Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak644 FtBenzin árak625 FtEUR415.97 FtUSD403.23 FtCHF443.85 FtGBP501 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Most vett egyik barátom újat. 50-es eco váltó(55-el megy nem padlógázon), gyári fronthidró, nagy orrsúly, 250-250kg hátsó keréksúlyok, HD féltengelyek, 4pár elektromos kiadószelep+elől is egy pár, Híd és kabin rúgó,fűtött légpárnás komfort ülés, 5év 6000 óra kiterjesztett garancia(felár ez is, nem is kevés)
115-6-7 ezer euró körüli áron. Valódi lóerővel és 10t feletti súllyal. Nem 8000-es kategória, de nagyon jó széria, nálunk ugyanez csak régebbi kivitelben 12ezer óránál is megy mint a doxa
Válasz kopasz1 #23287. hozzászólásáraAzt a lóerőt, amit írnak rájuk gyárilag?
Tudod egy dolog a motor lóerő, másik meg hogy hogyan adja le!
Szerintem nagy gyártók forgalmazóit nyiltkoztasd, aztán nézd meg mit adnak a pénzükért!
Kérj gépet tesztre, ha már 60-70 milliót tervezel adni érte, vagy azt sem tudom mibe fáj egy ekkora új, és próbáld ki mit tud nálad a saját eszközeiddel, a saját talajaidon!
UI mi lelete azt a nyulat, hogy 2 motort használt el!?
Mindent nem lehet a kezelőre ráhúzni. Bár tudom ez rögtön előjön, mikor a szerviz kiér. Azért az új hernyó a táblára kiérve megtorpant. 2 hétig ott pihent,mire életet leheltek bele. Látom tapasztalom,nagyon az élen van járatva a technika. Kicsi a motor,majd húzunk rajta. Kevés a súly pakolj rá. Mikor eltörik,akkor van csodálkozás. Ez alig 10mm-es anyag.
Válasz kopasz1 #23281. hozzászólásáraAki a legközelebb van hozzád.
Aki a legrugalmasabb a gondokhoz.
Aki a legjobban melléd áll, ha baj van.
Akivel legjobb a kapcsolatod.
A szín az kezd kb huszad rangú lenni.
Válasz Vinkó 75 #23285. hozzászólásáraVáltót egyszer kellet bolygatni, ott is csak aparkfokozatot nyírtma ki 4755ben, mert olajnyomás nélkül csak így tudtam megállítani!
A többi javítást magunknak, vagy helyi szerelő srác támogatásával oldottuk meg, jelzem "ócska" gépek, nagyon újhoz a rengeteg elektronika miatt nem mindíg tud az ember hozzászólni, bár nagyon új nincs is (6330), de mikor baja volt addig keresgéltem, mert szezon végén megállt a tlt, míg rá nem jöttem mi a szar, idő volt, de ha nem találtam volna, valakivel gépre kellett volna köttetni és kiolvastatni, aztán ha tudom mi a rossz, akkor már én sem félek villáskulcsot ragadni. Mázli, mert meg lett a bűnös!
Igen ujjat
Van egy pár deutz fahr new holland de nem érzem bennük azt a lóerőt
Még mindig van kis bajuk habár a nyuszi motor cseres volt 2x
Szóval nem tudom
Válasz GREVEN #23255. hozzászólásáraAzért felénk ember számba veszik azt, aki utánna azzal a géppel fog dolgozni hónapokat évente. Nem mindig van képben a fizető fél a jelenlegi technikával, mert teljesen másmilyen beállítottságú. Nagyobb cégeknél szinte mindig a dolgozóké a felelősség az új gép vásárlásánál, mert ha az nem működik, akkor jön a fekete leves a fizető részéről, mert pl, hogy miért is nem haladunk a munkákkal, mikor új gépekkel dolgozhatunk !?
Válasz A.I. #23282. hozzászólására2 éven belül lesz itt katyvasz a géppiacon is,ha a tippek beigazolódnak. A legnagyobb gond a szervizháttér lesz,és az mögé álló logisztika. "Amíg kifizetik mért engedjünk az áron" ? Ez erről szól, nem ritka hogy visszadobom az árajánlatot további csiszolásra. Van hogy 4 cég versenyez egymással. Van miből faragni. Csomagárban nem ritka a 300 ezres lefaragás is. És így nyer egy olyan cég,ki nem a legolcsóbb hírében áll.Pofátlannak kell lenni. Vagy jön a külföldi alternatíva. Az is egy út,ezzel tisztában vannak. Olyan szakállas trükkök,a lamellaszettet megbontja. Úgy sózná rád 40%-al drágábban. Majd mikor oda vágom elé a telefont a fényképpel. Vagy külföldi oldallal. Csomagolja vissza. Máris olcsóbb...vannak történetek.
