Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR404.53 FtUSD389.41 FtCHF429.55 FtGBP484.5 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Szia! Nekem nem szétég hanem mechanikusan esik szét. Álltalába a fényváltó része. Hová tetted a reléd előre a lámpák köré valahová és egyből az aksitól adsz neki pozitívot lengő biztivel?
Nem is kellene csinálni, mert találtunk itt egy ilyen vasalt betontömböt felfogatással, de ahogy számolgattuk van vagy 12-13 mázsa is. 50x50x60-as tömb.
Attol tartok az már sok neki.
Én olyan 7 max 10 mázsa körüli sulyra gondoltam. Az szerintem elég lenne.
Homokon nem birom huzni a lazitot. csak kapar mint az örült.
már nem! 6 éve nemjó rajta...
előtte meg 2évig kuplung nemvolt csak úgy nélküle üzemelt. Aztán egyszer alánéztem amikor már aktívan dolgoztam raja és rájöttem hogy csak a bowden akadt ki, illetve a ház alul
megint elővesszük a nagy Hercules csigát amivel annakidején többszáz kamion pakoltunk meg oszt cső. 50-es szergely ládával tolja rá a termeényt nomeg 4-5paraszt lapáttal oszt cső
Egyébként fék csak annak kell aki fél gyorsan menni
175 lovas a 6485-ös. Szerintem tud is annyit. Az 5 késsel elég jol megbirkozik. Eddig kb 60-65 hektárt huztam le vele. Nincs tapasztalatom más lazitorol csak láttam neki munkáját, ilyen házi gyártmányu 2 késes valami volt. Hááát..... Szerintem a TerraDig a lazitok Ferrarija. Piszok jo szerszám. Kiváncsi leszek majd jövöre mit produkálnak a tavaszi vetések.
Nyugi összébb rakod a késeket és nem rögtön 55centin húzod fog az menni.
Ha a 3méteres grubbert bírod húzni mélyebben is valamennyire akkor ez is fog menni.
Sőt!!! tavaly amikor próbáltam és a 3méteres grubbert nembírtam húzni 217 lóerővel a lazítóval még elboldogúlgatott 3,5km/h-val hehe
30xx,31xx vagy 36xx-es szérikban még senkinek se volt gondja a világítás kapcsolóval? Én havonta veszem bele a bontottakat valamelyik peugeoté pont ugyanolyan. De ma is kimegyek sodrózni dolgozok és egysze csak elalszik a lámpa odanyúlok,hogy próbálok vlamit izgatni rajta. Erre leesik a kapcsoló szára csak a csonkja maradt. Haza kellett jönnöm, pedig még lett volna sodorni való bőven.
Szerintem a legkméletesebb sulyozás a kerék suly és a kerék vizezés. Az nem terheli a gép szewrkezeti elemeit (kerékcsapágyak, hídrugózás ha van, királycsapot elöl) Az csak a talajt nyomja ahogy kell.
Csinálsz egy pofás zsalut kiöntöd betonnal és kész. Belebetonozod a föggesztő dolgokat. És megvagy párezer forintból szerintem. Én is így fokog tenni ha sikerül felhajtanom vlami elfogadható árú bontott front hidrót. Olcsóbban kijön egy bontott fronthidro mint egy orsuly garnitúra.
8270-re meg csak egy maszek 6mázsásom van kéne mér hozzátoldani 400kg-ot hogy meglegyen a tonna, mert felette kezdődik az élet
Egyébként a hátsókerék súlyok is fontosak!
20km-re van egy nagy cég 6495-re raktak fel utólag aztmondják sokkal jobb a gép pedig vagy 4-5mázsa került fel rá összesen a két hátsókerékre.
de ezt énis tanúsíthatom, tavaly 1-1 hordó vizet löktem a hátsógumikba az 200-200kg durván és sokkal jobbvolt a bitang munkánál viszont kemény munkánál idővel szerintem megeszi a gépet a sok vizezés, legalábbis ha van tonnás orrsúly is akkor mellette még 1tonna víz elől már kemény
Nah mai legfrissebb adatok. 10 ha-t toltam le nagyjábol , olyan 45-47 cm mélyen, plusz minusz pár centi. A fedélzeti 19,9 l/ha fogyasztást mutatott az egészre átlagba Kuton tankoltam, az ott olyan 20,5 l/ha-ra jött ki.
