Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR406.34 FtUSD390.63 FtCHF433.46 FtGBP488.28 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz *** HM *** #21483. hozzászólásáraVan itt szomszédoknál 5475-85 nem is tudom már melyik, abban 4 hengeres SISU motor van azt hiszem a 4,9 literes, rúgózott híd minden játszik és kuuva jó traki.
4,5méteres félfüggesztett Unia rövidtárcsát húzgálták vele mert a 6495-ös nagytárcsázott, csak lestem, nem szaladt el vele de vitte betyárúl a maga kb. 140 lovához képest. Nagy tandem és forgózsámolyos pótokat huzigálnak vele folyamatosan meg minden mást is persze. Nagyon elfogadnám, kényelmes nem pattog gyors és erős izmos kis traki.
Ha belegondolsz ez a motor is a 7,4-es Sisu egy az egyben, persze két hengerrel megrövidítve, de akkor sem egy kis motor felpóckolva, hanem egy nagy motor lebutítva.
Válasz jambo #21481. hozzászólásáraJó strapás nagy vasak ezek, 7,4 literes adagolós Sisu motor van benne, tartós tökéletes agregát, abszolút nem kényes, jó erőben van és jól is fogyaszt, pedig ez egy régiféle hajtásláncra van szerelve.
A váltóját ha jól tudom itt már csak egy félével szerelték, a 8250-ben volt a powershift és a dynashift is. Ez utóbbi nem túl jó szerkezet, nem nehéz munkára való, a full power meg egy amerikai szerkezet és a 8280-ban is ugyanaz van ismereteim szerint, szóval egy ilyen gépben nincsen túlterhelve.
Tizen ezer órás példányok vannak belőlük sokhelyen, nálunk is meg a környéken is. Gyengéje nincsen, annyi ha a kezelő barom és állandóan a legnagyobb terheléseken váltogat akkor előbbutóbb megkell lamellázni a sorkuplungokból párat de azért ahhoz is sok kellhet, mi is váltogatunk, illetve itt a gépész is meg ha én dolgozok rajta én is, nem állandóan, nem direkt gyilkolva, de azért kapcsolgatunk többet mint kéne azt tudom és nemvolt még bajunk hálaIstennek vele.
Ja igen! Egy típushiba! az elsőhajtás kapcsolóművének a tengelye azt lehet mondani 5000óránként meglöttyen, két kúpcsapággyal van megoldva, és ha ez megtörténik akkor ennek a tengelynek a belső végén lévő olaj áteresztő ház elkopik, a tengelyben a labirint gyűrűk kopnak majd törnek és nemtudod kikapcsolni az elsőhajtást, hiába kinyomod akkor is hajtani fog mert ezek úgy működnek, hogy amikor kivan kapcsolva az eleje akkor dolgozik-old a kapcsoló műve ennek, alap esetben zár és 4kerék hajt álló állapotában is, és ha elereszti a vezérlő olajnyomást akkor a kuplung folyamatosan zárva lesz. Ezt javítottam a sajátunkon is meg ismerősi körben is volt ilyen csinálva. Aprópénz, ne nagy meló alul könnyen bontható és hozzáférhető, a legnagyobb szívás le ereszteni a váltóból azt a mittudomén kb. 150 liter olajat. Két kúpcsapágy kell, finom hézagoló alátétek, szimering, O-ringek, két db labirint gyűrű,meg ennek a fém háza. Nekem még felkellett pucolni a tengely végén a gyűrűk helyét mert ahogy elvoltak benne törve kicsit berágták a helyüket.
Kitudod próbálni, ha van nagy betonplacc, bekapcsolt front hajtással menjél vele 11-12-vel, hogy még ne oldja automatikusan az elsőhajtást mert e sebesség felett oldani fogja az elektronika, és szedd alá a kormányt jó erős szögbe és kanyarodás közben kapcsold ki az elejét. Kell érezni egy megkönyebbülést kis lüktetést, megugrik cseppet a gép mert alászedve a kormányt feszültség lép fel a hajtásláncban ilyenkor meg oldódik ez.