Válasz Rabó001 #23280. hozzászólásáraNekem is JD motor van az összes JOJÓBAN de szerintem nem eszik sokat! volt nálam anno 2002-ben ősszel egy Landini 180 masina a fogyasztás az jó volt de az ötfejes IH eke alatt hát eléggé rogyadozott szegényke csak lestem is "mint rozi a moziban" hogy rzt az ekét a T-150 meg simán vitte fulladások nem leállások nélkül! Annyi volt az eltérés hogy a T-150 egy kilóméterrel lassabban mint a Landíni de a barázda elején meg a végén az IVÁN nem fulladt le egy kis korom és vitte az ekét a Landíni meg ha nem váltottam vissza állandóan lefulladt, rugalmatlan volt a Pörkins motor de nagyon!
Válasz kopasz1 #23281. hozzászólásáraGondolom újat tervezel?!
Milyen gépeid vannak, mert ha elégedett vagy velük, akkor szerintem a gyártó adott!
Szervíz, alkatrész, műszaki megoldások, olaj egyezhetnek azonos márkán belül, nekem ez is szempont lenne!
Válasz Vinkó 75 #23279. hozzászólásáraMicsoda alkatrész árréssel lehetnek, mikor gyári alkatrészt lehet venni egyik cégnél X Ft, másiknál meg 2X, és az előbbi sem a ráfizetésből él!
Az is megfordult már a fejemben, hogy a második cég csak a hozzám hasonlóknak mond ilyen "baráti" árat, és a prémium ügydeleken elengedett a magam fajtán akarja behozni, de olvasva itt, hogy egy fiatal gépen mit akasztonak úgy látom megválnak itt mindenkit! De ki jár oda ahol minden drágább?(akinek muszáj)
Válasz Ares 826 #23277. hozzászólásáraLehet hogy így van. Én azt látom ami le van írva. És vissza-visszatérő hogy rossz és alap nélkül istenítik. Igazából én az ilyen térű vitájába nem szoktam beleszólni, el szoktam olvasni a hozzászólásait, mert értelmes és jó dolgokat szokott írni és jó részletesen. Írná inkább azt hogy neki nem tetszik, mert egyik embernek a piros a kedvenc színe, a másiknak a fekete.
De egy-egy kiragadott példából nem lehet azt mondani egyik típusra se, hogy az rossz. Ugyanígy isteníteni sem. Ez éppen olyan rossz általánosítás, mint minden más általánosítás is. Vagy egy tizenéves szintje, amikor azon vitatkoznak hogy nekem John Deere van az a legjobb, minden más szar, nekem meg MTZ van, az a legjobb traktor.
És általában a negatív példák jelennek meg, azok lesznek híresek. Ugyanígy ki nem állhatom azt se, mikor valaki a régi beidegződéssel jön, hogy a John Deere az rengeteget eszik, meg a Rába lezabálja a gatyádat is, aztán azt se tudja mekkora tankja.
Ha most elkezdenénk ide írogatni, kb. minden márka típusa előkerülne hogy annak a váltója dőlt szét, a másiknak a motorja feküdt ki. Azt meg valószínűleg senki nem írná le, hogy adott típusból hány darab mennyi üzemórákat elmegy komolyabb hiba nélkül.
Válasz A.I. #23278. hozzászólására Ahol lehetséges a gépbe kell építeni ,távfelügyeletet. Egy telefonon is ellenőrizheti a gépet. De egy asztali gépen alap. Nagy csodák már nincsenek,cefetül pörög az alkatrész buli. Nincs elég raktárkapacitás.Kereskedők bővítenek gőzerővel,sőt robotizál ott is. Elég rendese megy az anyagspórolás.
Olvasgatom itt miket írtok! Ne vesszetek össze a semmin, mert ami elromolhat, az el is romlik! (JD, Fend, Förgi, Steyr, Messi, Case, a teljesség igénye nélkül)
Ebben aztán minden közre játszik!
Nekünk "ócska JD-k vannak, a mi gazdaságunkhoz nem is igen kell, meg nem is igen lesz új!
Az viszont biztos, hogy a gépkezelőn piszok sok múlik! Nincsenek alkalmazottainak, de most ősszel volt szerencsénk megtapasztalni, milyen az, ha valaki csak hajtó!
Aki sajátját üli, annál szerintem, ha nem tök vak a dolgokhoz, akkor tovább bírja a gép!
Az meg, hogy itt a környéken is látom, hogy egy gépet úgy adnak körbe a melósok között, mint egy jointot, az is megöli a gépet, mert nem veszi észre, hogy más a hangja, valami plusz hang jelent meg stb... és ha egy mókus nyövi, akkor talán kicsit magáénak is tekinti!
