Köszi az infókat! Lényegében ettől tartottam a leginkább, sokan említették, hogy elég sok probléma van a kipufogó rendszerrel, Az 5M-em még nem használt adbluet, viszont van rajta részecskeszűrő. Nekem is volt hogy már csesződött minden ok nélkül 70 üóránál.... Nekem ez nem hiányzik, nem tudtam, hogy az IH-nak a maxum nehezebb gép, mint bármelyik JD ebből a kategóriából. Körbenézek ott is.
Válasz TDavid #24732. hozzászólásáraSzerintem a fogyasztás a motorfordulatszám/ terhelés/ sebességfokozat megválasztás hármasában dől el, nem a motorháztető alatt. Rövid motort tesztelve kéne a fogyasztást mérni. Azt senki nem mondta, hogy egy autoquad váltóval lehet a legkevesebbet fogyasztani, nem is emiatt szokták választani szerintem, főleg nem egy cnh val szemben
Válasz #bandi #24731. hozzászólásáraIgen tudom, de ezt a videót látva illetve lentebb kifejtettem miért gondolom úgy, hogy nem biztos hogy a legjobb megoldást választották.
Mondjuk amikor a gépet vettük 14-ben akkor meg jobbnak tűnt a csakdízel, mert akkor még azt sem tudtuk hol lehet adblue-t beszerezni.
Miután kipufogó tömítést kellett cserélni és a turbóval kinlódtunk illetve dpf-el is, meg a cnh-s kolléga majdnem mindig rá "licitált" a fogyasztási értékeimre meglehet hogy az "efficient power" kevésbé parasztvakítás, mint a csakdízel, ami
azóta nem csak dízel. Videó
Na de adbluera meg nincs hatósági árazás, meg nem is lehet a felét visszaigényelni
Válasz Sk Laci #24727. hozzászólásáraFelhasználóként nem nagyon foglalkoztat hogy bele fér a normába vagy sem.
Emissziós gond alatt arra gondolok, hogy a 170m turbó hibaüzenet miatt nem regenerált rendesen, majd eltömődött a dpf.
120m adblue hiba miatt lekorlátozott.
130m szintén.
Emiatt találom előnyösebb megoldásnak mondjuk egy puma/maxxum motorját, ott nincs egr meg változós turbo(vagy fojtószelep), csak adblue van bár többet fogyaszt belőle (amíg működik), gázolajból meg talán kevesebbet, mert kevésbé van lefojtva a motor. Talán dpf sem volt eddig, talán mióta stage v van lehet valamit változtattak rajta, még nincs személyes tapasztalat vele.
Egyébként a 90m papír szerint nem rendelkezik dpf-el, viszont doc van benne, ugyan úgy regenerál időnként.
Válasz TDavid #24726. hozzászólásáraMára már a 6120m is lerövidült. Ha jól tudom 2020-tól.
Emiszióval milyen gondok vannak?
Júniusban voltam a 6120m JD müszakin, nagyon jó az emisziója. Bőven belefér a megadott normába.
Válasz madle #24725. hozzászólásáravan 6120m és 6130m is, a 258 cm -es tengelytávúból, meg 6090m a rövidből. előbbiekben nem tetszik, hogy 2 turbo van bennük + egr szelep, így elég nagy a motortető illetve több hibalehetőség, a nagyobb tengelytáv viszont jobban tetszik.
emissziós problémákra lehet számítani, abból nincs hiány, bár ez nem teljesen márkafüggő dolog, de ennél a márkánál nem a legegyszerűbb megoldással teljesítették a normákat, a 90m egy fokkal jobb ebben.
kb 5700 kg súlyok nélkül a 130m aq eco-val, a 90m max 2 mázsával könnyebb szerintem, de lehet annyi sincs köztük. az első-hátsó híd ugyanaz alattuk.
az erősebb gép sosem hátrány, de a szoftveren lehet mókolni utólag is.
ha meg a nagy önsúly a cél, arra ott van a cnh maxxum/t6/profi gépek, vagy ez nem az a topik?
mi a véleményetek a 6-os széria 4 hengereseiről? 6120 - 6130 M-ben gondolkodom, cserélném az 5100M-em egyel nagyobbra. Igazából erőben elég ez a száz lovas is, de kompromisszumokkal tudjuk használni, mivel kellene mászó fokozat, meg egy kicsivel nagyobb önsúly, legalább 65 mázsa... Néztem a 6330-asokat is, de sajnos megkíméltet abból a fasza szériából már nem lehet találni. Illetve a mászós is nagyon ritka..
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. JD 6195M traktor hidraulikája azt produkálja, hogy szántás közben egyik fordulóról a másikra megnehezedett a kormányzás és alig alig emeli a hátsó hárompontot, viszont ha valamelyik SCV kart húzzuk akkor van rendes kormányzás és emel is.... kicseréltük a szűrőket, a szívattyúnál lévő nyomás szelep és a priorítás szelepek ki lettek szerelve és lepróbálva, le lett szerelve a vezérműtömb az is jó.
