Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR411.02 FtUSD395.26 FtCHF439.37 FtGBP495.29 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Szegedit már többen mondták de nem lelek sehol,szóval ha valaki tud valahol jelezze legyen szíves!A lehuzóval kapcsolatban meg totál igazad van,kalapálgatás feszítgetés minden volt!De most már MÜKSZIK!
Válasz #1657. hozzászólásra
A John deere 214 és 224T bálázókat imádom nagyon jók, Próbáld meg a juta madzagot vagy volt régebben a szegedi madzagnak egy grafitosabb puhább verziója fekete színű volt nem tudom hogy még gyártják-e. Azzal tuti jó lesz. A Késtartónál nem elég a hézagolás a madzaglehúzónak végig fel kell feküdnie a csőr hátulján addig kell reszelgetni és kalapálni míg fel nem fekszik rajta szinte el sem lehet törni úgyhogy nyugodtan üsd!:D
Sziasztok John Deere 224 T van,mikor megvettem osztrák zsinor volt benne ,jól köpte a bálákat,kb 700 dbban i rontás volt!Most tettem bele 350 est és folyamatosan a bal oldal rosszalkodik! A csőrrről nem veszi le a csomót ,szét szedtem a lehuzóban találtunk holtjátékot és kopást! alátéttel ,kis hajlítással gyógyítottuk majd azóta műköüdik!De a 350 es nekem sem a szívem csücske de az van!
Sziasztok John Deere 224 T van,mikor megvettem osztrák zsinor volt benne ,jól köpte a bálákat,kb 700 dbban i rontás volt!Most tettem bele 350 est és folyamatosan a bal oldal rosszalkodik! A csőrrről nem veszi le a csomót ,szét szedtem a lehuzóban találtunk holtjátékot és kopást! alátéttel ,kis hajlítással gyógyítottuk majd azóta műköüdik!De a 350 es nekem sem a szívem csücske de az van!
A csőr fogában csak akkor tud elakadni ha a csőr nem nyit ki rendesen ez lehet deformációtól illetve a csőrön levő görgő kopásától.(ovalitásától) LEhet a csőr túlzott kopásától. És lehet a csőr görgőjének a rugós feszítője miatt.
Igen lényegében ilyen a kötözője. A csomó a bála hátsó részén van és az első az csak úgy lóg mikor kijön a bála kamrából a cucc.
De van mikor jól meg csinálja van mikor meg egymás után rontja, főleg magasabb fordulaton ront sokat.
A zsinór vastagsággal nem lehet baj? mert 350m/kg-ost használok vele, de mintha vastag lenne a kötő csőrbe mert az egyik szál ott mindig elakad a csőr fogában.
Ma be fűztem egy 600-as zsinórt és kézzel meghajtva azzal nem akadt el a fogban egyik zsinór sem.
Esetleg ez nem lehet a gond?
ILYEN kötőfej van a tieden is. Ezen nincs madzagfogó tárcsa. Illatve nem olyan mint más gépeken. Ezen az a hegyes, disznófasza kunkori vas kapja el a madzagot és vezeti be egy kúpos rész alá ahol megszorul. És a csavarral fesizthető "laprugó" szorítja össze. De hogy mitől engedi el arra már nem emlékszem. Szóval ezen ne keress zsinegfogó tárcsákat. De ha a csomó a madzag hátrafelé lévő részén van akkor nem ezzel lesz a baj.
Kössz a tanácsokat akkor az eddigieket megnézem ma. Csak az érdekelne még hogy a zsineg fogó lemeznek a kötöző fej alatt mi lehet a hibája. Mit is kellene azon keresnem?
Most agyalok rajta hogy a welgeren (legalább is amit én használtam 10évvel ezelőtt(AP41) nem "normális" kötőfej van. A mazagfogója másmilyen, egy spirális hegy kapja el a madzagot rajta és húzza be valahogy egy kúpos részbe. Az nem tudom hogy működik.
Szerintem akkor a zsinegfogó tárcsát nézd meg, ami a kötözőfej alatt van egy félkör-sarló alakú lemez az húzza rá a kötőfejre a madzagot. És a tűt nézd meg, hogy mennyire megy fel a kötözőfej fölé és mennyire megy közel a kötözőfejhez. Nézd össze ezeket a jól kötő kötőzőfejjel ha bármi eltérést találsz akkor korrigáld, korrigálás után mindig hajtsd végig kézzel a kötést úgy hogy közbe figyeld, nehogy összeakadjon valami és kárt okozzál.
Ha nem köt ez sok mindentől lehet. Először is fogd meg a madzagot a préstérbe nézd meg nem-e jön nehezebben mint a másik( lehet hogy csak lazítani kell a madzagfeszítőn ami a madzagtartónál van. Következő nem tudom hogy már a préstérben is úgy van a madzag hogy nincsen megkötve vagy csak miután kiesett a csatornából. Ha már ne mköti meg meg kell nézni mi mennyire van megkopva. Értem itt a kötőcsőrt a madzagvágó kést és görgőiket. A madzagfogó kopottságát is érdemes megnézni. Annyira nem vagyok tisztába ezzel a típussal de szerintem ezen is RS kötőfej van. Hiba lehet a kopások összeadódásán kívül:A kötőcsőr görgője oválisra kopott ezáltal nem tud a csőr megfelelően kinyitni. Madzagvágó kés életlen( ezt a madzag vágásából látni) LEhet hogy a kés túl messze van a madzagfogótól, görgő szint úgy lehet oválisra kopott. Madzagfogó ezt illik szétszedni nem nagy kaland! Ki kell takarítani lehet hogy madzag darabot csípett be. Ha már lent van akkor csiszold is kicsit meg had fényesedjen ki. Madzagfogó másik fele rugóval feszített ezt is érdemes megnézni után állítani ha kell.akkor tökéletes ha a tű jön fel hozza magával a madzagot és a madzagfogó bemarása ( félkör alakúak) Pont egybe esnek. Még egy a kötőcsőr görgőfeszítő rugója is lehet bűnös azt is érdemes megnézni. Első körben ennyi remélem hogy tudok segíteni. Jaj még egy dolog kézzel forgassátok le hívj még egy embert aki hajtja a lendítőkereket Te pedig nézd hogy mit csinál! Köttethetsz is vele madzagot de ügyelj hogy a madzag mindíi feszes legyen. Jó munkát:D
A bálának a traktor felőli végére nem köt csomót. Bár ma ismét kézzel körbe forgattam és észre vettem hogy a kötözőfej ami rontani szokott mikornyit akkor a két madzag közül az egyiket lelöki vagy csak a felét fogja meg mert a kis kampóban ami a csőrön van és fogja a csomót elakad a madzag. Úgy tűnik nekem mintha nemnyitna ki teljesen a kötözőfej és nem tudja megfogni mindkét madzagot.
