Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR413.39 FtUSD397.61 FtCHF442.67 FtGBP501.5 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz csipi145 #23714. hozzászólásáraAz üzemanyag szűrőhöz adnak egy gumi gyűrűt.Azt is mindíg cseréld!Nálam is volt,hogy az mf 5455-ön ha nem cseréltem,akkor akárhogy meghúztam a szűrő poharat,nem szivárgott,de hallani lehetett szörcsögő hangot,és farsot szívott feltápszivattyúzásnál.Nem is indult be.Az is perkins motoros volt,elektromos tápszivattyúval, még az oldalt leszerelős motorháztetős.Vissza le a szűrő,gumigyűrű le cserél,kicsit be zsírozom,hogy ne szárazon tekerjem fel,mert begyűrheti.Utána minden működött.
Válasz csipi145 #23707. hozzászólásáraNem lehet hogy belevegősödik az üzemanyagrendszer. Nekem akkor adott olyan szörcsögő hangot leállítás után, és indulni is nehezen indult.
Válasz szöcske76 #23709. hozzászólásáraNem, sajna nem indul. 4 napja áll. A motorban 1700 üzemóra van. Delphi/Perkins adagoló ide vagy oda, sztem nem kellene hogy kopott legyen benne az elem.
Válasz csipi145 #23708. hozzászólásáraHosszú pihenő után sem indul? Nekem a Valtrán produkált ilyet,de ott amikor lehűlt a motor, akkor újra indult pöcre. Az adagoló elemek voltak kopottak az adagolóban.
Adott egy Hattat C3080 tip. traktor, benne 3 hengeres turbós+cooleres Perkins motor. Rajta perkins adagoló, lsd képen. Hiba a következő. Traktor dolgozik, tárcsázik kb. másfél órát, viszi szépen, nem melegszik, nem füstöl. Megáll kb 10 percre pihenni, gazdája beszélget másik gazdával, traktor leállitva. Ezt követően a traktor nem indul, meg se füstölt, nem robbant egyik henger sem. Tápszivattyú elektromos, működik szépen. Adagoló leállitó mágnesszelep 12V-ot megkapja, ki szerelve, kipróbálva, működik. Alul hideginditó mágnesszelep inditás kor 12V-ot megkapja, ki szerelve, kipróbálva, működik. Adagolóoldalán nyomástartó szelep kiszerelés, kipróbálva, működik. Kivett nyomástartó szelepnél az elektromos AC gázolajjal adagoló házat felnyomja, majd gyújtás levétele után az adagoló házból gázolajszint lecsökken, elapad, közben olyan szörcsögő hangot ad, mint amikor a fürdőkád dugóját kihúzom. Gázolaj a motorolajba nincs.
Adagoló nyomócsöveket levettem, az adagoló agyik eleme sem fecskendez, ergo a fejszelepek nyitó nyomását az elem nem képes előállítani, meghalad i. Kérdés: hová tűnik a gázolaj az adagolóból? Miért nincs befecskendezés? Elnyirta az adagoló a meghajtó éket? Kinyomta a szimmeringet? Mit gondoltok? Sanberg úr, szerinted?
Sziasztok! Van egy 6160 as fergám dynaschiftes és az lenne a kérdésem talajmunkába hogy jobb használnigondolok itt teknős vagy nyul vagy a 4 terhelés alatt kapcsolhatót az gondolom lehet használni csak ezt bár milyen fordulaton nekirakhatom gondolok itt arra hogy ha pl alacsony a fordulat akkor is?válaszokat köszönöm
Válasz MFM #23693. hozzászólásáraa vario váltóval nekem sincs semmi bajom és rossz taéasztalatom, az emberrel igen, aki kezeli. én is ismerek számtalan olyan gépészt, aki alatt 6-8-10 ezer órát elmentek bontatlanul, 930-936, talajmunka, vetőgép, ganajszórók és minden más, meg ismerek olyan gépészt is, aki alól 2800 óránál a harmadik váltót szedték ki.
ez ilyen, kérdés, hogy aki leütötte a gépet, az melyik kategóriába tartozhat nagyobb eséllyel.
