Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak648 FtBenzin árak634 FtEUR408 FtUSD393.08 FtCHF431.78 FtGBP487.8 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Látod, azonos földeken ugyan az a traktor sem fogyaszt ugyan annyit.
Egy hozzávetőleges %-ban kifejezhető értékkel lehet számolni, ami semmiképp konkrét X l/ha.
Barátom új fendt-je erős 5 litert vert rá az eddigi gépeire:rába,landi,claas,jd.
Amit észre vettek, hogy volt olyan rész táblán belül ahol csak 1400-as fordulattal húzta az ekét.
Ő előtte ebben nem hit, igaz még én sem míg ki nem lesz próbálva nálam.
Abszolút hibásan mutatja az arányokat.
Csak 1 példa: Hány literes hektáronkénti fogyasztás mellet jelent 3 liter üzemanyag-megtakarítást/ha?
Pedzed már?
Még nem de ha most leveszem az önindítót,be fogom mérni a feszültségesést,az megmutatja van-e gond.De a szénkefe már régen megbukott,az mindenképpen szivatott,hálából megtanítom repülni
Itt megy 1 933-as semmi baj nincs vele, ésszel kell kezelni, nem úgy mint 1 mtz-t .Van itt a fórumon lac-nak hívják asszthiszem neki 10en ezer körül van fendtjében....
ez tényleg gyors számítás, de az arányokat jól mutatja...
Az, hogy fogyasztás csökkenést, vagy teljesítménynövekedést jelent, az arányok esetén irreleváns, a fogyasztáskülönbség szántóföldi munkák esetén körül belül azonos, míg utazásnál és szállításnál (8000 esetén ez nem igazán releváns) viszont a megtakarítás sokkal jelentősebb.
legyen csak a fele, akkor is megtérül (főleg mert nekünk az alapból CVT-s 8530-as annyi volt, mint némely PST-es 8430-as...)
Minden jó rajta.Most akarom kivenni a szénkefét h.rendeljek gyárit,nehogy valami falusi megegye az új kommutátoromat.Ez ad neki fordulatot,ha ez sem segít,kiugrok az ablakon
Nem jól számolsz.
Ne számold át órára, csak területre, mert óránként nem eszik kevesebbet, hanem nagyobb területe csinál ugyan annyi üzemanyagból.
Plusz nem mindig szánt.
Nem akarom lelohasztani a lelkesedésedet, de nehogy azt gondold, hogy a 8x20-8x30-ba ki fogja bírni a 22 évet. Az a 4650-es volt. Tény, hogy szignifikánsan tovább fogja bírni, mint a fendté.
A Fendt-ek között vannak a legöregebbek, azok állítólag 5000-7000 óra között halnak meg. Úgy jelentkezik, hogy a traktor erőtlenné válik, könnyen visszaszabályoz a váltó, szélsőséges esetben a traktor egyszerűen megáll, amikor terhelést kap.
Nekünk van 412-es Fendt is, és annál már jelentkeznek ezek a tünetek, de eszem ágában sincs kedvem kijavítatni..
Amúgy a javítás egyszerű: váltó ki, új váltó be, számlát kiküld, és soha senki nem tudja meg, hogy mi volt a baja...
egzakt- úgy értem tárgyilagos. Jó, pl jd-ből nem sok fokozatmentes van az országban, de a fendtek már itt rohangálnak egy ideje, mégsem lehet használható infohoz jutni, valaki azt mondja 5000 óra nagyjavításig, valaki 8000-t mond, de arról még körülbelüli számot se hallottam, hogy mibe kerül a javítás.
Lehet, most rálegyintünk a 3literre, amit itt a kolléga említett, hogy az nem sok, de traktort (főleg nagyot) nem 2 évre vesz az ember, ki tudja mi lesz az üzemanyagárakkal 2 év múlva?!
A traktoros jo barátom. A 8330 szántottunk tavaj 6fejes lemkennel oránkénti fogy 50 l ha-onkent 40-literre jött ki. Azősszel azt mondta,hogy nem nagyon akarnak a nagy géppel szántani mert az jóval többet eszik mint a6620-as. Ez nem az én véleményem hanem ő mondta.Nekem is jobban teccik a cvt ez az én véleményem.
Nekem csak annyi volt furcsa h.kétszer körbement a főtengely mire elkapta(bár ezt a hideg is okozhatja)de mikor beindult,nem pörgött annyira fel mint anennyire szokott a mágnes miatt,és nem is lökött akkora füstöt.Olyan mintha nem indítótöltésen indult volna.De ha az enyém ilyen lenne
25053 hozzászólás
Válasz #4454. hozzászólásra
30-31-ből lett 25.
Ez pillanatnyilag hirtelen 20%-ot mutat nagyjából, amit soknak tartok így csak én a felével számolok %-osan.
Válasz #4452. hozzászólásra
És az mennyi %?
Válasz #4451. hozzászólásra
Igen !