Én úgy próbáltam ki, hogy nekiálltam egy akácfának ahonnan hoztuk el annó, kikapcsolt első hajtással megtoltam kapar e, először kidűlt a fa hehe
Aztán egy combosabbnál láttam, hogy kikapcsolt gombbal is hajt az eleje, szóval itthon rögtön ezzel kezdtem, nagyszervíz, ez a javítás, szelephézag állítás, egykét apró alkatrész cseréje, átgumiztuk akkor mind a 4 kereket ésatöbbi...
Válasz ermike #21451. hozzászólásáranekem is volt ilyen, tegnap szedtük ki a vezérgépet. 2 éjszakát kint aludt, a jcb-vel körbeástam, hogy ne tépjük szét
Válasz Claaastra #21464. hozzászólásáraA kocsma az azért nem megy mert az "igazi alkeszok" már rég kihaltak a szar kannás boroktól, a fiatalok meg nem járnak oda csak simán inni egy sört vagy egy felest. Továbbá nagyobb a rendőri ellenőrzés is, mert sokan eddig autóval jártak a kocsmába most meg nem mennek mert fosnak hogy elveszik a jogsit tőlük! Az orvosi ellátásra ott a lehetőség a dokiknak pályázhatnak a helyre több pénzt kapnak ha bevállalják a vidéki állást, kicsit nyissad ki a füleid és hallgassad az erről szóló híreket! A stadion meg itt marad azt nem lopja el senki sem, továbbá a legnagyobb tömeget mozgató sport a foci én ezt tapasztalom. De ott lehet más sportot is űzni tehát egy stadion több sport funkciót is be tud tölteni.
Válasz Ares 826 #21463. hozzászólásáraAkkor nézz körül vidéken,ne pest vonzáskörzetében,2-3ezer fős faluk városok,nem tudnak eltartani egy éttermet,talán 1-2 kocsmát ha bír,1000fős falvakba mozgóbolt jár orvos hetente 1x,ez a fejlődés,de mb 8ad osztályos fociklubbokra ,meg külföldiekre jut 1000milliárd stadionokra
Válasz Claaastra #21458. hozzászólásáraHát ezt annak add be aki elhiszi. Lehet vannak csóró emberek, de a magyar arról híres hogy tud sírni mint a fürdős ....! Látom én is a csóróságot nálunk is meg a környező településeken meg azért járom az országot is elhiheted nekem!
Válasz ermike #21447. hozzászólásáraNa meg van a felavatás
Kell ez is legalább megtanuljuk hogy azért a fosos 20méterért.... meg a puding laposokért továbbmenni centizgetni
NEEMMMM éri meg
Válasz Ares 826 #21453. hozzászólására1 nincs is vendéglőnk(ebben a csóróságban nem teheti meg a nép)2. a csóróság miatt 1 migráncs sem akar magyarországon maradni,de az nem baj az a baj,hogy a fiatalok se ,ők nem látják azt a csodálatos jövőképet minnt ti
Számomra nincs szomorúbb annál, mint amikor a POLITIKA eléri a céljat. Egy csónakban evező embereket egymás ellen uszítani. Szerintetek nem úgy lehetne elérni több eredményt ha egymás mellé állnánk?......nem egymás ellen? Mehet tovább a vita az off topicban, ez egy szigoruan szakmai topic.
Válasz Claaastra #21443. hozzászólásáraHa a tieid lennének most "pozícióba" már ott lennének a vendéglődbe és mindent felzabáltak volna vagy az egészet ...á verték volna a "migráncsok"! Annak is ennyire örülnél Gábor????
