Hirdetés
Fórum
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- De gáz a gáz!!!!!!! új
- Életképek a gazdálkodás mindennapjairól új
- S.O.S. új
- Robotkormány új
- Akkumulátor töltő bikázó új
- MTZ 1221 traktor új
- VI. Agroinform Fórum Találkozó 2025.02.15. új
- Terménytároló csarnok, szín, épület tervezés, építés, szigetelés új
- Kertészeti géptámogatás új
1327 hozzászólás
Válasz szanberg #520. hozzászólásáraMegy szépen! De kár a sávozóval büntetni szerintem. Csinálja a vegyes melót amire van, akkor sokáig frankó lesz. Itt a 8530-as jdvel sávoznak, de az se megy üresen.
Válasz *** HM *** #521. hozzászólásáraA körülmények miatt is döntöttem ez mellett heccikém meg jó lett a repce hehe
Ha sikerülne az év jövő szezonra hozatom az M5.111-est is a turbós mtz helyett mert már nem állapot,hogy hetente 3-4szer csak ez miatt járok miskolcra alkatrészekért és mindig amikor a legnagyobb szükség lenne rá akkor kell haza húzni.
Nagyvgépük nincsen abból nagyon megvenném a 8700as ferga sorozatot de még jók a 10ezer órás meglévők szóval nem is kérdés,nemkell cserélni még.
Válasz *** HM *** #521. hozzászólásáraA körülmények miatt is döntöttem ez mellett heccikém meg jó lett a repce hehe
Ha sikerülne az év jövő szezonra hozatom az M5.111-est is a turbós mtz helyett mert már nem állapot,hogy hetente 3-4szer csak ez miatt járok miskolcra alkatrészekért és mindig amikor a legnagyobb szükség lenne rá akkor kell haza húzni.
Nagyvgépük nincsen abból nagyon megvenném a 8700as ferga sorozatot de még jók a 10ezer órás meglévők szóval nem is kérdés,nemkell cserélni még.
Válasz Sk Laci #522. hozzászólásáraElső sorban teljesen ismeretlenül ahogy Gábor írja a kereskedő miatt,aztán már érezzük teljesen,hogy ez kellett ide. Sajnálom, hogy a fergusontól el maradunk de én tartok Pista bátyámékkal. Árban is jelentősen jobbak lettünk így,hisz egy diszkes kasza is benne van a gép árában és ez is kellett. Cserébe egy kis belső flancot vesztettünk, régi jappános vágású kapcsolók mechanikus diffizár és társai,de nem bánom komolyan és a gépészének is bejön nagyon,pedig attól féltem lesznek kifogásai mert nem is tudta,hogy gép lesz,meg hogy ilyen.
Válasz Sk Laci #522. hozzászólásáraSzerintem a kereskedő mellett döntött mivel tőle vette annó a fergákat,
Válasz szanberg #520. hozzászólásáraLene egy kérdésem. Miért döntöttél a Kubota melet, amikor nagy MF rajongó vagy? Az MF-ben is vannak akciós modelek, ezek nem szólitottak meg?
(1.5 éve szőrözik a 34000eus izékkel erre meg elhozza a 62est....
Kiértiezta Szaszáte)
Válasz ermike #519. hozzászólásáraVolt eszembe csak sok volt a hajtás és az meg ugye Cat2-es kubun meg már a 3-as függesztőmű van, ezt nemkell szerelgetni kisfergához meg átkell csapozni majd meg golyózni, no mindegy.
Ki fogom próbálni mindenképpen. Nem is a max. teljesítménye ami meglepő, tudja azt a 140-et és kész, viszont mint látod leveszem a gázt és alapjáraton is húz, még ha feljebb kapcsolok akkor is. Azért tudja ezt szerintem mert kuuva nagy motor van benne. Gondold el 4 henger 6100-200 köbcenti, egy henger ~1530 köbcenti, NAGYOBB mint egy 9 literes akár 370 lovas JD motorban.
Ezért teccik és megy alaptól végig, de majd kiderül 5 év múlva hehe
Válasz szanberg #518. hozzászólásárapróbáld már ki az 5455 is! ja plusz videót is kérünk, kíváncsi lennék?
Itt egy másik videó
Válasz szanberg #516. hozzászólásáraÉs mi pénz a kubu?
Na kipróbáltam a sávművelővel a kubut.