és az az igazság, hogy ez nem a jövő hajtóműve, ez már sok éve a jelen hajtóműve.
Válasz szanberg #23692. hozzászólásáraNekem is abszolút pozitív tapasztalataim vannak a vt váltókkal.
Fendt 930 13.000 órával bontatlan váltóval
Mf 8450 7.000 órával, eddig egy 20 centis rudazatot kellett csak cserélni a váltóban
JD 68;6930 ivt váltóval, 7000, valamint 5000 órával mindkettő bontatlan váltós.
A használati előnyeik pedig hatalmasak szerintem, nem feltétlenül akkor, amikor az 50 hektáros táblán húzod a lazítót egész nap, hanem az olyan jellegű munkáknál ami nálumk van, hogy egy nap 5x átszerelsz, kis kaszálás, kis bálázás, pótkocsizás, futkosás egész nap... Szerintem mindenképp ez a jövő hajtóműve az univerzális traktor kategóriában.
Válasz envagyok2 #23690. hozzászólásáraVan ismerősnek 7495-ös traki, 8000 órásan semmi olyan baja nem volt, amitől félnek az emberek. Apróbb kopó fogyó dolgok csupán.
Pedig 300 hektáron vezérgép és 11 éves úgy emlékszem
Válasz MFM #23689. hozzászólásáraén jobban szeretem a 7600-ast még úgy is h az csak dyna6 meg azért 7400 jött be a vt új dolog volt a szervíznek kezelőknek is csak ennyi az ok
Válasz MFM #23689. hozzászólásáraaz az én tapasztalatom, hogy ami kevésbé megkíméltnek látszik, az az is, nem csak az ülés karfát nem kímélték, hanem ha azt se, akkor semmit se...
egyszer nem lépett rá a fékre, amikor kellett volna, és nem a válótval kellett volna fékeznie. én menekülnék az ilyen varió váltótól, persze kivéve, ha nem annyival olcsóbban adja, aminnyért alá pattint valaki egy új váltót. mert akkro viszont már nm annyira érdekel,h ogy bagóztak a kabinba...
Válasz jamo #23681. hozzászólásáranem ide tartozik, de itt biztos olvasod, mia helyzet denatórium-benzoáttal fújt repcéddel? látod, érdemes vele fújni, vagy azt is ugyan úgy lerágják, csak esetleg nem ezzel kezdik, hanem ez a vége? egyszer fújtrad, vagy a tél/tavasz folxamán többször is, esőállósága milyen?
Válasz MFM #23685. hozzászólásárahát nem mind1 hogy pl 10 vs 15 üzemóra vagy 6000 vs 9000 óra de nekem nem kellene a 7400-as 7600 viszont igen de használtan inkább dyna6 (ültem már egy pár órát 8400-ba és 7600 is)
Válasz gabika82 #23679. hozzászólásáraA rezgéscsillapító tárcsa rugói is kampóra mehettek és azért nincs hajtás. Vagy ebben az még nincs csillapító tárcsa??? Amikor a gépet leállítottad nem hallatszott régebben csilingelő hang?????
A véleményetekre lennék kíváncsi. Ugyan azért a pénzért, ugyan olyan felszereltségel melyiket választanátok?
-kevés üzemórás, megkímélt, de több mint 10 éves 7400-ast
-vagy másfélszer annyi üzemórával, és kevésbé megkímélt, de összességében még mindig rendben lévő 7600 dvt-t?
Válasz jamo #23681. hozzászólásáraAz olajban bronz nem volt, minimális fémszilánk viszont igen. Maga a jelenség hirtelen következett be kereszteződésből kifordulva, gázadásra. Ami viszont érthetetlen számomra, hogy a srác elmondása szerint aznap munka közben is volt néha olyan érzése mintha megcsúszna a kuplung.
