Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR411.69 FtUSD396.2 FtCHF437.45 FtGBP497.51 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Olvasgatom itt a beszélgetéseteket. Én pár éve estem át nagygép vásárláson.Úgy gondolom, elsődlegesen meghatározó tényező a pénz. A második a lóerő. Mennyi pézed van rá, ha minden zsebedet kifacsarsz?
Válasz #14344. hozzászólásra
azt el lehet adni és venni helyette kis tartályos monosemet amit egy segédemelővel felszerelt sima mtz is elbír. Vagy vontatott verzió kell belőle esetleg mf 555.
Ezt az utat sem tudjuk járni. Mivel egy üzlettársal közösen csináljuk a gazdálkodást, aki fiú utód hijján nem invesztál pénzt ebbe a történetbe csak mi, igy nagyon kemény kitermelni mindenféle eszközt, hogy csak a bevétel feléből élünk meg fejlesztünk, plusz a következő szezonba is illene fizetni a termelés költségeit.
Viszont ha teljesen ezt a gondolkodást teszed magadévá akkor jobb ha a géped árán alkalmazol egy bér vállalkozót menő gép parkkal ügyes gépközelekkel akár flótában is.. és akkor az összes gond le ment a válladról a szolgáltatási számla meg telibe könyvelhető!! És javítsa újítsa ö a gépeit!! A másik verzió a gép bérlés van akit látok évek óta igy működni..Még az is jobb mintha egy zöld vas be borul és rá kell locsolni több milliót
Újban nem gondolkodsz?
A 2,5% kamat és 7 év futamidő mellett érdemes lenne rajta elgondolkodni.
Az adblue-s gépek kevesebbet fogyasztanak, van rá garancia, szavatosság. Gumizni sem kell a futamidő alatt biztosan. Szerintem én most valószínű hogy pumát vagy nh-t vennék a 7-es szériából valami nagyobbat.
Ezek elég jól muzsikálnak és jó árakat el lehet érni a kereskedőknél.
Ott a pont. És ez igy vagy teljes mértékben. Meg lehet nézni egy gépet, ki lehet próbáli meg lehet vele szőrözni, ha baja van aki jol csinálja ugy is el tudja rejteni és az már csak az udvarodban derül ki. Pusztán szerencse az egész.
Mondjuk ujjnál se mindegy milyen román vendég munkás rakta össze a gépedet. Ott is lehet már le kellett huzni a gyártósorról, mert magátol nem birt.
Azt mondják az új autó a jó autó!! Ez azért a traktorokra is igaz!! Aki teheti vegyen ujjat!! Élvezze a garanciát és a szavatosságot! Akinek meg rövid a pénze jól nézze meg mit vesz..A többi már csak szerencse dolga.. Ebben a szakmában szép lehet valaki de okos nem..
Természetesen. Gyakorlatilag itt mit használtan vesznek az az MTZ. Azaz most a szomi vett egy 7810-es olyan 8000 üz körül. sajna az elektronika bedilizett. Még kiolvasásra vár, mivel pár méter után szét old a hajtás. Tehát ezzel a gépel majd csak a későbbiekben lesznek tapasztalatok. Használtan. Használtba ekkora vasat csak ő (mert venni) majd ki derül. De hiteles infót valójában az tud adni, ki 10x ezer órákkal vesz. Nem aki 5000-el eladja. Az max a gyári bakikat tapasztalja. Itt jó esetben gariban kicserélnek.Módosítanak- Megoldanak. Hibákat a gépen. Ha nagyon mellé nyúlós volt a paripa...akkor gyorsan szabadul tőle a tulaj. Nem feltétlen az óra pörgetős vizíó. Ez nagyon lutri..Nézegetem az Amcsi oldalakat fórumot. Gyakorlatilag még Ausztráliából is írnak. Ha ráfókuszálok egy adott hibára. Gyakorlatilag ugyanaz a forgató könyv...az adott típusnál. Tehát ők is belenyúlnak. És nem okos telefonnal javítanak. a mechanikai javításokat ha konyítasz a szereléshez. S jól értelmezed az alkatrész katalógust mint (puska). Simán összerakod-szétszeded. A diagnosztika mint elektromosság, az már össze tetteb. A mérőpontokon olajnyomász mérni sima mérőórával is lehet. A váltónál min 80 bar az még szinte új. Az elektromosságnál a legtöbb probléma szenzorok. Vezeték problémák. A vezérlő egység pláne a DENSO..gyakorlatilag örökös. Ha csak nem kap pofont. Hegesztés-villám.