Szerintem nagyon meggyőző. Nem rossz a talajállapot sem de nehezebb idkőben is tudna vele dolgozni ez látszik. Alapjárattól viszi parkettáig ugyanúgy, rettenetes szívós a motorja, végig tudja az erejét, nem fullad nem böffen le még ha akarod akkor sem. Nagy köbcenti, de jó a fogyasztás.
VIDEÓ
Válasz VMisi #514. hozzászólásáraelég lett volna csak a commonrail-es 5455-től soványabb a 110-es Kubu, azt visszalépésnek éreztem volna ilyentéren, nomeg ebben van hídrugózás amit mindenképpen akartam, azóta mondom mindig mióta megvan a 6497-es, hogy ha új gépet veszünk azt csak hídrúgózással, ha nincs bele akkor nem veszünk olyat.
Aztán a Mchale bálázót is elég nehéz hajtatni főleg zöld anyagban az elé is határeset lett volna a 110-es, meg akarok egy jóképű tandem pótot is majd mögé amit parton húzós terepen szintét jobban visz majd a nagy motor.
Megmértem, keskeny gumizással kérve keréksúlyok nélkül 54,2q
Nem túl nehéz de arra elég amire kell, ha talajoznánk vele akkor felsúlyozva vettük volna fronthidróval nagy súllyal.
Válasz szanberg #513. hozzászólásáraEzekre a munkákra a kisebb nem lett volna elég?
Tömegét mérted?
Válasz VMisi #512. hozzászólására2000 felett, ezért is írtam, hogy kötelező lenne bele az 50-es váltó mert felesleges forgatni a motort, alapról húz és folyamatos erő van benne, a nyomatékmaximumot is lentebb adja mint bármelyik más gép a piacon.
1500 körül mehetne simán 40-el, szerintem egykét év és ilyenek lesznek ezek.
Végülis nekünk nem nagy szállításokra kell, helyben rövidebb távokra kell meg sokat földúton pótkocsizni majd, nomeg vegyszerezés műtrágya szórás, bálázás, monosem, ősszel szántani ha már megvan dolgozzon
Válasz szanberg #509. hozzászólásáraMekkora motorfordulaton megy 40-et?
Válasz F-A-R-M-E-R \ #510. hozzászólásáraNincsen benne fülkerúgó de nagyon nem ráz!
Egyébként a fülkerúgó az már csak egy kis valamit ér, első körben az első híd rúgó ami nélkülözhetetlen szerintem egy traktorban.
A 6497-ben nekünk van mindkettő, ráadásul a kabiné az légrúgós komoly rendszer, mozog is szépen de ha választanom kellene a kettő között akkor ezt nem kérem a hídhoz mind mindenképpen. Ahol a merev hidas 5455-el 25-el bírsz menni ott a 6497-essel 50-el de szó szerint, semmi túlzást nem írtam most. és ahogy próbáltam a kubu is ilyen lesz, ráadásul van 3 fokozata a hídrúgó keménységének feszességének, először fel volt nyomva keményre akkor nem nagyon mozgott csak tényleg nagy rumplikon, visszakapcsoltam a leg puhábbra így meg úszik szépen, lebeg az eleje neki. Ha fronthidrós nagy súllyal meg ilyesmi a géped szerintem akkor kellhet a keményebb fokozat
Válasz szanberg #509. hozzászólásáraFülkerugózásról nem írtál..Fergából már 22-25km/h-nál kiesek fülkèből,szilentes verzióban
Válasz VMisi #508. hozzászólásáraNo mámma esett megint eső, azt mondom sajnos mert egy normális napot még nem bírtunk aratni idén, ma is mindössze 4,5 órát tudtam haladni, bár levettem egy húszast de nem így terveztük azért....ember tervez.... no mindegy.
Aztán kora este beültem a kububa és kimentem körbenézni a határt meg próbálgatni a gépet. Néhány gondolattal összehasonlítanám így elsőre a 2009-es commonrailes 5455-ös Fergánkal.
írom a negatív érzéseimet először:
-a kisfergánk bár fapados a maga kategóriájában de így is látszik, hogy az európai irányelv teljesen más mint a japán, a hidraulika karok meg ilyenek fínomabbak a pirosban, igaz az már 8000 órás ez meg 4 jelenleg, de kapcsolók karok ilyesmik amolyan "vastagabb" fogású bennük, ez a kubu olyan mint egy régebbi pickup. fényes hangosan jappánosan kattanó kapcsolók gombok, bajuszkapcsoló ilyenek. Szóval ez nem is negatív mert munkára tervezték oszt jónapot, csak megjegyeztem azért.