Válasz Mfpisti #21436. hozzászólásáraA kuplung munkahenger is új remélem akkor valamejik cső vagy csatlakozas lesz rosz
A szivattyú nem hiszem mert azóta van ez a gond mióta szét lett szedve a kuplungozas miatt
Válasz Ares 826 #21439. hozzászólásáraEz van. Tehát kár a politika zűrös mocsarába merülni, kár ezzel indokolni bármit is.......cselekedni kell, és ez visz előre. Ez van.
A kovácsok a szerszámokat maguknak gyártják tudtommal.....nem kellenek régiek.
Válasz Mfpisti #21437. hozzászólásáraNekem is mindenért meg kell, kellett dolgozni nálunk is mi vesszük a kenyeret nem adják ingyen senki sem! Az jó szakma főleg ha vannak még régi szerszámok!
Válasz Ares 826 #21432. hozzászólásáraJahhh... ez már politika, és Én nem politizálok. Akárki is lesz ott fent, a családom szájába senki nem ad kenyeret, nekem, nekünk kell megdolgozni érte.
Második életemben meg kovács leszek, vagy juhász!
Inkább kovács!
Válasz aratinga #21431. hozzászólásáraNem ennyire egyszerű. Abból indulj ki, hogy a levegő sokkal apróbb molekula szerkezet mint az olaj. Az olaj lehet nem szivárog, a levegő meg süvít. Példa: klíma rendszer javításnál általában nitrogén gázt használunk nyomáspróbára. Tökéletes rendszer, tartja a nyomást, megtöltjük klíma gázzal, hallhatóan enged valahol.
Végig kell nézni a rendszert, és kizárni a hibát, sajnos esetleges felesleges alkatrész cserékkel is.
Fő munkahenger, csövezés, kuplung munkahenger. Csatlakozók, idomok, tömítőkúpok sérültsége, idomok deformáltsága. Utána jön a szivattyú csere.
24434 hozzászólás
Válasz szanberg #21482. hozzászólásáraA jó fogyasztás mit jelent? Könnyű munkákban átlagban óránként?
Válasz *** HM *** #21483. hozzászólásáraVan itt szomszédoknál 5475-85 nem is tudom már melyik, abban 4 hengeres SISU motor van azt hiszem a 4,9 literes, rúgózott híd minden játszik és kuuva jó traki.
4,5méteres félfüggesztett Unia rövidtárcsát húzgálták vele mert a 6495-ös nagytárcsázott, csak lestem, nem szaladt el vele de vitte betyárúl a maga kb. 140 lovához képest. Nagy tandem és forgózsámolyos pótokat huzigálnak vele folyamatosan meg minden mást is persze. Nagyon elfogadnám, kényelmes nem pattog gyors és erős izmos kis traki.
Ha belegondolsz ez a motor is a 7,4-es Sisu egy az egyben, persze két hengerrel megrövidítve, de akkor sem egy kis motor felpóckolva, hanem egy nagy motor lebutítva.
Sisu motornak nincsen párja
4.9es motorosok milyenek hogy mennek?
Vagy mindenki 7614est vett?
Válasz jambo #21481. hozzászólásáraJó strapás nagy vasak ezek, 7,4 literes adagolós Sisu motor van benne, tartós tökéletes agregát, abszolút nem kényes, jó erőben van és jól is fogyaszt, pedig ez egy régiféle hajtásláncra van szerelve.
A váltóját ha jól tudom itt már csak egy félével szerelték, a 8250-ben volt a powershift és a dynashift is. Ez utóbbi nem túl jó szerkezet, nem nehéz munkára való, a full power meg egy amerikai szerkezet és a 8280-ban is ugyanaz van ismereteim szerint, szóval egy ilyen gépben nincsen túlterhelve.