Dehogynem!
Csak nem az összes 7-es.
A 7x30-asoknál két teljesen eltérő felépítésű sorozat van.
Az egyik a 7130-tól 7530-ig. Na ezek nem valók talajmunkára.
A másik meg a 7630-tól 7930-ig. Ezek meg kimondottan talajmunkára vannak!
Szerintem akkora területre nem érdemes 8000 kaliberű gépet venni.
Haveréknak van 7820 és 8220 is azt mondják hogy a nagy csak szántásban meg lazításban jobb némileg.
Nem eléggé univerzális, maghordásra sem érdemes bevetni. Igaz hogy a 7820 váltója 9000 óra körül szétment, de amit az kapott ahhoz képest az a csoda hogy eddig bírta. A 9000 órából 8500 biztos hogy csúcsterhelésen vagy teljes fordulaton ment bele, ráadásul nem gyári olajat használtak a váltóba hanem valami xart amitől hidegen állandóan világított az olajnyomás.
Válasz #14326. hozzászólásra
olyan nincs,hogy fiatal is meg olcsó is,meg még legyen 8000-s JD is!
Ha tele vagytok vegyetek újat.
Ha meg használt lesz akkor a pénztárcátok fogja behatárolni a lehetőségeket.
A piroson (MF)is,csak nem mindegy,hogy ki csinálja.Magnum-ot itt egy nagy gazda nem bírja széthajtani.Venné helyette a fendtet ,ha elromlik,de nem akar.Szerelő mondta,találkozott 28000 órás magnummal,ami bontatlan volt.Szerintem pár száz hektárig,öreg olcsót,saját részre kijavítani.
A 8100-as széria 1995-ben érkezett(original amcsi) 2db. 14000 üz óránál mentek a telepről beszámításra..vissza a Kitének. Gyakorlatilag vízszivattyú. főtengely rezgés csillapító...akkumulátor. Ezek voltak a fődarabok melyeket cserélni kellett. Végig kapták a vazelint. Mivel fő gépek voltak. Megfelelő kezelők. Hibátlan masinák voltak.Ezeknél még 2 motor 1 hjtáslánc elve működött. Tehát olyan 30000 üz. A 8300-as már igazi nyugateurópai hulladék volt 10000 üz óránál már motor bontás volt. A mostani R-már 5000 üz óránál is bontott motort élt meg egy ismerősnél. De vissza a 8120-ra mi váltotta az amcsi vasat. Na itt már jelentkeztek az európai beszállítók....s gondolom a profit vadászat. Szétrobbanó difi..Na az eléggé hűűűű bakker volt lerepültek a fogak. Mindkettőnél. Miközben ugyanazokat a szerszámokat húzták. Mint a 8100-asok...Csak itt pont az volt a lényeg ne menjenek maximumon. 8330nál már ki léptem a JD-s világból. Jött az efendis időszak.
Valószínű azért,mert megvették,és azóta is hajtják gond nélkül. Itt a fórumon sosem tudod meg,milyen traktort vegyél. Mindenki dicsérni fogja amivel meg van elégedve és fikázza a többit. Dönts el,te mit akarsz,és vedd meg. Ha szerencséd van,jó lesz,ha nincs akkor belenyúlsz..... Minden színű masinának megvan a jó és rossz olala,pro és kontra.