Találkozott e már valaki hasonló jelenséggel?
Előre is köszönöm a válaszokat!
sziasztok.Nyíregyháza-nagykálló környékéről keresek Z kombájn tulajdonost akinek működik a gépén a veszteségjelző,és megengedné hogy rácsatlakoztassam az alkatrészeket egyesével.Nekem nem működik és mielőtt mindent megvennék hozzá szeretném kizárásos alapon leellenőrizni a három érzékelőt és a kapcsolópanelt.Szóval kiszerelném , elvinném,rádugnám egyesével a működő gépre így kipróbálva hogy melyik működik,melyik nem.
Előre is köszönöm.
Tisztelt Fórumtársak!
Friss tulajdonosa lettem egy JD 1950N traktornak minden nyügével-bajával együtt.
Ami most sürgős megoldást kíván az a kuplung,nem emel ki rendessen de mindha a rudazaton sem lehetne már állítani.
Kérdésem hogy van olyan "szerelő" nyílás valahol ahol látom a villa állását vagy ezt nem úszom meg széthúzás nélkül
Válasz .Feco. #24717. hozzászólásáraEgyet értek veled, csak próbálnék törekedni a taposás minimalizálására is.
Tudom, hogy lágy talajra ne menjünk, de valahogy mindig rászorul az ember
Válasz .Feco. #24718. hozzászólásáraValamit lehet "nézegetni" a müszerfalon, de eddig sohase nyitottam meg.
Nemsokára 1500 szerviz, jönnek a JD szervizesek, ránéznek.
Válasz Sk Laci #24715. hozzászólásáranem ismerem az M-eseket, de az R-esben lehet olyat csinálni, hogy kitörlöd a hibakódokat, beindított, majd újra kilistázod a hibakódokat, és ott látszani fog "nem aktív" hibaként. kérdés, hogy megmondja-e mi a baja, vagy csak annyit, hogy "xy vezérlő hiba, hívja szervizet"...
Válasz kisgazda2101 #24714. hozzászólására6930-al semmiképp se akarj tridemet húzni, mert az nagyon halván lesz hozzá! Trágyát szórni még lehet a 7530 is (a 271ASW-t pótkocsizni nálunk simán viszi az 516 fendt, de átrkókocsizni meg trágyát szórni ugyanazzal a pótkocsival kell a 720), nem kell a nagytól félni egyébként, vario váltóval nem gond ha nagy gép kisebb munkáját végzi, inkább csak a súly jelenthet gondot néha.
Úgy alapból is, ha tartós gépet akarsz vegyél mindig egyel nagyobb kategóriát, mint amire szükséged van! Marad tartalék, és nincs kifeszítve! ha 6930 kell, vegyél 7530-at, ha 7530 kell vegyél 7930-at, ha 7930 kell, vegyél 8530-at, és soha nem lesz gondod... szerintem.
Válasz kisgazda2101 #24713. hozzászólásárafogyasztása nagyon jó, köszönhetően az autopower-nek, a manőverezhetősége viszont inkább közepes... kezesbárány de nagyon széles az orra, így elég nagy ívben fordul...
Válasz .Feco. #24710. hozzászólásáraSzia!
Nekem a 6120m JD traktornál, ha beindítom a motort kivilágít a kék információs i lámpa, a diszplejen semmi, amikor meg megjelennek a diszpleyen a számok /motoróra gyorsaság/, akkor elalszik a kék i kontrollámpa.
Mi lehet a baja, mert ezt mostan a héten kezdte csinálni, eddig nem volt ilyen.
Semmilyen hibakód nem jelenik meg.
2018 gyártmány, 1440 motorórával.
Válasz .Feco. #24712. hozzászólásáraVagy neked mi a személyes véleményed?
Elég lenne nekem egy 6930 is?
Igazából Ani szerintem legnehezebb feladat lenne neki az tridemes, K80-as ról húzott trágyaszóró. Kb 20-25 tonna közötti raksúly. Többször nem föld széléről szórva, tehát szállítani is kell. A félelmem itt igazából a tengely terhelés, illetve a hátsó húzója elbírja-e azt a függőleges terhet.
A legkisebb traktor amivel eddig húztuk az egy 7710 volt, azzal nem volt baj, bár azon a felni is öntvèny…
De ez csak 2-3 hét egy évből. A többi munkához igazából semmi képpen nem indokol nagyobb traktort vennem.
Válasz .Feco. #24712. hozzászólásáraKomfortra, üzemeltetési tapasztalat milyen vele kapcsolatban?
Manőverezhetőség?, fogyasztás?
Köszönöm előre is a válaszokat!
Válasz kisgazda2101 #24711. hozzászólásáraIgazából a 7430-as sort fog taposni vagy ápolókerék kell, míg a 7930-ast de akár a 8530-ast is simán be tudod tenni sorba megfelelő kerékkel, és sokkal jobban bekormányozhatóak az első kerekei, azokat alapból kukoricába találták ki, az amerikai row-crop traktornak is nevezi!
szállításra jobb a nagyobbaktól és a kisebbektől is, igazából szerintem arra a legjobb, bír fogni, húzni, fékezni is, nem tolja el a 3 tengelyre tridem sem lefelé a lejtőn... és könnyen találsz 50 km/h-st, ami 8x30-ból ritka mint a fehér holló...