Tizen ezer órás példányok vannak belőlük sokhelyen, nálunk is meg a környéken is. Gyengéje nincsen, annyi ha a kezelő barom és állandóan a legnagyobb terheléseken váltogat akkor előbbutóbb megkell lamellázni a sorkuplungokból párat de azért ahhoz is sok kellhet, mi is váltogatunk, illetve itt a gépész is meg ha én dolgozok rajta én is, nem állandóan, nem direkt gyilkolva, de azért kapcsolgatunk többet mint kéne azt tudom és nemvolt még bajunk hálaIstennek vele.
Ja igen! Egy típushiba! az elsőhajtás kapcsolóművének a tengelye azt lehet mondani 5000óránként meglöttyen, két kúpcsapággyal van megoldva, és ha ez megtörténik akkor ennek a tengelynek a belső végén lévő olaj áteresztő ház elkopik, a tengelyben a labirint gyűrűk kopnak majd törnek és nemtudod kikapcsolni az elsőhajtást, hiába kinyomod akkor is hajtani fog mert ezek úgy működnek, hogy amikor kivan kapcsolva az eleje akkor dolgozik-old a kapcsoló műve ennek, alap esetben zár és 4kerék hajt álló állapotában is, és ha elereszti a vezérlő olajnyomást akkor a kuplung folyamatosan zárva lesz. Ezt javítottam a sajátunkon is meg ismerősi körben is volt ilyen csinálva. Aprópénz, ne nagy meló alul könnyen bontható és hozzáférhető, a legnagyobb szívás le ereszteni a váltóból azt a mittudomén kb. 150 liter olajat. Két kúpcsapágy kell, finom hézagoló alátétek, szimering, O-ringek, két db labirint gyűrű,meg ennek a fém háza. Nekem még felkellett pucolni a tengely végén a gyűrűk helyét mert ahogy elvoltak benne törve kicsit berágták a helyüket.
Kitudod próbálni, ha van nagy betonplacc, bekapcsolt front hajtással menjél vele 11-12-vel, hogy még ne oldja automatikusan az elsőhajtást mert e sebesség felett oldani fogja az elektronika, és szedd alá a kormányt jó erős szögbe és kanyarodás közben kapcsold ki az elejét. Kell érezni egy megkönyebbülést kis lüktetést, megugrik cseppet a gép mert alászedve a kormányt feszültség lép fel a hajtásláncban ilyenkor meg oldódik ez.
Én úgy próbáltam ki, hogy nekiálltam egy akácfának ahonnan hoztuk el annó, kikapcsolt első hajtással megtoltam kapar e, először kidűlt a fa hehe
Aztán egy combosabbnál láttam, hogy kikapcsolt gombbal is hajt az eleje, szóval itthon rögtön ezzel kezdtem, nagyszervíz, ez a javítás, szelephézag állítás, egykét apró alkatrész cseréje, átgumiztuk akkor mind a 4 kereket ésatöbbi...
Üdv.Tudna valaki véleményt mondani 8260-as gépröl?Tipushibák?Kinek mi a tapasztalat?Motor?Váltó?Mennyire tartós?Elöre is köszönöm..
Üdv! Egy olyan kérdésem lenne, hogy az első hidba a difihez milyen tipusu olajat tegyek? MF6270 Dana hidas.
Válasz ermike #21477. hozzászólásáranem csináltam képeket
Válasz ermike #21476. hozzászólásáraNoooooooooo! Gratulálok az új vashoz!
Sok hibamentest!
Válasz Mézga #21467. hozzászólásáralohetsz fotókat is, mz/x nem segített?
Válasz szanberg #21475. hozzászólásárajól értesült vagy kolléga! azért ezen kell egy két dolgot butykolni, jövőhéten jön ketkata és rendben lesz az is!
Válasz VMisi #21474. hozzászólásáraVan már, jól bevált 8270-es duruzsol ott is mint nálunk, régiek, egyszerűek, jó nagy vasak, stabilak, teljesítenek
Válasz ermike #21470. hozzászólásáraVan a sárdagasztónàl nagyobb is a portán?
