Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR407 FtUSD392 FtCHF433.28 FtGBP489.48 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Ares 826 #23932. hozzászólásáraTavasszal 40e körül volt az alkatrészkatalógus, viszont a cikkszámváltozásokat a papír nem tudja követni. Nevetséges az a gyártó, aki 2021-ben nem tud online - bárki által, regisztráció nélkül - elérhető katalógust közzétenni. Egy tömítés cikkszáma miatt zaklassuk a szervizeseket... Vagy a raktárost, aki nem mindig van képben a konkrét típus minden apró részletével, ilyenkor általában rossz terméket hoz a futár...
Válasz Aleyei #23931. hozzászólásáraA fergához még alkatrész katalógust sem adnak új korában, csak szervizes láthatja a cikk számokat, vagy megveheted 1,5-2 milláért ha kell valami a katalógust!
Sziasztok!6160 mf néha azt csinálja nem akar indulni önimditó hajtja a motort de nem indul megmértem az adagolón lévő mágnesszelep kap áramot!és ugy tudom beinditani ha inditózás közbe kiengedem a kuplungot meg visszanyomom általában a 2 odikra vagy 3 adikra elindul nem mindig csinálja ezt csak néha mikor gondol egyetvalakinek valami ötlet
Válasz Aleyei #23928. hozzászólásáraNekem meg az oldalhajtásról kellenének a cikk számok én is szeretnék rendelni szimeringet a mérete 58 x 90 x 6,5 s a külső kerék csapágy mellettinek is s száma.
Válasz 5465 #23918. hozzászólására Nálam is csúszós hátul is, és lógott annyit, meg vissza kell húzni hüvelyt hátul tengelyre és lejönne, próbáld bontani itt is ott is aztán valahol engedni fogja
Válasz Ares 826 #23913. hozzászólásáraEzt is értem.
DE!
A kardánt hátrafelé kell lehúzni (a 2 csavar eltávolítása után).
Na azt hogyan?
Középen kell megbontani a csapágyazott felfüggesztésnél (2. Kép)?
Válasz 5465 #23912. hozzászólására egyszerű kiveszed a két csavart és lejön a csonk, a szimmeringet meg ha úgy is szar kiveszed egy csavarhúzóval a házból! Oda neki a csavarhúzót kicsi kalapáccsal és annyi.
Válasz BolliKat #23910. hozzászólásáraSzia, nagyon köszi, csak ebből nekem sajnos nem jön le, hogyan kell levenni a kardánt, illetve kiszedni a csonkot és / vagy szimeringet a hídból
Válasz BolliKat #23910. hozzászólására Ez szerintem is igaz, az a csúszó hüvely nem egy igazán eltalált megoldás. Jó ez a kardán keresztes dolog ha van egy kis kopás korrigálja a kereszt azt.
Válasz 5465 #23901. hozzászólásáraHello
Ezen a típuson a kardános meghajtás talán egy fokkal szerencsésebb, mint a kisebbeken a csúszóhüvelyes/fix tengelyes meghajtás.
1-1 textilbakelit persely tartja a hidat, meg van elöl-hátul 1-1 hézagológyűrű.
Válasz 5465 #23907. hozzászólásáraNekem szerviz csinálja ezeket a dolgokat, úgyhogy ennél többet nem tudok mondani, de gondoltam, inkább szólok, jobb, ha tudsz róla, hátha még időben vagy.
Válasz 5465 #23903. hozzászólásáraFel-le, (meg oldalra). Ha jól gondolom, ugyanezek a hidak vannak a Claasokban, és azokhoz automatikusan adtak annakidején valami cserehüvelyt, amit a kottyanás elején mielőbb érdemes cserélni, mert kiverődhet a híd anyaga is, és az már húzós.
Mintha szanberg is ismerné ezt a ténát, talán benéz ide.
Nekem egy Claason (hasonló híd) kb. 5000 ü.óránál cserélték, még idöben.
Válasz 5465 #23901. hozzászólásáraPróbáld megmozgatni egy pajszerrel, nem kottyan-e! Ha jól sejtem, sajnos, ott drágább baj is lehet, ez ezeknek a hidaknak típushibája.
MF5465 2007-es gyártmány.
Első hídból az első hajtás kardán csonkjánál elkezdett folyni az olaj.
Gondolom, szimering csere lesz, mert más bajt nem észleltem.
Van valakinek robbantott vagy egyéb rajza, vagy link, hogyan kell lebontani, szétszedni?