Válasz .Feco. #24710. hozzászólásáraAzt hallottam, hogy sok pici idegesítő problémája van, ami sem a kisebb, sem a nagyobb tesóknál nincs, bár azt nem értem, hogy miért . Ugyan azok a kötegek lennének mint a 6930-on a 4 cm el hosszabb alvázban?
De még mindig azt mondom, hogy a nagyobb tesók szerintem nagyok a kapásak vetésére egy 8 soros géphez.
A kisebb tesóktól pedig sokkal jobb szállításra.
Nehéz a választás
Válasz kisgazda2101 #24709. hozzászólásáranem konkrét hiba, inkább sok apróság... pl. hibakód miatt letilt hidraulikakört, pár nap múlva semmi baja... bohóckodik a mellsőhíd rugózás, de nincs baja, csak hibakódot dobál, és néha nem megy... vagy pl. minden felüljárómászáskor bedob egy kék i-betűs motor kódot, (motor-vezérlés probléma, hívja szervizet), de sem teljesítmény-csökkenés, sem többletfogyasztás, sem egyéb tünet nincs, kék színű szóval információs hiba, de a felüljáró tetején eltűnik, következő felüljárón ismét visszajön... évek óta csinálja, sosem derült ki mi lehet az... többször javítottuk az autotrack-et de most épp megint nem megy... már nem csináljuk meg szerintem, mert nem csinál semmi olyat amihez kellene... ugyanígy többször volt beteg mellső-TLT, egyik földön megy, átmegy a másikra és nem indul el a frontkasza... kiérti...amúgy újonnan vettük 2008-ban, 17000 óra körül van benne, ennek fele pótkocsi és szippantó (Joskin 16m3), a többi az egyéb dolgok...
Az amerikai 7x30-asok azok elektronikát, kabint, ilyeneket a 8x30-asoktól kapta, az megbízhatóbb szerintem.
Válasz kisgazda2101 #24707. hozzászólásáraNekünk van 7430, vet, potkocsizik, szippantot, balazot húz, szeretjük, de sok apró nyavajaja van, az amerikai 7x30-asok vagy az újabb 7r-esek szerintem stabilabb gépek
Válasz .Feco. #24706. hozzászólásáraEbben a lóerő tartományban ezt látom a leguniverzálisabbnak. Ettől fölfelé a 7-es széria szerintem már nagy… vetéshez, apróbb munkákhoz…
Pár száz hektár alatt legalábbis…
Válasz kisgazda2101 #24705. hozzászólásáraNagyobb váltó van benne, úgy alapból fizikailag is nagyobb az egész traktor, de nem a 7x30 8x30 IVT váltója van benne hanem olyan mint a 6x30-é csak nagyobb…
Válasz .Feco. #24702. hozzászólásáraSzia Fecó!
Azt esetleg nem tudod, hogy egy ivt-s 7530-ban a 6030 sorozat ivt-je van-e vagy a nagyobbaké, vagy egyàltalán mi különbözteti meg egy 6930-tól?
Válasz .Feco. #24702. hozzászólásáraCommandQuad váltós 7230R-ben 9 literes motor volt, szerintem GCastle fórumtárséban is ekkora van/volt. Ez volt a legkisebb teljesítményű erőgép, amibe 9-es motor került.
Válasz .Feco. #24702. hozzászólásáraÉrtem köszi akkor elengedem fenébe ezt a gondolatot 220-230 lónál nagyobb gép felesleges nekem nem szeretném újra kezdeni gépesítést a talajos gépre .
Válasz Hús Futár #24700. hozzászólásáraA 7260r és 7280r fokozatmentes, egy műtrágyaszóróval vagy csillagkerekes rendsodróval is gazdaságosabb mint egy 100 le-s gép ugyanazzal a munkagéppel, valamint 1350-es fordulaton megy 40-el, ha könnyű gépet visz egész nap nem megy a motorfordulat 1500 fölé és 150 liter gázolajjal egész nap húz egy tandem pótkocsit...
a 215 és a 230 túlnyomórészt powerrquad váltós, azaz 5 tartományban van 4-4 power fokozat, amit kézzel kellene kapcsolgatnod, amit valószínűleg nem fogsz, emiatt a fogyasztása alapvetően sokkal magasabb lesz, kényelmetlen és nem univerzális..
ráadásul a kicsikben 6,8 literes motor van(a nagyobbakban 9 literes), amiből a 7230r-ben van a legnagyobb, míg a 9 literes éppen a 7260r-ben a legkisebb... örökélet meg egy nap, ugyanez igaz a váltóra is... az a powerquad váltó van a 7230r-ben mint a 150 lóerős 6155r-ben, míg a 7260r-ben ugyanaz az IVT, mint a 370 lóerős 8370r-ben...