Válasz gabika82 #23679. hozzászólásáraEz jóval öregebb traki mint a mienk így nem tudom van-e benne olyan közbetét darab mint a mienkbe. De mi így jártunk egy 6485-össel,hogy a motorból jövő kihajtásnál van egy közbetét darab és a közepéből kihullottak a csavarok(korábbi javításnál előző tulaj kispórolta a menetrögzítőt), a maradék párat meg elnyírta és ott megszünt a hajtás továbbítás.
A jelenség tökéletesen megegyezett. Sebesség váltás után megszünt a hajtás. Se előre se hátra. Minden sebességet kapcsolt, rakta előre meg hátra is mert a gép kimutatta, meg hallani is lehetett hogy pakolászta a fokozatokat. Olajnyomás volt. Csak bent a derekába nem volt hajtás továbbítás.
Remélem azért nem ez lesz a gond,mert az széthúzás sajnos.
Sziasztok hátha valaki tud segiteni járt már igy egy ismerősé a gép a tünet az volt hogy menet közben elment a kuplung vagyis olyan mintha folyamatosan kilenne nyomva a kuplung a traki nem megy nyomást meglett mérve illetve valaki mondott olyat hogy hátuljaba van egy hüvely benne egy csőstift ha az kiesik lecsuszk a hüvely és nem.megy azt is megmeztek a helyén van kulpungmunkahengeret is szétszedték annak.sincs baja!ha valaki esetleg járt így megköszönném ha segitene!!
Válasz vargap023 #23672. hozzászólásáraEgy ilyet találtam, de ehhez regisztráció kell sajna.
https://www.scribd.com/document/456506572/Manual-De-Partes-MF-5465-pdf
Sziasztok, van egy Massey Fergusson 5465-ös traktorunk egy ki ír egy hibakódot (képen barajzolva) és a motor furcsa hangot ad ki, olyan mintha kopogna és nincs erő és csak fél gázig lehet nyomni neki nem pörög tovább nincs erő. Most kapott új injektorokat valamint a tank is ki lett mosva új gázolajszűrőket is kapott. Tapasztalt már valaki ilyesmit vagy van ötlete mi lehet a baja?
Válasz GREVEN #23665. hozzászólásárajah, 20 év alatt ha csak kiállításokra ment, akkro is több óra gurul bele.
ez az a hirdetés, ahol tényleg releváns kérdés, hogy a feléből mennyit enged
24418 hozzászólás
Válasz csferri #23717. hozzászólásáraSikerült a portára egyet? Kettőt?
Válasz Büresz #23716. hozzászólásáraÉn nagyon remélem hogy jók!
6713s trakiról vélemények?
Válasz csipi145 #23714. hozzászólásáraAz üzemanyag szűrőhöz adnak egy gumi gyűrűt.Azt is mindíg cseréld!Nálam is volt,hogy az mf 5455-ön ha nem cseréltem,akkor akárhogy meghúztam a szűrő poharat,nem szivárgott,de hallani lehetett szörcsögő hangot,és farsot szívott feltápszivattyúzásnál.Nem is indult be.Az is perkins motoros volt,elektromos tápszivattyúval, még az oldalt leszerelős motorháztetős.Vissza le a szűrő,gumigyűrű le cserél,kicsit be zsírozom,hogy ne szárazon tekerjem fel,mert begyűrheti.Utána minden működött.
Válasz csferri #23712. hozzászólásáraIgen, új van benne. A hiba bekövetkezte után lett cserélve, sajna nem az volt a gond.
Válasz csipi145 #23707. hozzászólásáraNem lehet hogy belevegősödik az üzemanyagrendszer. Nekem akkor adott olyan szörcsögő hangot leállítás után, és indulni is nehezen indult.
Válasz csipi145 #23711. hozzászólásáraCsak tipp, üzemanyagszűrő rendbe van?
Válasz szöcske76 #23709. hozzászólásáraNem, sajna nem indul. 4 napja áll. A motorban 1700 üzemóra van. Delphi/Perkins adagoló ide vagy oda, sztem nem kellene hogy kopott legyen benne az elem.
Válasz BolliKat #23706. hozzászólásáramifku@gamil.hu
Vagy mifku89@gmail.com
Köszönöm szépen!