Az ilyen egyik új gébből a másikba ugráló pöcsök még csak a facére posztolt szelfikért ugrálnak, hogy villoghassonak, aztán a géphez közük annyi, mint eszük: semmi!
Válasz *** HM *** #23262. hozzászólásáraÉs ha a cég ahonnan átjött vett egy R-est meg visszament? Hát erre biztos nem alapoznék egy munkaerőt se. Ez irtó nagy butaság.
Nekem inkább ne jöjjön melós ilyen feltételekkel,hogy én a popikája alá tegyen 30 misis gépet.
Egy S770-esre mi is be fogunk nevezni ha úgy adja lehetőség/keret egyszer, mikor cseréhez érünk. Abban látom azt, hogy pont ideális méret/tudás/masszivitás/sűrűség.
Válasz szanberg #23263. hozzászólásáraKi mondja ezeket és hol, hogy a John Deere örök és mindenható, az összes többi meg szemét?
Szerintem ezeket csak te magad gondolod illetve erősíted fel. És/vagy te valamiért egyszerűen nem nézhetsz egy John Deere-re.
Éppen úgy tudná itt bárki sorolni akinek vannak gazdálkodó ismerősei, mindegyik típusból olyan darabokat amik különösebb hibák nélkül mennek, meg olyanokat is amelyek szétborultak.
Minden gyártó és forgalmazó a magáét dicséri, de általában normálisak, nem szóljak le direktben a másikat. Az meg kicsit hihetetlen ill. hiteltelen, hogy te ennyi gyakorlattal a hátad mögött felülsz ilyen dumáknak, aki istenít egy márkát.
Ennek az idiótának mindig van egy ismerőse aki sokat költött egy JD re . Kicsit unalmas már amiket írkál !!. A francnak van ez itt !!??. Ne válaszoljon senki sem a hülye írásaira oszt csak eltűnik innen egyszer !!!
Válasz Drisa #23264. hozzászólásáraLehet az is drága de szerintem a Fendt az viszi a prímet! Néztem nyugati oldalakon hát "kivert a víz" milyen ára van egy 13-15 ezer órás 150 200 ló közötti régi gépnek!
Válasz szanberg #23263. hozzászólásáraNem örök itt már semmi sem. De a használt gépben még mindig a Jd tartja legjobban az árát, ha 8-10 ezer órás gépeket nézel, ez sem elhanyagolható mikor az ember új gépet vesz. Hiába veszed olcsóbban a másikat vagy költesz rá kevesebbet (amivel vitatkoznék én is) a végén 20-30 %-kal olcsóbban adod el mint a jd-t, vagy árulhatod az idők végezetéig mert félnek tőle, nem ismerik.
Válasz GREVEN #23255. hozzászólásáraPár helyen azért van szava a melósnak.
Ha kellett a gyerek a faszinak muszály volt eladnia pl. a pár éves 135forterrát és hozni 120m est mert csak jdre akart átjönni a kölök a másik cégtől.
Válasz szanberg #23259. hozzászólásáraNálunk is van 60KA fölötti talaj, na az még a Rábát is megeszi, vagy legalábbis a munkagépet amit húz...
Ahogy a cimbora szokta mondani: Kuvuki-föld...
Válasz szanberg #23258. hozzászólására"Szumma Szumma, vételár+fenntartás horror, minőség, tartósság nulla"
Azért ezt már gyakorlatilag bármelyik márka mellé odaírhatod....
Hozzá teszem mindenki a saját körülményeit gondolja a leg keményebbnek, de valójában mi itt nehezített pályán vagyunk az alföldhöz képest, domborzat és talaj kötöttség tekintetében, ezért hamarabb feslik el mint kéne.
Azért kevés a 345R vagy a 936fendt egy 4méteres grúber elé, de a 620rx sem szalad el a 7-es topdownnal nagyon, ha 25centi alá akar menni...
Válasz Bobo77 #23253. hozzászólásáraVan Edelényben is ilyen pár éve, meg 9520 Rt is ugyan annál a cégnél.
Utóbbi bajosabb, amaz jobb. Igaz két évesen az Rx járszerkezetét is fel kellett újítani, azt gondolom elég nagy gond ez is.
Válasz GREVEN #23255. hozzászólásáraHát hidd el, van ahol odamegy a tulaj, és a gépészt megkérdezi, mert ő maga anyit nem ért hozzá hogy melyik ajtón kell beszállni
Válasz szanberg #23252. hozzászólásáraVedd figyelembe, hogy több eladott gépből több is ami elromlik! Ha többszörösét adjàk el évente mint más márkák, nagyobb a statisztikai merítés.