-a kabinba alulról bejön a váltó sivítása a fergába nem
-a power fokozatok váltása pirosban lomhább-lágyabb, ez gyorsabban kapcsol, nomeg a csoportváltás fergában elektro hidraulikus míg ebben mechanikus. Ez amúgy pozitív is lehet mert nincsen elektronikája de megszokva a komfortosabbat így más az érzés most.
-mehetne gyorsabban mert 40-nél mintha helyben állnál vele, olyan finoman lazán siklik, ebbe az 50-es váltó kötelező lenne!!!!
- aztán elől lehetne 28-as kerék a 24-es helyett mert kicsit rontja a kinézetét, hogy az amúgy nem kicsi gépen nem nagy gurigák vannak, igaz én direkt keskeny gumizással is kértem eleve.
Aztán ami marhára jó benne:
-hatalmas tágas kabin de mégjobb a kilátása. Annyira panorámás, hogy rendesen furcsa, minden irányba nézve mintha nem is lenne ablak.
-hídrugója végett nem ráz nem dobál lehet kenni neki az úton
-bár koromszűrős újfajta "lefojtott" motor van benne és nem reccsent úgy mint egy adagolós, de húz folyamatosan és rettentő nyomatékos így hirtelen, legnagyobb fokozatban amivel 40-et képes szaladni lazán különösebb kuplungcsúsztatás nélkül el lehet vele indulni gyakorlatilag alapjáraton. Azért a 6000 plusszos motor még ha csak 4 hengeres is de van köbcenti és ezt érezni. Kimentem egy meredek füves partra, felraktam utolsó előtti fokozatba és alapjáraton felmászott rajta, kicsit megcsuklott a nagyon meredeken 5-600-as fordulaton kb de adtam neki egy kis gázt és 1000-es fordulaton felmászott végig és vette onnan a lapot rendesen.
-kegyetlen jól fordul, amit kicsit el fogok rontani rajta mert össze fogom forgatni a kerekeit, hogy beférjen a kukorica sorba így visszább kell majd hajtani az ütközőket de a bi-speed kanyarodás segítővel nem tökig alászedve is visszafordítja maga mellé az orrát pillanat alatt.
-sok mechanikus dolog van rajta és itt visszatérek a csoport kapcsoláshoz is, elvileg ezek örök megoldások aztán majd meglátjuk, pl.: diffizár letaposós, meg egy kallantyút elforgatva le lehet zárni a hárompontját mint az mtz-n is volt ugye
-van benne A-B motorfordulat program gomb, meg automata váltási funkció meg ilyenek, mutat mindent a műszerfal, fogyasztás mérések motorterhelés mutató, hektármérés meg ilyen dolgokból sokminden akit érdekelnek az ilyen dolgok tud rajta nyomkodni, de közben egyszerűsített az egész gép.
Elsőnek EB7-es kocsit fogunk húzni vele hagy menjen csak kis terhelésen eleinte de aztán ősszel utána akasztom a magasított HW-t amire 16tonna búza szokott kerülni, kukoricából is vagy 150 mázsa, meglátjuk mit tud vele majd a dombokon, de mint írtam olyan lazán rángatás nélkül finoman nyomatékos, hogy ihajj húzni fogja ezerrel.
Ha belett járatva ki fogom próbálni a 6 soros sávhúzót is mögötte.
Lényeg a lényeg, egy kicsit munkásabb benne pár dolog, pedig egyébként összeképben a kabin nagyon naprakész és nyugati színvonalú, de könnyen jó érzéssel kezelhető és használható mindene. Olyan gép kellett amibe beleül az ember alap karbantartásokat elvégzi rajta és megy és megy és megy és jól megy és jól fogyaszt majd és bír és örömmel lehet benne dolgozni. Más szemléletű masína mint egy fendt vagy jd vagy ferga vagy akármi, de ez így van jól ennek ilyennek kell lennie, ha full luxusautóból lenne minden porcikája akkor nem bírnánk megfizetni és végülis ez egy traktor nem kell nekem bele a bézs kárpit és vaj színű kormány meg ilyenek.... Ez ki fogja meríteni szépen ezeket az igényeket -reméljük bár már pár ezer órás tapasztalatok vannak az országban és mindenkinél pozitív.
Majd írok még többet ha befogtuk munkába, teljesítményt fogyasztásokat képességet mindent leírok majd.
Válasz szanberg #506. hozzászólására
Mit fog dolgozni?
Válasz szanberg #506. hozzászólására15000 munka órát,menyen gond nélkül.Képeket meg kérünk alulról,felülről,főleg meg hátulról.
