Ahogy .Man leírta pár hozzászólással lentebb.
A különbség csupán annyi, hogy a tartományok közötti váltásokhoz kuplungolni kell. Fokozatváltáshoz, irányváltáshoz (és alacsony sebességű elindulásokhoz) értelem szerint nem kell, elég az fokozatváltót/irányváltót használni.
Attól függ... hidegen 7-8 és 12-13 között ránt egyet, nem nagyot, csak vissza esik a fordulat és egy kisebb rántás érezhető a nagy áttétel különbség miatt, de aki csak úgy beleül, annak szokatlan lehet (nekem is az volt, aztán közölték, hogy ez ilyen és ha ez nem azt jelenti hogy majd meg fejeled a kormányt, akkor nincs gáz), viszont melegedés után ezek is kisimulnak.
Unokatesóm kijött hozzám mikor dolgoztam és az ő első benyomása az volt, hogy elég mostohán bánik saját magával a gép. Egyébként a mi váltónk be lett mérve mielőtt megvettük és állítólag nincs baja.
Válasz #11127. hozzászólásra
te mit vettél, én 120 le körülit nézek abbol is inkább a 3650 kevés a föld ez mellett sok a munkahelyen és hogy mind a kettő helyen helyt tudjak állni azért akarom az MTZ cserélni
De a 7000-es szériában is adtak quados váltót is. Minden attól függ gondolom, hogy anno az első tulaj mit akart a gépbe, mert nagyon soknál láttam több változatot, de igazából az ilyen dolgokat konkrétabban Korzo és Hodolits tudja.
hol is kezdjem...
az expón látott JD 8360R- estől nem vártam volna hogy több helyen szivárog vagy engedi az olajat, és még a hasa alatt is láttam hasonlót a hátúlján.
ha nyugati traktor akkor nálam a JD, tehát nem a márka ellen irok de szerintem nem ezt várná az ember kb. 50 milkáért.
Hát a 7000 széria legtöbbje azok power qvad váltós ,, de a 7810 es is power qvad váltós az enyéméibe van 9700 üzemóra és eddig csak egy olajszivatyut meg 3 sebbegéset kellet benne csinálni mert az előző helyen a Rábának a munka eszközeivel dolgozót.. De ezeket leszámítva egy nagyon jó gépek , a motorjuk is jó és elnyűhetetlenek..
A váltó ha morog és rángat meg visít akkor azt már nem szabad meg venni,
Egyébiránt a powernél megválasztasz egy fordulatszám tartomány és úgy váltasz hogy a motor ott maradjon. Ha 1800 alá megy és nem pörög ki újra akkor visszaváltasz, ha úgy látod hogy sokat pötög mondjuk 2000 fölött akkor meg felváltasz.
Indulásnál akkor kuplungolsz, ha alacsonyabb/magasabb fokozatban akarsz indulni az elöre beállított értéknél, akkor is csak addig amig be nem állitod a megfelelö fokozatot, illetve akkor, ha óvatosan akarod közeliteni a munkaeszközt, egyébként nincs szükség kuplungra induláskor. Menet közben terhelés alatt meg végképp nincs hiszen azért powershift mert terhelés alatt kuplung nélkül kapcsolható (lényegében a szekvenciális váltó john deere-os elnevezése)
Teljes terhelés alatt 1800 alá tartósan ne essen a fordulat mert az nem tesz joót a váltónak meg úgy a hajtásláncnak. Felfelé a határ a csillagos ég illetve amit a gép enged de fogyasztás szempontjából 2000 fölé egyébként nem érdemes engedni. Fél terhelés alatt 1500 az alsó határ a nagy könyv szerint.
Ami induláskor lehetséges hogy váltáskor ránt egyet a gépen, de ha bemelegedett az olaj akkor utána ez kisimul. Akit eddig kérdeztem azt mondták hogy ha nem fejeled le a kormányt váltáskor akkor elfogadható (kérni akartam váltó kalibrálást a rángatás miatt de azt mondták ha kisimul és nem fejelek le semmit akkor felesleges). 4 fokozatonként jobban észrevehetö mert ott nagyobb az áttételek között a különbség. Terhelés alatt 5böl 4be nem szabad visszaváltani, mert brutális nyomatékok szabadulnak fel, de megette a fene egyébként is ha olyan lassan kell dolgozni.
Nem tudom hogy milyen gépet nézegetsz pontosan de a full poweresre ezt tanították és könyv szerint is így van.
Új vagyok a fórumon,kis segítségre lenne szükségem,használt JD traktorvásárláson gondolkozok 120-160LE körül.Amiről nem sokat tudok az a power shift váltó:
-mit kell figyelni hallgatni a váltásnál?
-indulásnál,megállásnál kell csak kuplungolni vagy terhelés alatt is?
-mekkora fordulaton kell,még lehet váltani pl.fölfelé,lefelé?
-mire figyeljek még?
Elnézést a láma kérdésekért de eddig csak MTZ-t és ZETOR-t hajtottam,és a környéken nem ismerek olyat akinek lenne vagy konyítana valamit hozzá.
Előre is köszönöm a válaszokat és szép hétvégét mindenkinek
Válasz #11097. hozzászólásra
