Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak648 FtBenzin árak634 FtEUR408 FtUSD393.08 FtCHF431.78 FtGBP487.8 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Ha megnézzük a trendet az látható, hogy minden nagy gyártó a fokozatmentes hajtómű irányába mozdult el, a mi szempontunkból az a kérdés, hogy meddig bírja a hajtómű és milyen költség és időszükséglettel bír a javítása? Tovább göngyölítve, az idő és üzemanyag-megtakarítás kiadja-e a beszerzési ár többletét és a javítási költségek közti különbséget?
Na ez az a kérdéskör, amire egzakt választ még sehol nem kaptam.
A 8000-res nem szarul indul hanem JJJÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓLLL mert beindult,az enyém meg nem.Ezzel meg végleg kétségbeestem h.a Tied rossz porlasztóval is jól indult,mert az enyémekre azt mondta a szerelő h.még jók,de ném ködösített úgy mint egy új és ebbe bíztam h. ezért nem indul,mert az adagoló felújított rajta és kartergáza is csak melegen van minimális,úgyhogy innentől gőzöm nincs h. mi baja lehet
SZENI !!olvasom a dolgokat a pórlasztodról és már régeben is volt ez táma ! én mikor megnézettem a pórkat. a meinkböl csak 2 darabb ami ködölt a többi pisilt!/mégis indult könnyen/
én ekkor új p. sort nyomtam belle !!a nyomást még az adagolós is több próbálkozásra tudja belöni mert alátétezni kell amiért ujra meg ujra meg kell bontani!!
ezért szokott a csucs tartó hüvely megrepedni/vékony a fala/
szóval a pontos nyomás lényeges .de a adagolód is rossz lehet nem emlékszem hogy azt nézetted ?
az 8000 hogy miért ilyen xarul indul nem üzanyag hibaja lehett,:szerintem
váltóról annyit,hogy nem akarom ismételni az előttem szólókat,nekünk is ugyanezek a tapasztalatok a 7830nál,terhelésnél végig tartja a fordulatot talajon,pótkocsinál meg ha elérte a sebességet síkon visszaáll 1400re 40nél 1600ra 50nél. szántásban ahol előttem mások bérmunkáztak (tőlük az adat) igaz más márkákkal de fokozatos váltóval 2-3 literrel kevesebből megcsináltuk,meg sem mertem mondani mondom nekem is annyiból jött ki mint nektek. folyamatos fordulat/sebesség arányítás van tehát elvileg annyi gázolajat kap mindig amennyi pont kell. nem beszélve a kényelmességről...
Nekünk abszolút pozitív a tapasztalat, de nehéz megmondani, hogy mit okoz a váltó, és mit az egyéb különbségek (pl. nagyobb motor)
Összehasonlítások: Rapid 300-al 6920S-as JD dolgozott 12,4 km-el, 1800-1900 as fordulaton, levetett napi 25-30 ha-t, és megevett hozzá 10-12 l-t. A 7430-as ugyanazzal a géppel megy 15 km/h-val, a motorfordulat ingadozik terhelés függvényében 1600-1900 között, elvet napi 30-35 ha-t, és megeszi 6-12 l/ha-t...
A másik, aminél meg lehet nézni, az a TD400-as. A Demo 8330-as PST váltóval dolgozott 15-25 l/ha tartományban, viszont a munkasebességben csak 3 fokozat volt (10-15 km/h), míg a 8530-as a cvt váltóval fogyaszt 11-17 l/ha-ig, és a motorfodulat nem moccan el 1800-1900-as tartományból, csak a fordulóknál, míg a váltó folyamatosan gyorsítja vagy lassítja a gépet, a teljesítményigény függvényében...
Ugyanez utazásnál, amikor elindulsz, meg gyorsítol, akkor pörög a motor, ha elérted azt a sebességet, amin haladni akarsz, akkor a sebesség marad, de a motorfordulat folyamatosan esik, ha elérsz egy hidat, vagy emelkedőt, stb, akkor újra felpörög, majd ha már nem kell kraft, akkor ejti a fordulatot ismét. méri a pillanatnyi fogyasztását is, a 8530-as amikor erőből húz, 63 l/ó, amikor utazik, akkor 21-25 l/ó... A pst-s JD ami nagyon nem tetszett, hogy teljes fordulaton ment 42-t, míg kényelmesebb (gazdaságosabb) fordulatszámnál, csak 36-37-t. A CVT-s 1300-nál is megy 40-el...