Ma megjött az új gépezet a telepre.
Kubu M135Gx lett végül.
Fotót nem tudok lőni mert nemrégen jöttem meg aratásból alföldről és mindjárt megyek vissza, de azért gurultam egyet a szekérrel előbb hehe.
https://www.agroinform.hu/gazdaelet/felborult-traktor-meguszta-a-traktoros-kepek-32582-001
Válasz _NB_ #503. hozzászólásáraNyitott ajtó ablak kissebb a légellenállás
Ezeken a törökökön mindig mosolygok,érdekes traktor teszteket tartanak.
Kubota előz, de nem akárhogy videó 1
és egy magyar "jó munkásember" teszt Kubota M135GX-II videó 2
Válasz Mfpisti #501. hozzászólásáraPont akkora az ajtó.
Elküldtem nekik a prosit,majd agyalnak.
Válasz lala1 #500. hozzászólásáraIgen!
Válasz Mfpisti #498. hozzászólásáraHello Pisti! Az M5091 teljes magasságára megállja a helyét a prosiban szereplő 2645mm???
Válasz traktorajtóhajtogató #496. hozzászólásáraNem, mert a beadott pályázatoktól függ most minden mi lesz a kimenetele, ha sikerül akkor a jószág elvisz mindent, illetve a hozzá tartozó épületek felújítása, ha nem nyer akkor amit nagyon fontos megcsináljuk önerőből pl.: tetőket de akkor ennyivel kifújt egyenlőre aztán így maradna elvileg önerő traktorra is.
Ha nem most lettek volna ezek a dolgok akkor lefoglaltam volna a hungexpón ahogy írtam is
Válasz traktorajtóhajtogató #497. hozzászólásáraMég nem tudjuk, de kb. 5%.
Válasz Mfpisti #494. hozzászólásáraElső 10 darab után mennyit fog kb. emelkedni az ár?
Válasz szanberg #457. hozzászólásáraVégül megvetted az M 5-öt?
Válasz Mfpisti #494. hozzászólásáraSzuper! Nagyon szimpatikus sorozat
Válasz DairyDan #493. hozzászólásáraIgen, ezek váltják az M60-as szériát. nagyobb fülke,2 személyes, pár plusz funkció, kisebb változtatások, és az első 10db-ra nagyon hasonló árban.
Válasz Mfpisti #492. hozzászólásáraEzek váltják az m60 szériát vagy bővült a kínálat? Kicsit nagyobb méret viszont azonos technika hasonló árban?
Válasz Mokári Ádám #491. hozzászólásáraElméletileg az agromashon már lesz egy M5091.
M5111 ugyanaz, csak a motor erősebb.
Válasz Mfpisti #490. hozzászólásáraAz új m5.095-111 lesznek?
Válasz VMisi #489. hozzászólásáraM7171. de ugyanaz. Csak a 7-es helyére ķépzelj egy 3-ast. A 4- es helyére mg kb egy 7-est vagy 8-ast, speckótól függően
Válasz Mfpisti #488. hozzászólásáraDe nekem ez a 7131 tetszik igazán!
Kiállításon lesz M7? Melyik?
Válasz VMisi #481. hozzászólásáraVan olyan ami annyiba kerül
Válasz Mfpisti #486. hozzászólásáraigény soha nem marad kielégítetlenül...
Válasz Bárány #485. hozzászólásáraKi is elégítik sokan
Válasz Mfpisti #484. hozzászólásáraPedig látod, igény lenne rá. :-)
Válasz Bárány #483. hozzászólásáraKis vicces
Soha nem folytattuk ezt a fajta üzletpolitikát
Válasz VMisi #482. hozzászólásáraÚgy is van! Majd a szervizen meg lesz a profit!
MINDEN HÁZTARTÁSBA KUBOTÁT!
Válasz Mfpisti #479. hozzászólásáraPedig így rövid idő alatt eláraszthatnátok az országot kubuval! Aztán már csak mindenki azt venne.
Válasz Mézga #478. hozzászólásáraAz nekem is! A kisebb is elég lesz!
M7 es széria traktorai mennyibe kerülnek jelenleg?
Esetleg ha probléma ide leírni akkor kaphatnék egy e-mailt?
erdifefe@live.com
Válasz Mézga #478. hozzászólásáraNem gondolom hogy nem félnél mindennap beleülni egy ennyire olcsó traktorba
Válasz Mfpisti #477. hozzászólására40-ért egy m7 az tetszene