Masszivságát meg egyszerüségét nem vonta kétségbe senki. Egyszerüen öreg. És amennyire megégettük magunkat most ezzel a 7 éves géppel, rettentően félünk egy 20 évestől.
Most is ezt mondta, de csak valami fiatal gépbe, ami nekünk nem megfizethető, meg nem tudjuk kihasználni ekkora területen. Szóval ez a lehetőség is kizárja magát.
Eddig csak decsi jelezte egyedül nekem hogy vett, sok órásat és mi a szuti vele. Senki más nem mondott semmi konkrétat (saját példa) ezekkel az öregebb gépekkel kapcsolatosan.
véletlenül se azokra halgass,akik már rég túl vannak azon,amire te még csak most készülsz.
sokan vettek már használt 8000-es JD-t sokszor jóval 10e üzemórán túl.
szerintem .Feco. nem vett még használtan olyat,de így is nagy szakértője lehet a témának.
Megtennéd hogy pár mondatban mégis leírod hogy miket mondod?
Figyelemmel kísérem a témát napok óta mert szinte ugyanabban a cipőben járok mint Te, így aztán nagyon érdekelne a dolog.
Régóta figyelemmel olvasom a hoszzászólásait so egyéb topiban és ugy érzem érdemes minden tanácsát megfogadni. Neki már lehet akkor JD pizsamája volt mikor én még meg se voltam meg fel se fogtuk a családba mi az a JD.
25046 hozzászólás
Válasz #14350. hozzászólásra
Amig a kicsi traktor le nem lesz cserélve kicsit nagybbra. Nem fog minden tökéletes lenni. Valahol áldozni kell.
Válasz #14349. hozzászólásra
És 8 ezressel akarsz vetni 6 soros maximával?
Válasz #14347. hozzászólásra
6.
De piszok nehéz, meg a kicsi traktor is nagyon rövid , szoval sok a baj.
Válasz #14346. hozzászólásra
Olvasgatom itt a beszélgetéseteket. Én pár éve estem át nagygép vásárláson.Úgy gondolom, elsődlegesen meghatározó tényező a pénz. A második a lóerő. Mennyi pézed van rá, ha minden zsebedet kifacsarsz?
Válasz #14346. hozzászólásra
Hány soros?
Válasz #14345. hozzászólásra
áááá, kizárt. Szinte újszerü a vetőgép. Egyik legmegbizhatobb gép az udvarba :D
Válasz #14344. hozzászólásra
azt el lehet adni és venni helyette kis tartályos monosemet amit egy segédemelővel felszerelt sima mtz is elbír. Vagy vontatott verzió kell belőle esetleg mf 555.
Válasz #14343. hozzászólásra
Maxima szemenkénti vetőgép :D Kis traktor hanyatt akar vele esni és még mütrágya nincs is benne :D
Válasz #14342. hozzászólásra
Mihez kell a tlt?
Válasz #14341. hozzászólásra
Nem tudunk vele vetni :S ha lenne kardán hajtása semmi bajunk nem lenne :D
Válasz #14339. hozzászólásra
Akkor meg vegyél egy jó rábát és még pénzed is marad!!!!!
Sziasztok. Tavaly vettem egy 6150R-es JD-t és bonyolultnak tűnik az iTEC beállítása. Valaki csinált már ilyet?
Válasz #14337. hozzászólásra
Ezt az utat sem tudjuk járni. Mivel egy üzlettársal közösen csináljuk a gazdálkodást, aki fiú utód hijján nem invesztál pénzt ebbe a történetbe csak mi, igy nagyon kemény kitermelni mindenféle eszközt, hogy csak a bevétel feléből élünk meg fejlesztünk, plusz a következő szezonba is illene fizetni a termelés költségeit.
Szóval elb.szot egy helyzet ez.
