Hirdetés
- Direktvetés, no-till. új
- Fűtési rendszerek új
- Claas traktorok új
- Traktorok átírása új
- Napraforgó ára új
- Fórumtalálkozó az AGROmashEXPO-n! új
- Milyen pótkocsit vegyek? új
- Teleszkópos rakodógépben melyik a jobb? új
- Portálfejlesztés / Gépház / Fórum használat új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
1143 hozzászólás
Válasz Tobszi #741. hozzászólásáraEgy utas a cucc... Ha egy slaggal van bedugva az olaj csak a tömb fele tud visszamenni, ha nem spriccel a szuszogón teljesen felemelt állapotban...
Válasz Jakabjóska #740. hozzászólásáraA kúp az nincs rajta,hát a talaj elég rossz legelő.
Mi általában 3-ik vagy 4-ik be szoktunk kaszálni vele de sohasem taposom ki az mtz agyát
Válasz csoppika #734. hozzászólásáraMint ahogy írtam a platót megtartja!!
Ha átteszem a másik csatlakozóba, felemeli de a hiba ugyanúgy megvan. Ebből gondolom hogy a traktor rendben van és a kasza munkahengerével van valami, de mi?
Teljesen tanácstalan vagyok!
Válasz sörhas #737. hozzászólásáraA két kúp rajta van? Mert nélküle szinte mindent terítve kaszál.
Menni meg ahogy a talaj engedi, én pl 7.-ben, kb 1500-as motorfordulattal (RM-2, RK-2)
Válasz sörhas #737. hozzászólására1700-1800-as fordulat.(80-as) 540-es kardánnal. Éles kés. Aztán ha apró szőrfű, azt mindegyik fújja... A lánc mindig legyen feszes. A biztonsági retesz működjön. És nem kell vele rohanni nagy fűben.
A haverod lehet ezressel tekerteti...
Válasz sörhas #737. hozzászólásáraRitka, gyenge füvet mindegyik szétfújja.
Üdv
Van egy rm2 fűkaszám,valamiért szétfúja a rendet az apróbb fűvet pláne.
Ki milyen sebességben kaszál vele,padló gázzal kell vagy hogyan?
Én nem taposom ki a lelkét az mtznek,de a haver azt mondja hogy úgy kellene.4 éve van nálam és még zsírzáson kívül semmit nem kellet vele csinálnom,haver meg évente minimum két láncszakadás,szerintem a nagy fordulat miatt szakad neki el.
Mi a helyes használat
Válasz csoppika #735. hozzászólásáraEsetleg dugd át a másik hátsó dugóba, oszt játszd fel az úszó felőli nyomató állásban...hogy ott mit csinál...
Válasz csoppika #734. hozzászólásáraLehet pl szétesett vmelyik gyorskapcsolód vagy valami. 1x nekem fehér műanyag darabok keringtek a rendszerben... Vagy a dugóból vagy a valaminek munkahengeréből...
Esetleg valami szelep alá kosz ment a tömbben...
Válasz Tobszi #733. hozzászólásáraAkkor pedig tömb lesz az... Ugyanis hova máshova menne az olaj?
Próbáld rá a trakit a pótkocsira ugyanezzel a kivezetéssel. Szerintem ugyanez a tünet lesz.
Gondolom a tömb nem szelepes...az segítene azért...nekem a szelepes(amit nem annak kértem, mivel nem lehet vele finoman mozgatni) 2hete tartja a permetezőt...
Válasz csoppika #732. hozzászólására1
Válasz Tobszi #731. hozzászólásáraHány slaggal van bekötve a munkahenger?
Tavaly vettem egy RM-2 kaszát hogy az majd tökéletes lesz a földek végét, meg a dűlőket rendbe tartani.Eddig jól is működött de most a munkahengere a felemelés után szinte másodpercek alatt újra visszaengedi a kaszát a földre, kínlódás vele így dolgozni. Emelni emel de forduláskor szinte folyamatosan nyomatni kell hogy ne érjen le. Az olaj sehol nem folyik belőle, és ugyanez a traktor a pótkocsi platót órákig tudja tartani úgyhogy szerintem a vezérlőtömb se ereszt át. A munkahenger meg ugye egyszeres működésű nincs másik tér ahová átengedne.