Melyik végére köti a görcsöt? Gege régebb leírta itt hogy milyen kötési hibának mi lehet az oka, az alapján elég jól belehetett határolni a hibát de már nem emlékszem rá pontosan. DE ha bála traktor feél eső végére nem köti rá a csomót akkor a tű a ludas szerintem vagy a medzagszorító tárcsa ami a kötőfej alatt van. Ha a bála hátsóvégén lévő madzag végről marad le akkor a zsinegfogó tárcsák nem fogják meg rendesen a madzagot.
Sziasztok! segítségeteket kérném abban, hogy van egy welger ap12k-m amin alkalmanként az egyik kötözőfej a madzag egyik végére köt csak csomót. Ha alacsony fordulattal megyek akkor kevesebbet ront, ha magasabb fordulaton üzemeltetem akkor folyamatosan hibázik, az az egy kötöző fej. Kopásom nincs szinte semmi ami volt azt már a hiba keresgélése során kijavítottam.
Segítséget előre is köszönöm.
Jut eszembe nem tudtok vélettlenül egy megbízható rendfelszedőrugó beszerzési forrást? Tavaly a wirax-osoktól rendltem mert kiküldték postán is, olcsó volt, de nem is ájultam el a minőségtől. A 10 rugóból már vagy 6 el is tört, egy szezon alatt......
Válasz #1633. hozzászólásra
Igen valóban úgy az igazi hogy a szélesség duplája legyen a hossz és így lehet jól kötésbe rakni kazalba vagy kocsira. Csakhát bérbálázásnál nincs olyan hogy elég hosszú. Annó 35*45*80 as bálát csináltam bérbe, és mindenki azzal jött hogy más ennyiért dupla ekkorát készít, meg így kicsi úgy kicsi, és így átáltam az 1 méteresre, szemre tényleg sokkal nagyobbnak néz ki, de a centi alapján csak 20 centi a plusz. Na meg a másik a súly, ott is minél tömörebb.
Válasz #1629. hozzászólásra
Nem keseredek el sőt :D, mondjuk úgy hogy jobban szeretek szerelni mint bálát cipleni :D. Egyébként ha valami törik, vagy neagyisten elmegy a vezérlés, bár az se tragédia ott a kos fék. De ezek szerintem a jobbik esetek, mert van nyilvánvaló hiba. Helyben mondjuk van olyan illető aki három garnitúra tűt tört össze egy 453 ason mirá rájött hogy a lánc ugrott pár szemet a vezérlésen, de az ilyenre egy műszaki beállítottságú ember nem tud mit mondani..... Az igazi gond amikor műszakilag minden tőkéletes és mégsem köt, vagy nem úgy ahogy kéne, ilyenkor tanácstalan az ember pláne műhelytől távol, hajlamos egy két csavaron állítgatni (mert jobb ötlet nincs) amin nem kéne, ezért írtam hogy mindig az egyszerűbb felől kell közelíteni....
Tavaly amikor megvettem ezt a markantot atomjaira szedtem, egyrészt mert volt is javítani való rajta, másrészt, meg így nagyából képbekerültem mechanikailag. De azért az számomra is nyilvánvaló hogy minden ilyen bálázón rengeteg olyan kulcsfontosságú alkatrész van ami elég intenzív kopásnak van kitéve, ezekkel nincs mit tenni ha elkopott csere. Nem éri meg heggesztgetni, meg köszörülni, mert utánna jön a ,,ménemműködik"....csakhát az a rohadt pénz mindig. No persze ez csak a kényes alkatrészekre vonatkozik, a kötőtányér a zsineg szorítók, az időzítő öntvényei, tűk..(Naggyából amit Gege is árul)...Mert a többi részét egy mezei lakatos is ki tudja pofozni....
30x40es kamrával hosszú az egyméteres, könnyen szétfordul. És a 40-50kilkó is húzós. 30x40x85ös szénabála ideális estben 12-15kg. Lucerna ha kicsit nyirkos felkúszhat20-22ig. De inkább 18. Ha nehezebb akkor be is penészesedik.
A markant is nagyon jó választás sőt még tudok mondani egy-pár bálázót amire azt lehet mondani hogy nagyon jó, ha gondos tulaja volt. A karbantartásra javításra meg csak annyit hogy nem ilyen egyszerű a dolog. Ha vmi törik vagy elmegy a vezérlése akkor jön a nagy fejvakarás. Én már jó pár éve bálázom de még mindig tud újat mutatni a bálázó. De erre Te is rá fogsz jönni akkor mikor ott vagy hogy renden van a széna vagy a szalma az eső jön Te meg állsz a bálázó mellett hogy most mi lehet a gond? Ez nem elkeserítés akart lenni hanem csak tapasztalat.
Kb ilyen árra számítottam én is,viszont nekem luci nincs, szarvaskerep van zabbal,még csak most bújik, de a nagyobb terület az rét. Réti széna 400-500ft körüllehet hirdetni?
Válasz #1627. hozzászólásra
A csúzda szerintem működni fog, és abból kiindulva hogy fordulaton, és nagyon lassan lehet vele menni, így a pót nem hiszem hogy gond lesz. Én 50 es mtz vel tolom, tavaly egy kis alacsony maszek póttal csináltam, így rövid csúzda is elég volt. A problémám csupán annyi volt hogy keskeny volt a pót kereke, és a puha tarlóba sűlyedt, és fogta, de csak annyi látszot hogy elfordította a bálázót kicsit. Idén megpróbálom mbp-vel csak megerősítem a vonó részt biztos ami biztos.
