Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak652 FtBenzin árak637 FtEUR407.83 FtUSD391.39 FtCHF431.41 FtGBP487.09 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Az én öreg szarom is megélt 47 évet, nem tudom, hányszor szedték szét, 1x biztosan, de ha végig rendesen mért az óra, akkor már átfordult.
Nyilván, ezzel foglalkozni kell, régen is kellett, de cserébe ha időben javít az ember, dolgozik ez is, nekem 15 hektárra elég, munkát még nem hagyott ott, némi bérmunka akad rá, de mivel nincs másik, egy gép csinál mindent.
Cserébe olcsó.
Öregapám újonnan vett 1025.2-t 2003-ba, ma 8000 óra körül jár, az is csinált mindent, üzemórára levetítve az alkatrészigényét nem volt vészes. Fődarab nem volt bontva benne.
De raktunk itt össze ma már 50 éves jd-t is 2 másikból összeszögelve máig megy.
Itt meg egy másik gazdának a 4 éves kombájnba 23 milláért csinált a kite motort.
Válasz Gumóka #4278. hozzászólásáraHát nekem meg a 9000 üzemúrás TL90 ben a magyarok álltal feltett kompresszor olajzó cső ment szét, és a fékszelep gumik öregedtek el. A 20 év alatt... Az is volt már szétszedve 2* de mégsem folyik az olaj. Pedig az tényleg csak egy alsó árkategóriás ócskavas.
Válasz Gumóka #4278. hozzászólásáraHivjátok ide a Steyerest,a izè mizè nevűt! Elfeledtem. Emlèkszel? Kelet agro? Vagy valami Agronevű volt,aki tudta utálni a májáig az Mtzt,de règen MTZ videókat tették fel. nekem még a tetejèn a kabinrol a sárvèdőre a klimábol mèg a víz is folyik 40fokos aszályban. Ja, Horváth agro
Válasz MrPoke #4277. hozzászólásáraA reduktor hüvelyt a kerékagy támasztó csapágánál megkell fúrni amennyire lehet fent.
A büdös életben nemjönki az olaj.
A másik, a hajtóműolajat elkell felejteni.
Zsír motorolajal elkeverve.
Nem gázosodik.
Válasz MrPoke #4277. hozzászólásáraA vezérműtömbbe fél mm-rel vastagabb viton "o" gyűrű kell, erőszabályzót kidobtam, a régi hüvelyes elsőhajtásba raktam szuszogót, meg a gumigyűrű helyett karmantyú van bent, főtengely szimmering is minőségi.
Persze fel van töltve rendesen olajjal.
Sziló 1 helyen van benne, amit már én javítottam, az a lépcsős tengely vége a kuplungharangnál, a többi tömítést mind zsírral raktam össze, a gumigyűrűt szilikonzsírral.
Válasz Gumóka #4276. hozzászólásáraA gyári hidraulika vezértömb kb 10 üzemóra után már szivárogni fog, erőszabályzó szintén.
Régi hüvelyes elsőhajtás mindíg is folyni fog mert nincs benne gyárilag levegődző így kitapsolja magából az olajat. Meg megeszi azt a gumigyűrűt.
Gyári főtengely szimeringek kukák.....
Malac ha nem levehető a kardán szintén pár hónapig bírja. Féltengely 2 évente cserések.. stb..
Válasz MrPoke #4275. hozzászólásáraEgyszer kell rendesen összerakni.
Amúgy ez is állt 1 jó évet, fülke nélkül, mégse folyik belőle, régen se folyott, meg most se folyik.
