Gázolaj árak 655 Ft Benzin árak 636 Ft EUR 412.88 Ft USD 401.77 Ft CHF 438.98 Ft GBP 489 Ft

Fórum

Milyen gépek a JUMZ traktorok?

Létrehozta: alesi007 , 2008-06-08 14:20:34

Kedvencekhez Segítség

1297 hozzászólás
#397 gjoni
2010-07-01 16:06:39

Válasz #396. hozzászólásra

Hát egymillió négyen alul nem adnám el a helyedben. Max egymillió háromra engedném le csak. az enyém , is olyan állapotú kb ,mint a tied csak van benne egy hatvankétezres ülés.Egy négyen alul ,én sem adnám,ha azt nézed erősebb,mint egy nyolcvanas.

Nincs profilkép
#396 pucor
2010-06-30 20:37:56

egy teljesen felujjított szmd-s jumzot mennyiért lehet eladni? teljes alatt érts mindent(motor váltó új olaj új gumik friss műszaki ) szóval minden

#395 gjoni
2010-06-21 21:18:12

Válasz #394. hozzászólásra

Az biztos,hogy drágább az alkatrész. A kuplungjából a rásegítőt kidobtam igy tizszer tartósabb megcsuszni se tud inkább elkaparja magát. A kardánnal meg nem variáltam ,mert csak vetni szoktam meg permetezéshez kell ,annál meg nem gond ,egy kicsit leveszem a gázt és gyorsan bekapcsolom.A csőtőrőzést nekünk is mtz csinálja ,azért annak kell az összkerék főleg sárban.Az én gépemen még csak egyszer cseréltük a kuplungot ,de akkor lendkerékkel kompletten ,addig is bika volt de most .Az eb hetest a markoló ugy meg pakolta földel,hogy hátul folyt lefelé.Vitte ,mint a távirat.

Nincs profilkép
#394 rsándor
2010-06-21 20:23:18

Válasz #393. hozzászólásra Nem fikázom a jumzot mint már irtam 10 évig volt nekem is,az enyém 1991-es volt, de van sok olyan megoldás rajta ami az mtz-n jobb PL a kuplungja fele annyi üzemórát sem bir ki mint az mtz-é ráadásul sokkal nehezebb kinyomni pláne ha a gardánt is akarom kapcsolni.A gardán kapcsolása is időigényes /be tudom állitani recsegés nélkül kapcsolódott/ csak az a gond hogy minden bekapcsolásnál meg kell álni pl ha csötörözök minden két sor elején álljak meg gardán be aztán indulás ugye az mtz- ez mehet menet közben,az alkatrész beszerzés is nehézkesebb hozzá,Nem sorolom tovább ilyenekre hártányokra gondoltam.

#393 gjoni
2010-06-21 11:10:26

Válasz #392. hozzászólásra

Lehet ott akármilyen traktor aki olyan mindegyiket tönkreteszi,traktorhoz érzék is kell no meg szervizelés aki ezt nem teszi meg lehet annak száz milliós gépe is.A mi jumzunk 1992 es .de nem adnám némelyik nyolvankettesért sem .A mi gépünk legalább még nem hagyott cserbe soha ,beszélhetnek róla, hogy ilyen meg olyan szar én nem adom el még szét nem rohad alóllam az biztos.

Nincs profilkép
#392 rsándor
2010-06-20 20:29:03

Válasz #389. hozzászólásra Összességében szerettem ki a jumzbol ha nagyon érdekel leirom igy utólag mi volt benne szarabb mint az mtz-ben, de ha van mtz-d es jumzod is és nem vagy elfogult akkor biztos észre vetted te is.

Nincs profilkép
#390 pucor
2010-06-19 22:10:02

hali szmd-k14 es motor az hány lovas lehet? Mert nem találok róla infót. jzoli ha készlessz rakok fel róla képeket is az első hajtás az 300.000 + kerekek és gumik mert az nincs hozzá és ha már alárakom akkor a kormányát is át kell alakítanom orbitosra az se 2 fillér.
400 e.-ért vettem a gépet és most tartok 1M vételárral együtt és még nincs kész! teljesen fel lett ujítva mindene egyenlőre holnap szeretném beindítani ha sikerül vagy hiába tanultam 4 évig.