De ez kegyetlen kemény talaj volt ma. Sose volt lazitva, mélyen szántva is max TSZ-es időkbe, aminek lassan 25 éve. Nem örült a gép az 5 késnek. Olyan 5,5- 6km/h ora között dolgozott vele, az ,,kényelmes" volt neki.
nekem 8! Láttam már traktort is meg tárcsát is,de mikor tengelyig jár a tárcsa a földben oda azért kell nafta,én tutira nem bírok annyival tárcsázni sehol,semmivel
Válasz #16609. hozzászólásra
Igazad van, a napra tarlóban tényleg nem ment 25 centin, de előtte lazított területen tengelyig mentek a 610-es lapok!
Szerintem ott megvolt a 20-25 cm!
Ma hazahoztuk az új családtagot. Már ideje volt.
Huztunk vele egy kis homokot ma kiprobálás szintjén.
A leglazább részén 12l/ha fogyasztással, forgó és a keményebb felénél 14l/ha.
3/b-c-vel vidáman szalad olyan 1700-as fordulaton.
nálam meg az üzemi hőfoktól indul sima hőfokmérőgomba hiba ugyan ez a típusú traktorunk van nekünk is hát magam tapasztalataiból nem egy eltalált konstrukció maradjunk annyiban.
Én a 3095-öst nem tudom megforralni (nem mintha akarnám) Nekem max szántásnál vagy tárcsázásnál ér bele az üzemi hőfokba a mutató szerint egyébként nem is melegszik. Ismerősnél meg a 62nemtomhányas a 6200-as szériábol ha csak 540E-vel báláz a mutató akkor is azt mutatja hogy felforrt a víz benne. Ezek egyszerüen a hőmérő hibái, szerintem ne foglalkozz vele. Minthogy az üzemanyagszintjelzőnél is minden traktoron máshogy van. Az eggyik ha beleér a piros szintbe a mutató akkor nemsokára kifogy a másikon meg a piros szintben még 80 liter üzemanyag van a tartályba.
Sziasztok!
Vettünk egy 4365ös Perkins motoros fergosont. 2006-os évjárat. Minden nagyon faja, csak egy dolog aggaszt. A hőfok mérő mindig a kékben marad. A fűtés fújja a langyos levegőt, de mégis... Ha valakinek van hasonló mondja már meg legyen szives, hogy sima terheletlen országúti haladásnál kimozdul e a mutató a kékből, vagy ez ilyen?
24434 hozzászólás
Válasz #16633. hozzászólásra
kérdeztünk egy kőművest, azt mondta egy m3 beton olyan 20 mázsa kb.
Válasz #16630. hozzászólásra
![smile thumbupcool](/oldforum/images/smiles/thumbupcool.gif)
Ezen van fék ,fúl jó ,csak morog fékezéskor ,és gondoltam ,hogy lekopott valami róla,és ha egyszerű lenne akkor megbütykölném.
Válasz #16631. hozzászólásra
![smile confused](/oldforum/images/smiles/confused.gif)
Miért, mekkora a beton fajsulya?
Válasz #16629. hozzászólásra
Szia! Nekem nem szétég hanem mechanikusan esik szét. Álltalába a fényváltó része. Hová tetted a reléd előre a lámpák köré valahová és egyből az aksitól adsz neki pozitívot lengő biztivel?
Válasz #16616. hozzászólásra
Nem is kellene csinálni, mert találtunk itt egy ilyen vasalt betontömböt felfogatással, de ahogy számolgattuk van vagy 12-13 mázsa is. 50x50x60-as tömb.
Attol tartok az már sok neki.
Én olyan 7 max 10 mázsa körüli sulyra gondoltam. Az szerintem elég lenne.
Homokon nem birom huzni a lazitot. csak kapar mint az örült.
Válasz #16627. hozzászólásra
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
már nem! 6 éve nemjó rajta...
előtte meg 2évig kuplung nemvolt csak úgy nélküle üzemelt. Aztán egyszer alánéztem amikor már aktívan dolgoztam raja és rájöttem hogy csak a bowden akadt ki, illetve a ház alul
Válasz #16619. hozzászólásra
Üdv!