Ez a fogyasztás egy bűvös kérdés, de szerintem a traktoros lábán/tenyerén legalább annyi múlik, mint a gépen. Ha a demo gépet odaadják a rába pilótájának, és az elkezd vele megszokásból úgy dolgozni, mint ahogy a rábával dolgozott, akkor valószínüleg nem a leggazdaságosabb módon fog üzemelni a szerkezet. Sokszor bebizonyosodott már, hogy ritka az a technika, ami az emberi hülyeséget képes teljesen kiküszöbölni.
Szomszéd faluba próbáltak dyna vt-s nagy fergát steiger helyett akarták,a teljesítmény meg minden tetszett nekik de amikor visszatankolták majdnem rosszul lettek! Sokkal többet evett mint a rába.
Végülis jd-t vettek meg a rába is megmaradt.
Itt vagyok, bocsi csak etetni voltam.
Max olyan 1500 Üo. van benne teljes motorgenerál óta. -10ben indítottuk egyszer a télen, az volt a leghidegebb, de akkor sem forgatta sokszor, max kétszer háromszor és negyedannyira sem füstölt mint a tietek. -5ben pedig úgy indul, mint +10ben. Dehát szinte új a motor.
Szerintem indulj el a porlasztóktól, utána adagoló, majd kompresszió mérés. Lehet, hogy ezt előttem már leírták, nem olvastam el, de jobb ötlet itt sem született.
A JD-mnek olyan a porlasztója mint egy közepesen jó MTZ porlasztó.A BMW-nek olyan h. a porlasztóvizsgálóban mikor megnyomtuk,a gázolaj nem lefelé ment hanem felhőként körbe-körbe a műhelyben és mindenáron meg akart folytani bennünket.Mikor tak. nyálunk összeszakadt mert seprűvel sem tudtuk a g.felhőt kihajtani,akkor kimentünk az udvarra és kb 15 perc mulva tudtunk csak visszamenni.A JD-nek a porl.-ja csak belelöki(porlasztja?)a gázolajat a pohárba de nincs SEMILYEN felfelé áramló gőz v.gázosodás.Na ez egy hasznélható és mindenki számára érthető jellemzés a porlasztóról.Csak ennyit várnék h.valaki ilyen érthetően leírja h.milyennek kell lenni egy jó JD porlasztónak,de már attól félek ezt is a magam kárán kell megtanulnom,mert senki nem látott még ilyet,v. jól titkolja
Valamikor említetted h.a motor nem eredeti,és van benne valamennyi üzemóra.??? Ezen a videón körbefordult a főtengely vagy kétszer mire berobbant.Akkor azt mondod h.a Tietek -5 fokban hamarabb indul és nem is füstöl ennyire sem?
Melléültünk apámmal. Fogalmunk sincs, nálunk -5 -6 fokban könnyen indult még, de ennek majdnem új a motorja. (Ezt most le is kopogtam.) Talán víz az üzemanyag rendszerben. Mintha a hengerek fele nem üzemelne.
Eben van valami mert a régebi JD ket azt bizony jol megkelet tekerni ijen volt a mi 4630 unk is.. Ami jol indult mikor jol meg let tekerve..De pl a komb 2266 az viszont talán nyög egy nagyot és már megy is.. szerencsére!!
Szia sok kérdést tetél föl.. Ami fix a RÁBA motor nem egy világmárka.. De azért el vagyunk vele.. A miénkröl beszélve Jó öninditó jó akumlátorok normális motor.. De a hideget nem szereti.. Vagyis ojan tüneteket produkál hogy szükséges neki hideginditót adni.. mert különben feleslegesen tekerteted meg pipáltatod.. de ha kap egy keveset akor rögtön beindul.. Azt tudnod kell mi feleslegesen nem babráljuk a motort tehát egy szelephézag és egy porlasztó csucs sor csere lehet hogy beleférne..Nálunk a téli üzem nem szokás..!!A kezdeti fehér füstölést ez is hamar abbahagyja..Nekünk ami most gond volt az az üzemanyag rendszer elfagyása volt.. sajnos vizes volt a gázolaj.. És ez okozott problémát a hidegben..De ez bármeik menö gépet két válra fektet söt a rába talán kevesebb és olcsób károsodást szenved mint egy 30-as JD
Úgy látom Benneteket megfertőzött a nyugati fejlett technika!Hát nem láttátok h. beindult??Ha az enyém így indulna 0 fokban,a pucér seg..met a hideg falhoz nyomnám örömömben!!!!!!!
25053 hozzászólás
Válasz #4402. hozzászólásra
Ezt ilyenkor kérded?