Válasz #4450. hozzászólásra
- 5-6 / ha
Válasz #4448. hozzászólásra
S ezek (rába,landi,claas,jd) mind ugyan annyit fogyasztottak?
Válasz #4448. hozzászólásra
+-ba vagy - ba
Válasz #4445. hozzászólásra
Látod, azonos földeken ugyan az a traktor sem fogyaszt ugyan annyit.
Egy hozzávetőleges %-ban kifejezhető értékkel lehet számolni, ami semmiképp konkrét X l/ha.
Válasz #4445. hozzászólásra
Barátom új fendt-je erős 5 litert vert rá az eddigi gépeire:rába,landi,claas,jd.
Amit észre vettek, hogy volt olyan rész táblán belül ahol csak 1400-as fordulattal húzta az ekét.
Ő előtte ebben nem hit, igaz még én sem míg ki nem lesz próbálva nálam.
Válasz #4444. hozzászólásra
jó megnézzük
Válasz #4443. hozzászólásra
most a hidegben nem fog haragudni érte
Válasz #4440. hozzászólásra
A topdown és a 8530-as 13-17 l/ha-os fogyasztása összehasonlítva a 8330-as 15-25 l/ha-os fogyasztásával azonos géppel, ugyanazon földekben...
de ez megvan minden másban is (jött már ki tarlóhántás átlaga is 4,7 l/ha-ra....)
Válasz #4441. hozzászólásra
Jövőhétre mond egy kis hideget.Leköteleznél ha csinálnál egy kis videót egy -5 fokos indításról!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Válasz #4441. hozzászólásra
Az enyémben 2 db 100-as van és most gondoltam h. kicserélem az MTZ-ból a két 125-ösre.Gondolod h. felesleges?
Válasz #4437. hozzászólásra
Itt a videón hallod az önindító fordulatát.Na ez fordul hármat mire az enyém egyet
Válasz #4439. hozzászólásra
aha!!
amugy ha jó a redszer nekünk két 50Ah optima akksi löki be egy fordulatra robban a moci
Válasz #4436. hozzászólásra
Abszolút hibásan mutatja az arányokat.
Csak 1 példa: Hány literes hektáronkénti fogyasztás mellet jelent 3 liter üzemanyag-megtakarítást/ha?
Pedzed már?
Válasz #4437. hozzászólásra
Még nem de ha most leveszem az önindítót,be fogom mérni a feszültségesést,az megmutatja van-e gond.De a szénkefe már régen megbukott,az mindenképpen szivatott,hálából megtanítom repülni
Válasz #4433. hozzászólásra
Itt megy 1 933-as semmi baj nincs vele, ésszel kell kezelni, nem úgy mint 1 mtz-t .Van itt a fórumon lac-nak hívják asszthiszem neki 10en ezer körül van fendtjében....
Válasz #4435. hozzászólásra
legyen szerencséd de én nem bizok benne hogy megjavul!
a kábeleket átnézted tüzetesen ahogy irtam már neked ????
Válasz #4432. hozzászólásra
ez tényleg gyors számítás, de az arányokat jól mutatja...
Az, hogy fogyasztás csökkenést, vagy teljesítménynövekedést jelent, az arányok esetén irreleváns, a fogyasztáskülönbség szántóföldi munkák esetén körül belül azonos, míg utazásnál és szállításnál (8000 esetén ez nem igazán releváns) viszont a megtakarítás sokkal jelentősebb.
legyen csak a fele, akkor is megtérül (főleg mert nekünk az alapból CVT-s 8530-as annyi volt, mint némely PST-es 8430-as...)
Válasz #4429. hozzászólásra
Minden jó rajta.Most akarom kivenni a szénkefét h.rendeljek gyárit,nehogy valami falusi megegye az új kommutátoromat.Ez ad neki fordulatot,ha ez sem segít,kiugrok az ablakon
Válasz #4428. hozzászólásra
Na ezt már meg sem próbálom kimondani.de tudod mire gondolk!Hoztam jegyzetfüzetet,jöhet a deffinícióóóóóóóóóóóóó
Válasz #4428. hozzászólásra
engem aztán nem hozz lázba a dolog
ingyen se vinnék haza fendet!!!
és nem az ocsárólásért mondtam ezt!
egyszerüen nem megbizhatóak/a nagyok/!!
Válasz #4427. hozzászólásra
Nem jól számolsz.
Ne számold át órára, csak területre, mert óránként nem eszik kevesebbet, hanem nagyobb területe csinál ugyan annyi üzemanyagból.
Plusz nem mindig szánt.
Válasz #4427. hozzászólásra
Na igen ! Mindig az éves szinten való számolást kell szem előtt tartani.
Válasz #4424. hozzászólásra
Mi csak mondjuk h. kötött földünk van,de láttam már olyat h.a jó föld(25 AK)nem csúszott le a kormánydeszkáról.Abba meg is szakad a gép az biztos
Válasz #4425. hozzászólásra
ugyanaz volt !!nem ezért cseréltük amugy !csak hogy rendben legyen!
amugya g. szüröid tiszták??
adagoló visszatérö csö nincs eldugulva??
