Hirdetés
Fórum
Melyik kombájn a jobb: Claas vagy New-Holland netán...
Létrehozta: Vendég , 2008-01-31 19:26:56
Kedvencekhez
Segítség
- Munkabérek a mezőgazdaságban új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- Húsmarhatartás a Kárpát-medencében új
- Agro+Mash Expo és Agrárgép Show új
- Műtrágya árak új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Osztatlan közös tulajdon megosztása új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Gázolaj jövedéki visszaigénylés új
- LED és xenon munkalámpák új
1535 hozzászólás
Válasz #284. hozzászólásra
miért a Tucano 450 az baromi nagy teljesítményű????
Ez a hibrid már igaz?
A 208-as Megának ejti feszt a fordúlatát az itteni körülmény, domborzat, téma, az 540-es lexi jobban kínlódna?
és kkor mi a faxot vegyen az ember ha pénze van???
már tudom.
Case IH 5088-6088, 300ló körüli gépecskék, rotor a belében oszt kész.
Válasz #282. hozzászólásra
Zsebbenyúlós ? Melyik "modernebb" gép nem az ? Az 540-est őszintén, chaterpillar C9-es motor katasztrófa !Sik vidék van felénk,így nem kell erölködni,mégis eldobja magát ! Van már némi viszonyítási alapunk ! 550-től felfelé ! Vagy ha "drága" de nem "indokolt" a barominagy teljesítmén Tuki 450 és a tuti 906-os Merga motor
Válasz #273. hozzászólásra
Vagy 30 km-re Tőled eger-felé...!!!
Válasz #277. hozzászólásra
én nem akarom lejáratni, nekem nincsen olyan jó kombájnom, csak amikor egy 2002utáni még nemrégi csúcs gépre majd egy millát kell rátenni és még a kopóakatrészekkel seholsem vagy, ha jövőre végigkell javítani akkor megint ennyi rámegy, akkor már kicsit sok.
Hiába megy jól, ha dobálni kell rá a millákat szerintem.
Egy 540körülit elfogadnék, egy olyannal szeretnék aratni a nyáron, de az biztos, hogy hoszabbtávra meghagyni zsebbenyúlós, a régebbi egyszerűbb technikákra közel nemkell annyit ráfordítani pézileg, mivel egyszerűbb, olcsóbb, otthon javíthatóbb.
Nekem nem lenne mindegy, hogy 750ezret 3-4leaatott év után költöttem rá vagy egy alatt, aztán jövőre is lehet kell, mert jön a többi, hisz korban van a csávó érted.
Nem kötözködöm, csak hol a haszon ha elviszi az alkatrész!?!?!?!?
A tx-66 ot ne a megával hasolítsuk össze ! Igaz más konstrukció de inkább a lexionnal ! Hogy mért,mert a "kis" lexion a 228 mega volt (a vetőgép) tehát egyfajta szárny próbálgatás ! A mega csak a (keleti )bloknak köszönheti ilyen hosszú pájafutását ! Persze ennek örülnek azért nyugaton is ! Az elsö tervek szerint a lexinek kellet volna kisöpörni a megát ! De kellet egy "olcsób" alternatíva ! Mára tuki lett belőle,nem igazán olcsób,de szélesíti a termék palettát ! Ezért vallom hiba volt a JD-nak teljesen le álni a Z-szériás kombájnal ! Bevált konstrukció,"olcsóbb" alternatíva,némi ránc felvarás és még ma is fogyna ! A JD 20-as széria én azt is csíptem És a fülkéje még ma is helyt áll !
Válasz #279. hozzászólásra
Nem kell azért a nyuszikat annyira leírni. Szerintem a tx gabonaasztala jobb a megáénál a fülkéje egy luxus fülke a megáéhoz képest. A motornak a magtartály mögött a helye!!!! Az hogy az utócséplés visszamegy a dobba az meg a teljesítményt csökkenti (ez is a megánál van)!