#389 FRANKENSTEIN
2010-06-19 08:16:48

Válasz #388. hozzászólásra

Nem értem miért lomha neked ez jumz, szerintem ugrik a gázadásra.
A zt az ok, ott "kávé cigi" mire 30al megysmile biggrin Mondjuk engem nem zavar az se, mert talajmunkánál nem számít ez semmit.

Nincs profilkép
#388 rsándor
2010-06-17 22:18:38

Válasz #387. hozzászólásra Nem csak szántás közben és rakott pótkocsival szoktam gázt adni a trakinak hanem sok más egyéb alkalomkor is amikor számit a könnyebb lendkerék jo éjszakát.

#387 FRANKENSTEIN
2010-06-17 21:49:01

Válasz #386. hozzászólásra

Akkor ezek szerint mondtam ujjat csak "te" nem igazán értettedsmile biggrin
A szélesebb fordulatszám miatt az mtz rugalmasabb.
A lendkerék tömege mondjuk 1 megrakott pótkocsival, vagy szántás közben kb annyit számít a gyorsulás szempontjából, mint mondjuk a szembe szél.smile whistling

Nincs profilkép
#386 rsándor
2010-06-17 21:40:55

Válasz #385. hozzászólásra "Te pörgősnek véltél felfedezni az mtzben az a magasabb fordulatszám miatt van" ezért irtam.A pörgösséget nem csk arra értem hogy magassabb a max fordulata hanem arra is hogy gázadásra jobban reagál, tudom ez a kissebb sulyu lendkerék miatt meg a rövidebb löket miatt is van.Ugy látom te jobban szereted a jumzot mint az mtz-t, igaz a régi közmondás "mindenki a maga lovát dícséri"


#385 FRANKENSTEIN
2010-06-17 19:12:42

Válasz #384. hozzászólásra

"Az tudom hogy más fordulatszámhoz más hang tartozik"
Remeksmile biggrin
De hogy jön ez ide?

Nincs profilkép
#384 rsándor
2010-06-16 23:02:12

Válasz #383. hozzászólásra Ezzel nem mondtál sok ujat, a jumz max nyomatéka kb 1300- 1400 fordulaton van 1750 a max fordulata
Az mtz max nyomatéka 1800-1900körül a max 2200 Az tudom hogy más fordulatszámhoz más hang tartozik 10 évig volt jumzom tudom mit bir kb 8 éve van mtz helyette. Talajmunkát már én sem mtz-vel csinálok/T-150 K/ de mig nem volt más ezeknek nyomtam a szemét.

#383 FRANKENSTEIN
2010-06-16 22:36:04

Válasz #382. hozzászólásra

Nos akkor a lényeg hogy ugyan az az égéstér, porlasztó hosszabb löket ezért nagyobb hengerürtartalom és nagyobb nyomaték.
Amit Te pörgősnek véltél felfedezni az mtzben az a magasabb fordulatszám miatt van.
Ugyan azon a fordulaton jobb a jumz motor.
Amúgy felénk nem való talajmunkára sem a jumz sem az mtz.

Nincs profilkép
#382 rsándor
2010-06-16 22:29:28

Válasz #381. hozzászólásra Hüvely dugó ugyan az a főtengely más a jumzé el szolott törni,a löket szerintem megeggyezik, lendkerék a jumzé kb dupla sulyu adagoló forditott a röpsuly a jumzé nehezebb, a hengerfely teljesen más de az égéstér kialakitása hasonló,most kb ennyi jutott az eszembe.

Nincs profilkép
#380 rsándor
2010-06-16 22:14:12

Válasz #378. hozzászólásra Halgatlak szerinted?

