Gázolaj árak 651 Ft Benzin árak 635 Ft EUR 411.35 Ft USD 399.52 Ft CHF 437.83 Ft GBP 488.76 Ft

Fórum

Melyik eke a legjobb?

Létrehozta: Vendég , 2008-02-02 14:13:48

Kedvencekhez Segítség

864 hozzászólás
#514 Sz J
2009-07-03 22:45:32

Válasz #513. hozzászólásra

De azt írtad hogy alsó két pont függesztő karok mentén széjeleb. Nem összébb. No de mind1 csak elértés volt egyről beszéltünk.

Nincs profilkép
#513 Sza-bolcs
2009-07-03 22:43:54

Válasz #508. hozzászólásra

Azt írtam: alsó...függ. karok. Nem támasztó !!!

#512 Sz J
2009-07-03 22:41:56

Válasz #511. hozzászólásra

Lehetne, de akkor az ehr meg slip control máskép fogja emelni. elejét emeli a hátulját pedig mélyebbre engedi.

#511 Paldoo.
2009-07-03 22:36:09

Válasz #510. hozzászólásra

Tedd előbbre a kereket pl..

#510 Sz J
2009-07-03 22:34:44

Válasz #509. hozzászólásra

Tudtam hogy megjön az építő kritika is! :)

#509 Paldoo.
2009-07-03 22:33:29

Mi a gond?
Megoldás: traktorcsere + ekecsere.

#508 Sz J
2009-07-03 22:30:00

Válasz #506. hozzászólásra

Így már ok. De az előbb azt írtad hogy széjelebb tekerjük a fükkesztő orsókat.

#507 Sz J
2009-07-03 22:27:57

Válasz #503. hozzászólásra

Tuti! Meg is haragudott a szomszédbácsi mikor nem adtam kölcsön neki a 60'évjáratú 40lovas mccormickja után.

Nincs profilkép
#506 Sza-bolcs
2009-07-03 22:27:34

Válasz #501. hozzászólásra

Nekem pedig bejött a lazítóval a kezdetekkor. Felakasztottam a lazítót, a késeket leengettem tökig, oszt gyerünk. Csak hát felénk az utak szarok..... Így ahogy beleértem egy jó bogárhátas nyomvályús aszfaltos részbe, a lazító csak úgy tépte fel a jó kis magyar aszfaltot. Akár hogy össze húzta a támasztó orsót, meg feltettem a legfelső állásba a lazítón a csapoz, kevés volt. Így összébb tekertem a függesztő karok orsóin és megemelkedett rendesen ezáltal.

Nincs profilkép
#505 tm155
2009-07-03 22:23:40

A tavasszal vetőgéppel voltunk igy,komoly defektet kaptam és haver jött ki felfogni a monosemre amig mi elvittuk a kereket.A 100 lovas jd-n teljesen betekertük az orsókat és éppenhogy 40 centire volt a vetőgép a földtől.1-2 tipuson kicsi az emelési tartomány.

Nincs profilkép
#504 tm155
2009-07-03 22:13:31

Válasz #491. hozzászólásra
Ha maximumra van állítva a fogásszélesség a 4 es vogelen akkor nekem is közel van a földhöz az eke vége,ha 5 fejes lenne simán leérne.Maximális munkamélységnél nézd meg a vonópad kijelzőjén hogy mennyi tartalék van még lefele,és ennek arányába még esetleg másik függ orsókkal érdemes próbálkozni.Vagy egy vázbehuzó munkahengerrel.

#503 Mfpisti
2009-07-03 22:06:59

Válasz #501. hozzászólásra

cat2 az eke hárompontja:-))))))))

#502 Sz J
2009-07-03 22:06:31

Válasz #499. hozzászólásra

Vagy át kell térni a forgatás nélküli talajművelésre. :)

#501 Sz J
2009-07-03 22:05:15

Válasz #498. hozzászólásra

Szerintem nem. ha széjelebb hajtod a függesztőorsókat azzal csak az emelési magasságot változtatod a függesztőpontok egymáshoz viszonyított helyzetét nem.

Nincs profilkép
#500 Sza-bolcs
2009-07-03 22:02:53

Válasz #497. hozzászólásra

Vagy csináltass rövidebb támasztó orsót, vagy tegyétek valahogy hátrébb az ékén a kapcsolódási pontot.