A kosnak az az öt bála meg se fog kottyani, persze attól függ miből. Mert szalmából egyszerűen nem tudsz olyan nehéz bálát csinálni, jó szénából már könnyedén lehet 40-50 kilós bálát is, az már más.
Ha a kész bálát akkarod eladni, akkor inkább 1 méterest csinálj az ,,kelendőbb" és nem sokkal több befektetés de most a friss lucerna 5-600 körül mozog a szalma az felénk 250-300. De ez a helyi kínálattól függ, mert szálítani csak kamion tételben éri meg. Én egyébként 70 cm eset csinálok a kazánba az nagyon kicsi. Könnyeb mozgatni, nehéz kocsira rakni a kötés miatt.
Réti széna és szalma bála árra mit gondoltok, hogy fog alakulni az éven?
Bruttó árat szokás megadni?
Most 70x 30x 40-es méretre van most beállítva, fedett helyen lesz tárolva.
A csúszda majd elválik, hogy működik e, mert kis teljesítményű traktorkáról van szó,és húzni még plusz egy pótkocsit, plusz az a 4-5 bála tolása is foghatja akár a gépet, de majd elválik, először sík területen próbálom ki!
Válasz #1624. hozzászólásra
Üdvözöllek 453-as bálázóm van és kinlódok a kos beállítással a késnél nagy a hézag és szorul a kos egy ponton akadozva lehet körbe tekerni,tudsz e valami könnyű beállítási módot?
Szia!
Tavaly én is így kezdtem a nulláról, a bálázást, és jelentem sikeresen és hiba nélkül túléltem. Welgert akartam én is venni, de bejártam a fél országot a semmiért, vagy itthon használták és 10 éve semmi karbantartás, vagy kintről behozott , de már a kötőfej összehegesztgetve csak egyett kössön alapon. Így végül markantot vettem kis szerencsével. Itt is ugyan az igaz mint az autóknál, nem típust vezs az ember hanem állapotot.
A képek meg a videók alapján nagyon jól néz ki a tiéd, ha minden gyári, nem kókányolt, sokáig jó kis gép lesz ez. Annó néztem olyan ap52 est, ami tizenpárévig csak lucernát bálázott itthon majd évekig egy pajtában állt, persze semmi javítás nélkül, szét volt rohadva minden sarokban, a koson lévő kés helyett egy laposvas volt felheggesztve, vagyis fércelgetve rá, mindene tropa volt, a kötőcsőr tiszta rozsda, de a poén hogy még így is kötött bálázott, bár jobbnak láttam tisztes távolból figyelni a hangok alapján. Szóval ahhoz képest a tiéd gyári új.
Rövidke tapasztalat szerzésem alatt arra jöttem rá hogy olyanok ezek a gépek mint a nők, ha van valami bajuk, hisztiznek, de nem mondanák meg mi a baj, azt neked kell kitalálni. pl. ha nem köt az egyik fej, akkor nagyon nagy valószínűséggel nem a fejjel van a baj, hanem megint elfelejtettem, hogy ez nem brikettáló, és túlhúztam a rugókat. Ilyenkor nem tud eleget tolni a bálán a kos, és szétcsúszik a csomó, mert a classon a bála húzza le és meg a csomót, vagy ha nagyon vonult kitépi a madzag szorítóból, meg ilyenek, pici apróságok, de mindig tanul az ember. Mindig a legegyszerűbb dolog a megoldás.
Ha meg kicsit kiflit csinál, bár nállam, nem kifli szokott lenni, hanem az egyik vége, ferdébb, de fél óra után kiegyenesedik. :D Ez általában a rend egyenlettlensége okozza, vagy túl vastag a rend és nekem kell kuplungolgatni, akkor sem szép egyenletes, de ezek apróságok….mindig a felszedő, traktórtól távolabbi felén szedesd a rendet, úgy jobban el tudja osszlatni….bár sokszor ez nem működik, mert túl vastag a rend.
Az igazi az a rend, lucernából, ami olyan mint a spagetti, ha meghúzod középpen, mozdul vele az egész,sodort, ebből lehet a legszebb bálát csinálni. Minéll lasabban mész annál szebb szögeletesebb lesz, szép apró falatokból sok ütésből készül el az igazi bála.
Ami a karbantartást illeti, nekem az egy délutános muri, ezen van 34 zsírzógomb, három nem kicsi lánc, egy pár kúpkerék… Én a legolcsóbb ,,natúr” zsírt használom, a grafitos nem jó semmire, mert következő idényre úgy beleköt mindenhova mint a beton. A kötöfejnél, annó túlzásba estem, de szerencsére jelezte hogy nem kéne, mert a csőrt meg a szorítót, mindig lefújtam egy kicsit wd40 el, ennek az lett az eredménye hogy az első 5 bálát kössem meg én, mert ő nem fogja :D Szerencsére hamar rájöttem, így marad a kompresszor, ő viszont jó barát, kipucol mindent, és a zsírzás ahol kell…..Ha persze egy ideig nem használom, pl. most is két kaszálás közt, vagy szezon után, lefújom wd 40 el és használat előtt 8 bárral átfújkálom, nem rozsdásodik, és kötni is köt.
Az a bálacsúzda nagyon tetszik, ilyet még nem láttam, de ötletes, nem tűnik túl nehéznek, és olcsó anyagokból van, szerintem lekoppintom.
A csőr olajzás csak a téli tárolás alatt kell. Hiába van száraz helyen a levegő nedvességtartama oxidálja a csőrt is ez befolyásolja az első pár darab bála kötésének milyenségét. De mondom ez csak ha nagyon precíz akarsz lenni.
Gondolom tisztába vagy vele de azért leírom a kötöző szerkezeten is vannak zsírzószemek azokat is zsírozni kell minden műszak előtt. Összesen olyan 11 db zsírzógomb van a bálázón ha jól számolom így hirtelen:D
A legényeknél láttam a két zsírzó szemet, az adja magát, de a csapszeghez mutatja is a felragasztott gyári matrica az olajozást, ahogy te is írod.
Kötőcsőr szintén új alkatrész ezért ismét karikáztam egy képet amire én gondolok
Azt a fényes csőrt beolajozom, ha jól láttam a megkötött madzag azon csúszik le és szorul csomóvá ahogy a bála tolódik kifelé. Csak hogy értsem, azt miért jó beolajozni- már ha jóra gondolok- hiszen ott csak a zsineg csúszik le rajta
Szépen jár ez a bálázó! Jó vétel volt!