Az meg hogy egy két csapágy kimegy 3000 üzemóránál az kimegy akár milyen kombájnba legyen az claas NH vagy JD vagy akármilyen.! Ja és még az üritőcsigáról nem is beszéltem a megáé egy 30 éves dominátor fejletségi szint a tx Nh-nál azért azis sokkal komolyabb
Válasz #278. hozzászólásra
Azt nem mondták, hogy azon csak azt kell cserélni de évente vagy 4 et......... itt volt belőlük 4 meg is zsbadultak tőlük..... claas van helyette...
Válasz #276. hozzászólásra
Ráadásul, azt sem tudták megmondani hogy mikor tudnak nekiállni, mert először a saját bérgépeiket készítik fel. A nyuszit is alaposan átnéztük, és a variátor szíjon kívül nem sok mindent kell rajta rendbe hozni/cserélni. Inkább apróbb pötsölős munka van rajta. Arra lesz időm, a gyomirtás után, ha az idő engedi időben befejezni... Meg legalább a nyuszi összkerekes ami jól is jön majd a partoldalakban. Nem sok van de azok odab....ósak
Válasz #276. hozzászólásra
Csapágyak , szilentek , szíj , stb -re gondoltam...
Hiába próbálod lejáratni a Lexion-t , nem ismered.
Miénkbe igaz , hogy kellett a panel mert baxtak mondani , hogy kell bele a páramentesítő. De 7000 hekit lenyomott átlag 10 literből minden komolyabb baj nélkül.
Válasz #268. hozzászólásra
teljes felújítáááás?
egy utóverő tengely cseréjét meg egy klímatöltést jelent ezt írta a koma, ezért is vette meg a nyuszit
Mondjuk itt...
Azt tudni kell ha bemész axial,vagy a többi kerskedö 1
szatyorba elhozol 2-3 E forintértékü alkatrészt azt meg sem látszik a gépen tök mindegy mien gép
Válasz #272. hozzászólásra
Miért amúgy ? Te honnan is ?
Válasz #271. hozzászólásra
Köszi!!
Válasz #270. hozzászólásra
Nem gazdálkodok .
Gyöngyös felé...
Válasz #269. hozzászólásra
Szia!
Heves megye melyik részén mezőgazdászkodsz???
Válasz #268. hozzászólásra
Abba sok minden belefér , akár teljes felújítás is ...
De ha pl panel csere kell , az maga olyan 5-6 kiló...
Claas 750+fa az mit takar? fárdtvagyok icsit
Válasz #265. hozzászólásra
Nesze a csúcs lexion....
750+áfa.
A régi 15éves piros kombájnnal ennyi ráfordításból 3szezont levágtam úgy, hogy ennek nagyrésze soksok évre szóló ráfordítás, mert egy darabig nemkellessz megint hozzányúlni ezeken a helyeken.
Ehhez képest ott még "csak" egytengelycsere meg klímajavítás van, atöbbiról szó sem esik ami majd aratáskor jön ki, mert 3000óránál már megkezd bomlani mechanikusan is(csapágyak szilent,rosta, akármi) neadjIsten panelcsere...
Claas
No hát a CS660 lett, már csak a Lexi 750+áfa-s javítási ktsg-e miatt is...
Válasz #263. hozzászólásra
Hát az oros asztalt át tudjuk alakítani, az utánverő tengelyt kicserélik ott ahol vesszük, meg a klímát is megcsinálják. Igazándiból már eldőlni látszik a kérdés a Claas javára már csak az árajánlatot várom a fent említett javításra.
Válasz #261. hozzászólásra
Mint korábban írtam tx 66ot ami szinte cs660 540 lexion alázza min 20%kal többet tud. Nem hinném hogy sokkal kisebb lenne 5 ládás lexi teljesítménye mint cs660 nak. Bár ahogy írod azért húzós összegeket kell költeni a claasra illetve még egy kuki asztal is kell hozzá. Akkor az csak többe fog kerülni. Egy biztos a claasból ha jó állapotban lesz jobban ki tudsz majd szállni egyszer.
