy olyan áttételt, amivel a kívánt fordulatot eléred.Nem biztos, hogy a váltócsere eredményre vezet,inkább afelező helyére egy másik váltó,ha elfér!
OFF egy ARO alapon készült házi traktorral kapcsolatban szeretném kérdezni, hogyha túl gyors még a felező 1-es fokozat is, akkor a váltót kicserélni óriási munka meg egyáltalán lehet belőle egy stabil jószág?
Válasz patek75 #31752. hozzászólásáraIgaz nem japán de ez is távolkeleti,mert kínai
Ugyanígy jártam és a szervó olaj tartályban volt eldugulva egy fémszűrő amikor leállítottam még jó volt
eltelt pár nap jó hideggel és egyszerűen nem volt szervó.Körbe néztük és megtaláltuk a hibát a sterimó megoldotta
35452 hozzászólás
fenn a keréksúly
SZép napot mindenkinek.Nrkem egy olyan problémám lenne hogy van egy shibaura sd 1500 b tipusu gépem de a napokban főtengely törésem lett a gép teljesen felujjitott minden tökéletesen müködik rajta ezért szeretném meg csinálni még lábon haza jött kb 3 km ről csak kopogott nem esetszét a főtengely mert a hajtókarcsapágy egyben tartotta . szóval ehez a tipushoz kellene nekem főtengely csapágy sor és hengerfej tömités ha valakinek lenne vagy tud segiteni a beszerzésben kérem jelezzen. előre is köszönöm hiba mentes szépnapot mindenkinek
Válasz sallercs #31788. hozzászólásáraElöször is gratulálok a trakihoz sok hibamentes üzemórát kívánok. Nagyon jó választás volt nekem a kedvenc gépem sokan nem szeretik mert ez ey olyan konstrukció amire figyelni kell. Gyengesége a motor hűtése figyelni kell ez azt jelenti hogy a motorháztetőnek mindig pontosan kell illeszkednie az alvvázhoz és be kell csatolva lenni ha nem így van sajnos hamar meg lehet főzni a motort ugyanis a hűtés úgy történik hogy átszívja a ventilátor az egész motoron a levegót és ez csak akkor működik jó hatásfokkal ha zárt a tér. A karok a traktorban űlve bal oldal van egy váltó és egy PTO(kardán fokozatok)1: 450 2: 795 3:1187 plusz egy visszafelé: 564(612) 2600-as fordulaton de kell lenni ezen az oldalon a váltóburkolat alatt egy adattáblának. Bal oldali karok: az egyik a fel-le emeli az eszközt a pici kapcsolja a 4 kerék hajtást. Az ülés alatt közvetlen tekerhető csap ezzel a csappal szabályozod az olajáteresztést a hidraulikában azaz gyorsabban vagy lasabban emeljen vagy le is zárhatod teljesen bármilyen pozicióban. Jobb lábnál van egy taposo felület ez a difizár. Jobb láb kiskar felező. Kormányoszlop bal alul kis kar ez a negyedelő(de ez nem biztos ez nem 100%)Jobb oldal szintező elektronika látható gombok az egyik az csak egy kapcsoló a másik egy potméter. Itt tudod beállítani, bekapcsolni a szintezést a fedél alatti részen hangolni tudod a szintezés és talajkövetést. Kezdésnek ennyi jutott eszembe.
Válasz Balu2 #31798. hozzászólására
Köszi!!
Válasz tavidir #31797. hozzászólására80,100,majd 120nm
sziasztok!! Valaki tudna nekem súgni, Hinomoto N239
hengerfej csavar meghúzási értékével kapcsolatban? Köszönettel!!
Válasz Lacika... #31794. hozzászólásáraDe készült,nem találom sehol :(
Sziasztok! Köszönöm a segítő szándékot. vasárnap remélem kijutok a gyümölcsösbe és elkészítem a fotókat a szóban forgó karokról,pöckökről és bizgentyűkről.További szépnapot és egészséges traktor hangot kívánok mindenkinek.
Válasz Balu2 #31780. hozzászólásáraVideók nem készültek róla munka közben?
Válasz giriczmp1 #31792. hozzászólásáraMitsubishi mt1601 nél gyári 0.25 mindkettő
Én 0.2 kipufogó 0.15 szívó így állítottam be.nekem így működik jól.
Ezt a kérdést én is feltenném hinomoto e1804-re
Tudna valaki segíteni,hogy a Kubota B1400-nak mekkora a szelephézagja és mi a sorrendje.
Válasz sallercs #31788. hozzászólására
Szia sallercs !
Szerintem dobj pár képet a trakiról és a kezelő szervekről amivel nem vagy tisztába, úgy szerintem jobban bírunk segíteni.
