Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR406.67 FtUSD390.93 FtCHF432.71 FtGBP500 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz später77 #24156. hozzászólásáraLehet kérni vastagabb tengővel. A 155-ben nem tudom mennyit csinálna az áron, ha a 195-ét tennéd bele, de a 120m-be lehet kérni a felette levő modelét, talán a 155 tengelyeit, ami erősebb. Kora tavasszal 570 euró lett volna megerendeléskor. De nem rendeltem semmit, mert a szarvasok hazavágták a repcémet.
Válasz mtz1221 #24157. hozzászólására130-ast biztosan nem. Esetleg 140 felett. Az m-es 140-es 4 hengeres. Kérésre nem tudom tesznek e bele 6 hengerest.
Válasz später77 #24156. hozzászólásáraAkkor hasonlítsd a 195m-hez.
A 175-250r alatt 100mm-s hátsó tengely van 10 csavarral 335-ös osztókörrel, 155-195m alatt 92 mm. A 145-155r alatt is 92 mm van, úgy már nem tűnik olyan gyengének. A felni közepe hamarabb szokott törni a csavarok körül ha ikrezve van, mert csak 8 csavar van 275 mm-re.
A 195m hátulja a 7530-assal egyezik, én még nem nagyon láttam tengelytörést vagy véglehajtás problémát ezeken.
Bár tény, hogy a nagy alvázú hasonló kategóriás Cnh-k (puma 185) alatt erősebb tengely (105 mm) van.
Kösz mindenkinek a hozzászólást. Nem tudom nálatok hogy megy, de itt a kite előtt leültél órákat hozzáértő emberrel, és minden megbeszéltetek. Mióta át pofátlankotta az értékesítést, azóta férfi manekenek vannak alkalmazva, akik semmit nem tudnak. Ő akarja nekem megmondani sablonból hogy mit akarok. Csak nézelődtem kicsit és feltűnt hogy a kisebb modellekbe 52 liter váltó olajat ír, a nagyobbakba meg 60 litert. Nem sok, de valami változás csak lehet köztük. Ja meg érdekes valaki írta hogy csak a nagyobbakba van 6 hengeres motor, itt azt mondták már a 130-ast is lehet 6 vagy 4 hengerrel kérni.
Válasz mtz1221 #24151. hozzászólásáraA napokban én is azon agyaltam, hogy vajon a kis hathengeres R-ek hátulja mennyire díjazná a majdnem állandóan fent lévő művelő ikerkereket (480-ast mondjuk). Sokkal gyengébbnek tűnik a 155R a 195R-hez képest. Nekem a 155 lenne az ideális ápológép, de mindenképpen kellene rá az iker, hogy ne vágja össze keskeny művelővel a talajt.
Válasz mtz1221 #24151. hozzászólására155 más 175is már más.alatta4hengeresek,azok meg ugyanazok.100tol130ig.5év alatt a 155m kerek10 milliót emelkedett.
Válasz mtz1221 #24151. hozzászólásáraPár éve még a 125M 4 hengeres volt, onnét fölfelé voltak már 6osak!
Barátom most vett 130M-et, az is 4 hengeres. Ha jól látom a tractordata-n a 155M az már 6 hengeres! Ott mazsolázhatsz, váltókról is van néhány adat!
6000-es M-es szériánál tudja e valaki( hol lehetne megtudni ) hogy 130-170 lovas közötti hathengeres motornál, van e különbség az első híd hátsó difi sebváltó között ??? Szóval az érdekelne a melyik M-es típust kéne megvenni ha az lenne a cél hogy 6 hengeres motor legyen, és a típuson belül a legnagyobb lehajtások/difik legyenek ??? PowrQuad és PowrQuad Plus között mi a különbség ???
Köszi mindenkinek jövőre még jobbak leszünk hátha akkor termés is jobb lesz. MOst 10,5 el végig lehetett menni, nagyon ette, ha nagyobb lett volna a termés még a 8 sor is elég lenne...
Válasz Drisa #24147. hozzászólásáraNekünk S770 van ahhoz tartozék. Rk Tomi jól írja kukoricához írja a könyv,de nekünk napránál is bevált. A váz és a kosár közé kell beszerelni,így a kosár távolodik a rotortól.
