Hirdetés
Fórum
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Napraforgó vetőmag új
- Öko gazdálkodás új
- Zetor traktorok új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Kukorica vetőmagok új
- Hagyományos, paraszti ismeretek. új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Ipari kendermag termesztése új
Cikkajánló
Sajtóközlemény
Ilyen fejlesztésre költötték el a 183,5 millió forint vissza nem térítendő támogatást
Céljuk a modern üzleti és termelési kihívásokhoz történő alkalmazkodás volt.
Hirdetés
2621 hozzászólás
Válasz .Richard. #2114. hozzászólásáraÉn is inkább felkapcsolok plusszba, mert a sima közúti lámpa pl. a kombájnon 2 kis vacak, nem is feltételezi a szembejövö, hogy egy hegyomlás jön szembe, főleg ha nem is férek el a sávba, átlógok ott a sötétben a másik sávba
Válasz .Richard. #2119. hozzászólásáraHavi fizetés egy Ha után. Mekkora összeg a Magyar támogatás?
Válasz d-032a #2118. hozzászólásáraA média szerint van ez a 'paraszt utálat'benyomja a hiradoban'hogy mennyi támogatást stb pályázatot kapnak. Mire a melos ember egy fing pénzt nem kap támogatást semmire. . Nagyrészt a minimálbért. Ez bukott mutatvány. A gazdaság fényezése a gazdaság utálatát váltja ki. Annál aki nem tudja mi a helyzet. Saját fülemmel hallottam mikor mondja majd egy havi fizetés egy haktár után. Meg termel is rajt. Mi meg molyfingért dolgozunk. Sajnos igazuk van. Média direkt ferdit.
Válasz .Richard. #2117. hozzászólásáraEmbere válogatja. A többség elengedi a forgalmat.
De van amelyik összeszed vagy huszonöt autót. Nézem ezt a fickót, és többnyire azt látom, hogy az az embertípus akinek alig fér az arca a kabinban. Ami egy dolog, no problem. Csak az ilyen egy-két eset miatt sokan köpködik az összes nagygépest.
Azután, amikor azt hallja, olvassa, hogy vegye a hazait, a helyi gazdaságot erősítendő , akkorra van egy jóadag negatív benyomása a magyar gazdáról.
Válasz d-032a #2116. hozzászólásáraLe is huzodnak. nem? Mit sarkitok ki? Aki lehuzodik abba is beleszabnak.
Válasz .Richard. #2113. hozzászólásáraHa már ennyire kisarkítod.
Benne van a kresszben, hogy a túlméretes jármű vezetője KÖTELES akár lehúzódással a többi jármű haladását elősegíteni.
"Ezt a barmabbja nem érti meg."
Válasz Rabó001 #2112. hozzászólásáraCsak nem mindegy, hogy melyikből van több vélemény. Vagy, hogy mi a gyakoribb az utakon.
A balesetveszélyen kívül, nagyban rásegít, hogy a sok városi hogyan ítéli meg a "támogatott" parasztot.
Egy forgalmas úton a nagygép találkozhat vagy 150 autóssal. Nem mindegy, hogy azok qrvaanyázva, vagy jó benyomással mennek tovább.
Válasz .Richard. #2113. hozzászólásáraJa hozzáteszem inkább villogtassanak egymásra a munkalámpa miatt mert vakit''mert akkor lassit mint 'hogy nekimenjen.
Válasz Rabó001 #2112. hozzászólásáraEgy főutvonal vagy mellékut nem autopálya. Mindenki közlekedik rajt. Mai modern autosok csak autopályának vesznek mindent. Mert ha nem ugy halad mint a forgalomban mindenki akkor neki megy. Kerüli bajnak veszi támadja. Ennyi. Mindenhol nem autopálya van.. Ezt a barmabbja nem érti meg.
Válasz Jakabjóska #2110. hozzászólásáraKöhém rendelet is ezt szabályozza.
De rendelet nélkül is a józan paraszti ész szerint, ha takarja a traktor lámpáit a munkagép, főleg még ha este is közlekedek, akkor kellene lámpa a munkagépre. Már egy függesztet permetező is kitakarja a hátsó lámpákat. A minimum lenne hátra egy piros lámpa és egy piros prizma mindkét oldalra. Esetleg még az irányjelző is. Ha meg egy fehérre festett lemezen lenne....
Írod a következő hozzászólásban, hogy nem lenen sokban megvenni az összetevőit. Igen. De sokan nem tudják ám megcsinálni. Igen sok jó traktorost ismerek, de közülük sokan ha már egy lyukat ki kell fúrniuk, vagy hegeszteni, tehát kitalálni valamit és megcsinálni, arra már nem vállalkoznak. De akkor meg vegye meg kompletten és tegye fel. Bár a komplettnek is kell felfogató a gépre.
Ha meg alkalmazott akkor a főnöke, munkahelyi vezetője vegye meg, hasson oda hogy csináljon, tegye fel, akármi. De hát sokszor azok is, mi érdekli őket, áhh, hagyjuk.
Na mindegy, a szemléletnek nagyon sokat kellene változni.
