Válasz Radocz #3704. hozzászólásáraAzért olyan nyugisabb egyszemélyes pillanatodban, szerinted is az ilyen tanárok miatt olyan a mai fiatalság amilyen ?
Válasz rtamas1976 #3709. hozzászólásáraNe vedd a lelkedre, nem nagy ügy.
Lehet olyat csinálni, hogy ilyen esetben az MTZ-s topikban írod meg a válaszod, és az előzőbe csak annyit írsz, hogy ott válaszoltál. Ez esetben megkíméled magadat nem csak a csendőröktől, de a fórumon nem aktív látogatóktól is, akiket csak a műtrágya/búza/kukorica...stb ár érdekel, de semmit nem tesznek a közösséghez.
Válasz Rabó001 #3707. hozzászólásáraNemértem énsem!
Multkor búza repce topikban feltettem képet.
Rajtavolt a kék mtzém.
Kolléga érdekesnek taláta, sokan becsatlakoztak a témába. Tudom van mtzés topik is. De beszélgettünk!
Akkor is jött egy önkéntesrendőr, miért offoljuk szét a topikot?
Jóvolt, befejeztük, 2napig senkinemszólt a témához. Mármint a búza repce témához.
De legalább misem beszélgettünk!
Nemértem a "szét offolás".
Válasz Sk Laci #3692. hozzászólásáraQrva 18as keréknél 5 bár az alap, mert nem valók semmire. Pótkocsin 6ra fújtam őket, mert a megadott 3.5ön, 2-3 évente cserélni kellett sorba.
Válasz Radocz #3704. hozzászólásáraHa neked semmi, akkor így jártál. Tudod, fórumokon van az írott szabályzat, és van a szokás. Például az is szokás a fórumokon, hogy ha kicsit ugyan eltérsz a szigorúan vett témától, de a beszélgetőpartnerek ezt jóvá hagyják (magyarul ők is belekapcsolódnak), akkor mehet. Ennyi. Nem kell ezt túllihegni. Különben se áll sokból átpörgetni a neked felesleges hozzászólásokat, se telefonon se gépen.
Válasz Radocz #3703. hozzászólásáraTúl merev a váza és nincs rajt mélységállító kerék. Rugósnál jó ha van kerék a 2 első sarkán. Uszóba nem teheted le, mert akkor lemegy vázig, az meg felesleges és a kombinátornak se jó. Ha tartatod hidraulikával, akkor meg a legkisebb egyenetlenségre vagy kiemeli hogy alig karistol, vagy túlságosan belehúzza.
Válasz Radocz #3694. hozzászólásáraFeleslegesen játszod az önkéntes topikrendőrt. :)
Itt visszaolvasva a legtöbb hozzászólás a kombinátorokról szól. Az hogy a topik címe: Milyen a jó kombinátor? Ebbe szerintem belefér minden kombinátorral kapcsolatos téma.
Mostani kérdésedre válaszolva: Milyen mostanában a jó kombinátor? Kinek mi a jó? Milyen talajon, milyen talajállapotnál? Mennyi pénzt szán rá? És még nagyon sok szempontot lehetne sorolni.
Válasz Radocz #3699. hozzászólásáraAgresive, framest kreator, multiva.
Gyakorlatilag az agresív koppintása mind, csak pénztárca függő!
Ezek bírják.
Minden körülmény között is!
Válasz Radocz #3694. hozzászólásáraVaderstad agresiv,
Kverneland Tiger,
Multiva Optima, Cros, Avaran, Topline Super. Az utóbbi nem éppen egy hagymaágynak valót csinál, de durva munkára is befogható, ahol más kombinátor jóformán "megbukik".
Ezek a felsorolt gépek tavasszal nagyon jó mukát csinálnak, használhatók magasabb talajnedvesség mellett is, köves talajon.
Nyári, őszi talajelőkészitésre inkább kompaktort: Oppal agri Saturn /van és ajánlom is/, ugyan az kék színben is megtalálható a Lemkennél is magasabb árban.
Lehet más gyártóké is, viszont nedves és köves talajra nem való a kompaktor.
