Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR414.08 FtUSD396.98 FtCHF444.25 FtGBP499 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz bandigh #22894. hozzászólásáraÚjakat kapott, az volt a vicces, hogy az újak végig menetesek voltak, míg amit kiszedtünk csak részmenetesek... Erra mondják, hogy jobb a végig menetes, mert az végig nyúlik, míg a csapos a menetes részén nyúlik jobban, így elbarmolhatja a blokkban a menetet...
Válasz gcastle #22884. hozzászólásáraEz már bérmunka volt nem saját, úgy felverte a sok gyom, hogy megérte volna aratás előtt glifozáttal, vagy dikváttal lefújni.
Válasz Vinkó 75 #22888. hozzászólásáraAmi lemaradt...sima hengerfejnél a szelepet illesztik utána. A részleges égéstérrel ellátott síkolt hengerfejnél megy a matek. De a gyártónak van arra útmutatása. A hüvely kiállást fontos mérni. Az őzikénél is vannak minden méretben hézagolók, sajna a tömeggyártás kissé pontatlan.
Válasz _NB_ #22876. hozzászólásáraAkkor mérnek számolnak tömítést..vagy faragnak a dugattyúból. Ha a blokkot is síkolták. A többi az sima ...a gyárban a szalagon szárazon szerelik a tömítést. A kent tömítést a rásülés miatt szokták csinálni..de az valóban nem hasznos. A csavar kenése meghatározott anyaggal történik az ellenállás végett. Igaz ilyenkor a lehúzási nyomaték is más. A lépcsős lehúzás az alap. A fokolás látványos de gyakorlatilag mára ki napi szinten csinálja,már nm-ben tudja nem fokol. Gyártósoron az automata leveri oszt jónapot. Mégis el megy 10 ezer órát minimum.Egyedi gyártásnál megy a pepecselés. Tömeggyártásnál...az csak időhúzás.
Válasz _NB_ #22876. hozzászólásáraNa nálam a szerelő nem így húzta le a hengerfejet, mert itt ugye 80Nm+3x90fok, nálam 90-120-150Nm+2x90fokkal dolgoztak, no meg a sorrendet sem így csinálta... Nem hinném, hogy különbség lenne a javítási utasitásokban, bár lehet lóerő függő a dolog... Mondjuk elring tömítés rába(man 2153) motorhoz írja a 60 perces pihenőt valahol a végső nyomaték környékén, plusz 1000-1000 óra után az utánhúzást, de volt már olyan tömítés is a cimboránál, amit lehúzás után fellazítást és újrahúzást kért...
Válasz _NB_ #22876. hozzászólásáraMikor a szerb perkinsemet generálozták,akkor gyűrűk nélkül összerakták,és utánna esztergálták le a dugók tetejét hogy meglegyen a 2 tized kiállás. És ezt egy 30 éves motornál. Azt akarom mondani,nem újkeletű dolog ez már.
Válasz gcastle #22869. hozzászólásáraKöszönöm szépen, jó aprólékos, van áttekintés.
A hibát sikerült eltávolítani, remélem tartósan. Holnap éles próba van tervben.
Válasz gcastle #22865. hozzászólásáraHüvely-dugó kint volt ? A többit megnéztétek, azt rendben találtátok mint írtad. Marad a víz pumpa(ha beépített).Esetleg leszivárog a hüvelynél. Bár nem egy sima tömítése van ott sem. Ha az illesztő hüvelyeknél fel ült, annak azon látszani kellene. De gondolom szerelés előtt mérve volt. Valamint az mára a tömítést is kinyomta volna.
Érdekes, de a gyártok általában dugattyú kiállás mértékétől teszik függővé, hogy milyen vastag hf.tömítés kell, gondolom ha még eredeti a hengerfej.
Ha már köszörülték akkor valami szerelésiben kéne min-max adatokat keresni valószínűleg, Pl: hogyha a hengerfej ilyen magas és a dugattyú ennyire áll ki akkor ilyen vastag tömítés kell.
Ez is egy érdekes megközelítés miszerint a dugattyú magasságával operálnak.
A hf.tömítés méretét szokták jelölni, fogakkal vagy lyukkal a tömítésen.
Pl Pl 206 Peugeot
Ami még érdekes, hogy a tömítést szárazon kel szerelni, nem lehet olajos, ez legtöbbször megy is, a csavarokon meg minimális olaj kel csak legyen.
Ellenben van aki belemártja kannába és úgy szereli, amitől lehet a tömítés is olajos lesz, csak már nem látszódik és idő előtt átég.