Válasz Drisa #24145. hozzászólásáraS-nél gyári. A kosár rögzítő csavarokon van rajta. A könyve csak kukoricában írja hogy a kosár és a váz közé kell tenni. Nagyobb lesz a kosárhézag. Más növényeknél a rögzítő csavar anyája alatt van tárolási helyzetben.
Válasz noi24 #24144. hozzászólásáraKöszönöm a segítséget! MIlyen vastag anyagot vágtatok alá? Gondolom nem gyári a megoldás. Majd jövőre csinálok ilyen vasat.
Válasz Drisa #24141. hozzászólásáraPontosan azért kell a távtartó ahogy Szanberg leírta. Azt írtad hogy merő szemetet küldtök be a kombájn alól,gondoltam segítek hogy mi milyen beállítással vágjuk hogy ne is szórjon de tiszta is legyen.
Válasz noi24 #24140. hozzászólásáraOlvastam. Nem igazán értem hogy leválasztó szegmensek alá miért jó távtartót tenni? Az javítja a tisztaságot? Amúgy nincs gond mert tisztító után 2 alatti a szemét.
Válasz Drisa #24132. hozzászólásáraAkkor le kell arattatni egy bér lexionnal és boldog karácsonyt !
20ezeres magot szemenként kellene össze szedni még a földről is…….
Válasz Drisa #24132. hozzászólásáraSajnos a gyengéből a veszteség is több, benne a szemét is, no meg 10-es víz körül lehetne elvileg a legtisztábbra vágni. Csak desszikkálás után csontszáraz minden és nem tudod a tányér egyben dobatni ki vele, törik az is, aztán a rosta kevés... Jó szotyiban pár éve (47q/ha) a mérleges fiúk szóltak, hogy a 2%-ot tegyem bele, úgyis levonják. Túl tiszta volt. 8 sor W540...
Válasz fattyú #24110. hozzászólásáraR: erősebb hátsó híd, nagyobb fülke, adaptív fülke rugó, elérhető nagyobb kerekekkel, több scv - vel,van benne vagy 40 lóerő ipm, integrált greenstar monitor, elérhető direct drive és autopower váltóval 50kmh változatban is, valamint van elől bent egy plusz hűtő (nem tudom mit hűt, talán intercooler?)
Az új m-es is kicsit prémiumabb lett, van benne elektromos kör,joystick, led lámpacsomag opció pl.
Válasz Drisa #24125. hozzászólásáraA kosár hátulját fedd le záró lemezzel!
Kicsépeli-leválasztja az a rotor első felében a magokat, utána már csak törek hullik a gyűjtő asztalra. Nekem gyárilag nincs ilyen alkatrészem, maszekba csináltunk rá.
Akkor a kosarat nyisd ki teljesen fullra, vedd le lehető legjobban a fordulatot és etesd meg jobban.
Válasz Drisa #24125. hozzászólásáraKezdéskor mi is így jártunk. Az a lényeg hogy legyen anyag benne. Amennyivel eddig arattál tenyél rá még 2 km/órát. Sokkal jobb lesz.
Válasz RkTomi #24124. hozzászólásáraAkkor valamit nagyon rosszul csinálunk, a gyári beállítás mellett egy merő szemét amit beküld a kombájn. Táblák gyommentesek, le vannak kezelve, majdnem nagyon száraz is.
Válasz Drisa #24123. hozzászólásáraHolnap megnézem ha addig más írja meg. De a gyári beállítás mindig jó alap aztán onnan finomítjuk a dolgot. Vagy van konkrét kérdés?
Válasz Ares 826 #24120. hozzászólásáraMondjuk aki nem áfa körös az úgysem vesz ilyen gépeket mint amiről beszélünk. Ha venne a bent ragadt Áfán 10esztendeig fenntartaná a traktort.
Természetesen összesen kell 936-ba az a 300 l olaj.
Ami rettentő érdekes,hogy bár én 500 helyett 300-óránként cserélek benne motorolajat, de szinte arany sárga ilyenkor is benne, szó szerint kár lecserélni,azt érzi az ember.
Kell is bele több mint 40l motorolaj. Pedig ez a csepp 7.1 literes motorja nem kicsit ki van feszítve, az a helyzet.
