Válasz GREVEN #2538. hozzászólásáraHa kivolt akkor már neki is kell menni. Akik ugy közlekednek.mint a bevásárlokocsival azok igy járnak sajnos. Most is azt mondom.olcso a benzin. Minél kevesebbet vezet annál inkább nem rutinbol vezet. Lehet figyel is.
Válasz mtz1221 #2530. hozzászólásáraa mulkorában egy olyan utszakaszon mentem valahol szentlászló és kaposvár között, aminek az egyik oldala domb volt a másik meg korláttal védve. majdnem befutottam, mkor szemből egy terepjárós jóember gyorsan a sávomba átjött villogva, h álljak meg. megálltam, kérdem, h mi történt? kombájnoknak biztositott haladást ezen a keskeny uton, asztalok fent voltak.ugy örültem, h nem szorultunk be tolathattam volna vissza jó hosszan, igy csak pár percet kellett, h várjak és már mehettem is
Válasz Sk Laci #2528. hozzászólásárameg a tudatlanság, a kresz szabályok ismerete nélkül. ha a traktoros volt a hibás én is elitélem, de ugye ott van, látási, út és időjárási viszoknak megfelelően vezessünk. 76-os kresz óta ha jól emlékszem, mindenkinek a fejéhez vágják, mert állambácsi nem felel semmiért sem. a feltöltött fotómon látszik, hogy volt az ekén hátsó megvilágitás
Válasz Tom250 #2525. hozzászólásáraNem tudom volte fékut. Ha nem fékez biztosan nincs. De csak nekem furcsa,hogy a kocsi ugy fest mintha legalább 800kiloval meg lenne pakolva? Mert akkor a fékut becsapos ha meg is láttja a vasat ugy sem tud megállni . Akkor meg ugye tul van rakva. Biztosan nem az eke nyomja a seggét az utra.
Válasz JOSEY #2527. hozzászólásáraAzért egy ilyen drága munkaeszköz egy Ledes hátsólámpát megérdemelne. A szélességjelző lámpát nem is mondom. Mert, hogy az a Tsz-es lámpa csak pislákol azokhoz képest az is biztos.
Sajnos a köd se segített a helyzeten. Sajnálom, hogy ez lett.
Válasz JOSEY #2526. hozzászólásáraNálunk is már kezd ez lenni, mert senki nem tiszteli a parasztokat. Azt mondják az öregek 20+ éve még mindenki letért az útról ha kombájn vagy széles fogat ment az úton, mert akkor még az autóst bacták meg, ha neki is volt elsőbbsége. PONT MINT ITT ahogy helyet adnak neki, tudják hogy tőlük esznek. Fogadni mernék hogy lámpa és fék nélkül is, is ott 100x kevesebb baleset van mint felénk.
Válasz JOSEY #2526. hozzászólásáraAmióta van internet meg facebook azóta e megy, de minden cikk alatt. A lényeg hogy valakit lehessen anyázni, teljesen mindegy hogy milyen ügyben.
Én ilyenekhez már nagyon régóta hozzá sem szólok, teljesen felesleges, láttam ezt is, belenéztem a kommentekbe is. Voltak akik írták is hogy volt rajta lámpa.
Mondjuk a cikktől függetlenül, nem mindegyikkel adnak lámpát, valahol külön kell megvenni, valamelyikhez esetleg külön se lehet. Az hogy gyárilag volt-e egy ekén/munkagépen, az lényegtelen is. Ha volt rajt, az se garancia, mert leveszik, nem teszik vissza, összetört, stb.
Egy valamit azonban biztosra vehetünk, közúton minden munkagépet ki kellene világítani, a függesztettet is és a vontatottat is, a törvény is így szól. És ha történik egy baleset, akkor teljesen más a traktoros megítélése ha ki volt világítva a munkagép, mint ha nem. Az összes többi mellékes magyarázkodás, hogy de lassabban kellett volna menni az autósnak mert köd volt, meg ment a sárga villogó, stb.
Válasz JOSEY #2526. hozzászólásáraOlvastam én is. Annyi hülyét egy rakáson.......
De mit lehet várni a panellakásos okostolyásoktól, akik azt hiszik, hogy a gépeket ingyen adják a gazdáknak, mert pályázat. Irigység,irigység, irigység,......