Válasz gcastle #22869. hozzászólásáraHmm épp linkelni akartam hogy van egy másik is, de aztán a könyvjelzős link ide dobott, így látom megújult az oldal, sajna a Ford trakik lekerültek, ha jó látom ?
Válasz _NB_ #22836. hozzászólásáraSzia!
Látom ügyes vagy ilyen oldalak bemásolásában, amit nagyon szépen köszönök, mivel segítségem vagy.
NH 7040 traktorra is be tudnál nekem ide tenni hasonló oldalakat?
Jelenleg a hátsó részéről kellene, ahol a hidraulikus pumpa és az elosztók vannak a pumpa felett.
Tegnap szétszakított az elosztónál valamit, alig tudtam haza juttatni a traktort.
Akkor szakadt szét, amikor a traktoron összekapcsoltam az automatikus tengelykapcsolót 4x4-re. Addig ment minden rendben.
Nagyon megy az agyamra a Holland traktor, alig dolgozott 50 órát a sebváltó felujítása óta, máris probléma.
Válasz gcastle #22865. hozzászólásáraAzok a stiftek egy vékonyabb tömitésnél meg fej sikolás után feltámaszthatnak. Azt senki nem mérte? Más motoron is az megszivathat.
Válasz _NB_ #22855. hozzászólásáraSzervizes rakta a hengerfejet, mézegetett-méricskélt, én csak a common railt pakoltam össze, meg a fekvő olajkályhát a blokk fölött!
Válasz .Richard. #22860. hozzászólásáraA váz az olajteknő, mint a 8as szarvasoknál...
1,03 baros a sapka, és hidegen nem enged sehol.
Jó mulatság, férfi munka lesz!
Válasz gcastle #22858. hozzászólásáraGondolom melegen megy a viz az olajba. Be kéne melegiteni aztán kartelt ha lehet leszedni a vizrendszert meg a hűtősapkánál megnyomatni amennyit enged a rendszer. Gondolom 1.5 bart lehetne. Aztán alul csepeg valahol. Biztos meglátni.
Válasz gcastle #22854. hozzászólásáraÉrdekes, olyan dolgokon agyalj ahol a csak a víz tud az olajba kerülni.
Hüvelyrepedésnél azért csak beledolgozna vízbe nem ha olaj nem is de a hengernyomás egy része ott volna nem?
Vízpumpa tömbszelence, motorolaj keni a vízpumpád ? A motorolaj nyomása nem nagyobb mint a hűtőrendszeré ?
Olyan helyen lehet a difi ahol nincs másik oldalról nyomás, pl ha hengerfej felül volna repedt a szelepeknél, ahol nincs nyomás és bele könnyezné a vizet, ami csak simán lefolyna karterba.
Írtad, hogy volt síkolva, pluszos tömítés és brezon, illesztőstift magasság ellenőrzés megvolt, nehogy az támaszon ki?
Válasz gcastle #22845. hozzászólásáraSenkinek semmi 5let? Na akkor megint szétszedem-összerakom, aztán ha lesz érdeklődés, megosztom a tapasztalatokat...
Válasz Sk Laci #22847. hozzászólásáraBiztos, hogy a trakin kurtak el vmit ennel a szerianal mert mint mondtam nekem is ugyan ugy keson fog a pot, 170es trakival meg idoben fog.
Bar en is szeretnem tudni mit lehet csinalni vele.
Válasz Sk Laci #22847. hozzászólásáraTeher pótkocsi ha ABS-el van ellátva megviccelhet. Valamint ha a tengelyterhelés érzékeléssel van a levegő ráengedés szabályozva. Bizony használt ilyen típusú pótkocsinál, már kellett a levegőszabályzón állítani. Ugyanis üresen nem engedett át elég levegőt a fékmunkahengerekre. Ott a hídról jött egy állítókar, mi nem csak a légrugónyomást szabályozta. De egy beiktatott szeleppel. Szabályozta a fékszelepről le áramló levegő mennyiségét is. Gyakorlatilag azon a szelepen volt egy m8-as csavar ellenanyával és azzal lehetett állítani. Rá tettem egy mérőórát a fékhenger mérőpontjára és addig állítottam még nem jött meg rendesen a nyomás. Utána nem viccelte tovább a teherautót sem. Sajna a teher autó és a pót ABS-es való összekötése kivitelezhetetlen volt. Mivel volt a két gép között 20 és és némi rágcsáló beavatkozás.