A másik meg az, hogy van ugye az ipm, meg a plusz lóerő, meg a vgt, amik a régiben nem voltak. Tehàt ha a régi mondjuk ejtett 100-150 et a fordulatából, vagy elkezdett melegedni akkor azt mondtad h na ez elég terhelés neki. Most akkor kezdi el ejteni a fordulatot, amikor már régesrégen túl van terhelve. És simán dolgoznak vele úgy a kezelők, hogy egész nap ki van akadva a zöld sáv a monitoron. Akkor nemtudom mit vár.
Nem mondom, van baj a gépekkel, több mint rég, de ugyanakkora testbe másfélszer akkora lóerőt paszíroztak bele, ez lett az igény, mert az ember azt szeretné, ha egy néhai kis 8ezres méretű gép elhúzza az 5 méteres topdownt, mert a csuklós gép az kényelmetlen, meg nem lehet vele pótkocsizni ha épp azt szeretne.
Azt meg ne mondjuk, hogy más márkák nem omlanak össze, én is tudok mf-et, cat-ot, fendet sorolni, amik kiköpték idő előtt a cumit.
Felfogni nem tudom, hogy akik sokszáz hektáron vagy ezreken dolgoznak, miért nem talajozó gépet keresnek, akár hasznàltban is, minthogy a nehézuniverzálist ütni hetekig nyujtottműszakban, 120%-os terhelésen. Vagy legalább akkor menne ugyanúgy 5 fejjel, vagy ha azzal is megy, akkor legyen elég a 9km/h, mint a 11 vagy dombra fel ha a régivel visszakapcsolt, az új meg felhúzza anélkül is, miért kell kitolni a szemét. Nagyon finom gépek sajnos, rtk meg mindenféle beállítási lehetőség, 6 kihelyezett, tlt, ezek mindent el tudnak már végezni, okos gépek. Magàgykészítés vetés szántás stb bármit megcsinál.
De ha egy cégnél kimondottan olyan gép kell, ami az ideje 85%-ában 6km/h-val húzza a vakarót, teljes terhelésen, akkor oda nem a svájci bicska kell, hanem a balta
15 év alatt az összes traktorunkra nem költöttünk ennyi pénzt, illetve igen, gumiztuk át őket és prémium abroncsokat kaptak, de talán még ezzel sem értük el ezt az összeget...
Válasz gcastle #23245. hozzászólásáraMind a kettő nem mostan történt garanciában javítoták csak azért tetem fel ez volta téma szervizes szerint gyakori hiba
Válasz szanberg #23243. hozzászólásáraAzért azt is tegyük hozzá hogy nagyobb cégeknél 90 % ba jd van nem hiszem hogy hírből vennék őket...
Sok helyen csinálnak nyúzópróbát és jd-t vesznek
És álltalába nem keveset mennek és nem pótkocsival szaladgálna hanem ezek csinálják a nehéz talajmunkákat...
25046 hozzászólás
Válasz kopasz1 #23289. hozzászólásáraMf 7722 S vagy 7726S!
Most vett egyik barátom újat. 50-es eco váltó(55-el megy nem padlógázon), gyári fronthidró, nagy orrsúly, 250-250kg hátsó keréksúlyok, HD féltengelyek, 4pár elektromos kiadószelep+elől is egy pár, Híd és kabin rúgó,fűtött légpárnás komfort ülés, 5év 6000 óra kiterjesztett garancia(felár ez is, nem is kevés)
115-6-7 ezer euró körüli áron. Valódi lóerővel és 10t feletti súllyal. Nem 8000-es kategória, de nagyon jó széria, nálunk ugyanez csak régebbi kivitelben 12ezer óránál is megy mint a doxa
Válasz fexco #23295. hozzászólására
Hát igen jó a szervize a nyúlnak deutz nak jönnek csinalják és megy
Jóvá vagyok mindenkikkel
Csak itt sokan jd partiak hogy ilyen jó olyan jó
Válasz Vinkó 75 #23292. hozzászólásárakezelő,tulaj----mindegy aki választja a kategoriát.pl:az én nh-m 64mázsa,117ló.????
Válasz kopasz1 #23287. hozzászólásáraAzt a lóerőt, amit írnak rájuk gyárilag?
Tudod egy dolog a motor lóerő, másik meg hogy hogyan adja le!
Szerintem nagy gyártók forgalmazóit nyiltkoztasd, aztán nézd meg mit adnak a pénzükért!
Kérj gépet tesztre, ha már 60-70 milliót tervezel adni érte, vagy azt sem tudom mibe fáj egy ekkora új, és próbáld ki mit tud nálad a saját eszközeiddel, a saját talajaidon!
