Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak637 FtBenzin árak617 FtEUR413.74 FtUSD403.71 FtCHF441.89 FtGBP499.25 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Nyugi összébb rakod a késeket és nem rögtön 55centin húzod fog az menni.
Ha a 3méteres grubbert bírod húzni mélyebben is valamennyire akkor ez is fog menni.
Sőt!!! tavaly amikor próbáltam és a 3méteres grubbert nembírtam húzni 217 lóerővel a lazítóval még elboldogúlgatott 3,5km/h-val hehe
30xx,31xx vagy 36xx-es szérikban még senkinek se volt gondja a világítás kapcsolóval? Én havonta veszem bele a bontottakat valamelyik peugeoté pont ugyanolyan. De ma is kimegyek sodrózni dolgozok és egysze csak elalszik a lámpa odanyúlok,hogy próbálok vlamit izgatni rajta. Erre leesik a kapcsoló szára csak a csonkja maradt. Haza kellett jönnöm, pedig még lett volna sodorni való bőven.
Szerintem a legkméletesebb sulyozás a kerék suly és a kerék vizezés. Az nem terheli a gép szewrkezeti elemeit (kerékcsapágyak, hídrugózás ha van, királycsapot elöl) Az csak a talajt nyomja ahogy kell.
Csinálsz egy pofás zsalut kiöntöd betonnal és kész. Belebetonozod a föggesztő dolgokat. És megvagy párezer forintból szerintem. Én is így fokog tenni ha sikerül felhajtanom vlami elfogadható árú bontott front hidrót. Olcsóbban kijön egy bontott fronthidro mint egy orsuly garnitúra.
8270-re meg csak egy maszek 6mázsásom van kéne mér hozzátoldani 400kg-ot hogy meglegyen a tonna, mert felette kezdődik az élet
Egyébként a hátsókerék súlyok is fontosak!
20km-re van egy nagy cég 6495-re raktak fel utólag aztmondják sokkal jobb a gép pedig vagy 4-5mázsa került fel rá összesen a két hátsókerékre.
de ezt énis tanúsíthatom, tavaly 1-1 hordó vizet löktem a hátsógumikba az 200-200kg durván és sokkal jobbvolt a bitang munkánál viszont kemény munkánál idővel szerintem megeszi a gépet a sok vizezés, legalábbis ha van tonnás orrsúly is akkor mellette még 1tonna víz elől már kemény
Nah mai legfrissebb adatok. 10 ha-t toltam le nagyjábol , olyan 45-47 cm mélyen, plusz minusz pár centi. A fedélzeti 19,9 l/ha fogyasztást mutatott az egészre átlagba Kuton tankoltam, az ott olyan 20,5 l/ha-ra jött ki.
De ez kegyetlen kemény talaj volt ma. Sose volt lazitva, mélyen szántva is max TSZ-es időkbe, aminek lassan 25 éve. Nem örült a gép az 5 késnek. Olyan 5,5- 6km/h ora között dolgozott vele, az ,,kényelmes" volt neki.
nekem 8! Láttam már traktort is meg tárcsát is,de mikor tengelyig jár a tárcsa a földben oda azért kell nafta,én tutira nem bírok annyival tárcsázni sehol,semmivel
Válasz #16609. hozzászólásra
Igazad van, a napra tarlóban tényleg nem ment 25 centin, de előtte lazított területen tengelyig mentek a 610-es lapok!
Szerintem ott megvolt a 20-25 cm!
Ma hazahoztuk az új családtagot. Már ideje volt.
Huztunk vele egy kis homokot ma kiprobálás szintjén.
A leglazább részén 12l/ha fogyasztással, forgó és a keményebb felénél 14l/ha.
3/b-c-vel vidáman szalad olyan 1700-as fordulaton.
nálam meg az üzemi hőfoktól indul sima hőfokmérőgomba hiba ugyan ez a típusú traktorunk van nekünk is hát magam tapasztalataiból nem egy eltalált konstrukció maradjunk annyiban.
Én a 3095-öst nem tudom megforralni (nem mintha akarnám) Nekem max szántásnál vagy tárcsázásnál ér bele az üzemi hőfokba a mutató szerint egyébként nem is melegszik. Ismerősnél meg a 62nemtomhányas a 6200-as szériábol ha csak 540E-vel báláz a mutató akkor is azt mutatja hogy felforrt a víz benne. Ezek egyszerüen a hőmérő hibái, szerintem ne foglalkozz vele. Minthogy az üzemanyagszintjelzőnél is minden traktoron máshogy van. Az eggyik ha beleér a piros szintbe a mutató akkor nemsokára kifogy a másikon meg a piros szintben még 80 liter üzemanyag van a tartályba.