Válasz Sk Laci #22847. hozzászólásáraMondjuk én még nem láttam négykerék fékezésű traktor kerekeit csúszni soha, ha így van tényleg akkor nézesd meg mert az nem természetes hogy ennyi késés legyen a pótnál.
Meg persze én ha szállítok időben elveszem a gázt, szinte magától begurulok a befordulóig...
25046 hozzászólás
Válasz gcastle #22897. hozzászólásáraEzeken kell 1000 óránként szelephézagot állítani, nehogy kampeca!
Válasz _NB_ #22896. hozzászólására6.8-as motor... Bal oldalt a common rail...
Válasz gcastle #22895. hozzászólásáraItt is egy 6 hengerest bütykölnek
Válasz bandigh #22894. hozzászólásáraÚjakat kapott, az volt a vicces, hogy az újak végig menetesek voltak, míg amit kiszedtünk csak részmenetesek... Erra mondják, hogy jobb a végig menetes, mert az végig nyúlik, míg a csapos a menetes részén nyúlik jobban, így elbarmolhatja a blokkban a menetet...
Válasz gcastle #22887. hozzászólásáraÚjrahúzásnál aztán kapta az új csavarokat, gondolom..
Válasz gcastle #22892. hozzászólásáraEz inkább a kötelező táncok kategória volt.
Válasz RkTomi #22891. hozzászólásáraÉrtem, a jó kis zsíros bérmunka... Gyáááá!
Válasz gcastle #22884. hozzászólásáraEz már bérmunka volt nem saját, úgy felverte a sok gyom, hogy megérte volna aratás előtt glifozáttal, vagy dikváttal lefújni.
Válasz mtz1221 #22886. hozzászólásáraNemrég jött meg Zombor-ból az MF 590 motorja. Ott is ez volt. A blokkot is síkolni kellett kicsit.
Válasz Vinkó 75 #22888. hozzászólásáraAmi lemaradt...sima hengerfejnél a szelepet illesztik utána. A részleges égéstérrel ellátott síkolt hengerfejnél megy a matek. De a gyártónak van arra útmutatása. A hüvely kiállást fontos mérni. Az őzikénél is vannak minden méretben hézagolók, sajna a tömeggyártás kissé pontatlan.
Válasz _NB_ #22876. hozzászólásáraAkkor mérnek számolnak tömítést..vagy faragnak a dugattyúból. Ha a blokkot is síkolták. A többi az sima ...a gyárban a szalagon szárazon szerelik a tömítést. A kent tömítést a rásülés miatt szokták csinálni..de az valóban nem hasznos. A csavar kenése meghatározott anyaggal történik az ellenállás végett. Igaz ilyenkor a lehúzási nyomaték is más. A lépcsős lehúzás az alap. A fokolás látványos de gyakorlatilag mára ki napi szinten csinálja,már nm-ben tudja nem fokol. Gyártósoron az automata leveri oszt jónapot. Mégis el megy 10 ezer órát minimum.Egyedi gyártásnál megy a pepecselés. Tömeggyártásnál...az csak időhúzás.
Válasz _NB_ #22876. hozzászólásáraNa nálam a szerelő nem így húzta le a hengerfejet, mert itt ugye 80Nm+3x90fok, nálam 90-120-150Nm+2x90fokkal dolgoztak, no meg a sorrendet sem így csinálta... Nem hinném, hogy különbség lenne a javítási utasitásokban, bár lehet lóerő függő a dolog... Mondjuk elring tömítés rába(man 2153) motorhoz írja a 60 perces pihenőt valahol a végső nyomaték környékén, plusz 1000-1000 óra után az utánhúzást, de volt már olyan tömítés is a cimboránál, amit lehúzás után fellazítást és újrahúzást kért...
Válasz _NB_ #22876. hozzászólásáraMikor a szerb perkinsemet generálozták,akkor gyűrűk nélkül összerakták,és utánna esztergálták le a dugók tetejét hogy meglegyen a 2 tized kiállás. És ezt egy 30 éves motornál. Azt akarom mondani,nem újkeletű dolog ez már.
Válasz _NB_ #22876. hozzászólásáraAlacsonyabb dugó... Mert az excentrikus hajtókarcsapágy jobb megoldás?
Válasz RkTomi #22883. hozzászólásáraOtt aztán volt leválasztás!
Búzában utolsó nap mintha kicsit betapadtak volna a rotorkosarak:
Válasz _NB_ #22876. hozzászólásáraKöszi a linket!