Nekem is volt hasonló gondom a fergán, de "lereléztem" és megszűnt a világításkapcsoló probléma... egy relé mégis csak olcsóbb, ha cserélni kell.
Válasz #16624. hozzászólásra
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
ja tüskés.1220kg. Zsírozni??? A kombínót is csak egy szezonban 1x nemhogy ezt.
Válasz #16626. hozzászólásra
És azt legalább tudod ,hogy hol van rajta a fék??
Válasz #16622. hozzászólásra
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
![smile devil](/oldforum/images/smiles/devil.gif)
Nemhát
megint elővesszük a nagy Hercules csigát amivel annakidején többszáz kamion pakoltunk meg oszt cső. 50-es szergely ládával tolja rá a termeényt nomeg 4-5paraszt lapáttal oszt cső
Egyébként fék csak annak kell aki fél gyorsan menni
Válasz #16617. hozzászólásra
175 lovas a 6485-ös. Szerintem tud is annyit. Az 5 késsel elég jol megbirkozik. Eddig kb 60-65 hektárt huztam le vele. Nincs tapasztalatom más lazitorol csak láttam neki munkáját, ilyen házi gyártmányu 2 késes valami volt. Hááát..... Szerintem a TerraDig a lazitok Ferrarija. Piszok jo szerszám. Kiváncsi leszek majd jövöre mit produkálnak a tavaszi vetések.
Válasz #16621. hozzászólásra
![smile thumbupcool](/oldforum/images/smiles/thumbupcool.gif)
ráis van írva hehe
jólessz ennek legalább van súlya
Tüskés hengere van vagy a nehéz DD mélynyomó???
gondolom az első.
NE ZSÍROZD LE MINDEN NAP!
Válasz #16620. hozzászólásra
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Lehet a középső kés ledob, a két szélső betol teljesen és go...
Válasz #16620. hozzászólásra
![smile cowboy](/oldforum/images/smiles/cowboy.gif)
A teleszkóposon csináltál már féket???
Válasz #16620. hozzászólásra
Képet se nagyon láttam róla amin lett volna viszonyítási alap. Viszont az eclaz pedig tényleg nagyon cseppecskének tűnt élőben.
Válasz #16617. hozzászólásra
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Képeken kisebbnek tűnik mi!?!?!?
Nyugi összébb rakod a késeket és nem rögtön 55centin húzod fog az menni.
Ha a 3méteres grubbert bírod húzni mélyebben is valamennyire akkor ez is fog menni.
Sőt!!! tavaly amikor próbáltam és a 3méteres grubbert nembírtam húzni 217 lóerővel a lazítóval még elboldogúlgatott 3,5km/h-val hehe
30xx,31xx vagy 36xx-es szérikban még senkinek se volt gondja a világítás kapcsolóval?
Én havonta veszem bele a bontottakat valamelyik peugeoté pont ugyanolyan. De ma is kimegyek sodrózni dolgozok és egysze csak elalszik a lámpa odanyúlok,hogy próbálok vlamit izgatni rajta. Erre leesik a kapcsoló szára csak a csonkja maradt.
Haza kellett jönnöm, pedig még lett volna sodorni való bőven.
Válasz #16615. hozzászólásra
Szerintem a legkméletesebb sulyozás a kerék suly és a kerék vizezés. Az nem terheli a gép szewrkezeti elemeit (kerékcsapágyak, hídrugózás ha van, királycsapot elöl) Az csak a talajt nyomja ahogy kell.
Válasz #16613. hozzászólásra
![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
hány lovas is a géped?
Én ma hoztam egy 3 késes fralaz. Hát... csodálkozni fogok ha megbírkózik vele a 155 pacis ferga.
Válasz #16614. hozzászólásra
![smile blink](/oldforum/images/smiles/blink.gif)
Csinálsz egy pofás zsalut kiöntöd betonnal és kész. Belebetonozod a föggesztő dolgokat. És megvagy párezer forintból szerintem. Én is így fokog tenni ha sikerül felhajtanom vlami elfogadható árú bontott front hidrót. Olcsóbban kijön egy bontott fronthidro mint egy orsuly garnitúra.