Válasz Peti 8310 #24698. hozzászólásáraAza abjom a 20-30-asz szériákkal hogy akkor lényegében 1-2 évet fiatalítottam a gépen de legalább 4-szer annyiba kerül mint az G-s .
Kistelek az nekem nem játszik azok számomra komolytalan emberek .
Válasz .Feco. #24699. hozzászólásáraA 8870 valamikori 210 lova már azért kicsit megkopott ( bár teszi még a dolgát normálisan ) és a 10 tonna önsúlya miatt szerintem ezen gép eszközei nem lehetnek problémák egy 230-asnak még ha csak papíron 230-as akkor sem . ha sikerülne egy ilyet vennem akkor is 180-190 lovas gépekhez való munkaeszközöket keresnék továbbra is . na meg 100 ha nem túl kötött föld amit meg kell művelni ezért sem keresek 8 r-t vagy régebbi 8000 és a T-8 nyuszis gondolatokat is ezért engedtem el .
Válasz Hús Futár #24697. hozzászólásárainkább 7260 vagy 7280, nekünk volt, nagyon szerettük, bármikor visszavennénk... a kisebbek gyengébbek sokkal, sok panaszt hallani rájuk!
Magasabb és rövidebb mint a 8resek, máshogy fognak földön, ha csak talajra kell inkább 8r, ha univerzális munkára és szállítani is akkor 7r!
Válasz Hús Futár #24697. hozzászólásáraSzia!
Itt a fórumon korábban GCastle írt egy ilyen traktorról, a motorral voltak gondok, lehet, hogy ott az előző tulaj hibája miatt, de a facebook fórumban is olvastam már, hogy hamar lecserélték 8R-re, vagy 7030-8030-ra, mert mindenféle gondja volt. Én inkább 78-7930-at néznék, vagy 81-8230-at, bár árban lehet, hogy több mint a 7R.
Kistelekről pedig max juhtúrót vennék. Bár dicséret illeti a takarító, fényező és fényképész részleget, amit kihoznak a legkopottabb gépekből is az valami csoda.
Válasz später77 #24693. hozzászólásáraA régi kézi kapcsoló helyett van gondolom az ajtónyitós mikrokapcsolós relé. Az meg vezérli a nagy relét ami leveszi az áramot. Namost ha lekapcsolásnál 6x kattant akkor eleve rossz volt már valami. Gondolom a nagy relé halt meg. Mondjuk érdekes hogy pont zárt állapotában maradt úgy. Ez a kisebbik baj, mert így tudsz vele dolgozni. Ettől függetlenül még nincs meg az ami leszívta. Valami fogyasztó lehetett az, amelyik gépen nincs áramtalanító, ott ki szoktam húzni mert jártam már úgy, persze nem mindent, csak ami sanszos hogy áram alatt marad.
Esetleg a nagy relén a kis vezetékeket meg tudnád nézni egy multiméterrel, hogy próbálják e vezérelni a nagyot. Mert az folyamatosan átad ezek szerint
Válasz hashtagtiltas #24692. hozzászólásáraEgy Amazone monitor volt bedugva, de kikapcsolt állapotban volt, soha nem szívta le. Plusz antenna, 2630, de mindennek ki kell kapcsolnia, ha működik az áramtalanító. Lépcső mögötti relédobozt már néztük, ott van egy elég nagy spéci relé, kérdés, hogy mi minden része még ennek az automata rendszernek.
Válasz später77 #24691. hozzászólásáraValami bedugott kiegészítő, univerzális monitor is leszívhatta. De ha nem kattan, elromlott az áramtalanító, de az nemtudom mért szívná le. Mondjuk a 6 kattanás érdekes. Jobboldali lépcső mögött kéne nézelődnöd
Válasz hashtagtiltas #24690. hozzászólásáraValami leszopta úgy az akkut pár nap állás alatt, hogy kuka lett. Ajtónyitáskor nem hallatszódik a hangos kattanás, ami eddig megvolt (gondolom ez az áramtalanító). Leállításkor sem kattog mindig (kb. 6-ot szokott).
25084 hozzászólás
Köszi az infókat! Lényegében ettől tartottam a leginkább, sokan említették, hogy elég sok probléma van a kipufogó rendszerrel, Az 5M-em még nem használt adbluet, viszont van rajta részecskeszűrő. Nekem is volt hogy már csesződött minden ok nélkül 70 üóránál.... Nekem ez nem hiányzik, nem tudtam, hogy az IH-nak a maxum nehezebb gép, mint bármelyik JD ebből a kategóriából. Körbenézek ott is.
Válasz TDavid #24732. hozzászólásáraSzerintem a fogyasztás a motorfordulatszám/ terhelés/ sebességfokozat megválasztás hármasában dől el, nem a motorháztető alatt. Rövid motort tesztelve kéne a fogyasztást mérni. Azt senki nem mondta, hogy egy autoquad váltóval lehet a legkevesebbet fogyasztani, nem is emiatt szokták választani szerintem, főleg nem egy cnh val szemben
Válasz #bandi #24731. hozzászólásáraIgen tudom, de ezt a videót látva illetve lentebb kifejtettem miért gondolom úgy, hogy nem biztos hogy a legjobb megoldást választották.