Megköszönném…
Válasz szanberg #23899. hozzászólásáraHát azzal baszhatnám a feljavítást, csak érdekesség képen fogom elhozni. Van egy két érdekesen elszaródott, vagy épp szarul legyártott cuccom elrakva.
Válasz szanberg #23897. hozzászólásáraA gép 230 pacis a számát nem tudom 6000 pár száz óra van benne. De megkérdezem a számot az ismerőstől, és el is hozom tőle a szarrá ment alkatrészeket, mert már elkértem tőle csak nem volt otthon mikor ott voltam náluk megnézni hogy is rakják össze a szerelők.
Válasz Panyi #23895. hozzászólásáraSzerintem is szed szét könnyebben hozzáférsz.Én kicseréltem az ékszíjakat és a spanolót is.Időben egy délelötti menet volt...
Válasz zoltan.horvath40 #23894. hozzászólásáraNekem 4 csavaros a termosztát, kétfélével szerelték akkor a tiéd a két csavaros.
Éreztem valahogy, hogy szét kell bontani a ventilátor környékén mindent. De bíztam benne, hogy van egyszerűbb megoldás is.
A csavarok könnyen jöttek, mert én próbáltam azokat a csavarokat kiszedni amikhez hozzá fértem, de nem tudtam meglazítani, félek hogy bele szakad a csavar.
Válasz Panyi #23893. hozzászólásáraÉn most cseréltem. Nekem 2db 10 csavar fogta 13 fejjel.Nekem le kellett bontani a klímakompresszort tartóval együtt illetve a ventilátort és az összes ékszíjat ,ékszíjtárcsástól.Utánna simán kijött a kettő csavar.
Mf 5465-be szeretnék termosztátot cserélni meg a komplett háznak a tömítését cserélni mert cincororog a víz mögüle. 6os csavarokkal van felfogatva amiket nem bírok meglazítani a kulcs hajlik olyan erővel próbálom és nem lazul meg. Esetleg aki cserélt már benne vagy hasonlóban, milyen technikája van ennek, mert nem szeretném bele törni a csavarokat.
A segítséget előre is megköszönöm.
Válasz Ares 826 #23891. hozzászólásáraNálam az volt a gond, meg a többi 100+ lovas imt-nél is. Nálam spec szórta az olajat a lamellába/kuplungba menő tengelyeknél, és mindig a min alatt volt az olaj 2-3 centivel, mert ott megállt a szórás. Meg ilyesztgettek is ,hogy tengelyeket is cserélni kell mert be vannak rágva stb. Végül raktam két-két 6 mm-es szimeringet az egy 10-mm-es helyett, és nem folyik az még a mai napig sem szerintem. Na az a lényeg 3x barázdában tört össze a bolygómű, és nem lehetett vontatni úgy beszorult, le kellett a földön venni a váltó tetejét. Akkor láttam meg hogy az olaj kb 6 centivel a kis fogaskerekek alatt van. Ezután kapott felülről vissza folyó rés olajat, meg szimeringeket a váltóhoz és azóta nem volt gond vele. 1-2 évente fel szokott az új tulaja hívni.
Válasz mtz1221 #23890. hozzászólásáraEz jó ötlet. Töprengek rajta hogy veszek egy szar gépet darabokra szedem és kisilabizálva a gyári hibákat megcsinálom a használatban lévőket hogy sokáig bírják majd a melót. Igen szántanak is a géppel. Akkor az volt a gond a kevés olaj azt mondod?? A szántásnál nincs fogaskerék fordulat és nem fröcsköli fel az olajat szerinted????
Válasz Ares 826 #23889. hozzászólásáraSzántanak vele ? Pont erről beszéltünk egy hónapja, hogy a Mf licences imt-nél nálam 3x megette mire rájöttem, hogy min váltó olajnál ezek a kiskerekek olaj nélkül szaladnak, szántás közben. Kell a váltó ház tetejére fúrni egy M16x1,5 menetű lukat, és elosztóval oda vinni a valamelyik hidraulika vissza folyó csövét, hogy a bolygóműre folyjon az olaj.
Kollégák arra lennék "kíványcsi fáncsi" hogy a fergában hogy a faszba tud úgy összetörni a motor mögötti hajtóházban az a bolygómű melyben olyan 7-9 cm közötti kis fogaskerekek vannak! De úgy összetört az ismerősömnek hogy még a ház is kettétört! Ez is direkt kopási törési számolás a mérnököknek köszönhetően, vagy csak az ismerősömék voltak balfaszok kevés olajjal járhattak???? Mi a véleményetek róla, hozzáértő gazdatársak?????