Válasz #16614. hozzászólásra
![smile cowboy](/oldforum/images/smiles/cowboy.gif)
![smile tonguep](/oldforum/images/smiles/tonguep.gif)
6400-ból van 105 meg 230lóerős géptípus is, így akármekkora súlyok vannak rajtuk hehe
6495-től felfelé nagygépnek számítanak alatta kicsik közepesek. 6495-től felfelé 1000-1200kg-os súlyokat akasztonak rájuk, mienken 1tonnás van, szomszédokén 1200-as.
8270-re meg csak egy maszek 6mázsásom van kéne mér hozzátoldani 400kg-ot hogy meglegyen a tonna, mert felette kezdődik az élet
Egyébként a hátsókerék súlyok is fontosak!
20km-re van egy nagy cég 6495-re raktak fel utólag aztmondják sokkal jobb a gép pedig vagy 4-5mázsa került fel rá összesen a két hátsókerékre.
de ezt énis tanúsíthatom, tavaly 1-1 hordó vizet löktem a hátsógumikba az 200-200kg durván és sokkal jobbvolt a bitang munkánál viszont kemény munkánál idővel szerintem megeszi a gépet a sok vizezés, legalábbis ha van tonnás orrsúly is akkor mellette még 1tonna víz elől már kemény
Nem tud valaki esetleg front hidraulikára orrsulyt eladot?
Meg nem tudja valaki esetleg, hogy a 6400-as Fergák mekkora orrsullyal jönnek ki?
Nah mai legfrissebb adatok. 10 ha-t toltam le nagyjábol , olyan 45-47 cm mélyen, plusz minusz pár centi. A fedélzeti 19,9 l/ha fogyasztást mutatott az egészre átlagba Kuton tankoltam, az ott olyan 20,5 l/ha-ra jött ki.
De ez kegyetlen kemény talaj volt ma. Sose volt lazitva, mélyen szántva is max TSZ-es időkbe, aminek lassan 25 éve. Nem örült a gép az 5 késnek. Olyan 5,5- 6km/h ora között dolgozott vele, az ,,kényelmes" volt neki.
Válasz #16601. hozzászólásra
Nincs rola talajvizsgálati adat. Nem volt még bevizsgáltatva, de eléggé laza. A lazito tömöritői keményen bedurtak ha nem volt tartatva a karokkal.
Válasz #16610. hozzászólásra
![smile blush](/oldforum/images/smiles/blush.gif)
nekem 8! Láttam már traktort is meg tárcsát is,de mikor tengelyig jár a tárcsa a földben oda azért kell nafta,én tutira nem bírok annyival tárcsázni sehol,semmivel
Válasz #16609. hozzászólásra![smile whistling](/oldforum/images/smiles/whistling.gif)
Igazad van, a napra tarlóban tényleg nem ment 25 centin, de előtte lazított területen tengelyig mentek a 610-es lapok!
Szerintem ott megvolt a 20-25 cm!
Válasz #16608. hozzászólásra
![smile whistling](/oldforum/images/smiles/whistling.gif)
25cm-es tárcsázás?
Válasz #16606. hozzászólásra
Barna erdőtalajon, de a kötöttség változó!
Tegnap tárcsáztunk napra tarlót 4 méteres, 35 mázsás v-tárcsával 20-25cm mélyen, 6.6l hekinként!
Válasz #16606. hozzászólásra
![smile hammer](/oldforum/images/smiles/hammer.gif)
És 35 cm. mélyen.
Válasz #16604. hozzászólásra
Homokon?Nekem is MF 8140 van,pinokkióval,5 késes,tavaly ősszel búza alá,kuki tarlót csináltunk,kb.17 liter/ha.Kötöttség,40-46 KA.
Válasz #16603. hozzászólásra
én egy hete 10l ből szántottam hektárját a homoknak...
Válasz #16603. hozzászólásra![smile whistling](/oldforum/images/smiles/whistling.gif)
![smile whistling](/oldforum/images/smiles/whistling.gif)
Mi az Mf 8140 (160 ló) trakinkkal, 7 késes dondival, 45-55 cm-en húzva jöttünk ki 12 literre!