Válasz csipi145 #23708. hozzászólásáraHosszú pihenő után sem indul? Nekem a Valtrán produkált ilyet,de ott amikor lehűlt a motor, akkor újra indult pöcre. Az adagoló elemek voltak kopottak az adagolóban.
Válasz csipi145 #23707. hozzászólásáraBocsi adagolóról kép lemaradt.
Tisztelt fórumtársak!
Adott egy Hattat C3080 tip. traktor, benne 3 hengeres turbós+cooleres Perkins motor. Rajta perkins adagoló, lsd képen. Hiba a következő. Traktor dolgozik, tárcsázik kb. másfél órát, viszi szépen, nem melegszik, nem füstöl. Megáll kb 10 percre pihenni, gazdája beszélget másik gazdával, traktor leállitva. Ezt követően a traktor nem indul, meg se füstölt, nem robbant egyik henger sem. Tápszivattyú elektromos, működik szépen. Adagoló leállitó mágnesszelep 12V-ot megkapja, ki szerelve, kipróbálva, működik. Alul hideginditó mágnesszelep inditás kor 12V-ot megkapja, ki szerelve, kipróbálva, működik. Adagolóoldalán nyomástartó szelep kiszerelés, kipróbálva, működik. Kivett nyomástartó szelepnél az elektromos AC gázolajjal adagoló házat felnyomja, majd gyújtás levétele után az adagoló házból gázolajszint lecsökken, elapad, közben olyan szörcsögő hangot ad, mint amikor a fürdőkád dugóját kihúzom. Gázolaj a motorolajba nincs.
Adagoló nyomócsöveket levettem, az adagoló agyik eleme sem fecskendez, ergo a fejszelepek nyitó nyomását az elem nem képes előállítani, meghalad i. Kérdés: hová tűnik a gázolaj az adagolóból? Miért nincs befecskendezés? Elnyirta az adagoló a meghajtó éket? Kinyomta a szimmeringet? Mit gondoltok? Sanberg úr, szerinted?
Válasz Kelemen Mihály_82222 #23704. hozzászólásáraÜdv
Tudok segíteni, adj egy mail címet.
Válasz balazoooo #23703. hozzászólásáraKöszönöm az informáciot????
Sziasztok!
Massey Ferguson 6100 szériához van esetleg valakinek használati vagy javítási utasítása?
Válasz balazoooo #23702. hozzászólására
Válasz apapp894 #23700. hozzászólására7619-26
Válasz apapp894 #23700. hozzászólásáraTalán kipufogó hőmérséklet szenzor,de nem tuti
Üdv mindenkinek
Volna egy kérdésem ,mit jelent ez a hibakód MF7614
Válaszokat előre is megköszönöm????
Válasz robi862 #23697. hozzászólásáraIgen abba is abcd van a dyinaschiftes nekem 6160 van az is mechanikus iranyvaltós!
Válasz robi862 #23697. hozzászólásáraBocsánat mechanikus irányváltósra gondolok.
Sziasztok!
Massey Ferguson 6170 az alany,a mechanikus váltósnál is abcd a terhelés alatt kapcsolható vagy csak abc? Köszönöm a választ!
Válasz gabika82 #23696. hozzászólásáraLehet.Mi is úgy csináljuk!
Sziasztok egy olyan kérdés egy 6160 trakirafronthidralikát csinálok askirol lekötve lehet csipkedni hegesztővel?arra gondolok nehogy kinyirjon valamit
Sziasztok! Van egy 6160 as fergám dynaschiftes és az lenne a kérdésem talajmunkába hogy jobb használnigondolok itt teknős vagy nyul vagy a 4 terhelés alatt kapcsolhatót az gondolom lehet használni csak ezt bár milyen fordulaton nekirakhatom gondolok itt arra hogy ha pl alacsony a fordulat akkor is?válaszokat köszönöm
Válasz MFM #23693. hozzászólásáraa vario váltóval nekem sincs semmi bajom és rossz taéasztalatom, az emberrel igen, aki kezeli. én is ismerek számtalan olyan gépészt, aki alatt 6-8-10 ezer órát elmentek bontatlanul, 930-936, talajmunka, vetőgép, ganajszórók és minden más, meg ismerek olyan gépészt is, aki alól 2800 óránál a harmadik váltót szedték ki.
ez ilyen, kérdés, hogy aki leütötte a gépet, az melyik kategóriába tartozhat nagyobb eséllyel.