Igen azokra a csészékre gondoltam illetve ami a préstér alatt van. Még ha tutira akarsz menni és nagyon precíz vagy akkor a kötőcsőröket beolajozod úgy hogy az ujjadat belemártod egy kis olajba és szépen körbe törlöd vele. Fontos hogy a kötőszekezetet illetve semmit se olajozzál be. Azzal többet ártasz mint használsz neki. Olajozni egyedül a legényekek csapjait kell. oda is elég a pár csepp olaj! Illetve ott van 1-1 zsírzó gomb is. :D
Sikerült megnézni, a zsineg szekrény alatti csészék épek, a préscsatorna előtti 2 csészébe volt egy mélyebb kopás, de az el volt forgatva, a kos melletti késen ahogy gondoltátok nincs sérülés. Sikerült egy próbabálázást csinálni, csűrben lévő kb 20 éves búzaszalmából kötöttünk 18 db-ot, mind sikerült 1 lett picit lazább enyhén kifli alakú, de ott arra gyanakszom, hogy villázás közben volt egy kis szünet, és lehet emiatt lett "kifli".
Egyébként szépen hajtotta a kis 28-as, gondolom a rendről felszedés és takarmány kombináció lesz izgalmasabb művelet, pláne egy esetleges csúszdával és pótkocsival megtoldva.
Köszi a segítséget, holnap megpróbálnánk kicsit jobban "belenézni".
A madzagvezető csészénél erre gondolsz amit a képen megjelöltem? És ennek a betétje lehet fém vagy porcelán?
Welger álló és dugattyúkések 30 euró darabja..
A kis madzagvágókéseknek pedig 5 euró darabja nálam...
Madzagvezető karikáknak szintén 5 euró darabja...
Egy dolgot nézz meg ha idáig vékony madzag votl benne. Nézd meg a madzagvezető csészéket vagy porcelán vagy fém. Ha nagyon megvannak kopva és van rá lehetőség akkor fordíts rajtuk mert okozhatnak madzag szakadást illetve a két guriga közti csomót is széthúzza. Welgernél sztem csere lesz ha kell mert ha jól emléxem akkor körbe tud forogni és egy seeger gyűrű fogja. Munka előtt mindenképpen forgasd le. Akkor kiderül hogy mennyire éles a madzagvágó késed. A Koson lévő kést ne bántsad ha csak nincsen rajta durva sérülés!!! Hézagolást itt felejtsd el a kos hajtókar csapágya is gondozás mentes ha elkopott csere. (nincsen sem zsírzási lehetőség sem pedig hézagolás). E szerint mégis a juta mellett döntöttél jó választás remélem nem fogsz benne csalódni!
Válasz #1569. hozzászólásra
Üdvözöllek én báláztam ilyennel lucernára nem a legjobb leveri a levelet,ahogy a kos üti tömörítésnél.Én 3 évig használtam.Most k453-ast használok az annyival jobb hogy a bedobó villák kíméletesebbek. Most ezzel bálázok évi 2000 bálát ebbe van lucerna,széna,szalma.MF-el is báláztam 30ha-t ez jó kis területre .
A kost hézegold ki hogy közel menjen az álókéshez, ha nincs a késen szemmel látható sérülés akkor nem bántsad. A madzagvágó késekhet sizntén csak akkor ha valami látható bajuk van (ami nem valószínű) Ha köszörülni kell őket akkor gépműhely síkköszörű és kész. A kos és állókést pedig flexel is lehet de csak akkor bántsd ha muszáj.
Ha jó a bálázó kötő feje akkor mindegy milyen madzagot teszel bele (márkára értem). Én mindig a legolcsóbbat rakom. Olyat még nem hallottam hogy más más madzag menne más terményhez. Nincs értelme. Kisbálázóba 350m/kg-os való. Lehet a xart rágni hogy szalmára elég a 600méteres meg ilyenek de nincs értelme. Ha pakoláskor szétforognak a báláid vagy a kötőfej nem tudja megfogni a vékonyabb madzagot és többet ront. Akkor csak a bosszúság van belőle.
3809 hozzászólás
Szegedit már többen mondták de nem lelek sehol,szóval ha valaki tud valahol jelezze legyen szíves!A lehuzóval kapcsolatban meg totál igazad van,kalapálgatás feszítgetés minden volt!De most már MÜKSZIK!
Válasz #1657. hozzászólásra
A John deere 214 és 224T bálázókat imádom nagyon jók, Próbáld meg a juta madzagot vagy volt régebben a szegedi madzagnak egy grafitosabb puhább verziója fekete színű volt nem tudom hogy még gyártják-e. Azzal tuti jó lesz. A Késtartónál nem elég a hézagolás a madzaglehúzónak végig fel kell feküdnie a csőr hátulján addig kell reszelgetni és kalapálni míg fel nem fekszik rajta szinte el sem lehet törni úgyhogy nyugodtan üsd!:D
Válasz #1653. hozzászólásra
Sziasztok John Deere 224 T van,mikor megvettem osztrák zsinor volt benne ,jól köpte a bálákat,kb 700 dbban i rontás volt!Most tettem bele 350 est és folyamatosan a bal oldal rosszalkodik! A csőrrről nem veszi le a csomót ,szét szedtem a lehuzóban találtunk holtjátékot és kopást! alátéttel ,kis hajlítással gyógyítottuk majd azóta műköüdik!De a 350 es nekem sem a szívem csücske de az van!
Válasz #1653. hozzászólásra
Sziasztok John Deere 224 T van,mikor megvettem osztrák zsinor volt benne ,jól köpte a bálákat,kb 700 dbban i rontás volt!Most tettem bele 350 est és folyamatosan a bal oldal rosszalkodik! A csőrrről nem veszi le a csomót ,szét szedtem a lehuzóban találtunk holtjátékot és kopást! alátéttel ,kis hajlítással gyógyítottuk majd azóta műköüdik!De a 350 es nekem sem a szívem csücske de az van!
