Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR406.67 FtUSD390.93 FtCHF432.71 FtGBP500 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz envagyok2 #24232. hozzászólásáraDe bachatod ha szabadonfutósan is áll meg. Szomszéd dobos kaszáján nem volt beépített szabadonfutó, nem győzte a fogaskerekeket benne cserélni, még nem lett szabadonfutós kardán véve rá. Minden kerülőnél levette a lábát s gázról, az olyan mintha lefékezte volna felére a dobokat a kardánon keresztül.
Válasz 5465 #24225. hozzászólásáranem ismerem, nem tudom, de ennek a gépnek nem szabadonfutósan áll meg a tltje? nem kétféleképpen lehet leállítani, egy fékezett módon, meg fékezetlen módon? vedd fel rá, tekertesd meg, és vedd le lábad gázról, és figyeld meg, hogy a szártépő visszahajt-e a gépre. ha nem hajt vissza, hanem tovább pörög eszetlenül, miközben a motor visszaáll alapra, akkor szabadonfutó nem kell, csak túlterhelés elleni védelem.
Válasz 5465 #24229. hozzászólásáraRemélem érthetően letudtam írni. Az a lényeg egyik nem zárja ki a másikat. Szóval a szabadonfutó nem fog segíteni ha be vagy elkapsz valamit s mulcsozóval.
Válasz 5465 #24227. hozzászólásáraHa venned kell akkor olyat vegyél aminek az egyik fele szabadonfutós a másikfelén legyen kuplung. Szabadonfutó csak azért kell ha elereszted a gázt, a forgó tömeg ne feszitse a csapágyakat és fogaskerekeket a motorfék miatt. Kuplung meg a másik felén ugyanez miatt,csak ha a gép elkap valamit vagy túlterheled.
Válasz 5465 #24225. hozzászólásáraKell, ha forduláskor elveszed a gázt. Ha tudsz egesznap egy motorfordulaton dolgozni, ès csak munka után meg fordulaton kikapcsolni a tlt, akkor felesleges. Én kuplungot vagy legalább nyírócsavart fontosabbnak tartom a zúzó kardanjara.
Sziasztok,
Hozzáértők szíves segítségét kérem.
MF5465 (2008-as) trakihoz vettem egy Nobili 2,6-os vízszintes tengelyű “Y” késes mulcsozót.
Szabadonfutós kardán kell közéjük vagy sima is jó?
Köszi előre is.
Válasz tri #24221. hozzászólásáraJujj................ az hogy élte túl hogy eddig nem lett átépítve?
Érdemes lenne beruházn egy pedál szettre, és onnan lehet tovább menni.
Válasz tri #24219. hozzászólásáraIgen, Én néztem be bocs.
8260 a full powershift.
Melyik fajta kuplung pedál poti van benne?
A karos, vagy a régi tüskés?
Üdv. Alany egy 2006-os 6465. Jobb kis műszerfalon jelzi ugye a sebességeket, ha gyújtást adok rá akkor 4 kód közt lépeget a kijelző, ahogy beindult ugye átvált a sebességek kijelzésére. Na most olyat csinál, hogy 1400 as fordulatra felemeli a motort, és nem jelzi ki a sebességeket, hanem ugyanúgy ugrál a négy kód között, gázpedál nem reagál, se a jobb oldali kijelző se a bal oldali kijelző nem reagál. Valakinek ötlet?
Sziasztok
A Massey Ferguson 6160, 6170, 6180 dynashift váltóval, 6 hengeres Porkins motoros milyen gép?
Véleményeket kérnék, esetleges típus hibák mik lehetnek
Köszönöm
Válasz szanberg #24210. hozzászólásáraNekem a motor oldalán van egy csap, bal oldalt, viszonylag közel a fülkéhez. Azt tudom nyitni, zárni, ősszel, tavasszal.
