Válasz személyesen gépgyilkos #5200. hozzászólására80 lovat írtak ha jól emlékszem. De puha talajon kemény bálával megérzi a 120-as traki is. A hengereseknek viszonylag nagy a vonóerő szükséglete, mert nem a bálakészítés kezdetétől végig egyenletesen tömörít, mint egy hevederes, vagy rúdláncos, hanem miután feltelt a kamra, akkor hirtelen nagy a vonóerő szükséglete.
Sziasztok!
Az volna a kérdésem, hogy a Claas Rollant 46 bálázókba milyen szélességű hálót érdemes beletenni? 123cm-essel dolgoztam, de úgy látom hogy még férne a bálára háló mindkét oldal irányába. Mert látok 125cm-es tekercset is de nem mertem beletenni. Véleményetek?
Válasz MFM #5191. hozzászólásáraPár csíkot ragasztva a munkavédelmis csúszásgátló szallagból (Lépcsők élére szokták ragasztani, olyan mint a durva csiszoló papír) a hengerekre, és nincs semmi probléma.
Meglepődve olvasom ezt a szalmakérdést, azt, hogy mikor bálázzuk. A Viconomnál (RV 1601) nincsen ilyen probléma.
Próbaképen eső után közvetlenül kukoricaszárat báláztunk, ami be lett volna fóliázva. Sürgős lett volna, mivel a bálacsomagoló gépet üzemeltető ember csak aznap ért rá.
Felszedte azt is rendesen, de két bála után nem tudott kötni mivel a rákerült sár miatt a hevederek elkoszolódtak és nem vitték magukkal a hálót.
Válasz broll79 #5182. hozzászólásáraAzért egy pótkocsi meg egy bálázó nem egy kategória. Szomszéd csóka vett egy "szopma" csodamasinát. Nem sokat dolgoznak vele, folyton kínlódnak mert nem halad a meló. Mióta megvették többet gurítottam nekik bérbe a majd 30 éves vackommal mint amennyit maguknak csináltak az új géppel.
Válasz jozef19 #5183. hozzászólásáraAz 5880 az ugyan az,csak 150-es bálát tud csinálni!Én nappal is toltam vele,ráadásul egy axiál dobos után mentem ami szarrá zuzta a szalmát.Nekem tetszik és a következő bálázóm is New Holland lesz.
Válasz jozef19 #5184. hozzászólásáraAz is meglehet.
Viszont előtte lett axival felújíttatva,(csapágyak is cserélve, mágneskuplung, stb.) és erről pont beszéltek, hogy gyakran tisztítani kell bizonyos helyeken, mert hozzàérhet a törek a görgőhöz, hevederekhez, és baj lehet belőle.
Válasz petsudo #5180. hozzászólásáraA kolhozban 88 körül jött divatba a körbála,akkor hoztak kettö 5880.Azok a szalmát csak 8-9 óráig tudták csinálni.Ilyen 5980 még nem láttam közelröl...
Válasz ..MZ/X.. #5177. hozzászólásáraApósnak van egy metal fach 3 tengelyes bálaszállítója, a szomszádnak meg egy9 és egy 12 tonnás pótkocsija és nagyon szuperek, pedig kapnak. Nem kell heggeszteni mint a pronart és társait
Sziasztok!
Én merem ajánlani a fiatagri 5980 vagy ennek a valódi énjét a New Holland 654!Jó bálázó és nappal is bálázhatsz nyugodtan,mev az eszméletlenül apró szalmát is összeszedi,de nem éjjel!!!Egyszerű mint a faék és a hálóra sem érzékeny!Ráadásul a szenást is lehet vele szecskázni.
Válasz jozef19 #5176. hozzászólására280-al mentünk simán nem volt vele gond a nappali szalmázás. Rotoros kombi után nem igen szerette nagy melegben, de ládás gép után megevett mindent.
Válasz broll79 #5174. hozzászólására5670 Auto van nekem is, évi 1000 körül gurítok vele. 800-ért vettem osztrákból pár éve, ráment kb 400 a felújításra, hevederek újak, összes csapágy cserélve, rendfelszedőben a cuccok újak. Azóta szépen teszi a dolgát, elégedett vagyok vele.