#379 J.Zoli
2010-06-16 22:13:53

Válasz #377. hozzászólásra

Nekünk csak kétfejes ekénk van, még a 45-ös MTZvel használta apasmile biggrin

#378 FRANKENSTEIN
2010-06-16 22:12:08

Válasz #374. hozzászólásra

A jumz motor és az mtz motor között tudod mi a külömbség?

Nincs profilkép
#377 rsándor
2010-06-16 22:11:10

Válasz #373. hozzászólásra Én 3 fejes 3x30-ast huztam vele álltalában országuti 1-el, de volt olyan föld ahol terep 5 terep 4-el kellett menni.

#376 J.Zoli
2010-06-16 22:09:43

Válasz #375. hozzászólásra

(Adatlapomon vannak képek)

#375 J.Zoli
2010-06-16 22:09:04

Válasz #374. hozzászólásra

Nekünk a nagyba SZMD (DT75) motor van ~1700 üzemórával. Annak az erejével nincs gond. Az öregebbik az a 60 lovas, de azzal nem végzünk kemény földmunkát, meg már kezd meghalni a motorja (elég sokat dolgozhatott kotróként, nem tudjuk az előéletét + már lassan 10 éve nálunk van)

Nincs profilkép
#374 rsándor
2010-06-16 22:04:09

Válasz #372. hozzászólásra Nem tudom, másoké sem ment jobban /volt a faluban 4 db/.A jumz 60 lo, az mtz 80, /papiron/az a 20 lo sokat számit ugyanazokat a gépeket használom az mtz-vel mint a jumzal használtam ég és föld. Szerintem a jumz motor lomha az ifához /zt/ lehetne hasolítani. Teszem hozzá hogy ez magánvélemény!




















#373 J.Zoli
2010-06-16 21:38:35

Válasz #371. hozzászólásra

Nekünk az erővel nincs gond, bőven elég a 75-80 lóerő.
Mondjuk nem is nagyon van erőltetve, kétfejes ekét lazán elviszi "közút 3" sebességbe.

Nincs profilkép
#371 rsándor
2010-06-16 21:22:01

Válasz #370. hozzászólásra Az mtz 80 33-34 mázsa körül van forgami szerint a jumz 39 körül. Nekem volt jumzom is, most mtz 80 -as van, nem cserélném vissza az tuti a jumzba csak nyög a motor..stb de nem fikázom mert mindenki azzal dolgozik amije van

#370 FRANKENSTEIN
2010-06-16 20:24:48

Válasz #369. hozzászólásra

A nagyfülkés 80as meg 3793 kg.
Hol a 600kg???
Mellesleg a jumz sulyozás nélkül kb 3400kg

#369 J.Zoli
2010-06-16 11:44:59

Válasz #365. hozzászólásra

A gépkönyv szerint a 60 lóerős jumz tömege 3920 kg.

#368 FRANKENSTEIN
2010-06-16 10:01:04

Az élsókerékhajtáshoz még annyit, hogy a 45ös mtz-re a gaz-63 hídja volt feltéve eredetileg.

#367 korni
2010-06-16 09:50:52

Válasz #362. hozzászólásra

A milyenknek a nagyfülkésnek szerteszét ment a csapágya,eleve a csapágyat sem rögzitették normálisan.Meg az anyagminősége egy szar volt.A kisfülkéstől nincs jobb ott sokkal keményebb anyagból dolgoztak,a régi 50-es meg sem közeliti.

#366 csoppika
2010-06-16 07:39:47

Válasz #362. hozzászólásra
Ezt a hozzaszolast egy kedves netes ismerosom tette a konkurens oldalon (kisfulkes Jumz tulaj):
endrebá válasz | megnéz | könyvjelző 2010.06.15 14:58:50 Š (9240)
...dehogy vagyok szakember... csak egy felhasználó... :-)))
Szakember Babócsán lakik, ha elakadok, mindíg őt kérem segítségnek. Neked is őt ajánlom - de az árokásó részéhez nem tudom hogy mennyire ért... (***** Józsefnek hívják)
Amúgy a differenciálmű bolygókerekét mondta az öregúr, hogy az a konstrukció gyenge pontja... vagyis a kettő bolygókerék perselye... ezért magasabb technika az ötvenes és utódai, mert abban már négybolygós a differenciálmű. De sehogyan sem lehet belevarázsolni az ötvenes diffiművét az ötös differenciálházába. Amúgy csak nagy terhelésnél fekszik ki a perselyezés, úgyhogy mivel nem fogtok mélyszántani, nem lesz vele bajotok...