Válasz gergő07 #2108. hozzászólására2db 1000 forintos lámpa, egy 800 forintos hétpólusú csatlakozó, 15 méter 5x1-es vezeték, meg egy darab zártszelvény amire felrakod a lámpát. Vetőgépen, tárcsán, szárzúzón, rendsodrón használom, amelyikre éppen kell, + a sárga villogó. ((az más kérdés, hogy néha még azt sem veszik észre.....))
Válasz Rabó001 #2104. hozzászólásáraMegkeresem a könyvet, "Mezőgazdasági biztonsági szabályzat" a címe, abban részletesen le van írva, hogy milyen méreteknél milyen jelzésekkel kell ellátni a munkagépeket.
Függesztett ekénél pl: ha a traktor hátsó tengelyének a középvonalától hátra 1,6m-nél hosszabb, akkor már fényvisszaverő és lámpa is kell rá.
Válasz agrogal #2087. hozzászólásáraNem tompított volt, akkor kapcsolta fel a hátsó munkalámpát de már későn.
A traktor tetején egy kicsit hátra felé döntött sárga villogó is sokat ért volna, ami megvilágítja a munkaeszközt is.
Válasz Sz_Pisti #2107. hozzászólásáraÍgy van! Fillérekből megvan. Pl. https://www.kamionfelszereles.hu/Kamionos_biztonsagi_fenyvisszavero_csik
Válasz Rabó001 #2104. hozzászólásáraTe vetesd észre magad, mert az autós nem fog - mindenki siet, türelmetlen. Legolcsóbb megoldás a fényvisszaverő matrica, csak letörlöd mielőtt kimész az útra, és működik.
Látni és láttatni - azt hiszem így fogalmaz a KRESZ.
Válasz medikus #2102. hozzászólására
Válasz jamo #2101. hozzászólására
Válasz medikus #2102. hozzászólásáraMegegyezik a véleményünk. Sajnos nagyon sok traktort látni úgy közlekedni hogy a munkagépen semmi világítás nincs, se nappal se sötétben.
És akkor sok posztolt kép alatt elkezdik egyesek bizonygatni hogy ezért meg azért nem kell rá, mert csak függesztett, stb.
nappal is bevan kapcsolva minden....erre ez megy....a kombájokon is amit belehet be van kapcsolva fényes nappal is.vonuláskor.
Sötétben függesztett,jelzőfény nélküli gépet nem kellene szállítani!Vagy tegyen rá egy mágneses villogót!!!Itt az eke végén ha lett volna villogó,érzékelhető lett volna,messziről!
Szabival értek egyet. A munkalámpa az a munkavégzéshez van nem arra,hogy a forgalomban riogassuk vele a többi résztvevőt. Normális helyzetjelzők kellenek, normális fényerővel, és fényvisszaverők. Aki bekapcsolt munkalámpával közlekedik gondoljon bele, hogy lehet legközelebb vele is egy ilyen fog szembejöni. Akkor hogy fog állni a szája? És mindegy ,hogy első vagy hátsó. Megakar előzni mivel lassú vagy de azt se tudja felmérni, hogy jön e szemből valaki totál életveszélyes az ilyen.
Válasz fexco #2089. hozzászólásáraBörtönbe vele...
Válasz fexco #2097. hozzászólásáraÁltalában a hátsó-felső munkalámpa elég is szokott lenni kiegészítésként, de így is volt mögöttem jövő, aki villogott. Ennek ellenére muszáj, mert pl a függesztett kombinátor sötétben annyira nem látszik, hogy egyértelműen balesetveszély, főleg ha a helyzetjelzőket épp kitakarja a mögöttem érkező nézőpontjából. Az első munkalámpákat csak rossz utakon szoktam bekapcsolni, ott igazából nem szokott érdemi forgalom lenni, csak a macskákat zavarja.
Válasz Gatti #2091. hozzászólásáraNem kellett lépcsőzni az őregnek,simán leszállt a gépről.
Válasz Szabi. #2094. hozzászólásáraelől 6,hátúl4.ha néha rámvillant,még rárakoma reflektort is,akkor kapcsolom vissza,ha elment.huzódik az,meg belassit az még jobban mint én...
Válasz Szabi. #2094. hozzászólásáraPontosan erről van szó attól,hogy felkapcsolunk minden lámpát nem vagyunk biztonságba ha balesetet okoz az ilyen sofőr kénytelen elvinni a balhét!
az a jó,lát az,csak jobban összpontosit,belassit,huzódik.....
Válasz fexco #2088. hozzászólásáraÉn ha felkapcsolok minden lámpát, akkor azt hinnék, hogy a mennyország kapuja van előttük, mert a nagy fényen kívűl semmit sem látnának és az is már zavarná. Szerintem ez sem jobb.
Normál helyzet, szélesség jelzők kellenek, lehet karácsonyfát is csinálni belőle ezekből a leddes kütyükből és még nagyon hasznos dolog a fényvisszaverő minőségi matrica is erre.