Ha hálós lenne meg széles felszedője lenne akkor örökös darab lenne az udvarban.
Lengyel felejtős. Játékszer, anyag nem nagyon van benne.
Vicon gépek nem rosszak. Fixkamrás RF 121-est találsz millió felett kicsivel. Használnak itt többen is ilyen gépet.
Válasz broll79 #5170. hozzászólásáraLINK
Ezeket a Fiatagri gépeket nézegesd, vagy a Viconokat ha jó a kisebb guriga is. Árban elfogadható, elég jól dolgoznak. Mindegyikkel lesz meló mire üzembiztosra beáll, de magad ura leszel.
Válasz fexco #5168. hozzászólásáraSzerbusz uram! Alakulnak a bocók?
Ez bizony így van, jó takarmány nélkül nem lehet előrébb jutni.
Legjobban azt szeretem, mikor mindig mondom a manusoknak, kaszáláskor szóljon mert akkor én is tudom tervezni a dolgokat. Mikor merre kellene menni gurítani. Persze nem szól, csak mikor mondják lehetőleg aznapra az esőt, de akkor 10-en egyszerre. A végén meg én vagyok a szemét mert nem megyek el 8-10 km-t a nyüves 10 bálájáért, főleg úgy, hogy előző nap voltam ott.
Válasz fexco #5169. hozzászólásáraSzerencsére nem olyan az emberke, idén is kiállt az 5000 db-os szalma bálázásból, hogy nekembe tudja guritani a kb 300 bálámat, mikor végzett nálunk, akkor ment vissza. Tudta, hogy nekünk is sürgős mert ha adnak a nagyok, akkor max 2 nap alatt le kell takarítani.
Ezért nem tudom pontosan mit csináljak, mert nekem csak szergej van, szénagurigázót max 1.1,5 misiért tudnék venni. Üzembiztosabb és minőségileg is biztos jobb, de a saját az más.
Mindig új bálázója van, pár évente cseréli.
Válasz broll79 #5166. hozzászólásárana persze... még uj a bálázo meg a gép...majd amikor összejön neki,a meló igazán(ami nem nehéz modern gépekkel)na majd akkor lesszz fejvakarás,meg keverés,akkor megnézheted mikor fog téged hivogatni 2órával előbb.majd te hivod 1 héten keresztűl,hogy gyere má,bammeg,mer már 2xszéttdobtam,meg 2xösszesodortam a GANYÉT!!!!!
Válasz ..MZ/X.. #5164. hozzászólásáraüdvözöllek motoros barátom!!!felénk is naggyából ez a szitu!én egy szezont bevállaltam bérbálázást,amikor 2.szezonja volt az uj bálázónknak,(akkora volt a teljesitménye,hogy simán belefért a plussz...)a szezon végén már azt vettem észre,már lassan a sajátra nincs idő!!!a Faterom már beszólt 1-2,hogy sok lesssz...alig vártam vége legyen a szezonnak!ez volt az utolsó bérmunkája a ronpakknak.a SAJÁT az ELSŐ!!!!!!most a nemmindeggy milyen cuccot dobok a hizóbikák elé!!!!!!a bérmunkára nem lehet számolni!!!
Válasz broll79 #5166. hozzászólásáraAnnyi munkára vedd meg a Hesstont amit hirdetek. Jól jársz vele
Nem kerül több millióba olcsó a fent tartása,javítása stb
Válasz ..MZ/X.. #5164. hozzászólásáraAzért akarok csak venni, mert idén is több, mint 600 ropit fizettünk ki nettóba a bálázósnak és kicsit sok így egybe.
Bálázásra van bérmunkás, nagyon jó bálát csinál, új gép a traki is meg a bálázó is, ha szólok, hogy holnap 10 re jönni kell, akkor már 8 kor telefonál, hogy indulásra kész, hja jön az eső, akkor ő sürget engem, képes a sodró mögött jönni, hogy ne ázzon meg.
Csak a saját gép saját gép. Még ha javítani is kell, akkor se kell egyösszegbe(mert széna szalma szinte egyszerre van) kiköhögni egy kisebb vagyont.