Kabin tetőn egy lemez deknit felveszek, alatta van mégegy amivel már a hőcserélőt látod majd. Annak jobb első sarkánál lesz egy fekete egység ami a víz körben van benne. Ha másnem ki iktatod és összekötöd egy cső darabbal őket. Annyi, hogy akkor majd a melegből lesz sok, de gatyában jobb dolgozni mint mikádóban.
Válasz szanberg #24207. hozzászólásáraHali szerinted van annak biztosítéka külön,mert már néztem ,csak nincs hozzá semmi könyv vagy kezelési vakon keresek,már mondták a szerelők ezt az elektromos szart csak sok meló a bontása ,rossz helyen van állítólag.
Sziasztok! Kis négyhengeres traktoroknál a dyna 6 váltó "vesztesége" inkább csak a teljesítmény leadási érzeten vehető észre, vagy pedig fogyasztásban is jelentkezik?
Kinyomott kuplunggal kevesebb ideig gurulnak ezek meg, vagy az más hibára utalhat?
Köszi a segítséget! Többen mondták már, hogy tegyem rá az MTZ csatlakozót, a de a szervizesem azt mondta, hiába mechanikus mind a 4 kör, elvileg van résolaj visszavezetés benne, az MTZ-ében meg nincs.
Sziasztok!
5400-as traktoron mechanikus hidraulika gyorscsatlakozók állandóan megadják magukat, folyik, kidobálja, nem veszi be a csatlakozókat, pedig nem sokat van használva a gép. Létezik valami olcsóbb megoldás, azon kívül, hogy 320 ezerért veszek 8 darab új, gyári csatlakozót?
Köszi!
Sziasztok! MF 7620 Dyna-6 traktorról van valakinek bármiféle tapasztalata? Van már egy régebbi 6475 illetve 5465, és szeretnénk picit erőben feljebb lépni. Előre is köszönöm ha van infótok, tapasztalatotok.
Sziasztok!
Meg 5465 tier2 perkins motoros gépezettel lenne hűtési gondom.
Országúton közlekedve vele nem melegszik.
normális a hűtővíz hőmérséklete.
Amint elkezdek vele dolgozni pl. A tegnapi nap egy három méteres tárcsát húzott, rövid időn belül elkezdett felfelé menni a vízhőfok így vissza kellett egy sebességet kapcsolni. De ezt a tárcsát ilyen sebességgel egy 82-es MTZ is elhúzná.
A termosztáttól a hűtőbe menő cső és a hűtő legteteje illetve a vízpumpától az alsó hűtő csonkra menő cső illetve a hűtő legalja is forró volt. Azonban a hűtő szinte a teljes felületén hideg volt.
Most lett rajta cserélve a vízpumpa meg a viszko is illetve tavaly a termosztát.
A hűtővíz nem fogy belőle.
Találkozott már valaki ilyen hibával?
Válasz mtz1221 #24194. hozzászólásáraClaasokban is nem? Az a baj, hogy mielött kivette a termosztátot és jo meleg volt akkor kellett volna a hűtő felső meg also csövét letapogatni. Egy kézmozzanattal.megállapithato. ha olyan forro mint felül akkor nem hül a viz. Ennyi. Persze ha forralja a fejnél akkor is a visszatérő hidegebb. Akkor ok lehet bontani. De ha a viztömlő cafatokban belül rojtozik szét az mind zárja le a hűtő likjait igy nincs hűtve mert nem is folyik annyi át. Persze nem nyomja el.mert annyi átmegy de a hűtővfele pl. Halott. Amugy meg lehet a műszer nem pontos.
Válasz .Richard. #24192. hozzászólásáraLehet mondasz valamit. Valamelyik öregebb Mf kombájnban is két termosztát van, mesélték már bontás közben találták meg a 2.-kat.