Válasz gcastle #22869. hozzászólásáraKöszönöm szépen, jó aprólékos, van áttekintés.
A hibát sikerült eltávolítani, remélem tartósan. Holnap éles próba van tervben.
Válasz gcastle #22865. hozzászólásáraHüvely-dugó kint volt ? A többit megnéztétek, azt rendben találtátok mint írtad. Marad a víz pumpa(ha beépített).Esetleg leszivárog a hüvelynél. Bár nem egy sima tömítése van ott sem. Ha az illesztő hüvelyeknél fel ült, annak azon látszani kellene. De gondolom szerelés előtt mérve volt. Valamint az mára a tömítést is kinyomta volna.
Válasz bandigh #22875. hozzászólásáraAkkor fehér füsttel fogy a fagyálló, meg melegszik a fagyálló, de nem tud lemenni az olajba.
Válasz Full Random #22874. hozzászólásáraVolt kint egy napig benzinnel felöntve...
Válasz bandigh #22875. hozzászólásáraCsak mondtam egy tippet, nem ismerem a motort
Válasz gcastle #22865. hozzászólására
Érdekes, de a gyártok általában dugattyú kiállás mértékétől teszik függővé, hogy milyen vastag hf.tömítés kell, gondolom ha még eredeti a hengerfej.
Ha már köszörülték akkor valami szerelésiben kéne min-max adatokat keresni valószínűleg, Pl: hogyha a hengerfej ilyen magas és a dugattyú ennyire áll ki akkor ilyen vastag tömítés kell.
Ez is egy érdekes megközelítés miszerint a dugattyú magasságával operálnak.
A hf.tömítés méretét szokták jelölni, fogakkal vagy lyukkal a tömítésen.
Pl Pl 206 Peugeot
Ami még érdekes, hogy a tömítést szárazon kel szerelni, nem lehet olajos, ez legtöbbször megy is, a csavarokon meg minimális olaj kel csak legyen.
Ellenben van aki belemártja kannába és úgy szereli, amitől lehet a tömítés is olajos lesz, csak már nem látszódik és idő előtt átég.
Ez egy JD 9 literes stabil motor szerelési, lehet itt írnak valamit hogy mit kell mérni és számolni.
John Deere PowerTech 9.0 L OEM Diesel Engine Base Engine Repair Manual
Ez meg a használati egy 9 literes stabilhoz
9.0L OEM DieselEngines( Tier3/StageIIIA Platform)
Válasz Full Random #22874. hozzászólásáraEgr hűtő tud még lyukadni, de ott nemigen találkozik olajjal a víz, asszem
Válasz gcastle #22845. hozzászólásáraOlajhűtő vízteres?- esetleg
Válasz _NB_ #22870. hozzászólásáraKeresési módnál a modell-t kell választani, és jönnek a Fordok is!
Válasz _NB_ #22870. hozzászólására8770A még most is fent van...
Válasz _NB_ #22870. hozzászólásáraKb két hete még a régebbi oldal volt...
Válasz gcastle #22869. hozzászólásáraHmm épp linkelni akartam hogy van egy másik is, de aztán a könyvjelzős link ide dobott, így látom megújult az oldal, sajna a Ford trakik lekerültek, ha jó látom ?
Válasz Sk Laci #22867. hozzászólásáraT7040
Válasz _NB_ #22836. hozzászólásáraSzia!
Látom ügyes vagy ilyen oldalak bemásolásában, amit nagyon szépen köszönök, mivel segítségem vagy.
NH 7040 traktorra is be tudnál nekem ide tenni hasonló oldalakat?
Jelenleg a hátsó részéről kellene, ahol a hidraulikus pumpa és az elosztók vannak a pumpa felett.
Tegnap szétszakított az elosztónál valamit, alig tudtam haza juttatni a traktort.
Akkor szakadt szét, amikor a traktoron összekapcsoltam az automatikus tengelykapcsolót 4x4-re. Addig ment minden rendben.
Nagyon megy az agyamra a Holland traktor, alig dolgozott 50 órát a sebváltó felujítása óta, máris probléma.
Válasz gcastle #22865. hozzászólásáraAzok a stiftek egy vékonyabb tömitésnél meg fej sikolás után feltámaszthatnak. Azt senki nem mérte? Más motoron is az megszivathat.
Válasz _NB_ #22855. hozzászólásáraKatalógus szerint egy cikkszám van tömítésre, az illesztés meg két hüvely...