Válasz #14336. hozzászólásra
Viszont ha teljesen ezt a gondolkodást teszed magadévá akkor jobb ha a géped árán alkalmazol egy bér vállalkozót menő gép parkkal ügyes gépközelekkel akár flótában is.. és akkor az összes gond le ment a válladról a szolgáltatási számla meg telibe könyvelhető!! És javítsa újítsa ö a gépeit!! A másik verzió a gép bérlés van akit látok évek óta igy működni..Még az is jobb mintha egy zöld vas be borul és rá kell locsolni több milliót
Válasz #14336. hozzászólásra
Újban nem gondolkodsz?
A 2,5% kamat és 7 év futamidő mellett érdemes lenne rajta elgondolkodni.
Az adblue-s gépek kevesebbet fogyasztanak, van rá garancia, szavatosság. Gumizni sem kell a futamidő alatt biztosan. Szerintem én most valószínű hogy pumát vagy nh-t vennék a 7-es szériából valami nagyobbat.
Ezek elég jól muzsikálnak és jó árakat el lehet érni a kereskedőknél.
Válasz #14335. hozzászólásra
Ott a pont. És ez igy vagy teljes mértékben. Meg lehet nézni egy gépet, ki lehet próbáli meg lehet vele szőrözni, ha baja van aki jol csinálja ugy is el tudja rejteni és az már csak az udvarodban derül ki. Pusztán szerencse az egész.
Mondjuk ujjnál se mindegy milyen román vendég munkás rakta össze a gépedet. Ott is lehet már le kellett huzni a gyártósorról, mert magátol nem birt.
Azt mondják az új autó a jó autó!! Ez azért a traktorokra is igaz!! Aki teheti vegyen ujjat!! Élvezze a garanciát és a szavatosságot! Akinek meg rövid a pénze jól nézze meg mit vesz..A többi már csak szerencse dolga.. Ebben a szakmában szép lehet valaki de okos nem..
Alakul a vita!
Válasz #14326. hozzászólásra
Természetesen. Gyakorlatilag itt mit használtan vesznek az az MTZ. Azaz most a szomi vett egy 7810-es olyan 8000 üz körül. sajna az elektronika bedilizett. Még kiolvasásra vár, mivel pár méter után szét old a hajtás. Tehát ezzel a gépel majd csak a későbbiekben lesznek tapasztalatok. Használtan. Használtba ekkora vasat csak ő (mert venni) majd ki derül. De hiteles infót valójában az tud adni, ki 10x ezer órákkal vesz. Nem aki 5000-el eladja. Az max a gyári bakikat tapasztalja. Itt jó esetben gariban kicserélnek.Módosítanak- Megoldanak. Hibákat a gépen. Ha nagyon mellé nyúlós volt a paripa...akkor gyorsan szabadul tőle a tulaj. Nem feltétlen az óra pörgetős vizíó. Ez nagyon lutri..Nézegetem az Amcsi oldalakat fórumot. Gyakorlatilag még Ausztráliából is írnak. Ha ráfókuszálok egy adott hibára. Gyakorlatilag ugyanaz a forgató könyv...az adott típusnál. Tehát ők is belenyúlnak. És nem okos telefonnal javítanak. a mechanikai javításokat ha konyítasz a szereléshez. S jól értelmezed az alkatrész katalógust mint (puska). Simán összerakod-szétszeded. A diagnosztika mint elektromosság, az már össze tetteb. A mérőpontokon olajnyomász mérni sima mérőórával is lehet. A váltónál min 80 bar az még szinte új. Az elektromosságnál a legtöbb probléma szenzorok. Vezeték problémák. A vezérlő egység pláne a DENSO..gyakorlatilag örökös. Ha csak nem kap pofont. Hegesztés-villám.
Válasz #14322. hozzászólásra
Dehogynem!
Csak nem az összes 7-es.
A 7x30-asoknál két teljesen eltérő felépítésű sorozat van.
Az egyik a 7130-tól 7530-ig. Na ezek nem valók talajmunkára.