Válasz #1654. hozzászólásra
A csőr fogában csak akkor tud elakadni ha a csőr nem nyit ki rendesen ez lehet deformációtól illetve a csőrön levő görgő kopásától.(ovalitásától) LEhet a csőr túlzott kopásától. És lehet a csőr görgőjének a rugós feszítője miatt.
Válasz #1653. hozzászólásra
350es kell bele az tuti! Nem értem hogy mondod, hogy elakadt a csőr fogában?
Igen lényegében ilyen a kötözője. A csomó a bála hátsó részén van és az első az csak úgy lóg mikor kijön a bála kamrából a cucc.
De van mikor jól meg csinálja van mikor meg egymás után rontja, főleg magasabb fordulaton ront sokat.
A zsinór vastagsággal nem lehet baj? mert 350m/kg-ost használok vele, de mintha vastag lenne a kötő csőrbe mert az egyik szál ott mindig elakad a csőr fogában.
Ma be fűztem egy 600-as zsinórt és kézzel meghajtva azzal nem akadt el a fogban egyik zsinór sem.
Esetleg ez nem lehet a gond?
Válasz #1651. hozzászólásra
http://images.autoline.hu/s/mezogazdasagi-gep-szogletes-nagybalazo-WELGER-Ap-614552---5_big--13031917542443834700.jpg
namég egyszer
Válasz #1650. hozzászólásra
https://www.google.hu/search?q=welger&client=firefox-a&hs=aZu&rls=org.mozilla:hu:official&channel=np&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=XFSkUdHxCu7b4QSRq4GgCw&sqi=2&ved=0CCwQsAQ&biw=1680&bih=885#facrc=_&imgrc=sc68EgmmYHVlDM%3A%3BZPEyuSUkDaB_zM%3Bhttp%253A%252F%252Fimages.autoline.hu%252Fs%252Fmezogazdasagi-gep-szogletes-nagybalazo-WELGER-Ap-6171---2_big--12090617593231472600.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fautoline.hu%252Fsf%252Fmezogazdasagi-gep-szogletes-nagybalazo-WELGER-Ap-6171-12090617593231472600.html%3B800%3B600
ILYEN
Válasz #1649. hozzászólásra
ILYEN kötőfej van a tieden is. Ezen nincs madzagfogó tárcsa. Illatve nem olyan mint más gépeken. Ezen az a hegyes, disznófasza kunkori vas kapja el a madzagot és vezeti be egy kúpos rész alá ahol megszorul. És a csavarral fesizthető "laprugó" szorítja össze. De hogy mitől engedi el arra már nem emlékszem. Szóval ezen ne keress zsinegfogó tárcsákat. De ha a csomó a madzag hátrafelé lévő részén van akkor nem ezzel lesz a baj.
Kössz a tanácsokat akkor az eddigieket megnézem ma. Csak az érdekelne még hogy a zsineg fogó lemeznek a kötöző fej alatt mi lehet a hibája. Mit is kellene azon keresnem?
Válasz #1639. hozzászólásra
Most agyalok rajta hogy a welgeren (legalább is amit én használtam 10évvel ezelőtt(AP41) nem "normális" kötőfej van. A mazagfogója másmilyen, egy spirális hegy kapja el a madzagot rajta és húzza be valahogy egy kúpos részbe. Az nem tudom hogy működik.
Válasz #1645. hozzászólásra
Szerintem akkor a zsinegfogó tárcsát nézd meg, ami a kötözőfej alatt van egy félkör-sarló alakú lemez az húzza rá a kötőfejre a madzagot. És a tűt nézd meg, hogy mennyire megy fel a kötözőfej fölé és mennyire megy közel a kötözőfejhez. Nézd össze ezeket a jól kötő kötőzőfejjel ha bármi eltérést találsz akkor korrigáld, korrigálás után mindig hajtsd végig kézzel a kötést úgy hogy közbe figyeld, nehogy összeakadjon valami és kárt okozzál.
Válasz #1645. hozzászólásra
Ha nem köt ez sok mindentől lehet. Először is fogd meg a madzagot a préstérbe nézd meg nem-e jön nehezebben mint a másik( lehet hogy csak lazítani kell a madzagfeszítőn ami a madzagtartónál van. Következő nem tudom hogy már a préstérben is úgy van a madzag hogy nincsen megkötve vagy csak miután kiesett a csatornából. Ha már ne mköti meg meg kell nézni mi mennyire van megkopva. Értem itt a kötőcsőrt a madzagvágó kést és görgőiket. A madzagfogó kopottságát is érdemes megnézni. Annyira nem vagyok tisztába ezzel a típussal de szerintem ezen is RS kötőfej van. Hiba lehet a kopások összeadódásán kívül:A kötőcsőr görgője oválisra kopott ezáltal nem tud a csőr megfelelően kinyitni. Madzagvágó kés életlen( ezt a madzag vágásából látni) LEhet hogy a kés túl messze van a madzagfogótól, görgő szint úgy lehet oválisra kopott. Madzagfogó ezt illik szétszedni nem nagy kaland! Ki kell takarítani lehet hogy madzag darabot csípett be. Ha már lent van akkor csiszold is kicsit meg had fényesedjen ki. Madzagfogó másik fele rugóval feszített ezt is érdemes megnézni után állítani ha kell.akkor tökéletes ha a tű jön fel hozza magával a madzagot és a madzagfogó bemarása ( félkör alakúak) Pont egybe esnek. Még egy a kötőcsőr görgőfeszítő rugója is lehet bűnös azt is érdemes megnézni. Első körben ennyi remélem hogy tudok segíteni. Jaj még egy dolog kézzel forgassátok le hívj még egy embert aki hajtja a lendítőkereket Te pedig nézd hogy mit csinál! Köttethetsz is vele madzagot de ügyelj hogy a madzag mindíi feszes legyen. Jó munkát:D
A bálának a traktor felőli végére nem köt csomót. Bár ma ismét kézzel körbe forgattam és észre vettem hogy a kötözőfej ami rontani szokott mikornyit akkor a két madzag közül az egyiket lelöki vagy csak a felét fogja meg mert a kis kampóban ami a csőrön van és fogja a csomót elakad a madzag. Úgy tűnik nekem mintha nemnyitna ki teljesen a kötözőfej és nem tudja megfogni mindkét madzagot.