2,5 bar nyomásnál eléggé lapulnak, 3 barnál még mindig. Feljebb nem mertem fújni, nehogy elsüljön. Ezért is kérdeztem hol található az üzemi nyomás, hogy nyugodt szívvel felnyomhassam 4 barra is, anélkül, hogy elsülne.
Válasz Radocz #3694. hozzászólására Kedves Radocz! Nem szeretnénk még egy vegyes témájú topikot. Ha úgy érzed, olyan téma kerül egy topikban megvitatásra, ami nem odavaló, kérlek hívd fel a beszélgetők figyelmét erre, esetleg ajánlj nekik megfelelő topikot. Egy fórum úgy működik jól, ha önszabályozó, az azt használók alakítják, és csak nagyon indokolt esetben kell beavatkozni.
Válasz szanberg #3690. hozzászólásáraRosszul írtam, a terhelt sugár a nagy abroncsokon arányaiban kisebb, mivel jobban terül, lapul ugyan azon optimális nyomás értékén is, ezáltal nagyobb s felfekvő felülete.
Én meg azt mondom, hogy általában a nagy széles abroncsok használhatók alacsony nyomáson(alapból a nagy kerekekbe kevesebb is kell, de az új fejlesztések meg plussz erre mennek ki)
Mindaddig a 420-460-as gumik pedig nem!
Szóval ebben a kérdésben van még plussz tényező is. De tegyük félre amit írtam és nézzük meg az abroncsok teknikai adatait szimplán!
Ott szerepelnek olyan mérőszámok, mint az optimális nyomáson üzemeltetett terhelt sugár, ami szintén a nagy gumiknál megint csak nagyobb, mert jobban képes lapulni.
De amúgy meg hevederes kell, az mindent visz ebben a kérdésben is!
Válasz envagyok2 #3688. hozzászólásáraVolt erről valami cikk, meg mérésekkel alátámasztott kutatás. Elolvastad?
Nem a 16 tonnàból lett 12, hanem a talajtömörödés oldalirányba is vezetődik, nem csak lefelé. Ezàltal kisebb a mélyebb rétegekben törtènő káros tömörödés. Kb ennyi. Amit lerajzoltàl, amúgy majdnem ez, csak a leírt logikád alapján nem kéne oldalra ható erőt rajzolnod, csak függőlegest, mégis rajzolsz, mert ha már láttál kereket forogni puha földön akkor tudod hogy így van.
Válasz mtz1221 #3687. hozzászólásáraezt tényleg nem értem. most akkor lebaszok két 1 m-es vastáblát a földre. egyikre ráteszek egy 10 litres vödörben 10 litert, a másikra két ötliteres vödörbe 5-5 litert. akkor a 10 literes alatt jobban benyomódik? vagy mit mondasz?
(gyerekek, nebasszaatok már szájba. 10 kiló az 10 kiló, akkor is, ha kinyomódik alóla a sár, meg akkor is, ha nem. azonos felületen, azonos súly azonos mértékben tömörít. ami miatt mégsincs így, az gondolom az, hogy a felület nem azonos. még akkor sem, ha 900 és 2*450, meg tegyök fel még a sugár is azonos, é sminden is. mégis miért nem tömörít a kétszer kisebb annyira? mert azok a bizonyos terhelési trapézok, amiket minden kerék alá lehetne rajzolni, és ami mentén támaszokdik a talajra, azok mégiscsak szélesebb talapzoton nyugszanak a két kerék esetén, mint az egynél.ennek semmi köze szerintem se a sárhoz, se a kigyűrödik, meg megkönnyül. egyszeráen nagyobb felületen támaszkodik rá az alatalajra.
Válasz envagyok2 #3686. hozzászólásáraNem akarod érteni. Tegyél azonos m2-es valamit a földre, és az egyesre rajj 10 tonnát, a kettesre meg 5-5 tonnát. Az 5-5 tonnánál nem lesz annyira megnyomva a föld, mint egy 10 tonnánál, ugyanakkora m2-en.