Válasz #16600. hozzászólásra
![smile pimp](/oldforum/images/smiles/pimp.gif)
akkor itt te leszel a rekorder l/ha alapján az tuti!
én elképzelhetetlennek tartom ezt az átlagfogyasztást
A Massey Ferguson 4260-as típusú (2003-as) traktorról mi a tapasztalatotok?
Eladó használt traktorok, kombájnok itt:www.erbenagrar.hu
Válasz #16598. hozzászólásra
és a föld milyen kötöttségű, mennyire homokos?
talajvizsgálati eredményed van róla, ott milyen számot adtak kötöttségre?
Válasz #16599. hozzászólásra
Jogos. Olyan 45 és 50 cm között. Sosem lazítozott talajon.
Válasz #16598. hozzászólásra
Mélység?
Ma hazahoztuk az új családtagot. Már ideje volt.
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20120904173050_terradig1.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20120904173129_terradig2.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20120904173153_terradig3.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20120904173242_terradig4.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20120904173331_terradig5.jpg)
Huztunk vele egy kis homokot ma kiprobálás szintjén.
A leglazább részén 12l/ha fogyasztással, forgó és a keményebb felénél 14l/ha.
3/b-c-vel vidáman szalad olyan 1700-as fordulaton.
Válasz #16595. hozzászólásra
És az 5400-ek még viszonylag "olcsó" gépnek számítanak!
Válasz #16592. hozzászólásra
2011 elején ugyanilyen felszereltségű 5465-ösre 18 millás árajánlatot kaptam, csak az még Perkins-es lett volna. Hihetetlenül fölmentek az árak...
Válasz #16593. hozzászólásra
bruttó?
Válasz #16592. hozzászólásra
Ez privilege plus vagy mi!
Nem tudom, tavaly az 5455-ös homlokrakodóval front TLT+hidraulikával volt 20 milla újonnan!
Ha ez majd 20 milla használtan, akkor mennyibe fáj egy a 6400 vagy 7400 -ból egy ilyen teljesítményű masina újonnan?
Köszönöm szépen!
Válasz #16588. hozzászólásra
nálam meg az üzemi hőfoktól indul sima hőfokmérőgomba hiba ugyan ez a típusú traktorunk van nekünk is hát magam tapasztalataiból nem egy eltalált konstrukció maradjunk annyiban.
Válasz #16588. hozzászólásra
Én a 3095-öst nem tudom megforralni (nem mintha akarnám) Nekem max szántásnál vagy tárcsázásnál ér bele az üzemi hőfokba a mutató szerint egyébként nem is melegszik. Ismerősnél meg a 62nemtomhányas a 6200-as szériábol ha csak 540E-vel báláz a mutató akkor is azt mutatja hogy felforrt a víz benne. Ezek egyszerüen a hőmérő hibái, szerintem ne foglalkozz vele. Minthogy az üzemanyagszintjelzőnél is minden traktoron máshogy van. Az eggyik ha beleér a piros szintbe a mutató akkor nemsokára kifogy a másikon meg a piros szintben még 80 liter üzemanyag van a tartályba.
Sziasztok!
Vettünk egy 4365ös Perkins motoros fergosont. 2006-os évjárat. Minden nagyon faja, csak egy dolog aggaszt. A hőfok mérő mindig a kékben marad. A fűtés fújja a langyos levegőt, de mégis... Ha valakinek van hasonló mondja már meg legyen szives, hogy sima terheletlen országúti haladásnál kimozdul e a mutató a kékből, vagy ez ilyen?
Válasz #16580. hozzászólásra
![smile rolleyes](/oldforum/images/smiles/rolleyes.gif)
Enyémre is azt mondtad. Pedig az enyém nem ilyen.
Válasz #16577. hozzászólásra
![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
Külső csapágy kicsit megreccsent.![smile blink](/oldforum/images/smiles/blink.gif)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20120829214758_Fenykep1154.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20120829214845_Fenykep1156.jpg)
Nyáron én is csapágyaztam egyik oldalát. De szerecsére ennyiből megúsztam.