Válasz #1643. hozzászólásra
Melyik végére köti a görcsöt? Gege régebb leírta itt hogy milyen kötési hibának mi lehet az oka, az alapján elég jól belehetett határolni a hibát de már nem emlékszem rá pontosan. DE ha bála traktor feél eső végére nem köti rá a csomót akkor a tű a ludas szerintem vagy a medzagszorító tárcsa ami a kötőfej alatt van. Ha a bála hátsóvégén lévő madzag végről marad le akkor a zsinegfogó tárcsák nem fogják meg rendesen a madzagot.
Válasz #1635. hozzászólásra
Igen megkötö a göcsöt csak nem köti össze a két magzag véget!
Üdv. Kiskockabálázót Massey Feguson 124est nem tud valaki jo állapotut eladot ??? Csak 124 es érdekelne esetleg ha tud valaki szoljon köszi...
Válasz #1638. hozzászólásra
Újszilvás Rugócenter kft. Ismertebb tipusok vannak nekik raktáron de mnita alapján mnident legyártanak. korrekt áron.
Válasz #1639. hozzászólásra
A madzagfogót húzd szorosabbra.
Sziasztok! segítségeteket kérném abban, hogy van egy welger ap12k-m amin alkalmanként az egyik kötözőfej a madzag egyik végére köt csak csomót. Ha alacsony fordulattal megyek akkor kevesebbet ront, ha magasabb fordulaton üzemeltetem akkor folyamatosan hibázik, az az egy kötöző fej. Kopásom nincs szinte semmi ami volt azt már a hiba keresgélése során kijavítottam.
Segítséget előre is köszönöm.
Jut eszembe nem tudtok vélettlenül egy megbízható rendfelszedőrugó beszerzési forrást? Tavaly a wirax-osoktól rendltem mert kiküldték postán is, olcsó volt, de nem is ájultam el a minőségtől. A 10 rugóból már vagy 6 el is tört, egy szezon alatt......
Válasz #1633. hozzászólásra
Igen valóban úgy az igazi hogy a szélesség duplája legyen a hossz és így lehet jól kötésbe rakni kazalba vagy kocsira. Csakhát bérbálázásnál nincs olyan hogy elég hosszú. Annó 35*45*80 as bálát csináltam bérbe, és mindenki azzal jött hogy más ennyiért dupla ekkorát készít, meg így kicsi úgy kicsi, és így átáltam az 1 méteresre, szemre tényleg sokkal nagyobbnak néz ki, de a centi alapján csak 20 centi a plusz. Na meg a másik a súly, ott is minél tömörebb.
Válasz #1629. hozzászólásra
Nem keseredek el sőt :D, mondjuk úgy hogy jobban szeretek szerelni mint bálát cipleni :D. Egyébként ha valami törik, vagy neagyisten elmegy a vezérlés, bár az se tragédia ott a kos fék. De ezek szerintem a jobbik esetek, mert van nyilvánvaló hiba. Helyben mondjuk van olyan illető aki három garnitúra tűt tört össze egy 453 ason mirá rájött hogy a lánc ugrott pár szemet a vezérlésen, de az ilyenre egy műszaki beállítottságú ember nem tud mit mondani..... Az igazi gond amikor műszakilag minden tőkéletes és mégsem köt, vagy nem úgy ahogy kéne, ilyenkor tanácstalan az ember pláne műhelytől távol, hajlamos egy két csavaron állítgatni (mert jobb ötlet nincs) amin nem kéne, ezért írtam hogy mindig az egyszerűbb felől kell közelíteni....
Tavaly amikor megvettem ezt a markantot atomjaira szedtem, egyrészt mert volt is javítani való rajta, másrészt, meg így nagyából képbekerültem mechanikailag. De azért az számomra is nyilvánvaló hogy minden ilyen bálázón rengeteg olyan kulcsfontosságú alkatrész van ami elég intenzív kopásnak van kitéve, ezekkel nincs mit tenni ha elkopott csere. Nem éri meg heggesztgetni, meg köszörülni, mert utánna jön a ,,ménemműködik"....csakhát az a rohadt pénz mindig. No persze ez csak a kényes alkatrészekre vonatkozik, a kötőtányér a zsineg szorítók, az időzítő öntvényei, tűk..(Naggyából amit Gege is árul)...Mert a többi részét egy mezei lakatos is ki tudja pofozni....
A madzag valamelyik végére köt görcsöt vagy egyikre sem?
Segítséget szeretnék kérni van egy köla kiskocka bálázom tavaly rendesen kötött most vettem elő de az egyik fele nem akarja megkötni a madzagot!
Válasz #1629. hozzászólásra
30x40es kamrával hosszú az egyméteres, könnyen szétfordul. És a 40-50kilkó is húzós. 30x40x85ös szénabála ideális estben 12-15kg. Lucerna ha kicsit nyirkos felkúszhat20-22ig. De inkább 18. Ha nehezebb akkor be is penészesedik.
Válasz #1628. hozzászólásra
Hetvenes rövid azerintem. 80-85 centiset illik csinálni az is elég pici de azzal frankón lehet autót is kazlat is tárolót is rakni.
Válasz #1624. hozzászólásra
A markant is nagyon jó választás sőt még tudok mondani egy-pár bálázót amire azt lehet mondani hogy nagyon jó, ha gondos tulaja volt. A karbantartásra javításra meg csak annyit hogy nem ilyen egyszerű a dolog. Ha vmi törik vagy elmegy a vezérlése akkor jön a nagy fejvakarás. Én már jó pár éve bálázom de még mindig tud újat mutatni a bálázó. De erre Te is rá fogsz jönni akkor mikor ott vagy hogy renden van a széna vagy a szalma az eső jön Te meg állsz a bálázó mellett hogy most mi lehet a gond? Ez nem elkeserítés akart lenni hanem csak tapasztalat.
Válasz #1629. hozzászólásra
Kb ilyen árra számítottam én is,viszont nekem luci nincs, szarvaskerep van zabbal,még csak most bújik, de a nagyobb terület az rét. Réti széna 400-500ft körüllehet hirdetni?