Sziasztok!
Vettünk egy 4365ös Perkins motoros fergosont. 2006-os évjárat. Minden nagyon faja, csak egy dolog aggaszt. A hőfok mérő mindig a kékben marad. A fűtés fújja a langyos levegőt, de mégis... Ha valakinek van hasonló mondja már meg legyen szives, hogy sima terheletlen országúti haladásnál kimozdul e a mutató a kékből, vagy ez ilyen?
Tudna valaki abban segíteni, hogy egy perkins motoros Mf 6480-as,2007-es common rail rendszerű motorban milyen a porlasztók típusa pontosan?Fontos lenne, előre is köszi.
Sajnos csak ujat sikerült szerezni. amit találtam bontottat az kicsit különbözött ettől igy nem volt jo.
Pontos árat még nem tudok, de az anyag olyan 750+fa körül lesz plusz munka dij. Holnap fizetjük ki. Akkor többet tudok majd.
Nekem mindkét trakimon michelin Multibib van ill ennek a fajtának az elődje, az első trakinn 9 év után és 9000 Mth után is gumi a gumi
Nehéz talajmunkánál mi is leengedjük, de a pontos adatnak a sógim a megmondója
Szerintem azért pattog mert kemények a gumik, nameg a merev híd is hozzátesz valamit. De ez viszi simán, megtankolva, súlyokkal 50 mázsa, 102le. 3,2-es tárcsát meg se kéne éreznie, eddig sosem jött elő ez a pattogás. Szerintem engedjetek le Ti is a gumikból.
Válasz #16569. hozzászólásra
A dologhoz az is hozzátartozik, hogy elöl-hátul 610-es csipkés lapokkal szerelt, és a kereket teljesen felemelve a búza tarlóban távtartóig ment a tárcsa! Ki...ott nehéz!
Nemtom milesz szántáson?
24419 hozzászólás
Válasz #16617. hozzászólásra
Képeken kisebbnek tűnik mi!?!?!?
Nyugi összébb rakod a késeket és nem rögtön 55centin húzod fog az menni.
Ha a 3méteres grubbert bírod húzni mélyebben is valamennyire akkor ez is fog menni.
Sőt!!! tavaly amikor próbáltam és a 3méteres grubbert nembírtam húzni 217 lóerővel a lazítóval még elboldogúlgatott 3,5km/h-val hehe
30xx,31xx vagy 36xx-es szérikban még senkinek se volt gondja a világítás kapcsolóval? Én havonta veszem bele a bontottakat valamelyik peugeoté pont ugyanolyan. De ma is kimegyek sodrózni dolgozok és egysze csak elalszik a lámpa odanyúlok,hogy próbálok vlamit izgatni rajta. Erre leesik a kapcsoló szára csak a csonkja maradt. Haza kellett jönnöm, pedig még lett volna sodorni való bőven.
Válasz #16615. hozzászólásra
Szerintem a legkméletesebb sulyozás a kerék suly és a kerék vizezés. Az nem terheli a gép szewrkezeti elemeit (kerékcsapágyak, hídrugózás ha van, királycsapot elöl) Az csak a talajt nyomja ahogy kell.
Válasz #16613. hozzászólásra
hány lovas is a géped?
Én ma hoztam egy 3 késes fralaz. Hát... csodálkozni fogok ha megbírkózik vele a 155 pacis ferga.
Válasz #16614. hozzászólásra
Csinálsz egy pofás zsalut kiöntöd betonnal és kész. Belebetonozod a föggesztő dolgokat. És megvagy párezer forintból szerintem. Én is így fokog tenni ha sikerül felhajtanom vlami elfogadható árú bontott front hidrót. Olcsóbban kijön egy bontott fronthidro mint egy orsuly garnitúra.
Válasz #16614. hozzászólásra
6400-ból van 105 meg 230lóerős géptípus is, így akármekkora súlyok vannak rajtuk hehe
6495-től felfelé nagygépnek számítanak alatta kicsik közepesek. 6495-től felfelé 1000-1200kg-os súlyokat akasztonak rájuk, mienken 1tonnás van, szomszédokén 1200-as.
8270-re meg csak egy maszek 6mázsásom van kéne mér hozzátoldani 400kg-ot hogy meglegyen a tonna, mert felette kezdődik az élet
Egyébként a hátsókerék súlyok is fontosak!