Válasz Gatti #4267. hozzászólásáraAzt főleg ha nincs használva :D És színben áll. De a legjobb egy medencében ami fel van engedve olajjal. De még így is meghibásodhatnak benne dolgok. Szerintem a medence olajszintje emelkedni fog. Mert az MTZ az a gép amiből még akkor is folyik az olaj, ha nincs benne :D
Válasz Gumóka #4266. hozzászólásáraAz MTZ örök élet. Annyira egyszerű és fapados hogy kevés a hiba lehetőség. Ha karban van tartva és kímélve van akkor meghálálja
Válasz mtz1221 #4265. hozzászólásáraNekem ilyenre úgy sincs pénzem, mire meg lenne, ezek már a kohóba olvadnak majd, így marad az öreg csühös, 47 évet már kibírt, de még megy
Válasz Gumóka #4260. hozzászólásáraSzerintem is. De ezt covid előtt arbos traktorként gyártották, olaszként. Onnan gondolom hátha az olasznak volt némi minőségi elvárása is tőle.
Válasz SzocsA #4261. hozzászólására2025-re KAP pályázati ütemterv januárra várható, hogy rohadnának meg. Tervezne az ember, de komolyan mondom ezek ellenünk dolgoznak. HA dolgoznak!
Továbbra is azt mondom, hogy jól néz ki, de nagyon sok olyan alkatrész van benne, mint az Én régi YTO mon, és olyat is láttam, ami az új YTO n volt.
De továbbra is azt mondom, hogy a sok elektronika felejtős.
A sok nagygazda ismerősöm akik tele vannak New Hollandokkal, azon bosszankodnak, hogy a hibák 90 % laptoppal javítható, de erre nem nagyon vannak emberek, aki meg megcsinálja, az meg aranytömbökkel megy haza tőle.
Pl. egy kontakthiba javítása, akár napokig eltarthat, mert a gép/laptop nem jelzi, hogy a kábelköteg melyik stekkere a rossz, így teljesen szét kell dúrni a traktort.
Látom a 40 év tapasztalatából, hogy a csatlakozók minősége egy rakás sz@r lett.
Míg régen a csatlakozók aranyozott érintkezőkkel készültek, meg olyan műanyagból, vagy bakelitből, ami élettartama örök élet + 1 nap.
Most meg már csak ónozott érintkező és olyan szar minőségű műanyag, hogy 3-4-5 év múlva szétporlad magától.
Válasz SzocsA #4261. hozzászólásáraTorgyán idejében nem pöcsöltek (régi szép idők ). Év elején kifizették a támogatást előre!, év végén kellett a számlákat bemutatni, hogy mire költöttem!
A következő évi KAP menetrend mikor jön ki?
A fiatal gazdához hasonló támogatási forma már nem is lesz? De ez se jó, mert a többsége utófinanszírozású. Az ilyen kezdő, kisebb gazdaságok nem tudnak ezen indulni. 20-40 milliós tőkének kellene lenni, hogy megcsináld a fejlesztéseket...
Mi várható 2027-től?
A gazdaság átadás átvételes pályázat is max 250 db lesz, a keretből kiindulva vagy még kevesebb. esetleg 500 db ha felezik a pénzt 30-30 milliót adnak. akkor talán kijön az 500 db. Azon meg azért nem tudok indulni mert meghalt az apukám. Már minden az én nevemen van.
"Újabb segélycsomagot kap Kijev
Az Egyesült Államok hamarosan 440 millió dollárral fogja támogatni a mezőgazdaság, az újjáépítés és a gazdasági tevékenység támogatását Ukrajnában. A hírek szerint összesen 74,7 millió dollár jut az exportorientált agrárágazat támogatására, míg a közlekedés és az infrastruktúra újjáépítésére mintegy 223 millió USD. Cél, hogy helyreállítsák az uniós országokkal közös határátkelőhelyeket, a fekete-tengeri és dunai kikötők korszerűsítését akarják elérni, a határ menti vasúti szakaszok korszerűsítése, valamint Ukrajna Európai Unióba irányuló exportkapacitásának növelése kiemelt fontosságú"
De ha ezt is telerakták elektronikával, mint a nálam volt új YTO-ot, akkor ez is felejtős.