Válasz gcastle #22863. hozzászólásáraNézegetett...
Válasz _NB_ #22855. hozzászólásáraSzervizes rakta a hengerfejet, mézegetett-méricskélt, én csak a common railt pakoltam össze, meg a fekvő olajkályhát a blokk fölött!
Válasz .Richard. #22860. hozzászólásáraA váz az olajteknő, mint a 8as szarvasoknál...
1,03 baros a sapka, és hidegen nem enged sehol.
Jó mulatság, férfi munka lesz!
Válasz gcastle #22858. hozzászólásáraIgen, így már elképzelhető az is, hogy esetleg ott könnyezik bele.
Válasz gcastle #22858. hozzászólásáraGondolom melegen megy a viz az olajba. Be kéne melegiteni aztán kartelt ha lehet leszedni a vizrendszert meg a hűtősapkánál megnyomatni amennyit enged a rendszer. Gondolom 1.5 bart lehetne. Aztán alul csepeg valahol. Biztos meglátni.
Válasz szanberg #22857. hozzászólásáraKeversz valakivel. Nincs lexi a portán, csak egy E512.
Válasz _NB_ #22855. hozzászólásáraPumpa a vezérlésbe bedugva, onnan kapja a hajtást, ott csak szórt olaj van...
Válasz Tomi81 #22856. hozzászólásáraKis lexion nem eladó Tomi?
Tudok rá vevőt
Válasz gcastle #22854. hozzászólásáraÉn a hüvely gumigyűrűre tippelek.
Válasz gcastle #22854. hozzászólásáraÉrdekes, olyan dolgokon agyalj ahol a csak a víz tud az olajba kerülni.
Hüvelyrepedésnél azért csak beledolgozna vízbe nem ha olaj nem is de a hengernyomás egy része ott volna nem?
Vízpumpa tömbszelence, motorolaj keni a vízpumpád ? A motorolaj nyomása nem nagyobb mint a hűtőrendszeré ?
Olyan helyen lehet a difi ahol nincs másik oldalról nyomás, pl ha hengerfej felül volna repedt a szelepeknél, ahol nincs nyomás és bele könnyezné a vizet, ami csak simán lefolyna karterba.
Írtad, hogy volt síkolva, pluszos tömítés és brezon, illesztőstift magasság ellenőrzés megvolt, nehogy az támaszon ki?
Esetleg valami UV festék, passz
Válasz gcastle #22845. hozzászólásáraSenkinek semmi 5let? Na akkor megint szétszedem-összerakom, aztán ha lesz érdeklődés, megosztom a tapasztalatokat...
Válasz vereszs #22852. hozzászólásáraKárt biztos nem csinál
Mol dynamic transit 15w-40 motorolaj használható 5090M-be?
Válaszokat köszönöm.
Válasz Sk Laci #22847. hozzászólásáraBiztos, hogy a trakin kurtak el vmit ennel a szerianal mert mint mondtam nekem is ugyan ugy keson fog a pot, 170es trakival meg idoben fog.
Bar en is szeretnem tudni mit lehet csinalni vele.
Válasz Sk Laci #22847. hozzászólásáraTeher pótkocsi ha ABS-el van ellátva megviccelhet. Valamint ha a tengelyterhelés érzékeléssel van a levegő ráengedés szabályozva. Bizony használt ilyen típusú pótkocsinál, már kellett a levegőszabályzón állítani. Ugyanis üresen nem engedett át elég levegőt a fékmunkahengerekre. Ott a hídról jött egy állítókar, mi nem csak a légrugónyomást szabályozta. De egy beiktatott szeleppel. Szabályozta a fékszelepről le áramló levegő mennyiségét is. Gyakorlatilag azon a szelepen volt egy m8-as csavar ellenanyával és azzal lehetett állítani. Rá tettem egy mérőórát a fékhenger mérőpontjára és addig állítottam még nem jött meg rendesen a nyomás. Utána nem viccelte tovább a teherautót sem. Sajna a teher autó és a pót ABS-es való összekötése kivitelezhetetlen volt. Mivel volt a két gép között 20 és és némi rágcsáló beavatkozás.
Válasz Sk Laci #22847. hozzászólásáraMondjuk én még nem láttam négykerék fékezésű traktor kerekeit csúszni soha, ha így van tényleg akkor nézesd meg mert az nem természetes hogy ennyi késés legyen a pótnál.
Meg persze én ha szállítok időben elveszem a gázt, szinte magától begurulok a befordulóig...