Válasz Tom250 #2525. hozzászólásáraazon veszekszenek a facén, hogy mit keresnek a traktorok az utakon? ez most komoly?ennyire tudatlan embereknek van jogositványuk? hol kellene, h közlekedjenek? másik: nem volt kivilágitva! ezek a váltvaforgató ekék oly hosszuak, h lámpa nélkül a portaszolgálat ki sem engedi az útra őket.
Válasz Gatti #2523. hozzászólásáraEz brutális volt, mellettünk történt... és ez most tényleg baleset, nagyjából senki sem hibás, vagy felelőtlen, a kamion vezetője egy út melletti parkolóban közlekedett, infarktust kapott, és magatehetetlenül ment keresztül árkon bolton, tűkön, paszulyon, bicikliúton főúton keresztbe...
Talán az egyetlen kérdés, hogy a padkán, árkon minden keresztül pattogva száguldó nyerges szerelvényt hogy nem vették észre időben, hogy meg tudjanak előtte állni.
Válasz BolliKat #2521. hozzászólásáraNehéz a sorsa a traktorosnak, szezon munka is van megy a hajtás ezerrel és NŐ hiányában valahogy le kell vezetni a feszültséget
Vagy rosszul ment Putyin műholdja és nem úgy adta a jelet
Válasz RkTomi #2510. hozzászólásáraÜdv a környékünkön tudok több esetet amiért nem fizettek munka közben kitört karóért nem fizet,ha közúton történténik akkor fizet.
Válasz .Feco. #2513. hozzászólásáraNe beszéljünk villámcsapásról!Biztosítékról volt szó! Zárlat!A lakásnak is van kismegszakítója,mégis kigyullad! Erre céloztam!A kombájn törpefeszültség,24 volt,de 1000 amper!!250 amperrel már vágni tudod a vasat!Ha zárlat van,végig éget mindent,addig amíg áram van a vezetékben,el nem fröccsen!
Válasz .Feco. #2512. hozzászólásáraEzért felelősség biztosítás és nem a kötelező fizet. Nekünk is volt már optikai kábel az S kombájn nyitott magtartálya nem fért el alatta első éven. ????
Válasz medikus #2511. hozzászólásáramert ott 230V illetve 400V van, és jellemzően jelentősen magasabb áramerősség! és a lakástüzek jelentős része a helytelenül megválasztott vezeték-keresztmetszet, rosszul kivitelezett szigetelés, rosszul kivitelezett védőcsövek, rögzítések, zárlatos háztartási gépek vagy villámcsapás miatt van...
Válasz RkTomi #2510. hozzászólásáraAz oszlopot, meg ilyeneket fizeti, a gépben esett kárt nyílván nem... (az meg nem valószínű, hogy az oszlop lett volna a hibás, hogy az ő kötelezője fizessen)
volt ilyenünk, GPS mellett fészbukozás közben szépen magára hajtogatta a 20kV-os oszlopot, durva számla volt, simán fizette a biztosító...
Válasz mtz1221 #2506. hozzászólásáraÉn is ki szoktam centizni, de nem azért, mert hiányozna a terület, hanem azért, hogy ne terjedjen onnan a gyom.
Eddig az oszlopok még állnak
Válasz .Feco. #2504. hozzászólásáraEbben igazad van.
De kétlem, hogy a fülke mögött levő szöghajtástól hevült volna be, a leülepedett por belobbant volna.
Mellékesen erről a szöghajtásról megy az asztalra, a tisztítóra, felvonókra és a szalmaterítőre a meghajtás. /Praktikusan a rotoron és a zúzón kívül minden ezen a kis szekrénykén keresztül van hajtva.
Amikor az előző tulajt kérdeztem, hogy milyen olaj megy bele, nem tudtak hozzászólni.
Amikor kiengedtem, először kocsonya jött, majd úgy ahogyan olajnak mondható folyadék, akkor már értettem miért nem tudták, hogy milyen olaj megy bele......
Válasz Sk Laci #2502. hozzászólásáraHa ilyen lenne akkor a biztosítékok leolvadnanak hamarabb, mint hogy tűz legyen… 12v-nak sokáig kell parazslani hogy tüzet okozzon szerintem. Kombajnnal gyakori az eger ragas, de inkább egyéb cirkuszt okoz mint tüzet… persze ez addig igaz amíg a gazda nem unja meg a biztosítékok cserelgeteset, és házilag ügyesen meg nem oldja a problémát atkotessel vagy keritesdrottal…
Válasz .Feco. #2500. hozzászólásáraKöszönöm.