Válasz Sk Laci #24116. hozzászólásáraAzért írtam hogy nem annyira egyszerű az az áfa visszaigénylés! Azt is el kell mondanom az adóhatóság dicséretére hogy a 2020-as utolsó vissza igénylésem az gyors volt, ott hamar jött vissza az áfa! Kíváncsi leszek a második negyedévest mikor küldik vissza!
Válasz fattyú #24110. hozzászólásáraMilyen munkára lenne, gyakran lenne teljesen leterhelve? Az r-ben van még tartalék, mert ott az ipm +lóereje, az m pedig annyi amennyi. Szállításnál és tlt-s munkáknál van inkább jelentősége. Meg ugye az intelligens funkciók, rtk, vagy e-scv kell-e esetleg pont jó a karos is.
Válasz Ares 826 #24113. hozzászólásáraNálam 2008-ban az adóhivatal ellenőrizte fizikailag is a traktort, mikor kértem vissza rá az áfát.
Nem volt elég a számla, forgalmi regisztrált papírok a rendőrségről de a traktort eljöttek személyesen is megnézni. Az áfát meg elhúzták a viszatérítendő határidő mögé 40 nappal.
Nem örültem, mert kellett a pénz a kölcsön törlesztésekhez.
2018-ban nem volt ellenőrzés. Akkor kissebb traktort vettem és olcsóbbat.
Válasz fattyú #24110. hozzászólásáraAttól függ milyen munkaeszközöket akarsz hozzá kapcsolni, és meg e éri neked a plussz elektronika meg plussz kiadás.
Én személyesen a 6195m választanám, mert nincsenek munkaeszközeim amik igényelnének magasabb felszereltségü traktort.
Meg ha már benne üllök akkor csináljak is valamit, ne csak ott üljön az ember, és a számitógép dolgozzon helyettem.
De a te döntésed lessz, te pénzed, és te fogsz vele dolgozni.
Válasz RkTomi #24105. hozzászólásáraDecemberben lesz három éve hogy vettem egy használt trakit decemberi vásárlással, visszaigénylésnél adóellenőrzés csak úgy "véletlenszerűen" kidobta a gép a nevemet mindent kértek még azt is hogy melyik táblán melyik géppel mit csináltam, mennyi üzemanyagot használtam el! Határidő lejárta előtt kaptam vissza a pénzt, nem sok léről volt szó csak kettő milla, nem 200 milla, csak kettő! Akkor tényleg olyan gyorsan jön vissza a pénz! Azt is megértem a revizornak el kell számolni a dolgával rendesen, de mindent látott a számlán, kitől vettem mennyiért mindent le tud ellenőrizni ha akarja, nem számlagyáros történet volt rendes adásvételi és számla a gépről!
25061 hozzászólás
Válasz TDavid #24158. hozzászólásáraCNH-nál nem a hosszú tengelycsonk miatt van erősebb tengely? Ilyen elérhető a 155R-hez is?
Válasz später77 #24156. hozzászólásáraLehet kérni vastagabb tengővel. A 155-ben nem tudom mennyit csinálna az áron, ha a 195-ét tennéd bele, de a 120m-be lehet kérni a felette levő modelét, talán a 155 tengelyeit, ami erősebb. Kora tavasszal 570 euró lett volna megerendeléskor. De nem rendeltem semmit, mert a szarvasok hazavágták a repcémet.
Válasz mtz1221 #24157. hozzászólására130-ast biztosan nem. Esetleg 140 felett. Az m-es 140-es 4 hengeres. Kérésre nem tudom tesznek e bele 6 hengerest.
Válasz später77 #24156. hozzászólásáraAkkor hasonlítsd a 195m-hez.
A 175-250r alatt 100mm-s hátsó tengely van 10 csavarral 335-ös osztókörrel, 155-195m alatt 92 mm. A 145-155r alatt is 92 mm van, úgy már nem tűnik olyan gyengének. A felni közepe hamarabb szokott törni a csavarok körül ha ikrezve van, mert csak 8 csavar van 275 mm-re.
A 195m hátulja a 7530-assal egyezik, én még nem nagyon láttam tengelytörést vagy véglehajtás problémát ezeken.