#365 FRANKENSTEIN
2010-06-15 23:24:33

Válasz #364. hozzászólásra

Az az mennyi kilogramm a jumz??

Nincs profilkép
#364 aero
2010-06-15 23:20:04

Papir szerint 600kg.De szerintem van az egy tonna.Majd ha viszem műszakira meg tudom mérni és megírom.
Üdv!

#363 FRANKENSTEIN
2010-06-15 23:03:09

Válasz #362. hozzászólásra

Szerinted mennyivel nehezebb, mint a 80as?????

Nincs profilkép
#362 aero
2010-06-15 22:56:06

Jumz válóhoz néhány gondolat:Lehet, hogy igazatok van!Nagy volt a pofám.Jelenleg nincs egyes a jumzomon és sír egy csapágy terepbe:-(Szétkapom és beszámolok róla.

A jumz első hajtásról meg az a véleményem, hogy hülyeség lenne foglalkozni vele.Kétségtelen, hogy ennek a traktornak a legnagyobb előnye a plusz súlya a nyolcvanassal szemben.Ha ehhez párosul egy első hajtás az nagyon király lenne.De uraim 600 000Ft.-ról beszélünk!!!Egy normális 82-es 1000000 körül mozog!

Üdv!

#361 korni
2010-06-15 22:12:15

Válasz #359. hozzászólásra

Helló!Miért a 82-esnek az elejét akarod feltenni?Az a legszarabb,az egyenes hid a jó.

#360 J.Zoli
2010-06-15 21:16:58

Válasz #359. hozzászólásra

600 ezer majdnem soksmile blink legalább is számomra. Ha jól értem 82-es hidat raksz alá? Újan veszed?
Nekünk nincs turbó se, bőven elég a nyomaték arra, hogy elkaparja a hátulját. De ha összkerekes lenne akkor már biztosan az is menne rá.
Tudsz képeket felrakni majd a gépről?

Nincs profilkép
#359 pucor
2010-06-15 18:52:47

még csak terv de egyenes hidat nem akarok rá rakni mert az szarul néz ki rajta amit találtam azt 300-ba el lehetne hozni de nincsenek kerekek rajta és csak akkor hozom el ha olyan mint a 82-es-é mire alákerül olyan 600-ba áll meg csk az elsőhajtás. ma bekötöttem a kompresszort remélem jó helyre és nem szorul meg. a tieteken van turbó vagy csak sima?
hétvégére remélem kész lessz hogy jövőhéten tudjam festeni, átíratni és műszakiztatni.

#358 J.Zoli
2010-06-14 21:53:15

Válasz #357. hozzászólásra

Szia!
Nekünk nincs kompresszor a gépen (kissé hiányos állapotba vettük újan)

Neked megvan már az első híd amit aláraksz? Vagy ez még csak terv? Az olasz carraro híd ha jól tudom. Egyenes hidas volt használt gépek között tavaly, elég jól mutatott.

Nincs profilkép
#357 pucor
2010-06-14 21:32:02

zoli a jumz alá va 3 fajta is az egyik egyeneshidas nagy kerekes, van egy olasz fajta is , és olyan mint a régi 82-es en. a kihajtása a váltó jobb oldalán van azt a deknit kell kicserélni amin a terepnek a fogaskerekei vannak.

ha megkérlek rá megnéznéd hogy nálatok hova van bekötve a kompresszor olajzása. megírnád ide ha megkérlek előre is kössz!