Válasz sallercs #31788. hozzászólásáraÜdv.
Bocsi,de nekem egy régi típusú mitsubishi trakim van,nincs rajta elektronikus állítás.Sajnos nem tudok segíteni,de hátha a fórumtársak közül valakinek van ilyen trakija.
Válasz bice #31787. hozzászólásáraKöszönöm a felvilágosítást, valóban most érkeztem a fórumotokra.A kórtörténetem annyi,hogy traktoralapú földmunkagépekkel már dolgoztam -elöl homlokrakódó hátul meg árokásó.Most beruháztam egy használt Kubota aste195 -re, mivel az eddig használt UAZ-ok elaggottak.Szükségem volt egy erdőben mozgékony gépre amit a gyümölcsösben is tudok használni.Az új jövevénnyel most ismerkedem és nem akarnék kárt tenni benne! Konkrét kérdésem az ülés környékén található kezelőszervek funkciói lennének ,ami számos a kotrógéphez képest. Természetesen a gépet kipróbáltam mentem vele, a hozzávaló gépet is kipróbáltam. Amit nem tudok: az elejét hol lehet kapcsolni,ülés elött levő kar funkciója,az ülés két oldalán levő karok,(ebből egy szintet állít, egy bekapcsolja a hajtást, egy a sebváltó) és a többi? Az elektromos automatika kezelő gombjai szintén nekem még rejtély.Egyelőre ennyi,tudom nem kevés!Ha tudsz segíteni nagyon megköszönném.Üdv.sallercs
Válasz sallercs #31786. hozzászólásáraÜdv.
Tényleg látszik,hogy új vagy a fórumon.A "moderátor"nem hozzászóló,hanem a "cenzúra".Pl.(egy rossz kölcsön reklámát törli.)Próbáld meg a 19 lovas trakiddal kapcsolatban konkrét dolgokat kérdezni hátha valaki így tud segíteni.Valószínű,hogy nem nagyon találni hozzá semmilyen leírást.Egyébként üdv a fórumon.
Válasz Moderátor #31778. hozzászólásáraSzevasztok! Sajnos lemaradtam a hozzám intézet hozzászólásról,pedig biztosan építő szándékú volt!
Válasz Moderátor #31778. hozzászólásáraSzevasztok! Sajnos lemaradtam a hozzám intézet hozzászólásról,pedig biztosan építő szándékú volt!
Válasz Moderátor #31778. hozzászólásáraSzevasztok! Sajnos lemaradtam a hozzám intézet hozzászólásról,pedig biztosan építő szándékú volt!
Válasz Moderátor #31778. hozzászólásáraSzevasztok! Sajnos lemaradtam a hozzám intézet hozzászólásról,pedig biztosan építő szándékú volt!
Válasz cross #31781. hozzászólásáraIgen engedd le,és tedd meleg helyre,hogy magától engedjen fel.Ha felengedett tegyél bele valami dermedésgátlót,hogy ne legyen megint gondod vele.Persze ha mindet elhasználod egy nap alatt, akkor nem kell.
Helló!
Ledermedt a gázolaj a kistraki tankjában, nem merem így beindítani a gépet, viszont fóliákat kellene rotálnom. Engedjem le a gázolajat? Vagy kevés benzint bele? Hogy kellene feloldani a paraffint?
Moderálási elveink miatt törölve: 2017-04-06 09:57:01
Esetleg ha valaki hidegbe is trakizik és nem szereti a jeges forralt bort. Egy kis ötlet.
Moderálási elveink miatt törölve: 2017-01-17 11:00:55
Sziasztok! Mindenkit üdvözlök. Kezdésként segítséget kérek.Szükségem lenne KUBOTA ASTE 195 kezelési útmutatójára.Gondolom a JANMAR-é is hasonló lehet 19 LE körül.Minden segítség jól jönne,mivel nagyon kezdő vagyok!
Válasz krizol #31775. hozzászólására
Válasz Czanik Sanyi #31769. hozzászólásáraÜdv!
Nekem a csövek nem remegtek,de előfordult, hogy nem akart emelni hidegben,de volt mikor meggondolta magát. és huzamosabb ideig nem használtam akkor sem emelt.Ilyen esetben munkahenger végében levő légtelenitő furaton megnyomattam levegővel,és a csavar visszatekerése után müködött!Szerintem a több éves tapasztalat alapján az olaj minősége okozhatja a problémát.Jelenleg egy olcsóbb árfekvésü olaj van benne,de gondolom a viszkozitása nem lehet ollyan amit a szelepek elvárnának, mivel a hibát, vagy leragadás, vagy pici dugulás okozhatja
Válasz Czanik Sanyi #31769. hozzászólásáraEgyszerűen csak annyi lehet a baj,hogy nagyon megdermed az olaj.A szivattyú nem tudd megfelelő mennyiséget átszívni a szűrőn,és és így csak lüktetve nyom.Ettől rezonál és adja azt a hangot.Ha télen is használódik akkor érdemes 10w30-as utto olajat használni.De akkor is elkerülhetetlen a bemelegítés.Nagy hidegben akár egy óra is.Vagy fűtött garázs.