Bár tény, hogy a nagy alvázú hasonló kategóriás Cnh-k (puma 185) alatt erősebb tengely (105 mm) van.
Kösz mindenkinek a hozzászólást. Nem tudom nálatok hogy megy, de itt a kite előtt leültél órákat hozzáértő emberrel, és minden megbeszéltetek. Mióta át pofátlankotta az értékesítést, azóta férfi manekenek vannak alkalmazva, akik semmit nem tudnak. Ő akarja nekem megmondani sablonból hogy mit akarok. Csak nézelődtem kicsit és feltűnt hogy a kisebb modellekbe 52 liter váltó olajat ír, a nagyobbakba meg 60 litert. Nem sok, de valami változás csak lehet köztük. Ja meg érdekes valaki írta hogy csak a nagyobbakba van 6 hengeres motor, itt azt mondták már a 130-ast is lehet 6 vagy 4 hengerrel kérni.
Válasz mtz1221 #24151. hozzászólásáraA napokban én is azon agyaltam, hogy vajon a kis hathengeres R-ek hátulja mennyire díjazná a majdnem állandóan fent lévő művelő ikerkereket (480-ast mondjuk). Sokkal gyengébbnek tűnik a 155R a 195R-hez képest. Nekem a 155 lenne az ideális ápológép, de mindenképpen kellene rá az iker, hogy ne vágja össze keskeny művelővel a talajt.
Válasz mtz1221 #24151. hozzászólásáraAz online alkatrészkatalógusból ki tudod bogarászni hogy a cikkszámok meddig egyeznek az adott tipusoknál
Válasz mtz1221 #24151. hozzászólására155 más 175is már más.alatta4hengeresek,azok meg ugyanazok.100tol130ig.5év alatt a 155m kerek10 milliót emelkedett.
Válasz mtz1221 #24151. hozzászólásáraPár éve még a 125M 4 hengeres volt, onnét fölfelé voltak már 6osak!
Barátom most vett 130M-et, az is 4 hengeres. Ha jól látom a tractordata-n a 155M az már 6 hengeres! Ott mazsolázhatsz, váltókról is van néhány adat!
Válasz mtz1221 #24151. hozzászólására175M - 195M erősebb nagyobb nehezebb
6000-es M-es szériánál tudja e valaki( hol lehetne megtudni ) hogy 130-170 lovas közötti hathengeres motornál, van e különbség az első híd hátsó difi sebváltó között ??? Szóval az érdekelne a melyik M-es típust kéne megvenni ha az lenne a cél hogy 6 hengeres motor legyen, és a típuson belül a legnagyobb lehajtások/difik legyenek ??? PowrQuad és PowrQuad Plus között mi a különbség ???
Köszi mindenkinek jövőre még jobbak leszünk hátha akkor termés is jobb lesz. MOst 10,5 el végig lehetett menni, nagyon ette, ha nagyobb lett volna a termés még a 8 sor is elég lenne...
Válasz Drisa #24147. hozzászólásáraNekünk S770 van ahhoz tartozék. Rk Tomi jól írja kukoricához írja a könyv,de nekünk napránál is bevált. A váz és a kosár közé kell beszerelni,így a kosár távolodik a rotortól.
Válasz Drisa #24145. hozzászólásáraS-nél gyári. A kosár rögzítő csavarokon van rajta. A könyve csak kukoricában írja hogy a kosár és a váz közé kell tenni. Nagyobb lesz a kosárhézag. Más növényeknél a rögzítő csavar anyája alatt van tárolási helyzetben.
Válasz noi24 #24146. hozzászólásáraBújtam a katalógust de nem találtam benne. Jól értettem hogy a leválasztó szegmens alá kell?
Válasz Drisa #24145. hozzászólásáraSzivesen! De gyári,és a szegmenst rögzítő csavarok anyái alatt vannak.
Válasz noi24 #24144. hozzászólásáraKöszönöm a segítséget! MIlyen vastag anyagot vágtatok alá? Gondolom nem gyári a megoldás. Majd jövőre csinálok ilyen vasat.