Valakinek van ötlete hogy mit kellene megnézni rajta?
Köszi!
Válasz ural #729. hozzászólására140-es hajtómű olajat. A 80-90-es kicsit vékony és a kopott tengelyek miatt még új szimeringgel is könnyezik.
Érdeklődnék RK KASZÁK hajtásházába és vázába ki milyen olajat használ?
Válasz Lacus704 #725. hozzászólásáraÜdv!
Hát tegnap tettünk rá 1-1 zsírzószemet, plusz az Rm2 rôl áttettük a munkahengert, azzal meghúzgáltuk, volt nyikorgás, de most már könnyen játszik.
Köszönöm a segítséget!
Üdv! csúszótányérral kapcsolatban nem ismer valaki aki tud gyártani? köszönöm!
Válasz UE-28 #721. hozzászólásáraAhogy a kolléga mondja, csavarlazító vagy go gazdagon és rángatni szorgalmasan. Ha nem indul meg akkor szétszeditek és csisz vászonnal megigazítjátok. Ha nem sajnálod a festést akkor fékfolyadék is csodákra képes.
Válasz UE-28 #721. hozzászólásáraszia nekem is igy volt 2.évben csavarlazító vagy gázolaj és ne hagyj neki békét amíg meg nem indul ne kezd el fúrni faragni. megfog indulni az utána minden o lesz vele
Válasz _NB_ #723. hozzászólásáraÉn 1 biztosításról tudok ami ezt befolyásolhatja, a felső részén a kaszának a merevítőnél van egy "csappantyú", amit szállításkor le kell fordítani, hogy egy gödörbe menetnél a kasza ne tudjon nagyot zakkanni.
Ha erre gondolsz, akkor az biztosan nem okoz gondot.
Válasz UE-28 #722. hozzászólásáraHa van a biztosító nem maradt véletlen bent ?
Én annak idején a lengyel 165-re fúrtam zsírzót, a műanyag perselybe belül meg egy vékony "zsírvájatot", lehet egyenes is vagy spirál kinek mi az ingerenciája.
Válasz UE-28 #721. hozzászólásáraMég annyi kiegészítés, hogy a hidraulikus csukású változatnál ezen a tengelyen fordul el, csukódik a kasza.
Üdv!
Van egy 2 éve újonnan vásárolt sérülésmentes, féltve őrzött Samasz 185 kaszám.
Minden szezon végén gondosan rakom el, átnézem, lemosom, zsírozom ahol kell.
Így tettem szeptemberben is, mosás után még meg is hajtottam, hogy ne maradjon benne víz, viszont az éven nem tudtam tető alá berakni, ezért 2 ugyan olyan méretű külső gumit tettem a dobok alá, h ne a sárba, hóba legyenek a csúszótányérok.
Lényeg, hogy kezdtük a kaszálást, és a képen nyíllal jelölt tengelynél nem játszik a kasza, van egy erős gumi vagy kemény műanyag gyűrű rajta, de semmi olajozási, zsírozási lehetőség nincs. Gyanítjuk berohadhatott, próbáltuk kúszóolajjal fújni, de alig lett jobb, nem játszik a kasza, így a traktortól távolabb eső dob, borotvál, a közeli dob meg magas tarlót hagy. Nem a traktor függesztő lakatjain van állítási probléma, azt is próbáltuk, de egyértelműen látszik, hogy nem "úszik" a gép a traki után.
Járt így valaki?
Mi lehet a megoldás? Befúrni és zsírzószemet beletenni, mint pl az RM2 kaszánál?
Felemelt állapotban 2 ember sem tudja megmozdítani...
Köszön előre is.
Köszönöm a segítségetek!
Válasz jaminka #712. hozzászólásáraVolt ilyen kaszám ,cseréltem én is ezt a részét.
Ha jól emlékszem egyezik a lengyellel.