#499 Szeni
2009-07-03 22:02:33

Válasz #495. hozzászólásra

ez gáz. Ilyenkor lép be az h. át kell alakítani a gyárit mert sza... Az ekén kell feljebb marni egy hosszanti lyukat

Nincs profilkép
#498 Sza-bolcs
2009-07-03 22:01:30

Ha az alsó 2 pont függesztő kar menetén széjjel tekersz a támasztó orsón meg összébb akkor hatványozottabban emeli a munka gép legvégsőbb pontját.
Szerintetek ??????

#497 Sz J
2009-07-03 21:59:55

Válasz #493. hozzászólásra

De nem 300eft os ekéken. :))) Egy hidraulikus 3.pont jelenthetne megoldást....

#496 Mfpisti
2009-07-03 21:59:18

Válasz #487. hozzászólásra

szerintem ez lehet attól is,hogy rohadt jó az ekevasad,de az ekenád kopott.Nagyon nagy terhelés van a mélység állító keréken.

#495 Sz J
2009-07-03 21:59:05

Válasz #492. hozzászólásra

nem, a gépen a legalsóban van az ekében a legfelsőben.

#494 Szeni
2009-07-03 21:58:24

Válasz #491. hozzászólásra

vagy az ekén feljebb?

#493 Mfpisti
2009-07-03 21:57:32

Válasz #491. hozzászólásra

ezért használnak hébe-hóba vázbehúzó munkahengereket

#492 Szeni
2009-07-03 21:56:55

Válasz #491. hozzászólásra
A központi orsódat (az elejét) már nem lehet lejjebb tenni?

#491 Sz J
2009-07-03 21:53:21

Válasz #487. hozzászólásra

Én persze nem figyelek oda.... da he te annyira figyelesz akkor miért nem olvasod végig a topicot... akkor olvashattad volna hogy nem lehet normálisan felemelni. a függesztő orsók teljesen össze vannak csavarva mégis súrolja a kerék a földet. És ha esetleg kicsit egyenletlen a talaj akkor könnyen kap egy pofont az kerék fordítás közben. Szóval szerintem az eke 3pont kialakítása van elszúrva. Ez az eke háromfejesre bontható ha oda teszem a kereket ahol a 3fejesnél kell akkor bőven elfér de ha a negyedik fejhez teszem akkor adott estben szűken se fér el.

Nincs profilkép
#490 tm155
2009-07-03 21:44:23

Ha ekevásárlás előtt állnék én a lemkent,vogelt rabet és kvernelandot nézném meg először,ezekből felénk mind bevált amiket ujonnan vettek.

#489 JoseyT
2009-07-03 21:23:03

Válasz #488. hozzászólásra

Szia!
Nos valamikor egyik partnerem kért egy felmérést a gépéhez, mert vett egy ócska RW ekét, kerék nem volt hozzá, és kiszámoltam, h mennyibe fáj egy teljes szett.

Nincs profilkép
#488 K.Pisti
2009-07-03 20:42:58

Válasz #486. hozzászólásra

Mi ez a méricskélés?
Most már ezt is gyártja a porta????

Nincs profilkép
#487 K.Pisti
2009-07-03 20:42:05

Válasz #482. hozzászólásra

Nekünk volt, hogy naponta kellett csapágyat cserélni, pedig egyszer se ütöttük a földhöz.
Persze mi odafigyeltünk...

#486 JoseyT
2009-07-02 20:27:19

Válasz #485. hozzászólásra

RW
Ahogy JaniX irta, általában a csapágyazás legnagyobb ellenfele a bálazsineg és más maradványok, melyek behatolnak a megsérült szimeringen keresztül.
RW
Az ütköző felülnézetből.

#483 JoseyT
2009-07-02 20:05:28

Válasz #482. hozzászólásra

Szia!
2 kép a szingli átbillenő mélységállitókerékről ( rajzban )
Kerék
Mélységállitó

#482 Sz J
2009-07-02 19:33:01

Válasz #481. hozzászólásra

Ha látnád hogy miről van szó biztos nem így vélekednél. De mind1, veled felesleges vitatkozni.

Nincs profilkép
#481 Jani X
2009-07-02 18:51:33

Válasz #480. hozzászólásra

Az olyankori ütközési energiájának nagyrésze a kerék tehetetlenségéből adódik, minimális erő hat a csapágyra, amit a szára felé továbbít, ami ugye lazán van.
Mindez nevetségesen kevés ahhoz a terheléshez képest, amikor a 4fejes ekéd súlya rajta van, és rázkódik.

