éppen ellenkezőleg. Szerintem ha így csak ennyi volt a különbség, akkor kis ügyeskedéssel ellenkező eredményt is ki lehetne hozni!
Amúgy amit a Fendt ír, hogy 10 l/óra megtakarítás, azt szerintem bármely fokozatmentes traktor tudja egy hagyományossal szemben, ha akarja. De ugyanígy, ha a Fendten nem takarékos üzemmódot választol, hanem teljesítmény kell, akkor elszáll a fogyasztás, de halad a munka!
Csak abba gondolj bele, hogy ha sietős megcsinálni a munkát, akkor egy 30 eFt/ha-os munkánál nem megéri az a +1 liter/ha mondjuk egy napi +3 hektár teljesítményért cserébe?
John Deere-os cuccokat (póló, termosz, kabát, mellény és úgy mindent ami john deere-os) Magyarországon hol lehet beszerezni? Volt egy ilyen oldal itthon, de nagyon úgy néz ki hogy megszűnt. Esetleg valaki tud ilyet még? Vagy ha nem itthon, de lehetőleg európában?
Vagy netán Kite-n keresztül be lehet szerezni ilyen dolgokat?
Akármennyit "csalt" is a vario, csak 1 liter lett a kü-
lönbség, tehát akkor a szavaidból EZT OLVASOM ki, nem
túl meggyőző a különbség....többnek kellene lenni.
Jól értem????
pont ezért kérdem! Ha ugyanazt a területet kell megcsinálnia, de egyszerűen visszább kapcsol a sebességben, és elveszi a gázt (mondjuk annyira, hogy kinyomott kuplunggal ne 2300-at, hanem 2000-et forduljon, és így járja fel ugyanazt a területet már egészen más adatok jönnek ki.
Az Autopower-nél (és a Fendt-nél is) van olyan funkció, ami automatikusan szabályozza azt, hogy a motor csak a szükséges fordulaton dolgozzon, ne pedig folyamatosan teljes gázon, amivel jelentős üzemanyagmegtakarítás érhető el. Ezt amúgy lehet mérni is, ha beállítod hogy mutassa a hektárra vetített pillanatnyi fogyasztást, és csökkented a sebességet, akkor szépen veszi el a gázt is, és látod, hogy a fajlagos érték jobban csökken, mint a termelékenység (l/ha vs. ha/óra).
A powershiftnél nincs ilyen, ott a pilóta lábára van hagyva minden! Annak ugyan jobb a hatásfoka, de ez a hatásfok csak alacsony munkasebességek mellett, és 100%-os leterheltségnél jön ki. Ingadozó terhelés mellett már nem, mint ahogy akkor sem, ha nem 100%-os teljesítményszinten üzemelteted. Egy powershift-es traktort egyébként csak powershift-el érdemes összehasonlítani, egy vario-t pedig csak vario-val, mert különben a vario tud csalni, nem is kicsit!
Válasz #9975. hozzászólásra
Egyforma nagyságú területet lazított fel mind a kettő,
úgyhogy hektárra lett a fogyasztás kiszámolva.
A hagyományos powershift váltó volt a Johniban.
Azt tudni kell, hogy a powershift hatásfoka jobb, mint az autopowré, vagy a többi "automata" váltóé! Így aki nehéz szántóföldi munkákra szeretne traktort és meg szeretne takarítani üzemanyagot, az teljesítmény meghatározása után a váltó kiválasztásával kezdje! A fogyasztás amúgy pedig sok-sok összetevőtől függ! Pl ha vki a legideálisabb fordulatszámon körül használja a motort, ott szintén megnő a fogyasztás.
Nyílván ez ígyvan, nemkell égésföld differenciákra gondolni, de azért van ahol máshogyan jött volna ki hiddel!
A 200-as kategóriában meg 10000000% biztosan
Az ősszel traktorvásárlás előtt álló ismerősöm kihozott
demózni 2 traktort (John Deere 8335R és Fendt 933 Vario)
mivel le akarták tesztelni a fogyasztást.....