Válasz hashtag #3684. hozzászólásárahuh. energiát biztos visz el, hogy megy kifelé a föld, de terhet kurva életbe nem visz el, attól a 16 tonna még éppen olyan 16 tonna lesz, mintha nem gyűrődne ki. próbált ki, rakj egy szakajtó tésztát a mérlegre, azt rakj a tetejére egy kilós lisztes zacskót. könnyebb lett, hogy gyűrődik kifelé a tészta? huhhh.
Válasz envagyok2 #3683. hozzászólásáraA cikkben az van, hogy két keskeny kerék kesebbet tapos mint egy széles. Ugyanabban a szélességben. És főleg a mélyebb rétegekben. A széles alatt nem tud hova menekülni a föld, az erő csak lefelé megy. A két keskeny alól meg kigyűrődik oldalra, és ez az oldara mozgás nyilván energiàt vezet el, nem pedig lefelé vezeti a terhet. Pont mint amikor a tésztát nyújtod, egyre szélesebb, de ha betennéd egy pohárba és nyomnád felülről akkor minden erő a pohárban maradna, és a nyomàs nagyobb lenne a tésztában.
Válasz mtz1221 #3681. hozzászólásáraja, még egy megoldása van a dolgonak, hogy azt olvasta, hogy a kisebb tömegű, de keskenyebb gumikon guroló gépeknek kisebb a talajtömörítése, mint a nagy tömegű, de széles keréken gurulóknak, ami igaz is, hiszen a 35 mázsa 80 ló gurulhat akér 420-as gumin is, míg a 160 mázsa 400 ló is csak 710-esen gurul. és ebből az maradt meg, hogy a keskenyebb gumi kevesebbet tömörít... simán el tudom képzelni, hogy ez történt.
Válasz mtz1221 #3681. hozzászólásáraaz, hgy rámáasuzika föüldre, az esetlg azt jelenti, hogy ennyivel nagybb lesz a felület mégiscsak. rádóc alapban azt írta, hogy a keskeny gumi nem tömört annyira, mint a széles. innen indultunk. ez eszerint esetleg úgy igaz, hogy a keskeny gumi nem csak akkora felületen fekszik fel, mint amilyen keskeny, hanem kifosik, és ennyivel nagyobb lesz a felület, vagyis az elméleti méretéhez képest esetleg nem annit tömörít. dehohy a szélesnél kevesebbet,az ökörség.
Válasz envagyok2 #3680. hozzászólásáraNem válik könnyebbé, de mászik kicsit rá a két gumi közt kinyomott földre, és nem derékszögben lefelé fog a tömörítés erőkarja menni.
Válasz Kémlelő #3676. hozzászólásáraés akkor mi van, ha oldalra kinyomja? attól a tengelyterhelés vektora még lefelé mutat, attól, hogy oldalra kinyomja, attól még az alatta maradó talaj fogja tartani. ami kisebb felület miatt jobban összenyomódik. ennek az ellenkezőjét állítani ökörség.
Válasz Kémlelő #3676. hozzászólásáraUgyanabban a szélességben! Tehát két darab 450-es kevesebbet tapos mint egy 900-as. De csak úgy, ha van közte rendes hézag, tudja a talajt kicsit kinyommi oldalra. Ha úgy nézed nem volt hülyeség annó a 3 virsligumis ikrezés, de ma már olyan macera ez, hogy kiment a divatból.
Válasz envagyok2 #3659. hozzászólásáraNemrégen azt olvastam, hogy a keskeny kerék kevesebb taposási kárt okoz, mint a széles kerék.
(Az alsóbb mélységen).
Én ennek is hiszek.
Ugyanis oldalra kinyomja a talajfelszínt, ha jól bele gondolsz.
Válasz envagyok2 #3668. hozzászólására15 éve úgy vetünk, hogy nagy traktor tapossa vetőgép előtt a két sort. Soha az életben nem volt kelési probléma! Soha!
Nyilván nem jó ha nagyon meg van taposva, dehát van amit nem lehet kikerülni.
A hevederes egyébként sokkal kevésbé tapos, a 270-es ferga nyoma jelentősen keményebb, ha pedig mélyen puha a talaj az be is süllyed, míg a hernyónak csak a körmei.