Válasz #261. hozzászólásra
a két gép nem egy kategória,a lexi 5 ládás,a cs az 6,elméletileg nagyobb teljesitményű,a 420-as lexinek sajnos elég halvány a motorteljesitménye,de nem lennék én,ha nem a lexit ajánlanám,persze nem irtad mekkora területre,és csak olyat amire szürkén van irva a 420
Válasz #260. hozzászólásra
Én voltam a bűnös, bocsánat a figyelmetlenségemért
Szóval a nagy dilemmám: Claas Lexion 420 vs NewHolland CS660???? Az üzem óra a vágott hektár az árak és az évjárat is szinte ugyan annyi, csak a Claas jobb szörben van minden szempontból viszont nincs hozzá kukorica asztal és az utánverő tengelyt is kikell cserélni benne meg klímát kell javítani a NH-ba meg variátor szíjat kell cserélni meg sok apró hibája van viszont ahhoz van 6-os összecsukható kukorica asztal de eléggé elhanyagolt állapotban van külalakra.
Válasz #259. hozzászólásra
nem ,csak előrehoztam, valaki ilyen topikot akart nyitni Josi betette az aratás topikba
Válasz #258. hozzászólásra
Csak nem újítani akarsz?
na melyik?
Válasz #255. hozzászólásra
Igazad van az kibb nagy szivás!!És mindig akkor amikor a legnagyobb lekvárban jársz!!
Válasz #255. hozzászólásra
de elakadni ellehet azzal is
Az nem ugrik ki a helyéről.
Válasz #253. hozzászólásra
mert nem bírja ki a heveder???
Ez a lánctalp átka.ezt a gumihevederrel nem tudod megcsinálni még ha akarod akkor sem
Válasz #250. hozzászólásra
Válasz #250. hozzászólásra
Azért csak óvatosan, volt itt tegnap ez a videó mindenki szörnyülködve nézte , szerintem aki megnézte ezután 2x meggondolja hova megy be
At ám! igen volt már rá példa de semmivel sem nehezebb húzni mint a másikat ha van ami bejöjjön vag van elég kötél
Válasz #247. hozzászólásra
Mi????
gumira érted?
és ezt most honnan?
Errefelé mndenen 650-es van. enyémen megán activán másik megán medionon -ezen 620 lehet csak mittudomén
Válasz #247. hozzászólásra
Azt mondod ilyen körülmények között csakis a terratrack a nyerő?
Komolyabban nm akadtatok még el vele?
Ezeken a talajvszonyokon lehet900 as 1050 es mindegyik jol mutat csak dolgozni nem lehet velük!
Válasz #245. hozzászólásra
Van bizony, de sz*rok az egészbe bele.
Nyomtuk az aratást, aztán mint írtam elpukkant egy hidrosztatika cső. Nagyjából ameddig láttam kibontottuk, de nem egyszerű annyira, így holnap reggel világosban folytatom. Nem megyek ki most már nem töröm magam, itthon is lenni kell. Csepplyányomnak is fájogatott ma a pocakja, nyűgös volt anya elfáradt vele, átkellett venni a stafétabotot. HálIstennek megtudtam szerelni, már alszik mint a bunda
Az emberek meg nappalosba arattak szállítottak szárítottak, a maradék pedig most éjjel szárít,hogy nekelljen leállni a toronynak. Szóval ezvan, hátha lesz még ilyen jó idő.
Egyszerre a kettőt nemlehet csinálni, ezért szerettem volna ha mostanra aratással nemlett vola bajunk csak a forgatással, dehát ember terve, Isten végez...
Válasz #244. hozzászólásra
látom jó fagy van nálatok,nem szántasz?
Válasz #242. hozzászólásra
Kérlekszépen 170 lóerős nem hydro plusszos TC 56-ról beszélünk, azokban már 200lovas iveco motorok vanna, három dobbal. Ez szimpla dobos szerkezet de már le is írtam mindezt.