Vogel Noot Terra Dig XXS lazítót húzott mind a két gép
adott területen. Mivel az adatok nem publikusak én is
csak annyit írok le, hogy a két gép közötti különbség
1 liter volt a Fendt javára, ami 1% alatti maradt....
Ez az én véleményem szerint hibahatáron belül van, tehát
a Fendt 10 literes spórolása óránként (amit reklámoznak)
MESE HABBAL!
Esetleg szállításban tudja azt, de a talajon biztos nem.....
Már néztük, de ennek ott nincs semmi, se relé-se biztosíték. A fülke jobb első sarka alatt(ahol bikázni is lehet) van egy doboz ahová bejönnek a vezetékek, na ott van 2db 160 AH biztosíték, de azok meg rendben vannak.
há értem én
mondjuk 10 20 30 ... kmeket is vonulgat essze vissza a fődekig
eke tárcsa komb .......... franctudja miket viszmég grubber lazitó
dolgozik no
fogalmam sincs, elvileg tudhatná, de az alap menüben nincs ilyen rovat (lévén szerintem nem egy hasznos info), a belső rendszerben meg nem volt még soha kedvem bolyongani...
de megint ismétlem: nem releváns adat ez sem! Gondolj bele: van két ugyanolyan traktor. Az egyik mondjuk szánt, tárcsázik meg lazítózik, ráadásul mindezt a telep körüli földeken. A másik viszont permetez, hengerez, kaszál, és mindezt úgy, hogy bejárja a fél megyét közben. A kettő ugyanaz a típus, mégis a második fele üzemanyagot sem fog megenni, mint az első ugyanannyi üzemóra alatt...
még sosem gondoltam arra amúgy, hogy mennyit ehet meg élete során...
Szerintem amelyik gép sokat szánt meg lassan durva munkét végez az nemtud 11-ből kijönni. Akkor az 10-ekkel lazít a zsíros fődön meg kultizik meg rohan.
Ezt abból gondolom, hogy ez itt 18körül jön ki mondjuk és tényleg vagy vonúl a fődre meg melegítéskor ketyeg alapjáraton vagy dolgozik talajon. Sajnos az alapmávelések mindig lassan törénnek.
Hektárra kivetítve viszont nagyon gazdaságosan fogyaszt a gép! Ettől sokkaljobban nemlehet semmivel, szóval ha a Vario gazdaságosabb is lenne akkoris amit ez 20-ból húz mondjuk azsem tud 18alá menni kb...
De kváncsi vagyok FEcóra mert nekik goyrsan dönget a gép minimális máveléssel dolgoznak.
Válasz #9958. hozzászólásra
A motor jobb elején a generátor alatt van a reléje,meg biztosíték is! Ott is nézzétek meg,hogy van e vezérlő áram,és egyáltalán a relé kap-e áramot!
de nemérted azt amit Hecci tudni akar!
Meg énis kíváncsi vagyok rá.
A gép éltében eddig az X üzemóra alatt mennyi gázolaj fogyott el összesen???? Tegyél félre minden terhelést nem terhelést mindent!
Van rajta számláló?
Hecci azért kérdi mert egy Fendt-ben ült ahol mittudomén 1000üzemóra alatt 11-12000 liter gázolaj fogyott el összesen és ezt nemtudja hogy jól számít e. Szóval óránként "bruttóban" 11-12literre jön ki. Ebben minden bennevan, ha tökölnek vele ha alapjáraton ketyeg ha 40%-al slippel a barázdában....minden.
Erre írj már valamit, persze ha tudja a JD mutatni mennyi az eddig elfogyasztott gázolajmennyisége életében.
Nekünk a 6497-es 5600-5700 óra alatt 100ezer litert evett meg. Ezek össz adatk ismétlem.
Üdv mindenkinek!