#480 Sz J
2009-07-02 18:41:45

Válasz #479. hozzászólásra

Szerintem meg lesz baja ha odaverjük a földhöz. Biztos nem tesz jót a csapágyaknak, ha ütésszerű erők érik. Amikor tönkrement a csapágy és cseréltem jó szimering volt benne és alig elhasználódott zsír mégis összetört a csapágy.

Nincs profilkép
#479 Jani X
2009-07-02 18:33:10

Válasz #478. hozzászólásra

Semmi baja nem lesz a csapágynak, ha leér a kerék.
Attól m1 tönkre, h. bele m1 a kosz a szára felől.

#478 Sz J
2009-07-02 18:01:33

Válasz #473. hozzászólásra

Üdv!

Nekem is supertaube van, egy csöves. Kicsit meg kell szokni a fordítását és nincs vele gond. Az jobban zavar benne hogy ha a fügesztőorsőkat teljesen összetekerem akkor is ép hogy elsuhan mélységartó kerék a talaj felett. De ha a traki hátsó kereke gödörbe van vagy az eső dombon fordítás közben akkor van hogy "koppan" a talajon a támkerék ami a csapágyazásának tutira nem tesz jót. Kellett is már egyszer csapágyakat cserélnem benne.

Nincs profilkép
#476 Jani X
2009-07-01 21:59:01

Válasz #473. hozzászólásra

Melyik supertaube? van vagy 3 minimum

#475 jólaci
2009-07-01 21:53:58

Válasz #474. hozzászólásra

Szia,rég jártál erre,de látom figyelsz.

#474 JoseyT
2009-07-01 21:50:36

Válasz #468. hozzászólásra

Szia!

A régebbi modellek ugyebár 1 csöves kivitelűek voltak.
Az egycsövesek általában visszahúzórugóval voltak ellátva.

Ma napság csak 2 csöves változatok vannak.
A váltószelepet a különböző traktorokhoz mindig hozzákell állitani, h tökéletes legyen a forditás, mert különbözőek a traktorok hidraulika nyomásai.

#473 jólaci
2009-07-01 21:47:50

Válasz #471. hozzászólásra

Kösz,mert kinéztem 2 ekét mindkettő megfelelne,az egyik 1,a másik 2 csöves.Ezért kérdeztem.Az egyik rabe-werk
supertaube másik
RABEWERK

Nincs profilkép
#471 Sza-bolcs
2009-07-01 21:45:40

Válasz #470. hozzászólásra

Én semmit nem vettem észre a kettő között. Volt 1-es, meg 2-es van most. Én nem tudok a kettő között különbséget tenni. Fordítanak rendesen.

Nincs profilkép
#469 Sza-bolcs
2009-07-01 21:43:27

Válasz #468. hozzászólásra

Ennél fontosabb nincs ????????

#468 jólaci
2009-07-01 21:42:25

Váltvaforgatós ekénél,melyik a jobb?1,vagy 2 hidraulika csöves.

#467 Josey
2008-07-22 10:06:29

Válasz #445. hozzászólásra

Szia JD!
Látod ez a gazda már olyan szemmel nézi a gépesitést ahogy az osztrák parasztok ideát.
Nem szántanak, csak szárnyas grubbert használnak megfelelő felszereltséggel.

#466 szabi
2008-07-21 14:01:47

Válasz #465. hozzászólásra

Láttam olyat valahol Derecske és Berettyóujfalu között ha jól emlékszem.

#465 Josey
2008-07-21 13:57:39

Válasz #464. hozzászólásra

Pl: papirnyár vágási ideje 15 év

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Sajtóközlemény
Hatályba lépett egy fontos jogszabály! Egyetlen szerződéssel átadható a teljes gazdaság!
Hatályba lépett egy fontos jogszabály! Egyetlen szerződéssel átadható a teljes gazdaság!
A gazdaság valamennyi vagyoneleme egyszerre, egy időpontban száll át a...
Mutatjuk, hogyan drágulnak csütörtökön az üzemanyagok
Mutatjuk, hogyan drágulnak csütörtökön az üzemanyagok
Jelentősebben drágul a gázolaj, de többet kell majd fizetni a benzinért is.
Minirot 63 öntöződob
Minirot 63 öntöződob

1.000.000 Ft

MTZ 50 traktor motor üzemképes
MTZ 50 traktor motor üzemképes

200.000 Ft

Napraforgóhéj-brikett eladó
Napraforgóhéj-brikett eladó

130 Ft

12:00 R18 erdészeti gumik GAZ 66
12:00 R18 erdészeti gumik GAZ 66

65.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]