Az újabb TC56-ok elbírogatnak 6sorossal, de sokat szórnak, meg esnek orra vele. A 204-es Mega is 200 lóerős, viszont nagyobb nehezebb kombájn mint a nyuszi. Az sem szereti a 6sort annyira, nehezen emelgeti meg majdnem nagy néki, de még a hajdúsági kukoricákban is elboldogúl azért.
Hát ennyi a különbség.
A 208-as Mega nem rosz lternatíva, denemkell elájulni tőlük, nagyobb a hírük mint a valós teljesítményük. Idén többször arattam együtt ilyennel aztán kirajzolódot a gépezet. Elég stabil, de azért hidromotor tengely törés, ürítőcsiga hajtóház törés, folyamatos elektronikai hibák, nyivákol egésznap, maszek kapcsolókat kellett már beépíteni, axiál is vakargatta a fejét rajta... Aztán motorja majdnem gyenge ide a partokra, kettesben csakdobon lefelé bír aratn vagy nagyon kemény talajon. Megkaparni egyszerűen nem is tud ebben a fokozatban, de egyesben is ha fogós úgy megfogja a motort hogy majd le fúl.
Vágóasztalt érzéketlenűl keményen mozgatja. Ez nem azt jelenti,hogy erősebb mint kellene a hidraulikája, hanem hogy egyszerűen nem olyan folyós fínom mint a nyuszin pl. Meg ilyesmik.
A kombájnosa 25éve arat süldő korátl kombájnon van, s csakis claas-on. Ő megmondta a tutit, annakidején 20éve kapott egy zsír új 114-es Commandort, azon gépészkedett egészen nemrég adták el(kár volt)
11ezer cséplőóra, nagy V merci motor, bitang erős és egyetlen egy baja sem volt! Sem a rotorokkal nemkellett variálni, nem úgy mint a facsapágyakkal tengelyeikkel, sem szilentekkel, himba karokkal nem volt baj. A hidromotorját az utolsó éven kezdte gyengébbnek érezni, de még igenjól ment úgy is. Plusz fogyasztásra is kevesebb volt mint a mega kukoricában, mert itt két 106-ost kiaratott úgy ette az anyagot.
Szóval majd lesz valahogy. Nekem most egy MF34 lenne a legjobb úgy érzem. Sok pénz nincs itt rátolni, 10milláért meg zsír 208-as megát nem kapsz csak amit végigkell javítani, 16milla meg már nagyobb árkategória mint amire gondolt az ember...
Sokan negatívumnak élik meg,hogy pl egy erga kombájn olcsó asználtan. Én kifejezetten örülök neki főleg most, mert lerombolt mega árán zsíros 34-est lehet vásárolni, ez tény. Aztán meg az évek alatt úgy rá is álltam az Mf aratócséplőgépekre, hogy nem is nagyon kellene más, újban is ezek közűl választanék.
Azt hozzáteszem,hogyma kibaxott a nagy ferga kombájn, egésznap kínoztuk a sában, kuuvasokszor húztam ki nagytraktorral, de menni kellett mert a szárító igényelte a nyers anyagot. Aztán mégis otthagytuk délután végképpen nem volt már érdemes kínlódni. Hazafelé meg elpukkant a hidrosztatika egyik csöve, így húzni kellett biztos placcra,hogy ne legyen útban. Nagjából lebontottuk, de besötétedett így holnap reggel szedem le és indulok a hidraulikásokhoz... Gondolom én,hogy annyit feszengtek a csövek az odavissza keccsolástól,hogy most betellt a pohár. Volt már felületi sérülés a csövön, dehát évekóta nemolt gond vele most megállt. Az a legroszabb,hogy úgy fagy mint az állat, lehetett volna most estétől tovább aratni a meghúzott talajon. Reggel meg főleg, de így megint a bígért esőre maradunk... Remélem gyorsan megtudom oldani reggel. Az hót ziher,hogy nemfogom törni magamat,elegem van az évből már. Nyugodtan napfelkeltekor kelek, reggeli, jól felöltözök nagykesztyű aztán usgyi a hideg vasakhoz bontani tovább.