Olyan problémám támadt, hogy a 6600-os JD-on elromlott az izzítás, és a hideg beálltával jó lenne ha működne. Az izzógyertyát kivettük, lepróbáltuk az jó, a gyújtáskapcsolónál is megbontottuk semmi rendellenességet nem tapasztaltunk, a fülke alatti főbiztosítékok is rendben. Szóval a kérdésem az lenne, hogy hol keressük a hiba okát??
Jelenleg megoldottuk úgy, hogy egy nyomógombra bekötöttük, csak az a világítástól veszi az áramot és attól félek, hogy nem fogja bírni a biztosítékja.
Előre is köszönöm az ötleteket
Aztírd már meg, hogy mennyi a pontos üzemóra a gépben és mennyi az eddig elfogyasztott gázolaj összmennyisége.
Ebből átlagot lehet vonni hogy mittudomén 1üzemóra alatt átlagban mittudomén 20litert evett a gép összességében eddig életében.
Feltéve ha kiírja és számolja mennyi az össz megevett literek száma, meg ha tudja mutatni mennyi üzemóra van benne
Válasz #9943. hozzászólásra
ECU 174.00 -Üzemanyag hőmérséklete nagyon magas
ECU 174.16 -Üzemanyag hőmérséklete megemelkedett
ECU 174.04 -Üzemanyag hőmérsékleti szenzor feszültsége alacsony
ECU 1569.31 -Üzemanyag csökkentés
Lehet megmakkant a gázolaj hőmérsékleti szenzorod.Vagy a csatlakozója kontakthibás.
Az üzemanyag mennyiség szelepet mindenképp ki kell cserélni.Ha már nem mindíg indul akkor már van baja nekijje.
25084 hozzászólás
Válasz #9981. hozzászólásra
Esetleg katalógusból rendelhetsz nálam is!!!
Válasz #9980. hozzászólásra
éppen ellenkezőleg. Szerintem ha így csak ennyi volt a különbség, akkor kis ügyeskedéssel ellenkező eredményt is ki lehetne hozni!
Amúgy amit a Fendt ír, hogy 10 l/óra megtakarítás, azt szerintem bármely fokozatmentes traktor tudja egy hagyományossal szemben, ha akarja. De ugyanígy, ha a Fendten nem takarékos üzemmódot választol, hanem teljesítmény kell, akkor elszáll a fogyasztás, de halad a munka!
Csak abba gondolj bele, hogy ha sietős megcsinálni a munkát, akkor egy 30 eFt/ha-os munkánál nem megéri az a +1 liter/ha mondjuk egy napi +3 hektár teljesítményért cserébe?
Válasz #9981. hozzászólásra

HMVHely KITE Én ott láttam ezt azt elmész hátra az alkatrészek ahol vannak és ott az iroda végén jobb oldalon lesz
Válasz #9982. hozzászólásra
Köszi, akkor azt meg fogom nézni.
Válasz #9981. hozzászólásra
a kolegám csabán vett a piacnál van egy munkaruha bolt
John Deere-os cuccokat (póló, termosz, kabát, mellény és úgy mindent ami john deere-os) Magyarországon hol lehet beszerezni? Volt egy ilyen oldal itthon, de nagyon úgy néz ki hogy megszűnt. Esetleg valaki tud ilyet még? Vagy ha nem itthon, de lehetőleg európában?
Vagy netán Kite-n keresztül be lehet szerezni ilyen dolgokat?
Válasz #9979. hozzászólásra
Akármennyit "csalt" is a vario, csak 1 liter lett a kü-
lönbség, tehát akkor a szavaidból EZT OLVASOM ki, nem
túl meggyőző a különbség....többnek kellene lenni.
Jól értem????
Válasz #9978. hozzászólásra
pont ezért kérdem! Ha ugyanazt a területet kell megcsinálnia, de egyszerűen visszább kapcsol a sebességben, és elveszi a gázt (mondjuk annyira, hogy kinyomott kuplunggal ne 2300-at, hanem 2000-et forduljon, és így járja fel ugyanazt a területet már egészen más adatok jönnek ki.