Mert elektronikai szakember létemre azt mondom, hogy ez a haláluk, de nem csak a traktoroknak, hanem az autóknak is.
Ami jó volt, az egyszerűség, meg a könnyű javíthatóság, na azt dobták kukába az elektronikával.
Persze tudom, hogy ez is az őrült EU s zöldpolitika miatt van, de barmok ráfogják a tehenekre, meg a levendula illatú kipufogó gázra, amit eregetnek ezek a traktorok és autók és nem a légi közlekedésre, meg a nagy tengerjáró hajókra , pedig azok okozzák a 80 % mocskot.
Ezt a sok kretén zöldet, akik egyébként belül vörösek és bigott komcsik, Én már régen Kim Jung Un elvtárs, valamelyik Észak Koreai átnevelő táborába deportáltam volna fejenként 200 év kényszermunkára, és a világ sokkal csodálatosabb lenne.
Nem sül le a bőr a képükről a NAK-nál, hogy emailben reklámozzák a kormány nemzeti konzultációját? A kamarának a mi érdekünket kellene képviselnie, nem lefeküdnie a kormánynak mint egy szajha.
Nem érdekli az embereket ez a konzultációs bohóckodás, jóérzésű emberek átlátnak ezen a konzultációs hazugságon.
Papp Zsolti sem a mi érdekeinkért dolgozik. Pedig tőle többet vártam.
Válasz Pont #4248. hozzászólásáraMeg általában azért tároltatási szerződést is alá szoktak iratni az emberrel ilyen esetben. Ilyenkor nincs is értékesítés (akkor még).
Válasz erdozala #4246. hozzászólásáraA teljesítés az az mikor az üzlet ténylegesen megvalósul. Ez lehet tulajdon átruházás, ha elszállítás nélkül kifizetik, de akár az utolsó kamion távozását követő is, ha csak az után fizetnek. Ha valaki fél év múlva adja el, akkor onnantól a 8nap. Tehát a beszállításhoz nagyjából semmi köze.
Válasz erdozala #4246. hozzászólásáraÉn úgy gondolom, hogy a teljesítés időpontjával lehet majd játszogatni, mert van aki csak raktároztatni akar, nem fogja a raktárosnak eladni a terményét. Így akkor számláz, mikor akar, amit viszont 15 napon belül ki kellene fizetni.
Válasz máris szomszéd #4241. hozzászólásáraJavítsatok ki ha rosszul gondolom....
Szabály szerint a teljesítést követően - jelen esetben a termény beszállítását követően - 8 napon belül ki kell állítani a számlát. A gabona aratása nagyrészt júlus végére az egész országban megtörténik. A felvásárló szinte követelni fogja minden gazdától a számla kiállítását. A felvásárlónál keletkezik egy jelentős mennyiségű árú, aki erre hivatkozva még alacsonyabb áron fog felvásárolni.
Kérdésem, hogy ezzel elveszik annak a lehetősége, hogy aratás után több hónappal, amikor esetleg jobb árat lehetne kapni a terményért akkor történjen meg a számlázás?
Válasz Ohaza63 #4230. hozzászólásáraNekem körtepálinkáról ne irkálj. Kis koromtól szedették velem, hogy majd jó lesz a lagzimra. Végén nem olyan helyen lett a lagzi hogy kelljen az otthoni pálinka. Na mindegy is volt otthon 90-100 liter 40-5 évésig elrakva. Az öreg egy bolond félévében megitta egyedül az egészet. Azóta én minden alkoholizáló embert, sortűz elé tudnák állítani, a körtét megsem eszem, nemhogy megigyam.
Válasz mtz1221 #4225. hozzászólásáraEz valami házi lőre volt vajdasági haver hozta fel mindig mikor jött vissza a kóterba de mi úgy ittuk mintha muszály lett volna igaz olcsó is volt így ez volt fő érv mellette .