A másik meg a 7630-tól 7930-ig. Ezek meg kimondottan talajmunkára vannak!
Válasz #14326. hozzászólásra
Szerintem akkora területre nem érdemes 8000 kaliberű gépet venni.
Haveréknak van 7820 és 8220 is azt mondják hogy a nagy csak szántásban meg lazításban jobb némileg.
Nem eléggé univerzális, maghordásra sem érdemes bevetni. Igaz hogy a 7820 váltója 9000 óra körül szétment, de amit az kapott ahhoz képest az a csoda hogy eddig bírta. A 9000 órából 8500 biztos hogy csúcsterhelésen vagy teljes fordulaton ment bele, ráadásul nem gyári olajat használtak a váltóba hanem valami xart amitől hidegen állandóan világított az olajnyomás.
Válasz #14329. hozzászólásra
tedd úgy,de szerintem ez marhaság
Válasz #14327. hozzászólásra
Saját vélemény,inkább 3 db. 5 millás,mint egy 15 millás traki.3-ból egy úgyis megy.
Válasz #14326. hozzászólásra
olyan nincs,hogy fiatal is meg olcsó is,meg még legyen 8000-s JD is!
Ha tele vagytok vegyetek újat.
Ha meg használt lesz akkor a pénztárcátok fogja behatárolni a lehetőségeket.
Válasz #14323. hozzászólásra
A piroson (MF)is,csak nem mindegy,hogy ki csinálja.Magnum-ot itt egy nagy gazda nem bírja széthajtani.Venné helyette a fendtet ,ha elromlik,de nem akar.Szerelő mondta,találkozott 28000 órás magnummal,ami bontatlan volt.Szerintem pár száz hektárig,öreg olcsót,saját részre kijavítani.
Válasz #14324. hozzászólásra
Ezek azért uj gépek voltak, az megint más. Ha én venném le a pukkanos fóliát egy 8100-asrol most biztos azt vennénk.
Az egyre fiatalabb gépeknél az alkatrészek felhigulása minden márkánál jellemző és minél újabb annál messzebb áll az eredeti régi gyári géptől.
Egy 20 éves gép ezer meg kettő pofont kaphatott már az élettől.
Válasz #14318. hozzászólásra
Na mindegy!Hallgass olyanra aki még nem üzemeltetett ilyen öreg technikát.Annak a tanácsát
meg engedd el a füled mellett aki nap mint nap benne ül.
Válasz #14303. hozzászólásra
A 8100-as széria 1995-ben érkezett(original amcsi) 2db. 14000 üz óránál mentek a telepről beszámításra..vissza a Kitének. Gyakorlatilag vízszivattyú. főtengely rezgés csillapító...akkumulátor. Ezek voltak a fődarabok melyeket cserélni kellett. Végig kapták a vazelint. Mivel fő gépek voltak. Megfelelő kezelők. Hibátlan masinák voltak.Ezeknél még 2 motor 1 hjtáslánc elve működött. Tehát olyan 30000 üz. A 8300-as már igazi nyugateurópai hulladék volt 10000 üz óránál már motor bontás volt. A mostani R-már 5000 üz óránál is bontott motort élt meg egy ismerősnél. De vissza a 8120-ra mi váltotta az amcsi vasat. Na itt már jelentkeztek az európai beszállítók....s gondolom a profit vadászat. Szétrobbanó difi..Na az eléggé hűűűű bakker volt lerepültek a fogak. Mindkettőnél. Miközben ugyanazokat a szerszámokat húzták. Mint a 8100-asok...Csak itt pont az volt a lényeg ne menjenek maximumon. 8330nál már ki léptem a JD-s világból. Jött az efendis időszak.
Válasz #14318. hozzászólásra
előfordul,hogy a JD is elromlik,de amit azon 1X megcsináltok az onnantól sok-sok ezer üzemóráig tökéletes lesz.