Mondjuk amikor a gépet vettük 14-ben akkor meg jobbnak tűnt a csakdízel, mert akkor még azt sem tudtuk hol lehet adblue-t beszerezni.
Miután kipufogó tömítést kellett cserélni és a turbóval kinlódtunk illetve dpf-el is, meg a cnh-s kolléga majdnem mindig rá "licitált" a fogyasztási értékeimre meglehet hogy az "efficient power" kevésbé parasztvakítás, mint a csakdízel, ami
azóta nem csak dízel.
Videó
Na de adbluera meg nincs hatósági árazás, meg nem is lehet a felét visszaigényelni
Válasz TDavid #24730. hozzászólásáraDpf már 10 éve, a “csakdízel” , Tier4i motorokkal bejött.
Válasz Sk Laci #24727. hozzászólásáraFelhasználóként nem nagyon foglalkoztat hogy bele fér a normába vagy sem.
Emissziós gond alatt arra gondolok, hogy a 170m turbó hibaüzenet miatt nem regenerált rendesen, majd eltömődött a dpf.
120m adblue hiba miatt lekorlátozott.
130m szintén.
Emiatt találom előnyösebb megoldásnak mondjuk egy puma/maxxum motorját, ott nincs egr meg változós turbo(vagy fojtószelep), csak adblue van bár többet fogyaszt belőle (amíg működik), gázolajból meg talán kevesebbet, mert kevésbé van lefojtva a motor. Talán dpf sem volt eddig, talán mióta stage v van lehet valamit változtattak rajta, még nincs személyes tapasztalat vele.
Egyébként a 90m papír szerint nem rendelkezik dpf-el, viszont doc van benne, ugyan úgy regenerál időnként.
Válasz Sk Laci #24728. hozzászólásáraAmióta adblue is van
Válasz TDavid #24726. hozzászólásáraMióta van 2 turbó ezekben a kis traktorokban?
Válasz TDavid #24726. hozzászólásáraMára már a 6120m is lerövidült. Ha jól tudom 2020-tól.
Emiszióval milyen gondok vannak?
Júniusban voltam a 6120m JD müszakin, nagyon jó az emisziója. Bőven belefér a megadott normába.
Válasz madle #24725. hozzászólásáravan 6120m és 6130m is, a 258 cm -es tengelytávúból, meg 6090m a rövidből. előbbiekben nem tetszik, hogy 2 turbo van bennük + egr szelep, így elég nagy a motortető illetve több hibalehetőség, a nagyobb tengelytáv viszont jobban tetszik.

emissziós problémákra lehet számítani, abból nincs hiány, bár ez nem teljesen márkafüggő dolog, de ennél a márkánál nem a legegyszerűbb megoldással teljesítették a normákat, a 90m egy fokkal jobb ebben.
kb 5700 kg súlyok nélkül a 130m aq eco-val, a 90m max 2 mázsával könnyebb szerintem, de lehet annyi sincs köztük. az első-hátsó híd ugyanaz alattuk.
az erősebb gép sosem hátrány, de a szoftveren lehet mókolni utólag is.
ha meg a nagy önsúly a cél, arra ott van a cnh maxxum/t6/profi gépek, vagy ez nem az a topik?
Sziasztok,
mi a véleményetek a 6-os széria 4 hengereseiről? 6120 - 6130 M-ben gondolkodom, cserélném az 5100M-em egyel nagyobbra. Igazából erőben elég ez a száz lovas is, de kompromisszumokkal tudjuk használni, mivel kellene mászó fokozat, meg egy kicsivel nagyobb önsúly, legalább 65 mázsa... Néztem a 6330-asokat is, de sajnos megkíméltet abból a fasza szériából már nem lehet találni. Illetve a mászós is nagyon ritka..
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. JD 6195M traktor hidraulikája azt produkálja, hogy szántás közben egyik fordulóról a másikra megnehezedett a kormányzás és alig alig emeli a hátsó hárompontot, viszont ha valamelyik SCV kart húzzuk akkor van rendes kormányzás és emel is.... kicseréltük a szűrőket, a szívattyúnál lévő nyomás szelep és a priorítás szelepek ki lettek szerelve és lepróbálva, le lett szerelve a vezérműtömb az is jó.
Találkozott e már valaki hasonló jelenséggel?
Előre is köszönöm a válaszokat!
sziasztok.Nyíregyháza-nagykálló környékéről keresek Z kombájn tulajdonost akinek működik a gépén a veszteségjelző,és megengedné hogy rácsatlakoztassam az alkatrészeket egyesével.Nekem nem működik és mielőtt mindent megvennék hozzá szeretném kizárásos alapon leellenőrizni a három érzékelőt és a kapcsolópanelt.Szóval kiszerelném , elvinném,rádugnám egyesével a működő gépre így kipróbálva hogy melyik működik,melyik nem.