Válasz subikiss #24180. hozzászólásáraGondoltam én is irok. Mint irtad nincs termosztát. Akkor ha nincs biztosan tudja keringetni a vizet, nem fordul vissza a blokkba a meleg viz egy része? Viszko ha jo, melegen szinte el sem tudod forgatni kézzel mert az a lényege,hogy direkt hajtást kapjon a ventillátor. Egy termosztát van benne egyáltalán? Mikor tul meleg műszer szerint. Nem csak a hőfokado rossz? Ugye ha tul.meleg akkor a hűtő visszatérő csöve is legalább olyan forro mint felül ami a motorbol jön. Akkor már gyanithato a viz nem hül le. Ez a lényeg. A hűtő belül nincs elrakodva valamivel? Ezért lassulhat a viz áramlása igy a kiskörön visszamegy több forro viz. Szoval ezeket kéne szerelés elött megnézni.
Válasz subikiss #24189. hozzászólásáraNincs a viszkónak fikszáló csavara ??? Egy luk amibe belelehet egy 8-as csavart hajtani és fixen hajtja ??? Víz pumpa szíját lekéne venni és az nélkül felmelegíteni a motort 70-80 fokra, előtte maxra öntve a hűtőt. Ha akkor elkezdi kinyomni a vizet( meg bugyborékolni), akkor hengerfejes lesz.
Válasz subikiss #24189. hozzászólásáraa különbséget azt érezheted, hogy hidegen könnyebben lehet-e megforgatni, mint melegen?
ha teszel víztartály túlföolyójára egy átlátszó csövet, meghajlítod u alakba, aljára kis vizet, és úgy, hogy kabinból lásd, hogy bugyborékol-e, ha megmelegedett, akkor láthatod, hogy belefúj-e a rendsuzerbe, tehát attól melegszik, vagy hűtés probléma van. persze ha van hűtősapka, alapban azzal kezdeném, hogy vennék rá gyári újat, hogy biztosan jól zűrjon. ha melegen leveszed, pisszen? tehát nyomás van benne, jól zár?
Válasz VMisi #24188. hozzászólásáraVíz nem fogy. Menüben ír Visco speed, state-et, mindkettőnél nullát mutat. Ezt a viscót valaki megtudja nézni vagy hogy lehet kideríteni hogy jó-e? Most az hogy könnyen vagy nehezen forog azt nincs mihez viszonyítsam.
Válasz subikiss #24186. hozzászólásáraHa nagyon nehezen forog akkor direktbe hajtja,akkor túl hűt, ha könnyen forog akkor keveset forog és nem fűt rendesen.
24434 hozzászólás
Válasz envagyok2 #24232. hozzászólásáraKell a szabadonfutó, mert kanyarban elveszi a gázt, de nem kapcsolja ki, így visszahajt, aztán gyilkolja a traktort.
Válasz envagyok2 #24232. hozzászólásáraDe bachatod ha szabadonfutósan is áll meg. Szomszéd dobos kaszáján nem volt beépített szabadonfutó, nem győzte a fogaskerekeket benne cserélni, még nem lett szabadonfutós kardán véve rá. Minden kerülőnél levette a lábát s gázról, az olyan mintha lefékezte volna felére a dobokat a kardánon keresztül.
Válasz 5465 #24225. hozzászólásáranem ismerem, nem tudom, de ennek a gépnek nem szabadonfutósan áll meg a tltje? nem kétféleképpen lehet leállítani, egy fékezett módon, meg fékezetlen módon? vedd fel rá, tekertesd meg, és vedd le lábad gázról, és figyeld meg, hogy a szártépő visszahajt-e a gépre. ha nem hajt vissza, hanem tovább pörög eszetlenül, miközben a motor visszaáll alapra, akkor szabadonfutó nem kell, csak túlterhelés elleni védelem.
Válasz mtz1221 #24230. hozzászólásáraTiszta, köszi
Válasz 5465 #24229. hozzászólásáraRemélem érthetően letudtam írni. Az a lényeg egyik nem zárja ki a másikat. Szóval a szabadonfutó nem fog segíteni ha be vagy elkapsz valamit s mulcsozóval.