és az az igazság, hogy ez nem a jövő hajtóműve, ez már sok éve a jelen hajtóműve.
Válasz szanberg #23692. hozzászólásáraNekem is abszolút pozitív tapasztalataim vannak a vt váltókkal.
Fendt 930 13.000 órával bontatlan váltóval
Mf 8450 7.000 órával, eddig egy 20 centis rudazatot kellett csak cserélni a váltóban
JD 68;6930 ivt váltóval, 7000, valamint 5000 órával mindkettő bontatlan váltós.
A használati előnyeik pedig hatalmasak szerintem, nem feltétlenül akkor, amikor az 50 hektáros táblán húzod a lazítót egész nap, hanem az olyan jellegű munkáknál ami nálumk van, hogy egy nap 5x átszerelsz, kis kaszálás, kis bálázás, pótkocsizás, futkosás egész nap... Szerintem mindenképp ez a jövő hajtóműve az univerzális traktor kategóriában.
Válasz envagyok2 #23690. hozzászólásáraVan ismerősnek 7495-ös traki, 8000 órásan semmi olyan baja nem volt, amitől félnek az emberek. Apróbb kopó fogyó dolgok csupán.
Pedig 300 hektáron vezérgép és 11 éves úgy emlékszem
Válasz MFM #23689. hozzászólásáraén jobban szeretem a 7600-ast még úgy is h az csak dyna6 meg azért 7400 jött be a vt új dolog volt a szervíznek kezelőknek is csak ennyi az ok
Válasz MFM #23689. hozzászólásáraaz az én tapasztalatom, hogy ami kevésbé megkíméltnek látszik, az az is, nem csak az ülés karfát nem kímélték, hanem ha azt se, akkor semmit se...
egyszer nem lépett rá a fékre, amikor kellett volna, és nem a válótval kellett volna fékeznie. én menekülnék az ilyen varió váltótól, persze kivéve, ha nem annyival olcsóbban adja, aminnyért alá pattint valaki egy új váltót. mert akkro viszont már nm annyira érdekel,h ogy bagóztak a kabinba...
Válasz balazoooo #23687. hozzászólására4000-6000 óráról van szó nagyságrendileg. Van valami konkrét oka annak, hogy nem vennél 7400-ast?
Válasz jamo #23681. hozzászólásáranem ide tartozik, de itt biztos olvasod, mia helyzet denatórium-benzoáttal fújt repcéddel? látod, érdemes vele fújni, vagy azt is ugyan úgy lerágják, csak esetleg nem ezzel kezdik, hanem ez a vége? egyszer fújtrad, vagy a tél/tavasz folxamán többször is, esőállósága milyen?
Válasz MFM #23685. hozzászólásárahát nem mind1 hogy pl 10 vs 15 üzemóra vagy 6000 vs 9000 óra de nekem nem kellene a 7400-as 7600 viszont igen de használtan inkább dyna6 (ültem már egy pár órát 8400-ba és 7600 is)
Válasz gabika82 #23679. hozzászólásáraA rezgéscsillapító tárcsa rugói is kampóra mehettek és azért nincs hajtás. Vagy ebben az még nincs csillapító tárcsa??? Amikor a gépet leállítottad nem hallatszott régebben csilingelő hang?????
A véleményetekre lennék kíváncsi. Ugyan azért a pénzért, ugyan olyan felszereltségel melyiket választanátok?
-kevés üzemórás, megkímélt, de több mint 10 éves 7400-ast
-vagy másfélszer annyi üzemórával, és kevésbé megkímélt, de összességében még mindig rendben lévő 7600 dvt-t?