Trágyaszóróra meg silózóra gyurunnk mi is még, de egyszerre sajnos nem megy, meg bobcat-en gondolkoztam, de 3 misiért még csak bontószökevények vannak sima kanállal. Az meg sovány. Így gondolkozunk inkább a bálázón, mert a trágy kitolás évente egyszer van,, nem nagy összegért a bálázót meg jobban ki tudom használni. Pl kukori szárat senki nem báláz a környéken, pedig de szereti a marha.
Nálunk talajmunkára nem igen akar senki menni bérbe, mert a nagyok úgy vannak vele, hogy dögölj meg, ha nem tudod megcsinálni.
Válasz MFM #5162. hozzászólásáraNekem kb 5-600 150-es bálát kell csinálni évente, de ez lassacskán csak egyre több lesz(remélem).
Bár szerelni utálok, meg nem is nagyon értek hozzá, de 35fokban, traktor alatt csepegő forró olajba a mindenem :D
Szeretem kínozni magam, 35 fokba 50 essel kaszálni kész élmény
Válasz MFM #5162. hozzászólásáraSajnos pont ez a gép az ami kell szerintem.
A gond ott van, hogy nem igen van már állattartás (legalábbis felénk), bérvállalkozó nem vesz gépet a kevés meló miatt. Akinek meg gépe van az a sajátját nyomja és nem a máséban vacakol. Az sem mindegy milyen növény van a területeken.
Én azt mondom, hogy évi pár száz bálára elegendő az öreg 5580/M1300 hesston. Olcsó a gép, fenntartása sem drága, alkatrész dögivel van minden bokor alatt.
500 guriga felett már egy normális állapotú használt gép 2-2,5 milla körül pár év alatt kifizeti magát. Persze karban kell tartani, javítani de ez van. Valamicske bérmeló is be fog esni rá.
Nálunk ez volt a gond silózással, soha nem ért ide a nagy gazdaság gépe, ha itt volt állandóan kapkodni, sietni kellett mert nem ért rá. Persze olyankor lett defektes a pótkocsi, rohadt le a traktor és miegymás. Meguntuk, vettünk egy öreg pöttingert és kényelmesen megcsináljuk a magunk tempójában amikor mi gondoljuk.
Hasonló buli volt a trágyaszóró is, bérbe csináltattuk míg ki nem találták, hogy duplájára emelik egy kanyar árát a nagy géppel. Persze szép és jó a szórásképe meg tizensok tonna megy rá de első éven kifizette magát az öreg osztrák vacak amit vettünk. Ráadásul mindig a legnagyobb mocsárban ért ide mikor a sajátjukat már nem tudták csinálni.
Szóval a lényeg az, hogy az állattartáshoz jóformán a teljes gépsor kell. A talajmunka stb már könnyedén megy, azt bérmunkában bárki bármikor elvégzi.
Ha megnézed amúgy javarészt a kis gazdaságok vannak túlgépesítve. Kicsi terület, kevés munka, ezt a bérmunkázók javarészt nem szeretik, utoljára hagyják mikor a nagyobb melók már lementek.
Válasz broll79 #5161. hozzászólásáraAttól függ, hogy mennyi bálázandó területed van. Én 50 ha alatt biztos hogy nem vennék, ami gépet ennyi terület eltart azt állandóan szerelni kell, és mindig akkor amikor a legjobban kéne dolgozni. Kinn a földön a 30 fokban a poros mocskos gépbe izzadtan turkálni az egyik leg utálatosabb dolog ebben a szakmában. Az újgép árából meg évtizedekig elbáláztatsz, úgy, hogy csak az árnyékból kell lesned.
Válasz baryll #5152. hozzászólásáraErre a problémára nekem az lett a megoldás, hogy dörzspapírral lecsiszoltam a fém hengert. Pedig itt is azt írta a könyv, hogy hintőporozzam be, de semmit sem segített. ( nem krone bálázón)
Amúgy megnyugtatlak, az új comprima bálázókon se sokkal jobb, ott egy bütykös henger van aminek a bütykeibe beleakad a háló keresztirányú nejlon szálai, csakhogy ezek a vékony szálak kis erőbehatásra is előszeretettel elszakadoznak, és akkor már nem húzza be a hálót.