A melóhelyemen Komatsu homlokrakodókat használunk,-8-10 foktól ugyan ezt a jelenséget produkálják."Sír"minden szelep és szivattyú rajtuk.Kb.egy fél óra után elhagyja de még akkor sem működik rendesen.A kormányon ha fordítok nem áll meg a fordulás,ha már nem tekerem,hanem fordul tovább.Ha sebességbe kapcsolok, eltelik egy kis idő mire reagál a váltó.Azt szereti ha legalább egy órát jár indulás előtt.Pedig a váltóba 15w40-es motorolaj van,a hidraulikába P46-os.Úgyhogy szerintem a te géped is csak egyszerűen fázik.Melegítsd.
Válasz Czanik Sanyi #31769. hozzászólásáraNa mi lett van eredmény??
Válasz 74 Misi #31767. hozzászólásáraMit szívsz Misi? Jó cucc lehet, én is kérek belőle.
És hogy az álmaidat is le tudod fotózni, na az már nem semmi.
Esett nálunk is egy kis hó...
Válasz Czanik Sanyi #31769. hozzászólásáraÜdv!
Hát nem tartom magam szakembernek,de ha nem gond egy pár gondolattal hozzá szólnék.
- Nem lehet vizes az olaj? Ilyenkor meg fagy benne?
Elöször is meg kéne nézni az olaj színét.
Mert,ha szürke (vizes) fehér habos (levegős)
A síró hang attól lehet,hogy nyomás növekedés van az előírtől de pulzáló nyomás lehet a sűrű olajtól is.
- De nem müködik a hidraulika szerintem inkább a szelepre golndolnék. De mivel a kormány is roszalkodik így olajra gondolnék véleményem szerint a hidraulika és kormány szivattyú egy helyről szívja az olajat és nem egy helyre nyomják.és mind a két rendszer rosszalkodik arra gondolnék kissé kopott a szivattyú és tettek bele sűrűbb olajat amibe lehet egy kis pára lecsapodás.
Elsőre erre gondolnék.
Szóval mint tánc szakkörön kezdjük a kályhánál.
-Olaj minősége színe
Vagy fűtött garázs.
Mitsubishi MT25D hidraulika hidegben nem emel
Létrehozta: petroczyz, 2017-01-12 08:12:52
Új hozzászólás Frissítés
Válasz »
#1 petroczyz | 2017-01-12 08:12:52
#1041922. hozzászólás
[ Törlés ] [ Felhasználó kitiltása: egy napra | egy hétre | egy hónapra ]
petroczyz
Tapasztaltak, gépszerelők, szakemberek, kérem segítsenek!
Kis családi gazdaságunkba, tavaly 2016. januárjában vásároltam egy MITSUBISHI MT25D típusú japán kis traktort.
A gépet az eladó Cég telephelyén tekintettem meg, kb. -5 vagy -10 C közötti hőmérséklet volt.
A gépet udvaron tárolták hó födte. Elindították, motor rendben, azonban a hidraulika rendszerből, sípoló, süvítő rezonanciás hang jött, mely a motorfordulat csökkentésével csökkent, de alapjáraton sem szűnt meg.
A gép két hidraulika szivattyúval szerelt, szervo kormány rásegítéses, és 2 hidraulika köre van.
Hátsó emelő berendezése ( egyik hidraulika kör ) meg sem mozdult, fordulatszám emelésre sem.
Én akkor kértem, hogy a korábbi megállapodásunkhoz híven a gépet szervizeljék le, a jelentkező üzemzavart hárítsák el.
Én azonnal arra gyanakodtam, hogy Japánban az éghajlati sajátosságok miatt nem használnak olyan hidraulika olajat, aminek a viszkozitása – 10- 15 Celsiusban is megfelelő és állandó lenne, a normál hőmérséklethez viszonyítva.
Válasz talán annyi volt, hogy szerintük valamelyik mágnes szelep ragad(t) be, így az üzemzavarnak az lehet az oka.
A gép tavaszra elkészült, átadás-átvétel emberi hőmérsékleten megtörtént, a rendszer működött.
A gépet ősz végéig használtam, semmilyen üzemzavar nem jelentkezett.
Ismét tél van, ismét hideg, a gép ugyanazt a hibajelenséget produkálja.