Az Autopower-nél (és a Fendt-nél is) van olyan funkció, ami automatikusan szabályozza azt, hogy a motor csak a szükséges fordulaton dolgozzon, ne pedig folyamatosan teljes gázon, amivel jelentős üzemanyagmegtakarítás érhető el. Ezt amúgy lehet mérni is, ha beállítod hogy mutassa a hektárra vetített pillanatnyi fogyasztást, és csökkented a sebességet, akkor szépen veszi el a gázt is, és látod, hogy a fajlagos érték jobban csökken, mint a termelékenység (l/ha vs. ha/óra).
A powershiftnél nincs ilyen, ott a pilóta lábára van hagyva minden! Annak ugyan jobb a hatásfoka, de ez a hatásfok csak alacsony munkasebességek mellett, és 100%-os leterheltségnél jön ki. Ingadozó terhelés mellett már nem, mint ahogy akkor sem, ha nem 100%-os teljesítményszinten üzemelteted. Egy powershift-es traktort egyébként csak powershift-el érdemes összehasonlítani, egy vario-t pedig csak vario-val, mert különben a vario tud csalni, nem is kicsit!
Válasz #9975. hozzászólásra
Egyforma nagyságú területet lazított fel mind a kettő,
úgyhogy hektárra lett a fogyasztás kiszámolva.
A hagyományos powershift váltó volt a Johniban.
Válasz #9976. hozzászólásra
azaz ha nem a legideálisabb fordulatszám körül.
Azt tudni kell, hogy a powershift hatásfoka jobb, mint az autopowré, vagy a többi "automata" váltóé! Így aki nehéz szántóföldi munkákra szeretne traktort és meg szeretne takarítani üzemanyagot, az teljesítmény meghatározása után a váltó kiválasztásával kezdje! A fogyasztás amúgy pedig sok-sok összetevőtől függ! Pl ha vki a legideálisabb fordulatszámon körül használja a motort, ott szintén megnő a fogyasztás.
Válasz #9973. hozzászólásra
és kíváncsiságból nem nézték meg, hogy mennyit fogyaszt akkor, ha ugyan olyan gyorsan húzza??
Mert vagy üzemanyagot spórolunk, vagy teljesítményt szeretnénk, de vagy-vagy!!
másrészt almát almával, azaz kérdés még, hogy powershift-es vagy autopower-es volt-e a JD, mert ebből is adódhat a különbség...
Válasz #9972. hozzászólásra
Nyílván ez ígyvan, nemkell égésföld differenciákra gondolni, de azért van ahol máshogyan jött volna ki hiddel!
A 200-as kategóriában meg 10000000% biztosan
Válasz #9972. hozzászólásra
Ja, és a John Deere legalább 2km-el gyorsabban húzta a
lazítót....
Válasz #9967. hozzászólásra



Az ősszel traktorvásárlás előtt álló ismerősöm kihozott
demózni 2 traktort (John Deere 8335R és Fendt 933 Vario)
mivel le akarták tesztelni a fogyasztást.....
Vogel Noot Terra Dig XXS lazítót húzott mind a két gép
adott területen. Mivel az adatok nem publikusak én is
csak annyit írok le, hogy a két gép közötti különbség
1 liter volt a Fendt javára, ami 1% alatti maradt....
Ez az én véleményem szerint hibahatáron belül van, tehát
a Fendt 10 literes spórolása óránként (amit reklámoznak)
MESE HABBAL!
Esetleg szállításban tudja azt, de a talajon biztos nem.....
Válasz #9966. hozzászólásra
Már néztük, de ennek ott nincs semmi, se relé-se biztosíték. A fülke jobb első sarka alatt(ahol bikázni is lehet) van egy doboz ahová bejönnek a vezetékek, na ott van 2db 160 AH biztosíték, de azok meg rendben vannak.