Köszi!
Válasz jamo #23681. hozzászólásáraAz olajban bronz nem volt, minimális fémszilánk viszont igen. Maga a jelenség hirtelen következett be kereszteződésből kifordulva, gázadásra. Ami viszont érthetetlen számomra, hogy a srác elmondása szerint aznap munka közben is volt néha olyan érzése mintha megcsúszna a kuplung.
Válasz jamo #23681. hozzászólásáraIgen egyszer csak megszűnt és nem ment hát az olajba minimális fémszemcse volt !
Válasz GREVEN #23680. hozzászólásáraKöszönöm hogy leirtad majd ha rsetleg széthuzasra kerüla sor és netán ez a hiba megirom !
Válasz gabika82 #23679. hozzászólásáraHirtelen jelentkezett a probléma vagy fokozatosan? Olaj olajszűrő milyen? Van "bronzos" szennyeződés?
Válasz gabika82 #23679. hozzászólásáraEz jóval öregebb traki mint a mienk így nem tudom van-e benne olyan közbetét darab mint a mienkbe. De mi így jártunk egy 6485-össel,hogy a motorból jövő kihajtásnál van egy közbetét darab és a közepéből kihullottak a csavarok(korábbi javításnál előző tulaj kispórolta a menetrögzítőt), a maradék párat meg elnyírta és ott megszünt a hajtás továbbítás.
A jelenség tökéletesen megegyezett. Sebesség váltás után megszünt a hajtás. Se előre se hátra. Minden sebességet kapcsolt, rakta előre meg hátra is mert a gép kimutatta, meg hallani is lehetett hogy pakolászta a fokozatokat. Olajnyomás volt. Csak bent a derekába nem volt hajtás továbbítás.
Remélem azért nem ez lesz a gond,mert az széthúzás sajnos.
Sziasztok hátha valaki tud segiteni járt már igy egy ismerősé a gép a tünet az volt hogy menet közben elment a kuplung vagyis olyan mintha folyamatosan kilenne nyomva a kuplung a traki nem megy nyomást meglett mérve illetve valaki mondott olyat hogy hátuljaba van egy hüvely benne egy csőstift ha az kiesik lecsuszk a hüvely és nem.megy azt is megmeztek a helyén van kulpungmunkahengeret is szétszedték annak.sincs baja!ha valaki esetleg járt így megköszönném ha segitene!!
Válasz _NB_ #23675. hozzászólásáraKöszönöm a segítséget.
Válasz vargap023 #23672. hozzászólásáraA bekarikázott melletti miért világít?Az elvileg hidr.olaj szűrő eltömődését jelenti!
Válasz vargap023 #23672. hozzászólásáraEgy ilyet találtam, de ehhez regisztráció kell sajna.
https://www.scribd.com/document/456506572/Manual-De-Partes-MF-5465-pdf
Válasz _NB_ #23674. hozzászólásáraA link mégegyszer
Válasz Büresz #23673. hozzászólására
Nem értek hozzá, csak így a neten keresgélve az "olvadó elborult 3 gombócos fagyis tölcsérre."
Elvileg az AdBlue val és a DPF-el kapcsolatos
link
üdv. Milyen hibát jelez?
Sziasztok, van egy Massey Fergusson 5465-ös traktorunk egy ki ír egy hibakódot (képen barajzolva) és a motor furcsa hangot ad ki, olyan mintha kopogna és nincs erő és csak fél gázig lehet nyomni neki nem pörög tovább nincs erő. Most kapott új injektorokat valamint a tank is ki lett mosva új gázolajszűrőket is kapott. Tapasztalt már valaki ilyesmit vagy van ötlete mi lehet a baja?
Válasz GREVEN #23665. hozzászólásárajah, 20 év alatt ha csak kiállításokra ment, akkro is több óra gurul bele.
ez az a hirdetés, ahol tényleg releváns kérdés, hogy a feléből mennyit enged
Válasz Szabi. #23669. hozzászólásáraEgyetértünk