Előre is köszönöm.
Sziasztok,
5100M trakinál előjött egy ilyen hibakód, kék "infó" jellel a műszerfalon.
ICC 523677.03 - tudtok valamit róla? Google semmi.. Törlöm, előjön újra.
Tisztelt Fórumtársak!
Friss tulajdonosa lettem egy JD 1950N traktornak minden nyügével-bajával együtt.
Ami most sürgős megoldást kíván az a kuplung,nem emel ki rendessen de mindha a rudazaton sem lehetne már állítani.
Kérdésem hogy van olyan "szerelő" nyílás valahol ahol látom a villa állását vagy ezt nem úszom meg széthúzás nélkül
Válasz .Feco. #24717. hozzászólásáraEgyet értek veled, csak próbálnék törekedni a taposás minimalizálására is.
Tudom, hogy lágy talajra ne menjünk, de valahogy mindig rászorul az ember
Válasz .Feco. #24718. hozzászólásáraValamit lehet "nézegetni" a müszerfalon, de eddig sohase nyitottam meg.
Nemsokára 1500 szerviz, jönnek a JD szervizesek, ránéznek.
Válasz Sk Laci #24715. hozzászólásáranem ismerem az M-eseket, de az R-esben lehet olyat csinálni, hogy kitörlöd a hibakódokat, beindított, majd újra kilistázod a hibakódokat, és ott látszani fog "nem aktív" hibaként. kérdés, hogy megmondja-e mi a baja, vagy csak annyit, hogy "xy vezérlő hiba, hívja szervizet"...
Válasz kisgazda2101 #24714. hozzászólására6930-al semmiképp se akarj tridemet húzni, mert az nagyon halván lesz hozzá! Trágyát szórni még lehet a 7530 is (a 271ASW-t pótkocsizni nálunk simán viszi az 516 fendt, de átrkókocsizni meg trágyát szórni ugyanazzal a pótkocsival kell a 720), nem kell a nagytól félni egyébként, vario váltóval nem gond ha nagy gép kisebb munkáját végzi, inkább csak a súly jelenthet gondot néha.
Úgy alapból is, ha tartós gépet akarsz vegyél mindig egyel nagyobb kategóriát, mint amire szükséged van! Marad tartalék, és nincs kifeszítve! ha 6930 kell, vegyél 7530-at, ha 7530 kell vegyél 7930-at, ha 7930 kell, vegyél 8530-at, és soha nem lesz gondod... szerintem.
Válasz kisgazda2101 #24713. hozzászólásárafogyasztása nagyon jó, köszönhetően az autopower-nek, a manőverezhetősége viszont inkább közepes... kezesbárány de nagyon széles az orra, így elég nagy ívben fordul...
Válasz .Feco. #24710. hozzászólásáraSzia!
Nekem a 6120m JD traktornál, ha beindítom a motort kivilágít a kék információs i lámpa, a diszplejen semmi, amikor meg megjelennek a diszpleyen a számok /motoróra gyorsaság/, akkor elalszik a kék i kontrollámpa.
Mi lehet a baja, mert ezt mostan a héten kezdte csinálni, eddig nem volt ilyen.
Semmilyen hibakód nem jelenik meg.
2018 gyártmány, 1440 motorórával.
Válasz .Feco. #24712. hozzászólásáraVagy neked mi a személyes véleményed?
Elég lenne nekem egy 6930 is?
Igazából Ani szerintem legnehezebb feladat lenne neki az tridemes, K80-as ról húzott trágyaszóró. Kb 20-25 tonna közötti raksúly. Többször nem föld széléről szórva, tehát szállítani is kell. A félelmem itt igazából a tengely terhelés, illetve a hátsó húzója elbírja-e azt a függőleges terhet.
A legkisebb traktor amivel eddig húztuk az egy 7710 volt, azzal nem volt baj, bár azon a felni is öntvèny…
De ez csak 2-3 hét egy évből. A többi munkához igazából semmi képpen nem indokol nagyobb traktort vennem.
Válasz .Feco. #24712. hozzászólásáraKomfortra, üzemeltetési tapasztalat milyen vele kapcsolatban?
Manőverezhetőség?, fogyasztás?
Köszönöm előre is a válaszokat!
Válasz kisgazda2101 #24711. hozzászólásáraIgazából a 7430-as sort fog taposni vagy ápolókerék kell, míg a 7930-ast de akár a 8530-ast is simán be tudod tenni sorba megfelelő kerékkel, és sokkal jobban bekormányozhatóak az első kerekei, azokat alapból kukoricába találták ki, az amerikai row-crop traktornak is nevezi!
szállításra jobb a nagyobbaktól és a kisebbektől is, igazából szerintem arra a legjobb, bír fogni, húzni, fékezni is, nem tolja el a 3 tengelyre tridem sem lefelé a lejtőn... és könnyen találsz 50 km/h-st, ami 8x30-ból ritka mint a fehér holló...