Üdv!
Legolcsóbb,és legjobb megoldás az,hogy az Aró AC pumpa tetejét felrakod a JD aljára!!!Pont passzol rá,és szuper jó lesz!!!
De ha gondolod megnézem,mert lehet hogy nekem van eredeti gyári új JD is.
Annó ezeket a tipusokat is javítottam nagyon sokat,és onnén maradtak dirib-darabjaim.
A tetején lenni kell egy csavarnak az alatt van a szürö.Az oldalán lévö csavarokat ha kiveszed,akkor se hullik szét,ott vannak a szelepek meg a membrán.
Ha jó minden akkor csak egyet max kettöt tudsz rajta húzni,utánna üresen megy.
Uh az jóó lenne ezek szerint van ilyen és tudják is ezt a hibát,csak gondolom ide dirrekt a másikat hozták a kereskedök mert azon nagyobbat kaszálhatnak...na és persze senkinek nem is ajánlottak ilyen alternatívát peddig tudják hogy létezik
Van benne két rugós szelep,valószinü valami kosz ment alá azért nem lehet,az enyém is csinált ilyet.A tetején van egy csavar,alatta van egy finom szürö,azt valaki már kivette,akkor tud ilyet csinálni...
Ez(és az alábbi) az az információ amelyik aranyat ér használt vásárláskor...A JDnek csokorba gyűjtve közre kellene adni a szervíz tapasztalatokat és mégtöbben szeretnék
Köszönöm a kimerítő választ, én is valami hasonlóra gondoltam. Akkor tulajdonképpen olyan mint egy 3x8 as váltó ahol a csoportváltás kuplung nélkül csak mondjuk pótkocsizásnál vonulásnál lehetséges?
Nekünk a 6820-nál volt csapágytörés a véglehajtásban, előtte lett újra hézagolva, utána kb 5500 órát bírt ki, belső csapágy adta meg magát, lehet a sok ikrezéstől. A szerencsénk az volt hogy a traktoros észre vette hogy olajos a felni belülről. Így csak az apró dolgokat kellett cseréni mert a csapágy még nem szaladt szét, így "csak" 300K volt...
DirectDrive: Ha röviden akarnám összefoglalni, akkor azt mondanám, hogy olyan mint a DSG.
A lényeg: rendes fokozatokkal dolgozó mechanikus sebességváltó.
3 tartomány van (vagy kúszó fokozat esetén 4) amelyek között kuplung nélkül lehet váltani menet közben, de nem terhelés alatti kapcsolásról van szó, a kapcsolás idejére megszakad az nyomatékátadás.
Tartományonként 8 teljesen terhelés alatt kapcsolható fokozat van, amely két 4 fokozatú egység párhuzamos összekapcsolásával jött létre. Fokozatváltáskor a "két fél" egység cserél helyett a hajtásátadásban, egy ahhoz hasonló kuplungpár segítségével, mint ami a PowerShift egységben is van.
Én ezért reménykedem a DirectDrive-ban, mert tulajdonképpen hagyományos jól bevált (kimagasló hatásfokú) elemekből építkezik, miközben kényelmi/automatizálhatósági szempontból már megközelíti a fokozatmentest.
25084 hozzászólás
Válasz #11135. hozzászólásra
Láttam már jobbat is meg rosszabbat is. Azt viszont nem tudni, hogy hány üzemóra után néz így ki...
Válasz #11134. hozzászólásra
korzo mit szolsz a 8360R képhez kicsit itt lejebb? ilyet kiállitani???
Válasz #11126. hozzászólásra
Ahogy .Man leírta pár hozzászólással lentebb.
A különbség csupán annyi, hogy a tartományok közötti váltásokhoz kuplungolni kell. Fokozatváltáshoz, irányváltáshoz (és alacsony sebességű elindulásokhoz) értelem szerint nem kell, elég az fokozatváltót/irányváltót használni.
Válasz #11122. hozzászólásra
Jól beszélsz. 7ezresbe volt Quad is meg Full PowerShift is. A 20-astól már csak különféle Quad-ot, meg a fokozatmentest lehetett választani.
Válasz #11129. hozzászólásra
Ajajj...de ez így elég szükszavú...km,exták,metálfény?j
Válasz #11125. hozzászólásra
Attól függ... hidegen 7-8 és 12-13 között ránt egyet, nem nagyot, csak vissza esik a fordulat és egy kisebb rántás érezhető a nagy áttétel különbség miatt, de aki csak úgy beleül, annak szokatlan lehet (nekem is az volt, aztán közölték, hogy ez ilyen és ha ez nem azt jelenti hogy majd meg fejeled a kormányt, akkor nincs gáz), viszont melegedés után ezek is kisimulnak.
Unokatesóm kijött hozzám mikor dolgoztam és az ő első benyomása az volt, hogy elég mostohán bánik saját magával a gép. Egyébként a mi váltónk be lett mérve mielőtt megvettük és állítólag nincs baja.
Válasz #11127. hozzászólásra
te mit vettél, én 120 le körülit nézek abbol is inkább a 3650 kevés a föld ez mellett sok a munkahelyen és hogy mind a kettő helyen helyt tudjak állni azért akarom az MTZ cserélni
Válasz #11117. hozzászólásra
Kite.
Válasz #11126. hozzászólásra