Válasz envagyok2 #3671. hozzászólásáraNyers persze, mert tavasz van, ez a jó. Akik porfhővel elszaladnak szántáson a fogassal, és olyan mint a hamu, ott azér minusz jópár milliméretből indulnak. Nyersnek sem mindegy hogy mennyire az. Ha kitúrod a földet, és a lentebbi nyers részből veszel egy marékkal, csinálsz belőle egy golyót, és ha befogja a tenyeredet, akkor nem jó.
Persze ha csak egy pici nyomot hagy rajta, akkor már művelhető, meg is csinálhatod, a munka minősége is jó lesz, de azt tudd, hogy aznap tömörötetted a talajt. Lehet elcsépelt módszer, de elég jól beválik. Legalàbbis itt, kötöttben.
Válasz hashtag #3670. hozzászólásárade ez mindig nyers. épp ez a gond. a teteje lesz művelhető, alatta mindig nyers. majd nyáron szárad, mikor me zsugorodik is, és ugye reped.
Válasz envagyok2 #3668. hozzászólásáraElmennek pedig ők is. Meg itt is, két sorral is, mégsincs semmi. Az a lényeg, hogy nyersen ne járd össze. Ha megteszed, benézted.
Válasz envagyok2 #3668. hozzászólásáraEzeket a területeket elengedtük.... magasabban kéne lenniük 30 centivel akkor nem lenne gond de baxhatom mert majd kicsap a víz furt mert kell öntözni a buzikáimnak és fönntartják...
Válasz $HMP$ #3666. hozzászólásáraezt fogom csinálni, annyi, hogy 520-as gumikkal, mint az amerikai jd-k, a sorközöket járva. nem lehet a sor fölött elmenni, semmivel , semmikor.
Válasz hashtag #3662. hozzászólásáraelső sorban mikor jártam kiszálltam hugyozni, bokáig süllyedtem. ma schnitzerrel bökködöm föl a mgárkot, hogy hol lehet a mag.
Mondjuk békésben is sok helyen el se húzzák szántást sokan.... most mennek kombinátorok... Oszt vet szinte másnap
Hamu területek szétfagyva...
Itt meg idén februárban már húzták akár a mélyeket is...
Válasz hashtag #3662. hozzászólásáranem zömül össze télen lágyan, vizesen, jó habosra meg van járva, az szétfagy, összeéred, de nem zömül.
mivel lehet egy ilyen talajba belenyúlni bűntetlenül? olyan talajba, ami nem szárad ki a művelhetőségi állapotig tavasszal, aminek a felső 1 cm-je leszárad, de alatta nedves, gyurmézató. mivellehet ebbbe akko magágy mélységig belenyúlni?
3712 hozzászólás
Válasz Radocz #3704. hozzászólásáraAzért olyan nyugisabb egyszemélyes pillanatodban, szerinted is az ilyen tanárok miatt olyan a mai fiatalság amilyen ?
Válasz rtamas1976 #3709. hozzászólásáraNe vedd a lelkedre, nem nagy ügy.
Lehet olyat csinálni, hogy ilyen esetben az MTZ-s topikban írod meg a válaszod, és az előzőbe csak annyit írsz, hogy ott válaszoltál. Ez esetben megkíméled magadat nem csak a csendőröktől, de a fórumon nem aktív látogatóktól is, akiket csak a műtrágya/búza/kukorica...stb ár érdekel, de semmit nem tesznek a közösséghez.
Válasz Radocz #3704. hozzászólásáraEzt a mondatát ajánlom Radócz úrnak a saját hozzászólásai kapcsán átgondolni, mielőtt elküldi azokat.
Válasz Rabó001 #3707. hozzászólásáraNemértem énsem!
Multkor búza repce topikban feltettem képet.
Rajtavolt a kék mtzém.
Kolléga érdekesnek taláta, sokan becsatlakoztak a témába. Tudom van mtzés topik is. De beszélgettünk!
Akkor is jött egy önkéntesrendőr, miért offoljuk szét a topikot?
Jóvolt, befejeztük, 2napig senkinemszólt a témához. Mármint a búza repce témához.
De legalább misem beszélgettünk!
Nemértem a "szét offolás".
Válasz Rabó001 #3705. hozzászólásáraIgazad van.