hát van ilyen, ezért is mondtam,hogy ennyi területre már illene egy új kombájn, mert bár jól mennek ezek, de ilyen jellegű majdnem kivédhetetlen hibákkal mit tenni nem lehet előre főleg ha nem is látszik hogy mit akar... Ilyenkor meg csúszik a betakarítás.
dehát új géphez meg kellene sok pénz meg egy ezres
Válasz #241. hozzászólásra
Megát vegyél, de ha van egy kicsit több léd akkor inkább 208-ast mert annak nagyobb a magtartálya kevesebbet kel megállni üríteni. A TC-56 az csak játékszer a megához képest, ezzel senkit sem akarok megbántani!!!!!
Szia Szanberg!
Először is miért van az hogy a tc 56 nem bírja a 6soros asztalt a mega 204 pedig igen! tudtommal forma forma erősek vagy csak minimális a különbség!
Válasz #240. hozzászólásra
hát azt majd megbeszélem ha komolyan érdekel valakit.
Nem kapkodós a buli, csak akkor szeretnék foglalkozni az egésszel ha lemegy a munkánk.
Beszéltem nehhány kombájnossal, Balla Imivel egyéb emberekkel, nagyjából sejtem mit ér.
Van egy 3500órás ugyanilyen 8,8milláért. Ez kevesebbet érhet mert többet futott meg egy kicsit fakóbb a színe talán, de azért mondom,hogy majd akit érdekel megbeszéljük.Bár ha azt nézzük,hogy mindkettő 300Eft-os könyöktengely új rajta, 800Eftos rázóasztal kétéves, dobverőlecek csapágyak,felhordóláncok 1-2-3szezont futottak másik nagy kombájn mellett.
Ilyen cumis dolgok mint ferdefelhordó tengely felső csapágyai is cserélve lettek idén, magfelhordó elevátorok felső tengelyénél is, legcumisabb helyen az utóverőnél tavaly szezon közben...
szecskázó tengelyt centíroztattam idén plusz újra csapágyaztam.
Valamivel nagyobb gépet gondolnék helyébe, ami 6soros kukorica adapterrel tud dolgozni, mert így kuuuvarossz egymással dolgozni.
Nomeg nézelődtem és azt látom, hogy a nagyferga kombájn mellé egy ugyanilyen kisebbet kellene szereznem. MF34-ben állapodott meg most a gondolatom. Nem sokkal nagyobb mint a nyuszi, 30lóval mindössze, de 6soros adapterekkel aratnak velük, meg áteresztőképességben sem ugyanaz.
Plusz vannak tartalék alkatrészeim hozzájuk a nagyból kifolyólag, ilyenek mint pl könyöktengely hátra, ritkább csapágyak ideoda, szilentek dögivel tartalékba, pár szíjj, forgásérzékelők miegymás...
Ha lenne-lesz mégegy mégjobban betudok majd rendezkedni úgy gondolom.
Válasz #239. hozzászólásra
És mi lenne az ára ?
nagyon töröm a fejem és töprengek, hogy eladó lesz a Newholland TC56-os kombájnunk!
1996-os még belga gyártmány ford motorral, egy dobos egyszerű mint a fakocka kombájn,első tulajdonostól.
Gyári faládája tartozékai rostái kukorica kittje borsó baxása, pótalkatrészek megvannak hozzá.
4,5méteres gabona asztal, asztalkocsi, Biso szecskázó, 4soros oros kukorica adapter...
húsz/572
2814
Válasz #233. hozzászólásra
a cx-en 900 van igen
hátul meg 600
Válasz #236. hozzászólásra
1.
2.
Rakd ki és lesz még egy CX-ed.
Van itt minden kéremszépen......