7854 hozzászólás
Upgrade a tavalyi szezonra, JD után szabadon.


Ezerszer egyszerűbb és könnyebb vele a meló, nem is értem miért spórolták le róla a gyáriak.
Sziasztok!
Claas rollant 66 os bálázóról szeretném a véleményeteket kérni saját felhasználásra és bérmunkára használnám.üdv
Válasz személyesen gépgyilkos #5200. hozzászólására80 lovat írtak ha jól emlékszem. De puha talajon kemény bálával megérzi a 120-as traki is. A hengereseknek viszonylag nagy a vonóerő szükséglete, mert nem a bálakészítés kezdetétől végig egyenletesen tömörít, mint egy hevederes, vagy rúdláncos, hanem miután feltelt a kamra, akkor hirtelen nagy a vonóerő szükséglete.
Sziasztok!
Az volna a kérdésem, hogy a Claas Rollant 46 bálázókba milyen szélességű hálót érdemes beletenni? 123cm-essel dolgoztam, de úgy látom hogy még férne a bálára háló mindkét oldal irányába. Mert látok 125cm-es tekercset is de nem mertem beletenni. Véleményetek?
Válasz ..MZ/X.. #5198. hozzászólásáraNem tudod vèletlenül a lóerő igènyèt?
Kinek mi a véleménye a New Holland BR 7060-as körbálázóról ?
Válasz személyesen gépgyilkos #5197. hozzászólásáraMTZ, meg 100 ló körüli régebbi MF.
Itt a fórumon Pici kollégának is ez van, TL90-es nyuszival viszi.
Válasz ..MZ/X.. #5177. hozzászólásáraHello.az rf 121es arra felètek mijen gèpel húzzák???
Válasz Facsar Bálint #5192. hozzászólásáraNekem van, lejjebb írtam róla már.
Válasz MFM #5194. hozzászólásáraFelénk festik a hengereket,és megszórják homokkal...
Válasz endypapa #5193. hozzászólásáraEzt még nem hallottam. Tán kipróbáltad?
Válasz MFM #5191. hozzászólásáraPár csíkot ragasztva a munkavédelmis csúszásgátló szallagból (Lépcsők élére szokták ragasztani, olyan mint a durva csiszoló papír) a hengerekre, és nincs semmi probléma.
Sziasztok
Tudnátok véleményt mondani a Vicon RV 1601(hálós) körbálázóról? volt már valakinek ilyen-e?
Válasz monolit #5190. hozzászólásáraA hevederes bálázóknál nincsen ilyen gond, a hengereseknél meg annál inkább.
Meglepődve olvasom ezt a szalmakérdést, azt, hogy mikor bálázzuk. A Viconomnál (RV 1601) nincsen ilyen probléma.
Próbaképen eső után közvetlenül kukoricaszárat báláztunk, ami be lett volna fóliázva. Sürgős lett volna, mivel a bálacsomagoló gépet üzemeltető ember csak aznap ért rá.
Felszedte azt is rendesen, de két bála után nem tudott kötni mivel a rákerült sár miatt a hevederek elkoszolódtak és nem vitték magukkal a hálót.
Moderálási elveink miatt törölve: 2016-12-04 15:41:40
Moderálási elveink miatt törölve: 2016-12-04 15:41:44
Válasz broll79 #5182. hozzászólásáraAzért egy pótkocsi meg egy bálázó nem egy kategória. Szomszéd csóka vett egy "szopma" csodamasinát. Nem sokat dolgoznak vele, folyton kínlódnak mert nem halad a meló. Mióta megvették többet gurítottam nekik bérbe a majd 30 éves vackommal mint amennyit maguknak csináltak az új géppel.
Válasz jozef19 #5183. hozzászólásáraAz 5880 az ugyan az,csak 150-es bálát tud csinálni!Én nappal is toltam vele,ráadásul egy axiál dobos után mentem ami szarrá zuzta a szalmát.Nekem tetszik és a következő bálázóm is New Holland lesz.