Pedig ezzel sok évet dolgoztak.
Válasz Sk Laci #3692. hozzászólásáraQrva 18as keréknél 5 bár az alap, mert nem valók semmire. Pótkocsin 6ra fújtam őket, mert a megadott 3.5ön, 2-3 évente cserélni kellett sorba.
Válasz Radocz #3704. hozzászólásáraHa neked semmi, akkor így jártál. Tudod, fórumokon van az írott szabályzat, és van a szokás. Például az is szokás a fórumokon, hogy ha kicsit ugyan eltérsz a szigorúan vett témától, de a beszélgetőpartnerek ezt jóvá hagyják (magyarul ők is belekapcsolódnak), akkor mehet. Ennyi. Nem kell ezt túllihegni. Különben se áll sokból átpörgetni a neked felesleges hozzászólásokat, se telefonon se gépen.
Válasz Radocz #3703. hozzászólásáraTúl merev a váza és nincs rajt mélységállító kerék. Rugósnál jó ha van kerék a 2 első sarkán. Uszóba nem teheted le, mert akkor lemegy vázig, az meg felesleges és a kombinátornak se jó. Ha tartatod hidraulikával, akkor meg a legkisebb egyenetlenségre vagy kiemeli hogy alig karistol, vagy túlságosan belehúzza.
Válasz Rabó001 #3702. hozzászólásáraBeszélsz csak nem mondasz semmit.

Könnyű súly.
Válasz Radocz #3694. hozzászólásáraFeleslegesen játszod az önkéntes topikrendőrt. :)
Itt visszaolvasva a legtöbb hozzászólás a kombinátorokról szól. Az hogy a topik címe: Milyen a jó kombinátor? Ebbe szerintem belefér minden kombinátorral kapcsolatos téma.
Mostani kérdésedre válaszolva: Milyen mostanában a jó kombinátor? Kinek mi a jó? Milyen talajon, milyen talajállapotnál? Mennyi pénzt szán rá? És még nagyon sok szempontot lehetne sorolni.
A kicsike után kellene.
Megváltozott a kép feltöltés, vagy nekem lassult le?
Válasz Radocz #3699. hozzászólásáraAgresive, framest kreator, multiva.
Gyakorlatilag az agresív koppintása mind, csak pénztárca függő!
Ezek bírják.
Minden körülmény között is!
Válasz rtamas1976 #3698. hozzászólásáraNem.



Egy ismerős gépe után.
Változatos talajra.
Válasz Radocz #3694. hozzászólásáraA daster után?

Válasz Radocz #3694. hozzászólásáraVaderstad agresiv,
Kverneland Tiger,
Multiva Optima, Cros, Avaran, Topline Super. Az utóbbi nem éppen egy hagymaágynak valót csinál, de durva munkára is befogható, ahol más kombinátor jóformán "megbukik".
Ezek a felsorolt gépek tavasszal nagyon jó mukát csinálnak, használhatók magasabb talajnedvesség mellett is, köves talajon.
Nyári, őszi talajelőkészitésre inkább kompaktort: Oppal agri Saturn /van és ajánlom is/, ugyan az kék színben is megtalálható a Lemkennél is magasabb árban.
Lehet más gyártóké is, viszont nedves és köves talajra nem való a kompaktor.
Válasz szanberg #3693. hozzászólásáraKb. 4,5 tonna esik 2 kerékre 10,0/75-15,3 méretü abroncsok /8 m-es nehézkombinátor/.
2,5 bar nyomásnál eléggé lapulnak, 3 barnál még mindig. Feljebb nem mertem fújni, nehogy elsüljön. Ezért is kérdeztem hol található az üzemi nyomás, hogy nyugodt szívvel felnyomhassam 4 barra is, anélkül, hogy elsülne.
Válasz Radocz #3694. hozzászólására Kedves Radocz! Nem szeretnénk még egy vegyes témájú topikot. Ha úgy érzed, olyan téma kerül egy topikban megvitatásra, ami nem odavaló, kérlek hívd fel a beszélgetők figyelmét erre, esetleg ajánlj nekik megfelelő topikot. Egy fórum úgy működik jól, ha önszabályozó, az azt használók alakítják, és csak nagyon indokolt esetben kell beavatkozni.