De szerintem itt a fülke kábeljei gyulladhattak meg egérrágás miatt. Ezek a rágcsálók be tudnak jutni a sebváltó rudazatnál, ahol hátulról jön be a rúd, ott megrágják a tömítést. Olyan helyen van, hogy eléggé problémás oda jutni.
Ha netalán valaki ismerné a tulajt, elkérném a számát, hogy beszélhessek vele. Tudom nem a legjobb alkalom ilyen eset után, de megkérdezném, mi lessz a kombájn sorsa. Nálam donornak megfelelne, de legföképp a hátsó 3 db "szeparációs" gabona dobksár érdekelne.
Válasz Sk Laci #2499. hozzászólásáranem konkrétan ezt az esetet ismerem, de keletkezhet tűzfészek pl. a magtartályban lévő lámpától, ha nagy égő van benne, és sokáig van mellette a termény, mert pl. várni kell a szállítójárműre... (nekem ilyen konkrétan volt anno a WTS john Deere-al), vagy ha kimegy a csapágy a megfelhorsó csigában, és tüzet fog, melegszik vagy szikrázik, vagy volt már olyan nekünk, hogy leszakadt egy lemez a rostából, a megfelhorsó felvitte, a csigában viszont megakadt, és ott szikrázott és melegedett... De a termény nem robban, hanem parázslik, ha figyelsz érzed a füstszagot, ha rájössz honnan van kieresztheted a terményt a földre, és megmenekül a gép... ha bömbölő zene mellett cigarettázgatsz a kabinban akkor nyilván nem fog feltűnni, hogy parázslik mögötted a termés, mire lángot fog már csak menekülni lehet...
Tud valaki közelebbit, mitől gyulladhatott ki a kukorica a magtartályban?
Azért kérdezem, mert nekem is ilyen kombájnom van, és szeretném elkerülni az ilyen "kellemetlen esetet".....
Válasz Mihály #2493. hozzászólásáraEgyre furán ez a történet… kicsit olyan érzése van az embernek, hogy korábban is akart már öngyilkos lenni, csak nem volt otthon…
2643 hozzászólás
Ha nincsen müszaki jógositvány a motorosnál akkor nem a gépész a hibás
Válasz Gepi #2541. hozzászólásáraHa jól látom a képen, a traki piros rendszámos. A két pótkocsiért biztosan nem fogják megdicsérni a traktorost.
Válasz RkTomi #2540. hozzászólásáraTöbb helyen olvasni hogy nem volt jogsi és műszaki a motoron. Erről mit tudni?
Traktor és motoros
Válasz GREVEN #2538. hozzászólásáraHa kivolt akkor már neki is kell menni. Akik ugy közlekednek.mint a bevásárlokocsival azok igy járnak sajnos. Most is azt mondom.olcso a benzin. Minél kevesebbet vezet annál inkább nem rutinbol vezet. Lehet figyel is.
Pedig kivilágitva is ki volt
https://kanizsaujsag.hu/hir/202212/nem-tartott-kovetesi-tavolsagot-traktor-es-ket-auto-borult-a-74-esen
Erről hallott valaki valamit?
https://kaposvariprogramok.hu/node/11583?