Válasz jozef19 #5184. hozzászólásáraAz is meglehet.
Viszont előtte lett axival felújíttatva,(csapágyak is cserélve, mágneskuplung, stb.) és erről pont beszéltek, hogy gyakran tisztítani kell bizonyos helyeken, mert hozzàérhet a törek a görgőhöz, hevederekhez, és baj lehet belőle.
Válasz atisgyulai #5181. hozzászólásáraAz inkább egy rossz csapágy miatt lehetett...
Válasz petsudo #5180. hozzászólásáraA kolhozban 88 körül jött divatba a körbála,akkor hoztak kettö 5880.Azok a szalmát csak 8-9 óráig tudták csinálni.Ilyen 5980 még nem láttam közelröl...
Válasz ..MZ/X.. #5177. hozzászólásáraApósnak van egy metal fach 3 tengelyes bálaszállítója, a szomszádnak meg egy9 és egy 12 tonnás pótkocsija és nagyon szuperek, pedig kapnak. Nem kell heggeszteni mint a pronart és társait
Válasz jozef19 #5179. hozzászólásáraÜdv!
Kollégának volt. A szalmát ette nappal is, csak bizonyos helyekre betörekelt. Le is égett neki, valószínűleg e miatt.
Sziasztok!
Én merem ajánlani a fiatagri 5980 vagy ennek a valódi énjét a New Holland 654!Jó bálázó és nappal is bálázhatsz nyugodtan,mev az eszméletlenül apró szalmát is összeszedi,de nem éjjel!!!Egyszerű mint a faék és a hálóra sem érzékeny!Ráadásul a szenást is lehet vele szecskázni.
Válasz ..MZ/X.. #5178. hozzászólásáraÉn saját gépem után mennék,ami nem rotoros csak négy dob van benne,a piros Krone nem szereti a szalmát...
Válasz jozef19 #5176. hozzászólására280-al mentünk simán nem volt vele gond a nappali szalmázás. Rotoros kombi után nem igen szerette nagy melegben, de ládás gép után megevett mindent.
Válasz broll79 #5174. hozzászólására5670 Auto van nekem is, évi 1000 körül gurítok vele. 800-ért vettem osztrákból pár éve, ráment kb 400 a felújításra, hevederek újak, összes csapágy cserélve, rendfelszedőben a cuccok újak. Azóta szépen teszi a dolgát, elégedett vagyok vele.
Ha hálós lenne meg széles felszedője lenne akkor örökös darab lenne az udvarban.
Lengyel felejtős. Játékszer, anyag nem nagyon van benne.
Vicon gépek nem rosszak. Fixkamrás RF 121-est találsz millió felett kicsivel. Használnak itt többen is ilyen gépet.
Claas variant 180 van valakinek?Szalmát lehet vele csinálni napközben,vagy csak harmaton...
Válasz broll79 #5174. hozzászólásáraMeg EZ tetszik még nagyon, bár kissé meghaladja a költségvetésem
Válasz ..MZ/X.. #5173. hozzászólásáraÉn az 5670-es régebbivel szemeztem egy darabig, meg egy Metal Fach-on gondolkozok, újat behozni lengyelből Ilyet
Válasz broll79 #5170. hozzászólásáraLINK
Ezeket a Fiatagri gépeket nézegesd, vagy a Viconokat ha jó a kisebb guriga is. Árban elfogadható, elég jól dolgoznak. Mindegyikkel lesz meló mire üzembiztosra beáll, de magad ura leszel.
Válasz Lacus704 #5167. hozzászólásáraKöszönöm kihagyom, a hesstontól mentsen meg a jóisten.
Válasz fexco #5168. hozzászólásáraSzerbusz uram! Alakulnak a bocók?
Ez bizony így van, jó takarmány nélkül nem lehet előrébb jutni.
Legjobban azt szeretem, mikor mindig mondom a manusoknak, kaszáláskor szóljon mert akkor én is tudom tervezni a dolgokat. Mikor merre kellene menni gurítani. Persze nem szól, csak mikor mondják lehetőleg aznapra az esőt, de akkor 10-en egyszerre. A végén meg én vagyok a szemét mert nem megyek el 8-10 km-t a nyüves 10 bálájáért, főleg úgy, hogy előző nap voltam ott.