4838 hozzászólás
Válasz Gumóka #4286. hozzászólásáraHogyne lenne tartós gyártás csak tudod az ilyen dolgok a jó Isten kezébe vannak.
Nálunk a templomba ugyanaz a szaloncukor van a fán mint amikor gyerekkoromba először bementem
Válasz Gumóka #4286. hozzászólásáraHát kinek a pap kinek a papné :D
Zajos, borzasztó nehéz irányváltó, nehéz munkát nem bírja, rövid tengelytáv miatt pattog.. stb stb.
Ezek a gépek már a múlt el kell engedni. A jövő a robotokban van.
Válasz MrPoke #4285. hozzászólásáraHa TL90 alsó kategóriás ócskavas, akkor az mtz kategóriát se kap
Az én öreg szarom is megélt 47 évet, nem tudom, hányszor szedték szét, 1x biztosan, de ha végig rendesen mért az óra, akkor már átfordult.
Nyilván, ezzel foglalkozni kell, régen is kellett, de cserébe ha időben javít az ember, dolgozik ez is, nekem 15 hektárra elég, munkát még nem hagyott ott, némi bérmunka akad rá, de mivel nincs másik, egy gép csinál mindent.
Cserébe olcsó.
Öregapám újonnan vett 1025.2-t 2003-ba, ma 8000 óra körül jár, az is csinált mindent, üzemórára levetítve az alkatrészigényét nem volt vészes. Fődarab nem volt bontva benne.
De raktunk itt össze ma már 50 éves jd-t is 2 másikból összeszögelve máig megy.
Itt meg egy másik gazdának a 4 éves kombájnba 23 milláért csinált a kite motort.
Nincs már tartós gyártás.
Válasz Gumóka #4278. hozzászólásáraHát nekem meg a 9000 üzemúrás TL90 ben a magyarok álltal feltett kompresszor olajzó cső ment szét, és a fékszelep gumik öregedtek el. A 20 év alatt... Az is volt már szétszedve 2* de mégsem folyik az olaj. Pedig az tényleg csak egy alsó árkategóriás ócskavas.
Válasz termelo #4283. hozzászólásáraEzért van olaj az Expon az MTZ-k alatt :D
Válasz MrPoke #4277. hozzászólásáraNem szabad beleokoskodni! Hidd el nem minden MTZ-ből folyik az olaj.
pl. a gyári hibásakból nem folyik
Válasz mtz1221 #4281. hozzászólásáraA Májáig utálja a Minszkit.
Válasz .Richard. #4280. hozzászólásárahttps://www.youtube.com/@horvathagro6192/videos
Válasz Gumóka #4278. hozzászólásáraHivjátok ide a Steyerest,a izè mizè nevűt! Elfeledtem. Emlèkszel? Kelet agro? Vagy valami Agronevű volt,aki tudta utálni a májáig az Mtzt,de règen MTZ videókat tették fel. nekem még a tetejèn a kabinrol a sárvèdőre a klimábol mèg a víz is folyik 40fokos aszályban. Ja, Horváth agro
Válasz MrPoke #4277. hozzászólásáraA reduktor hüvelyt a kerékagy támasztó csapágánál megkell fúrni amennyire lehet fent.
A büdös életben nemjönki az olaj.
A másik, a hajtóműolajat elkell felejteni.
Zsír motorolajal elkeverve.
Nem gázosodik.
Válasz MrPoke #4277. hozzászólásáraA vezérműtömbbe fél mm-rel vastagabb viton "o" gyűrű kell, erőszabályzót kidobtam, a régi hüvelyes elsőhajtásba raktam szuszogót, meg a gumigyűrű helyett karmantyú van bent, főtengely szimmering is minőségi.
Persze fel van töltve rendesen olajjal.
Sziló 1 helyen van benne, amit már én javítottam, az a lépcsős tengely vége a kuplungharangnál, a többi tömítést mind zsírral raktam össze, a gumigyűrűt szilikonzsírral.