Válasz Mf-es? #21472. hozzászólására
Válasz szanberg #21466. hozzászólásáraIlyenkor otthon kell ülni.
Ma én is benne maradtam fogasolás közben. húzós lett nekem is.
nagyferga meg zárta le a szántásokat
na reggel kicsit megasoztuk, ekét leakasztottuk, a nagyferga még kikapta, na azért kellett az erő, aztán visszaakaszt, tábla kiszantva!
Válasz Mézga #21467. hozzászólásáraNálad mi történt belocsolták a "homokozót" a szomszédok?????????
Válasz ermike #21451. hozzászólásáranekem is volt ilyen, tegnap szedtük ki a vezérgépet. 2 éjszakát kint aludt, a jcb-vel körbeástam, hogy ne tépjük szét
Válasz ermike #21447. hozzászólásáraVazzeg a 20méteres harckocsi kötelet széttéptük már, azzal Zsoltibácsi kirántott volna ikres Xtrával
de ha nem megy szólj és küldöm a gépeket azok már tudják mit kell ilyenkor csinálni
Válasz Claaastra #21464. hozzászólásáraA kocsma az azért nem megy mert az "igazi alkeszok" már rég kihaltak a szar kannás boroktól, a fiatalok meg nem járnak oda csak simán inni egy sört vagy egy felest. Továbbá nagyobb a rendőri ellenőrzés is, mert sokan eddig autóval jártak a kocsmába most meg nem mennek mert fosnak hogy elveszik a jogsit tőlük! Az orvosi ellátásra ott a lehetőség a dokiknak pályázhatnak a helyre több pénzt kapnak ha bevállalják a vidéki állást, kicsit nyissad ki a füleid és hallgassad az erről szóló híreket! A stadion meg itt marad azt nem lopja el senki sem, továbbá a legnagyobb tömeget mozgató sport a foci én ezt tapasztalom. De ott lehet más sportot is űzni tehát egy stadion több sport funkciót is be tud tölteni.
Válasz Ares 826 #21463. hozzászólásáraAkkor nézz körül vidéken,ne pest vonzáskörzetében,2-3ezer fős faluk városok,nem tudnak eltartani egy éttermet,talán 1-2 kocsmát ha bír,1000fős falvakba mozgóbolt jár orvos hetente 1x,ez a fejlődés,de mb 8ad osztályos fociklubbokra ,meg külföldiekre jut 1000milliárd stadionokra
Válasz Claaastra #21458. hozzászólásáraHát ezt annak add be aki elhiszi. Lehet vannak csóró emberek, de a magyar arról híres hogy tud sírni mint a fürdős ....! Látom én is a csóróságot nálunk is meg a környező településeken meg azért járom az országot is elhiheted nekem!
Moderátor által módosítva: 2017-03-17 11:33:14
Mondom: OFF
Mondom: OFF
Válasz ermike #21447. hozzászólásáraNa meg van a felavatás
Kell ez is legalább megtanuljuk hogy azért a fosos 20méterért.... meg a puding laposokért továbbmenni centizgetni
NEEMMMM éri meg
Válasz Mfpisti #21456. hozzászólásáranem lehetett kihagyni,attol még mint"szakemberek " megértjük egymást,halgatunk a másik szavára
Válasz Ares 826 #21453. hozzászólására1 nincs is vendéglőnk(ebben a csóróságban nem teheti meg a nép)2. a csóróság miatt 1 migráncs sem akar magyarországon maradni,de az nem baj az a baj,hogy a fiatalok se ,ők nem látják azt a csodálatos jövőképet minnt ti
Válasz Mokári Ádám #21450. hozzászólására
Számomra nincs szomorúbb annál, mint amikor a POLITIKA eléri a céljat. Egy csónakban evező embereket egymás ellen uszítani. Szerintetek nem úgy lehetne elérni több eredményt ha egymás mellé állnánk?......nem egymás ellen? Mehet tovább a vita az off topicban, ez egy szigoruan szakmai topic.