https://www.origo.hu/nagyvilag/20221107-borzalmas-halalesetet-okozott-egy.html
Válasz mtz1221 #2530. hozzászólásáraa mulkorában egy olyan utszakaszon mentem valahol szentlászló és kaposvár között, aminek az egyik oldala domb volt a másik meg korláttal védve. majdnem befutottam, mkor szemből egy terepjárós jóember gyorsan a sávomba átjött villogva, h álljak meg. megálltam, kérdem, h mi történt? kombájnoknak biztositott haladást ezen a keskeny uton, asztalok fent voltak.ugy örültem, h nem szorultunk be tolathattam volna vissza jó hosszan, igy csak pár percet kellett, h várjak és már mehettem is
Válasz Sk Laci #2528. hozzászólásárameg a tudatlanság, a kresz szabályok ismerete nélkül. ha a traktoros volt a hibás én is elitélem, de ugye ott van, látási, út és időjárási viszoknak megfelelően vezessünk. 76-os kresz óta ha jól emlékszem, mindenkinek a fejéhez vágják, mert állambácsi nem felel semmiért sem. a feltöltött fotómon látszik, hogy volt az ekén hátsó megvilágitás
Válasz Sanyee #2531. hozzászólásáraaz egy MBP pótkocsi msz lámpa, nem is olcsó, mert jó minőségű hagyományos világitótest 8.021Ft/db
Válasz Tom250 #2525. hozzászólásáraNem tudom volte fékut. Ha nem fékez biztosan nincs. De csak nekem furcsa,hogy a kocsi ugy fest mintha legalább 800kiloval meg lenne pakolva? Mert akkor a fékut becsapos ha meg is láttja a vasat ugy sem tud megállni . Akkor meg ugye tul van rakva. Biztosan nem az eke nyomja a seggét az utra.
Válasz JOSEY #2527. hozzászólásáraAzért egy ilyen drága munkaeszköz egy Ledes hátsólámpát megérdemelne. A szélességjelző lámpát nem is mondom. Mert, hogy az a Tsz-es lámpa csak pislákol azokhoz képest az is biztos.
Sajnos a köd se segített a helyzeten. Sajnálom, hogy ez lett.
Hasonló:
https://streamable.com/79e0i2
Válasz JOSEY #2526. hozzászólásáraNálunk is már kezd ez lenni, mert senki nem tiszteli a parasztokat. Azt mondják az öregek 20+ éve még mindenki letért az útról ha kombájn vagy széles fogat ment az úton, mert akkor még az autóst bacták meg, ha neki is volt elsőbbsége.
PONT MINT ITT ahogy helyet adnak neki, tudják hogy tőlük esznek. Fogadni mernék hogy lámpa és fék nélkül is, is ott 100x kevesebb baleset van mint felénk.
Válasz JOSEY #2526. hozzászólásáraAmióta van internet meg facebook azóta e megy, de minden cikk alatt. A lényeg hogy valakit lehessen anyázni, teljesen mindegy hogy milyen ügyben.
Én ilyenekhez már nagyon régóta hozzá sem szólok, teljesen felesleges, láttam ezt is, belenéztem a kommentekbe is. Voltak akik írták is hogy volt rajta lámpa.
Mondjuk a cikktől függetlenül, nem mindegyikkel adnak lámpát, valahol külön kell megvenni, valamelyikhez esetleg külön se lehet. Az hogy gyárilag volt-e egy ekén/munkagépen, az lényegtelen is. Ha volt rajt, az se garancia, mert leveszik, nem teszik vissza, összetört, stb.
Egy valamit azonban biztosra vehetünk, közúton minden munkagépet ki kellene világítani, a függesztettet is és a vontatottat is, a törvény is így szól. És ha történik egy baleset, akkor teljesen más a traktoros megítélése ha ki volt világítva a munkagép, mint ha nem. Az összes többi mellékes magyarázkodás, hogy de lassabban kellett volna menni az autósnak mert köd volt, meg ment a sárga villogó, stb.
Válasz JOSEY #2526. hozzászólásáraOlvastam én is. Annyi hülyét egy rakáson.......
De mit lehet várni a panellakásos okostolyásoktól, akik azt hiszik, hogy a gépeket ingyen adják a gazdáknak, mert pályázat. Irigység,irigység, irigység,......
Válasz JOSEY #2526. hozzászólására
igen is, hogy volt rajta munkagép megvilágitás
Válasz Tom250 #2525. hozzászólásáraazon veszekszenek a facén, hogy mit keresnek a traktorok az utakon? ez most komoly?ennyire tudatlan embereknek van jogositványuk? hol kellene, h közlekedjenek? másik: nem volt kivilágitva! ezek a váltvaforgató ekék oly hosszuak, h lámpa nélkül a portaszolgálat ki sem engedi az útra őket.