UI mi lelete azt a nyulat, hogy 2 motort használt el!?
Válasz fexco #23291. hozzászólásáraamúgy,igen,kb 200 lókörűl van.
Mindent nem lehet a kezelőre ráhúzni. Bár tudom ez rögtön előjön, mikor a szerviz kiér. Azért az új hernyó a táblára kiérve megtorpant. 2 hétig ott pihent,mire életet leheltek bele. Látom tapasztalom,nagyon az élen van járatva a technika. Kicsi a motor,majd húzunk rajta. Kevés a súly pakolj rá. Mikor eltörik,akkor van csodálkozás. Ez alig 10mm-es anyag.
Válasz kopasz1 #23289. hozzászólásáraa nyusziknak a számozása után nézz utána,és megtudod mit jelent,és akkor majd képbe leszel.
Válasz kopasz1 #23281. hozzászólásáraAki a legközelebb van hozzád.
Aki a legrugalmasabb a gondokhoz.
Aki a legjobban melléd áll, ha baj van.
Akivel legjobb a kapcsolatod.
A szín az kezd kb huszad rangú lenni.
Meg stabil 200 le se tudom valaki -je 6215r valaki nyuszi t7.270 mondja
Válasz Vinkó 75 #23285. hozzászólásáraVáltót egyszer kellet bolygatni, ott is csak aparkfokozatot nyírtma ki 4755ben, mert olajnyomás nélkül csak így tudtam megállítani!
A többi javítást magunknak, vagy helyi szerelő srác támogatásával oldottuk meg, jelzem "ócska" gépek, nagyon újhoz a rengeteg elektronika miatt nem mindíg tud az ember hozzászólni, bár nagyon új nincs is (6330), de mikor baja volt addig keresgéltem, mert szezon végén megállt a tlt, míg rá nem jöttem mi a szar, idő volt, de ha nem találtam volna, valakivel gépre kellett volna köttetni és kiolvastatni, aztán ha tudom mi a rossz, akkor már én sem félek villáskulcsot ragadni. Mázli, mert meg lett a bűnös!
Igen ujjat
Van egy pár deutz fahr new holland de nem érzem bennük azt a lóerőt
Még mindig van kis bajuk habár a nyuszi motor cseres volt 2x
Szóval nem tudom
Válasz GREVEN #23255. hozzászólásáraAzért felénk ember számba veszik azt, aki utánna azzal a géppel fog dolgozni hónapokat évente. Nem mindig van képben a fizető fél a jelenlegi technikával, mert teljesen másmilyen beállítottságú. Nagyobb cégeknél szinte mindig a dolgozóké a felelősség az új gép vásárlásánál, mert ha az nem működik, akkor jön a fekete leves a fizető részéről, mert pl, hogy miért is nem haladunk a munkákkal, mikor új gépekkel dolgozhatunk !?
Válasz A.I. #23282. hozzászólására2 éven belül lesz itt katyvasz a géppiacon is,ha a tippek beigazolódnak. A legnagyobb gond a szervizháttér lesz,és az mögé álló logisztika. "Amíg kifizetik mért engedjünk az áron" ? Ez erről szól, nem ritka hogy visszadobom az árajánlatot további csiszolásra. Van hogy 4 cég versenyez egymással. Van miből faragni. Csomagárban nem ritka a 300 ezres lefaragás is. És így nyer egy olyan cég,ki nem a legolcsóbb hírében áll.Pofátlannak kell lenni. Vagy jön a külföldi alternatíva. Az is egy út,ezzel tisztában vannak. Olyan szakállas trükkök,a lamellaszettet megbontja. Úgy sózná rád 40%-al drágábban. Majd mikor oda vágom elé a telefont a fényképpel. Vagy külföldi oldallal. Csomagolja vissza. Máris olcsóbb...vannak történetek.
Válasz Rabó001 #23280. hozzászólásáraNekem is JD motor van az összes JOJÓBAN de szerintem nem eszik sokat! volt nálam anno 2002-ben ősszel egy Landini 180 masina a fogyasztás az jó volt de az ötfejes IH eke alatt hát eléggé rogyadozott szegényke csak lestem is "mint rozi a moziban" hogy rzt az ekét a T-150 meg simán vitte fulladások nem leállások nélkül! Annyi volt az eltérés hogy a T-150 egy kilóméterrel lassabban mint a Landíni de a barázda elején meg a végén az IVÁN nem fulladt le egy kis korom és vitte az ekét a Landíni meg ha nem váltottam vissza állandóan lefulladt, rugalmatlan volt a Pörkins motor de nagyon!
Válasz kopasz1 #23281. hozzászólásáraGondolom újat tervezel?!