Válasz #14319. hozzászólásra
A 7 nem való alajmunkára,,vagy csak nagyon finoman.
Válasz #14314. hozzászólásra
Valószínű azért,mert megvették,és azóta is hajtják gond nélkül. Itt a fórumon sosem tudod meg,milyen traktort vegyél. Mindenki dicsérni fogja amivel meg van elégedve és fikázza a többit. Dönts el,te mit akarsz,és vedd meg. Ha szerencséd van,jó lesz,ha nincs akkor belenyúlsz..... Minden színű masinának megvan a jó és rossz olala,pro és kontra.
Válasz #14317. hozzászólásra
szerinted mások mi faszért vesznek tizenezerórás Jd-t?
Válasz #14317. hozzászólásra
Én még mindig fenntartom hogy nektek 7830-7930 kellene.
Ezen nem gondolkoztál?
Válasz #14316. hozzászólásra
Masszivságát meg egyszerüségét nem vonta kétségbe senki. Egyszerüen öreg. És amennyire megégettük magunkat most ezzel a 7 éves géppel, rettentően félünk egy 20 évestől.
Válasz #14315. hozzászólásra
Most is ezt mondta, de csak valami fiatal gépbe, ami nekünk nem megfizethető, meg nem tudjuk kihasználni ekkora területen. Szóval ez a lehetőség is kizárja magát.
Válasz #14314. hozzászólásra
Én nem így emlékszem.Ha vissza olvasnál mindenki a 00 szériát tartja a legmasszívabb gépnek.
Kb 1 évvel ezelőtt még azt mondta .Feco.,hogy csakis jd,csakis fokozatmentessel........ Érdekes.
Válasz #14312. hozzászólásra
Eddig csak decsi jelezte egyedül nekem hogy vett, sok órásat és mi a szuti vele. Senki más nem mondott semmi konkrétat (saját példa) ezekkel az öregebb gépekkel kapcsolatosan.
Válasz #14311. hozzászólásra
Szegénység van. viszi a hasznot meg a rávalót a piros.
Válasz #14308. hozzászólásra
véletlenül se azokra halgass,akik már rég túl vannak azon,amire te még csak most készülsz.
sokan vettek már használt 8000-es JD-t sokszor jóval 10e üzemórán túl.
szerintem .Feco. nem vett még használtan olyat,de így is nagy szakértője lehet a témának.
Válasz #14303. hozzászólásra
Fasza nagy belorus?Azt lehet az eresz alatt szegelni,ócsó hozzá minden,és alkatrész azonnal van pócon.Nem vagy egy határozott vevő.
Engem is, engem is!
Válasz #14305. hozzászólásra
Szia!
Megtennéd hogy pár mondatban mégis leírod hogy miket mondod?
Figyelemmel kísérem a témát napok óta mert szinte ugyanabban a cipőben járok mint Te, így aztán nagyon érdekelne a dolog.
Válasz #14306. hozzászólásra
Régóta figyelemmel olvasom a hoszzászólásait so egyéb topiban és ugy érzem érdemes minden tanácsát megfogadni. Neki már lehet akkor JD pizsamája volt mikor én még meg se voltam meg fel se fogtuk a családba mi az a JD.
Válasz #14305. hozzászólásra
Csak nem lesz zöld?
Válasz #14305. hozzászólásra
szerintem fogadd meg a tanácsait
Válasz #14304. hozzászólásra
Nem szeretnék részletezni egy bő fél órás telefon beszélgetést, de mindre mondott nem túl kecsegtetőt a jövőre nézve. :S
Válasz #14303. hozzászólásra
Na mégis. Részletezd, mit mondott. Mit nem és miért.
Előző 2 hsz tárgytalan. Feco letörte gyengécske szárnyaimat, szóval jelenleg zéró ötletem van milyen gépet lenne érdemes megnézni.
Válasz #14300. hozzászólásra
Jah és mikor tájt zaklassalak?