Válasz #4398. hozzászólásra
Necsi necsi necsi...
Még a fogyasztást se képes a legtöbb paraszt objektíven vizslatni, nem hogy ilyen komplex eredményeket
Válasz #4396. hozzászólásra
elötöltés helyén van mikor az adagolót feltették ??/vonalon/
Válasz #4398. hozzászólásra
majdnem végigemésztettem az eszmefuttatást,de az egzaktnál végképp lediferáltam???????????????????????
Válasz #4397. hozzászólásra
szivárgásra gondoltunk mi is
Válasz #4398. hozzászólásra
És nem is kapunk,míg el nem kezdenek majd egyszer dögleni.
Válasz #4396. hozzászólásra
Holnap levidejózom,hogy indul a mienk.Dec 16-án járt utoljára.Kíváncsi leszek.Bár nincs hideg,meg zárt helyen van.
Válasz #4391. hozzászólásra
Ha megnézzük a trendet az látható, hogy minden nagy gyártó a fokozatmentes hajtómű irányába mozdult el, a mi szempontunkból az a kérdés, hogy meddig bírja a hajtómű és milyen költség és időszükséglettel bír a javítása? Tovább göngyölítve, az idő és üzemanyag-megtakarítás kiadja-e a beszerzési ár többletét és a javítási költségek közti különbséget?
Na ez az a kérdéskör, amire egzakt választ még sehol nem kaptam.
Válasz #4394. hozzászólásra
Akkor nem fordul át a motor.A 6920-nak már 2 coolerje jukadt ki.Bár ha még csak szivárog,akkor jó lehet az ötlet.
Válasz #4392. hozzászólásra
A 8000-res nem szarul indul hanem JJJÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓLLL mert beindult,az enyém meg nem.Ezzel meg végleg kétségbeestem h.a Tied rossz porlasztóval is jól indult,mert az enyémekre azt mondta a szerelő h.még jók,de ném ködösített úgy mint egy új és ebbe bíztam h. ezért nem indul,mert az adagoló felújított rajta és kartergáza is csak melegen van minimális,úgyhogy innentől gőzöm nincs h. mi baja lehet
Válasz #4393. hozzászólásra
nemntudom nyomni mert maxom van a k gáz, váltóval szabályzom a sebességet...
Válasz #4346. hozzászólásra
most nézte fater lehet hogy a collerböl viz került a hengerekbe
mentem enni de jövök
Válasz #4391. hozzászólásra
És ha 50-nél 1600-as fordulatnál észrevétlenül élkezded nyomni még neki,akkor mennyivel megy?
SZENI !!olvasom a dolgokat a pórlasztodról és már régeben is volt ez táma ! én mikor megnézettem a pórkat. a meinkböl csak 2 darabb ami ködölt a többi pisilt!/mégis indult könnyen/
én ekkor új p. sort nyomtam belle !!a nyomást még az adagolós is több próbálkozásra tudja belöni mert alátétezni kell amiért ujra meg ujra meg kell bontani!!
ezért szokott a csucs tartó hüvely megrepedni/vékony a fala/
szóval a pontos nyomás lényeges .de a adagolód is rossz lehet nem emlékszem hogy azt nézetted ?
az 8000 hogy miért ilyen xarul indul nem üzanyag hibaja lehett,:szerintem
váltóról annyit,hogy nem akarom ismételni az előttem szólókat,nekünk is ugyanezek a tapasztalatok a 7830nál,terhelésnél végig tartja a fordulatot talajon,pótkocsinál meg ha elérte a sebességet síkon visszaáll 1400re 40nél 1600ra 50nél. szántásban ahol előttem mások bérmunkáztak (tőlük az adat) igaz más márkákkal de fokozatos váltóval 2-3 literrel kevesebből megcsináltuk,meg sem mertem mondani mondom nekem is annyiból jött ki mint nektek. folyamatos fordulat/sebesség arányítás van tehát elvileg annyi gázolajat kap mindig amennyi pont kell. nem beszélve a kényelmességről...
Válasz #4388. hozzászólásra
Na végre!!! a videóig!!!!
Válasz #4366. hozzászólásra
Ha nem is körbe körbe,de porlaszt szépen.
Válasz #4387. hozzászólásra
olvasom
Válasz #4386. hozzászólásra
Olvass vissza!
Válasz #4384. hozzászólásra
mondjad
Nekem is jobban teccik a cvt
4650 ; 4755 hol vagytok??????? szakvéleményt kérnék!!!!!!