Válasz #4422. hozzászólásra
Nem akarom lelohasztani a lelkesedésedet, de nehogy azt gondold, hogy a 8x20-8x30-ba ki fogja bírni a 22 évet. Az a 4650-es volt. Tény, hogy szignifikánsan tovább fogja bírni, mint a fendté.
gyors fejszámolás:
3 liter ha-onként, az 12 l óránkánt, ami évi 1000 üó esetén 12000 l üzemanyag, az 5 év alatt 60.000 liter gázolaj, 300 Ft/l esetén 18.000.000 Ft.
Válasz #4416. hozzászólásra
http://distributor.deere.com/hu/ag_equipment/tractors/8030/autopowr.html
ez a autopowr
Powershift meg az amiben van fokozatnélküli váltó
Válasz #4423. hozzászólásra
Na és mikor kicserélted a porlasztókat akkor sem változott az indulás?????
Válasz #4421. hozzászólásra
Vagy nem csak homok földet szánt.
Válasz #4421. hozzászólásra
itt nálunk egy 360 nagy Fendt 2 év munka után kifeküdt a vario
mi lesz ezekel 22 éves korukra?
Válasz #4414. hozzászólásra
Aki 40-ből szánt,az vagy 40% slipel számt(ahelyett hogy levenne 1 fejet)vagy elaludt és kiment az útra az ekével
Válasz #4418. hozzászólásra
Itt a 8470-es ferga olyan 6500ü.ó. körül még váltóilag zsír !
Válasz #4412. hozzászólásra
Én se sok fendet láttam még 10000 ó val bontatlanul
Válasz #4400. hozzászólásra
A Fendt-ek között vannak a legöregebbek, azok állítólag 5000-7000 óra között halnak meg. Úgy jelentkezik, hogy a traktor erőtlenné válik, könnyen visszaszabályoz a váltó, szélsőséges esetben a traktor egyszerűen megáll, amikor terhelést kap.
Nekünk van 412-es Fendt is, és annál már jelentkeznek ezek a tünetek, de eszem ágában sincs kedvem kijavítatni..
Amúgy a javítás egyszerű: váltó ki, új váltó be, számlát kiküld, és soha senki nem tudja meg, hogy mi volt a baja...
Válasz #4404. hozzászólásra
Mondjuk nem is a paraszt dolga lenne, de mire tartjuk a gépesítési intézetet? Talán ezzel is kéne kicsit foglalkozni a kutatóknak?
Válasz #4412. hozzászólásra
OK.legalább már ezt megtudtuk
Válasz #4412. hozzászólásra
Hát mondjuk bennem is megfordult, hogy mi értelme van ilyen váltónak ha csak 2-3 litert hozz be hekinként.
Válasz #4410. hozzászólásra
Végre már 1 jd ami 40-ből szánt !!!!!!!!
Válasz #4407. hozzászólásra
Ha okosabb lennél úgy kérdezted volna meg h. én is értsem
egzakt- úgy értem tárgyilagos. Jó, pl jd-ből nem sok fokozatmentes van az országban, de a fendtek már itt rohangálnak egy ideje, mégsem lehet használható infohoz jutni, valaki azt mondja 5000 óra nagyjavításig, valaki 8000-t mond, de arról még körülbelüli számot se hallottam, hogy mibe kerül a javítás.
Lehet, most rálegyintünk a 3literre, amit itt a kolléga említett, hogy az nem sok, de traktort (főleg nagyot) nem 2 évre vesz az ember, ki tudja mi lesz az üzemanyagárakkal 2 év múlva?!
Válasz #4407. hozzászólásra
Nyert !
A traktoros jo barátom. A 8330 szántottunk tavaj 6fejes lemkennel oránkénti fogy 50 l ha-onkent 40-literre jött ki. Azősszel azt mondta,hogy nem nagyon akarnak a nagy géppel szántani mert az jóval többet eszik mint a6620-as. Ez nem az én véleményem hanem ő mondta.Nekem is jobban teccik a cvt ez az én véleményem.
Válasz #4403. hozzászólásra
Az adagolót jelre tettem,de ennek látom a legkisebb beleszólását az indításba
Válasz #4405. hozzászólásra
ha most van szó róla akkor igen
Válasz #4382. hozzászólásra
Talán buta vagyok, de azé megkérdezem
PST az PowerShift,
CVT az AutoPowr lenne?
Válasz #4401. hozzászólásra
Nekem csak annyi volt furcsa h.kétszer körbement a főtengely mire elkapta(bár ezt a hideg is okozhatja)de mikor beindult,nem pörgött annyira fel mint anennyire szokott a mágnes miatt,és nem is lökött akkora füstöt.Olyan mintha nem indítótöltésen indult volna.De ha az enyém ilyen lenne