Milyen gépeid vannak, mert ha elégedett vagy velük, akkor szerintem a gyártó adott!
Szervíz, alkatrész, műszaki megoldások, olaj egyezhetnek azonos márkán belül, nekem ez is szempont lenne!
Válasz Vinkó 75 #23279. hozzászólásáraMicsoda alkatrész árréssel lehetnek, mikor gyári alkatrészt lehet venni egyik cégnél X Ft, másiknál meg 2X, és az előbbi sem a ráfizetésből él!
Az is megfordult már a fejemben, hogy a második cég csak a hozzám hasonlóknak mond ilyen "baráti" árat, és a prémium ügydeleken elengedett a magam fajtán akarja behozni, de olvasva itt, hogy egy fiatal gépen mit akasztonak úgy látom megválnak itt mindenkit! De ki jár oda ahol minden drágább?(akinek muszáj)
Sziasztok ki milyen trakit venne 340 le körül
Válasz Ares 826 #23277. hozzászólásáraLehet hogy így van. Én azt látom ami le van írva. És vissza-visszatérő hogy rossz és alap nélkül istenítik. Igazából én az ilyen térű vitájába nem szoktam beleszólni, el szoktam olvasni a hozzászólásait, mert értelmes és jó dolgokat szokott írni és jó részletesen. Írná inkább azt hogy neki nem tetszik, mert egyik embernek a piros a kedvenc színe, a másiknak a fekete.
De egy-egy kiragadott példából nem lehet azt mondani egyik típusra se, hogy az rossz. Ugyanígy isteníteni sem. Ez éppen olyan rossz általánosítás, mint minden más általánosítás is. Vagy egy tizenéves szintje, amikor azon vitatkoznak hogy nekem John Deere van az a legjobb, minden más szar, nekem meg MTZ van, az a legjobb traktor.
És általában a negatív példák jelennek meg, azok lesznek híresek. Ugyanígy ki nem állhatom azt se, mikor valaki a régi beidegződéssel jön, hogy a John Deere az rengeteget eszik, meg a Rába lezabálja a gatyádat is, aztán azt se tudja mekkora tankja.
Ha most elkezdenénk ide írogatni, kb. minden márka típusa előkerülne hogy annak a váltója dőlt szét, a másiknak a motorja feküdt ki. Azt meg valószínűleg senki nem írná le, hogy adott típusból hány darab mennyi üzemórákat elmegy komolyabb hiba nélkül.
Válasz A.I. #23278. hozzászólására Ahol lehetséges a gépbe kell építeni ,távfelügyeletet. Egy telefonon is ellenőrizheti a gépet. De egy asztali gépen alap. Nagy csodák már nincsenek,cefetül pörög az alkatrész buli. Nincs elég raktárkapacitás.Kereskedők bővítenek gőzerővel,sőt robotizál ott is. Elég rendese megy az anyagspórolás.
Olvasgatom itt miket írtok! Ne vesszetek össze a semmin, mert ami elromolhat, az el is romlik! (JD, Fend, Förgi, Steyr, Messi, Case, a teljesség igénye nélkül)
Ebben aztán minden közre játszik!
Nekünk "ócska JD-k vannak, a mi gazdaságunkhoz nem is igen kell, meg nem is igen lesz új!
Az viszont biztos, hogy a gépkezelőn piszok sok múlik! Nincsenek alkalmazottainak, de most ősszel volt szerencsénk megtapasztalni, milyen az, ha valaki csak hajtó!
Aki sajátját üli, annál szerintem, ha nem tök vak a dolgokhoz, akkor tovább bírja a gép!
Az meg, hogy itt a környéken is látom, hogy egy gépet úgy adnak körbe a melósok között, mint egy jointot, az is megöli a gépet, mert nem veszi észre, hogy más a hangja, valami plusz hang jelent meg stb... és ha egy mókus nyövi, akkor talán kicsit magáénak is tekinti!
Az ilyen egyik új gébből a másikba ugráló pöcsök még csak a facére posztolt szelfikért ugrálnak, hogy villoghassonak, aztán a géphez közük annyi, mint eszük: semmi!
Válasz Rabó001 #23267. hozzászólásáraŐ jelképesen mondta hogy a JD agyon dicsérik az emberek a többit meg lealázzák, ezt mondja!
Válasz GREVEN #23274. hozzászólásáraA migráns az migráns megunja m.et lehet átmegy...
Válasz Dinnyés Laci #23272. hozzászólásáraAkkor benéztek valamit, nálunk nem gyenge.
Válasz *** HM *** #23262. hozzászólásáraÉs ha a cég ahonnan átjött vett egy R-est meg visszament? Hát erre biztos nem alapoznék egy munkaerőt se. Ez irtó nagy butaság.