Válasz #1627. hozzászólásra
A csúzda szerintem működni fog, és abból kiindulva hogy fordulaton, és nagyon lassan lehet vele menni, így a pót nem hiszem hogy gond lesz. Én 50 es mtz vel tolom, tavaly egy kis alacsony maszek póttal csináltam, így rövid csúzda is elég volt. A problémám csupán annyi volt hogy keskeny volt a pót kereke, és a puha tarlóba sűlyedt, és fogta, de csak annyi látszot hogy elfordította a bálázót kicsit. Idén megpróbálom mbp-vel csak megerősítem a vonó részt biztos ami biztos.
A kosnak az az öt bála meg se fog kottyani, persze attól függ miből. Mert szalmából egyszerűen nem tudsz olyan nehéz bálát csinálni, jó szénából már könnyedén lehet 40-50 kilós bálát is, az már más.
Ha a kész bálát akkarod eladni, akkor inkább 1 méterest csinálj az ,,kelendőbb" és nem sokkal több befektetés de most a friss lucerna 5-600 körül mozog a szalma az felénk 250-300. De ez a helyi kínálattól függ, mert szálítani csak kamion tételben éri meg. Én egyébként 70 cm eset csinálok a kazánba az nagyon kicsi. Könnyeb mozgatni, nehéz kocsira rakni a kötés miatt.
Réti széna és szalma bála árra mit gondoltok, hogy fog alakulni az éven?
Bruttó árat szokás megadni?
Most 70x 30x 40-es méretre van most beállítva, fedett helyen lesz tárolva.
Válasz #1624. hozzászólásra
Köszi a részletes leírást
A csúszda majd elválik, hogy működik e, mert kis teljesítményű traktorkáról van szó,és húzni még plusz egy pótkocsit, plusz az a 4-5 bála tolása is foghatja akár a gépet, de majd elválik, először sík területen próbálom ki!
Válasz #1624. hozzászólásra
Üdvözöllek 453-as bálázóm van és kinlódok a kos beállítással a késnél nagy a hézag és szorul a kos egy ponton akadozva lehet körbe tekerni,tudsz e valami könnyű beállítási módot?
Válasz #1621. hozzászólásra
Ha felnyitod a lendkerekes hajtásház feletti burkolatot ott találnod kell egy beállítási útmutatót..
Válasz #1622. hozzászólásra
Szia!
Tavaly én is így kezdtem a nulláról, a bálázást, és jelentem sikeresen és hiba nélkül túléltem. Welgert akartam én is venni, de bejártam a fél országot a semmiért, vagy itthon használták és 10 éve semmi karbantartás, vagy kintről behozott , de már a kötőfej összehegesztgetve csak egyett kössön alapon. Így végül markantot vettem kis szerencsével. Itt is ugyan az igaz mint az autóknál, nem típust vezs az ember hanem állapotot.
A képek meg a videók alapján nagyon jól néz ki a tiéd, ha minden gyári, nem kókányolt, sokáig jó kis gép lesz ez. Annó néztem olyan ap52 est, ami tizenpárévig csak lucernát bálázott itthon majd évekig egy pajtában állt, persze semmi javítás nélkül, szét volt rohadva minden sarokban, a koson lévő kés helyett egy laposvas volt felheggesztve, vagyis fércelgetve rá, mindene tropa volt, a kötőcsőr tiszta rozsda, de a poén hogy még így is kötött bálázott, bár jobbnak láttam tisztes távolból figyelni a hangok alapján. Szóval ahhoz képest a tiéd gyári új.
Rövidke tapasztalat szerzésem alatt arra jöttem rá hogy olyanok ezek a gépek mint a nők, ha van valami bajuk, hisztiznek, de nem mondanák meg mi a baj, azt neked kell kitalálni. pl. ha nem köt az egyik fej, akkor nagyon nagy valószínűséggel nem a fejjel van a baj, hanem megint elfelejtettem, hogy ez nem brikettáló, és túlhúztam a rugókat. Ilyenkor nem tud eleget tolni a bálán a kos, és szétcsúszik a csomó, mert a classon a bála húzza le és meg a csomót, vagy ha nagyon vonult kitépi a madzag szorítóból, meg ilyenek, pici apróságok, de mindig tanul az ember. Mindig a legegyszerűbb dolog a megoldás.
Ha meg kicsit kiflit csinál, bár nállam, nem kifli szokott lenni, hanem az egyik vége, ferdébb, de fél óra után kiegyenesedik. :D Ez általában a rend egyenlettlensége okozza, vagy túl vastag a rend és nekem kell kuplungolgatni, akkor sem szép egyenletes, de ezek apróságok….mindig a felszedő, traktórtól távolabbi felén szedesd a rendet, úgy jobban el tudja osszlatni….bár sokszor ez nem működik, mert túl vastag a rend.
Az igazi az a rend, lucernából, ami olyan mint a spagetti, ha meghúzod középpen, mozdul vele az egész,sodort, ebből lehet a legszebb bálát csinálni. Minéll lasabban mész annál szebb szögeletesebb lesz, szép apró falatokból sok ütésből készül el az igazi bála.
Ami a karbantartást illeti, nekem az egy délutános muri, ezen van 34 zsírzógomb, három nem kicsi lánc, egy pár kúpkerék… Én a legolcsóbb ,,natúr” zsírt használom, a grafitos nem jó semmire, mert következő idényre úgy beleköt mindenhova mint a beton. A kötöfejnél, annó túlzásba estem, de szerencsére jelezte hogy nem kéne, mert a csőrt meg a szorítót, mindig lefújtam egy kicsit wd40 el, ennek az lett az eredménye hogy az első 5 bálát kössem meg én, mert ő nem fogja :D Szerencsére hamar rájöttem, így marad a kompresszor, ő viszont jó barát, kipucol mindent, és a zsírzás ahol kell…..Ha persze egy ideig nem használom, pl. most is két kaszálás közt, vagy szezon után, lefújom wd 40 el és használat előtt 8 bárral átfújkálom, nem rozsdásodik, és kötni is köt.
Az a bálacsúzda nagyon tetszik, ilyet még nem láttam, de ötletes, nem tűnik túl nehéznek, és olcsó anyagokból van, szerintem lekoppintom.