Keine problem
Válasz Gumóka #4276. hozzászólásáraA gyári hidraulika vezértömb kb 10 üzemóra után már szivárogni fog, erőszabályzó szintén.
Régi hüvelyes elsőhajtás mindíg is folyni fog mert nincs benne gyárilag levegődző így kitapsolja magából az olajat. Meg megeszi azt a gumigyűrűt.
Gyári főtengely szimeringek kukák.....
Malac ha nem levehető a kardán szintén pár hónapig bírja. Féltengely 2 évente cserések.. stb..
Töltsd fel normálisan :D
Válasz MrPoke #4275. hozzászólásáraEgyszer kell rendesen összerakni.
Amúgy ez is állt 1 jó évet, fülke nélkül, mégse folyik belőle, régen se folyott, meg most se folyik.
Válasz Gumóka #4270. hozzászólásáraÉs ez évente mennyi munkaidő? :D
Rengeteg helyen jelentkezik olajfolyás csak attól, hogy egy helyben áll.
Válasz mtz1221 #4272. hozzászólásáraNem is konkrétan arra céloztam, hogy kínai, csak nem tartósra gyártanak semmit se.
Válasz A.I. #4271. hozzászólásáraHamar szereti
Válasz Gumóka #4266. hozzászólásáranekem sincs, csak mint ahogy mondani szoktad nem kell azért a kínait sem lenézni.
Válasz Gumóka #4270. hozzászólásáraMert már kifogyott belőle!
(Bocs, magas labda volt)
Válasz MrPoke #4268. hozzászólásáraMegnézheted az enyémet, ezen nincs olajfolyás.
Válasz MrPoke #4268. hozzászólásáraTi csak tartsatok benne olajat!
Válasz Gatti #4267. hozzászólásáraAzt főleg ha nincs használva :D És színben áll. De a legjobb egy medencében ami fel van engedve olajjal. De még így is meghibásodhatnak benne dolgok. Szerintem a medence olajszintje emelkedni fog. Mert az MTZ az a gép amiből még akkor is folyik az olaj, ha nincs benne :D
Válasz Gumóka #4266. hozzászólásáraAz MTZ örök élet. Annyira egyszerű és fapados hogy kevés a hiba lehetőség. Ha karban van tartva és kímélve van akkor meghálálja
Válasz mtz1221 #4265. hozzászólásáraNekem ilyenre úgy sincs pénzem, mire meg lenne, ezek már a kohóba olvadnak majd, így marad az öreg csühös, 47 évet már kibírt, de még megy
Válasz Gumóka #4260. hozzászólásáraSzerintem is. De ezt covid előtt arbos traktorként gyártották, olaszként. Onnan gondolom hátha az olasznak volt némi minőségi elvárása is tőle.
Válasz SzocsA #4261. hozzászólására2025-re KAP pályázati ütemterv januárra várható, hogy rohadnának meg. Tervezne az ember, de komolyan mondom ezek ellenünk dolgoznak. HA dolgoznak!
Válasz mtz1221 #4258. hozzászólásáraÜdv!
Továbbra is azt mondom, hogy jól néz ki, de nagyon sok olyan alkatrész van benne, mint az Én régi YTO mon, és olyat is láttam, ami az új YTO n volt.
De továbbra is azt mondom, hogy a sok elektronika felejtős.
A sok nagygazda ismerősöm akik tele vannak New Hollandokkal, azon bosszankodnak, hogy a hibák 90 % laptoppal javítható, de erre nem nagyon vannak emberek, aki meg megcsinálja, az meg aranytömbökkel megy haza tőle.
Pl. egy kontakthiba javítása, akár napokig eltarthat, mert a gép/laptop nem jelzi, hogy a kábelköteg melyik stekkere a rossz, így teljesen szét kell dúrni a traktort.
Látom a 40 év tapasztalatából, hogy a csatlakozók minősége egy rakás sz@r lett.