Válasz mtz1221 #24228. hozzászólásáraÉrtem, nagyon köszi
Válasz 5465 #24227. hozzászólásáraHa venned kell akkor olyat vegyél aminek az egyik fele szabadonfutós a másikfelén legyen kuplung. Szabadonfutó csak azért kell ha elereszted a gázt, a forgó tömeg ne feszitse a csapágyakat és fogaskerekeket a motorfék miatt. Kuplung meg a másik felén ugyanez miatt,csak ha a gép elkap valamit vagy túlterheled.
Válasz mtz1221 #24226. hozzászólásáraKöszi
De akkor a szabadonfutó igazából a legjobb, nem?
Válasz 5465 #24225. hozzászólásáraKell, ha forduláskor elveszed a gázt. Ha tudsz egesznap egy motorfordulaton dolgozni, ès csak munka után meg fordulaton kikapcsolni a tlt, akkor felesleges. Én kuplungot vagy legalább nyírócsavart fontosabbnak tartom a zúzó kardanjara.
Sziasztok,
Hozzáértők szíves segítségét kérem.
MF5465 (2008-as) trakihoz vettem egy Nobili 2,6-os vízszintes tengelyű “Y” késes mulcsozót.
Szabadonfutós kardán kell közéjük vagy sima is jó?
Köszi előre is.
Moderálási elveink miatt törölve: 2023-06-27 09:53:28
Válasz Mfpisti #24222. hozzászólására:))) Ok, köszi. Akkor azzal kezdem.
Válasz tri #24221. hozzászólásáraJujj................ az hogy élte túl hogy eddig nem lett átépítve?
Érdemes lenne beruházn egy pedál szettre, és onnan lehet tovább menni.
Válasz Mfpisti #24220. hozzászólásáraSzia, a henger alakú, tüskés.
Válasz tri #24219. hozzászólásáraIgen, Én néztem be bocs.
8260 a full powershift.
Melyik fajta kuplung pedál poti van benne?
A karos, vagy a régi tüskés?
Válasz Mfpisti #24057. hozzászólásáraEz csak a dynashiftre igaz, ugye? Az enyém full powershift, ott más a kuplungrendszer, ha jól nézegetem.
Üdv. Alany egy 2006-os 6465. Jobb kis műszerfalon jelzi ugye a sebességeket, ha gyújtást adok rá akkor 4 kód közt lépeget a kijelző, ahogy beindult ugye átvált a sebességek kijelzésére. Na most olyat csinál, hogy 1400 as fordulatra felemeli a motort, és nem jelzi ki a sebességeket, hanem ugyanúgy ugrál a négy kód között, gázpedál nem reagál, se a jobb oldali kijelző se a bal oldali kijelző nem reagál. Valakinek ötlet?
Válasz BolliKat #24216. hozzászólásáraKöszönöm szépen
Válasz oteló #24215. hozzászólásáraÜdv
Ha van fészbukod, nézz be ide:
MF 6100 csoport
Van pár tag, biztos megosztják a tapasztalataikat.
Sziasztok
A Massey Ferguson 6160, 6170, 6180 dynashift váltóval, 6 hengeres Porkins motoros milyen gép?
Véleményeket kérnék, esetleges típus hibák mik lehetnek
Köszönöm
Köszönöm srácok a segítséget,próbálok valamit tenni vele,bocs a késő válaszért most jutottam ide sajnos.
Válasz szanberg #24212. hozzászólásáraPedig számokat mutat.
Válasz ..,-:) #24211. hozzászólásáraAz akkor nem is digit klímás.
Habár attól lehet rajta csap is. Mindegy. Csak legyen jó
Válasz szanberg #24210. hozzászólásáraNekem a motor oldalán van egy csap, bal oldalt, viszonylag közel a fülkéhez. Azt tudom nyitni, zárni, ősszel, tavasszal.
Válasz kiro71 #24209. hozzászólásáraKompletten a digit klímának van biztosítéka!
De akkor nem menne a ventillátor sem.