Válasz mtz1221 #23885. hozzászólásáraA tegnapi beszélgetés Mátéval nagyon tartalmas volt.
A Vajdasági Roland kijelentése,egyben felhívás volt
nekem és most el is indultam 1 újabb MF beszerzésre !
Viszont ha Rolandot hívtam volna fel akkor mtz-et megyek vásárolni és az mf-et rögtön eladom!!!
Nem mindegy kivel beszél az ember,és mit fogad meg !!
Én előbb vásároltam,és utána kérdeztem !!!
Ettől még lehet jó is meg nem is a vásárlás !!!
A használat majd megmutatja.
Köszönöm.
24434 hozzászólás
Válasz Ares 826 #23932. hozzászólásáraTavasszal 40e körül volt az alkatrészkatalógus, viszont a cikkszámváltozásokat a papír nem tudja követni. Nevetséges az a gyártó, aki 2021-ben nem tud online - bárki által, regisztráció nélkül - elérhető katalógust közzétenni. Egy tömítés cikkszáma miatt zaklassuk a szervizeseket... Vagy a raktárost, aki nem mindig van képben a konkrét típus minden apró részletével, ilyenkor általában rossz terméket hoz a futár...
Válasz Ares 826 #23932. hozzászólásáraAz emelő karok kereszttengelyénél mire számíthatók? Hogy bevitte a vázba!
Válasz Aleyei #23931. hozzászólásáraA fergához még alkatrész katalógust sem adnak új korában, csak szervizes láthatja a cikk számokat, vagy megveheted 1,5-2 milláért ha kell valami a katalógust!
Ezek ennyire titkos dolgok, hogy még a neten se lehet semmit sem találni hozzá?
Sziasztok!6160 mf néha azt csinálja nem akar indulni önimditó hajtja a motort de nem indul megmértem az adagolón lévő mágnesszelep kap áramot!és ugy tudom beinditani ha inditózás közbe kiengedem a kuplungot meg visszanyomom általában a 2 odikra vagy 3 adikra elindul nem mindig csinálja ezt csak néha mikor gondol egyetvalakinek valami ötlet
Válasz Aleyei #23928. hozzászólásáraNekem meg az oldalhajtásról kellenének a cikk számok én is szeretnék rendelni szimeringet a mérete 58 x 90 x 6,5 s a külső kerék csapágy mellettinek is s száma.
Üdv mindenkinek! Az emelő kar részről robbantott ábrát valaki meg tudna osztani velem! Mert a támasztó tengelynél lévő szimeringet kellene cserélni!
Válasz Ares 826 #23926. hozzászólásáraNem, de akiknek szól ők értik h miért ebbe a topikba raktam!! Többiektől pedig elnézést!! :)
Válasz Masina93 #23925. hozzászólásáraEz az új ferga sorozat??? Ez jó mert nem kell bele Adblue! Sok sikert a géphez.
Sziasztok, meg van a traki, végre!! :)
Válasz BolliKat #23923. hozzászólásáraIgen, ez az
Válasz 5465 #23922. hozzászólásáraHa jól látom a képeiden, ez még nem Dyna4 váltós, s ilyen a kardán rajta.
Köszi mindenkinek.
Holnap nekirombolok…
Válasz 5465 #23914. hozzászólásáraLeveszed egyben az egész kardánt a felfüggesztőről meg a váltóról is egyben.
Válasz 5465 #23914. hozzászólásáraNekem a Claason a középső támasztó csapágyat levették a szervizesek a cserekor.
Válasz 5465 #23918. hozzászólására Nálam is csúszós hátul is, és lógott annyit, meg vissza kell húzni hüvelyt hátul tengelyre és lejönne, próbáld bontani itt is ott is aztán valahol engedni fogja
Válasz F-A-R-M-E-R #23915. hozzászólásáraNem hiszem, hogy lógni fog, mert a váltónál nincs kardán kereszt, csúszós …
Válasz F-A-R-M-E-R #23915. hozzászólásáraNem hiszem, hogy lógni fog, mert a váltónál nincs kardán kereszt, csúszós …
Válasz F-A-R-M-E-R #23915. hozzászólására + a hátsó hüvelycsavart is oldjad, aztán vissza csúsztatni tengelyre, és így mindenestűl lehúzni már lelehet.
Válasz 5465 #23914. hozzászólására Ha megbontod középen lógni fog annyit, próbáld ki, én így emléxem rá. nekem csúszóhüvelyes elől is..
Válasz Ares 826 #23913. hozzászólásáraEzt is értem.