20km-re van egy nagy cég 6495-re raktak fel utólag aztmondják sokkal jobb a gép pedig vagy 4-5mázsa került fel rá összesen a két hátsókerékre.
de ezt énis tanúsíthatom, tavaly 1-1 hordó vizet löktem a hátsógumikba az 200-200kg durván és sokkal jobbvolt a bitang munkánál viszont kemény munkánál idővel szerintem megeszi a gépet a sok vizezés, legalábbis ha van tonnás orrsúly is akkor mellette még 1tonna víz elől már kemény
Nem tud valaki esetleg front hidraulikára orrsulyt eladot?
Meg nem tudja valaki esetleg, hogy a 6400-as Fergák mekkora orrsullyal jönnek ki?
Nah mai legfrissebb adatok. 10 ha-t toltam le nagyjábol , olyan 45-47 cm mélyen, plusz minusz pár centi. A fedélzeti 19,9 l/ha fogyasztást mutatott az egészre átlagba Kuton tankoltam, az ott olyan 20,5 l/ha-ra jött ki.
De ez kegyetlen kemény talaj volt ma. Sose volt lazitva, mélyen szántva is max TSZ-es időkbe, aminek lassan 25 éve. Nem örült a gép az 5 késnek. Olyan 5,5- 6km/h ora között dolgozott vele, az ,,kényelmes" volt neki.
Válasz #16601. hozzászólásra
Nincs rola talajvizsgálati adat. Nem volt még bevizsgáltatva, de eléggé laza. A lazito tömöritői keményen bedurtak ha nem volt tartatva a karokkal.
Válasz #16610. hozzászólásra
nekem 8! Láttam már traktort is meg tárcsát is,de mikor tengelyig jár a tárcsa a földben oda azért kell nafta,én tutira nem bírok annyival tárcsázni sehol,semmivel
Válasz #16609. hozzászólásra
Igazad van, a napra tarlóban tényleg nem ment 25 centin, de előtte lazított területen tengelyig mentek a 610-es lapok!
Szerintem ott megvolt a 20-25 cm!
Válasz #16608. hozzászólásra
25cm-es tárcsázás?
Válasz #16606. hozzászólásra
Barna erdőtalajon, de a kötöttség változó!
Tegnap tárcsáztunk napra tarlót 4 méteres, 35 mázsás v-tárcsával 20-25cm mélyen, 6.6l hekinként!
Válasz #16606. hozzászólásra
És 35 cm. mélyen.
Válasz #16604. hozzászólásra
Homokon?Nekem is MF 8140 van,pinokkióval,5 késes,tavaly ősszel búza alá,kuki tarlót csináltunk,kb.17 liter/ha.Kötöttség,40-46 KA.
Válasz #16603. hozzászólásra
én egy hete 10l ből szántottam hektárját a homoknak...
Válasz #16603. hozzászólásra
Mi az Mf 8140 (160 ló) trakinkkal, 7 késes dondival, 45-55 cm-en húzva jöttünk ki 12 literre!
Válasz #16600. hozzászólásra
akkor itt te leszel a rekorder l/ha alapján az tuti!
én elképzelhetetlennek tartom ezt az átlagfogyasztást
A Massey Ferguson 4260-as típusú (2003-as) traktorról mi a tapasztalatotok?
Eladó használt traktorok, kombájnok itt:www.erbenagrar.hu
Válasz #16598. hozzászólásra
és a föld milyen kötöttségű, mennyire homokos?
talajvizsgálati eredményed van róla, ott milyen számot adtak kötöttségre?
Válasz #16599. hozzászólásra
Jogos. Olyan 45 és 50 cm között. Sosem lazítozott talajon.
Válasz #16598. hozzászólásra
Mélység?
Ma hazahoztuk az új családtagot. Már ideje volt.
Huztunk vele egy kis homokot ma kiprobálás szintjén.
A leglazább részén 12l/ha fogyasztással, forgó és a keményebb felénél 14l/ha.
3/b-c-vel vidáman szalad olyan 1700-as fordulaton.
Válasz #16595. hozzászólásra
És az 5400-ek még viszonylag "olcsó" gépnek számítanak!
Válasz #16592. hozzászólásra
2011 elején ugyanilyen felszereltségű 5465-ösre 18 millás árajánlatot kaptam, csak az még Perkins-es lett volna. Hihetetlenül fölmentek az árak...
Válasz #16593. hozzászólásra
bruttó?