Válasz Drisa #24141. hozzászólásáraPontosan azért kell a távtartó ahogy Szanberg leírta. Azt írtad hogy merő szemetet küldtök be a kombájn alól,gondoltam segítek hogy mi milyen beállítással vágjuk hogy ne is szórjon de tiszta is legyen.
Válasz szanberg #24142. hozzászólására4 % körül veszünk ki belőle, így 98 feletti a tisztaság, minden oké csak elsőre nagyon csúnya volt.
Válasz Drisa #24141. hozzászólásáraMennyi a bruttó anyag szemét tartalma?
Ha 4-5% az még nem okoz nagy káoszt az üzemben sem,mégha nem is kevés.
Azért kell távtartó, hogy még lazábban legyen a leválasztó szegmensében is az anyag, ne törje úgy tovább.
Válasz noi24 #24140. hozzászólásáraOlvastam. Nem igazán értem hogy leválasztó szegmensek alá miért jó távtartót tenni? Az javítja a tisztaságot? Amúgy nincs gond mert tisztító után 2 alatti a szemét.
Válasz Drisa #24137. hozzászólásáraHelló. Írtam e mailt.
Sokkal több szél kell neki mint a ládásnál!
+Zárj egy milit a felső rostán is.
Válasz Drisa #24137. hozzászólásáraAkkor még lehet elbír egy kis szelet a rendszer. Esetleg rostazárással kiegészítve
Válasz ..,-:) #24136 Chozzászólására
Szórás szinte nincs elvétve van mag a földön...
Válasz Drisa #24132. hozzászólásáraAkkor le kell arattatni egy bér lexionnal és boldog karácsonyt !
20ezeres magot szemenként kellene össze szedni még a földről is…….
Válasz bandigh #24134. hozzászólásáraEz sajnos így igaz! Ezért írtam, hogy kevés ilyen szezonban a rosta...
Válasz gcastle #24133. hozzászólásáraJó nagy, súlyos szemeknél más a dolog. Idén amilyen kis vacak szemek lesznek, némelyiknél a törek is nehezebb..
Válasz Drisa #24132. hozzászólásáraSajnos a gyengéből a veszteség is több, benne a szemét is, no meg 10-es víz körül lehetne elvileg a legtisztábbra vágni. Csak desszikkálás után csontszáraz minden és nem tudod a tányér egyben dobatni ki vele, törik az is, aztán a rosta kevés... Jó szotyiban pár éve (47q/ha) a mérleges fiúk szóltak, hogy a 2%-ot tegyem bele, úgyis levonják. Túl tiszta volt. 8 sor W540...
Válasz gcastle #24131. hozzászólására8 sor, csak szar a termés szeméttel együtt 2,7 t/ha
Válasz Drisa #24130. hozzászólására8 sor?
Válasz RkTomi #24126. hozzászólására2.ban nincs tovább sebesség :(
Válasz fattyú #24110. hozzászólásáraR: erősebb hátsó híd, nagyobb fülke, adaptív fülke rugó, elérhető nagyobb kerekekkel, több scv - vel,van benne vagy 40 lóerő ipm, integrált greenstar monitor, elérhető direct drive és autopower váltóval 50kmh változatban is, valamint van elől bent egy plusz hűtő (nem tudom mit hűt, talán intercooler?)
Az új m-es is kicsit prémiumabb lett, van benne elektromos kör,joystick, led lámpacsomag opció pl.
Válasz szanberg #24127. hozzászólásáraA gabona kosár takarói felszerelhetők a kukorica kosárra?
Válasz Drisa #24125. hozzászólásáraA kosár hátulját fedd le záró lemezzel!
Kicsépeli-leválasztja az a rotor első felében a magokat, utána már csak törek hullik a gyűjtő asztalra. Nekem gyárilag nincs ilyen alkatrészem, maszekba csináltunk rá.
Akkor a kosarat nyisd ki teljesen fullra, vedd le lehető legjobban a fordulatot és etesd meg jobban.
Válasz Drisa #24125. hozzászólásáraKezdéskor mi is így jártunk. Az a lényeg hogy legyen anyag benne. Amennyivel eddig arattál tenyél rá még 2 km/órát. Sokkal jobb lesz.