Az emelő szerkezet meg sem mozdul, a hidraulika szivattyú nyomó ága, rezonál,sípol, zajos, mintha a rendszer levegős lenne.
Szervo rásegítő nehézkes, és a kormányzás is.
Ilyenkor az ember először dühös lesz, majd azon kezd el gondolkodni,- miután a csalódottságon túltette magát-, hogy ezt a fajta üzemzavart, hogy lehetne, a legegyszerűbben megszüntetni úgy, hogy nem rendelkezek teljesen felszerelt gépműhellyel, és speciális szerszámokkal sem.
Tapasztaltak, gépszerelők, szakemberek, véleményére lennék kíváncsi, mielőtt bárminek nekiállnék, kérem segítsenek.
Előre is köszönet.
Válasz 74 Misi #31767. hozzászólásáraTe Misi,mikor cserélted le az asszonyt?
Felétek mekkora a hó? Gondolkozom, hogy felénk már takarítani kellene. Ezt láttam kint az ablakon.
Válasz psycho #31765. hozzászólásáraNagyon köszi!
Válasz pepitamotors1984 #31764. hozzászólásárahttp://www.vizpumpa.hu/
Üdv! Volt nemrég vízpumpa csere és felújítás a téma. Visszaolvastam pár oldalt 11-et de nem találtam meg azt a linket amin valaki egy felújító üzem címét linkelte be!
Meg tudnánk oldani azt még 1x? Köszi előre is!
Válasz Sanyee #31761. hozzászólásáraÍgy van jól látod,nálam az alsó kések 6cm-re vágnak a talajtól,ha kicsit be is megy a zúzó a talajba akkor borotválja a talajt,viszont olyankor nem marad semmi szár.
Köszönöm a válaszokat! Ez már elég lesz kiindulásnak.
Egyébként az alsó késnek mennyire kéne lennie a talajtól, ha a gép alja, csúszója is hozzáér a talajhoz.
Ha alacsonyan van akkor a földbe akadhat, ha magasan akkor meg nem vág elég jól.
Válasz hspityu #31759. hozzászólásáraÉn inkább a lemezt venném vastagabra,az fog felszakadni vagy ki. A zártszelvény lehet véknyabb,nem kell hogy nehéz eszközlegyen. Inkább erős tartós. Húzórész 80x40 a többi 30x30.
Válasz Sanyee #31756. hozzászólásáraAz enyém 60x40 -es és 40x40,a falvastagság 3,vagy 3,2 erre nem merek fogadni,pedig én vettem meg az anyagot.A lemezborítás meg 2-es lemez.A hajtómű nem gyorsítós 1-1 ben hajtós a Orakereres 30LE környéke.Igaz ez kicsit nagyobb a 120-asnál ez 140-es,a késtartót is külön gyártani kellett ez miatt,a késtartó "U" acélból van 80x40mm a fala 5-6mm.A kések azok RZ kések.
Szerintem brutal,az ötletet innen szedtem a Fórumról.
Válasz Agronomus #31757. hozzászólására*
60*60-as akart lenni
Válasz Sanyee #31756. hozzászólására50*50-es, 60*90-as 3-as vastagságban bőven elég szerintem.Ha jól tudom a 1,5-ös Rz iy ilyesmiből van csak vastagabb falvastagsággal.
Sziasztok!
Látom itt már többen készítettek vagy rendelkeznek 1,2 méteres szárzúzóval.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy egy 1,2 méteres zúzónak milyen zártszelvényből kéne megcsinálni a vázát? Mi lehet a minimum és mi az ajánlott méret?
Valami ilyesmi elrendezésű váznál:
http://wirax.hu/file/2014/06/S63027601.jpg
Válasz pinotnoir777 #31754. hozzászólásáraÜdv!
Tegyél be a váltó után egy megfelelően méretezett felezőt, vagy olyan áttételt, amivel a kívánt fordulatot eléred.Nem biztos, hogy a váltócsere eredményre vezet,inkább afelező helyére egy másik váltó,ha elfér!
OFF egy ARO alapon készült házi traktorral kapcsolatban szeretném kérdezni, hogyha túl gyors még a felező 1-es fokozat is, akkor a váltót kicserélni óriási munka meg egyáltalán lehet belőle egy stabil jószág?
Válasz patek75 #31752. hozzászólásáraIgaz nem japán de ez is távolkeleti,mert kínai
Ugyanígy jártam és a szervó olaj tartályban volt eldugulva egy fémszűrő amikor leállítottam még jó volt
eltelt pár nap jó hideggel és egyszerűen nem volt szervó.Körbe néztük és megtaláltuk a hibát a sterimó megoldotta