https://www.haon.hu/helyi-kek-hirek/2022/10/eletet-vesztette-egy-autos-hajduboszormenynel
Válasz Gatti #2523. hozzászólásáraEz brutális volt, mellettünk történt... és ez most tényleg baleset, nagyjából senki sem hibás, vagy felelőtlen, a kamion vezetője egy út melletti parkolóban közlekedett, infarktust kapott, és magatehetetlenül ment keresztül árkon bolton, tűkön, paszulyon, bicikliúton főúton keresztbe...
Talán az egyetlen kérdés, hogy a padkán, árkon minden keresztül pattogva száguldó nyerges szerelvényt hogy nem vették észre időben, hogy meg tudjanak előtte állni.
újabb nagyobb baleset.
link
Válasz BolliKat #2521. hozzászólásáraNehéz a sorsa a traktorosnak, szezon munka is van megy a hajtás ezerrel és NŐ hiányában valahogy le kell vezetni a feszültséget

Vagy rosszul ment Putyin műholdja és nem úgy adta a jelet
Front van, vagy ez az új divat?
Traktor oszlop
Válasz Gatti #2518. hozzászólásáraMár tudom, elvileg tavaly vásárolt 93 milliós gép
Válasz 4755 #2509. hozzászólásáraK&H gond nélkül benyelte 4 éve igaz lassan.
Aztán idén nyáron a kolléga az új tárcsával megint elkapott egyet, igaz az nem dőlt ki, azt viszont nem cserélték és nem kellett fizetni sem eddig.
Hatàrunkba, nem tudom kié lehetett, nem ismerős a kombájn.
Mikor teljes mértékben a Gps-re hagyatkozik a traktoros.

Be lehetne vinni a táblaadatokba kötelezően az akadályokat vagy méginkább figyeljen a traktoros a vezetéskor, ne a telefonját nyomkodja.
Válasz RkTomi #2510. hozzászólásáraÜdv a környékünkön tudok több esetet amiért nem fizettek munka közben kitört karóért nem fizet,ha közúton történténik akkor fizet.
Válasz .Feco. #2513. hozzászólásáraNe beszéljünk villámcsapásról!Biztosítékról volt szó! Zárlat!A lakásnak is van kismegszakítója,mégis kigyullad! Erre céloztam!A kombájn törpefeszültség,24 volt,de 1000 amper!!250 amperrel már vágni tudod a vasat!Ha zárlat van,végig éget mindent,addig amíg áram van a vezetékben,el nem fröccsen!
Válasz .Feco. #2512. hozzászólásáraEzért felelősség biztosítás és nem a kötelező fizet. Nekünk is volt már optikai kábel az S kombájn nyitott magtartálya nem fért el alatta első éven. ????
Válasz medikus #2511. hozzászólásáramert ott 230V illetve 400V van, és jellemzően jelentősen magasabb áramerősség! és a lakástüzek jelentős része a helytelenül megválasztott vezeték-keresztmetszet, rosszul kivitelezett szigetelés, rosszul kivitelezett védőcsövek, rögzítések, zárlatos háztartási gépek vagy villámcsapás miatt van...
Válasz RkTomi #2510. hozzászólásáraAz oszlopot, meg ilyeneket fizeti, a gépben esett kárt nyílván nem... (az meg nem valószínű, hogy az oszlop lett volna a hibás, hogy az ő kötelezője fizessen)
volt ilyenünk, GPS mellett fészbukozás közben szépen magára hajtogatta a 20kV-os oszlopot, durva számla volt, simán fizette a biztosító...
Válasz .Feco. #2504. hozzászólásáraCsak kérdezem! Ha ez így működne,nem lehetne lakástűz sem! De van! Miért?
Válasz 4755 #2509. hozzászólásáraMiért ne fizetne? Ezért van a felelősség biztosítás.
Válasz BolliKat #2505. hozzászólásáraÜdv ez szar ügy mert nem fizet a biztositó
Válasz mtz1221 #2506. hozzászólásáraÉn is ki szoktam centizni, de nem azért, mert hiányozna a terület, hanem azért, hogy ne terjedjen onnan a gyom.
Eddig az oszlopok még állnak
Válasz .Feco. #2504. hozzászólásáraEbben igazad van.
De kétlem, hogy a fülke mögött levő szöghajtástól hevült volna be, a leülepedett por belobbant volna.
Mellékesen erről a szöghajtásról megy az asztalra, a tisztítóra, felvonókra és a szalmaterítőre a meghajtás. /Praktikusan a rotoron és a zúzón kívül minden ezen a kis szekrénykén keresztül van hajtva.