Válasz fexco #5169. hozzászólásáraSzerencsére nem olyan az emberke, idén is kiállt az 5000 db-os szalma bálázásból, hogy nekembe tudja guritani a kb 300 bálámat, mikor végzett nálunk, akkor ment vissza. Tudta, hogy nekünk is sürgős mert ha adnak a nagyok, akkor max 2 nap alatt le kell takarítani.
Ezért nem tudom pontosan mit csináljak, mert nekem csak szergej van, szénagurigázót max 1.1,5 misiért tudnék venni. Üzembiztosabb és minőségileg is biztos jobb, de a saját az más.
Mindig új bálázója van, pár évente cseréli.
Válasz broll79 #5166. hozzászólásárana persze... még uj a bálázo meg a gép...majd amikor összejön neki,a meló igazán(ami nem nehéz modern gépekkel)na majd akkor lesszz fejvakarás,meg keverés,akkor megnézheted mikor fog téged hivogatni 2órával előbb.majd te hivod 1 héten keresztűl,hogy gyere má,bammeg,mer már 2xszéttdobtam,meg 2xösszesodortam a GANYÉT!!!!!



Válasz ..MZ/X.. #5164. hozzászólásáraüdvözöllek motoros barátom!!!felénk is naggyából ez a szitu!én egy szezont bevállaltam bérbálázást,amikor 2.szezonja volt az uj bálázónknak,(akkora volt a teljesitménye,hogy simán belefért a plussz...)a szezon végén már azt vettem észre,már lassan a sajátra nincs idő!!!a Faterom már beszólt 1-2,hogy sok lesssz...alig vártam vége legyen a szezonnak!ez volt az utolsó bérmunkája a ronpakknak.a SAJÁT az ELSŐ!!!!!!most a nemmindeggy milyen cuccot dobok a hizóbikák elé!!!!!!a bérmunkára nem lehet számolni!!!



Válasz broll79 #5166. hozzászólásáraAnnyi munkára vedd meg a Hesstont amit hirdetek. Jól jársz vele
Nem kerül több millióba olcsó a fent tartása,javítása stb
Válasz ..MZ/X.. #5164. hozzászólásáraAzért akarok csak venni, mert idén is több, mint 600 ropit fizettünk ki nettóba a bálázósnak és kicsit sok így egybe.
Bálázásra van bérmunkás, nagyon jó bálát csinál, új gép a traki is meg a bálázó is, ha szólok, hogy holnap 10 re jönni kell, akkor már 8 kor telefonál, hogy indulásra kész, hja jön az eső, akkor ő sürget engem, képes a sodró mögött jönni, hogy ne ázzon meg.
Csak a saját gép saját gép. Még ha javítani is kell, akkor se kell egyösszegbe(mert széna szalma szinte egyszerre van) kiköhögni egy kisebb vagyont.
Trágyaszóróra meg silózóra gyurunnk mi is még, de egyszerre sajnos nem megy, meg bobcat-en gondolkoztam, de 3 misiért még csak bontószökevények vannak sima kanállal. Az meg sovány. Így gondolkozunk inkább a bálázón, mert a trágy kitolás évente egyszer van,, nem nagy összegért a bálázót meg jobban ki tudom használni. Pl kukori szárat senki nem báláz a környéken, pedig de szereti a marha.
Nálunk talajmunkára nem igen akar senki menni bérbe, mert a nagyok úgy vannak vele, hogy dögölj meg, ha nem tudod megcsinálni.
Válasz MFM #5162. hozzászólásáraNekem kb 5-600 150-es bálát kell csinálni évente, de ez lassacskán csak egyre több lesz(remélem).
Bár szerelni utálok, meg nem is nagyon értek hozzá, de 35fokban, traktor alatt csepegő forró olajba a mindenem :D
Szeretem kínozni magam, 35 fokba 50 essel kaszálni kész élmény
Válasz MFM #5162. hozzászólásáraSajnos pont ez a gép az ami kell szerintem.