Nem volt vészes vagy 8 vagy 18 ezer ft volt anno.
Ferker kft szerezte be Nagykátán.
Válasz jaminka #712. hozzászólásáraElvileg a lengyellel egyezni kéne, mert a lengyel a KM-22-s koppintása. Nem hiszem, hogy a lengyel sokat veszödött volna az átméretezéssel.
http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=Deutz+Fahr+KM+22&LH_PrefLoc=3&_sop=3
Válasz csoppika #715. hozzászólásárahttp://www.technikboerse.com/view/gebrauchtmaschine/maehwerk/934764/deutz-fahr-km-22-km-24-km-25.html
Válasz csoppika #714. hozzászólásáraÉs közel sem biztos, hogy a km22-esé... Cikkszám kellene...
Válasz jaminka #712. hozzászólásáraA 8-asra találtam 210-230euro árat. A felsőt nem találni...
https://fz-agritechnik.de/de/ernte-gruenland/trommelmaehwerk/deutz-fahr/antrieb-getriebe/nabe-deutz-fahr-vertikal1
Válasz jaminka #712. hozzászólásáraKramp vagy hasonló... De előtte kapj be egy xanaxot...
Üdv!Valakinek van esetleg deutz fahr km 22-es kaszája?honnan lehet hozzá Magyarországon alkatrészt szerezni? Nekem a képen bekarikázott alkatrész kellene!Vagy esetleg lengyel kaszáéval egyezhet?
Üdvözletem
Érdeklődnék hogy Vicon KAR 3000 Hpc vontatott kaszával kapcsolatban van e valakinek valamilyen tapasztalata? Mekkora a teljesítményigénye a tlt-n? Mennyire lehet használni nem túl jó talajú gyepen? Mennyire költséges és javításigényes az üzemeltetése?
Köszönöm előre is a válaszokat!
Válasz subikiss #709. hozzászólásáraJobban jársz vagy 20 centivel, de csak akkor, ha a frontkaszád nem szőnyegrendet terít, mert ez esetben ahol átfed a két kasza ott össze fogja szecskázni a takarmányt ami főleg lucernánál több kiesést okoz jóval mintha kisebb kaszád lenne.
Amúgy nem akarok beleszólni, de a múltkor mintha azt mondtad volna, hogy olyan 60 ha körül kell kaszálni ha jól emlékszem. Ekkora területre én szerintem nem vennék frontkaszát, főleg nem használtat ha csak nincsen vele hamsterolós, napi szinten zöldbehordós terved. A két használt kasza árából tudsz venni egy 3m-es újat, és az bőven elég ennyi földre, és nyugodtan aludhatsz, hogy nem szereléssel meg kínlódással fog telni a nap. A 3.20-as Kronénak 3 ha/óra az átlagos területteljesítménye, brutális amit tud csak jó talaj kell neki hogy meg tudj ülni a trakiba de mivel rugózott hidas ezért nem lesz gond! Most a 20+bála/ha tömegű lucernát 14-el vágtam 1800-as motorfordulaton normál 540-el.
Válasz MFM #708. hozzászólásáraKöszönöm, frontkasza miatt kérdezem, vontatottat nem akarok, nincsennek kis kertek, de a függesztett szimpatikusabb oda rakom ahova kell.
Jól számolom, hogy pl egy 310-es fronttal még akkor is jobban járok pl. egy 270-esnél hogyha még a hátsónak jut holttér is. 230 a traki hátul.
Válasz subikiss #707. hozzászólására210-es Pöttinger 130
240-es Vicon 110
320-as Krone 120 cm.
Ha frontkasza miatt kérdéses a dolog és nem háztelkeket akarsz kaszálni akkor én vontatottat vennék a helyedben, azt oda állítod ahova akarod.
Van valaki akinek 210-es vagy nagyobb kaszája van és letudná mérni, hogy munkahelyzetben a kardántól a dob széléig hány centi?