Válasz #16592. hozzászólásra
Ez privilege plus vagy mi!
Nem tudom, tavaly az 5455-ös homlokrakodóval front TLT+hidraulikával volt 20 milla újonnan!
Ha ez majd 20 milla használtan, akkor mennyibe fáj egy a 6400 vagy 7400 -ból egy ilyen teljesítményű masina újonnan?
Köszönöm szépen!
Válasz #16588. hozzászólásra
nálam meg az üzemi hőfoktól indul sima hőfokmérőgomba hiba ugyan ez a típusú traktorunk van nekünk is hát magam tapasztalataiból nem egy eltalált konstrukció maradjunk annyiban.
Válasz #16588. hozzászólásra
Én a 3095-öst nem tudom megforralni (nem mintha akarnám) Nekem max szántásnál vagy tárcsázásnál ér bele az üzemi hőfokba a mutató szerint egyébként nem is melegszik. Ismerősnél meg a 62nemtomhányas a 6200-as szériábol ha csak 540E-vel báláz a mutató akkor is azt mutatja hogy felforrt a víz benne. Ezek egyszerüen a hőmérő hibái, szerintem ne foglalkozz vele. Minthogy az üzemanyagszintjelzőnél is minden traktoron máshogy van. Az eggyik ha beleér a piros szintbe a mutató akkor nemsokára kifogy a másikon meg a piros szintben még 80 liter üzemanyag van a tartályba.
Sziasztok!
Vettünk egy 4365ös Perkins motoros fergosont. 2006-os évjárat. Minden nagyon faja, csak egy dolog aggaszt. A hőfok mérő mindig a kékben marad. A fűtés fújja a langyos levegőt, de mégis... Ha valakinek van hasonló mondja már meg legyen szives, hogy sima terheletlen országúti haladásnál kimozdul e a mutató a kékből, vagy ez ilyen?
Válasz #16580. hozzászólásra
Enyémre is azt mondtad. Pedig az enyém nem ilyen.
Válasz #16577. hozzászólásra
Nyáron én is csapágyaztam egyik oldalát. De szerecsére ennyiből megúsztam. Külső csapágy kicsit megreccsent.
Válasz #16583. hozzászólásra
2007-ben igen
Válasz #16582. hozzászólásra
stanadyne
Válasz #16582. hozzászólásra
a 6480-as még perkins motorral szerelt?
Tudna valaki abban segíteni, hogy egy perkins motoros Mf 6480-as,2007-es common rail rendszerű motorban milyen a porlasztók típusa pontosan?Fontos lenne, előre is köszi.
Válasz #16561. hozzászólásra
Én hasonló probléma miatt vettem güttler hengert. Ezt meg tudod emelni,ha gond van
Ez ugyan az a lehajtás mint Röncsijé!
Válasz #16578. hozzászólásra
Sajnos csak ujat sikerült szerezni. amit találtam bontottat az kicsit különbözött ettől igy nem volt jo.
Pontos árat még nem tudok, de az anyag olyan 750+fa körül lesz plusz munka dij. Holnap fizetjük ki. Akkor többet tudok majd.
Válasz #16577. hozzászólásra
Mibe fájt?Új alkatrészekkel?
Nah itt van az elmult hetek helyzete képekben.
Hát ez történt, ezek szorultak cserére.
Ma hoztam haza a masinát.
Válasz #16575. hozzászólásra
Nekem mindkét trakimon michelin Multibib van ill ennek a fajtának az elődje, az első trakinn 9 év után és 9000 Mth után is gumi a gumi
Nehéz talajmunkánál mi is leengedjük, de a pontos adatnak a sógim a megmondója
Válasz #16574. hozzászólásra
Continental
Válasz #16572. hozzászólásra
Gumimárka?
Válasz #16570. hozzászólásra
Ilyet!
Válasz #16569. hozzászólásra
Szerintem azért pattog mert kemények a gumik, nameg a merev híd is hozzátesz valamit. De ez viszi simán, megtankolva, súlyokkal 50 mázsa, 102le. 3,2-es tárcsát meg se kéne éreznie, eddig sosem jött elő ez a pattogás. Szerintem engedjetek le Ti is a gumikból.
Válasz #16569. hozzászólásra
A dologhoz az is hozzátartozik, hogy elöl-hátul 610-es csipkés lapokkal szerelt, és a kereket teljesen felemelve a búza tarlóban távtartóig ment a tárcsa! Ki...ott nehéz!
Nemtom milesz szántáson?