Válasz #9968. hozzászólásra
há értem én
mondjuk 10 20 30 ... kmeket is vonulgat essze vissza a fődekig
eke tárcsa komb .......... franctudja miket viszmég grubber lazitó
dolgozik no
Válasz #9967. hozzászólásra







érti hát mer értelmes mint a fittyfene
ez is dógozik szánt ..............stb a múltban végig talajos gép nem vattát emelget a telepen......
kérdem a fickót biztos jó helyen kotorsz a monitoron ez az ÖSSZZZZZZ????????
11 12liter???????
Válasz #9965. hozzászólásra
fogalmam sincs, elvileg tudhatná, de az alap menüben nincs ilyen rovat (lévén szerintem nem egy hasznos info), a belső rendszerben meg nem volt még soha kedvem bolyongani...
de megint ismétlem: nem releváns adat ez sem! Gondolj bele: van két ugyanolyan traktor. Az egyik mondjuk szánt, tárcsázik meg lazítózik, ráadásul mindezt a telep körüli földeken. A másik viszont permetez, hengerez, kaszál, és mindezt úgy, hogy bejárja a fél megyét közben. A kettő ugyanaz a típus, mégis a második fele üzemanyagot sem fog megenni, mint az első ugyanannyi üzemóra alatt...
még sosem gondoltam arra amúgy, hogy mennyit ehet meg élete során...
Válasz #9965. hozzászólásra
Szerintem amelyik gép sokat szánt meg lassan durva munkét végez az nemtud 11-ből kijönni. Akkor az 10-ekkel lazít a zsíros fődön meg kultizik meg rohan.
Ezt abból gondolom, hogy ez itt 18körül jön ki mondjuk és tényleg vagy vonúl a fődre meg melegítéskor ketyeg alapjáraton vagy dolgozik talajon. Sajnos az alapmávelések mindig lassan törénnek.
Hektárra kivetítve viszont nagyon gazdaságosan fogyaszt a gép! Ettől sokkaljobban nemlehet semmivel, szóval ha a Vario gazdaságosabb is lenne akkoris amit ez 20-ból húz mondjuk azsem tud 18alá menni kb...
De kváncsi vagyok FEcóra mert nekik goyrsan dönget a gép minimális máveléssel dolgoznak.
Remélem érti mire akarsz kilyukadni
Válasz #9958. hozzászólásra
A motor jobb elején a generátor alatt van a reléje,meg biztosíték is! Ott is nézzétek meg,hogy van e vezérlő áram,és egyáltalán a relé kap-e áramot!
Válasz #9962. hozzászólásra
mer kiváncsi vagyok a 360asra ......ha a 250es Fendt 11 re jön ki......... akkor Fecóé ???????
Válasz #9963. hozzászólásra
de nemérted azt amit Hecci tudni akar!
Meg énis kíváncsi vagyok rá.
A gép éltében eddig az X üzemóra alatt mennyi gázolaj fogyott el összesen???? Tegyél félre minden terhelést nem terhelést mindent!
Van rajta számláló?
Hecci azért kérdi mert egy Fendt-ben ült ahol mittudomén 1000üzemóra alatt 11-12000 liter gázolaj fogyott el összesen és ezt nemtudja hogy jól számít e. Szóval óránként "bruttóban" 11-12literre jön ki. Ebben minden bennevan, ha tökölnek vele ha alapjáraton ketyeg ha 40%-al slippel a barázdában....minden.
Erre írj már valamit, persze ha tudja a JD mutatni mennyi az eddig elfogyasztott gázolajmennyisége életében.
Nekünk a 6497-es 5600-5700 óra alatt 100ezer litert evett meg. Ezek össz adatk ismétlem.
Válasz #9962. hozzászólásra
az átlag sem releváns, mert az átlag akkor átlag, ha adott körülmények, adott gép, adott táblaméret, adott kezelő is egyeznek...
óránkénti meg nincs, mert vagy maximumun dolgozik, amikor 63,5 l/ó, vagy utazik, fordul, stb, amikor a pillanatnyi 12-24 között változik...