DE!
A kardánt hátrafelé kell lehúzni (a 2 csavar eltávolítása után).
Na azt hogyan?
Középen kell megbontani a csapágyazott felfüggesztésnél (2. Kép)?
Válasz 5465 #23912. hozzászólására egyszerű kiveszed a két csavart és lejön a csonk, a szimmeringet meg ha úgy is szar kiveszed egy csavarhúzóval a házból! Oda neki a csavarhúzót kicsi kalapáccsal és annyi.
Válasz BolliKat #23910. hozzászólásáraSzia, nagyon köszi, csak ebből nekem sajnos nem jön le, hogyan kell levenni a kardánt, illetve kiszedni a csonkot és / vagy szimeringet a hídból
Válasz BolliKat #23910. hozzászólására Ez szerintem is igaz, az a csúszó hüvely nem egy igazán eltalált megoldás. Jó ez a kardán keresztes dolog ha van egy kis kopás korrigálja a kereszt azt.
Válasz 5465 #23901. hozzászólásáraHello
Ezen a típuson a kardános meghajtás talán egy fokkal szerencsésebb, mint a kisebbeken a csúszóhüvelyes/fix tengelyes meghajtás.
1-1 textilbakelit persely tartja a hidat, meg van elöl-hátul 1-1 hézagológyűrű.
Válasz #23909. hozzászólásáraNagyon köszi
Válasz 5465 #23907. hozzászólásáraNekem szerviz csinálja ezeket a dolgokat, úgyhogy ennél többet nem tudok mondani, de gondoltam, inkább szólok, jobb, ha tudsz róla, hátha még időben vagy.
Válasz Bárány #23906. hozzászólásáraKézzel már megrángattam, nem mozgott, csak forgás irányban, de az gondolom természetes.
Válasz 5465 #23903. hozzászólásáraFel-le, (meg oldalra). Ha jól gondolom, ugyanezek a hidak vannak a Claasokban, és azokhoz automatikusan adtak annakidején valami cserehüvelyt, amit a kottyanás elején mielőbb érdemes cserélni, mert kiverődhet a híd anyaga is, és az már húzós.
Mintha szanberg is ismerné ezt a ténát, talán benéz ide.
Nekem egy Claason (hasonló híd) kb. 5000 ü.óránál cserélték, még idöben.
Válasz Bárány #23902. hozzászólásáraMi ezeknél a típushiba mit tapasztaltál eddig???
Válasz 5465 #23903. hozzászólásáraCarraro hid
Válasz Bárány #23902. hozzászólásáraReggel megnézem
Milyen irányban nézzem a kottyanást?
Forgásirány vagy oldalirányú ?
Válasz 5465 #23901. hozzászólásáraPróbáld megmozgatni egy pajszerrel, nem kottyan-e! Ha jól sejtem, sajnos, ott drágább baj is lehet, ez ezeknek a hidaknak típushibája.
Szép estét,
MF5465 2007-es gyártmány.
Első hídból az első hajtás kardán csonkjánál elkezdett folyni az olaj.
Gondolom, szimering csere lesz, mert más bajt nem észleltem.
Van valakinek robbantott vagy egyéb rajza, vagy link, hogyan kell lebontani, szétszedni?
Megköszönném…
Válasz szanberg #23899. hozzászólásáraHát azzal baszhatnám a feljavítást, csak érdekesség képen fogom elhozni. Van egy két érdekesen elszaródott, vagy épp szarul legyártott cuccom elrakva.
Válasz Ares 826 #23898. hozzászólásáraAztán minek neked a rossz alkatrész?
Fel akarod javítani a renót?
Válasz szanberg #23897. hozzászólásáraA gép 230 pacis a számát nem tudom 6000 pár száz óra van benne. De megkérdezem a számot az ismerőstől, és el is hozom tőle a szarrá ment alkatrészeket, mert már elkértem tőle csak nem volt otthon mikor ott voltam náluk megnézni hogy is rakják össze a szerelők.
Válasz Ares 826 #23889. hozzászólásáraMilyen fergában? Melyik típus?
Nekünk 10.000 óra felett van mindegyikben, de nem voltak bontva. Tudtommal a renód sem volt még rossz, pedig abba is mf hajtómű van.
Válasz Panyi #23895. hozzászólásáraSzerintem is szed szét könnyebben hozzáférsz.Én kicseréltem az ékszíjakat és a spanolót is.Időben egy délelötti menet volt...
Válasz zoltan.horvath40 #23894. hozzászólásáraNekem 4 csavaros a termosztát, kétfélével szerelték akkor a tiéd a két csavaros.