Válasz Radocz #3529. hozzászólásáraSzerettem volna megtudni, milyen mostanában a jó kombinátor.

Sok érdekes, hasznos hozzá szólás elolvasása után sem sikerült róla információt szerezni.
Kérem, mielőtt letörölnetek, hozzatok létre egy topikot!
Hasznos beszélgetések más topikokból.
Oda másolás után legyen csak törölve a hozzászólás.
A múltkor is sajnálta a moderátor a letörölt hozzászólásokat.
Ezeket kár lenne a kocsmába átmásolni.
Válasz Sk Laci #3692. hozzászólására4-5 bar ha nagy a súly van rajta.
Válasz szanberg #3690. hozzászólásáraHol található a gumiabroncson az optimális nyomás?
Amit látok rajtuk, az a szerelési 2,5 atm /fellövető/ nyomás.
Vagy megkérdezném másképpen:
Alliance 10,0/75-15,3 18 vásznas guminál milyen az üzemi nyomás ami a teljes teherhelés melleti üzemeltetéshez való?
Válasz szanberg #3690. hozzászólásáraRosszul írtam, a terhelt sugár a nagy abroncsokon arányaiban kisebb, mivel jobban terül, lapul ugyan azon optimális nyomás értékén is, ezáltal nagyobb s felfekvő felülete.
Én meg azt mondom, hogy általában a nagy széles abroncsok használhatók alacsony nyomáson(alapból a nagy kerekekbe kevesebb is kell, de az új fejlesztések meg plussz erre mennek ki)
Mindaddig a 420-460-as gumik pedig nem!
Szóval ebben a kérdésben van még plussz tényező is. De tegyük félre amit írtam és nézzük meg az abroncsok teknikai adatait szimplán!
Ott szerepelnek olyan mérőszámok, mint az optimális nyomáson üzemeltetett terhelt sugár, ami szintén a nagy gumiknál megint csak nagyobb, mert jobban képes lapulni.
De amúgy meg hevederes kell, az mindent visz ebben a kérdésben is!
Válasz envagyok2 #3688. hozzászólásáraVolt erről valami cikk, meg mérésekkel alátámasztott kutatás. Elolvastad?
Nem a 16 tonnàból lett 12, hanem a talajtömörödés oldalirányba is vezetődik, nem csak lefelé. Ezàltal kisebb a mélyebb rétegekben törtènő káros tömörödés. Kb ennyi. Amit lerajzoltàl, amúgy majdnem ez, csak a leírt logikád alapján nem kéne oldalra ható erőt rajzolnod, csak függőlegest, mégis rajzolsz, mert ha már láttál kereket forogni puha földön akkor tudod hogy így van.
Válasz mtz1221 #3687. hozzászólásáraezt tényleg nem értem. most akkor lebaszok két 1 m-es vastáblát a földre. egyikre ráteszek egy 10 litres vödörben 10 litert, a másikra két ötliteres vödörbe 5-5 litert. akkor a 10 literes alatt jobban benyomódik? vagy mit mondasz?

(gyerekek, nebasszaatok már szájba. 10 kiló az 10 kiló, akkor is, ha kinyomódik alóla a sár, meg akkor is, ha nem. azonos felületen, azonos súly azonos mértékben tömörít. ami miatt mégsincs így, az gondolom az, hogy a felület nem azonos. még akkor sem, ha 900 és 2*450, meg tegyök fel még a sugár is azonos, é sminden is. mégis miért nem tömörít a kétszer kisebb annyira? mert azok a bizonyos terhelési trapézok, amiket minden kerék alá lehetne rajzolni, és ami mentén támaszokdik a talajra, azok mégiscsak szélesebb talapzoton nyugszanak a két kerék esetén, mint az egynél.ennek semmi köze szerintem se a sárhoz, se a kigyűrödik, meg megkönnyül. egyszeráen nagyobb felületen támaszkodik rá az alatalajra.