Celgléd?Mesélj már ne csigááz
Válasz #11123. hozzászólásra
Már régen...
Leírnátok a power quados váltó használatát is!Mert most vettünk egy 6800 John Deeret és nem lenne jó ha elcsesznénk!Köszönöm
A rángatást a powershift váltóra értettem ,,
Válasz #11122. hozzászólásra

és a 3650-est néztem volna

én csak a 6800-6610 néztem
Válasz #11118. hozzászólásra
te mikor voltál nála???
Válasz #11116. hozzászólásra
De a 7000-es szériában is adtak quados váltót is. Minden attól függ gondolom, hogy anno az első tulaj mit akart a gépbe, mert nagyon soknál láttam több változatot, de igazából az ilyen dolgokat konkrétabban Korzo és Hodolits tudja.
Válasz #11120. hozzászólásra
birják jók nagyon egyikbe 1400 valmennyi másikba 19 valamennyi
Válasz #11117. hozzászólásra
Nálatok bírják még az R esek? Mennyi ü.óra van bennük?
Válasz #11115. hozzászólásra

Már a por volt olajos...úgy szállt oda.
Válasz #11116. hozzászólásra
N mesélj mi van Cegléden...az öregnél?a
Válasz #11115. hozzászólásra
melyik cégnél volt kiállitva a jd 8360R???????
Válasz #11112. hozzászólásra

bocsi az lehet csak amiket én láttam cegléden 6900,6800 azok qvadosak voltak és ezért írtam reflexből
hol is kezdjem...

az expón látott JD 8360R- estől nem vártam volna hogy több helyen szivárog vagy engedi az olajat, és még a hasa alatt is láttam hasonlót a hátúlján.
ha nyugati traktor akkor nálam a JD, tehát nem a márka ellen irok de szerintem nem ezt várná az ember kb. 50 milkáért.
Válasz #11113. hozzászólásra
Mit értesz az alatt,hogy rángat?Váltások között?
Hát a 7000 széria legtöbbje azok power qvad váltós ,, de a 7810 es is power qvad váltós az enyéméibe van 9700 üzemóra és eddig csak egy olajszivatyut meg 3 sebbegéset kellet benne csinálni mert az előző helyen a Rábának a munka eszközeivel dolgozót.. De ezeket leszámítva egy nagyon jó gépek , a motorjuk is jó és elnyűhetetlenek..
A váltó ha morog és rángat meg visít akkor azt már nem szabad meg venni,
Válasz #11111. hozzászólásra