Válasz 4755 #2092. hozzászólásáraígy van, a munkalámpák kivilágítják a szembejövő szemét, elvakítják. faszsáég bekapcsolni.
a hátsók közül azt szoktam, ami fönt van a tető alatt, és lerfelé világít az eszközre. szembejövőt egyáltalán nem zavarja, hátulról jövőnek is csak már nagyon közelről világít erősebben
Válasz Praetor #2090. hozzászólásáraÜdv az egy dolog,hogy szabálytalan de ha égnek a munka lámpák te a fülkéből látod a munka gépedet de aki szemből jön vagy hátulrol nem látja, holtteret képez biztos vagyok benne,hogy jönnek az ellen érvek de ki kell próbálni.
ez se semmi
Válasz fexco #2088. hozzászólásáraEz elvileg szabálytalan, de én is szoktam így közlekedni. Még mindig jobb bírságot kockáztatni, mint hogy belerongyoljanak az emberbe.
Válasz Sanyee #2086. hozzászólásáraamúgy egy idióta barom....remélem jól széttbaszták a fejét ott a helyszinen a sötétbe....
Válasz Sanyee #2086. hozzászólásáraamikor vonulok a közuton,ezért kapcsolok be minden lámpát ami van a traktoron(elől hátul az összeset)+a villogót....
Válasz Sanyee #2086. hozzászólásáraLehet hogy csak akkor látszott a tompitottnál.Amúgy keresztbe ha le robban a vészvillogót be kellett volna kapcsolni.
Hátsó munkalámpát az utolsó 2 másodpercben kapcsolta fel.
https://streamable.com/79e0i2
Sok mindenben követhetnénk az osztrák példát: ott a főútvonalon sok helyen kitáblázzák hogy kedves autósok vigyázzatok mert itt mezőgazdasági erőgépek is közlekednek.
(Mi meg járjunk földes úton!)
Válasz fendt309 #2081. hozzászólásáraNálunk is simán lehetne menni hosszabb szakaszon főúton is jó biztonságos gépekkel, csak a sok balfasz idegbeteg kapkodós szgk. sofőrökkel van óriási baj!
Válasz Nyomasek Bobo #2059. hozzászólásáraÉn is hoztam nem is egy gépet a Dunán keresztül de a fejembe sem fordult meg hogy ezen a hídon jöjjek, mindig Solt- D.Fölvár volt az átkelő! Sőt még az 51-est is elkerültem csak Szalk. előtt mentem fel rá! Aztán vagy Tass, vagy Kiskunlacházánál léptem le az 51-es főútról!
Válasz fendt309 #2081. hozzászólásáraÍreknél is
A németeknél mennek a JCB-k a pàlyán.
Engem már előzött meg.
Válasz szantofold22 #2078. hozzászólásáraA 80 az min. 60, nem?
Válasz medikus #2077. hozzászólásáraA TX66 azért bőven átlógott a szembesávba, nekünk mindig zártak két oldalról, ha vonult a kombájn.
Mondjuk mi mindig éjjel mentünk.
Szűk az a híd, teherautóval hetente megyek át, azért figyelek, főleg, mert a román meg vak...
Válasz Ares 826 #2058. hozzászólásáraElbaxta hidd el.Vissza nem tud tolatni a felhajton .Ez tuti eltévedés .Véletlen befordult hatúl jonnek gyűlik mögötted esetleg pár kamion.Vissza tolatni főutra senki se tud.Tuti benezte. Félre kellett volna állni és szólni a jardnak .Ez igy sikerült. Valóban baleset veszélyes .
Egyebkent JCB vel sem lehetne veretni .Mg vontató és nem jármű.Autó pályán pedig olyan JÁRMŰ haladhat ami önerőből 80 km/ h tud menni.A mg vontató pedig nem jármű. Ezért jó egy dollyval egy 3 tengős nyergessel,S nem kell az Ekr el szarozni de repiti a 25 tonnát .
Válasz Gumóka #2070. hozzászólásáraPár kombájnt hoztam én is át,de nem zártuk semmit!Egyszer hatalmas ködben jöttem!A parton a bableves csárdánál még a felező vonalat is alig láttam!Akkor egy autó ment előttem 2 méterre,annak a fényénél jöttem le a partról!Mire átértem Solton,kb 2 kilóméteres sort szedtem össze!
LEVEGŐBEN JÁRNÁNK AZ LENNE A KIFOGÁS A FŐLD ALLAT MEG OTT VANNAK A SOK VEZETÉK GÁZ TELEVON MEGÉRNE EGY HID ZÁRAT
Válasz Nyomasek Bobo #2074. hozzászólásáraJa, jogilag még a szabályosba is bele lehet kötni.....
Válasz Szabi. #2072. hozzászólásáraAzért az ítélet szempontjából nem mindegy, hogy jogsan volt ott, vagy sem. Csak erre gondoltam.
Válasz 44claasgarantos #2071. hozzászólásáraA Dunaföldvári hidat mondom én, nem az M8-at.
Válasz Nyomasek Bobo #2059. hozzászólásáraAki egy ilyenbe bele rongyol az kb minden olyanba is bele rongyol aki nála lassabb vagy éppen áll.
Ez ilyen mit kezd egy út széli karbantartó pl fűnyíróssal, vagy éppen ezen a hídon, mikor mossák és ott állnak ???