Éreztem valahogy, hogy szét kell bontani a ventilátor környékén mindent. De bíztam benne, hogy van egyszerűbb megoldás is.
A csavarok könnyen jöttek, mert én próbáltam azokat a csavarokat kiszedni amikhez hozzá fértem, de nem tudtam meglazítani, félek hogy bele szakad a csavar.
Válasz Panyi #23893. hozzászólásáraÉn most cseréltem. Nekem 2db 10 csavar fogta 13 fejjel.Nekem le kellett bontani a klímakompresszort tartóval együtt illetve a ventilátort és az összes ékszíjat ,ékszíjtárcsástól.Utánna simán kijött a kettő csavar.
Mf 5465-be szeretnék termosztátot cserélni meg a komplett háznak a tömítését cserélni mert cincororog a víz mögüle. 6os csavarokkal van felfogatva amiket nem bírok meglazítani a kulcs hajlik olyan erővel próbálom és nem lazul meg. Esetleg aki cserélt már benne vagy hasonlóban, milyen technikája van ennek, mert nem szeretném bele törni a csavarokat.
A segítséget előre is megköszönöm.
Válasz Ares 826 #23891. hozzászólásáraNálam az volt a gond, meg a többi 100+ lovas imt-nél is. Nálam spec szórta az olajat a lamellába/kuplungba menő tengelyeknél, és mindig a min alatt volt az olaj 2-3 centivel, mert ott megállt a szórás. Meg ilyesztgettek is ,hogy tengelyeket is cserélni kell mert be vannak rágva stb. Végül raktam két-két 6 mm-es szimeringet az egy 10-mm-es helyett, és nem folyik az még a mai napig sem szerintem. Na az a lényeg 3x barázdában tört össze a bolygómű, és nem lehetett vontatni úgy beszorult, le kellett a földön venni a váltó tetejét. Akkor láttam meg hogy az olaj kb 6 centivel a kis fogaskerekek alatt van. Ezután kapott felülről vissza folyó rés olajat, meg szimeringeket a váltóhoz és azóta nem volt gond vele. 1-2 évente fel szokott az új tulaja hívni.
Válasz mtz1221 #23890. hozzászólásáraEz jó ötlet. Töprengek rajta hogy veszek egy szar gépet darabokra szedem és kisilabizálva a gyári hibákat megcsinálom a használatban lévőket hogy sokáig bírják majd a melót. Igen szántanak is a géppel. Akkor az volt a gond a kevés olaj azt mondod?? A szántásnál nincs fogaskerék fordulat és nem fröcsköli fel az olajat szerinted????
Válasz Ares 826 #23889. hozzászólásáraSzántanak vele ? Pont erről beszéltünk egy hónapja, hogy a Mf licences imt-nél nálam 3x megette mire rájöttem, hogy min váltó olajnál ezek a kiskerekek olaj nélkül szaladnak, szántás közben. Kell a váltó ház tetejére fúrni egy M16x1,5 menetű lukat, és elosztóval oda vinni a valamelyik hidraulika vissza folyó csövét, hogy a bolygóműre folyjon az olaj.
Kollégák arra lennék "kíványcsi fáncsi" hogy a fergában hogy a faszba tud úgy összetörni a motor mögötti hajtóházban az a bolygómű melyben olyan 7-9 cm közötti kis fogaskerekek vannak! De úgy összetört az ismerősömnek hogy még a ház is kettétört! Ez is direkt kopási törési számolás a mérnököknek köszönhetően, vagy csak az ismerősömék voltak balfaszok kevés olajjal járhattak???? Mi a véleményetek róla, hozzáértő gazdatársak?????
Válasz mtz1221 #23885. hozzászólásáraA tegnapi beszélgetés Mátéval nagyon tartalmas volt.
A Vajdasági Roland kijelentése,egyben felhívás volt
nekem és most el is indultam 1 újabb MF beszerzésre !
Viszont ha Rolandot hívtam volna fel akkor mtz-et megyek vásárolni és az mf-et rögtön eladom!!!
Nem mindegy kivel beszél az ember,és mit fogad meg !!
Én előbb vásároltam,és utána kérdeztem !!!
Ettől még lehet jó is meg nem is a vásárlás !!!
A használat majd megmutatja.
Köszönöm.
Megtette
Válasz mtz1221 #23885. hozzászólására
Válasz szanberg #23884. hozzászólásáraHa téged felhív képes lesz mégegyett venni rögtön, semmi tapasztalat nélkűl.