Válasz Mfpisti #21446. hozzászólásáralehet de te segítettél benne köszönöm remélem sikerül megoldani
Válasz Mokári Ádám #21450. hozzászólásáraNincsenek is egymástól messze :D
Válasz Claaastra #21443. hozzászólásáraHa a tieid lennének most "pozícióba" már ott lennének a vendéglődbe és mindent felzabáltak volna vagy az egészet ...á verték volna a "migráncsok"! Annak is ennyire örülnél Gábor????
Moderátor által módosítva: 2017-03-23 10:42:01
Válasz ermike #21451. hozzászólására az xtra+magnum együtt talán
Válasz Claaastra #21449. hozzászólásárama a magnum nem bírta holnap az xtra,megpróbálja előtte kicsit megassuk, remélem reggelre aksi nem lesz víz alatt
Válasz ermike #21447. hozzászólásáraEgy régi klasszikus jut eszembe
https://www.youtube.com/watch?v=JOVArfNEb3I&feature=share
Válasz ermike #21447. hozzászólásáraImrém ide legalább 20tonna kell
nemááß
Válasz ermike #21447. hozzászólására
mai meló traki mentés, holnapi meló folytatni aai trakimentest.
Válasz aratinga #21445. hozzászólásáraTe magad adtad meg a választ a kérdésedre!
Válasz Mfpisti #21436. hozzászólásáraA kuplung munkahenger is új remélem akkor valamejik cső vagy csatlakozas lesz rosz
A szivattyú nem hiszem mert azóta van ez a gond mióta szét lett szedve a kuplungozas miatt
Válasz Ares 826 #21439. hozzászólásáraEz van. Tehát kár a politika zűrös mocsarába merülni, kár ezzel indokolni bármit is.......cselekedni kell, és ez visz előre. Ez van.
A kovácsok a szerszámokat maguknak gyártják tudtommal.....nem kellenek régiek.
Válasz Ares 826 #21440. hozzászólásáraén meg soros által kitanítottra szavazóval sándor
Válasz Bárány #21438. hozzászólásáraSajnos nem volt akkora gyűszű ami méret lett volna az ujjamra
Válasz Mfpisti #21437. hozzászólásáraén inkább mészáros lennék
Válasz Claaastra #21435. hozzászólásáraŐs "bolsi" szavazóval nem tudok vitázni és nem is akarok Gábor!
Válasz Mfpisti #21437. hozzászólásáraNekem is mindenért meg kell, kellett dolgozni nálunk is mi vesszük a kenyeret nem adják ingyen senki sem! Az jó szakma főleg ha vannak még régi szerszámok!
Válasz Mfpisti #21437. hozzászólásáraSzabó nem jött be?
Válasz Ares 826 #21432. hozzászólásáraJahhh... ez már politika, és Én nem politizálok. Akárki is lesz ott fent, a családom szájába senki nem ad kenyeret, nekem, nekünk kell megdolgozni érte.
Második életemben meg kovács leszek, vagy juhász!
Inkább kovács!
Válasz aratinga #21431. hozzászólásáraNem ennyire egyszerű. Abból indulj ki, hogy a levegő sokkal apróbb molekula szerkezet mint az olaj. Az olaj lehet nem szivárog, a levegő meg süvít. Példa: klíma rendszer javításnál általában nitrogén gázt használunk nyomáspróbára. Tökéletes rendszer, tartja a nyomást, megtöltjük klíma gázzal, hallhatóan enged valahol.
Végig kell nézni a rendszert, és kizárni a hibát, sajnos esetleges felesleges alkatrész cserékkel is.
Fő munkahenger, csövezés, kuplung munkahenger. Csatlakozók, idomok, tömítőkúpok sérültsége, idomok deformáltsága. Utána jön a szivattyú csere.