Míg régen a csatlakozók aranyozott érintkezőkkel készültek, meg olyan műanyagból, vagy bakelitből, ami élettartama örök élet + 1 nap.
Most meg már csak ónozott érintkező és olyan szar minőségű műanyag, hogy 3-4-5 év múlva szétporlad magától.
Válasz SzocsA #4261. hozzászólásáraTorgyán idejében nem pöcsöltek (régi szép idők ). Év elején kifizették a támogatást előre!, év végén kellett a számlákat bemutatni, hogy mire költöttem!
A következő évi KAP menetrend mikor jön ki?
A fiatal gazdához hasonló támogatási forma már nem is lesz? De ez se jó, mert a többsége utófinanszírozású. Az ilyen kezdő, kisebb gazdaságok nem tudnak ezen indulni. 20-40 milliós tőkének kellene lenni, hogy megcsináld a fejlesztéseket...
Mi várható 2027-től?
A gazdaság átadás átvételes pályázat is max 250 db lesz, a keretből kiindulva vagy még kevesebb. esetleg 500 db ha felezik a pénzt 30-30 milliót adnak. akkor talán kijön az 500 db. Azon meg azért nem tudok indulni mert meghalt az apukám. Már minden az én nevemen van.
Válasz mtz1221 #4258. hozzászólásáraSzerintem ronda
"Újabb segélycsomagot kap Kijev
Az Egyesült Államok hamarosan 440 millió dollárral fogja támogatni a mezőgazdaság, az újjáépítés és a gazdasági tevékenység támogatását Ukrajnában. A hírek szerint összesen 74,7 millió dollár jut az exportorientált agrárágazat támogatására, míg a közlekedés és az infrastruktúra újjáépítésére mintegy 223 millió USD. Cél, hogy helyreállítsák az uniós országokkal közös határátkelőhelyeket, a fekete-tengeri és dunai kikötők korszerűsítését akarják elérni, a határ menti vasúti szakaszok korszerűsítése, valamint Ukrajna Európai Unióba irányuló exportkapacitásának növelése kiemelt fontosságú"
Válasz Ohaza63 #4257. hozzászólásáranem lehet ezeken elmenni. Full nyugatias 110 lovas belőle, drágább itt nálunk mint a régi sima adagolós 110 lovas.
https://youtu.be/LCSJ3aU_fO8
Válasz mtz1221 #4256. hozzászólásáraÜdv Barátom!
Szemre csinos, jól néz ki.
De ha ezt is telerakták elektronikával, mint a nálam volt új YTO-ot, akkor ez is felejtős.
Mert elektronikai szakember létemre azt mondom, hogy ez a haláluk, de nem csak a traktoroknak, hanem az autóknak is.
Ami jó volt, az egyszerűség, meg a könnyű javíthatóság, na azt dobták kukába az elektronikával.
Persze tudom, hogy ez is az őrült EU s zöldpolitika miatt van, de barmok ráfogják a tehenekre, meg a levendula illatú kipufogó gázra, amit eregetnek ezek a traktorok és autók és nem a légi közlekedésre, meg a nagy tengerjáró hajókra , pedig azok okozzák a 80 % mocskot.
Ezt a sok kretén zöldet, akik egyébként belül vörösek és bigott komcsik, Én már régen Kim Jung Un elvtárs, valamelyik Észak Koreai átnevelő táborába deportáltam volna fejenként 200 év kényszermunkára, és a világ sokkal csodálatosabb lenne.
Válasz Ohaza63 #4255. hozzászólásáraNem ez a második legnagyobb kínai traktorgyár a lovol okoskodása.
Válasz mtz1221 #4254. hozzászólásáraÜdv!
Ez nem az YTO európai kivitelű gyártmánya????
https://youtu.be/RHcF9dv48II?t=810
Válasz Csókkirály #4251. hozzászólásáraIsten őrizz,hogy a te érdekeidet képviselje.