#356 J.Zoli
2010-06-07 14:25:53

Válasz #355. hozzászólásra

Az elsőhajtásról tudnál infókat írni? (milyen típus, hogyan oldod meg a hajtást...) Köszi: Zoli!

Nincs profilkép
#355 pucor
2010-06-06 19:46:21

én most ujítom fel a jumzot teljesen a-z ig és kap egy elsőhajtást és egy 11-es turbót eszi rendesen a pénzt de lehet hogy jobb lessz mint az 550 es vagy ha nem teljesíti azt amit szeretnék akkor eladom

#354 korni
2010-05-29 20:15:38

Válasz #353. hozzászólásra

Szia!Szerintem azért szar a nagyfülkés jumznak a váltója mert az egész szar anyagból van csinálva,málik szét az egész semmi köze a motorhoz,csak jelzem a m otor is egy kalap szar,az enyémben 1800óránál majdnem kiesett a főtengely.

Nincs profilkép
#353 pucor
2010-05-27 22:08:08

a 346-oshoz hozzászolnék azért szar a váltója a nagyfülkésnek mert a váltója még mindég a 45-ös höz van tervezve csak a motor lett erősebb és így a váltó gyenge a motorhoz az szmd motorosnál még szarabb a helyzet mert ott mégtöbb a ló kb turbó nélkül 85le

Nincs profilkép
#352 pucor
2010-05-27 22:03:32

valaki tudna nekem segíteni abban hogy az szmd motoros jumznál hova kell kötni a kompresszor olajzását és a másik fém csövet ami a kompresszoron van és hogy milyen szíjtárcsa kell rá?
előre is köszönöm

Nincs profilkép
#351 XLV
2010-05-05 21:08:52

Válasz #350. hozzászólásra

Már szétszedtük. A fülkéhez hozzá sem kell nyúlni, kijön az egész előre. A gumi rezgéscsillapítókat a nyelestengely végén nem találtuk meg, azt valószínűleg megette. smile biggrinsmile oops

Nincs profilkép
#350 rsándor
2010-05-05 20:42:45

Válasz #349. hozzászólásra Ne vedd le a fülkét csak bakolj alá és a következö lehetőségnél huzd szét ott van benne 4 db gumitrapéz lemezekkel összefogatva az a nyelestengelynek a vége ha leveszed a jobb oldali szerelöablakot látod is az egészet.

Nincs profilkép
#349 XLV
2010-05-04 21:26:44

Üdv!
A JUMZinak kijön a nyelestengelye előre, vagy a szereléshez le kell venni a fülkét?
Mert nem csak a kuplungtárcsát ette meg, hanem a nylestengelyt is.smile sweatdrop

#348 gjoni
2010-04-21 08:01:50

Válasz #268. hozzászólásra

Szevasz Árpi Debrecenben van egytengelyes vonórész a jumzhoz hasonló elven működik amit adtam neked csak azon rajta van a kampó is csak kicsit messzeb esik a vonórész a miénktől hívj fel mert így nehéz elmondani lényeg ,hogy van hozzá.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
Íme négy megbízható, biztonságosan termeszthető kukoricahibrid – stabil termés a kihívások ellenére is! + VIDEÓ
Sajtóközlemény
Az Európai Bizottság határozott, fontos mérföldkő ez a hazai növénytermesztésben
Az Európai Bizottság határozott, fontos mérföldkő ez a hazai növénytermesztésben
Így biztonságosan értékesíthető többek között a napraforgó és a búza.
Zetor forterra 12441
Zetor forterra 12441

9.750.000 Ft

IRTEM gabona vetőgép
IRTEM gabona vetőgép

4.500.000 Ft

Vetőgép SEMA 6 soros,  műtrágyaszórós,  580 ezer Ft-ért eladó
Vetőgép SEMA 6 soros, műtrágyaszórós,...

580.000 Ft

Pótkocsi BSS PS.16.12.,  15 575 kg összsúlyú,  6 m h.,  2,45 m sz.,  műszakival 2,6 M-ért eladó
Pótkocsi BSS PS.16.12., 15 575 kg...

2.600.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]