Válasz RkTomi #24124. hozzászólásáraAkkor valamit nagyon rosszul csinálunk, a gyári beállítás mellett egy merő szemét amit beküld a kombájn. Táblák gyommentesek, le vannak kezelve, majdnem nagyon száraz is.
Válasz Drisa #24123. hozzászólásáraHolnap megnézem ha addig más írja meg. De a gyári beállítás mindig jó alap aztán onnan finomítjuk a dolgot. Vagy van konkrét kérdés?
S kombi napraforgó beállításaira lennék kíváncsi... van valakinek?
Válasz Ares 826 #24120. hozzászólásáraMondjuk aki nem áfa körös az úgysem vesz ilyen gépeket mint amiről beszélünk. Ha venne a bent ragadt Áfán 10esztendeig fenntartaná a traktort.
Természetesen összesen kell 936-ba az a 300 l olaj.
Ami rettentő érdekes,hogy bár én 500 helyett 300-óránként cserélek benne motorolajat, de szinte arany sárga ilyenkor is benne, szó szerint kár lecserélni,azt érzi az ember.
Kell is bele több mint 40l motorolaj. Pedig ez a csepp 7.1 literes motorja nem kicsit ki van feszítve, az a helyzet.
Válasz Sk Laci #24116. hozzászólásáraAzért írtam hogy nem annyira egyszerű az az áfa visszaigénylés! Azt is el kell mondanom az adóhatóság dicséretére hogy a 2020-as utolsó vissza igénylésem az gyors volt, ott hamar jött vissza az áfa! Kíváncsi leszek a második negyedévest mikor küldik vissza!
Válasz ..,-:) #24118. hozzászólásáraKerítést festeni pont jó lenne, szép fekete és fényes is!
Ez pont 250 ü.ó.-s…….részecske szűrős…..
Válasz fattyú #24110. hozzászólásáraMilyen munkára lenne, gyakran lenne teljesen leterhelve? Az r-ben van még tartalék, mert ott az ipm +lóereje, az m pedig annyi amennyi. Szállításnál és tlt-s munkáknál van inkább jelentősége. Meg ugye az intelligens funkciók, rtk, vagy e-scv kell-e esetleg pont jó a karos is.
Válasz Ares 826 #24113. hozzászólásáraNálam 2008-ban az adóhivatal ellenőrizte fizikailag is a traktort, mikor kértem vissza rá az áfát.
Nem volt elég a számla, forgalmi regisztrált papírok a rendőrségről de a traktort eljöttek személyesen is megnézni. Az áfát meg elhúzták a viszatérítendő határidő mögé 40 nappal.
Nem örültem, mert kellett a pénz a kölcsön törlesztésekhez.
2018-ban nem volt ellenőrzés. Akkor kissebb traktort vettem és olcsóbbat.
Válasz fattyú #24110. hozzászólásáraAttól függ milyen munkaeszközöket akarsz hozzá kapcsolni, és meg e éri neked a plussz elektronika meg plussz kiadás.
Én személyesen a 6195m választanám, mert nincsenek munkaeszközeim amik igényelnének magasabb felszereltségü traktort.
Meg ha már benne üllök akkor csináljak is valamit, ne csak ott üljön az ember, és a számitógép dolgozzon helyettem.
De a te döntésed lessz, te pénzed, és te fogsz vele dolgozni.
Válasz ..,-:) #24112. hozzászólására12
Válasz RkTomi #24105. hozzászólásáraDecemberben lesz három éve hogy vettem egy használt trakit decemberi vásárlással, visszaigénylésnél adóellenőrzés csak úgy "véletlenszerűen" kidobta a gép a nevemet mindent kértek még azt is hogy melyik táblán melyik géppel mit csináltam, mennyi üzemanyagot használtam el! Határidő lejárta előtt kaptam vissza a pénzt, nem sok léről volt szó csak kettő milla, nem 200 milla, csak kettő! Akkor tényleg olyan gyorsan jön vissza a pénz! Azt is megértem a revizornak el kell számolni a dolgával rendesen, de mindent látott a számlán, kitől vettem mennyiért mindent le tud ellenőrizni ha akarja, nem számlagyáros történet volt rendes adásvételi és számla a gépről!
Válasz fattyú #24110. hozzászólásáraGondolom van vagy 10 Mihály különbség……