Kabin tetőn egy lemez deknit felveszek, alatta van mégegy amivel már a hőcserélőt látod majd. Annak jobb első sarkánál lesz egy fekete egység ami a víz körben van benne. Ha másnem ki iktatod és összekötöd egy cső darabbal őket. Annyi, hogy akkor majd a melegből lesz sok, de gatyában jobb dolgozni mint mikádóban.
Válasz szanberg #24207. hozzászólásáraHali szerinted van annak biztosítéka külön,mert már néztem ,csak nincs hozzá semmi könyv vagy kezelési vakon keresek,már mondták a szerelők ezt az elektromos szart csak sok meló a bontása ,rossz helyen van állítólag.
Válasz kiro71 #24206. hozzászólásáraRosszabb esetben hengerfejes.
Válasz kiro71 #24206. hozzászólásáraHa a ventillátor megy akkor tetőlemez alatt az elektromos fűtéscsap lesz beállva.
Hogy lehet e kézzel állítani, azt nem tudom.
Üdv urak egy kis segítség kellene MF 8737 trakin nem megy a fűtés,valami ötlet valakinek,kurva hideg van benne....
Sziasztok! Kis négyhengeres traktoroknál a dyna 6 váltó "vesztesége" inkább csak a teljesítmény leadási érzeten vehető észre, vagy pedig fogyasztásban is jelentkezik?
Kinyomott kuplunggal kevesebb ideig gurulnak ezek meg, vagy az más hibára utalhat?
Köszi!
Köszi a segítséget! Többen mondták már, hogy tegyem rá az MTZ csatlakozót, a de a szervizesem azt mondta, hiába mechanikus mind a 4 kör, elvileg van résolaj visszavezetés benne, az MTZ-ében meg nincs.
Válasz Gabro #24200. hozzászólásáraHidraulika bolt. Vidd be a gyárit, adnak ugyan olyat fillérekből! ;)
Válasz Gabro #24200. hozzászólásáraHidraulika vagy MTZ bolt oszt jónapot.
Fillérekből
Válasz Gabro #24200. hozzászólásáraMtzn ami van az pont jó rá.Nálam 4-ből,3 már az.!
Sziasztok!
5400-as traktoron mechanikus hidraulika gyorscsatlakozók állandóan megadják magukat, folyik, kidobálja, nem veszi be a csatlakozókat, pedig nem sokat van használva a gép. Létezik valami olcsóbb megoldás, azon kívül, hogy 320 ezerért veszek 8 darab új, gyári csatlakozót?
Köszi!
Válasz peteristvan5465 #24198. hozzászólásáraNekünk 7622 van,kiváló traktor eddig,bár még csak 1700 óra van benn.
Sziasztok! MF 7620 Dyna-6 traktorról van valakinek bármiféle tapasztalata? Van már egy régebbi 6475 illetve 5465, és szeretnénk picit erőben feljebb lépni. Előre is köszönöm ha van infótok, tapasztalatotok.
Válasz Panyi #24196. hozzászólásáraEz olyan tünet, hogy nem nyit rendesen a termosztát.
Sziasztok!
Meg 5465 tier2 perkins motoros gépezettel lenne hűtési gondom.
Országúton közlekedve vele nem melegszik.
normális a hűtővíz hőmérséklete.
Amint elkezdek vele dolgozni pl. A tegnapi nap egy három méteres tárcsát húzott, rövid időn belül elkezdett felfelé menni a vízhőfok így vissza kellett egy sebességet kapcsolni. De ezt a tárcsát ilyen sebességgel egy 82-es MTZ is elhúzná.
A termosztáttól a hűtőbe menő cső és a hűtő legteteje illetve a vízpumpától az alsó hűtő csonkra menő cső illetve a hűtő legalja is forró volt. Azonban a hűtő szinte a teljes felületén hideg volt.
Most lett rajta cserélve a vízpumpa meg a viszko is illetve tavaly a termosztát.
A hűtővíz nem fogy belőle.