Válasz #1622. hozzászólásra
A csőr olajzás csak a téli tárolás alatt kell. Hiába van száraz helyen a levegő nedvességtartama oxidálja a csőrt is ez befolyásolja az első pár darab bála kötésének milyenségét. De mondom ez csak ha nagyon precíz akarsz lenni.
Gondolom tisztába vagy vele de azért leírom a kötöző szerkezeten is vannak zsírzószemek azokat is zsírozni kell minden műszak előtt. Összesen olyan 11 db zsírzógomb van a bálázón ha jól számolom így hirtelen:D
Válasz #1620. hozzászólásra
Király
A legényeknél láttam a két zsírzó szemet, az adja magát, de a csapszeghez mutatja is a felragasztott gyári matrica az olajozást, ahogy te is írod.
Kötőcsőr szintén új alkatrész ezért ismét karikáztam egy képet amire én gondolok
Azt a fényes csőrt beolajozom, ha jól láttam a megkötött madzag azon csúszik le és szorul csomóvá ahogy a bála tolódik kifelé. Csak hogy értsem, azt miért jó beolajozni- már ha jóra gondolok- hiszen ott csak a zsineg csúszik le rajta
Üdv mindenkinek akinek van 453-as bálázója hogy lehet a legegyszerűbben beállítani a kost hogy a vágókés és a kos se szoruljon
Válasz #1619. hozzászólásra
Szépen jár ez a bálázó! Jó vétel volt!
Igen azokra a csészékre gondoltam illetve ami a préstér alatt van. Még ha tutira akarsz menni és nagyon precíz vagy akkor a kötőcsőröket beolajozod úgy hogy az ujjadat belemártod egy kis olajba és szépen körbe törlöd vele. Fontos hogy a kötőszekezetet illetve semmit se olajozzál be. Azzal többet ártasz mint használsz neki. Olajozni egyedül a legényekek csapjait kell. oda is elég a pár csepp olaj! Illetve ott van 1-1 zsírzó gomb is. :D
Válasz #1618. hozzászólásra
Sikerült megnézni, a zsineg szekrény alatti csészék épek, a préscsatorna előtti 2 csészébe volt egy mélyebb kopás, de az el volt forgatva, a kos melletti késen ahogy gondoltátok nincs sérülés. Sikerült egy próbabálázást csinálni, csűrben lévő kb 20 éves búzaszalmából kötöttünk 18 db-ot, mind sikerült 1 lett picit lazább enyhén kifli alakú, de ott arra gyanakszom, hogy villázás közben volt egy kis szünet, és lehet emiatt lett "kifli".
Egyébként szépen hajtotta a kis 28-as, gondolom a rendről felszedés és takarmány kombináció lesz izgalmasabb művelet, pláne egy esetleges csúszdával és pótkocsival megtoldva.
Egy rövid video a próbáról:
http://www.youtube.com/watch?v=ezpGVIGUIVE
Válasz #1617. hozzászólásra
Igen arra gondolok! Lehet mindkettő. De a porcelán törik, viszont mi szerszámacélból csináljuk, s nem törik, s nem is kopik.!
Köszi a segítséget, holnap megpróbálnánk kicsit jobban "belenézni".
A madzagvezető csészénél erre gondolsz amit a képen megjelöltem? És ennek a betétje lehet fém vagy porcelán?
Válasz #1615. hozzászólásra
Welger álló és dugattyúkések 30 euró darabja..
A kis madzagvágókéseknek pedig 5 euró darabja nálam...
Madzagvezető karikáknak szintén 5 euró darabja...
üdv.
Válasz #1609. hozzászólásra
Egy dolgot nézz meg ha idáig vékony madzag votl benne. Nézd meg a madzagvezető csészéket vagy porcelán vagy fém. Ha nagyon megvannak kopva és van rá lehetőség akkor fordíts rajtuk mert okozhatnak madzag szakadást illetve a két guriga közti csomót is széthúzza. Welgernél sztem csere lesz ha kell mert ha jól emléxem akkor körbe tud forogni és egy seeger gyűrű fogja. Munka előtt mindenképpen forgasd le. Akkor kiderül hogy mennyire éles a madzagvágó késed. A Koson lévő kést ne bántsad ha csak nincsen rajta durva sérülés!!! Hézagolást itt felejtsd el a kos hajtókar csapágya is gondozás mentes ha elkopott csere. (nincsen sem zsírzási lehetőség sem pedig hézagolás). E szerint mégis a juta mellett döntöttél jó választás remélem nem fogsz benne csalódni!
Válasz #1613. hozzászólásra
Ő a balmazújvárosi?
Válasz #1612. hozzászólásra
Ha valaki, akkor ő tud mindenre választ! A legjobb./+36/30/2235508/
Válasz #1610. hozzászólásra
Köszi az ismételt útbaigazítást!
Egy bálázó működését ismerő emberrel 1 napot is el tudnék beszélni személyesen
Válasz #1569. hozzászólásra
Üdvözöllek én báláztam ilyennel lucernára nem a legjobb leveri a levelet,ahogy a kos üti tömörítésnél.Én 3 évig használtam.Most k453-ast használok az annyival jobb hogy a bedobó villák kíméletesebbek. Most ezzel bálázok évi 2000 bálát ebbe van lucerna,széna,szalma.MF-el is báláztam 30ha-t ez jó kis területre .
Válasz #1609. hozzászólásra
A kost hézegold ki hogy közel menjen az álókéshez, ha nincs a késen szemmel látható sérülés akkor nem bántsad. A madzagvágó késekhet sizntén csak akkor ha valami látható bajuk van (ami nem valószínű) Ha köszörülni kell őket akkor gépműhely síkköszörű és kész. A kos és állókést pedig flexel is lehet de csak akkor bántsd ha muszáj.
Ha jó a bálázó kötő feje akkor mindegy milyen madzagot teszel bele (márkára értem). Én mindig a legolcsóbbat rakom. Olyat még nem hallottam hogy más más madzag menne más terményhez. Nincs értelme. Kisbálázóba 350m/kg-os való. Lehet a xart rágni hogy szalmára elég a 600méteres meg ilyenek de nincs értelme. Ha pakoláskor szétforognak a báláid vagy a kötőfej nem tudja megfogni a vékonyabb madzagot és többet ront. Akkor csak a bosszúság van belőle.