Nekem inkább ne jöjjön melós ilyen feltételekkel,hogy én a popikája alá tegyen 30 misis gépet.
Válasz szanberg #23271. hozzászólásáraAz ilyen gépkezelőknek lapát meg ásó való!
Válasz szanberg #23270. hozzászólásáraVan a tanyán eggy
Itt nincsennek nagyon dombok de úgy hallottam gyengéllik a mocit benne
Válasz Dinnyés Laci #23269. hozzászólásáraVáltó,difi,turbók, híd rugózás,villany bajok....az egyik gépkezelő sorolta.
De két faluval arrébb másik 345r-ben is egy évesen difi csere volt hátul.
Az is csak hónapot állt szezonban.
De mindegy, tényleg meg ne haragudjon bárki is, csak kötözködtem cseppet
Vita indítás sikerült
Ne vegye senki mellre, nem kell itt bepörögni.
Egy S770-esre mi is be fogunk nevezni ha úgy adja lehetőség/keret egyszer, mikor cseréhez érünk. Abban látom azt, hogy pont ideális méret/tudás/masszivitás/sűrűség.
Válasz Drisa #23264. hozzászólásáraTalán a szervíz is a jd é a legjobb....
Válasz szanberg #23252. hozzászólásáraMire költöttek 20 millát azon a jd-n?
Mert hogy minden tönkre menjen rajta 6000 ó nál azt kizártnak tartom...
Válasz szanberg #23263. hozzászólásáraKi mondja ezeket és hol, hogy a John Deere örök és mindenható, az összes többi meg szemét?
Szerintem ezeket csak te magad gondolod illetve erősíted fel. És/vagy te valamiért egyszerűen nem nézhetsz egy John Deere-re.
Éppen úgy tudná itt bárki sorolni akinek vannak gazdálkodó ismerősei, mindegyik típusból olyan darabokat amik különösebb hibák nélkül mennek, meg olyanokat is amelyek szétborultak.
Minden gyártó és forgalmazó a magáét dicséri, de általában normálisak, nem szóljak le direktben a másikat. Az meg kicsit hihetetlen ill. hiteltelen, hogy te ennyi gyakorlattal a hátad mögött felülsz ilyen dumáknak, aki istenít egy márkát.
Ennek az idiótának mindig van egy ismerőse aki sokat költött egy JD re . Kicsit unalmas már amiket írkál !!. A francnak van ez itt !!??. Ne válaszoljon senki sem a hülye írásaira oszt csak eltűnik innen egyszer !!!
Válasz Drisa #23264. hozzászólásáraLehet az is drága de szerintem a Fendt az viszi a prímet! Néztem nyugati oldalakon hát "kivert a víz" milyen ára van egy 13-15 ezer órás 150 200 ló közötti régi gépnek!
Válasz szanberg #23263. hozzászólásáraNem örök itt már semmi sem. De a használt gépben még mindig a Jd tartja legjobban az árát, ha 8-10 ezer órás gépeket nézel, ez sem elhanyagolható mikor az ember új gépet vesz. Hiába veszed olcsóbban a másikat vagy költesz rá kevesebbet (amivel vitatkoznék én is) a végén 20-30 %-kal olcsóbban adod el mint a jd-t, vagy árulhatod az idők végezetéig mert félnek tőle, nem ismerik.
Válasz Batka #23260. hozzászólásáraIgen.
Csak ugye az megy hogy a jd az örök, az mindenható, az a tartósság jelképe ésatöbbi...
A többit meg szemetnek könyvelik el sokszor, pedig mára már jobb traktorokat gyártanak mint az ugró szarvas.
Válasz GREVEN #23255. hozzászólásáraPár helyen azért van szava a melósnak.
Ha kellett a gyerek a faszinak muszály volt eladnia pl. a pár éves 135forterrát és hozni 120m est mert csak jdre akart átjönni a kölök a másik cégtől.
Válasz szanberg #23259. hozzászólásáraNálunk is van 60KA fölötti talaj, na az még a Rábát is megeszi, vagy legalábbis a munkagépet amit húz...
Ahogy a cimbora szokta mondani: Kuvuki-föld...
Válasz szanberg #23258. hozzászólására"Szumma Szumma, vételár+fenntartás horror, minőség, tartósság nulla"
Azért ezt már gyakorlatilag bármelyik márka mellé odaírhatod....
Hozzá teszem mindenki a saját körülményeit gondolja a leg keményebbnek, de valójában mi itt nehezített pályán vagyunk az alföldhöz képest, domborzat és talaj kötöttség tekintetében, ezért hamarabb feslik el mint kéne.