A 7700 az poweres ha jól tudom.
Válasz #11110. hozzászólásra

ezek szerintem pover qvad váltósak
Köszönöm a gyors válaszokat,nagy segítség volt.A gépek amiket nézegetek 6800,6900,6910,7700,7710.
Válasz #11107. hozzászólásra
Egyébiránt a powernél megválasztasz egy fordulatszám tartomány és úgy váltasz hogy a motor ott maradjon. Ha 1800 alá megy és nem pörög ki újra akkor visszaváltasz, ha úgy látod hogy sokat pötög mondjuk 2000 fölött akkor meg felváltasz.
Válasz #11107. hozzászólásra
Indulásnál akkor kuplungolsz, ha alacsonyabb/magasabb fokozatban akarsz indulni az elöre beállított értéknél, akkor is csak addig amig be nem állitod a megfelelö fokozatot, illetve akkor, ha óvatosan akarod közeliteni a munkaeszközt, egyébként nincs szükség kuplungra induláskor. Menet közben terhelés alatt meg végképp nincs hiszen azért powershift mert terhelés alatt kuplung nélkül kapcsolható (lényegében a szekvenciális váltó john deere-os elnevezése)
Teljes terhelés alatt 1800 alá tartósan ne essen a fordulat mert az nem tesz joót a váltónak meg úgy a hajtásláncnak. Felfelé a határ a csillagos ég illetve amit a gép enged de fogyasztás szempontjából 2000 fölé egyébként nem érdemes engedni. Fél terhelés alatt 1500 az alsó határ a nagy könyv szerint.
Ami induláskor lehetséges hogy váltáskor ránt egyet a gépen, de ha bemelegedett az olaj akkor utána ez kisimul. Akit eddig kérdeztem azt mondták hogy ha nem fejeled le a kormányt váltáskor akkor elfogadható (kérni akartam váltó kalibrálást a rángatás miatt de azt mondták ha kisimul és nem fejelek le semmit akkor felesleges). 4 fokozatonként jobban észrevehetö mert ott nagyobb az áttételek között a különbség. Terhelés alatt 5böl 4be nem szabad visszaváltani, mert brutális nyomatékok szabadulnak fel, de megette a fene egyébként is ha olyan lassan kell dolgozni.
Nem tudom hogy milyen gépet nézegetsz pontosan de a full poweresre ezt tanították és könyv szerint is így van.
Üdv Jó emberek!
Új vagyok a fórumon,kis segítségre lenne szükségem,használt JD traktorvásárláson gondolkozok 120-160LE körül.Amiről nem sokat tudok az a power shift váltó:
-mit kell figyelni hallgatni a váltásnál?
-indulásnál,megállásnál kell csak kuplungolni vagy terhelés alatt is?
-mekkora fordulaton kell,még lehet váltani pl.fölfelé,lefelé?
-mire figyeljek még?
Elnézést a láma kérdésekért de eddig csak MTZ-t és ZETOR-t hajtottam,és a környéken nem ismerek olyat akinek lenne vagy konyítana valamit hozzá.
Előre is köszönöm a válaszokat és szép hétvégét mindenkinek
Válasz #11097. hozzászólásra
Üdv!
Legolcsóbb,és legjobb megoldás az,hogy az Aró AC pumpa tetejét felrakod a JD aljára!!!Pont passzol rá,és szuper jó lesz!!!
De ha gondolod megnézem,mert lehet hogy nekem van eredeti gyári új JD is.
Annó ezeket a tipusokat is javítottam nagyon sokat,és onnén maradtak dirib-darabjaim.
Válasz #11104. hozzászólásra
Megnézem kedden. köszönöm.
Válasz #11102. hozzászólásra
A tetején lenni kell egy csavarnak az alatt van a szürö.Az oldalán lévö csavarokat ha kiveszed,akkor se hullik szét,ott vannak a szelepek meg a membrán.
Ha jó minden akkor csak egyet max kettöt tudsz rajta húzni,utánna üresen megy.
Válasz #11101. hozzászólásra
ezek szerint van ilyen és tudják is ezt a hibát,csak gondolom ide dirrekt a másikat hozták a kereskedök mert azon nagyobbat kaszálhatnak...na és persze senkinek nem is ajánlottak ilyen alternatívát peddig tudják hogy létezik
Uh az jóó lenne
Válasz #11100. hozzászólásra
Ennek inkább a szélén van sok csavar. A gép még hajtja ezért nem merem szétszedni, nem tudom fog e utána működni.
Válasz #11081. hozzászólásra
Nézd meg a 7700 a hátsó sonkái nem-e erősítettek,majdnem 2-szer akkora az erősített mint a hagyományos sonkák.bár elég ritkaság számban van ilyen
Válasz #11099. hozzászólásra
Van benne két rugós szelep,valószinü valami kosz ment alá azért nem lehet,az enyém is csinált ilyet.A tetején van egy csavar,alatta van egy finom szürö,azt valaki már kivette,akkor tud ilyet csinálni...
Válasz #11098. hozzászólásra
Valamiért nem lehet kézzel pumpálni. nem merem szétszedni, amíg nincs másik.
Válasz #11097. hozzászólásra
Elszakadt a membrán?
JD 4040esbe keresek tápszivattyút. Ha van esetleg valakinek eladó. Köszönöm.
Válasz #11092. hozzászólásra
Ezekről igazából Hodolits tudna nyilatkozni, de nem tudom hová tűnt. Valaki?
Ilyen egy jó 7000-es
...Kell ennél több?Kollegámnak lesz
Válasz #11093. hozzászólásra