Válasz #4377. hozzászólásra
Köszi ez világos beszéd és használható info.
Válasz #4365. hozzászólásra
Most már vagyok.
Nekünk abszolút pozitív a tapasztalat, de nehéz megmondani, hogy mit okoz a váltó, és mit az egyéb különbségek (pl. nagyobb motor)
Összehasonlítások: Rapid 300-al 6920S-as JD dolgozott 12,4 km-el, 1800-1900 as fordulaton, levetett napi 25-30 ha-t, és megevett hozzá 10-12 l-t. A 7430-as ugyanazzal a géppel megy 15 km/h-val, a motorfordulat ingadozik terhelés függvényében 1600-1900 között, elvet napi 30-35 ha-t, és megeszi 6-12 l/ha-t...
A másik, aminél meg lehet nézni, az a TD400-as. A Demo 8330-as PST váltóval dolgozott 15-25 l/ha tartományban, viszont a munkasebességben csak 3 fokozat volt (10-15 km/h), míg a 8530-as a cvt váltóval fogyaszt 11-17 l/ha-ig, és a motorfodulat nem moccan el 1800-1900-as tartományból, csak a fordulóknál, míg a váltó folyamatosan gyorsítja vagy lassítja a gépet, a teljesítményigény függvényében...
Ugyanez utazásnál, amikor elindulsz, meg gyorsítol, akkor pörög a motor, ha elérted azt a sebességet, amin haladni akarsz, akkor a sebesség marad, de a motorfordulat folyamatosan esik, ha elérsz egy hidat, vagy emelkedőt, stb, akkor újra felpörög, majd ha már nem kell kraft, akkor ejti a fordulatot ismét. méri a pillanatnyi fogyasztását is, a 8530-as amikor erőből húz, 63 l/ó, amikor utazik, akkor 21-25 l/ó... A pst-s JD ami nagyon nem tetszett, hogy teljes fordulaton ment 42-t, míg kényelmesebb (gazdaságosabb) fordulatszámnál, csak 36-37-t. A CVT-s 1300-nál is megy 40-el...
Én csak CVT-t vennék újra!
Ez a fogyasztás egy bűvös kérdés, de szerintem a traktoros lábán/tenyerén legalább annyi múlik, mint a gépen. Ha a demo gépet odaadják a rába pilótájának, és az elkezd vele megszokásból úgy dolgozni, mint ahogy a rábával dolgozott, akkor valószínüleg nem a leggazdaságosabb módon fog üzemelni a szerkezet. Sokszor bebizonyosodott már, hogy ritka az a technika, ami az emberi hülyeséget képes teljesen kiküszöbölni.
Válasz #4365. hozzászólásra
Szomszéd faluba próbáltak dyna vt-s nagy fergát steiger helyett akarták,a teljesítmény meg minden tetszett nekik de amikor visszatankolták majdnem rosszul lettek! Sokkal többet evett mint a rába.
Végülis jd-t vettek meg a rába is megmaradt.
Válasz #4366. hozzászólásra
Hála istennek, olyat még tényleg nem láttunk szét szedve. Szóval lehet az a problémád.
Válasz #4377. hozzászólásra
Sőt ha pontos akarok lenni, akkor szinte nem is füstölt.
Válasz #4363. hozzászólásra
Itt vagyok, bocsi csak etetni voltam.
Max olyan 1500 Üo. van benne teljes motorgenerál óta. -10ben indítottuk egyszer a télen, az volt a leghidegebb, de akkor sem forgatta sokszor, max kétszer háromszor és negyedannyira sem füstölt mint a tietek. -5ben pedig úgy indul, mint +10ben. Dehát szinte új a motor.
Szerintem indulj el a porlasztóktól, utána adagoló, majd kompresszió mérés. Lehet, hogy ezt előttem már leírták, nem olvastam el, de jobb ötlet itt sem született.
A 8450-es asszem rapidos
Az eggyik az egy kft-é 8470 top down 400 6 fejes eke kombi megy rendesen. Másik 8450 ih tarcsa 6 fejes eke kombi kevesebbet megy,mert vállalkozóé.
Válasz #4373. hozzászólásra
Mekkorák a fergák, mit csinálnak ?
Sokat állnak ??? Mert azért szoktak ám azt is....
Hatvan Gyöngyös környéke
Válasz #4371. hozzászólásra
Na mesélj !!
Merre vagy ?
Van itt két variós ferga is azokról jobb fogyasztást hallottam.
Válasz #4369. hozzászólásra
Aszentsé..t !!!!!