Válasz envagyok2 #3686. hozzászólásáraNem akarod érteni. Tegyél azonos m2-es valamit a földre, és az egyesre rajj 10 tonnát, a kettesre meg 5-5 tonnát. Az 5-5 tonnánál nem lesz annyira megnyomva a föld, mint egy 10 tonnánál, ugyanakkora m2-en.
Válasz hashtag #3684. hozzászólásárahuh. energiát biztos visz el, hogy megy kifelé a föld, de terhet kurva életbe nem visz el, attól a 16 tonna még éppen olyan 16 tonna lesz, mintha nem gyűrődne ki. próbált ki, rakj egy szakajtó tésztát a mérlegre, azt rakj a tetejére egy kilós lisztes zacskót. könnyebb lett, hogy gyűrődik kifelé a tészta? huhhh.
Válasz envagyok2 #3682. hozzászólásáraÉn annál tartok hogy az iker 450es jobb mint az egy 900-as.
Válasz envagyok2 #3683. hozzászólásáraA cikkben az van, hogy két keskeny kerék kesebbet tapos mint egy széles. Ugyanabban a szélességben. És főleg a mélyebb rétegekben. A széles alatt nem tud hova menekülni a föld, az erő csak lefelé megy. A két keskeny alól meg kigyűrődik oldalra, és ez az oldara mozgás nyilván energiàt vezet el, nem pedig lefelé vezeti a terhet. Pont mint amikor a tésztát nyújtod, egyre szélesebb, de ha betennéd egy pohárba és nyomnád felülről akkor minden erő a pohárban maradna, és a nyomàs nagyobb lenne a tésztában.
Válasz mtz1221 #3681. hozzászólásáraja, még egy megoldása van a dolgonak, hogy azt olvasta, hogy a kisebb tömegű, de keskenyebb gumikon guroló gépeknek kisebb a talajtömörítése, mint a nagy tömegű, de széles keréken gurulóknak, ami igaz is, hiszen a 35 mázsa 80 ló gurulhat akér 420-as gumin is, míg a 160 mázsa 400 ló is csak 710-esen gurul. és ebből az maradt meg, hogy a keskenyebb gumi kevesebbet tömörít... simán el tudom képzelni, hogy ez történt.
Válasz mtz1221 #3681. hozzászólásáraaz, hgy rámáasuzika föüldre, az esetlg azt jelenti, hogy ennyivel nagybb lesz a felület mégiscsak. rádóc alapban azt írta, hogy a keskeny gumi nem tömört annyira, mint a széles. innen indultunk. ez eszerint esetleg úgy igaz, hogy a keskeny gumi nem csak akkora felületen fekszik fel, mint amilyen keskeny, hanem kifosik, és ennyivel nagyobb lesz a felület, vagyis az elméleti méretéhez képest esetleg nem annit tömörít. dehohy a szélesnél kevesebbet,az ökörség.
Válasz envagyok2 #3680. hozzászólásáraNem válik könnyebbé, de mászik kicsit rá a két gumi közt kinyomott földre, és nem derékszögben lefelé fog a tömörítés erőkarja menni.
Válasz mtz1221 #3679. hozzászólásáraezt nem értem, ha valami gurul, akkor könnyebbé válik?
Válasz envagyok2 #3678. hozzászólásáraGurul az a kerék a földön, nem egy helyben kezdesz rá 10 tonnákat pakolni.
Válasz Kémlelő #3676. hozzászólásáraés akkor mi van, ha oldalra kinyomja? attól a tengelyterhelés vektora még lefelé mutat, attól, hogy oldalra kinyomja, attól még az alatta maradó talaj fogja tartani. ami kisebb felület miatt jobban összenyomódik. ennek az ellenkezőjét állítani ökörség.
Válasz Kémlelő #3676. hozzászólásáraUgyanabban a szélességben! Tehát két darab 450-es kevesebbet tapos mint egy 900-as. De csak úgy, ha van közte rendes hézag, tudja a talajt kicsit kinyommi oldalra. Ha úgy nézed nem volt hülyeség annó a 3 virsligumis ikrezés, de ma már olyan macera ez, hogy kiment a divatból.
Válasz envagyok2 #3659. hozzászólásáraNemrégen azt olvastam, hogy a keskeny kerék kevesebb taposási kárt okoz, mint a széles kerék.