De az, hogy mennyi területet jár fel az adott eszközzel az függ az eszköztől, a kezelőtől, a körülményektől...
Válasz #9961. hozzászólásra
miért érdekel az órás fogyasztás?
a hektáronkénti a lényeg,
Válasz #9960. hozzászólásra

szóval az átlagfogy köllene
van olyan adatod?
Válasz #9959. hozzászólásra
mr több, mint két hete kész minden, csak tingli-tangli ment még egy kicsit...
Válasz #9956. hozzászólásra
végeztetek vagy abbahagytátok?
Üdv mindenkinek!
Olyan problémám támadt, hogy a 6600-os JD-on elromlott az izzítás, és a hideg beálltával jó lenne ha működne. Az izzógyertyát kivettük, lepróbáltuk az jó, a gyújtáskapcsolónál is megbontottuk semmi rendellenességet nem tapasztaltunk, a fülke alatti főbiztosítékok is rendben. Szóval a kérdésem az lenne, hogy hol keressük a hiba okát??
Jelenleg megoldottuk úgy, hogy egy nyomógombra bekötöttük, csak az a világítástól veszi az áramot és attól félek, hogy nem fogja bírni a biztosítékja.
Előre is köszönöm az ötleteket
Válasz #9956. hozzászólásra





Aztírd már meg, hogy mennyi a pontos üzemóra a gépben és mennyi az eddig elfogyasztott gázolaj összmennyisége.
Ebből átlagot lehet vonni hogy mittudomén 1üzemóra alatt átlagban mittudomén 20litert evett a gép összességében eddig életében.
Feltéve ha kiírja és számolja mennyi az össz megevett literek száma, meg ha tudja mutatni mennyi üzemóra van benne
Válasz #9955. hozzászólásra
Szerencsére 0 liter/óra, mert szépen lemosva pihenget a csarnokban....
Válasz #9953. hozzászólásra
nagy vasé
Csak mert még ebbe a topicba nem volt alkalmam beleszólni.

Válasz #9952. hozzászólásra
?
Fecó ,,,, átlagfogyasztás????????
Válasz #9949. hozzászólásra
Rendben,
Válasz #9948. hozzászólásra

Az üzemanyag vezérlő szelep cikkszáma RE534109
Általában minden felé.
hozzád a kiszállási díj nem kevés sajnos.
De a szelep úgyis nálam a legolcsóbb
Válasz #9946. hozzászólásra
Holnap felhívlak ez ügybe ha nem gond?
Válasz #9947. hozzászólásra
és merre?
Válasz #9945. hozzászólásra
Csinálom a saját cégem.
Vagyis maszek vagyok már!Épp ideje volt már!
Válasz #9943. hozzászólásra
ECU 174.00 -Üzemanyag hőmérséklete nagyon magas
ECU 174.16 -Üzemanyag hőmérséklete megemelkedett
ECU 174.04 -Üzemanyag hőmérsékleti szenzor feszültsége alacsony
ECU 1569.31 -Üzemanyag csökkentés
Lehet megmakkant a gázolaj hőmérsékleti szenzorod.Vagy a csatlakozója kontakthibás.
Az üzemanyag mennyiség szelepet mindenképp ki kell cserélni.Ha már nem mindíg indul akkor már van baja nekijje.
Válasz #9944. hozzászólásra
Te most merre dolgozol?
Válasz #9943. hozzászólásra
nézem is
Válasz #9940. hozzászólásra
ECU001
174.00 174.16 174.04 1569.31
Válasz #9940. hozzászólásra
pil behozom
Válasz #9938. hozzászólásra
megy rá egy barna színű csatlakozó
Hátúlról van beleszerelve
Válasz #9939. hozzászólásra
irhatod is őket
Válasz #9933. hozzászólásra
ja van 1 pár
Válasz #9936. hozzászólásra
felül v alul?
Válasz #9934. hozzászólásra
A mutató még a zöld 2/3-nál volt csak