A gond ott van, hogy nem igen van már állattartás (legalábbis felénk), bérvállalkozó nem vesz gépet a kevés meló miatt. Akinek meg gépe van az a sajátját nyomja és nem a máséban vacakol. Az sem mindegy milyen növény van a területeken.
Én azt mondom, hogy évi pár száz bálára elegendő az öreg 5580/M1300 hesston. Olcsó a gép, fenntartása sem drága, alkatrész dögivel van minden bokor alatt.
500 guriga felett már egy normális állapotú használt gép 2-2,5 milla körül pár év alatt kifizeti magát. Persze karban kell tartani, javítani de ez van. Valamicske bérmeló is be fog esni rá.
Nálunk ez volt a gond silózással, soha nem ért ide a nagy gazdaság gépe, ha itt volt állandóan kapkodni, sietni kellett mert nem ért rá. Persze olyankor lett defektes a pótkocsi, rohadt le a traktor és miegymás. Meguntuk, vettünk egy öreg pöttingert és kényelmesen megcsináljuk a magunk tempójában amikor mi gondoljuk.
Hasonló buli volt a trágyaszóró is, bérbe csináltattuk míg ki nem találták, hogy duplájára emelik egy kanyar árát a nagy géppel. Persze szép és jó a szórásképe meg tizensok tonna megy rá de első éven kifizette magát az öreg osztrák vacak amit vettünk. Ráadásul mindig a legnagyobb mocsárban ért ide mikor a sajátjukat már nem tudták csinálni.
Szóval a lényeg az, hogy az állattartáshoz jóformán a teljes gépsor kell. A talajmunka stb már könnyedén megy, azt bérmunkában bárki bármikor elvégzi.
Ha megnézed amúgy javarészt a kis gazdaságok vannak túlgépesítve. Kicsi terület, kevés munka, ezt a bérmunkázók javarészt nem szeretik, utoljára hagyják mikor a nagyobb melók már lementek.
Válasz MFM #5162. hozzászólásáraFeltéve ha van elég vállalkozó a bálázásra a környéken esős időben
Válasz broll79 #5161. hozzászólásáraAttól függ, hogy mennyi bálázandó területed van. Én 50 ha alatt biztos hogy nem vennék, ami gépet ennyi terület eltart azt állandóan szerelni kell, és mindig akkor amikor a legjobban kéne dolgozni. Kinn a földön a 30 fokban a poros mocskos gépbe izzadtan turkálni az egyik leg utálatosabb dolog ebben a szakmában. Az újgép árából meg évtizedekig elbáláztatsz, úgy, hogy csak az árnyékból kell lesned.
Húhaaaa!!!! Minél többet olvasok vissza témába, annál bizonytalanabb vagyok, hogy akarok-e egyáltalán bálázót


Válasz baryll #5152. hozzászólásáraErre a problémára nekem az lett a megoldás, hogy dörzspapírral lecsiszoltam a fém hengert. Pedig itt is azt írta a könyv, hogy hintőporozzam be, de semmit sem segített. ( nem krone bálázón)
Amúgy megnyugtatlak, az új comprima bálázókon se sokkal jobb, ott egy bütykös henger van aminek a bütykeibe beleakad a háló keresztirányú nejlon szálai, csakhogy ezek a vékony szálak kis erőbehatásra is előszeretettel elszakadoznak, és akkor már nem húzza be a hálót.
Válasz endypapa #5157. hozzászólásáraEz a hengeres bálázot jobb bálát csinál mint egy rudláncos?
Válasz endypapa #5157. hozzászólásáraNeked is rf121 és van?
Válasz személyesen gépgyilkos #5155. hozzászólásáraNekem 80-as viszi, 150 bar nyomáson. Nem haldoklik elötte.
Válasz személyesen gépgyilkos #5153. hozzászólásáraLE témet járd körbe jobban mert szerintem nagyon kevés lesz elé az 50-es mtz
Válasz endypapa #5154. hozzászólásáraRendfelszedője mijen?nekem egy 50es mtzèm van,elbirja tekerni?