Válasz .Feco. #24710. hozzászólásáraAzt hallottam, hogy sok pici idegesítő problémája van, ami sem a kisebb, sem a nagyobb tesóknál nincs, bár azt nem értem, hogy miért . Ugyan azok a kötegek lennének mint a 6930-on a 4 cm el hosszabb alvázban?
De még mindig azt mondom, hogy a nagyobb tesók szerintem nagyok a kapásak vetésére egy 8 soros géphez.
A kisebb tesóktól pedig sokkal jobb szállításra.
Nehéz a választás
Válasz kisgazda2101 #24709. hozzászólásáranem konkrét hiba, inkább sok apróság... pl. hibakód miatt letilt hidraulikakört, pár nap múlva semmi baja... bohóckodik a mellsőhíd rugózás, de nincs baja, csak hibakódot dobál, és néha nem megy... vagy pl. minden felüljárómászáskor bedob egy kék i-betűs motor kódot, (motor-vezérlés probléma, hívja szervizet), de sem teljesítmény-csökkenés, sem többletfogyasztás, sem egyéb tünet nincs, kék színű szóval információs hiba, de a felüljáró tetején eltűnik, következő felüljárón ismét visszajön... évek óta csinálja, sosem derült ki mi lehet az... többször javítottuk az autotrack-et de most épp megint nem megy... már nem csináljuk meg szerintem, mert nem csinál semmi olyat amihez kellene... ugyanígy többször volt beteg mellső-TLT, egyik földön megy, átmegy a másikra és nem indul el a frontkasza... kiérti...amúgy újonnan vettük 2008-ban, 17000 óra körül van benne, ennek fele pótkocsi és szippantó (Joskin 16m3), a többi az egyéb dolgok...
Az amerikai 7x30-asok azok elektronikát, kabint, ilyeneket a 8x30-asoktól kapta, az megbízhatóbb szerintem.
Válasz .Feco. #24708. hozzászólásáraMilyen problémáitok vannak?
Válasz kisgazda2101 #24707. hozzászólásáraNekünk van 7430, vet, potkocsizik, szippantot, balazot húz, szeretjük, de sok apró nyavajaja van, az amerikai 7x30-asok vagy az újabb 7r-esek szerintem stabilabb gépek
Válasz .Feco. #24706. hozzászólásáraEbben a lóerő tartományban ezt látom a leguniverzálisabbnak. Ettől fölfelé a 7-es széria szerintem már nagy… vetéshez, apróbb munkákhoz…
Pár száz hektár alatt legalábbis…
Válasz kisgazda2101 #24705. hozzászólásáraNagyobb váltó van benne, úgy alapból fizikailag is nagyobb az egész traktor, de nem a 7x30 8x30 IVT váltója van benne hanem olyan mint a 6x30-é csak nagyobb…
Válasz .Feco. #24702. hozzászólásáraSzia Fecó!

Azt esetleg nem tudod, hogy egy ivt-s 7530-ban a 6030 sorozat ivt-je van-e vagy a nagyobbaké, vagy egyàltalán mi különbözteti meg egy 6930-tól?
Válasz .Feco. #24702. hozzászólásáraCommandQuad váltós 7230R-ben 9 literes motor volt, szerintem GCastle fórumtárséban is ekkora van/volt. Ez volt a legkisebb teljesítményű erőgép, amibe 9-es motor került.
Válasz .Feco. #24702. hozzászólásáraÉrtem köszi akkor elengedem fenébe ezt a gondolatot 220-230 lónál nagyobb gép felesleges nekem nem szeretném újra kezdeni gépesítést a talajos gépre .
Válasz Hús Futár #24700. hozzászólásáraA 7260r és 7280r fokozatmentes, egy műtrágyaszóróval vagy csillagkerekes rendsodróval is gazdaságosabb mint egy 100 le-s gép ugyanazzal a munkagéppel, valamint 1350-es fordulaton megy 40-el, ha könnyű gépet visz egész nap nem megy a motorfordulat 1500 fölé és 150 liter gázolajjal egész nap húz egy tandem pótkocsit...
a 215 és a 230 túlnyomórészt powerrquad váltós, azaz 5 tartományban van 4-4 power fokozat, amit kézzel kellene kapcsolgatnod, amit valószínűleg nem fogsz, emiatt a fogyasztása alapvetően sokkal magasabb lesz, kényelmetlen és nem univerzális..
ráadásul a kicsikben 6,8 literes motor van(a nagyobbakban 9 literes), amiből a 7230r-ben van a legnagyobb, míg a 9 literes éppen a 7260r-ben a legkisebb... örökélet meg egy nap, ugyanez igaz a váltóra is... az a powerquad váltó van a 7230r-ben mint a 150 lóerős 6155r-ben, míg a 7260r-ben ugyanaz az IVT, mint a 370 lóerős 8370r-ben...
Válasz Peti 8310 #24698. hozzászólásáraAza abjom a 20-30-asz szériákkal hogy akkor lényegében 1-2 évet fiatalítottam a gépen de legalább 4-szer annyiba kerül mint az G-s .