Válasz Csókkirály #4251. hozzászólására
Nem sül le a bőr a képükről a NAK-nál, hogy emailben reklámozzák a kormány nemzeti konzultációját? A kamarának a mi érdekünket kellene képviselnie, nem lefeküdnie a kormánynak mint egy szajha.
Nem érdekli az embereket ez a konzultációs bohóckodás, jóérzésű emberek átlátnak ezen a konzultációs hazugságon.
Papp Zsolti sem a mi érdekeinkért dolgozik. Pedig tőle többet vártam.
Válasz Praetor #4249. hozzászólásáraKértem egyet és eltettem emlékbe,azóta tudom hogy mit nem szabad csinálni.
Válasz Pont #4248. hozzászólásáraMeg általában azért tároltatási szerződést is alá szoktak iratni az emberrel ilyen esetben. Ilyenkor nincs is értékesítés (akkor még).
Válasz erdozala #4246. hozzászólásáraA teljesítés az az mikor az üzlet ténylegesen megvalósul. Ez lehet tulajdon átruházás, ha elszállítás nélkül kifizetik, de akár az utolsó kamion távozását követő is, ha csak az után fizetnek. Ha valaki fél év múlva adja el, akkor onnantól a 8nap. Tehát a beszállításhoz nagyjából semmi köze.
Válasz erdozala #4246. hozzászólásáraÉn úgy gondolom, hogy a teljesítés időpontjával lehet majd játszogatni, mert van aki csak raktároztatni akar, nem fogja a raktárosnak eladni a terményét. Így akkor számláz, mikor akar, amit viszont 15 napon belül ki kellene fizetni.
Válasz máris szomszéd #4241. hozzászólásáraJavítsatok ki ha rosszul gondolom....
Szabály szerint a teljesítést követően - jelen esetben a termény beszállítását követően - 8 napon belül ki kell állítani a számlát. A gabona aratása nagyrészt júlus végére az egész országban megtörténik. A felvásárló szinte követelni fogja minden gazdától a számla kiállítását. A felvásárlónál keletkezik egy jelentős mennyiségű árú, aki erre hivatkozva még alacsonyabb áron fog felvásárolni.
Kérdésem, hogy ezzel elveszik annak a lehetősége, hogy aratás után több hónappal, amikor esetleg jobb árat lehetne kapni a terményért akkor történjen meg a számlázás?
Lefelé zúg a traktorpiac
Válasz Ohaza63 #4230. hozzászólásáraNekem körtepálinkáról ne irkálj. Kis koromtól szedették velem, hogy majd jó lesz a lagzimra. Végén nem olyan helyen lett a lagzi hogy kelljen az otthoni pálinka. Na mindegy is volt otthon 90-100 liter 40-5 évésig elrakva. Az öreg egy bolond félévében megitta egyedül az egészet. Azóta én minden alkoholizáló embert, sortűz elé tudnák állítani, a körtét megsem eszem, nemhogy megigyam.
Válasz jozsefszamveber10 #4235. hozzászólásáraÉn megengedem, de hogy én szerb helyen ettem először, az biztos.
Válasz mtz1221 #4240. hozzászólásáraIttam azóta rendeset is mikor párszor voltunk lenn Szabadkán szórakozni
Erre kíváncsi leszek mi lesz belőle. A sunnyogók mit találnak ki ellene,illetve be fogják-e kőkeményen tartatni.
A lóvé ami jár nekünk időben.
Válasz Hús Futár #4239. hozzászólásáraegyszer eljutok felé, majd én viszek egy fémzárolt rendeset.
Válasz mtz1221 #4225. hozzászólásáraEz valami házi lőre volt vajdasági haver hozta fel mindig mikor jött vissza a kóterba de mi úgy ittuk mintha muszály lett volna igaz olcsó is volt így ez volt fő érv mellette .