Így legalább gyorsan kiderülne melyik a leggyengébb láncszem",de nálam remélem Drisám nem a tiéd lesz "az"
Válasz #11092. hozzászólásra
Van aki fennhangon mondja minden topicban hogy csak a zöld, sárga kerékkel a traktor. Azért ez is az igazsághoz tartozik akkor.
Válasz #11084. hozzászólásra
Ez(és az alábbi) az az információ amelyik aranyat ér használt vásárláskor...A JDnek csokorba gyűjtve közre kellene adni a szervíz tapasztalatokat és mégtöbben szeretnék
Válasz #11089. hozzászólásra
2600 körül
Válasz #11087. hozzászólásra
Köszönöm a kimerítő választ, én is valami hasonlóra gondoltam. Akkor tulajdonképpen olyan mint egy 3x8 as váltó ahol a csoportváltás kuplung nélkül csak mondjuk pótkocsizásnál vonulásnál lehetséges?
Válasz #11088. hozzászólásra
Mennyi üzemóránál volt hézagolva?
Válasz #11084. hozzászólásra
Nekünk a 6820-nál volt csapágytörés a véglehajtásban, előtte lett újra hézagolva, utána kb 5500 órát bírt ki, belső csapágy adta meg magát, lehet a sok ikrezéstől. A szerencsénk az volt hogy a traktoros észre vette hogy olajos a felni belülről. Így csak az apró dolgokat kellett cseréni mert a csapágy még nem szaladt szét, így "csak" 300K volt...
Válasz #11083. hozzászólásra

Semmi közös nincs bennük:
AutoPowr: "Hagyományos" teljesítmény-elágaztatásos félig mechanikus (bolygómű), félig hidrosztatikus, fokozatmentes hajtómű
DirectDrive: Ha röviden akarnám összefoglalni, akkor azt mondanám, hogy olyan mint a DSG.
A lényeg: rendes fokozatokkal dolgozó mechanikus sebességváltó.
3 tartomány van (vagy kúszó fokozat esetén 4) amelyek között kuplung nélkül lehet váltani menet közben, de nem terhelés alatti kapcsolásról van szó, a kapcsolás idejére megszakad az nyomatékátadás.
Tartományonként 8 teljesen terhelés alatt kapcsolható fokozat van, amely két 4 fokozatú egység párhuzamos összekapcsolásával jött létre. Fokozatváltáskor a "két fél" egység cserél helyett a hajtásátadásban, egy ahhoz hasonló kuplungpár segítségével, mint ami a PowerShift egységben is van.
Én ezért reménykedem a DirectDrive-ban, mert tulajdonképpen hagyományos jól bevált (kimagasló hatásfokú) elemekből építkezik, miközben kényelmi/automatizálhatósági szempontból már megközelíti a fokozatmentest.
(bocsi, nem találtam jobb képet)