Köszönöm szépen mindenkinek
Válasz Bán Zsolt #700. hozzászólásáraEnnyi földre szerintem nem éri meg új kaszát venni, de amúgy jelenleg a piacon a legjobb ár-érték arányú kasza szerintem a Krone ActivMow kaszák, elég gyengének tűnnek, de nagyon jól bírja egyenlőre, tavaly vettem egy 320-ast, kb 200 ha-t vágott a szar pattogós, disznótúrásos keresztbeárkos, szétszántásos, és töménysásos földeken is jól megy, egyedül a szembe ledőlt füvet nem szereti túlzottan. Jó terepen lucernába 15-20 km/h-val is gyönyörűen megbízhatóan dolgozik.
Válasz UE-28 #703. hozzászólására
Válasz Bán Zsolt #700. hozzászólásáraSzia!
Nekem a 82-után Samasz van, 185cm évi 70 ha körül vágok vele, 2015 ben vettem újonnan a SzalAgroban.
Teljes mértékben meg vagyok vele elégedve, természetesen csak kést cseréltem rajta eddig és semmi baja nincs, nem is hallom a hangját sem, masszív, erős, felénk disznótúrás is akad, bár szándékosan azért nem megyek bele.
Az ára nem éppen kevés, de ajánlották nekem is, nem bántam meg, sőt most is ilyet vennék.
Réteket, lóherét, vetett füvet és mohart, szarvaskerepet vágtam vele, az éven lucit is fog.
Üdv
Válasz Molnár #697. hozzászólásárahttps://www.youtube.com/watch?v=jwGSiRafKlY
Válasz Bán Zsolt #700. hozzászólásáraZTR-165 esetleg 185.
Agrowolf talán.
sziasztok!
ha új fűkaszát szeretnék 82-es után mit ajánlanátok és hol?
6 hektár lucerna és 4 hektár egyéb(mohar, rozs) lenne az éves dolga
köszönöm
Válasz MFM #698. hozzászólására185 Pöttinger Mtz82 simán viszi de jobban kéne haladni
Válasz Molnár #697. hozzászólásáraSzerintem MTZ re nem nagyon kell frontkasza... Mekkora a hátsó kaszád és milyen mtz?
Hali
Használt valaki már frontkaszát Mtz-én Tapasztalatok,Melyik jó ?minden érdekel? Hátsókaszám Pöttinger jó megvagyok elégedve vele frontba is ilyet néztem Használtan Persze
Válasz Pityu73 #695. hozzászólásáraÜdv! Na pont erre gondoltam én is mikor megláttam a képen a pengéket.Jó lett volna látni milyen tarlót hagyott maga után. Az új pengét én is meg szoktam köszörülni, addig fel se rakom (ezt lentebbi hozzászólásomba nem írtam le, mert így is pocsékolom a pengét) de mikor 2 hektár 4-5 körbálát ad, nem mindegy mennyi marad ott!!!!!!
Válasz Sanyee #683. hozzászólásáraHuuúúú, vazze! Én még ilyet nem is láttam, pedig levágtam már pár ezer hektárt...
Dobos kaszán gyep kaszálásnál cirka 4 óránként fordítom a pengét, szántóföldi kultúra esetén csak naponta egyszer. A Krone 5000-es kaszán gyepkaszálásnál naponta egyszer, lucerna, szudáni stb. esetén 3-4 naponta. Én a gyári új pengét is megköszörülöm, sőt a sorját is leszedem kaszakővel. Nem szeretem pocsékolni a naftát és a tarló is szép egyenletes, illetve nem hagyja ott a takarmány felét a tarlón. Ha a terepviszonyok is engedik, a gyepet 8-10km/h sebességgel, a szántóföldieket 10-15km/h-val vágjuk.
Dobos kaszánál ennyi kopásnál már köszörülök:
Dobos kaszán ez a legkopottabb pengém:
A tárcsás Krone-n pedig ez:
Válasz .Feco. #687. hozzászólásáraHa jól tudom akkor még idén nem volt cserélve. (De csak kölcsönbe volt, sokat amúgy nem dolgozik egy évbe.) Mindegy lecseréltem és úgy vittem vissza.