Találkozott már valaki ilyen hibával?
Válasz mtz1221 #24194. hozzászólásáraClaasokban is nem? Az a baj, hogy mielött kivette a termosztátot és jo meleg volt akkor kellett volna a hűtő felső meg also csövét letapogatni. Egy kézmozzanattal.megállapithato. ha olyan forro mint felül akkor nem hül a viz. Ennyi. Persze ha forralja a fejnél akkor is a visszatérő hidegebb. Akkor ok lehet bontani. De ha a viztömlő cafatokban belül rojtozik szét az mind zárja le a hűtő likjait igy nincs hűtve mert nem is folyik annyi át. Persze nem nyomja el.mert annyi átmegy de a hűtővfele pl. Halott. Amugy meg lehet a műszer nem pontos.
Válasz .Richard. #24192. hozzászólásáraLehet mondasz valamit. Valamelyik öregebb Mf kombájnban is két termosztát van, mesélték már bontás közben találták meg a 2.-kat.
Megnézem ezeket, köszönöm mindenkinek.
Válasz subikiss #24180. hozzászólásáraGondoltam én is irok. Mint irtad nincs termosztát. Akkor ha nincs biztosan tudja keringetni a vizet, nem fordul vissza a blokkba a meleg viz egy része? Viszko ha jo, melegen szinte el sem tudod forgatni kézzel mert az a lényege,hogy direkt hajtást kapjon a ventillátor. Egy termosztát van benne egyáltalán? Mikor tul meleg műszer szerint. Nem csak a hőfokado rossz? Ugye ha tul.meleg akkor a hűtő visszatérő csöve is legalább olyan forro mint felül ami a motorbol jön. Akkor már gyanithato a viz nem hül le. Ez a lényeg. A hűtő belül nincs elrakodva valamivel? Ezért lassulhat a viz áramlása igy a kiskörön visszamegy több forro viz. Szoval ezeket kéne szerelés elött megnézni.
Válasz subikiss #24189. hozzászólásáraNincs a viszkónak fikszáló csavara ??? Egy luk amibe belelehet egy 8-as csavart hajtani és fixen hajtja ??? Víz pumpa szíját lekéne venni és az nélkül felmelegíteni a motort 70-80 fokra, előtte maxra öntve a hűtőt. Ha akkor elkezdi kinyomni a vizet( meg bugyborékolni), akkor hengerfejes lesz.
Válasz subikiss #24189. hozzászólásáraa különbséget azt érezheted, hogy hidegen könnyebben lehet-e megforgatni, mint melegen?
ha teszel víztartály túlföolyójára egy átlátszó csövet, meghajlítod u alakba, aljára kis vizet, és úgy, hogy kabinból lásd, hogy bugyborékol-e, ha megmelegedett, akkor láthatod, hogy belefúj-e a rendsuzerbe, tehát attól melegszik, vagy hűtés probléma van. persze ha van hűtősapka, alapban azzal kezdeném, hogy vennék rá gyári újat, hogy biztosan jól zűrjon. ha melegen leveszed, pisszen? tehát nyomás van benne, jól zár?
Válasz VMisi #24188. hozzászólásáraVíz nem fogy. Menüben ír Visco speed, state-et, mindkettőnél nullát mutat. Ezt a viscót valaki megtudja nézni vagy hogy lehet kideríteni hogy jó-e? Most az hogy könnyen vagy nehezen forog azt nincs mihez viszonyítsam.
Válasz subikiss #24180. hozzászólásáraHűtővíz fogyott? Lehet hengerfejes.
Válasz subikiss #24186. hozzászólásáraHa nagyon nehezen forog akkor direktbe hajtja,akkor túl hűt, ha könnyen forog akkor keveset forog és nem fűt rendesen.
Válasz GREVEN #24185. hozzászólásáraAzt nem tudom, ehhez már nem értek , hogy lehet kideríteni, vagy szervíz?
Válasz subikiss #24184. hozzászólásáraWiscoja rendben van?