Amikor az előző tulajt kérdeztem, hogy milyen olaj megy bele, nem tudtak hozzászólni.
Amikor kiengedtem, először kocsonya jött, majd úgy ahogyan olajnak mondható folyadék, akkor már értettem miért nem tudták, hogy milyen olaj megy bele......
Válasz BolliKat #2505. hozzászólásáraHány négyzetmétert kell majd közelebb munkálnia ezekután a karókhoz/utakhoz hogy fedezze a büntetést ???
Ez most nem adta ki :( Villanyoszlop

Válasz Sk Laci #2502. hozzászólásáraHa ilyen lenne akkor a biztosítékok leolvadnanak hamarabb, mint hogy tűz legyen… 12v-nak sokáig kell parazslani hogy tüzet okozzon szerintem. Kombajnnal gyakori az eger ragas, de inkább egyéb cirkuszt okoz mint tüzet… persze ez addig igaz amíg a gazda nem unja meg a biztosítékok cserelgeteset, és házilag ügyesen meg nem oldja a problémát atkotessel vagy keritesdrottal…
Válasz Vén cigány #2501. hozzászólására Miért ismersz másikat...

Válasz .Feco. #2500. hozzászólásáraKöszönöm.
De szerintem itt a fülke kábeljei gyulladhattak meg egérrágás miatt. Ezek a rágcsálók be tudnak jutni a sebváltó rudazatnál, ahol hátulról jön be a rúd, ott megrágják a tömítést. Olyan helyen van, hogy eléggé problémás oda jutni.
Ha netalán valaki ismerné a tulajt, elkérném a számát, hogy beszélhessek vele. Tudom nem a legjobb alkalom ilyen eset után, de megkérdezném, mi lessz a kombájn sorsa. Nálam donornak megfelelne, de legföképp a hátsó 3 db "szeparációs" gabona dobksár érdekelne.
Válasz Mihály #2497. hozzászólásáraAndy Vajnát?
Válasz Sk Laci #2499. hozzászólásáranem konkrétan ezt az esetet ismerem, de keletkezhet tűzfészek pl. a magtartályban lévő lámpától, ha nagy égő van benne, és sokáig van mellette a termény, mert pl. várni kell a szállítójárműre... (nekem ilyen konkrétan volt anno a WTS john Deere-al), vagy ha kimegy a csapágy a megfelhorsó csigában, és tüzet fog, melegszik vagy szikrázik, vagy volt már olyan nekünk, hogy leszakadt egy lemez a rostából, a megfelhorsó felvitte, a csigában viszont megakadt, és ott szikrázott és melegedett... De a termény nem robban, hanem parázslik, ha figyelsz érzed a füstszagot, ha rájössz honnan van kieresztheted a terményt a földre, és megmenekül a gép... ha bömbölő zene mellett cigarettázgatsz a kabinban akkor nyilván nem fog feltűnni, hogy parázslik mögötted a termés, mire lángot fog már csak menekülni lehet...
https://agroforum.hu/agrarhirek/bulvar/kigyulladt-munka-kozben-egy-kombajn-bekes-megyeben-kepek/?
Tud valaki közelebbit, mitől gyulladhatott ki a kukorica a magtartályban?
Azért kérdezem, mert nekem is ilyen kombájnom van, és szeretném elkerülni az ilyen "kellemetlen esetet".....
Válasz agrogal #2496. hozzászólására ki tudja lehet volt teázni a Mecsekbe sok minden badarságba bele lehet pusztulni önként vagy kis segítséggel

Válasz .Feco. #2494. hozzászólására Amióta Vajnát eltették láb alól már semmin nem csodálkozom csak nem értem...



Válasz .Feco. #2494. hozzászólásáraÉn úgy tudom munkamániás ember volt,az ilyeneket nem töri meg egy kis nehézség,eset
Válasz .Feco. #2494. hozzászólásáraNéha ezt láthatta a szomszédja is. Szerintem nyugodjon békében.
Válasz Mihály #2493. hozzászólásáraEgyre furán ez a történet… kicsit olyan érzése van az embernek, hogy korábban is akart már öngyilkos lenni, csak nem volt otthon…