Pedig azt mondják, hogy inkább 10%-al kevesebbet kéne.
Mind a kettőnek megvan a gépparkja, eggyik 4-et a másik 6-7 fejet húz.
Válasz #4367. hozzászólásra
Az nem lehet, hogy a 66-os gépei húzgálja a nagy dög és így nincs leterhelve ??????
Válasz #4365. hozzászólásra
Szabi! Az eggyik kolegának van itt 8330 fokozatmentes váltóval 10 lityóval többet eszik neki mint a 6620-as hektáronként.
Válasz #4364. hozzászólásra
A JD-mnek olyan a porlasztója mint egy közepesen jó MTZ porlasztó.A BMW-nek olyan h. a porlasztóvizsgálóban mikor megnyomtuk,a gázolaj nem lefelé ment hanem felhőként körbe-körbe a műhelyben és mindenáron meg akart folytani bennünket.Mikor tak. nyálunk összeszakadt mert seprűvel sem tudtuk a g.felhőt kihajtani,akkor kimentünk az udvarra és kb 15 perc mulva tudtunk csak visszamenni.A JD-nek a porl.-ja csak belelöki(porlasztja?)a gázolajat a pohárba de nincs SEMILYEN felfelé áramló gőz v.gázosodás.Na ez egy hasznélható és mindenki számára érthető jellemzés a porlasztóról.Csak ennyit várnék h.valaki ilyen érthetően leírja h.milyennek kell lenni egy jó JD porlasztónak,de már attól félek ezt is a magam kárán kell megtanulnom,mert senki nem látott még ilyet,v. jól titkolja
.Fecó. vagy ????????
Kérdésem a fokozatmentesről : az előző nagy trakikhoz képest ugyan azzal az eszközökkel dolgozva van-e üzemanyag megtakarításod ????
Válasz #4349. hozzászólásra
Ettől komolyabbról ne is álmodj!
Válasz #4362. hozzászólásra
Valamikor említetted h.a motor nem eredeti,és van benne valamennyi üzemóra.??? Ezen a videón körbefordult a főtengely vagy kétszer mire berobbant.Akkor azt mondod h.a Tietek -5 fokban hamarabb indul és nem is füstöl ennyire sem?
Válasz #4361. hozzászólásra
Melléültünk apámmal. Fogalmunk sincs, nálunk -5 -6 fokban könnyen indult még, de ennek majdnem új a motorja. (Ezt most le is kopogtam.) Talán víz az üzemanyag rendszerben. Mintha a hengerek fele nem üzemelne.
Válasz #4346. hozzászólásra
Most huszadjára megnézve 0 fok körül lehet.Túl hamar abbahagyta a fehér füstöt. Hartmy,véleményt kérnék!!!!
Válasz #4359. hozzászólásra
Eben van valami mert a régebi JD ket azt bizony jol megkelet tekerni ijen volt a mi 4630 unk is.. Ami jol indult mikor jol meg let tekerve..De pl a komb 2266 az viszont talán nyög egy nagyot és már megy is.. szerencsére!!
Válasz #4358. hozzászólásra
A 4755-ös JD-om de tudom hogy gyenge az öninditóm
Válasz #4356. hozzászólásra
Neked mijen gép nem akar meni 0 fokban??
Válasz #4355. hozzászólásra
Szia sok kérdést tetél föl.. Ami fix a RÁBA motor nem egy világmárka.. De azért el vagyunk vele.. A miénkröl beszélve Jó öninditó jó akumlátorok normális motor.. De a hideget nem szereti.. Vagyis ojan tüneteket produkál hogy szükséges neki hideginditót adni.. mert különben feleslegesen tekerteted meg pipáltatod.. de ha kap egy keveset akor rögtön beindul.. Azt tudnod kell mi feleslegesen nem babráljuk a motort tehát egy szelephézag és egy porlasztó csucs sor csere lehet hogy beleférne..Nálunk a téli üzem nem szokás..!!A kezdeti fehér füstölést ez is hamar abbahagyja..Nekünk ami most gond volt az az üzemanyag rendszer elfagyása volt.. sajnos vizes volt a gázolaj.. És ez okozott problémát a hidegben..De ez bármeik menö gépet két válra fektet söt a rába talán kevesebb és olcsób károsodást szenved mint egy 30-as JD
Úgy látom Benneteket megfertőzött a nyugati fejlett technika!Hát nem láttátok h. beindult??Ha az enyém így indulna 0 fokban,a pucér seg..met a hideg falhoz nyomnám örömömben!!!!!!!