Azért kevés a 345R vagy a 936fendt egy 4méteres grúber elé, de a 620rx sem szalad el a 7-es topdownnal nagyon, ha 25centi alá akar menni...
Válasz Bobo77 #23253. hozzászólásáraVan Edelényben is ilyen pár éve, meg 9520 Rt is ugyan annál a cégnél.
Utóbbi bajosabb, amaz jobb. Igaz két évesen az Rx járszerkezetét is fel kellett újítani, azt gondolom elég nagy gond ez is.
Szumma Szumma, vételár+fenntartás horror, minőség, tartósság nulla.
Válasz GREVEN #23255. hozzászólásáraHát hidd el, van ahol odamegy a tulaj, és a gépészt megkérdezi, mert ő maga anyit nem ért hozzá hogy melyik ajtón kell beszállni
Válasz szanberg #23252. hozzászólásáraVedd figyelembe, hogy több eladott gépből több is ami elromlik! Ha többszörösét adjàk el évente mint más márkák, nagyobb a statisztikai merítés.
A másik meg az, hogy van ugye az ipm, meg a plusz lóerő, meg a vgt, amik a régiben nem voltak. Tehàt ha a régi mondjuk ejtett 100-150 et a fordulatából, vagy elkezdett melegedni akkor azt mondtad h na ez elég terhelés neki. Most akkor kezdi el ejteni a fordulatot, amikor már régesrégen túl van terhelve. És simán dolgoznak vele úgy a kezelők, hogy egész nap ki van akadva a zöld sáv a monitoron. Akkor nemtudom mit vár.
Nem mondom, van baj a gépekkel, több mint rég, de ugyanakkora testbe másfélszer akkora lóerőt paszíroztak bele, ez lett az igény, mert az ember azt szeretné, ha egy néhai kis 8ezres méretű gép elhúzza az 5 méteres topdownt, mert a csuklós gép az kényelmetlen, meg nem lehet vele pótkocsizni ha épp azt szeretne.
Azt meg ne mondjuk, hogy más márkák nem omlanak össze, én is tudok mf-et, cat-ot, fendet sorolni, amik kiköpték idő előtt a cumit.
Felfogni nem tudom, hogy akik sokszáz hektáron vagy ezreken dolgoznak, miért nem talajozó gépet keresnek, akár hasznàltban is, minthogy a nehézuniverzálist ütni hetekig nyujtottműszakban, 120%-os terhelésen. Vagy legalább akkor menne ugyanúgy 5 fejjel, vagy ha azzal is megy, akkor legyen elég a 9km/h, mint a 11 vagy dombra fel ha a régivel visszakapcsolt, az új meg felhúzza anélkül is, miért kell kitolni a szemét. Nagyon finom gépek sajnos, rtk meg mindenféle beállítási lehetőség, 6 kihelyezett, tlt, ezek mindent el tudnak már végezni, okos gépek. Magàgykészítés vetés szántás stb bármit megcsinál.
De ha egy cégnél kimondottan olyan gép kell, ami az ideje 85%-ában 6km/h-val húzza a vakarót, teljes terhelésen, akkor oda nem a svájci bicska kell, hanem a balta
Válasz Szabi. #23250. hozzászólásáraMelyik az a cég ahol a traktoros dönti el hogy milyen traktor jöjjön az udvarba?
Jelentkeznék állásra.
Ezt te se gondoltad komolyan remélem.
Válasz Agronomus #23244. hozzászólásáraNa ez az, akkor mégiscsak én láttam jól.
Válasz szanberg #23252. hozzászólásáraBoldog Karácsonyt Mester! Az itteni nagy cégnél nem sikerült lebeszélned őket!Most jött a napokba...
Válasz Dinnyés Laci #23249. hozzászólásáraNem sikerült meggyőznöd.
A statisztika meg nem érdekel.
15 év alatt az összes traktorunkra nem költöttünk ennyi pénzt, illetve igen, gumiztuk át őket és prémium abroncsokat kaptak, de talán még ezzel sem értük el ezt az összeget...
Válasz gcastle #23245. hozzászólásáraMind a kettő nem mostan történt garanciában javítoták csak azért tetem fel ez volta téma szervizes szerint gyakori hiba
Válasz Dinnyés Laci #23249. hozzászólásáraPersze, mert a traktoros dönt.....neki meg presztízs kérdés.......
Válasz szanberg #23243. hozzászólásáraAzért azt is tegyük hozzá hogy nagyobb cégeknél 90 % ba jd van nem hiszem hogy hírből vennék őket...
Sok helyen csinálnak nyúzópróbát és jd-t vesznek
És álltalába nem keveset mennek és nem pótkocsival szaladgálna hanem ezek csinálják a nehéz talajmunkákat...