Kistelek az nekem nem játszik azok számomra komolytalan emberek .
Válasz .Feco. #24699. hozzászólásáraA 8870 valamikori 210 lova már azért kicsit megkopott ( bár teszi még a dolgát normálisan ) és a 10 tonna önsúlya miatt szerintem ezen gép eszközei nem lehetnek problémák egy 230-asnak még ha csak papíron 230-as akkor sem . ha sikerülne egy ilyet vennem akkor is 180-190 lovas gépekhez való munkaeszközöket keresnék továbbra is . na meg 100 ha nem túl kötött föld amit meg kell művelni ezért sem keresek 8 r-t vagy régebbi 8000 és a T-8 nyuszis gondolatokat is ezért engedtem el .
Válasz Hús Futár #24697. hozzászólásárainkább 7260 vagy 7280, nekünk volt, nagyon szerettük, bármikor visszavennénk... a kisebbek gyengébbek sokkal, sok panaszt hallani rájuk!
Magasabb és rövidebb mint a 8resek, máshogy fognak földön, ha csak talajra kell inkább 8r, ha univerzális munkára és szállítani is akkor 7r!
Válasz Hús Futár #24697. hozzászólásáraSzia!
Itt a fórumon korábban GCastle írt egy ilyen traktorról, a motorral voltak gondok, lehet, hogy ott az előző tulaj hibája miatt, de a facebook fórumban is olvastam már, hogy hamar lecserélték 8R-re, vagy 7030-8030-ra, mert mindenféle gondja volt. Én inkább 78-7930-at néznék, vagy 81-8230-at, bár árban lehet, hogy több mint a 7R.
Kistelekről pedig max juhtúrót vennék. Bár dicséret illeti a takarító, fényező és fényképész részleget, amit kihoznak a legkopottabb gépekből is az valami csoda.
Érdeklődnék kinek van tapasztalata JD 7230R traktorral . Nekem a nh 8870 ( G-210) helyett kellene nehéz talajmunkákra a 100 ha gazdaságomban .
Érdeklődnék kinek van ilyen szerelő kocsija, ki bérelném egy napra Szabolcs-Hajdu- borsod megyéig elmennék érte!!!
Válasz später77 #24693. hozzászólásáraA régi kézi kapcsoló helyett van gondolom az ajtónyitós mikrokapcsolós relé. Az meg vezérli a nagy relét ami leveszi az áramot. Namost ha lekapcsolásnál 6x kattant akkor eleve rossz volt már valami. Gondolom a nagy relé halt meg. Mondjuk érdekes hogy pont zárt állapotában maradt úgy. Ez a kisebbik baj, mert így tudsz vele dolgozni. Ettől függetlenül még nincs meg az ami leszívta. Valami fogyasztó lehetett az, amelyik gépen nincs áramtalanító, ott ki szoktam húzni mert jártam már úgy, persze nem mindent, csak ami sanszos hogy áram alatt marad.
Esetleg a nagy relén a kis vezetékeket meg tudnád nézni egy multiméterrel, hogy próbálják e vezérelni a nagyot. Mert az folyamatosan átad ezek szerint
Válasz hashtagtiltas #24692. hozzászólásáraEgy Amazone monitor volt bedugva, de kikapcsolt állapotban volt, soha nem szívta le. Plusz antenna, 2630, de mindennek ki kell kapcsolnia, ha működik az áramtalanító. Lépcső mögötti relédobozt már néztük, ott van egy elég nagy spéci relé, kérdés, hogy mi minden része még ennek az automata rendszernek.
Válasz später77 #24691. hozzászólásáraValami bedugott kiegészítő, univerzális monitor is leszívhatta. De ha nem kattan, elromlott az áramtalanító, de az nemtudom mért szívná le. Mondjuk a 6 kattanás érdekes. Jobboldali lépcső mögött kéne nézelődnöd
Válasz hashtagtiltas #24690. hozzászólásáraValami leszopta úgy az akkut pár nap állás alatt, hogy kuka lett.
Ajtónyitáskor nem hallatszódik a hangos kattanás, ami eddig megvolt (gondolom ez az áramtalanító). Leállításkor sem kattog mindig (kb. 6-ot szokott).
Válasz später77 #24689. hozzászólásáraMi a problèma?
6R automata áramtalanítójával akadt már gondja valakinek? Egy darab leválasztó relé felelős az áramtalanításért?
https://hvg.hu/tudomany/20220816_doom_john_deere_traktor_jatek
Sziasztok lenne egy kerdesem,baj lehet abbol ha a hy gard osszekeveredik a hy trannal??mivel az egyik az John deere olaj a masik meg case!
Sziasztok! Érdeklődnek hogy john deere 6630-as traktorral ki milyen lazitót vagy grubert húz? Mifelénk szántásnál kb. 35 lóerőt számolnak egy ekefejre
Válasz TDavid #24683. hozzászólására2700 üzem óra