(Az alsóbb mélységen).
Én ennek is hiszek.
Ugyanis oldalra kinyomja a talajfelszínt, ha jól bele gondolsz.
Válasz MTZ1221.3 #3622. hozzászólásáraItt azt írja, hogy 3-5 cm mélyen is jól dolgozik.



Szanberg szerint nem.
Itt van egy régi márka.
https://www.agroinform.hu/aprohirdetes_adatlap/gep/talajmuvelo-gepek/rau-unimat-72-kombinator/h_7311085#gallery-trigger-1
Kombinátor
Válasz envagyok2 #3657. hozzászólására1-2 centin nem lehet dolgozni! 5-ön már igen. De a traktor bármennyire könnyű, akkor is taposva lesz a nyoma
Válasz envagyok2 #3668. hozzászólására15 éve úgy vetünk, hogy nagy traktor tapossa vetőgép előtt a két sort. Soha az életben nem volt kelési probléma! Soha!
Nyilván nem jó ha nagyon meg van taposva, dehát van amit nem lehet kikerülni.
A hevederes egyébként sokkal kevésbé tapos, a 270-es ferga nyoma jelentősen keményebb, ha pedig mélyen puha a talaj az be is süllyed, míg a hernyónak csak a körmei.
Válasz envagyok2 #3671. hozzászólásáraNyers persze, mert tavasz van, ez a jó. Akik porfhővel elszaladnak szántáson a fogassal, és olyan mint a hamu, ott azér minusz jópár milliméretből indulnak. Nyersnek sem mindegy hogy mennyire az. Ha kitúrod a földet, és a lentebbi nyers részből veszel egy marékkal, csinálsz belőle egy golyót, és ha befogja a tenyeredet, akkor nem jó.
Persze ha csak egy pici nyomot hagy rajta, akkor már művelhető, meg is csinálhatod, a munka minősége is jó lesz, de azt tudd, hogy aznap tömörötetted a talajt. Lehet elcsépelt módszer, de elég jól beválik. Legalàbbis itt, kötöttben.
Válasz hashtag #3670. hozzászólásárade ez mindig nyers. épp ez a gond. a teteje lesz művelhető, alatta mindig nyers. majd nyáron szárad, mikor me zsugorodik is, és ugye reped.
Válasz envagyok2 #3668. hozzászólásáraElmennek pedig ők is. Meg itt is, két sorral is, mégsincs semmi. Az a lényeg, hogy nyersen ne járd össze. Ha megteszed, benézted.
Válasz envagyok2 #3668. hozzászólásáraEzeket a területeket elengedtük.... magasabban kéne lenniük 30 centivel akkor nem lenne gond de baxhatom mert majd kicsap a víz furt mert kell öntözni a buzikáimnak és fönntartják...
Válasz $HMP$ #3666. hozzászólásáraezt fogom csinálni, annyi, hogy 520-as gumikkal, mint az amerikai jd-k, a sorközöket járva. nem lehet a sor fölött elmenni, semmivel , semmikor.
Válasz hashtag #3662. hozzászólásáraelső sorban mikor jártam kiszálltam hugyozni, bokáig süllyedtem. ma schnitzerrel bökködöm föl a mgárkot, hogy hol lehet a mag.
Lehető legkönnyebb traktor maximum gumizás 8 kerék
Válasz envagyok2 #3663. hozzászólásáraDuplafogas
Mondjuk békésben is sok helyen el se húzzák szántást sokan.... most mennek kombinátorok... Oszt vet szinte másnap
Hamu területek szétfagyva...
Itt meg idén februárban már húzták akár a mélyeket is...
Válasz hashtag #3662. hozzászólásáranem zömül össze télen lágyan, vizesen, jó habosra meg van járva, az szétfagy, összeéred, de nem zömül.
mivel lehet egy ilyen talajba belenyúlni bűntetlenül? olyan talajba, ami nem szárad ki a művelhetőségi állapotig tavasszal, aminek a felső 1 cm-je leszárad, de alatta nedves, gyurmézató. mivellehet ebbbe akko magágy mélységig belenyúlni?